PDA

Bekijk Volledige Versie : De Intifada actie van de AEL op de A10



Navane
08-01-04, 21:22
http://www.ael.nl/new_site/ael/index.php/demo/content/view/full/479/?PHPSESSID=ed184368e01175c5f90e7e34a60d38cd

Hadden ze wel waterballonnen moeten uitdelen, waarmee de automobilisten zelfmoordaanslagje mee kunnen spelen. 't Moet wel van twee kanten komen.

Ik geloof dat elke Nederlander wel weet wat er allemaal gaande is in Israel. De een blaast de ander op, de ander schiet de een af. Ja, wat de Joden doen is erg. Ja, de situatie van de palestijnen is erg. Ja, wat de palestijnen doen is erg. Ja, de situatie van de joden is erg. Wat is het doel van deze actie?

Ibrahim B.
08-01-04, 22:44
Beste Navane ik ben even op de link geweest van de AEL die op jouw bericht vermeld stond, en ja hoor de reden en doel van de actie stond al in de eerste alinea:

De Intifada actie van de AEL op de A10
()

Dinsdag 9 december jl. hebben 8 mannen van het AEL-actieteam een checkpoint opgezet tussen afslag S104 en S105 op de Amsterdamse ring (A10). Het doel hiervan is inmiddels bij iedereen bekend: onze medelanders even stil te laten staan" bij het leed dat de Palestijnen wordt aangedaan en de steun die deze misdaden krijgen van onze eigen regering ...........................

:bril: Het ging dus vooral om het geen dat hier boven vetgedrukt staat vermeld.Dus Navane als je voortaan gewoon even jezelf beter verdiept in de informatie bronnen, dan kan dat heel wat ophelderingen geven.
:zwaai:

Asma2
09-01-04, 08:59
Navane......de naam zegt al voldoende!!!

Maar ya....ik heb de artikels over de AEL en zijn acties in Nederland en Belgie met de voet gevolgd!!!

Deze actie in Nederland was bedoeld om mensen, de Nederlandse Maatschappij wakker te schudden wat een Palestijn in zijn eigen land....in zijn bezette land dagelijks moet meemaken door al die checkpoints die er zijn!! Dagelijks worden Palestijnen vernederd.......hun route naar huis....werk....school etc etc geweigerd!! Waarom?? waarom?? Omdat de zionisten meer land willen en de Palestijnen willen verdrijven uit hun EIGE land!!

Een paar weken geleden was er een documtaire op ned 3 gemaakt door een Isrealische Journalist, het ging over de checkpoints!! Met tranen en woede heb ik de documentaire bekeken en eindelijk snap ik waarom er organisaties bestaan en zijn opgericht om Palestina te bevrijden van de zionisten!!
Kinderen, moeders, studenten, arbeiders,opa's, oma's die UREN lang in de regen, sneeuw en koud moeten staan om voorbij een checkpoints te mogen terwijl de zionisten in hun tent grappen aan het maken zijn over het Palestijnse volk!! Het was teveel om naar te kijken!!


Mijn uitterste respect gaat naar Hamas, Djihaad en Hisbo Allah die streven naar een vrije Palestina. In de ogen van het Westen, de zionisten en de Media zijn het terroristen. In mijn ogen zijn het vrijheidstrijders die zonder perspectief en met EEN doel hun leven opgeven om aandacht te krijgen voor hun situatie!! Wat zou jij doen als je eige land, volk en familie jarenlang word bezet en alleen maar plichten krijgt opgelegd en totaal geen rechten krijgt??? Wat zou jij doen???


Gegroet,

Simon
09-01-04, 10:14
Er staat op de AEL site niet bij dat de actievoerders bivakmutsen op hadden. Stel je voor dat je daar met je kind langs rijdt en zo'n eikel gaat met zijn hoofd voor je autoraam staan met een zaklantaarn om "roadblock" te spelen. Domme actie!!!

Waterval
09-01-04, 10:17
Maar ya....ik heb de artikels over de AEL en zijn acties in Nederland en Belgie met de voet gevolgd!!!



:zegniets:

Afrux
09-01-04, 11:26
Moeten ze eerst in Libanon gaan protesteren en de mensen laten zien wat de Palstijnen meemaken in Israel en in Libanon.
de palestijnen in libanon (al wonen ze daar meer dan 50 jaar), hebben nog steeds geen recht op verblijfvergunning, werk of onderwijs.

