PDA

Bekijk Volledige Versie : Kazaa besmet.



Orakel
07-01-04, 23:43
'Helft van Kazaa-downloads bevat virus'
7 januari 2004, 11:39:01

WebWereld - Kazaa vormt een van de grootste bedreigingen op internet als het gaat om virusbesmetting. Bijna de helft van de downloads is besmet.

Dit blijkt althans uit een onderzoek van TruSecure, een it-beveiligingsbedrijf in Amerika. Volgens onderzoeker Bruce Hughes bevat 45 procent van de files een opzettelijk verspreid virus, een Trojaans paard of worden er poorten opengezet van binnenuit.

Hughes adviseert bedrijven hun personeel te waarschuwen voor peer-to-peeractiviteiten. Volgens hem vormt het gebruik van bestandsdeling een groot gevaar voor zowel het zakelijk als het privé internetgebruik.

Hughes is bang voor een nieuwe grote virusbesmetting zoals het Bugbear-virus. "We verwachten een nieuwe grote gebeurtenis in 2004 die minstens enkele miljarden dollars schade aan gaat brengen. Bedrijven die niet op tijd adequate maatregelen nemen, zullen hard geraakt worden."

Volgens Hughes zitten er teveel gaten in de huidige software om virusbesmetting te voorkomen.

Royce
07-01-04, 23:44
Tjah als je Christin4_Agu!l3ra_N4k3D.Scr (5kb) gaat downloaden dan is de kans vrij groot dat je `n virus te pakken krijgt.

Orakel
07-01-04, 23:47
Geplaatst door Royce
Tjah als je Christin4_Agu!l3ra_N4k3D.Scr (5kb) gaat downloaden dan is de kans vrij groot dat je `n virus te pakken krijgt.

Ik vind dat als iemand iets van die muts probeert te downloaden, ook niet anders verdient dan een dik virus.

Tis trouwens wel verdacht, dergelijke waarschuwingen van een it-beveiligingsbedrijf.

barfly
07-01-04, 23:52
Geplaatst door Orakel
Ik vind dat als iemand iets van die muts probeert te downloaden, ook niet anders verdient dan een dik virus.

Tis trouwens wel verdacht, dergelijke waarschuwingen van een it-beveiligingsbedrijf.

Zo is er ook een hardnekkige roddel geweest dat MacAffee software verspreide om virii mee te maken....

Je moet tenslotte iets, als de markt slap is.

850
08-01-04, 01:08
Geplaatst door Orakel
Ik vind dat als iemand iets van die muts probeert te downloaden, ook niet anders verdient dan een dik virus.


:watte?: Tjeeeeszusz.............dus als iets niet jouw smaak is dan mag de ander die het wel leuk vind gelijk maar een virus aan zn broek krijgen................... :auw2:

Simon
08-01-04, 10:02
Het lijkt mij enorm overdreven dat 45% van de bestanden op Kazaa een virus zou bevatten. Misschien heeft Trusecure net een opdracht gehad van de muziekindustrie m.b.t. betaalde muziek downloads?

Orakel
09-01-04, 00:45
Geplaatst door 850
:watte?: Tjeeeeszusz.............dus als iets niet jouw smaak is dan mag de ander die het wel leuk vind gelijk maar een virus aan zn broek krijgen................... :auw2:

Yep, en dat geldt ook voor mensen die Frans Bauer en Berdien Dwarsfluit downloaden.
Dan toch liever Master of puppets.....

Vergeet ik nu weer een smiley?

Trusten mensheid.

850
09-01-04, 01:00
Geplaatst door Orakel
Yep, en dat geldt ook voor mensen die Frans Bauer en Berdien Dwarsfluit downloaden.
Dan toch liever Master of puppets.....

Vergeet ik nu weer een smiley?

Trusten mensheid.

Frans Bauer Must Die In Hell


:handbang: Metallicaaaaaaaaaaa