PDA

Bekijk Volledige Versie : Vernietigingswapens Irak verstopt in Syrië. Aanval Amerika ?



Joesoef
05-01-04, 06:13
HOGE SYRISCHE OFFICIER SPEELT GEHEIME BERGPLAATSEN DOOR

´Vernietigingswapens Irak verstopt in Syrië´

Chemische bommen en onderdelen van raketsystemen

door Joost Marges


PARIJS, maandag
De Iraakse massavernietigingswapens, voor de Verenigde Staten vorig jaar de voornaamste reden de oorlog tegen Irak te ontketenen, lijken terecht. En wel in Syrië. Een hoge Syrische inlichtingenofficier heeft gedetailleerde gegevens hieromtrent doorgespeeld aan een landgenoot in ballingschap.
De dissidente journalist Nizar Najoef – die in 2000 in gevangenschap de Unescoprijs voor persvrijheid kreeg toegekend – speelde zaterdag een briefen landkaart met de exacte locaties van zeer geheime bergplaatsen door aan De Telegraaf.
Najoef noemde tijdens een ontmoeting in een café te Parijs de precieze plaatsen, waar zich onder meer chemische wapens bevinden, die de Amerikanen en Britten al lange tijd koortsachtig zouden zoeken. Om te beginnen gaat het om een tunnel in een berg bij Al-Baida, op twee kilometer van Masjaf. Een tweede bergplaats is een fabriek van de Syrische luchtmacht in het dorpje Tal Snan, gelegen tussen Hama en Salamijja. Een derde vindplaats ligt bij Sjinsjar, oostelijk van de weg tussen Hama en Damascus. Op enkele tientallen meters diepte liggen hier wapens opgeslagen in tunnels, die het 661e bataljon van de luchtmacht in gebruik heeft.

Massavernietigingswapens
De drie hotspots liggen in het westelijk deel van Centraal-Syrië.
Volgens de opsteller van de brief, zijn de wapens met houten kisten en vaten aangevoerd, onder verantwoordelijkheid van de chef van de presidentiële lijfwacht, generaal Zoel Himma Sjaliesj. Hierbij kreeg deze steun van zijn neef Asaf, werkzaam bij de firma Bacha-Ir, dat eigendom is van de presidentiële familie Assad. Het bedrijf heeft vestigingen in Beiroet, Damascus en Bagdad. De schrijver acht diezelfde onderneming eerder al verantwoordelijk voor het smokkelen van Iraakse olie naar Syrië en – vanuit dat land – van wapens naar Irak.

Op de hoogte
Naar de overtuiging van Najoef zouden de schuilplaatsen naast wapens voor chemische oorlogvoering, ook onderdelen van raketsystemen bevatten, die Saddam Hoessein voor naderend onheil in veiligheid bracht. Najoef is er wonderlijk genoeg vast van overtuigd dat de VS allang over de genoemde informatie beschikken, maar er om politieke redenen geen ruchtbaarheid aan willen geven.
De Amerikanen zouden namelijk nog niet van het bewind in Damascus af willen, zo redeneert de journalist. Deze opstelling verdedigt met name de op diplomatiek overleg leunende minister van Buitenlandse Zaken, Colin Powell. Die zou om die reden overhoop liggen met zijn Defensiecollega Donald Rumsfeld, die een heel andere koers voor ogen heeft.

„Tegen de tijd dat de VS erover uit zijn dat ze zich willen ontdoen van de Syrische heersers, dan willen ze de vondsten natuurlijk plotseling als groot nieuws brengen”, zo merkt Najoef laconiek op. „Want dan speelt het verhaal ze namelijk wel in de kaart.”
geheimen die aan hem zijn toevertrouwd. Na bijna tien jaar in Syrische gevangenissen te hebben doorgebracht – vanwege de overheid onwelgevallige publicaties – ziet hij niets in het diplomatieke sparen van de kool en de geit, volgens de Powell-methode. „Ik ken het Syrische regime; het lijkt als twee druppels op dat van Saddam Hoessein van weleer.”
Met zijn ontboezemingen wil Najoef vooral verhinderen dat het grote publiek onvolledig over Syrië wordt geïnformeerd. „Als ik lees hoe Franse, Britse, maar ook Nederlandse kranten berichten dat Basjir Assad, na alle wandaden van zijn vader, nu democratie komt brengen in zijn land, lach ik me helemaal dood. Als je ook ziet hoe de Europese Unie zich opstelt tegenover Damascus. Dat is schandelijk! Afgelopen december heeft de EU met Syrië een overeenkomst gesloten over economische en culturele samenwerking. Daarin werd alleen in één klein zinnetje de suggestie aangereikt dat het land misschien iets aan de mensenrechtensituatie zou kunnen doen. En dat terwijl de unie tijdens eerdere onderhandelingen met de mediterrane staten stevige druk uitoefende en het respecteren van de mensenrechten voor het aanhalen van de betrekkingen als een absolute voorwaarde stelde.”
Alleen het feit dat Najoef de ene sigaret na de andere opsteekt, doet vermoeden dat zijn mogelijk riskante onthulling hem niet in de koude kleren gaat zitten. „Ach, ik ben toch al alles kwijt”, zo besluit hij moedeloos. „Over mijn dochter bijvoorbeeld, heb ik niets meer gehoord sinds 1995 toen ik nog gevangen zat in Syrië. Sinds mijn vrijlating in 2001 en mijn vertrek naar Frankrijk is dat er niet beter op geworden. Ze zou nu dertien jaar oud moeten zijn. Of ze nog leeft? Ik weet het niet.”


uit de telegraaf van vandaag.....

taouanza
05-01-04, 08:57
Telegraaf?

mark61
05-01-04, 12:21
Geplaatst door taouanza
Telegraaf?

Ja logisch toch? Zo'n in Parijs wonende Syriër heeft een wereldprimeur. Dus wat doe je dan? ...ff denke...de Telegraaf in NL bellen natuurlijk! Daar zijn ze altijd wakker.

lennart
05-01-04, 16:12
Wel opvallend dat dit verhaal nu net in de Nederlandse media terecht komt. Deze complottheorie wordt al maanden uitgespeeld in de rechtse Amerikaanse, Israelische en Britse pers. Nu deze complottheorie ook buiten deze gebieden wordt uitgespeeld kan er op duiden dat er dingen gaan gebeuren.

jaja
05-01-04, 16:17
Geplaatst door lennart
Wel opvallend dat dit verhaal nu net in de Nederlandse media terecht komt. Deze complottheorie wordt al maanden uitgespeeld in de rechtse Amerikaanse, Israelische en Britse pers. Nu deze complottheorie ook buiten deze gebieden wordt uitgespeeld kan er op duiden dat er dingen gaan gebeuren. nooit geweten dat Nederland zo belangrijk was .... :stout:
Dus pas als Nederland is "geïnformeerd" slaat GW toe!! Dat doet mijn hart goed.
bandiet :rolleyes: :maf3:

lennart
05-01-04, 16:19
Ik heb ander stuk over Nizar Najuf gevonden. Hij blijkt in contact te staan met de Syrische oppositie in ballingschap.

ERSTES TREFFEN DER SYRISCHEN OPPOSITION IN WASHINGTON

Auf der Grundlage eines gemeinsam abgestimm-ten Beschlusses sind das US Außenministerium und das Verteidigungsministerium übereingekommen, erstmals die syrische demokratische Opposition zu einem strategischen Gespräch in Washington einzu-laden, daß auf den 29. September 2003 angesetzt ist.

Die Begegnung findet statt im American National Press Club in Washington. Gastgeber ist das "Midd-le East Intelligence Bulletin".
Das Gespräch wird vorbereitet und inhaltlich einge-leitet durch Professsor Mathew Levitt und Gary Gamble. Teilnehmen von US amerikanischer Seite werden Verteidigungsminister Wolfowitz, Richard Armitage und Richard Perle.

Aus dem Nahen Osten sind als Teilnehmer bekannt: Nizar Najuf (zur Zeit Paris), Farid al Ghadri (Sy-rien) und aus dem Libanon Tony Haddad.

Zur Debatte steht die Frage der demokratischen Überwindung des aktuellen Regimes wie auch die problematische Fortdauer der syrischen Besetzung des Libanon. Für das Gespräch ist die Dauer von zwei Tagen angesetzt. Auch die Koalition für einen demokratischen Irak (KDS) wird mit einigen ihrer Mitgliedern beteiligt sein.

Die französische Regierung hat sich in der letzten Zeit intensiv darum bemüht, die Teilnahme des in Frankreich in medizinischer Behandlung befindli-chen Nizar Najuf an der Reise nach Washington zu verhindern. (Meldung der KDS)
http://www.kurds.dk/deutsch/2000/tysk108.html

Opvallend!

Nizar Najuf heeft op 29 September 2003 in contact gestaan met Wolfowitz en Perle, de mensen die als architecten van de oorlog in Iraq worden gezien. Dit tijdens een vergadering van de Syrische oppositie in ballingschap.

Rond die datum is ook David Wurmser, superhavik onder Cheney gaan werken, met als hoofddoel: regime change in Syrie!

lennart
05-01-04, 16:21
Geplaatst door jaja
nooit geweten dat Nederland zo belangrijk was .... :stout:
Dus pas als Nederland is "geïnformeerd" slaat GW toe!! Dat doet mijn hart goed.
bandiet :rolleyes: :maf3:

Dit verhaal zal nu echt niet alleen in de Telegraaf komen te staan hoor.

De Telegraaf was voor de tweede wereldoorlog trouwen praktisch het propagandablad van de Nazi's in Nederland. Het blijkt nu weer het propagandablad van deze nieuwe imperialisten te zijn.

lennart
05-01-04, 16:22
Eerder artikel door mij geplaatst over Wurmser en Syrie hier:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=75017

Free Lebanon Site van deze mensen:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=79237

lennart
05-01-04, 16:31
Myn Syrie of Libanon Enquete:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=74807

Nickless-Cage
05-01-04, 17:00
Geplaatst door jaja
nooit geweten dat Nederland zo belangrijk was .... :stout:
Dus pas als Nederland is "geïnformeerd" slaat GW toe!! Dat doet mijn hart goed.
bandiet :rolleyes: :maf3:

Nee slimerd?
Kun je niet begrijpend lezen?

Als ZELFS Nederland er iets van weet dan is het al in een verre stadium en volgt er alleen maar actie....

Less important last to know......get it? :giechel:

lennart
05-01-04, 17:54
De naam van die Syrische journalist wordt in het Engels meestal als Nizar Nayouf gespeld. Met de zoekterm "Nizar Najoef" is niets te vinden.

Joesoef
05-01-04, 18:09
Geen primeur maar een canard voor de Telegraaf :hihi:

jaja
05-01-04, 20:42
Geplaatst door Joesoef
Geen primeur maar een canard voor de Telegraaf :hihi: aahhh , ik begrijp dat Lennart al bewezen heeft voor jou dat Nizar Nayouf een mossad agent is die bezig is de inval in Syrië voor te bereiden ... ja, Lennart bewijzen zijn onweerlegbaar ... of zijn er bewijzen ..? Nou, nee ... hij insinueert wat verbindingen, maar veel verder komt hij tot nu toe niet.
Nizar Nayouf heeft al bij herhaling in de syrische cel gezeten... hij is iemand die al jaren strijd voor een minder dictariaal syrië, maar dat schijnt je in deze wereld gelijk verdacht te maken en alles wat je zegt is onwaar. Een beetje zoals de oppositie in iraq werd "geloofd" door de meeste andere moslims ... het is nog even wachten en dan wordt vast "bewezen" dat al die massagraven in Iraq ook niet door Sadam zijn gevuld, maar door de VS en de mossad ... :p

dream dream dream ..... :loog:

mark61
05-01-04, 21:09
Geplaatst door Joesoef
Geen primeur maar een canard voor de Telegraaf :hihi:

Misschiien dat 5 januari in Syrië net zoiets is als 1 april in NL. Las laatst dat 28 december in Spanje de locale 1 april is. Als dit nog te begrijpen is.

