PDA

Bekijk Volledige Versie : straks Donner bij Knevel



freya
03-01-04, 19:04
Knevel op zaterdag, Nederland 1, 20:28-20:55

Eerst iets over Ajax en dan:

Verder een uitgebreid interview met minister Donner van Justitie. Voor zijn functie legde hij zijn ouderlingschap in de kerk neer, maar is daarmee de scheiding tussen geloven en regeren voldoende gewaarborgd, of is die scheiding eigenlijk wel gewenst? Andries Knevel bevraagt hem op zijn positie als christen-politicus in het kabinet. Zo pleit Donner voor een grotere rol van de kerk in het publiek domein, maar verweert zich fel als de kerk hem onbarmhartigheid verwijt richting de asielzoekers. Tenslotte gaat hij in op het -in zijn ogen- fundamentaliserende debat over de integratie van allochtone moslims.

leuk! :moe:

Amiticia
03-01-04, 19:11
We gaan eens kijken... :knipoog:

Simon
03-01-04, 19:25
Nou liever niet .... de combinatie van die twee tegelijk is meer iets voor een nachtmerrie

mark61
03-01-04, 19:26
Ik weet niet wie ik Dommer vind. Hij trapt opeens op zijn terugtraprem omdat hij wel inziet dat dat secularisatiegedoe uiteindelijk consequent leidt tot een verbod van het CDA, dat immers wil dat het woord Gods de NL politiek leidt, of die interviewer die laatst een paar zwarte Nederlanders behandelde of ze zo in rieten rokjes uit het oerwoud kwamen rollen om een paar kralen en spiegeltjes op te halen. Of dat interview met DAJJ. Als ik hem was geweest had ik knekel over de tafel
getrokken.

Ik heb een heeeeele grote teil nodig om die twee op één beeldscherm tegelijk te zien :kotsen:

freya
03-01-04, 19:47
"integratie is niet iedereen homogeen maken"

Zo zie je maar weer het kan ook wel eens meevallen :strik:


Ligt het aan mij, of begint de VVD zich toch langzamerhand een beetje te isoleren met dat gebrul van ze?

Tomas
03-01-04, 19:50
Wat was er met ajax?

freya
03-01-04, 19:52
Geplaatst door Tomas
Wat was er met ajax?

weet ik veel, heb de TV weer uitgezet.

Zet jij m maar aan als jut wil weten

mark61
03-01-04, 19:52
Geplaatst door freya
"integratie is niet iedereen homogeen maken"

Ja dat zeg ik toch. Hij ziet de bui al hangen. Dus of het meevalt... Tsja, de VVD....




AJax is going down, Tomas

freya
03-01-04, 19:55
Geplaatst door mark61
Ja dat zeg ik toch. Hij ziet de bui al hangen. Dus of het meevalt... Tsja, de VVD....


Hey zeg! ik probeer een beetje positief te doen hier! :mad:

mark61
03-01-04, 19:58
Geplaatst door freya
Hey zeg! ik probeer een beetje positief te doen hier! :mad:

Is al goed. :vreemd:

Zwarte Schaap
03-01-04, 20:01
Mooi die donner zit op het juiste spoor.

Ik was het met hem eens dat de VVD fundamentalistisch handelt en dat ze eigenlijk niet discusseren maar dat ze beledigen en daarmee de confrontatie zoeken.

Verder ben ik het ook met jou eens mark61, dat hij de hete adem van de VVD in zijn nek voelt wat betreft de discussies over seculariteit.

Zwarte Schaap
03-01-04, 23:18
Donner: VVD gaat veel te ver met islamkritiek

Van onze verslaggever

DEN HAAG - CDA-minister Donner van Justitie verwijt regeringspartner VVD dat die de discussie over integratie van moslims in Nederland op de spits drijft. De VVD dreigt in haar kritiek op de islam zelf fundamentalistisch te worden, aldus Donner.

In een interview met Andries Knevel vanavond op de EO-televisie zegt de CDA-bewindsman dat 'men op vrij confronterende wijze meent de eigen opvattingen aan anderen te moeten opleggen. Dat is de wijze waarop maatschappelijke debatten niet goed lopen.'

Het afgelopen jaar hebben liberale Kamerleden als Hirsi Ali en Wilders, maar ook hun politieke leiders Van Aartsen en Zalm bij voortduring stevige taal gebezigd over moslims in Nederland. De VVD'ers uiten verontrusting over moskeeën die als dekmantel voor extremistische organisaties dienen. Ze willen ook de stichting van nieuwe moslimscholen verbieden .

Donner wil de liberalen die het afgelopen jaar op deze punten de agenda bepaalden niet bij naam noemen, maar het is zonneklaar op wie hij doelt wanneer hij meldt dat er een discussie wordt gevoerd 'die mensen uitsluit en minderwaardig maakt'. 'Dat is geen opvatting waarop ik een samenleving kan baseren.'

