PDA

Bekijk Volledige Versie : dom probleem



freya
03-01-04, 15:30
Op dit moment is mijn enige vervoermiddel een saxonette, das een fiets met hulpmotor.

En nu zit de gashandle vastgevroren en zit ik :mad: :boos: :duivel: weer in huis opgesloten.


heb geen ervaring met brommers, een buurjongen raadde me aan er heet water overheen te gieten, maar dat lijkt me nogal dom om te doen zolang het nog vriest :moe:


geef eens goeie raad

Joesoef
03-01-04, 15:56
Dat ding ff in de gang zetten. Maar jij woont natuurlijk op 4 hoog achter en je hebt geen sociale buren :moe:


Of zo een busje met slotontdooier halen bij de HEMA, maar dan heb je dat ding natuurlijk nodig.... :moe:

Zwarte Schaap
03-01-04, 15:59
Breng je saxonette naar binnen en zet het bij de CV/kachel. ALs dat niet lukt probeer een fohn met verlengsnoer.

Puk
03-01-04, 16:57
Geplaatst door freya
Op dit moment is mijn enige vervoermiddel een saxonette, das een fiets met hulpmotor.

En nu zit de gashandle vastgevroren en zit ik :mad: :boos: :duivel: weer in huis opgesloten.


heb geen ervaring met brommers, een buurjongen raadde me aan er heet water overheen te gieten, maar dat lijkt me nogal dom om te doen zolang het nog vriest :moe:


geef eens goeie raad

:D Sorry...

Zet je brommert een kwartiertje bij de kachel?

freya
03-01-04, 17:09
Leuk allemaal, maar ik woon idd zoals joesoef al vermoed op een etage 3 hoog.
En ik zie mezelf ook niet met verlengsnoer en fohn in de weer, zeker niet bij het restaurant voor de deur waar ik had afgesproken :(

Kom nou jongens, heeft er echt niemand een goed idee dan?

Hoe doen jullie dat met die brommers en scooters :argwaan:

Antivries werkt niet :aanwal:

Joesoef
03-01-04, 17:13
Geplaatst door freya

Kom nou jongens, heeft er echt niemand een goed idee dan?



Als je niets tegen de proleten bak heb van Puk kan dat geregeld worden. This tenslotte een Marokkaans forum, dus hem hij hoeft niet perse de chauffeur te zijn. :maf:

Puk
03-01-04, 17:16
Geplaatst door freya
Leuk allemaal, maar ik woon idd zoals joesoef al vermoed op een etage 3 hoog.
En ik zie mezelf ook niet met verlengsnoer en fohn in de weer, zeker niet bij het restaurant voor de deur waar ik had afgesproken :(

Kom nou jongens, heeft er echt niemand een goed idee dan?

Hoe doen jullie dat met die brommers en scooters :argwaan:

Antivries werkt niet :aanwal:

Tsjah... ik heb een auto. En die sleep ik dan drie etages omhoog.
Je moet wat. :cheefbek:

freya
03-01-04, 17:18
Geplaatst door Joesoef
Als je niets tegen de proleten bak heb van Puk kan dat geregeld worden. This tenslotte een Marokkaans forum, dus hem hij hoeft niet perse de chauffeur te zijn. :maf:

Wat ben je toch een schatje, geloof ik :argwaan:

Puk
03-01-04, 17:19
Geplaatst door Joesoef
Als je niets tegen de proleten bak heb van Puk kan dat geregeld worden. This tenslotte een Marokkaans forum, dus hem hij hoeft niet perse de chauffeur te zijn. :maf:

:regie: Als je d'r maar afblijft met je fikken!

Ga werken.

taouanza
03-01-04, 18:24
Wat is een saxonette?:strik:

freya
03-01-04, 18:29
Geplaatst door taouanza
Wat is een saxonette?:strik:


Geplaatst door freya

Op dit moment is mijn enige vervoermiddel een saxonette, das een fiets met hulpmotor.

taouanza
03-01-04, 18:31
Geplaatst door freya



Flauw he?:strik:

freya
03-01-04, 18:38
Geplaatst door taouanza
Flauw he?:strik:

vond de vraag vooral dom :p

taouanza
03-01-04, 18:39
Geplaatst door freya
vond de vraag vooral dom :p

Ik mis Nobelientje:(

freya
03-01-04, 18:41
Geplaatst door taouanza
Ik mis Nobelientje:(

Die is toch weer terug?

