PDA

Bekijk Volledige Versie : De Israelische scheidingsmuur?????



Elmadani
05-01-04, 20:55
Zie jij de Israelische scheidingsmuur als een tweede Berlijnsemuur ? of als een Veiligheidsmuur?
Graag je reactie hierover

Puk
05-01-04, 21:23
Als een Veiligheidsmuur.

Het heeft al heel wat levens gespaard.

taouanza
05-01-04, 21:32
Geplaatst door Puk
Als een Veiligheidsmuur.

Het heeft al heel wat levens gespaard.


Joh verklaar je nader.:rolleyes:

Puk
05-01-04, 21:35
Geplaatst door taouanza
Joh verklaar je nader.:rolleyes:

Het schijnt dat er door de Veiligheidsmuur zelfmoordacties worden voorkomen. Dat scheelt niet alleen Israëlische doden maar ook Palestijnse doden.

Alsjeblieft.

taouanza
05-01-04, 21:37
Geplaatst door Puk
Het schijnt dat er door de Veiligheidsmuur zelfmoordacties worden voorkomen. Dat scheelt niet alleen Israëlische doden maar ook Palestijnse doden.

Alsjeblieft.

Het schijnt......
Elke dag vallen er Palestijnse doden maar dat is kennelijk niet genoeg voor jou.

Puk
05-01-04, 21:38
Geplaatst door taouanza
Het schijnt......
Elke dag vallen er Palestijnse doden maar dat is kennelijk niet genoeg voor jou.

Hoe bedoel je?

taouanza
05-01-04, 21:40
Geplaatst door Puk
Hoe bedoel je?


Als jij maar lekker kan gaan en staan waar je wil.:duim:

Puk
05-01-04, 21:42
Geplaatst door taouanza
Als jij maar lekker kan gaan en staan waar je wil.:duim:

Tsjah... ik blaas mezelf niet op. Ook niet van plan.

taouanza
05-01-04, 21:45
Geplaatst door Puk
Tsjah... ik blaas mezelf niet op. Ook niet van plan.

Mensen die kunnen gaan en staan waar ze willen hebben meestal die neiging ook niet.

Puk
05-01-04, 21:47
Geplaatst door taouanza
Mensen die kunnen gaan en staan waar ze willen hebben meestal die neiging ook niet.

En toch spaart de muur mensenlevens...

barfly
05-01-04, 21:58
Geplaatst door Elmadani
Zie jij de Israelische scheidingsmuur als een tweede Berlijnsemuur ? of als een Veiligheidsmuur?
Graag je reactie hierover

Het is een Apartheidsmuur en een schande voor de mensheid dat het ding er staat!

Overigens is die muur in mijn ogen tevens een zwaktebod ten opzichte van de Israelische regering die moedwillig de Palestijnen onderdrukt en zoekt naar een manier om de Palestijnen te verdrijven van het door Israel geclaimde grondgebied.

Just my € 0.05,-

mark61
05-01-04, 22:00
Geplaatst door Elmadani
Zie jij de Israelische scheidingsmuur als een tweede Berlijnsemuur ? of als een Veiligheidsmuur?
Graag je reactie hierover

Geen van beiden. Tis gewoon een voldongen-feitengrens. Geen vrede nodig, gewoon deur dicht en klaar. Denken ze.

taouanza
05-01-04, 22:00
Geplaatst door Puk
En toch spaart de muur mensenlevens...

Verklaar je nader.

Puk
05-01-04, 22:02
Geplaatst door taouanza
Verklaar je nader.

Je wandelt niet zo makkelijk meer Israëlisch gebied in om je daar te laten ontploffen in een bus (bij voorkeur) vol met vrouwen en kinderen.

barfly
05-01-04, 22:13
Geplaatst door Puk
Je wandelt niet zo makkelijk meer Israëlisch gebied in om je daar te laten ontploffen in een bus (bij voorkeur) vol met vrouwen en kinderen.

Maar Puk, waarom zouden die mensen dat nou zomaar doen? heb je, je dat wel eens afgevraagd?