Even later gewaagt hij van 'een vernederende wijze van benadering'. Donner vreest dat door het op de spits drijven van de discussie 'ook andere verschillen in de samenleving zich gaan concentreren op de verschillen in geloofsopvatting'. Dat levert een discussie op die geen winnaars kent, aldus de minister van Justitie: 'Want geloof kun je niemand afnemen.'

Bron: De Volkskrant 03/01/04

Orakel
03-01-04, 23:21
Keutel: Vindt u dat de VVD fundamentalistischer wordt in haar houding?

Dönner: Althas, dat constateer ik.

Keutel: Sjow, da's een forse uitspraak!

http://www.kurts-smilies.de/wut.gif

~Panthera~
03-01-04, 23:26
Geplaatst door Orakel
Keutel: Vindt u dat de VVD fundamentalistischer wordt in haar houding?

Dönner: Althas, dat constateer ik.

Keutel: Sjow, da's een forse uitspraak!

http://www.kurts-smilies.de/wut.gif
-------------------------------

jaaaaaaa........de intelligentie DRUIPT er weer vanaf. http://www.kurts-smilies.de/wut.gif

Orakel
03-01-04, 23:36
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------------

jaaaaaaa........de intelligentie DRUIPT er weer vanaf. http://www.kurts-smilies.de/wut.gif

Nou, bij mij droop er ook een heleboel toen ik ut net zag.

mark61
03-01-04, 23:36
Knekel is altijd zo dom. Toen hij DAJJ 'interviewde' probeerde hij alleen maar zijn vooroordelen bevestigd te krijgen, en luisterde dan ook niet naar wat DAJJ te zeggen had. Die ging rustig door met zijn betoog. Wat een zelfbeheersing.

Maar in ieder geval, die Donner viel me mee. Ik kan het haast niet geloven.

000NobelPrizes
03-01-04, 23:39
Geplaatst door mark61
Knekel is altijd zo dom. Toen hij DAJJ 'interviewde' probeerde hij alleen maar zijn vooroordelen bevestigd te krijgen, en luisterde dan ook niet naar wat DAJJ te zeggen had. Die ging rustig door met zijn betoog. Wat een zelfbeheersing.

Maar in ieder geval, die Donner viel me mee. Ik kan het haast niet geloven.

Keek je naar Donner om je vooroordelen bevestigd te krijgen? ;)

taouanza
04-01-04, 08:45
Knevel liet eens keer 'opzienbarende beelden' zien uit Syrie of was het Jordanie, maar goed.
Een journalist vermomd als taxi-chaffeur met een geheime camera filmde argeloze passagiers en vroeg hun naar hun mening over politiek en de aanval op Irak.

Nou komt het schokkende:
Op een na waren ze allemaal ontevreden over de regering.


:moe:

an3sdej
04-01-04, 10:54
Volgens mij veegt van Aartsen in een debat ook de vloer aan met Donner. Die is veel meer politicus, Donner is meer de regent.

Ik denk dat de VVD steeds meer in het voordeel komt, vooral als ze het dualisme in de kamer verder gestalte weten te geven.

freya
04-01-04, 11:56
Geplaatst door mark61
Knekel is altijd zo dom. Toen hij DAJJ 'interviewde' probeerde hij alleen maar zijn vooroordelen bevestigd te krijgen, en luisterde dan ook niet naar wat DAJJ te zeggen had. Die ging rustig door met zijn betoog. Wat een zelfbeheersing.


Sinds die uitzending ben ik fan :handbang:




Om domme vragen voor te zijn: van DAJJ :loens:

mark61
04-01-04, 12:04
Geplaatst door freya
Sinds die uitzending ben ik fan :handbang:Om domme vragen voor te zijn: van DAJJ :loens:

Jaha we twijfelen er niet aan. Goedemorgen, en doet die saxo+ al weer? Burqa eraf gehaald en tevreden snorrende Nettie gevonden?

freya
04-01-04, 12:29
Geplaatst door mark61
Jaha we twijfelen er niet aan. Goedemorgen, en doet die saxo+ al weer? Burqa eraf gehaald en tevreden snorrende Nettie gevonden?

T regent, je denkt toch zeker niet dat ik dat in de regen ga uitproberen, op zondagochtend nog wel :maf2:

sjo
04-01-04, 18:45
Lees TROUW 3 januari (letter en geest) de Baard van de profeet beledigd.

groeten
sjo

Orakel
04-01-04, 20:05
Geplaatst door sjo
Lees TROUW 3 januari (letter en geest) de Baard van de profeet beledigd.

groeten
sjo

Moet wel een heel goed artikel geweest zijn, dat je zo onder de indruk bent.

mark61
04-01-04, 22:05
Geplaatst door sjo
Lees TROUW 3 januari (letter en geest) de Baard van de profeet beledigd.groeten sjo

Plaats liever een bericht. Zo is het net spam.