PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Toename antisemitisme'



Djackswie
08-01-04, 13:51
'Toename antisemitisme'

Uitgegeven: 8 januari 2004 13:34

AMSTERDAM - Antisemitisme is in 2002 toegenomen ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat concluderen de Universiteit Leiden en de Anne Frank Stichting donderdag in hun Monitor racisme en extreem-rechts.

Op basis van voornamelijk politiegegevens registreerden de onderzoekers 46 gevallen van antisemitisme, in 22 gevallen ging het om bedreiging. In 2001 noteerden de onderzoekers nog achttien gevallen.

Antisemitisme

Ook het Openbaar Ministerie deed veel meer strafrechtelijk onderzoek naar antisemitisme, zestig keer in 2002 tegen 41 keer in 2001. Daarbij merken de onderzoekers op dat het in 39 gevallen ging om antisemitische uitlatingen gedaan rondom sportwedstrijden.

Voetbal

De onderzoekers geven aan dat zij de lading van die anti-joodsegeluiden bij vooral voetbalwedstrijden anders beoordelen dan bij 'gewoon' antisemitisme. "Het vindt plaats onder grote animositeit tussen verschillende supportersgroepen, maar wel zo ernstig dat het OM de zaken aanmerkt als antisemitisme", zegt onderzoeker P. Rodrigues.

Midden-Oosten

Een nadere bestudering van de gevallen van antisemitisme leerde dat in veel gevallen de huidige situatie in het Midden-Oosten van invloed was. Onderzoeker J. van Donselaar noemt dit "nieuw antisemitisme." Ook lijken sommige gevallen eerder anti-Israël dan antisemitisme, maar de grens daartussen is zo moeilijk aan te geven dat Van Donselaar en Rodrigues zich er niet aan wagen.

Op basis van de cijfers die de onderzoekers tot hun beschikking hebben, zien zij in tegenstelling tot de beeldvorming, dat weinig allochtone daders zich schuldig maken aan racistisch geweld. In 24 van de 264 gevallen van racistisch geweld in 2002 is de dader allochtoon. Van de zestig door het OM onderzochte antisemitismezaken waren vijf daders van allochtone afkomst.

Rodrigues en Van Donselaar zeggen met hun onderzoek niet de beeldvorming rond allochtonen en antisemitisme onderuit te kunnen halen. "Onze blik is beperkt", erkennen de twee. Vaak wordt geen aangifte gedaan en de politie pakt slechts een beperkt aantal daders.

Delicten

Het totale aantal racistische delicten nam in 2002 af, 264 gevallen in 2002 tegen 317 een jaar eerder. Het viel op dat het toegenomen geweld tegen moslims na 11 september 2001 in 2002 niet doorzette. Het OM nam wel meer discriminatiefeiten in behandeling. Een actiever OM en meer ernstige feiten, verklaren de onderzoekers.

Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Bezoek ook het nieuws katern: NU.nl/nieuws
NU.nl homepage
(c) ANP

Julien
08-01-04, 13:55
goh.. alweer?

trouwens, ik vind de term antisemitisme misleidend; heb je het dan alleen over de Joden of heb je het dan over alle Semieten? Palestijnen en andere Arabieren zijn nl ook Semieten..

850
08-01-04, 13:57
Op basis van voornamelijk politiegegevens registreerden de onderzoekers 46 gevallen van antisemitisme, in 22 gevallen ging het om bedreiging. In 2001 noteerden de onderzoekers nog achttien gevallen.

Een marokkaan zal niet gauw aangifte doen van discriminerende opmerking naar hem/haar toe.............

Een nadere bestudering van de gevallen van antisemitisme leerde dat in veel gevallen de huidige situatie in het Midden-Oosten van invloed was. Onderzoeker J. van Donselaar noemt dit "nieuw antisemitisme."

Lees= Opkomen voor mensenrechten en kritisch uitlaten over het beleid van de regering van Israhel

Donna
08-01-04, 14:02
Ik las vandaag ergens (maar weet niet meer waar) dat Prodi excuses heeft geeist van een aantal Joodse organisaties die met EU geld een conferentie over antisemitisme willen organiseren (althans, dat meende ik uit het stukje op te maken). Die organisaties hebben de Europese Commissie beschuldigd van antisemitisme. Prodi houdt nu het geld tegen tot er een excuus is gemaakt.

