PDA

Bekijk Volledige Versie : Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot de ISlam!!!



Hudhaifa
04-01-04, 12:56
Algemeen Dagblad 28 Oktober


Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot de Islam

Door Annelieke Dijkstra.
Rotterdam - Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot de Islam. Moslimsorganistaties in ons land schatten dat er per jaar enkele honderen autochtonen de geloofsovertuiging afleggen. Zowel mannen als vrouwen raken in de ban van de religie, zeg A. Quyyoem van Moslim Informatie Centrum Nederland. "Alleen bij ons al zijn er het afglopen jaar 150 mensen bekeerd, meer dan ooit. Ik denk dat daarnaast elk jaar zo'n 150 mensen thuis of in moskee de geloofsgetuigenis afleggen"

Omdat de registratie ontbreekt, is het onbekend hoeveel Nederlanders moslim worden. Derwish A. Maddoe denkt dat er inmiddels 10.000 a 20.000 bekeerden zijn. De meeste mensen die getrouwd zijn met een moslim, nemen het geloof uiteindelijk aan.

Ceylan Weber van de vereniging van de Nederlandse Moslimvrouwen Al NIsa: "Bij ons zit het vol met Nederlandse vrouwen die heel bewust kiezen voor de Islam. Ze doen het niet voor hun man, ze doen het voor zichzelf. Het gaat om tientallen per jaar." De trend hangt samen met de aantal toegenomen huwelijken. Nederlanders die een islamitsche partner hebben, raken geinterreseerd in de religie.

Ceylan Weber: "De Islam voorziet blijkbaar in de behoeft aan een godsdienst die heel concreet is en waarin ethische waarden, zoals vredelievendheid, rechtvaardigheid en sociale betrokkenheid duidelijk worden omschreven. Quyyoem denkt ook dat de aanslagen van 11 september mensen aan het denken hebben gezet. "Nederlands zijn nieuwsgierig geworden naar de Islam. Vaak komen zo bij mij omdat ze willen weten of dit geloof echt zo slecht is. Als ze zich erin gaan verdiepen raken ze verknocht."

Nederlanders die zich gaan bekeren zijn fanatieker dan de geboren moslims, zegt hij. "Ze hebben vaak meer kennis van de Qoran, dan de geboren islamiet."

Mill
04-01-04, 12:59
Yep, en volgens Stivoro is een miljoen Nederlanders gestopt met roken.

an3sdej
04-01-04, 13:02
Tjonge, ik ben echt onder de indruk :melig: , honderden :stout: .

Hudje, hoeveel stappen uit de ummah over naar het christendom of worden ongelovig?
Hoeveel mensen worden christen/jood/hindoeist?

Hoeveel overtuigde moslims sterven per jaar in Nederland? Hoeveel jongeren worden alleen maar naammoslim?

Pas als je daar antwoorden op hebt, krijgen die 'honderden' enig gehalte.

plexus
04-01-04, 13:06
Geplaatst door Hudhaifa
Algemeen Dagblad 28 Oktober


....
Nederlanders die zich gaan bekeren zijn fanatieker dan de geboren moslims, zegt hij. "Ze hebben vaak meer kennis van de Qoran, dan de geboren islamiet."

dit geloof ik wel!

loos
04-01-04, 13:08
Hoeveel AIVD-moslims zouden daarbij zijn?
(Ben er zelf ook een, alleen die verrekte baard jeukt zo gruwelijk)...

Orakel
04-01-04, 13:39
Geplaatst door Hudhaifa
Algemeen Dagblad 28 Oktober


"Bij ons zit het vol met Nederlandse vrouwen die heel bewust kiezen voor de Islam. Ze doen het niet voor hun man, ze doen het voor zichzelf. Het gaat om tientallen per jaar."