Of is ze alweer opnieuw gebanned?

Mark
03-01-04, 18:49
Aansteker eronder houden.... en anders heb je bij de Halfords vast wel vloeistoffen om dingen te ontdoooien.......

Maar in A'dam kan je toch gewoon lekker met de tram gaan ;)

taouanza
03-01-04, 18:53
Geplaatst door freya
Die is toch weer terug?

Of is ze alweer opnieuw gebanned?

Ja maar ik voel zo'n afstand.... :aanwal:

Joesoef
03-01-04, 18:55
Geplaatst door Mark

Maar in A'dam kan je toch gewoon lekker met de tram gaan ;)

Als je massochistisch bent aangelegd wel ja....

freya
03-01-04, 19:07
Geplaatst door Joesoef
Als je massochistisch bent aangelegd wel ja....

uh Joesoef? :vreemd:

Hoe komt het dat je mij zo goed begrijpt?

:strik:

freya
03-01-04, 19:08
Geplaatst door Mark
Aansteker eronder houden.... en anders heb je bij de Halfords vast wel vloeistoffen om dingen te ontdoooien.......


geprobeerd werkt niet :moe:



Maar in A'dam kan je toch gewoon lekker met de tram gaan ;)

geen optie :moe:

mrz
03-01-04, 19:24
Oh jongens... Waar woon je dan Freya?

lennart
03-01-04, 19:26
Freya woont in een hutje op de hei om in contact te staan met de natuur... denk ik :)

mrz
03-01-04, 19:27
Aha! Is het vriendin van Wim de Bie misschien? Haha! :P

mark61
03-01-04, 19:27
Geplaatst door freya
geprobeerd werkt niet :moe:

geen optie :moe:

Dan is t de kabel. Hele kabel met vlammenwerper (campinggaz) verwarmen. En onmiddelijk WD-40 kopen. Hoort in iedere huishouding. Is bij elke benzinepomp oa. te koop. In het vervolg s nachts geïsoleerde burqa (een zogeheten fleece- of waxburqa) over dat ding.

mark61
03-01-04, 19:29
Geplaatst door freya
uh Joesoef? :vreemd:

Hoe komt het dat je mij zo goed begrijpt?

:strik:

Omdat hij tot het zelfde zootje ongeregeld hoort. En ook een saxonette (is dat een saxofoon op wielen, Marsupilami) heeft.

freya
03-01-04, 19:30
Geplaatst door lennart
Freya woont in een hutje op de hei om in contact te staan met de natuur... denk ik :)

:moe:

freya
03-01-04, 19:33
Geplaatst door mrz
Aha! Is het vriendin van Wim de Bie misschien? Haha! :P

:moe::moe::moe:

freya
03-01-04, 19:34
Geplaatst door mark61
Dan is t de kabel. Hele kabel met vlammenwerper (campinggaz) verwarmen. En onmiddelijk WD-40 kopen. Hoort in iedere huishouding. Is bij elke benzinepomp oa. te koop. In het vervolg s nachts geïsoleerde burqa (een zogeheten fleece- of waxburqa) over dat ding.

Wat een praktisch advies :maf:

mark61
03-01-04, 19:38
Geplaatst door freya
Wat een praktisch advies :maf:

Ja dan moet je niet op de hei gaan wonen zonder mobiel kookgerei.

Trouwens, is fietsen geen optie? Twas toch een fiets met hulpmotor? Dan maar geen hulp, maar gratis fitness. Onderweg ontdooit ie wel. Of niet. Maar dan kan je in ieder geval hulpmiddelen kopen.

freya
03-01-04, 19:41
Geplaatst door mark61
Ja dan moet je niet op de hei gaan wonen zonder mobiel kookgerei.