862959
08-01-04, 14:02
tuurlijk is er weer een toename van antisemitisme.......... :cheefbek:

dat is toch elk jaar zo? We zitten nu in 2004 en er wordt alvast een voorzet gedaan voor dit jaar.

niets nieuws onder de zon

Dutchguy
08-01-04, 14:09
Ik weet niet, het wordt nu wel heel makkelijk ontkent allemaal. Ik heb ook mijn twijfels of de Anne Frank stichting neutraal is in dit soort zaken, daar kun je je twijfels bij hebben. Maar de Universiteit Leiden?

Tomas
08-01-04, 14:20
Geplaatst door Donna
Ik las vandaag ergens (maar weet niet meer waar) dat Prodi excuses heeft geeist van een aantal Joodse organisaties die met EU geld een conferentie over antisemitisme willen organiseren (althans, dat meende ik uit het stukje op te maken). Die organisaties hebben de Europese Commissie beschuldigd van antisemitisme. Prodi houdt nu het geld tegen tot er een excuus is gemaakt.

Het ging onder andere over die enquete waaruit bleek dat een groot deel van de europeanen Israel als de grootste bedreiging voor de wereldvrede zagen. De vragen waren anti-semitisch gesteld vonden ze.

En er was nog iets waarin ze de EU antisemitisch vonden. Minstens zo dom. Maar ik ben dat dankzij die 6 euro flessen helemaal kwijt. :maf:

freya
08-01-04, 15:08
Ook lijken sommige gevallen eerder anti-Israël dan antisemitisme, maar de grens daartussen is zo moeilijk aan te geven dat Van Donselaar en Rodrigues zich er niet aan wagen.

:zegniets:


:moe:

~Panthera~
08-01-04, 15:08
De term "antisemitisme" heeft zijn impact verloren, doordat het te pas en te onpas is gebruikt. :moe:

lennart
08-01-04, 15:23
Ook lijken sommige gevallen eerder anti-Israël dan antisemitisme, maar de grens daartussen is zo moeilijk aan te geven dat Van Donselaar en Rodrigues zich er niet aan wagen.


Dus dit onderzoek deugt niet :moe:

lennart
08-01-04, 15:26
Geplaatst door Donna
Ik las vandaag ergens (maar weet niet meer waar) dat Prodi excuses heeft geeist van een aantal Joodse organisaties die met EU geld een conferentie over antisemitisme willen organiseren (althans, dat meende ik uit het stukje op te maken). Die organisaties hebben de Europese Commissie beschuldigd van antisemitisme. Prodi houdt nu het geld tegen tot er een excuus is gemaakt.

Het was vanwege een open brief die is gepubliceerd in de FT, waarin twee hoge pieten in Amerikaanse Joodse organisatie de EU beschuldigde van anti-semitisme.

Prodi and Jewish Leader End Anti-Semitism Row

"PA"

EC President Romano Prodi patched up a dispute with the World Jewish Congress today and resumed preparations for a European seminar on anti-Semitism.

“The cooperation between our two institutions is fully restored on the basis of a concrete mutual trust,” Prodi said after meeting Israel Singer, the board chairman of the congress.

Prodi suspended preparations for the seminar this week after the president of the World Jewish Congress, Edgar Bronfman, and the head of its European branch, Coby Benatoff, criticised the European Commission.

“Anti-Semitism can be expressed in two ways: by action and inaction. Remarkably, the European Commission is guilty of both,” Bronfman and Benatoff said in a joint letter.

Prodi said the criticism amounted to a “defamatory accusation of being anti-Semitic.”

However Singer, who flew to EU headquarters from New York, said they had overcome differences in today’s hastily arranged meeting.

“If there is a man in whom we trust ... it’s president Prodi,” Singer said in Brussels.

“We have trust, because Romano Prodi has told us what he is going to do ... to make sure that no citizen in this continent feels uncomfortable.”

The seminar is expected to be held next month. It was called in response to an increase in anti-Semitic incidents in Europe which have been linked to the resurgence of violence in the Middle East.

In their letter to the Financial Times, Bronfman and Benatoff accused the EC of censoring a study that highlighted the involvement of Europe’s Arab minorities in anti-Semitic attacks.

They also complained about the release of a “flawed and dangerously inflammatory” opinion poll which put Israel at the top of a list of nations seen by EU citizens as threatening world peace.

Singer said the EU and Jewish organisations would work ”as a team” to counter anti-Semitism.