Dat kan niet bestaan. Dat is een evidente sociaal-wenselijkheid en een direct bewijs van de heers- en bedilzucht van de Islam, alsmede van het onderdrukkende karakter ervan. Die vrouwen zijn, eeuwen Verlichting en emamcipatie ten spijt, weer onder de knoet van de donkere middeleeuwen geplaatst.

taouanza
04-01-04, 14:11
Geplaatst door an3sdej
Tjonge, ik ben echt onder de indruk :melig: , honderden :stout: .

Hudje, hoeveel stappen uit de ummah over naar het christendom of worden ongelovig?
Hoeveel mensen worden christen/jood/hindoeist?

Hoeveel overtuigde moslims sterven per jaar in Nederland? Hoeveel jongeren worden alleen maar naammoslim?

Pas als je daar antwoorden op hebt, krijgen die 'honderden' enig gehalte.

Je was natuurlijk net zo kritisch geweest als het 'ergens' anders over ging.:duivels:

Julien
04-01-04, 15:38
Ja en de EO zegt dat steeds meer mensen zich bekeren tot het christendom, vooral in Afrika en Zuid-Amerika. Dus ik ben een beetje wantrouwig bij dit soort berichtjes.

Blade20
04-01-04, 15:38
28-oktober, wat een oud nieuws....

...maar goed, ziet het bericht en lacht. De meeste van die bekeerlingen zijn waarschijnlijk humanist en doen het om met rust te worden gelaten ofzo.
Daarbij zijn er nog veel meer mensen die Atheist worden.

an3sdej
04-01-04, 15:46
Ja Taouanza, ook als het over gewonnen zieltjes bij de christenen ging, zoals de EO vaak weet te melden :D

Goodnight
04-01-04, 15:48
Geplaatst door Blade20
28-oktober, wat een oud nieuws....

...maar goed, ziet het bericht en lacht. De meeste van die bekeerlingen zijn waarschijnlijk humanist en doen het om met rust te worden gelaten ofzo.
Daarbij zijn er nog veel meer mensen die Atheist worden.

errug concreet ben je...
waarschijnlijk humanist...
veel mensen die atheist worden...
wat zijn de cijfers hiervan?

Blade20
04-01-04, 15:54
Geplaatst door Goodnight
errug concreet ben je...
waarschijnlijk humanist...
veel mensen die atheist worden...
wat zijn de cijfers hiervan?

Rond diezelfde tijd kwamen er cijfers uit die zeiden dat het aantal Moslims zich verdubbeld (naar 5%) had (volgens mij AIVD) er stond echter ook dat het aantal niet-gelovigen (A-Theisten) 40 % van de Nederlandse bevolking was bevolking was en dat alle Christenlijke groepen samen zo'n 40 - 50 % was.

Het is nu alleen een beetje moeilijk terug te vinden op het CPB.
De enigste reden die ik kan verzinnen om dit met opzet (weet niet of dat zo is) te plaatsen is om te hopen dat niemand deze cijfers van het onderzoek meer weet en voor te doen dat de Islam sneller populair wordt als eigenlijk het geval is.

/correctie. niet AIVD, maar CPB (Centraal Plan Bureau) was het volgens mij, ik ben nu aan het zoeken. Dit artikel is volgens mij ook als gevolg van die cijfers geplaatst.

Royce
04-01-04, 15:58
Geplaatst door Blade20
Rond diezelfde tijd kwamen er cijfers uit die zeiden dat het aantal Moslims zich verdubbeld (naar 5%) had (volgens mij AIVD) er stond echter ook dat het aantal niet-gelovigen (A-Theisten) 40 % van de Nederlandse bevolking was bevolking was en dat alle Christenlijke groepen samen zo'n 40 - 50 % was.

Het is nu alleen een beetje moeilijk terug te vinden op het CPB.
De enigste reden die ik kan verzinnen om dit met opzet (weet niet of dat zo is) te plaatsen is om te hopen dat niemand deze cijfers van het onderzoek meer weet en voor te doen dat de Islam sneller populair wordt als eigenlijk het geval is.