lennart
05-01-04, 23:51
Geplaatst door jaja
aahhh , ik begrijp dat Lennart al bewezen heeft voor jou dat Nizar Nayouf een mossad agent is die bezig is de inval in Syrië voor te bereiden ... ja, Lennart bewijzen zijn onweerlegbaar ... of zijn er bewijzen ..? Nou, nee ... hij insinueert wat verbindingen, maar veel verder komt hij tot nu toe niet.
Nizar Nayouf heeft al bij herhaling in de syrische cel gezeten... hij is iemand die al jaren strijd voor een minder dictariaal syrië, maar dat schijnt je in deze wereld gelijk verdacht te maken en alles wat je zegt is onwaar. Een beetje zoals de oppositie in iraq werd "geloofd" door de meeste andere moslims ... het is nog even wachten en dan wordt vast "bewezen" dat al die massagraven in Iraq ook niet door Sadam zijn gevuld, maar door de VS en de mossad ... :p

dream dream dream ..... :loog:

En voor Jaja is hij nu al de Karzai van Syrie, niet instaat om leugens te verkondigen wanneer het zijn agenda uitkomt :rolleyes:

Wat zijn sommige mensen toch goedgelovig.

Op z'n minst zou de Telegraaf moeten vermelden dat Nizar Nayouf verbonden is met de Syrische oppositie en een ontmoeting met Perle, Wolfowitz heeft gehad.

ps. Dat Mossad maak jij er weer van... Wat is dat toch voor een obsessie met Joden die jij hebt?

jaja
05-01-04, 23:57
Geplaatst door lennart
En voor Jaja is hij nu al de Karzai van Syrie, niet instaat om leugens te verkondigen wanneer het zijn agenda uitkomt :rolleyes:

Wat zijn sommige mensen toch goedgelovig.

Op z'n minst zou de Telegraaf moeten vermelden dat Nizar Nayouf verbonden is met de Syrische oppositie en een ontmoeting met Perle, Wolfowitz heeft gehad.

ps. Dat Mossad maak jij er weer van... Wat is dat toch voor een obsessie met Joden die jij hebt? zoals meestal "weet" Lennart meer dan wie dan ook, inclusief de personen waarover hij iets "weet" ...

Of de beste jongen de waarheid vertelt .. geen idee ... maar jouw "betoog" heeft niet echt veel gedaan om zijn verhaal te weerleggen ....:) Dat is het enige wat ik zei ...;)

lennart
06-01-04, 00:03
Geplaatst door jaja
zoals meestal "weet" Lennart meer dan wie dan ook, inclusief de personen waarover hij iets "weet" ...

Of de beste jongen de waarheid vertelt .. geen idee ... maar jouw "betoog" heeft niet echt veel gedaan om zijn verhaal te weerleggen ....:) Dat is het enige wat ik zei ...;)

Zeg eens Jaja, waar kwam die Mossad opmerking nu weer vandaan? Verklaar mij die Joodse obsessie van jou eens.

En dat verhaal dat Saddams wapens in Syrie verstopt zijn, heb ik al veel eerder gelezen (begin maart vorig jaar) en toen was de bron niet Nizar Nayouf, maar Debka. Het verhaal was wel precies dezelfde. Gek he...

lennart
06-01-04, 00:08
ps. Hoe kan je in hemelsnaam een anonieme bron weerleggen. Gek genoeg als iets voordelig voor Jaja's wereldvisie dan is zo'n bron volledig aanvaardbaar en geloofwaardig, maar wanneer zo'n bron nadelig is voor Jaja's wereldvisie dan is het een "complottheorie".

Wapens in Syrie = Complottheorie.

Het feit dat dit complottheorie nu ook buiten Engeland, VS, Israel worden verteld kan er op duiden dat er donkere wolken zich samenpakken boven Syrie.

Al Sawt
06-01-04, 01:32
Stel je bent een dissident en woonachtig in Parijs.

Je hebt een wereld primeur, dat te maken heeft met een wereld-crisis.
En dat je de sleutel tot de oplossing hebt van een van de mysteries.