“There is a problem in Europe, that problem has to be addressed,” he said. “We are satisfied and hopeful that it will be addressed effectively.”
http://www.news.scotsman.com/latest.cfm?id=2385762

jaja
08-01-04, 15:30
Geplaatst door Julien
goh.. alweer?

trouwens, ik vind de term antisemitisme misleidend; heb je het dan alleen over de Joden of heb je het dan over alle Semieten? Palestijnen en andere Arabieren zijn nl ook Semieten.. nee ... niet al weer ... pleeaaaassssseeeeeeeeeeeeeee
De term is nu eenmaal vastgelegd een paar eeuwen geleden en betekent nu eenmaal jodenhaat, niet alle semieten, maar één bepaalde groep semieten. Zoek het op in een woordenboek .... Je herdefinieert eerst een term om vervolgens tegen iemand te zeggen die de term gebruikt zoals hij in de taal gedefinieerd is dat hij een onduidelijk eterm gebruikt.

antivries betekent "stof die het koelwater in motoren tegen bevriezing beschermt"(zo is dat gegroeid in de taal) ... maar je kunt natuurlijk zeggen dat er veel meer bevroren zaken in de wereld zijn en dat dus het gebruik niet deugt ... Laten we eens alle termen in de nederlandse taal bij langs gaan. Kijken of ze wel precies betekenen wat de woordonderdelen samen lijken te betekenen. Dan kunnen we 10% van de nederlandse taal herzien.

lennart
08-01-04, 15:34
term is nu eenmaal vastgelegd een paar eeuwen geleden


Nog maar een eeuw hoor. Voor iemand die zo "zuiver" probeert te zijn, maak je wel verdacht veel fouten.

mark61
08-01-04, 15:39
Geplaatst door lennart
Dus dit onderzoek deugt niet :moe:

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Wat een slap gelul en gegoochel met cijfers en definities.

jaja
08-01-04, 15:40
Geplaatst door Donna
Ik las vandaag ergens (maar weet niet meer waar) dat Prodi excuses heeft geeist van een aantal Joodse organisaties die met EU geld een conferentie over antisemitisme willen organiseren (althans, dat meende ik uit het stukje op te maken). Die organisaties hebben de Europese Commissie beschuldigd van antisemitisme. Prodi houdt nu het geld tegen tot er een excuus is gemaakt. dit is erg slordig van je, Donna.

Het gaat hier om een conferentie die de Europese Commissie wilde houden om het antisemitisme in Europa te bespreken. Dit alles nav die poll van vorig jaar waarin meer dan 50% van de europeanen Israel als een gevaar voor de wereldvrede zagen. Prodi wilde daarover en over antisemitisme in het algemeen van gedachten wisselen.
Daarvoor zijn ook joodse vertegenwoordigers uitgenodigd om hen de kans te geven hun visie op de huidige toestand in Europa te geven. Enkel vertegenwoordigers hebben die mening al van te voren duidelijk gemaakt in brieven. Volgens hen is er veel mis in Europa en heeft de EC daarbij een dubieuze rol gespeeld door bijvoorbeeld dat rapport (dat in opsracht van de EC was geschreven) over antisemitisme in Europa tot niet publikabel te verklaren.
Het is de vraag of die mening van de joodse vertegenwoordigers de juiste is, maar daarover zou op de conferentie gediscussieerd kunnen worden.
Echter, Prodi was zo boos dat hij de bijeenkomst gewoon heeft afgezegd / uitgesteld zonder een toekomstige datum te noemen.
Kort en goed, Prodi wil dat de joodse vertegenwoordigers niets negatiefs over de EC zeggen, want anders gaat de conferentie waar iedereen vrij zijn zegje mag doen niet door ..... :rolleyes:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/3374437.stm

Dat is toch duidelijk een ander verhaal dan wat jij hier neer hebt gepend.

lennart
08-01-04, 15:47
Geplaatst door jaja
dit is erg slordig van je, Donna.