Of in Egypte waar een de kinderen van een egyptische vrouw de nationaliteit mogen hebben behalve als de man een palestijn is.

Of in kuwait die zonder pardon 200000 palestijnen wegstuurden omdat de sheikh ruzie had met de crimineel Araft.

Enz, enz,

Het zijn hun broeders (de Arabieren) die de palestijnen in de steek hebben gelaten. Doet een Arabische nationalist zijn mond open, nee, het zijn laafaards. De palestijnse zaak is voor hun een handelmiddel en een afleidingszaak om de eigen volkeren van de ellende in eigen land af te leiden.

Wat heb ik ermee te maken als een bewoner van dit land om met gemaskerde mannen ....

Ik zou zeggen tegen Abu:
Een beter milieu begint in je eigen land (je gaat er graag naartoe) maar daar durf je je bek niet open te doen, want je weet wat er gaat gebeuren met jou.

Julien
09-01-04, 11:37
tja.. die AEL.. de enigen die ze nog serieus nemen dat zijn zijzelf.

ZbaqZbaq
09-01-04, 12:50
Geplaatst door Simon
Er staat op de AEL site niet bij dat de actievoerders bivakmutsen op hadden. Stel je voor dat je daar met je kind langs rijdt en zo'n eikel gaat met zijn hoofd voor je autoraam staan met een zaklantaarn om "roadblock" te spelen. Domme actie!!!

toevallig weet ik dat auto's met kinderen oudere mensen...zichtbaar bezorgde mensen...vrije doorgang hadden en niet gestopt werden...

goed hé van AEL ? doen de zionisten niet

et_2000nl
09-01-04, 13:45
Geplaatst door Julien
tja.. die AEL.. de enigen die ze nog serieus nemen dat zijn zijzelf.

Dat is inderdaad een feit ja....

Steun jij Israel dan in hun bezetting?

et_2000nl
09-01-04, 13:47
Geplaatst door ZbaqZbaq
toevallig weet ik dat auto's met kinderen oudere mensen...zichtbaar bezorgde mensen...vrije doorgang hadden en niet gestopt werden...

goed hé van AEL ? doen de zionisten niet

ZZ, je retorische uitspraken maken van je medestanders in de strijd je tegenstanders van je vorm en daarmee tegelijkertijd je strijd. Wel eens over nagedacht?

Navane
09-01-04, 14:04
Zoals ik al zei, iedereen weet dat het daar erg is. Maar aandacht vragen door dit soort acties lost toch niks op? Het is niet alsof er een oplossing voorhanden is waar iedereen overheen kijkt. Daar zijn 2 groepen mensen, die etnisch ongeveer tot hetzelfde volk behoren elkaar afmaken. ELKAAR. Duh. Dat weet iedereen al. Maar er is geen flikker wat wij hier daar aan kunnen doen. Moet ik nu verfbommen laten ontploffen om de Joodse zaak aandacht te geven?

Al Sawt
09-01-04, 14:20
Geplaatst door Afrux
Moeten ze eerst in Libanon gaan protesteren en de mensen laten zien wat de Palstijnen meemaken in Israel en in Libanon.
de palestijnen in libanon (al wonen ze daar meer dan 50 jaar), hebben nog steeds geen recht op verblijfvergunning, werk of onderwijs.

Of in Egypte waar een de kinderen van een egyptische vrouw de nationaliteit mogen hebben behalve als de man een palestijn is.

Of in kuwait die zonder pardon 200000 palestijnen wegstuurden omdat de sheikh ruzie had met de crimineel Araft.

Enz, enz,

Het zijn hun broeders (de Arabieren) die de palestijnen in de steek hebben gelaten. Doet een Arabische nationalist zijn mond open, nee, het zijn laafaards. De palestijnse zaak is voor hun een handelmiddel en een afleidingszaak om de eigen volkeren van de ellende in eigen land af te leiden.

Wat heb ik ermee te maken als een bewoner van dit land om met gemaskerde mannen ....

Ik zou zeggen tegen Abu:
Een beter milieu begint in je eigen land (je gaat er graag naartoe) maar daar durf je je bek niet open te doen, want je weet wat er gaat gebeuren met jou. Dat klopt.

