PDA

Bekijk Volledige Versie : De Neocon Oorlogsmanifesto



lennart
01-01-04, 17:20
US Hawks Present War Manifesto To Bush Tell Bush How To Win War On Terror
By David Rennie
The Telegraph - UK
12-31-3


WASHINGTON -- President George W Bush was sent a public manifesto yesterday by Washington's hawks, demanding regime change in Syria and Iran and a Cuba-style military blockade of North Korea backed by planning for a pre-emptive strike on its nuclear sites.

The manifesto, presented as a "manual for victory" in the war on terror, also calls for Saudi Arabia and France to be treated not as allies but as rivals and possibly enemies.

The manifesto is contained in a new book by Richard Perle, a Pentagon adviser and "intellectual guru" of the hardline neo-conservative movement, and David Frum, a former Bush speechwriter. They give warning of a faltering of the "will to win" in Washington.

In the battle for the president's ear, the manifesto represents an attempt by hawks to break out of the post-Iraq doldrums and strike back at what they see as a campaign of hostile leaking by their foes in such centres of caution as the State Department or in the military top brass.

Their publication, An End to Evil: How to Win the War on Terror, coincided with the latest broadside from the hawks' enemy number one, Colin Powell, the secretary of state.

Though on leave recovering from a prostate cancer operation, Mr Powell summoned reporters to his bedside to hail "encouraging" signs of a "new attitude" in Iran and call for the United States to keep open the prospect of dialogue with the Teheran authorities.

Such talk is anathema to hawks like Mr Perle and Mr Frum who urge Washington to shun the mullahs and work for their overthrow in concert with Iranian dissidents.

It may be assumed that their instincts at least are shared by hawks inside the government, whose twin power bases are the Pentagon's civilian leadership and the office of the vice-president, Dick Cheney.

Such officials prevailed over invading Afghanistan and Iraq, but have been seen as on the back foot since the autumn as their post-war visions of building a secular, free-market Iraq were scaled back in favour of compromise and a swift handover of power next June.

The book demands that any talks with North Korea require the complete and immediate abandonment of its nuclear programme.

As North Korea will probably refuse such terms, the book urges a Cuba-style military blockade and overt preparations for war, including the rapid pullback of US forces from the inter-Korean border so that they move out of range of North Korean artillery.

Such steps, with luck, will prompt China to oust its nominal ally, Kim Jong-il, and install a saner regime in North Korea, the authors write.

The authoritarian rule of Syria's leader, Bashar Assad, should also be ended, encouraged by shutting oil supplies from Iraq, seizing arms he buys from Iran, and raids into Syria to hunt terrorists.

The authors urge Mr Bush to "tell the truth about Saudi Arabia". Wealthy Saudis, some of them royal princes, fund al-Qa'eda, they write.

The Saudi government backs "terror-tainted Islamic organisations" as part of a larger campaign to "spread its extremist version of Islam throughout the Muslim world and into Europe and North America".

The book calls for tough action against France and its dreams of offsetting US power. "We should force European governments to choose between Paris and Washington," it states. Britain's independence from Europe should be preserved, perhaps with open access for British arms to American defence markets.

© Copyright of Telegraph Group Limited 2003.

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2003/12/31/wcons31.xml&sSheet=/portal/2003/12/31/ixportaltop.html&secureRefresh=true&_requestid=120459

Orakel
01-01-04, 17:32
Geplaatst door lennart
US Hawks Present War Manifesto To Bush Tell Bush How To Win War On Terror
By David Rennie
The Telegraph - UK
12-31-3


Their publication, An End to Evil: How to Win the War on Terror, coincided with the latest broadside from the hawks' enemy number one, Colin Powell, the secretary of state.

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2003/12/31/wcons31.xml&sSheet=/portal/2003/12/31/ixportaltop.html&secureRefresh=true&_requestid=120459

Vraag me al een tijdje af of die man echt prostaat****** heeft, of dat ie afgeserveerd wordt.
Ben benieuwd of dit bericht ook de Nederlandse media haalt.