Wat ga je dan vervolgens doen? De nieuws zo snel mogelijk openbaren aan de wereld.

Hoe?

Via BBC, CNN, NYPOST, USAtoday, of Le Monde of Paris-Match aangezien je toch in Frankrijk bent.

Nee, je stapt als zelfrespecterende dissident gewoon naar de Telegraaf. De grootste riooldagblad van de lage landen.

jaja
06-01-04, 10:36
Geplaatst door lennart
Zeg eens Jaja, waar kwam die Mossad opmerking nu weer vandaan? Verklaar mij die Joodse obsessie van jou eens. nou, dit was dus meer een plaagstootje naar jouw ijver om mossad-agenten te vinden all over the world, zoals bijvoorbeeld Abu Jahjah ...:) dus het geeft meer jouw obsessie weer dan de mijne ..


En dat verhaal dat Saddams wapens in Syrie verstopt zijn, heb ik al veel eerder gelezen (begin maart vorig jaar) en toen was de bron niet Nizar Nayouf, maar Debka. Het verhaal was wel precies dezelfde. Gek he... dat zou kunnen betekenen dat er twee bronnen voor het verhaal zijn ... :) ... maar nee, dat past niet in jouw wereldbeeld, dus is het niet zo.
Ik heb geen idee of het verhaal waar is ... zoals ik al eerder zei ("Of de beste jongen de waarheid vertelt .. geen idee ... maar jouw "betoog" heeft niet echt veel gedaan om zijn verhaal te weerleggen .... Dat is het enige wat ik zei ..." ) - dus jouw opmerkingen over mijn wereldbeeld raken, zoals zo vaak, kant noch wal ... - maar ik weet wel dat jouw argumentatie tot nu toe "wankel" te noemen is, waar het er om gaat om aan te tonen dat hij liegt. (Nogmaals, daarmee zeg ik niet dat hij de waarheid spreekt ... ik zeg alleen dat jij het tegendeel niet bewijst!)

PS: Overigens ik heb het verhaal al wel eerder gehoord uit andere bronnen (hoewel niet zo gedetailleerd) ... het zoemt al een hele tijd rond, maar de VS heeft absoluut geen zin het "militair" na te trekken. (De vraag is of ze er toe in staat zijn om Syrië militair binnen te vallen, of liever gezegd of de economische en politieke prijs van zo'n inval niet veel en veel te hoog is voor Bush ... bijna zeker weten van yes!) Daarom doen ze - op enkele strikte ideologen na - wanhopig hun best het te negeren. Ze zetten waarschijnlijk Assad wel onder druk om het "heimelijk" op te lossen - mocht het waar zijn.
Het valt op hoe ijverig Assad zijn best doet om toch aardig over te komen. Van zijn terugtrekking uit Libanon tot zijn kniebuiging richting Turkije - het getuigt er allemaal van dat Assad besloten heeft dat op den duur hij in een goed blaadje bij de VS moet komen (en het ziet er naar uit dat dat nog 5 jaar lang het Bush-Amerika gaat zijn .. (helaas)).

Assad is overigens niet de enige. Lybië lijkt spartelend ook die kant op te gaan .. en zelfs Iran schuift heel langzaam die kant op (zie poging de betrekkingen met Egypte te hernieuwen). Er zit heel veel ideologisch materiaal in de weg, maar alle drie zijn in beweging ... en niet om nog verder weg van de VS te komen ...

lennart
06-01-04, 15:27
Geplaatst door jaja
nou, dit was dus meer een plaagstootje naar jouw ijver om mossad-agenten te vinden all over the world, zoals bijvoorbeeld Abu Jahjah ...:) dus het geeft meer jouw obsessie weer dan de mijne ..


Voor iemand die claimt zich te beroepen op feiten, geeft dit wel weer aan hoe laag bij de grond jij bent. Geen insinuaties m.b.t. nazi-regime a.u.b.[-Wv-]


dat zou kunnen betekenen dat er twee bronnen voor het verhaal zijn ... :) ... maar nee, dat past niet in jouw wereldbeeld, dus is het niet zo.