Ik vraag het me wel eens af hoe dat nou moet zijn, zo wanhopig zijn dat je jezelf opblaast in de hoop dat je zoveel mogelijk mensen meeneemt ongeacht wie...

Kan het komen doordat die mensen geen andere uitweg meer zien dat dit?

freya
05-01-04, 22:16
Geplaatst door Puk
Je wandelt niet zo makkelijk meer Israëlisch gebied in om je daar te laten ontploffen in een bus (bij voorkeur) vol met vrouwen en kinderen.

En je denkt niet dat de behoefte om dat te doen groter wordt naarmate de frustratie toeneemt?

En dat zulke frustratie altijd een uitweg zal vinden, muur of geen muur?

mark61
05-01-04, 22:16
Geplaatst door barfly
Maar Puk, waarom zouden die mensen dat nou zomaar doen? heb je, je dat wel eens afgevraagd?

Je begrijpt het niet. Dat zit in die mensen hun cultuur.

Puk
05-01-04, 22:19
Geplaatst door mark61
Je begrijpt het niet. Dat zit in die mensen hun cultuur.

Tsjah... als ik $25.000 kan verdienen door mijn debiele broertje een bomgordel om te doen en een bus met onschuldige mensen in te sturen.. ik probeer me het voor te stellen... in ieder geval.

mark61
05-01-04, 22:26
Geplaatst door Puk
Tsjah... als ik $25.000 kan verdienen door mijn debiele broertje een bomgordel om te doen en een bus met onschuldige mensen in te sturen.. ik probeer me het voor te stellen... in ieder geval.

Je denkt echt dat ze het voor het geld doen? Toch wat vaker tv kijken, zoals die EO-reportage vorige week (onverdachte bron zou ik zeggen) waarin de nabestaanden van zo'n jongen, een moeder, vader en oudere broer stomverbaasd waren dat ie het had gedaan. Zijn moeder stond erachter, maar zijn vader vond haar knetter, had hem van te voren al gewaarschuwd om te studeren en zich nergens mee te bemoeien. Hijzelf had zich altijd afzijdig gehouden, maar nu de Israeli's zijn huis plat hadden gegooid, waarbij hij in the process blind was geworden en geen geld meer kon verdienen, was hij laaiend geworden en kon hun bloed wel drinken. Zijn oudere broer begreep er niks van, die dacht dat zn broertje voetballen was, of met zn vriendjes spelen terwijl hij zich in werkelijkheid voorbereidde. En nu denk jij dat die familie een positiever idee heeft over Israel dan daarvoor? Wat konden zij eraan doen?

Puk
05-01-04, 22:29
Geplaatst door mark61
Je denkt echt dat ze het voor het geld doen? Toch wat vaker tv kijken, zoals die EO-reportage vorige week (onverdachte bron zou ik zeggen) waarin de nabestaanden van zo'n jongen, een moeder, vader en oudere broer stomverbaasd waren dat ie het had gedaan. Zijn moeder stond erachter, maar zijn vader vond haar knetter, had hem van te voren al gewaarschuwd om te studeren en zich nergens mee te bemoeien. Hijzelf had zich altijd afzijdig gehouden, maar nu de Israeli's zijn huis plat hadden gegooid, waarbij hij in the process blind was geworden en geen geld meer kon verdienen, was hij laaiend geworden en kon hun bloed wel drinken. Zijn oudere broer begreep er niks van, die dacht dat zn broertje voetballen was, of met zn vriendjes spelen terwijl hij zich in werkelijkheid voorbereidde. En nu denk jij dat die familie een positiever idee heeft over Israel dan daarvoor? Wat konden zij eraan doen?

Nu ja... 70 maagden en rivieren vol wijn...

Als ik dat dan wel om de dag mag nuttigen. Als ik een rivier wijn heb leeg gedronken dan kom ik waarschijnlijk niet meer aan die maagden toe. Wat zegt de Koran hierover?

mark61
05-01-04, 22:41
Geplaatst door Puk
Nu ja... 70 maagden en rivieren vol wijn...

Die USD 25.000 heb je dus laten varen?