Iglo
01-01-04, 23:32
Deze gasten zijn echt gek, de VS heeft al ontzettend veel good-will verloren in de wereld. Ik vraag me af of ze zelf doorhebben hoe dom ze bezig zijn. Gelukkig heeft het Amerikaanse volk het niet zo op nog 10 extra oorlogen.

mark61
02-01-04, 00:01
Geplaatst door Orakel
Vraag me al een tijdje af of die man echt prostaat****** heeft, of dat ie afgeserveerd wordt. Ben benieuwd of dit bericht ook de Nederlandse media haalt.

Ik denk dat je eerder aan een ziekte op een ander vlak moet denken. En is dit geen Nederlands Medium? Kom kom, een beetje zelfrespect. :boer:

barfly
02-01-04, 00:04
Ik zou het jammer vinden om voor Parijs te moeten kiezen die trap ik ook liever in de zee, maar dan liever Parijs dan Washington op dit moment... :rolleyes:

mark61
02-01-04, 00:09
Geplaatst door barfly
Ik zou het jammer vinden om voor Parijs te moeten kiezen die trap ik ook liever in de zee, maar dan liever Parijs dan Washington op dit moment... :rolleyes:

T'as raison. Julien zal blij zijn. Eindelijk gerechtigheid. Maar ik ben het met je eens. Zie je wel dat we best serieus kunnen zijn als we willen en de coke is uitgewerkt?

barfly
02-01-04, 00:11
Geplaatst door mark61
T'as raison. Julien zal blij zijn. Eindelijk gerechtigheid. Maar ik ben het met je eens. Zie je wel dat we best serieus kunnen zijn als we willen en de coke is uitgewerkt?

Ik heb net een enorme wietpijp gerookt telt dat ook? :rolleyes:

mark61
02-01-04, 00:23
Geplaatst door barfly
Ik heb net een enorme wietpijp gerookt telt dat ook? :rolleyes:

Als serieus bedoel je? Weet je wat, we laten Julien beslissen. 'Lichtelijk onder invloed verkerende inwoner van Narco-état (zo noemden die Frenchies dit land toch) zet zijn geld, euh wietvoorraad op Parijs.' Willen die Fransen drugsvrije Bushlikkers of benevelde Chirakfans?

barfly
02-01-04, 00:29
Geplaatst door mark61
Als serieus bedoel je? Weet je wat, we laten Julien beslissen. 'Lichtelijk onder invloed verkerende inwoner van Narco-état (zo noemden die Frenchies dit land toch) zet zijn geld, euh wietvoorraad op Parijs.' Willen die Fransen drugsvrije Bushlikkers of benevelde Chirakfans?

De kolere voor de Fransen én de Yanks!

We steken de dijken door en bouwen een enorme vloot en moorden die stinkerds allemaal uit zoals we dat vroegâh deden! :duim:

mark61
02-01-04, 00:41
Geplaatst door barfly
De kolere voor de Fransen én de Yanks! We steken de dijken door en bouwen een enorme vloot en moorden die stinkerds allemaal uit zoals we dat vroegâh deden! :duim:

Heel Frankrijk één wietplantage. Dat zal ze leren. Nou maar hopen dat SadeeQ zijn kudde in bedwang weet te houden, anders is de beer aan het dansen. :boogie:

Julien
02-01-04, 02:04
haha he die drugs kan frankrijk geen reet schelen hoor. mn neven komen altijd hier naar NL om wiet te halen dus ze zijn maar al te blij met een Nederland op 5 uurtjes afstand van Parijs.

Maar dit laat weer zien hoe achtelijk die Amerikanen zijn.

Maar als ze Frankrijk gaan dreigen kan het nog best eens een WO3 worden hoor.. en laat ik nou vorig jaar militaire dienst hebben gehad :( :(

Nederland zal wel voor Washington kiezen, wat denken jullie?

Spanje en Italie zullen uiteindelijk wel voor Parijs kiezen. Over Duitsland en de andere landen twijfel ik nog.

Julien
02-01-04, 02:07
Geplaatst door mark61
Als serieus bedoel je? Weet je wat, we laten Julien beslissen. 'Lichtelijk onder invloed verkerende inwoner van Narco-état (zo noemden die Frenchies dit land toch) zet zijn geld, euh wietvoorraad op Parijs.' Willen die Fransen drugsvrije Bushlikkers of benevelde Chirakfans?

Qua drugsbeleid ben ik fan van Holland :D heerlijk dat je hier gewoon een coffeshop in kan.