Het is een "complottheorie" dat deze "journalist" verkondigd. Zelfs jij moet dat toegeven, want hij geeft namelijk geen enkel bewijs voor zijn "complottheorie". Hij geeft niet eens bewijs dat zijn bron bestaat.

Het is absoluut geen serieuse journalistiek.



Ik heb geen idee of het verhaal waar is ... zoals ik al eerder zei ("Of de beste jongen de waarheid vertelt .. geen idee ... maar jouw "betoog" heeft niet echt veel gedaan om zijn verhaal te weerleggen .... Dat is het enige wat ik zei ..." )


Ik weet niet of het je opviel, maar ik viel het verhaal ook niet aan (tweede keer dat ik dit moeten vermelden in deze discussie). Jouw beperkte intelligentie kan dit schijnbaar niet bevatten. Van mij namelijk mogen mensen zoveel verhalen vertellen als ze willen.

Meestal is de bron van het verhaal het belangrijkste indicatie of het verhaal klopt, of dat het met een korreltje zout genomen moet worden.

Een man die verbonden is aan de Syrische oppositie en bovendien iemand die contacten heeft met de Neoconservatieven in de VS. Sja gezien hun geschiedenis met het omgaan met de waarheid...



- dus jouw opmerkingen over mijn wereldbeeld raken, zoals zo vaak, kant noch wal ... - maar ik weet wel dat jouw argumentatie tot nu toe "wankel" te noemen is, waar het er om gaat om aan te tonen dat hij liegt.


Ik kan helemaal niet aantonen dat hij liegt. Dat is ook helemaal niet mijn bedoeling. Maar in normale rechtspraak moet iemand aantonen dat hij de waarheid spreekt wanneer hij een beschuldiging uit. Aangezien deze heer dat niet heeft gedaan, kunnen we hier dus spreken van riooljournalistiek.

Overigens, dat zijn verhaal onwaarschijnlijk is, lijkt me duidelijk. Wat moet Syrie in hemelsnaam met wapens die 10+ jaar oud zijn. Bovendien Saddam had die dingen gebruikt, als hij ze gehad had.



(Nogmaals, daarmee zeg ik niet dat hij de waarheid spreekt ... ik zeg alleen dat jij het tegendeel niet bewijst!)


Ik zeg ook helemaal niet dat ik het tegendeel bewijs! Ik zeg dat deze man niet te vertrouwen is.



PS: Overigens ik heb het verhaal al wel eerder gehoord uit andere bronnen (hoewel niet zo gedetailleerd) ... het zoemt al een hele tijd rond, maar de VS heeft absoluut geen zin het "militair" na te trekken. (De vraag is of ze er toe in staat zijn om Syrië militair binnen te vallen, of liever gezegd of de economische en politieke prijs van zo'n inval niet veel en veel te hoog is voor Bush ... bijna zeker weten van yes!)


Het is een complottheorie. Er zijn geen aanwijzingen voor. Ik kan ook wel een kaart van Land X tekenen, uitzoeken hoe hun militaire leiders heten en vervolgens een verhaal schrijven van hoge Militair Y die mij heeft gezegd dat er dit en dat is gebeurd en dit en dat ergens begraven is.


Daarom doen ze - op enkele strikte ideologen na - wanhopig hun best het te negeren. Ze zetten waarschijnlijk Assad wel onder druk om het "heimelijk" op te lossen - mocht het waar zijn.
Het valt op hoe ijverig Assad zijn best doet om toch aardig over te komen. Van zijn terugtrekking uit Libanon tot zijn kniebuiging richting Turkije - het getuigt er allemaal van dat Assad besloten heeft dat op den duur hij in een goed blaadje bij de VS moet komen (en het ziet er naar uit dat dat nog 5 jaar lang het Bush-Amerika gaat zijn .. (helaas)).

Assad is overigens niet de enige. Lybië lijkt spartelend ook die kant op te gaan .. en zelfs Iran schuift heel langzaam die kant op (zie poging de betrekkingen met Egypte te hernieuwen). Er zit heel veel ideologisch materiaal in de weg, maar alle drie zijn in beweging ... en niet om nog verder weg van de VS te komen ...