Bitter weinig. Veel schriftgeleerden, ook Palestijnen, vinden zelfmoordacties uit den boze. Je weet wrschl. ook wel dat die godsdienstige kant van het verzet een relatieve nieuwigheid is, die alleen door wanhoop kan zijn ingegeven. Barfly's verklaring lijkt mij toch echt de beste.

Puk
05-01-04, 22:59
Geplaatst door mark61
Die USD 25.000 heb je dus laten varen?

Bitter weinig. Veel schriftgeleerden, ook Palestijnen, vinden zelfmoordacties uit den boze. Je weet wrschl. ook wel dat die godsdienstige kant van het verzet een relatieve nieuwigheid is, die alleen door wanhoop kan zijn ingegeven. Barfly's verklaring lijkt mij toch echt de beste.

Dat kan wel zo zijn. Maar een Veiligheidsmuur zou best weleens mensenlevens kunnen redden. Dat blijft staan. Ongeacht het motief van de mensen die graag Israël binnen willen wandelen zonder kloppen met een bomgordeltje.

Ideaal is het allemaal niet.

mark61
05-01-04, 23:30
Geplaatst door Puk
Dat kan wel zo zijn. Maar een Veiligheidsmuur zou best weleens mensenlevens kunnen redden. Dat blijft staan. Ongeacht het motief van de mensen die graag Israël binnen willen wandelen zonder kloppen met een bomgordeltje.

Ideaal is het allemaal niet.

Weet je wat mensenlevens redt? Vrede. Voorlopig vallen er drie keer zoveel Palestijnse slachtoffers als Israelische, en een zeer groot deel van de Palestijnse zijn burgers. Als die muur klaar is, zullen er nog steeds Israelische helicopters en jagers overheen vliegen. En wrschl. vinden die Palestijnen binnen de kortste keren gaatjes in de muur. Maar we gaan het zien.

Puk
05-01-04, 23:33
Geplaatst door mark61
Weet je wat mensenlevens redt? Vrede. Voorlopig vallen er drie keer zoveel Palestijnse slachtoffers als Israelische, en een zeer groot deel van de Palestijnse zijn burgers. Als die muur klaar is, zullen er nog steeds Israelische helicopters en jagers overheen vliegen. En wrschl. vinden die Palestijnen binnen de kortste keren gaatjes in de muur. Maar we gaan het zien.

Ja tuurlijk. Vrede is het mooist. Maar dat wil niet erg lukken. Het aantal aanslagen is wel afgenomen. Dat is tenminste iets.

lennart
06-01-04, 00:00
Geplaatst door Puk
Ja tuurlijk. Vrede is het mooist. Maar dat wil niet erg lukken. Het aantal aanslagen is wel afgenomen. Dat is tenminste iets.

Sja dat Israel geen vrede wil is duidelijk, maar zij dan ook degene die die muur aan het bouwen zjin.

Puk
06-01-04, 01:04
Geplaatst door lennart
Sja dat Israel geen vrede wil is duidelijk, maar zij dan ook degene die die muur aan het bouwen zjin.

Goh!

Al Sawt
06-01-04, 02:00
Geplaatst door Puk
Dat kan wel zo zijn. Maar een Veiligheidsmuur zou best weleens mensenlevens kunnen redden. Dat blijft staan. Ongeacht het motief van de mensen die graag Israël binnen willen wandelen zonder kloppen met een bomgordeltje.

Ideaal is het allemaal niet. Je bent naief, om te denken dat hiermee de aanslagen vergoed verleden tijd zijn.

De Palestijnen kunnen ook mortieren en raketten over de muur afschieten. Voorts is de relatieve rust aan de Israelische kant van de 'grens', eerder te danken aan de nieuwe premier Abu Ala die een wapenstilstand bereikt heeft. Dan aan die de muur.

observer
06-01-04, 13:00
Geplaatst door Al Sawt
Je bent naief, om te denken dat hiermee de aanslagen vergoed verleden tijd zijn.