Trouwens, is fietsen geen optie? Twas toch een fiets met hulpmotor? Dan maar geen hulp, maar gratis fitness. Onderweg ontdooit ie wel. Of niet. Maar dan kan je in ieder geval hulpmiddelen kopen.

Als ik zou kunnen fietsen dan had ik die hulpmotor niet nodig, slimpie :p

plexus
03-01-04, 19:43
..is het al gelukt met je saxonette (een fiets met hulpmotor) :moe:

freya
03-01-04, 19:45
Geplaatst door plexus
..is het al gelukt met je saxonette (een fiets met hulpmotor) :moe:

nee :(

mark61
03-01-04, 19:48
Geplaatst door freya
Als ik zou kunnen fietsen dan had ik die hulpmotor niet nodig, slimpie :p

Ja eh, heb jij geen bereidwillige vrienden / buren met auto's / vlammenwerpers? Waar heb je anders vrienden / buren voor? Moet ik de Jeugdhulpverlening inschakelen? Vraag SadeeQ of hij de geitenwagen langsstuurt. Wat is dat voor asociaal gehucht waar jij woont?

En als je zo doorgaat kom je vanavond niet meer weg. En het werd steeds kouder en donkerder...

volges mij zit je de boel te stangen en staat je BMW beneden al warm te snorren.

freya
03-01-04, 19:54
Geplaatst door mark61
Ja eh, heb jij geen bereidwillige vrienden / buren met auto's / vlammenwerpers? Waar heb je anders vrienden / buren voor? Moet ik de Jeugdhulpverlening inschakelen? Vraag SadeeQ of hij de geitenwagen langsstuurt. Wat is dat voor asociaal gehucht waar jij woont?

En als je zo doorgaat kom je vanavond niet meer weg. En het werd steeds kouder en donkerder...

volges mij zit je de boel te stangen en staat je BMW beneden al warm te snorren.

Vlammenwerpers lijken me niet verstandig in de buurt van plastic onderdelen.

Dus ik kom vanavond idd niet meer weg nee. Maar alles went hoor :strik:

mark61
03-01-04, 19:56
Geplaatst door freya
Vlammenwerpers lijken me niet verstandig in de buurt van plastic onderdelen.

Dus ik kom vanavond idd niet meer weg nee. Maar alles went hoor :strik:

Ik had het over vlammen werpen met beleid. Dus je hebt geen vrienden of buren. Je bent zielig...of je woont eigenlijk in Noord-Niger. Daar kan het ook gemeen vriezen.

freya
03-01-04, 20:31
Geplaatst door mark61
Ik had het over vlammen werpen met beleid. Dus je hebt geen vrienden of buren. Je bent zielig...of je woont eigenlijk in Noord-Niger. Daar kan het ook gemeen vriezen.

Heb geen vrienden met auto.

maar ben echt niet zielig hoor :strik:

sadeeQ
03-01-04, 21:57
Geplaatst door mark61
Vraag SadeeQ of hij de geitenwagen langsstuurt. Wat is dat voor asociaal gehucht waar jij woont?



ik mag van mijn geitjes niet in amsterdam zuid of centrum komen,schijnt dat daar van die met rode licht versierde raampjes te staan met heel uitdaagende vrouwtjes erachter :zegniets: en voor je het weet ,zit ik weer bij het verkeerde deur aan te bellen weer :zweep:

maar freya ik zou gewoon wat zoutzuur op dat ding gieten,zal zeker weten ontdooien. :duim:

freya
03-01-04, 22:19
Geplaatst door sadeeQ


maar freya ik zou gewoon wat zoutzuur op dat ding gieten,zal zeker weten ontdooien. :duim:

Doe jij dat ook bij jouw geitjes als ze ut nie doen?

barfly
03-01-04, 22:22
Ik heb toch een beetje problemen om me de godin Freya voor te stellen op een fiets met pruttel aandrijving....

Waarom geen echte fiets? Verkoop die nieuwerwetse meuk! :)

freya
03-01-04, 22:24
Geplaatst door barfly
Ik heb toch een beetje problemen om me de godin Freya voor te stellen op een fiets met pruttel aandrijving....