Maar de tijd dat Fransen Bushlikkers zullen worden zal naar mijn idee nooit aanbreken; Fransen sterven nog liever dan een 51e staat van de VS worden.. nog steeds de mentaliteit van Napoléon geerfd.

mark61
02-01-04, 02:13
Geplaatst door Julien
Qua drugsbeleid ben ik fan van Holland :D heerlijk dat je hier gewoon een coffeshop in kan.

Maar de tijd dat Fransen Bushlikkers zullen worden zal naar mijn idee nooit aanbreken; Fransen sterven nog liever dan een 51e staat van de VS worden.. nog steeds de mentaliteit van Napoléon geerfd.


Nah ik vroeg dus wat de Fransen liever van NL hebben, de eerste of de tweede optie.


Nederland zal wel voor Washington kiezen, wat denken jullie?

Dat hangt ervanaf wat je onder Nederland verstaat. De regering, ja. De bevolking....is de laatste jaren ook niet meer zo gecharmeerd van la douce France. Iets met toeristische ervaringen, Franse arrogantie, ach, je kent het rijtje wel.

Julien
02-01-04, 02:38
Geplaatst door mark61
Dat hangt ervanaf wat je onder Nederland verstaat. De regering, ja. De bevolking....is de laatste jaren ook niet meer zo gecharmeerd van la douce France. Iets met toeristische ervaringen, Franse arrogantie, ach, je kent het rijtje wel.

Mja, het Nederlandse volk is niet echt pro-frans maar ook niet echt pro-amerikaans. Belgie geilt altijd op Frankrijk (het zijn ook nepfransen zeggen ze in Frankrijk ;) ) en de andere Mediterraanse landen zullen ook Frankrijk steunen. Qua Duitsland hangt het af of de CDU weer aan de macht komt.

Polen, Skandinavie en Engeland zijn historisch gezien altijd trouwe bondgenoten van de VS. Ik ben bang dat NL ook in dit rijtje thuis hoort.

Misschien tijd voor een nieuwe aliantie? De Germaanse alliantie versus de Romaanse alliantie?

mark61
02-01-04, 02:48
Geplaatst door Julien
Mja, het Nederlandse volk is niet echt pro-frans maar ook niet echt pro-amerikaans.

Nee maar als puntje bij paaltje komt... Ik ben altijd al voor een Europees blok tegenover Amerika.


Polen, Skandinavie en Engeland zijn historisch gezien altijd trouwe bondgenoten van de VS. Ik ben bang dat NL ook in dit rijtje thuis hoort.

Nou, Pologne, dat was vroeger wel Fransig. En vergeet Rusland niet.


Misschien tijd voor een nieuwe aliantie? De Germaanse alliantie versus de Romaanse alliantie?

Dan zal de grens hélas door Brussel lopen.

Bof, je vais me coucher. BN

Julien
02-01-04, 02:53
Geplaatst door mark61
Bof, je vais me coucher. BN

Geen nachtmerries over Franse soldaten bij de grens met Belgie he ;)

mark61
02-01-04, 13:38
Geplaatst door Julien
Geen nachtmerries over Franse soldaten bij de grens met Belgie he ;)

Franse soldaten? Ten noorden van Rijsel? pfffffhmpff louisxiv pffff jusqu'au rhin pfffgrrrmpfh

Royce
02-01-04, 13:41
Als puntje bij het paaltje komt schaart Europa zich achter Amerika. Brothers in Arms.

mark61
02-01-04, 14:06
Geplaatst door Royce
Als puntje bij het paaltje komt schaart Europa zich achter Amerika. Brothers in Arms.

I suppose so. Bel je me tegen die tijd to organize ze resistance?

Royce
02-01-04, 14:08
Geplaatst door mark61
I suppose so. Bel je me tegen die tijd to organize ze resistance?


Als de oorlog begint kan je mij op de wallen vinden, als ik dan toch dood moet.

mark61
02-01-04, 14:23
Geplaatst door Royce
Als de oorlog begint kan je mij op de wallen vinden, als ik dan toch dood moet.

Lafaard. Je verschuilen achter een (bende) vrouw(en). Kunnen we beter asiel vragen bij SadeeQ. Ook praktisch voor de voedselvoorziening.