Maar weet je waarom het zo de geval is?
Want als ze de nationaliteit van de land krijgen waar ze in verblijven, dan verliezen ze de politieke status van vluchtelingen. En worden ze als Egyptische, Libanese of Marokkaanse staatsburgers gezien. Met het gevolg dat ze kunnen fluiten naar elke vorm van gerechtigheid.

Ik zou zeggen teggen Afrux:
Een beter milieue begint in je eigen land. Dus vergeet de etnische 'kwestie', waar je blind op blijft staren.

ZbaqZbaq
09-01-04, 14:42
Geplaatst door et_2000nl
ZZ, je retorische uitspraken maken van je medestanders in de strijd je tegenstanders van je vorm en daarmee tegelijkertijd je strijd. Wel eens over nagedacht?

ja de soep was op...

ga straks weer wat nieuwe maken....

zou het wat zijn om als Marokkaan snert uit te delen ?

Mill
09-01-04, 14:54
Geplaatst door ZbaqZbaq
ja de soep was op...

ga straks weer wat nieuwe maken....

zou het wat zijn om als Marokkaan snert uit te delen ?

Nope, er zit spek in.

ZbaqZbaq
09-01-04, 15:03
Geplaatst door Mill
Nope, er zit spek in.

ik ken nog wel een slager die halal spek verkoopt

Mill
09-01-04, 15:13
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik ken nog wel een slager die halal spek verkoopt

Zeker gemaakt van zwijnen die richting oosten knorren? :maf2:

Julien
09-01-04, 15:18
Geplaatst door et_2000nl
Dat is inderdaad een feit ja....

Steun jij Israel dan in hun bezetting?

Ik steun de Palestijnen maar die achterlijke AEL zal ik nooit steunen.. over mn lijk :)

ZbaqZbaq
09-01-04, 15:24
Geplaatst door Julien
Ik steun de Palestijnen maar die achterlijke AEL zal ik nooit steunen.. over mn lijk :)

dan maar over jou lijk :D

ZbaqZbaq
09-01-04, 15:25
Geplaatst door Mill
Zeker gemaakt van zwijnen die richting oosten knorren? :maf2:

ah...

wat heeft het oosten hiermee te maken ?

an3sdej
09-01-04, 15:28
Dan zijn het halalvarkens :D

ZbaqZbaq
09-01-04, 15:32
Geplaatst door an3sdej
Dan zijn het halalvarkens :D

oh ik snap het....

nog steeds van die domme hollanders die denken dat de aarde plat is.

et_2000nl
09-01-04, 15:51
Geplaatst door ZbaqZbaq
ja de soep was op...

ga straks weer wat nieuwe maken....

zou het wat zijn om als Marokkaan snert uit te delen ?

Met spekkies van andries uit het oosten.... Maar wel halal.... Lijkt me een goed plan, langs de A10.... Doe je mee? :D

Maar ik zie het al, je bent succesvol in je aanpak, dat is zichtbaar in al je medestanders en de oplossing in het MO is ook al dichterbij.

Maarre, ik vond die actie wel leuk, was bij mij om de hoek, ik had nog wel nana thee voor je gemaakt, maar je kwam niet langs.... Volgende keer een soepje, broeder?

freya
09-01-04, 16:18
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik ken nog wel een slager die halal spek verkoopt

En rookworst? snert is geen snert zonder rookworst :fplet:

Navane
09-01-04, 17:34
Al Sawt, jij hebt liever gerechtigheid dan vrede? Tja, dan houdt het op. En gaat het door, net hoe je het ziet, natuurlijk.

Puk
09-01-04, 17:49
Geplaatst door ZbaqZbaq
ja de soep was op...

ga straks weer wat nieuwe maken....

zou het wat zijn om als Marokkaan snert uit te delen ?

Dat doe je op dit forum toch al? :haha:

Simon
09-01-04, 19:31
Geplaatst door ZbaqZbaq
toevallig weet ik dat auto's met kinderen oudere mensen...zichtbaar bezorgde mensen...vrije doorgang hadden en niet gestopt werden...

goed hé van AEL ? doen de zionisten niet

Doe toch niet zo naïef met je "vrije doorgang". Ik vraag mij af wie dit soort acties verzint. Als je de publieke opinie wil beïnvloeden dan is dit wel de stomste manier die je kan kiezen.