De Palestijnen kunnen ook mortieren en raketten over de muur afschieten. Voorts is de relatieve rust aan de Israelische kant van de 'grens', eerder te danken aan de nieuwe premier Abu Ala die een wapenstilstand bereikt heeft. Dan aan die de muur. je hoeft geen ifantasie hebben wat de reactie zal zijn hoop dat ze die mortieren dan niet in een woonwijk neerzetten

maar gezien het verleden is het gebruiken van burgers als scherm eerder regel dan uitzondering

Puk
06-01-04, 13:17
Geplaatst door Al Sawt
Je bent naief, om te denken dat hiermee de aanslagen vergoed verleden tijd zijn.

De Palestijnen kunnen ook mortieren en raketten over de muur afschieten. Voorts is de relatieve rust aan de Israelische kant van de 'grens', eerder te danken aan de nieuwe premier Abu Ala die een wapenstilstand bereikt heeft. Dan aan die de muur.

Ik vergelijk het met de Veiligheidsmuur die de VS aan het bouwen zijn. Maakt het voor terroristen een stuk lastiger om te opereren. Onmogelijk misschien niet.

Ik begrijp die Amerikanen wel. Ik heb er wel 15 extra seconden voor over om de VS in te kunnen komen.

Julien
06-01-04, 13:29
het is een Veiligheidsmuur voor de Israeliers maar een Berlijnse Muur voor de Palestijnen. Net zoals alles in dit conflict is het afhankelijk aan welke kant je staat.

Ik vind deze muur onnodig en alleen maar provocerend. Misschien voorkomt het aanslagen, maar het voorkomt niet de haat die steeds maar groeit onder Palestijnse jongeren. Op langere termijn zouden er dus meer aanslagen kunnen ontstaan.

Israel doet er beter aan de verstandigste te zijn --> breek die muur af, verwijder de nederzettingen, geef het land terug aan de Palestijnen waar ze recht op hebben volgens de VN.. dan pas zullen de aanslagen ophouden.

Deze muur is in mijn ogen dom en heeft enige vorm van discriminatie.

Al Sawt
06-01-04, 14:04
Geplaatst door observer
je hoeft geen ifantasie hebben wat de reactie zal zijn hoop dat ze die mortieren dan niet in een woonwijk neerzetten

maar gezien het verleden is het gebruiken van burgers als scherm eerder regel dan uitzondering Tuurlijk Observer.

Je vergeet alleen dat de Palestijnse gebieden, het meest dicht bevolktegebieden ter wereld zijn. Kortom, de bewegingsruimte voor Palestijnse burgers en verzetshelden is nogal beperkt.

Dan moeten we de Israelische voorliefde om de verspilde joods bloed te wreken, niet vergeten. Door dubbele hoeveelheid Palestijnse bloed te verspillen. Om vervolgens de bloedbad te rechtvaardigen, door te beweren dat de Palestijnse burgers als schild gebruikt zijn.

O ja!

Je hoeft geen fantasie te hebben, als de rollen omgedraaid zijn.
Want dan zullen de Israeliers defenitief de prijs gaan betalen, voor de door hun begane misdaden.

Al Sawt
06-01-04, 14:06
Geplaatst door Julien
het is een Veiligheidsmuur voor de Israeliers maar een Berlijnse Muur voor de Palestijnen. De muur die de Nazi`s rond de ghetto van Warschaue hebben gebouwd, doet meer recht aan de Israelische muur.

Julien
06-01-04, 16:24
Geplaatst door Al Sawt
De muur die de Nazi`s rond de ghetto van Warschaue hebben gebouwd, doet meer recht aan de Israelische muur.

als je de rest van mn pst had gelezen dan had je gezien dat ik ook tegen die muur ben.

maar daarnaast vind ik nazi's en joden 2 andere zaken.. daar moet je het niet mee vergelijken, is alleen maar expres provoceren.

ik zou het liever vergelijken met de Apartheid in Zuid-Afrika.

mark61
06-01-04, 17:29
Geplaatst door Al Sawt
dubbele hoeveelheid Palestijnse bloed

In absolute termen: driedubbel

In relatieve termen: vijfdubbel