/correctie. niet AIVD, maar CPB (Centraal Plan Bureau) was het volgens mij, ik ben nu aan het zoeken. Dit artikel is volgens mij ook als gevolg van die cijfers geplaatst.


iaw; Je roept dingen voor je eigen gemoedsrust. Ik heb er niets op tegen als morgen 80% van de bevolking Boedhist gaat. Maar kennelijk zie jij overal `n bedreiging in, xenofobe gedachte.

Blade20
04-01-04, 16:03
Geplaatst door Royce
iaw; Je roept dingen voor je eigen gemoedsrust. Ik heb er niets op tegen als morgen 80% van de bevolking Boedhist gaat. Maar kennelijk zie jij overal `n bedreiging in, xenofobe gedachte.

Waarom reageer je dan? Volgens mij probeer je gewoon mijn mening de grond in te boren. Ach, je doet maar. Ik vertel alleen mijn mening. Maar ik ben heus niet de enigste die er zo over denkt. (nog lang niet)

Goodnight
04-01-04, 16:05
Geplaatst door Blade20
Rond diezelfde tijd kwamen er cijfers uit die zeiden dat het aantal Moslims zich verdubbeld (naar 5%) had (volgens mij AIVD) er stond echter ook dat het aantal niet-gelovigen (A-Theisten) 40 % van de Nederlandse bevolking was bevolking was en dat alle Christenlijke groepen samen zo'n 40 - 50 % was.

Het is nu alleen een beetje moeilijk terug te vinden op het CPB.
De enigste reden die ik kan verzinnen om dit met opzet (weet niet of dat zo is) te plaatsen is om te hopen dat niemand deze cijfers van het onderzoek meer weet en voor te doen dat de Islam sneller populair wordt als eigenlijk het geval is.

/correctie. niet AIVD, maar CPB (Centraal Plan Bureau) was het volgens mij, ik ben nu aan het zoeken. Dit artikel is volgens mij ook als gevolg van die cijfers geplaatst.

als ik je goed begrijp vind je het onderzoek waaruit zou blijken dat atheisme toeneemt veel betrouwbaarder dan het onderzoek waarin vermeld staat dat de moslims zich hebben verdubbeld.
Volgens jou zou dit opzet kunnen zijn om voor te doen alsof de Islam sneller populair wordt dan eigenlijk ( naar jouw mening nog steeds) het geval zou zijn....

Lekker duidelijk allemaal....
De islam is wereldwijd de snelst groeiende godsdienst.Daar kan je niet omheen.
Het atheisme neemt toe onder de genen die al toch niet zo bezig met het geloof waren...
En er zullen ook zeker geboren moslims zijn die er voor kiezen niet moslim te blijven op latere leeftijd.Maar daar heb je niet eens cijfers voor nodig om te weten dat deze aantallen minimaal zijn tegenover de mensen die het Christendom verlaten...

Royce
04-01-04, 16:07
Geplaatst door Blade20
Waarom reageer je dan? Volgens mij probeer je gewoon mijn mening de grond in te boren. Ach, je doet maar. Ik vertel alleen mijn mening. Maar ik ben heus niet de enigste die er zo over denkt. (nog lang niet)


Ik reageer omdat ik naast het lachen ook wat anders achter mijn PC moet. Je vertelt je mening, terwijl je zogenaamde feiten neerzet. Ik wil je niet uit je droom helpen, maar iemand moet het doen. Wel leuk dat jij je altijd verschuilt achter het feit dat JIJ niet de enige bent. Fijn voor je jonge, schrijven ze allemaal zo goed Nederlands?

Blade20
04-01-04, 16:09
gevonden:

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/artikelen/algemeen/webmagazine/artikelen/2003/1298k.htm

Het bleek het CBS te zijn.

Het gerelateerde nieuws op Fok!

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33486

Julien
04-01-04, 16:20
altiid grappig om te zien hoe sommige gelovigen van het geloof een wedstrijdje weten te maken. "Wij zijn de grootste, nee wij zijn de grootste" etc. etc.

