PDA

Bekijk Volledige Versie : Toenemende censuur op internet...



Tomas
09-01-04, 10:22
Stivoro: provider moet weblog Geenstijl opheffen

Uitgegeven: 8 januari 2004 10:52
Laatst gewijzigd: 8 januari 2004 14:30

DEN HAAG - De Stichting voor Volksgezondheid en Roken (Stivoro) heeft de provider van de website GeenStijl gevraagd deze website uiterlijk donderdag (heden) uit de lucht te halen. Stivoro-directeur T. Prins meldde op deze site herhaaldelijk te zijn bedreigd. Als de provider, reclamebureau HSCG in Leeuwarden, dit niet doet, dan zal Prins juridische stappen ondernemen.

"Mevrouw Prins toont zich een slechte verliezer en blijft voortdurend rookgordijnen optrekken om de aandacht af te leiden van waar het werkelijk om gaat: haar eigen blunders. Stivoro heeft geen poot om op te staan. Noch wij, noch onze provider HSCG, hebben iets strafsbaar gedaan. GeenStijl ziet een rechtszaak dan ook met vertrouwen tegemoet," aldus een van de makers van de weblog.

De redactie van GeenStijl zet op de website vraagtekens bij het aantal van ongeveer een miljoen rokers, die volgens Stivoro op 1 januari met roken wilden stoppen. Op de website reageren lezers hier anoniem op. Daar staan volgens Prins soms de vreselijkste bedreigingen bij. Kortgeleden stelde iemand de vraag: 'Waar gaan haar kinderen naar school?'

06-nummer

Daarmee is voor Prins de zoveelste grens overschreden. Verder heeft GeenStijl haar privé-telefoonnummer bekendgemaakt. GeenStijl zegt in een reactie hierop dat er op de site een link staat naar een persbericht van Stivoro op ANP Perssupport, waarin het gsm-nummer van Prins staat vermeld.

Beëindigen

De provider heeft toegezegd zijn uiterste best te doen om de site uit de lucht te halen, aldus Prins. Toen ze hoorde dat het reclamebureau HSCG de provider was, viel ze bijna om van verbazing. "We stonden op het punt om zaken met dit bureau te doen. Dat gaat waarschijnlijk niet door."

Uit navraag blijkt dat de provider inderdaad van plan is de samenwerking met de weblog te beëindigen: "We gaan de samenwerking met Geenstijl beëindigen, maar ik moet erbij zeggen dat het niks met Stivoro te maken heeft," aldus de directiesecretaresse van HSCG.

De directie wilde zelf niet reageren. Op de vraag wanneer en waarom wist de dame niks te zeggen. "Ik weet het verder ook allemaal niet, ik weet alleen dat de samenwerking wordt opgezegd en dat het niks met Stivoro te maken heeft."

Doorgaan

Dat de samenwerking met HSCG wordt opgezegd, betekent niet het einde van de populaire weblog: "We gaan samen met HSCG op zoek naar een andere provider, we zullen niet zwichten voor de chantagepraktijken van mevrouw Trudy Prins."


(c) www.nu.nl

et_2000nl
09-01-04, 13:19
Wat een eng mens is die Trudy Prins eigenlijk, als ik die zie steek ik spontaan een cameltje op.... :moe:

Sorry ff een delay, was er weer een aan het opsteken.

Tomas
09-01-04, 13:23
Geplaatst door et_2000nl
Wat een eng mens is die Trudy Prins eigenlijk, als ik die zie steek ik spontaan een cameltje op.... :moe:

Sorry ff een delay, was er weer een aan het opsteken.

Ik probeer sinds 1 jan, na 8 jaar weer te roken als protest tegen deze health-dictatuur.

Maar ik wordt iedere keer zo duizelig. :maf:

et_2000nl
09-01-04, 13:39
Geplaatst door Tomas
Ik probeer sinds 1 jan, na 8 jaar weer te roken als protest tegen deze health-dictatuur.

Maar ik wordt iedere keer zo duizelig. :maf:

:D

Gewoon stug doorgaan. Je berichten lijden er niet onder, ze blijven van hetzelfde niveau :moe: :D

Krijgt maroc.nl ook een rechtszaak aan haar broek als ik me afvraag waar haar kinderen op school zitten? Ik wil dat nl ook graag weten, dan kan ik mijn kinderen daar ver vandaan houden....

Tomas
09-01-04, 13:45
Geplaatst door et_2000nl
:D

Gewoon stug doorgaan. Je berichten lijden er niet onder, ze blijven van hetzelfde niveau :moe: :D

Krijgt maroc.nl ook een rechtszaak aan haar broek als ik me afvraag waar haar kinderen op school zitten? Ik wil dat nl ook graag weten, dan kan ik mijn kinderen daar ver vandaan houden....

Denk jij dat ze kinderen heeft? Volgens mij is dat slecht voor je figuur en levensverwachting. Dat zal ze wel afkeuren denk ik.

et_2000nl
09-01-04, 13:50
Geplaatst door Tomas
Denk jij dat ze kinderen heeft? Volgens mij is dat slecht voor je figuur en levensverwachting. Dat zal ze wel afkeuren denk ik.

Ik geloof het haar wel eens te hebben horen zeggen....

Ahum, jij als vrouwenkenner Tomas, welk figuur?