Waarom geen echte fiets? Verkoop die nieuwerwetse meuk! :)

Een godin als ik hoeft geen moeite te doen om vooruit te komen. :strik:



Tenzij het vriest :moe:

sadeeQ
03-01-04, 22:26
Geplaatst door freya
Doe jij dat ook bij jouw geitjes als ze ut nie doen?

nope
als ze dat zouden proberen dan http://www.click-smilies.de/sammlung0903/waffen/violent-smiley-039.gif en dan http://www.hekeltje.nl/gfx/pixs/74291_301_311s.jpg

barfly
03-01-04, 22:28
Geplaatst door freya
Een godin als ik hoeft geen moeite te doen om vooruit te komen. :strik:



Tenzij het vriest :moe:

Juist als het vriest dan moet je zelf trappen daar krijg je het lekker warm van :)

Orakel
03-01-04, 22:28
Geplaatst door freya
Op dit moment is mijn enige vervoermiddel een saxonette, das een fiets met hulpmotor.

En nu zit de gashandle vastgevroren en zit ik :mad: :boos: :duivel: weer in huis opgesloten.


heb geen ervaring met brommers, een buurjongen raadde me aan er heet water overheen te gieten, maar dat lijkt me nogal dom om te doen zolang het nog vriest :moe:


geef eens goeie raad

Voor vandaag of morgen zit er niets anders op dan dat ding in het portiek te zetten, zodat de boel daar ontdooit.
Maandag flesje kroon-oil en een de-icer of sloit-ontdooier kopen. Over het algemeen hebben die kabels ergens een uhhhh sluitingkje waar je de smeerolie in kunt druppen.
Of alvast starten (als dat nog wil) en wachten tot ie warm is. :tover:

freya
03-01-04, 22:34
Geplaatst door barfly
Juist als het vriest dan moet je zelf trappen daar krijg je het lekker warm van :)

Heb al eerder gezegd dat dat geen optie is :(



je denkt toch zeker niet dat ik voor m'n lol op zo'n truttig ding rondrij

Goodnight
03-01-04, 22:34
Geplaatst door Orakel
Voor vandaag of morgen zit er niets anders op dan dat ding in het portiek te zetten, zodat de boel daar ontdooit.
Maandag flesje kroon-oil en een de-icer of sloit-ontdooier kopen. Over het algemeen hebben die kabels ergens een uhhhh sluitingkje waar je de smeerolie in kunt druppen.
Of alvast starten (als dat nog wil) en wachten tot ie warm is. :tover:

ervaring dus... :cool:

Joesoef
03-01-04, 22:36
Internet tast de harses aan. Begrijpend lezen, empathie, logisch denken....

freya
03-01-04, 22:37
Geplaatst door Orakel
Voor vandaag of morgen zit er niets anders op dan dat ding in het portiek te zetten, zodat de boel daar ontdooit.
Maandag flesje kroon-oil en een de-icer of sloit-ontdooier kopen. Over het algemeen hebben die kabels ergens een uhhhh sluitingkje waar je de smeerolie in kunt druppen.
Of alvast starten (als dat nog wil) en wachten tot ie warm is. :tover:

die antivries heb ik al geprobeerd ergens tussen te spuiten maar dat helpt niet.

En het is echt de handle die vastgevroren zit, kan m niet meer draaien. En zo kan ik dus ook niet starten :mad:


Denk dat ik morgen toch maar iets probeer met een aansteker.
Zou alufolie om het plastic helpen om smelten/branden te voorkomen?

Goodnight
03-01-04, 22:39
Freya...wanneer geef je het op?
Als je gaat slapen??

freya
03-01-04, 22:39
Geplaatst door Joesoef
Begrijpend lezen, empathie, logisch denken....

Pfff jij stelt hoge eisen aan prikkers zeg :hihi:

Puk
03-01-04, 22:41
Geplaatst door freya
die antivries heb ik al geprobeerd ergens tussen te spuiten maar dat helpt niet.

En het is echt de handle die vastgevroren zit, kan m niet meer draaien. En zo kan ik dus ook niet starten :mad:


Denk dat ik morgen toch maar iets probeer met een aansteker.
Zou alufolie om het plastic helpen om smelten/branden te voorkomen?