Shaheed
04-01-04, 16:32
http://www.redouan.nl/images/nederlandse_moslims_vlag.jpg http://www.redouan.nl/images/nederlandse_moslims_vlag.jpg

http://www.redouan.nl/images/nederlandse_moslims_vlag.jpg http://www.redouan.nl/images/nederlandse_moslims_vlag.jpg


http://www.redouan.nl/images/nederlandse_moslims_vlag.jpg http://www.redouan.nl/images/nederlandse_moslims_vlag.jpg


http://www.redouan.nl/images/nederlandse_moslims_vlag.jpg http://www.redouan.nl/images/nederlandse_moslims_vlag.jpg


:student: la ilaha illalah, moehamedoen rassoel oelah. (s.h.w.s.)

lennart
04-01-04, 16:33
Geplaatst door Blade20
/correctie. niet AIVD, maar CPB (Centraal Plan Bureau) was het volgens mij, ik ben nu aan het zoeken. Dit artikel is volgens mij ook als gevolg van die cijfers geplaatst.

Je moet op het CBS zoeken... domkop :rolleyes:

Mark
04-01-04, 16:34
Hudhaifa: het zijn jouw berichten geweest die mede voor deze stijging gezorgd hebben :hihi:

Daarnaast.... ook al zou 99% van de autochtonen zich bekeren... dat zou weinig invloed hebben op mijn mening over bovennatuurlijke zaken... :moe:

Ik ben trouwens bij een bekering geweest voor een huwelijk, het was echt ontroerend :traan1: De bruidegom kon nog net zijn lach inhouden tijdens de ceremenie en heeft het daarna gevierd met een lekker biertje :)

an3sdej
04-01-04, 16:34
Maar daar heb je niet eens cijfers voor nodig om te weten dat deze aantallen minimaal zijn tegenover de mensen die het Christendom verlaten...

Goh hoe weet je dit? Weet jij hoeveel moslims alleen in naam moslim zijn?

lennart
04-01-04, 16:35
Ff opgezocht...

Aantal Westerse moslims in Nederland

1995 28.000 2.2%
1996 30.000 2.3%
1997 31.000 2.3%
1998 32.000 2.3%
1999 33.000 2.4%
2000 34.000 2.5%
2001 37.000 2.7%
2002 40.000 2.8%
2003 42.000 2.9%

Oh... haha

Westerse islamieten
Tot de categorie 'westers' behoren islamieten uit Europa, Noord-Amerika, Oceanië, Indonesië en Japan.

Mark
04-01-04, 16:37
Geplaatst door lennart
Ff opgezocht...

Aantal Westerse moslims in Nederland

1995 28.000 2.2%
1996 30.000 2.3%
1997 31.000 2.3%
1998 32.000 2.3%
1999 33.000 2.4%
2000 34.000 2.5%
2001 37.000 2.7%
2002 40.000 2.8%
2003 42.000 2.9%

wat is een westerse moslim?

lennart
04-01-04, 16:43
Onderwerpen Kerkelijkheid (18 jaar e.o.)
Rooms Katholiek
Nederlands hervormd
Gereformeerd
Overige kerkelijke gezindten
Geen kerkelijke gezindte

In procenten.

Jaar RK NH G O GKG
1991 34 17 8 5 37
1992 33 15 8 6 39
1993 32 15 7 6 40
1994 31 14 8 8 39
1995 33 14 7 8 40
1996 32 15 8 7 40
1997 32 15 7 8 39
1998 31 14 7 9 40
1999 31 14 7 8 41
2000 32 14 7 8 40
2001 31 14 7 9 40
2002 31 14 7 8 40

Dus blade heeft de klok wel gehoord, maar de klepel heeft die niet gevonden :)

Van die 40% niet-kerkgezinden is echt niet iedereen atheist.

Mark
04-01-04, 16:45
Het merendeel van de wereld is gelovig :)

Kan ik toch niks aan doen, laat ze maar lekker .........

Goodnight
04-01-04, 16:45
Geplaatst door an3sdej
Goh hoe weet je dit? Weet jij hoeveel moslims alleen in naam moslim zijn?

zoals ik al zei, heb je geen cijfers voor nodig.Bovendien iemand die in naam moslim is, kan alsnog zich meer op het geloof richten.De basis is er immers al.
Dat er altijd wel een paar zullen zijn die zich afkeren van het geloof is niet verwonderlijk.Niemand heeft ooit beweerd dat een ieder die als moslim geboren wordt, dat ook daadwerkelijk blijft.

Bovendien is het zo dat als iemand als moslim geboren is en het bestaan van Allah niet ontkent, maar verder niet aan alle geloofsvoorschriften houd, dit niet betekend dat hij dus geen moslim meer is.
Hij zal alleen wat 'ontsmet' moeten worden op de Dag des Oordeels.
Anders is het als iemand het bestaan van Allah ontkent...en ik heb zoals ik al zei geen cijfers nodig om te weten dat deze aantallen nog steeds minimaal zijn.

Ik denk juist door 11/9 en alles wat daarop volgt en nu nog steeds gaande is het bewustzijn van veel moslims wakker heeft gemaakt.
Moslims die hiervoor nooit wat aan het geloof hebben gedaan zijn zich gaan verdiepen in het eigen geloof.
Ik zie veel mensen om mij heen die zich hebben bekeerd, of die dat van plan zijn of op zijn minst een geringe interesse tonen in dit geloof.

Goodnight
04-01-04, 16:46
Geplaatst door Mark
Het merendeel van de wereld is gelovig :)

Kan ik toch niks aan doen, laat ze maar lekker .........

heb je je reisje gecanceld?
Een duikje bij de vissen leek je toch maar niets?

lennart
04-01-04, 16:49
Geplaatst door Goodnight
zoals ik al zei, heb je geen cijfers voor nodig.Bovendien iemand die in naam moslim is, kan alsnog zich meer op het geloof richten.De basis is er immers al.
Dat er altijd wel een paar zullen zijn die zich afkeren van het geloof is niet verwonderlijk.Niemand heeft ooit beweerd dat een ieder die als moslim geboren wordt, dat ook daadwerkelijk blijft.

Bovendien is het zo dat als iemand als moslim geboren is en het bestaan van Allah niet ontkent, maar verder niet aan alle geloofsvoorschriften houd, dit niet betekend dat hij dus geen moslim meer is.
Hij zal alleen wat 'ontsmet' moeten worden op de Dag des Oordeels.
Anders is het als iemand het bestaan van Allah ontkent...en ik heb zoals ik al zei geen cijfers nodig om te weten dat deze aantallen nog steeds minimaal zijn.

Ik denk juist door 11/9 en alles wat daarop volgt en nu nog steeds gaande is het bewustzijn van veel moslims wakker heeft gemaakt.
Moslims die hiervoor nooit wat aan het geloof hebben gedaan zijn zich gaan verdiepen in het eigen geloof.
Ik zie veel mensen om mij heen die zich hebben bekeerd, of die dat van plan zijn of op zijn minst een geringe interesse tonen in dit geloof.

Zo zeg... wat ene hoop absurde vragen wellen op :)

Maar ik hou me in.

Mark
04-01-04, 16:49
Geplaatst door Goodnight
heb je je reisje gecanceld?
Een duikje bij de vissen leek je toch maar niets?

Nog even geduld en ik ben weg schat ;)

Goodnight
04-01-04, 16:51
Geplaatst door lennart
Zo zeg... wat ene hoop absurde vragen wellen op :)

Maar ik hou me in.

waarom zou je je moeten inhouden?
je wordt niet voor het vuurpeleton gedaagd hoor.