Het gaat hier om een conferentie die de Europese Commissie wilde houden om het antisemitisme in Europa te bespreken. Dit alles nav die poll van vorig jaar waarin meer dan 50% van de europeanen Israel als een gevaar voor de wereldvrede zagen. Prodi wilde daarover en over antisemitisme in het algemeen van gedachten wisselen.
Daarvoor zijn ook joodse vertegenwoordigers uitgenodigd om hen de kans te geven hun visie op de huidige toestand in Europa te geven. Enkel vertegenwoordigers hebben die mening al van te voren duidelijk gemaakt in brieven. Volgens hen is er veel mis in Europa en heeft de EC daarbij een dubieuze rol gespeeld door bijvoorbeeld dat rapport (dat in opsracht van de EC was geschreven) over antisemitisme in Europa tot niet publikabel te verklaren.
Het is de vraag of die mening van de joodse vertegenwoordigers de juiste is, maar daarover zou op de conferentie gediscussieerd kunnen worden.
Echter, Prodi was zo boos dat hij de bijeenkomst gewoon heeft afgezegd / uitgesteld zonder een toekomstige datum te noemen.
Kort en goed, Prodi wil dat de joodse vertegenwoordigers niets negatiefs over de EC zeggen, want anders gaat de conferentie waar iedereen vrij zijn zegje mag doen niet door ..... :rolleyes:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/3374437.stm


Dat is toch duidelijk een ander verhaal dan wat jij hier neer hebt gepend.

Erg slordig van jou. Prodi was boos omdat Bronfmann en nog een knakker van het WJC de EU van anti-semitisme beschuldigde.

Joden weten dat dergelijke beschuldigingen gevoelig liggen in Europa. Het beschuldigen van een Europees instituut van anti-semitisme staat gelijk aan het vergelijken van de EU met Nazi-Duitsland en de bijbehorende maatregelen.

Blade20
08-01-04, 15:54
Ach, voetbalfans, daar zou ik me niet druk om maken. Doen doen dit enkel vanwege Ajax. En trouwens, de meeste ervan zijn niet bepaald hoog op de sociale ladder.

Opmerkelijk, die Voetballers die Antisemitist zijn hebben vaak ook wat tegen buitenlanders in het algemeen. (ik ken er een paar die zo zijn)

Maargoed, om die voetbalsupporters maak ik me geen zorgen, ik wordt toch niet hun target. Ik denk dat het CIDI zich beter zorgen kan maken over bepaalde figuren die hier op het forum ronddwalen. Ik zal maar geen namen noemen, maar diegene die ik bedoel weten het vast wel. (en hun 'god' zal het ook wel weten dan)

Donna
08-01-04, 16:04
Geplaatst door jaja
dit is erg slordig van je, Donna.

Het gaat hier om een conferentie die de Europese Commissie wilde houden om het antisemitisme in Europa te bespreken. Dit alles nav die poll van vorig jaar waarin meer dan 50% van de europeanen Israel als een gevaar voor de wereldvrede zagen. Prodi wilde daarover en over antisemitisme in het algemeen van gedachten wisselen.
Daarvoor zijn ook joodse vertegenwoordigers uitgenodigd om hen de kans te geven hun visie op de huidige toestand in Europa te geven. Enkel vertegenwoordigers hebben die mening al van te voren duidelijk gemaakt in brieven. Volgens hen is er veel mis in Europa en heeft de EC daarbij een dubieuze rol gespeeld door bijvoorbeeld dat rapport (dat in opsracht van de EC was geschreven) over antisemitisme in Europa tot niet publikabel te verklaren.
Het is de vraag of die mening van de joodse vertegenwoordigers de juiste is, maar daarover zou op de conferentie gediscussieerd kunnen worden.
Echter, Prodi was zo boos dat hij de bijeenkomst gewoon heeft afgezegd / uitgesteld zonder een toekomstige datum te noemen.
Kort en goed, Prodi wil dat de joodse vertegenwoordigers niets negatiefs over de EC zeggen, want anders gaat de conferentie waar iedereen vrij zijn zegje mag doen niet door ..... :rolleyes:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/3374437.stm

Dat is toch duidelijk een ander verhaal dan wat jij hier neer hebt gepend.


PFFFFFFF..... het is wat ik las, volgens mij in de spits of de metro. Ik heb gezocht naar het stukje maar kon het niet meer vinden, ik pak straks die gratis krantjes wel weer als ik naar huis ga om de hele text over te pennen. Een kort stukje waarin stond dat Prodi een conferentie niet door wilde laten gaan, totdat excuses waren gemaakt voor deze opmerking: “Anti-Semitism can be expressed in two ways: by action and inaction. Remarkably, the European Commission is guilty of both,” Bronfman and Benatoff said in a joint letter.Prodi said the criticism amounted to a “defamatory accusation of being anti-Semitic.” (uit het plakwerk van Lennart geknipt).

Dus het enige verschil in dat stuk dat jij plakt en wat ik plak is de vraag wie de conferentie precies (mede) organiseert. Waar het mij om ging is de felheid waarmee Prodi heeft gereageerd op die organisaties die de EC van antisemitisme beschuldigen. Maargoed.

Het belangrijkste signaal dat Prodi wat mij betreft heeft gegeven is dat de EC minder 'tolerant' wordt jegens onterechte beschuldigingen van antisemitisme. Een prima ontwikkeling zou ik zeggen! :duim: Het verbaast me nog altijd dat er geen enkele regeringsleider in heel Europa is die bereid is het op te nemen voor de Europeanen die n.a.v. de enquete en masse beschuldigd worden van antisemitisme door Ariel Sharon.

Donna
08-01-04, 16:05
Geplaatst door jaja
nee ... niet al weer ... pleeaaaassssseeeeeeeeeeeeeee

Goh, dat denk ik nou ook altijd als een of andere joodse leider het voltallige Europese volk weer eens van jodenhaat beschuldigt.

jaja
08-01-04, 16:14
Geplaatst door Donna
Goh, dat denk ik nou ook altijd als een of andere joodse leider het voltallige Europese volk weer eens van jodenhaat beschuldigt. oh mee eens .. geen punt ..
maar ik hou het liever lokaal ..
hoevaak hebben we de discussie over de betekenis van dit woord hier nu al gevoerd? En het staat gewoon in het woordenboek.

Donna
08-01-04, 16:18
Geplaatst door jaja
oh mee eens .. geen punt ..
maar ik hou het liever lokaal ..
hoevaak hebben we de discussie over de betekenis van dit woord hier nu al gevoerd? En het staat gewoon in het woordenboek.

Julien loopt misschien nog niet zo lang mee. Wellicht is het voor het eerst dat hij/zij die discussie voert?

mark61
08-01-04, 16:24
Geplaatst door jaja
En het staat gewoon in het woordenboek.

Dat blijkt in de praktijk niks te helpen.

jaja
08-01-04, 16:31
Geplaatst door Donna
PFFFFFFF..... het is wat ik las, volgens mij in de spits of de metro. Ik heb gezocht naar het stukje maar kon het niet meer vinden, ik pak straks die gratis krantjes wel weer als ik naar huis ga om de hele text over te pennen. Een kort stukje waarin stond dat Prodi een conferentie niet door wilde laten gaan, totdat excuses waren gemaakt voor deze opmerking: [B]“Anti-Semitism can be expressed in two ways: by action and inaction. Remarkably, the European Commission is guilty of both,” Bronfman and Benatoff said in a joint letter.Prodi said the criticism amounted to a “defamatory accusation of being anti-Semitic.” (uit het plakwerk van Lennart geknipt).

Dus het enige verschil in dat stuk dat jij plakt en wat ik plak is de vraag wie de conferentie precies (mede) organiseert. Waar het mij om ging is de felheid waarmee Prodi heeft gereageerd op die organisaties die de EC van antisemitisme beschuldigen. Maargoed. ik vind het verschil dat de EC duidelijk het gevoel had dat er iets goed mis was en dat men daarover een conferentie moest organiseren om daar eens over te spreken vrij essentieel.
Het is niet een stel joodse organisatie die "do their thing", maar het is de EC, die een probleem in Europa constateren. Het is hun conferentie en enkele gasten misdragen zich van te voren. Dan herroep je de uitnodiging voor mijn part ... maar je eigen conferentie gewoon stilleggen??!! Het probleem is constateerd los van die gasten ... De gasten worden belangrijker geacht als een door de Ec geconstateerd probleem ... Vind ik heel dubieus.




Het belangrijkste signaal dat Prodi wat mij betreft heeft gegeven is dat de EC minder 'tolerant' wordt jegens onterechte beschuldigingen van antisemitisme. Een prima ontwikkeling zou ik zeggen! :duim: Het verbaast me nog altijd dat er geen enkele regeringsleider in heel Europa is die bereid is het op te nemen voor de Europeanen die n.a.v. de enquete en masse beschuldigd worden van antisemitisme door Ariel Sharon. allereerst de israelische politiek vind ik wat dat betreft één van de smerigste die er bestaat. Daar wordt echt te pas, maar vooral te onpas met nazisme beschuldigingen etc gesmeten. Van Rabin in nazi uniform tot ... Daar zou men de duitse wetgeving over het gebruik van dat soort termen maar eens moeten aannemen en vervolgens toepassen.
Wat betreft Prodi .. zie deels boven.
.. maar de EC heeft wel degelijk boter op haar hoofd. De zaak rondom dat rapport is en blijft twijfelachtig. We hebben het niet weggemoffeld, maar alleen tot in het oneindige uitgesteld ... zo lust ik er nog een paar.

