PDA

Bekijk Volledige Versie : Mogelijk internationale sancties tegen Israël



Dutchguy
04-01-04, 15:32
Mogelijk internationale sancties tegen Israël

Als Israël doorgaat met de bouw van het omstreden 'veiligheidshek' riskeert het land volgens de Israëlische minister van Justitie Tommy Lapid een boycot van de internationale gemeenschap. Het hek, op sommige plaatsen zelfs een muur, gaat op sommige plekken dwars door Palestijns gebied. Vooral dat heeft voor veel ophef gezorgd.

Volgens Lapid, die ook vice-premier is, moet er dan ook nog maar eens goed naar de route die het hek volgt gekeken worden. Ook het Internationaal Gerechtshof in Den Haag gaat volgede maand naar de zaak kijken. Dit op verzoek van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties

Bron: fok

________________

Goed dat er steeds meer van dit soort geluiden te horen zijn, hoog tijd dat de kritiek en de druk op de bouw van de muur toenemen. Niet alleen is het onmenselijk tegenover de Palestijnen, Israel bouwt zichzelf ook steeds meer in en het lijkt een soort symbolisch verzet tegen elke dialoog. Daarom stoppen en weg die muur.

Goodnight
04-01-04, 16:24
ik ben benieuwd....
Had die vice premier niets tegen kunnen doen, inplaats van holle praatjes achteraf...

Julien
04-01-04, 16:34
er zijn al zoveel oproepen tot sancties geweest.. maar veel doet het de Israelische regering niet heb ik het idee.

freya
04-01-04, 16:48
Geplaatst door Julien
er zijn al zoveel oproepen tot sancties geweest.. maar veel doet het de Israelische regering niet heb ik het idee.

Dat komt omdat die oproepen tot nu toe geen resultaat hebben gehad.

Ik vraag me af of een uitgebreide boycotcampagne nu wel zin zal hebben. Hoeveel mensen zullen daar nu voor te porren zijn en hoe vreselijk zal de zionistische lobby daartegen tekeer gaan?

Toch is het wel het proberen waard biraat :strik:

Julien
04-01-04, 16:53
Geplaatst door freya
Dat komt omdat die oproepen tot nu toe geen resultaat hebben gehad.

Ik vraag me af of een uitgebreide boycotcampagne nu wel zin zal hebben. Hoeveel mensen zullen daar nu voor te porren zijn en hoe vreselijk zal de zionistische lobby daartegen tekeer gaan?

Toch is het wel het proberen waard biraat :strik:

ja maar welke belangrijke landen gaan Israel nou boycotten denk je? Israel is best gevoelig in die landen.

Duitsland (vanwege WO2), de VS, Engeland, Nederland zullen het denk ik niet doen.

freya
04-01-04, 17:00
Geplaatst door Julien
ja maar welke belangrijke landen gaan Israel nou boycotten denk je? Israel is best gevoelig in die landen.

Duitsland (vanwege WO2), de VS, Engeland, Nederland zullen het denk ik niet doen.

Al is er maar een grote groep mensen die weigert Israelische producten te kopen, dan komt het toch wel aan.

In Delft zijn mensen die oproepen de stedenband met de Israelische stad Kfar Saba op te heffen en daarvoor in de plaats een band met de Palestijnse stad Qalqilia aan te gaan. Qalquilia wordt op dit moment al omgeven door een 8 meter hoge betonnen muur met maar 1 doorgang voor de ca 40.000 (natte vinger) inwoners.

Stel je eens voor wat voor boodschap daar van uit gaat als het lukt :)