PDA

Bekijk Volledige Versie : Saddams secretaris "overleden" in Amerikaanse gevangenis



lennart
08-01-04, 17:43
Unofficial sources to Al Bawaba: Saddam's presidential secretary ''dies'' in US custody

Unofficial Iraqi sources told Al Bawaba Wednesday that Abed Hamoud al-Tikriti, presidential secretary of former leader Saddam Hussein died two days ago while in US custody.

Iraqi security officials contacted by Al Bawaba declined to comment on the report, but have not denied it either.

Al-Tikriti was taken into custody on 18 June, 2003. Abed Hamoud was considered one of Saddam's closest aides, and controlled access to the president. He was said to have directed matters of state and handed down many of the ousted regime's orders. Upon his capture, the US authorities claimed Abed Hamoud possessed vital information about Iraq's alleged WMD. Since his detention, reports in the Arabic press have claimed he was tortured by US investigators to pressure him to provide information on weapons development programs. (Albawaba.com)

Binnenkort krijgen we misschien te horen dat het laatste wat zei: "De wapens, ze zijn in Syrie".

an3sdej
08-01-04, 18:10
Tja mensen sterven :traan1: . Hoevelen zouden door zijn handtekening omgekomen zijn in na lange martelingen?

lennart
08-01-04, 18:21
Kweet ut niet... maar de Amerikanen zijn toch niet zo smerig als Saddam en zijn kornuiten?

an3sdej
08-01-04, 18:23
Ach Lennart, ook al zouden ze niet netjes zijn tegen die man, daar kan ik ff niet mee zitten.

lennart
08-01-04, 18:29
Sja ik kan met helemaal niemands dood zitten...

Maar meestal gaan dit soort mensen niet dood, tenzij dat de bedoeling was. Dan vraag ik mij af wat de bedoeling was. Dat is ook de reden van dit bericht.

ZbaqZbaq
08-01-04, 18:32
overdosis waarheidsserum ?

an3sdej
08-01-04, 18:39
Als dat spul dan maar wel gewerkt heeft :wijs:

Tomas
08-01-04, 18:39
Geplaatst door lennart

Maar meestal gaan dit soort mensen niet dood, tenzij dat de bedoeling was.

In complot-theorieen gebeurt nooit iets zomaar.

sjo
08-01-04, 19:28
Elk soort mensen gaan dood. Ook als dat niet de bedoeling is.

LOL..........mensensoorten; wat een onzin.......

lennart
08-01-04, 19:43
Geplaatst door sjo
Elk soort mensen gaan dood. Ook als dat niet de bedoeling is.

LOL..........mensensoorten; wat een onzin.......

Ooit zal je nog eens een hele zin kunnen construeren.

Zwarte Schaap
08-01-04, 19:50
Geplaatst door lennart
Binnenkort krijgen we misschien te horen dat het laatste wat zei: "De wapens, ze zijn in Syrie".

Ik zal er niet raar van opkijken als deze secretaris van sadam teveel wist over de amerikaanse betrokkenheid bij de moorden en oorlogen die sadam heeft begaan. Ze ruimen zo de levende getuigen op.

America the land of the free (crime)

mark61
08-01-04, 21:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik zal er niet raar van opkijken als deze secretaris van sadam teveel wist over de amerikaanse betrokkenheid bij de moorden en oorlogen die sadam heeft begaan. Ze ruimen zo de levende getuigen op.

America the land of the free (crime)

Dat weten wij anders zo wel. April Glaspie leeft ook nog. Maar houdt haar kaken stijf op elkaar.

Zwarte Schaap
08-01-04, 21:58
Geplaatst door mark61
Dat weten wij anders zo wel. April Glaspie leeft ook nog. Maar houdt haar kaken stijf op elkaar.

Precies, maar deze naar alle waarschijnlijkehid vermoorde secretaris had juist geen belang om amerikaans betrokkenheid bij sadams misdaden te verbergen. Ook zou hij van meer details op de hoogte kunnen zijn.

an3sdej
08-01-04, 22:00
tja elke theorie kun je hier op los laten :handbang: :lol:

lennart
08-01-04, 22:41
Report: Saddam Hussein Has Cancer

Sofia Morning News

The ousted Iraqi dictator, who is currently under custody with the coalition forces, suffers from cancer of lymph glands, Kuwaiti Al-Anba daily reads, citing an Iraqi official. According to the daily, the disease is in an advanced stage, so doctors predict the former dictator would probably live a couple of years more.

Doctors came out with the fatal diagnosis while making thorough medical checking of Saddam Hussein at his capture near his hometown of Tikrit in December 2003.

Allegations of Saddam's illness appeared during the military campaign in Iraq last year, when one of his private doctors, residing in Syria, claimed that the former dictator suffered from cancer.

an3sdej
08-01-04, 22:45
In 1998 was toch ook al ****** bij hem geconstateerd volgens diverse bronnen?

Zwarte Schaap
09-01-04, 00:22
Geplaatst door an3sdej
In 1998 was toch ook al ****** bij hem geconstateerd volgens diverse bronnen? Dat maakt het helemaal makkelijk, een beetje martelen en een beetje volspuiten en de klus lost zichzelf wel op. Perfecte alibi !