Goodnight
04-01-04, 16:52
Geplaatst door Mark
Nog even geduld en ik ben weg schat ;)

doe je de vissen ....euhm...pyramides de groeten van me?

Neem je Nefertiti mee trouwens?

lennart
04-01-04, 16:56
Geplaatst door Goodnight
waarom zou je je moeten inhouden?


Omdat theologische discussie altijd zo vermoeiend zijn met mensen die een specifieke stroming van religie aanhangen.

Goodnight
04-01-04, 17:24
Geplaatst door lennart
Omdat theologische discussie altijd zo vermoeiend zijn met mensen die een specifieke stroming van religie aanhangen.

kan het ook omdraaien: dit soort discussie's zijn inderdaad vermoeiend met mensen die uberhaupt een aversie tegen welk soort religie dan ook hebben...

lennart
04-01-04, 17:29
Geplaatst door Goodnight
kan het ook omdraaien: dit soort discussie's zijn inderdaad vermoeiend met mensen die uberhaupt een aversie tegen welk soort religie dan ook hebben...

Dat ook ja.

Maar ik bijvoorbeeld heb geen aversie tegen religie. Het probleem is dat mensen die een bepaalde stroming van religie aanhangen hier vaak zeer dogmatisch en superieur over denken, wat discussieren onmogelijk maakt.

sjo
04-01-04, 18:41
Lees TROUW 3 januari (letter en geest) de Baard van de profeet beledigd.

groeten
sjo

Julien
04-01-04, 18:55
Geplaatst door sjo
Lees TROUW 3 januari (letter en geest) de Baard van de profeet beledigd.

groeten
sjo

ja.. en? Wat staat er?

an3sdej
04-01-04, 19:14
Bovendien is het zo dat als iemand als moslim geboren is en het bestaan van Allah niet ontkent, maar verder niet aan alle geloofsvoorschriften houd, dit niet betekend dat hij dus geen moslim meer is.
Hij zal alleen wat 'ontsmet' moeten worden op de Dag des Oordeels :wink: .
Anders is het als iemand het bestaan van Allah ontkent...en ik heb zoals ik al zei geen cijfers nodig om te weten dat deze aantallen nog steeds minimaal zijn.

Als ik gecremeerd ben, ben ik dan ook ontsmet? :fpimp:

an3sdej
04-01-04, 19:51
Sjo, kun je dat artikel hier plaatsen, ik heb gezocht, maar niet gevonden. Was het 3 jan. 2004?

Goodnight
04-01-04, 20:23
Geplaatst door an3sdej
Als ik gecremeerd ben, ben ik dan ook ontsmet? :fpimp:

u will find out later...
Ik denk persoonlijk dat zelfs het hellevuur je niet kan ontsmetten :melig2:

an3sdej
04-01-04, 20:33
Dan wordt dat vuurtje vast nog wat hoger opgestookt voor mij :cool:

respect
04-01-04, 22:09
Geplaatst door an3sdej
Tjonge, ik ben echt onder de indruk :melig: , honderden :stout: .

Hudje, hoeveel stappen uit de ummah over naar het christendom of worden ongelovig?
Hoeveel mensen worden christen/jood/hindoeist?

Hoeveel overtuigde moslims sterven per jaar in Nederland? Hoeveel jongeren worden alleen maar naammoslim?

Pas als je daar antwoorden op hebt, krijgen die 'honderden' enig gehalte.

Goodnight
04-01-04, 22:34
Geplaatst door EdV
Ik ben dol op cijfers.
Kom op Goodnight, laat eens wat zien...

Ed

heb nergens met cijfers gezwaaid...

Goodnight
04-01-04, 22:37
Geplaatst door EdV
Dat denk ik ook wel, ja. Maar de richting waarin zal je wel eens kunnen verbazen.

Ed

nou laat mij eens steil achterover slaan Edje....

GroteWolf
05-01-04, 11:57
Voorlopig zie ik steeds meer MINO's