Wat betreft die enquette over oa Israel als dreiging voor de wereldvrede .. eerlijk gezegd, de "beschuldiging" dat die "flawed" was .. is een understatement ... De interpretaties vlogen hoog en laag, maar de echte gegevens die ter beschikking stonden waren dermate schaars dat je er echt alle kanten mee op kon. Als zo'n enquette (in ieder geval voor dat deel) voor echt onderzoek aan de universiteit moest worden gebruikt dan hadden er toch minstens een paar vragen naar motivatie bij moeten staan. (zoals elders al vaker gemeld, als ik die enquette zo had gekregen zoals hij is gepubliceerd had ik ook Israel aangekruist ...)
Verder was de selectie van mogelijke staten ook discutabel.

Dat er tegen misbruik van de term antisemitisme en vooral het overijverige gebruik van die term wordt opgetreden .. absoluut mee eens. Alleen ben je er daar niet mee .. (en het feit dat de EC zelf zo'n conferentie nodig achtte geeft dat duidelijk aan!!) Het feit dat het misbruikt wordt betekent niet dat het soms ook terecht gebruikt wordt!!

lennart
08-01-04, 16:36
De gasten worden belangrijker geacht als een door de Ec geconstateerd probleem


Het probleem is dat het WJC de uitspraak deed. Een van de belangrijkste Joodse organen.

Het zou hetzelfde zijn om een congres te organiseren over Rooms-Katholieken zonder dat het Vaticaan aanwezig is.

Donna
08-01-04, 17:02
Geplaatst door jaja
ik vind het verschil dat de EC duidelijk het gevoel had dat er iets goed mis was en dat men daarover een conferentie moest organiseren om daar eens over te spreken vrij essentieel.

En ik vind de reden dat Prodi het heeft afgelast vrij essentieel. Een reden die jij in je eerste bijdrage in deze thread, misschien onbewust, weglaat en baggetaliseert als "Enkel vertegenwoordigers hebben die mening al van te voren duidelijk gemaakt in brieven. Volgens hen is er veel mis in Europa en heeft de EC daarbij een dubieuze rol gespeeld door bijvoorbeeld dat rapport (dat in opsracht van de EC was geschreven) over antisemitisme in Europa tot niet publikabel te verklaren.."

Ik zal je in ieder geval niet meteen om de oren gaan slaan met 'onzorgvuldigheid' na die omissie.

lennart
08-01-04, 17:08
Voor de duidelijkheid... Het congres gaat alweer door, na een gesprek tussen het WJC en de EU.

taouanza
08-01-04, 17:26
Het totale aantal racistische delicten nam in 2002 af, 264 gevallen in 2002 tegen 317 een jaar eerder. Het viel op dat het toegenomen geweld tegen moslims na 11 september 2001 in 2002 niet doorzette. Het OM nam wel meer discriminatiefeiten in behandeling. Een actiever OM en meer ernstige feiten, verklaren de onderzoekers.



Wat bedoelen ze hiermee?
Waarom zijn hier geen cijfers over vermeldt?
Waarom wordt hier maar een zin aan besteedt?
En waarom wordt het als goednieuws gebracht?

lennart
08-01-04, 17:33
Omdat 48 Anti-semitische uitingen, waarvan een onbekend aantal dus blijkbaar eerder anti-Israel uitingen waren, belangrijker is dan 200+ anti-islam uitingen.

taouanza
08-01-04, 17:36
Geplaatst door lennart
Omdat 48 Anti-semitische uitingen, waarvan een onbekend aantal dus blijkbaar eerder anti-Israel uitingen waren, belangrijker is dan 200+ anti-islam uitingen.


Zover was ook wel duidelijk maar waarom?
Er is zelfs sprake van geweld tegen moslims.
Hoe wil men verbetering in de maatschappij en moslims op aanspreken op hun verantwoordelijkheid als ze niet eens serieus worden genomen?