Heb je misschien nog wat vuurwerk liggen wat je niet hebt afgestoken?

Dat er tussen wurmen en aansteken... wel de juiste afstand nemen.

Kweet het anders ook niet.

barfly
03-01-04, 22:42
Geplaatst door freya
Heb al eerder gezegd dat dat geen optie is :(



je denkt toch zeker niet dat ik voor m'n lol op zo'n truttig ding rondrij

O, dat heb ik weer eens niet gezien... :(

Joesoef
03-01-04, 22:43
Geplaatst door mark61
Omdat hij tot het zelfde zootje ongeregeld hoort. En ook een saxonette (is dat een saxofoon op wielen, Marsupilami) heeft.

Mij te koud op zo een tweewieler. Ik hou het bij m'n transporter. Lekker warm, wel handig met zulke pareses..

barfly
03-01-04, 22:44
Geplaatst door Joesoef
Internet tast de harses aan. Begrijpend lezen, empathie, logisch denken....

Weg met dat goddeloze medium! D'r ontstaan alleen maar misverstanden door......

Joesoef
03-01-04, 22:46
Geplaatst door freya

Zou alufolie om het plastic helpen om smelten/branden te voorkomen?


Nee. Wat wel helpt is geduld , morgen http://www.weeronline.nl/karten/nlnl/0000000003.gif

freya
03-01-04, 22:48
Geplaatst door Joesoef
Nee. Wat wel helpt is geduld , morgen http://www.weeronline.nl/karten/nlnl/0000000003.gif

:):):)

Orakel
03-01-04, 22:50
Geplaatst door Goodnight
ervaring dus... :cool:

Neuhh, veel naar Klussen met kijkers gekeken. Krijgt mij niet op een fiets.

Freya, 'khad niet in de gaten dat het om de gashandel ging.

Weet niet of ie er makkelijk af kan of dat er een beetje ruimte tussen de handel en dat ronde ding zit ----I maar anders moet je daar wat smeer tussen zien te krijgen.
Alhoewel, dat de handel niet meewerkt wil niet gelijk zeggen dat die bevroren is. Dat kan ook aan het andere eind van de gaskabel liggen.
U begrijpt, u ontkomt niet aan de tram. :wink:

freya
03-01-04, 23:13
Geplaatst door Orakel
Alhoewel, dat de handel niet meewerkt wil niet gelijk zeggen dat die bevroren is. Dat kan ook aan het andere eind van de gaskabel liggen.


:verrassin

Orakel
03-01-04, 23:17
Geplaatst door freya
:verrassin

:D

Daar waar de gaskabel bij het motortje komt. Daar moet iets dat normaliter scharniert vastgevroren zijn. Zou ik wel wegblijven met een aansteker, fohn of vlammenwerper.

freya
03-01-04, 23:21
Geplaatst door Orakel
Zou ik wel wegblijven met een aansteker, fohn of vlammenwerper.

:roker:

mark61
04-01-04, 00:47
Ben ik toch uuuuren weggeweest ben je nog geen meter vooruitgekomen. De adviseurs vallen in herhalingen en alleen Joesoef houdt het hoofd koel en de voeten warm. Maar hoe je met zijn tips dat ding aan de praat krijgt...

Ik houd het op de kabel, daar loopt gauw water in. Met deze kou gaat die mantel niet smelten, en al doet ie dat, geef niks.

Joesoef
04-01-04, 00:52
In Rusland heb ik vrachtwagen chauffeurs gezien die smorgens een vuurtje stookten onder hun dieseltank. -25 is namelijk net wat teveel voor dat spul. k heb daar ook menig zwartgeblakerde truck (en soms met oplegger) gezien.

mark61
04-01-04, 01:02
Geplaatst door Joesoef
In Rusland heb ik vrachtwagen chauffeurs gezien die smorgens een vuurtje stookten onder hun dieseltank. -25 is namelijk net wat teveel voor dat spul. k heb daar ook menig zwartgeblakerde truck (en soms met oplegger) gezien.

Je hoort het Freya. De fik erin.

Timoesh
04-01-04, 09:33
Gebruik Anti-vriezerspray....helpt :)