Al Sawt
09-01-04, 20:36
Geplaatst door Navane
Al Sawt, jij hebt liever gerechtigheid dan vrede? Tja, dan houdt het op. En gaat het door, net hoe je het ziet, natuurlijk. Tja, ook al moeten we 2000 jaar voor gaan wachten. Maar gerechtigheid zullen we krijgen!

Blauwwitje3
09-01-04, 21:55
Geplaatst door Asma2
[B]Navane......de naam zegt al voldoende!!!

Maar ya....ik heb de artikels over de AEL en zijn acties in Nederland en Belgie met de voet gevolgd!!!

[quote]
Deze actie in Nederland was bedoeld om mensen, de Nederlandse Maatschappij wakker te schudden wat een Palestijn in zijn eigen land....in zijn bezette land dagelijks moet meemaken door al die checkpoints die er zijn!! Dagelijks worden Palestijnen vernederd.......hun route naar huis....werk....school etc etc geweigerd!! Waarom?? waarom?? Omdat de zionisten meer land willen en de Palestijnen willen verdrijven uit hun EIGE land!!

Waarom? Omdat de terroristen onschuldige mensen opblazen. Omdat die checkpoints helpen voor de veiligheid. Omdat de PA niets daar tegen doet. Omdat de PA geen vrede wil. Omdat de PA alleen maar oorlog wil. Als de Israeli's meer land wilden hadden ze het wel ala Rusland aangepakt.



Een paar weken geleden was er een documtaire op ned 3 gemaakt door een Isrealische Journalist, het ging over de checkpoints!! Met tranen en woede heb ik de documentaire bekeken en eindelijk snap ik waarom er organisaties bestaan en zijn opgericht om Palestina te bevrijden van de zionisten!!

Nou je kunt het nauwelijks een docu noemen. Meer een soap. De PLO is opgericht om Palestina te bevrijden van de Hasjemieten (Jordanie).



Kinderen, moeders, studenten, arbeiders,opa's, oma's die UREN lang in de regen, sneeuw en koud moeten staan om voorbij een checkpoints te mogen terwijl de zionisten in hun tent grappen aan het maken zijn over het Palestijnse volk!! Het was teveel om naar te kijken!!

Kijk dan ook even met je tere zieltje naar dit:

http://www.frontpagemag.com/media/slideshowimages/001.htm

Let op: bevat schokkende beelden, niet geschikt voor jeugdige kijkers.



Mijn uitterste respect gaat naar Hamas, Djihaad en Hisbo Allah die streven naar een vrije Palestina. In de ogen van het Westen, de zionisten en de Media zijn het terroristen. In mijn ogen zijn het vrijheidstrijders die zonder perspectief en met EEN doel hun leven opgeven om aandacht te krijgen voor hun situatie!! Wat zou jij doen als je eige land, volk en familie jarenlang word bezet en alleen maar plichten krijgt opgelegd en totaal geen rechten krijgt??? Wat zou jij doen???

Dat is nou juist het probleem. Zolang mensen respect hebben voor terroristen wordt het conflict nooit opgelost.

Blauwwitje3
09-01-04, 22:06
Geplaatst door Al Sawt
Dat klopt.

Maar weet je waarom het zo de geval is?
Want als ze de nationaliteit van de land krijgen waar ze in verblijven, dan verliezen ze de politieke status van vluchtelingen. En worden ze als Egyptische, Libanese of Marokkaanse staatsburgers gezien. Met het gevolg dat ze kunnen fluiten naar elke vorm van gerechtigheid.

Ik zou zeggen teggen Afrux:
Een beter milieue begint in je eigen land. Dus vergeet de etnische 'kwestie', waar je blind op blijft staren.
Dat wil nog niet zeggen dat ze die mensen niet op kunnen vangen. Dat wil niet zeggen dat ze maar meer vluchtelingen erbij moeten creeren. Zoals koeweit. Veel Palestijnen op de WB zijn Jordaniers. Gevlucht voor de massamoord en burgeroorlog van de jaren '70. De jordaniers hebben 20.000 palestijnen geslacht. Ja dat is allemaal vanwege de gerechtigheid.

Daarnaast zijn de palestijnen het enige "volk" die de vluchtelingen status erfen van hun ouders en grootouders.