Ik ben het hiermee niet eens. De Neoconservatieven hebben een zeer grote invloed op het beleid, omdat ze bereid zijn om buiten hun boekje te gaan om te bereiken wat ze willen bereiken. Wat ze dus zullen doen is "Facts of the Ground". Geruchten verspreiden is een methode, maar ze hebben er meer. Maargoed ik heb verder geen zin om off-topic te raken.

jaja
06-01-04, 16:13
Geplaatst door lennart
...
Ik zeg ook helemaal niet dat ik het tegendeel bewijs! Ik zeg dat deze man niet te vertrouwen is.
...
dit was dus precies wat ik bedoel ... jij zegt dat deze man niet vertrouwen is maar geeft daar geen bewijzen voor ...

Julien
06-01-04, 16:16
Geplaatst door Joesoef
Geen primeur maar een canard voor de Telegraaf :hihi:

Julien
06-01-04, 16:17
en zelf als het waar zou zijn.. who gives a f.uck?

sadam is weg, regime change..

als israel die rotzooi mag hebben, of pakistan.. dan mag syrie dat dan toch ook??

lennart
06-01-04, 16:28
Geplaatst door jaja
dit was dus precies wat ik bedoel ... jij zegt dat deze man niet vertrouwen is maar geeft daar geen bewijzen voor ...

Nee jij beweerde dat ik dit complottheorie ondermijnde, maar dat laat ik volledig aan deze man zelf over.

Verder is hij verbonden met de Neoconservatieven en de Syrische oppositie, dat maakt hem voor mij niet te vertrouwen.

Dat jij hem wilt vertrouwen, ondanks dat hij hij contacten met deze aardsleugenaars heeft... fine, go ahead....

Kijk mijn eerste opmerking:



Wel opvallend dat dit verhaal nu net in de Nederlandse media terecht komt. Deze complottheorie wordt al maanden uitgespeeld in de rechtse Amerikaanse, Israelische en Britse pers. Nu deze complottheorie ook buiten deze gebieden wordt uitgespeeld kan er op duiden dat er dingen gaan gebeuren.


Ik noem het een complottheorie en ik zeg dat nu deze complottheorie ook in de buitengebieden worden verspreid, dat dit erop kan duiden dat er donkere wolken boven Syrie samenpakken. Dat is het enige wat ik zeg en beweer in deze hele thread. Verder heb ik alleen wat berichtjes geplaatst over de geschiedenis van het conflict tussen Syrie en de VS en wat informatie over deze "journalist" Nizar Nayouf.

lennart
06-01-04, 16:33
Het idee achter een complottheorie is dat het waar kan zijn, maar dat hoeft niet. Het is een theorie.

lennart
06-01-04, 16:34
Geplaatst door Julien
als israel die rotzooi mag hebben, of pakistan.. dan mag syrie dat dan toch ook??

Er zijn mensen in deze wereld, die anders beweren.

Julien
06-01-04, 16:36
Geplaatst door lennart
Er zijn mensen in deze wereld, die anders beweren.

ja, maar wat zijn hun argumenten dan? het lijkt me logisch dat als 1 land in een regio vernietigingswapens heeft, een ander land in de regio dat ook wil uit veiligheidsredenen.

lennart
06-01-04, 16:43
Geplaatst door Julien
ja, maar wat zijn hun argumenten dan? het lijkt me logisch dat als 1 land in een regio vernietigingswapens heeft, een ander land in de regio dat ook wil uit veiligheidsredenen.

Ze zullen zeggen dat democratien verstandiger omgaan met WMD's en dat daarom democratien wel WMD's mogen en ondemocratische landen geen WMD's. Voor de veiligheid zullen ze het begrip democratie dan maar niet definieren. In feite is het een doortrekking van de ideologie van het begin van de 20ste eeuw. Toen werd namelijk ook gezegd dat de Westerse cultuur superieur was, dat doen sommige mensen nu nog steeds.