PDA

Bekijk Volledige Versie : NEC biedt oplossing taal-achterstand allo's



sadeeQ
07-01-04, 20:29
:p




Robot vertaalt Japans naar Engels



AMSTERDAM - De kleine robot PaPeRo heeft een flinke talenknobbel. NEC Corporation is erin geslaagd zijn robot Engels naar Japans en vice versa te laten vertalen.

http://www2.telegraaf.nl/multimedia/archive/00196/Robot_NEC_Papero_jp_196901c.jpg


Een werknemer van NEC praat tegen PaPeRo.
PaPeRo dat staat voor Partner-Type Personal Robot is een kleine robot die goed kan luisteren en kijken. De robot kan fungeren als vertaler tussen Japans en Engelstaligen. PaPeRo is daartoe uitgerust met spraakherkenningssoftware en heeft een woordenschat van 50.000 Japanse en 25.000 Engelse woorden die voornamelijk reis en toeristisch gerelateerd zijn.

Het robotmannetje van NEC is slechts 38,5 cm lang en kan zich voortbewegen in een tempo van 20 cm per seconde.

mrz
07-01-04, 20:51
Lol. 中間の人は今で_るかだれ

sadeeQ
07-01-04, 20:54
:knife_hea bahh kut jappen, voor je het weet hebben ze weer een gsmtje die alle talen kan vertalen, kan ik niet meer op mijn gemak die blanken verrot schelden met een glimlachje erbij :loens:

freya
07-01-04, 21:17
Geplaatst door sadeeQ
:knife_hea bahh kut jappen, voor je het weet hebben ze weer een gsmtje die alle talen kan vertalen, kan ik niet meer op mijn gemak die blanken verrot schelden met een glimlachje erbij :loens:

:verward:

Zie je wel, ik wist het!

Jij geeft nu toe wat ik al jaren vermoedde :maf2:

~Panthera~
07-01-04, 21:19
Geplaatst door freya
:verward:

Zie je wel, ik wist het!

Jij geeft nu toe wat ik al jaren vermoedde :maf2:
--------------

Ja mooi he ? hij legt zijn hele ziel bloot. :D
Nog even en de tranen schieten in mijn ogen. :hihi:

sadeeQ
07-01-04, 21:22
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Ja mooi he ? hij legt zijn hele ziel bloot. :D
Nog even en de tranen schieten in mijn ogen. :hihi:


:lekpuh: :lekpuh:

ik zeg maar niets meer :zegniets:

~Panthera~
07-01-04, 21:31
Geplaatst door sadeeQ
:lekpuh: :lekpuh:

ik zeg maar niets meer :zegniets:
-------------------------------

http://www.kurts-smilies.de/floet2.gif

barfly
07-01-04, 21:41
Geplaatst door sadeeQ
:knife_hea bahh kut jappen, voor je het weet hebben ze weer een gsmtje die alle talen kan vertalen, kan ik niet meer op mijn gemak die blanken verrot schelden met een glimlachje erbij :loens:

De volgende keer dat een allochtoon vaag tegen me brabbelt dan stamp ik em gewoon meteen voor z'n harses :mad: