PDA

Bekijk Volledige Versie : groepsverkrachting in Christelijke dovenschool



Lugh
09-01-04, 13:19
Politie en justitie onderzoeken de mogelijke verkrachting van een 14-jarige leerlinge van de praktijkopleiding van de dovenschool Effatha in Zoetermeer. Elf jongens tussen de dertien en vijftien jaar zouden het meisje "soms alleen en soms gezamenlijk" al jarenlang hebben misbruikt. Justitie gaat drie van hen vervolgen.

Wat er met de andere acht gaat gebeuren, is nog niet bekend. De elf jongens zijn inmiddels van de school verwijderd, zo heeft de raad van bestuur van de Koninklijke Effatha Guyot Groep vrijdag in een verklaring laten weten.
Het meisje heeft een groepsleider en een vertrouwensdocent verteld dat zij door de jongens in de klas gedwongen werd tot seksuele handelingen met hen.

Dat gebeurde volgens haar onder schooltijd toen de docent de klas even had verlaten. De jongens zouden het meisje vaak eerst hebben geďntimideerd voordat ze haar misbruikten. "De onzedelijke handelingen speelden zich kennelijk doorgaans in korte tijd af, als er net even geen direct fysiek toezicht was. In gangen, een toiletgroep, buiten het schoolgebouw. Soms was vijf of tien minuten kennelijk al voldoende", staat in de verklaring.

Het meisje is ondergebracht in een pleeggezin in Noord-Holland. Ze krijgt professionele begeleiding en ook weer onderwijs. Drie van de elf jongens woonden in het internaat. Zij zijn nu bij hun ouders. De elf krijgen momenteel thuis les.

De aangifte dateert al van eind oktober. Het onderzoek verloopt volgens de raad van bestuur moeizaam, omdat alle verhoren met behulp van doventolken plaatsvinden.
(De telegraaf)

http://www.effathaguyot.nl/index.php?sid=175

ZbaqZbaq
09-01-04, 13:23
Stichting Onderwijs Effatha

Op deze site vindt u informatie over Stichting Onderwijs Effatha te Zoetermeer.
U kunt onder andere de nieuwsbrief lezen en meer informatie vinden over de verschillende leerstromen en diensten van Stichting Onderwijs Effatha.

Stichting Onderwijs Effatha maakt deel uit van de Effatha Guyot Groep. De Effatha Guyot Groep, waarvan het bestuur gevestigd is in Zwolle, houdt een aantal instellingen op het gebied van onderwijs en zorg voor doven, slechthorenden en communicatief beperkten in stand.

Stichting Onderwijs Effatha is van huis uit een christelijk instituut.(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!) Dit betekent vanuit een algemeen christelijke traditie (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)openstaan en respect hebben voor andersdenkenden. Iedereen is welkom; ook kinderen van niet-christelijke ouders. Van hen wordt verwacht dat zij de uitgangspunten van de school respecteren, net zoals Effatha de waarden en normen van ouders en kinderen met een andere levensbeschouwing respecteert.
Zij heeft haar hoofdvestiging in Zoetermeer. Daar zijn 2 leerstromen met de volgende afdelingen gevestigd:
Leerstroom NGT (Nederlands gebaren taal)
Primair onderwijs
Voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo)
Praktijkonderwijs
Basis Beroeps Onderwijs (BBO)

Leerstroom OC (Ondersteunde communicatie)
Observatiecentrum Arentshof
Arentshof Primair en voortgezet onderwijs (zmlk niveau; IQ lager dan 70)
Arentshof Praktijkstroom

Daarnaast is Effatha verantwoordelijk voor onderwijs aan leerlingen die geplaatst zijn bij:
WoonWerkprojecten Alphen aan den Rijn (instelling voor zeer moeilijk opvoedbare jongeren) en
Curium (LUMC) in Leiden (instelling voor dove kinderen met een psychiatrische stoornis).

Effatha en De Voorde, school voor Slecht Horend/Ernstige Spraaktaal Moeilijkheden (SH/ESM) streven naar samenwerking. In de toekomst worden alle ESM kinderen, ook de ESM kinderen met een IQ hoger dan 70, op het terrein van Effatha geplaatst.

Effatha
Zalkerbos 330
2716 KS Zoetermeer
telefoon 079-3294500
fax 079-3294600
teksttelefoon 079-3294666
[email protected]




sukkel...

je hebt je laten misleiden door die naam en door het feit dat ze koran gebaren onderwijzen

Lugh
09-01-04, 13:25
heb de titel gewijzigd...

ZbaqZbaq
09-01-04, 14:00
sukkel...


wees consequent en wijzig de titel in groepsverkrachting in CHRISTELIJKE dovenschool

taouanza
09-01-04, 14:03
De verkrachting is een misdaad niet de afkomst van de daders




Voor het geval mensen dat niet door hebben.:moe:

Al Sawt
09-01-04, 14:06
Geplaatst door ZbaqZbaq
sukkel...

je hebt je laten misleiden door die naam en door het feit dat ze koran gebaren onderwijzen Sommige mensen laten zich door hun anti-Islamitische gevoelens leiden, waardoor ze de tektsen niet echt goed lezen.

Al Sawt
09-01-04, 14:26
Geplaatst door taouanza
De verkrachting is een misdaad niet de afkomst van de daders




Voor het geval mensen dat niet door hebben.:moe: Voor sommige, wordt het pas een misdaad als de dader een moslim is.

Zodat ze het lekker kunnen uitsmeren.

Snake
09-01-04, 15:04
Geplaatst door Lugh
heb de titel gewijzigd...

Maar niet in een christelijke dovenschool, ezel dat je bent!!!

Waterval
09-01-04, 15:19
Vervelend als je zo door de mand valt....

:stout:

Lugh
09-01-04, 15:27
moment !
er is hier totaal nog niets geweten over de afkomst van de daders noch van het slachtoffer.

Ik dacht dat het een islamitische school was, waar zulke dingen dus zéker niet zouden gebeuren.

Het blijkt een CHRISTELIJKE dovenschool te zijn waar specifiek aandacht wordt gegeven aan het aanleren van ISLAMITISCHE gebarentaal voor ISLAMITISCHE begrippen:






Korangebaren

Een van de plichten van islamitische ouders is om hun kinderen op te voeden in de leer van de Islam. De natuurlijke taal van doven is de gebarentaal. In deze taal zijn echter nog geen gebaren ontwikkeld voor de islamitische begrippen. Ouders en begeleiders van dove kinderen geven regelmatig aan problemen te ondervinden bij de communicatie. Dit project wil een aanzet geven om deze communicatie te verbeteren. Verbeterde communicatie bevordert de integratie van allochtone families in de samenleving.

Ouders van bijvoorbeeld Turkse en Marokkaanse dove kinderen kunnen heel moeilijk met hun zoon of dochter communiceren wanneer het gaat om begrippen uit de Koran. De taal van de Koran is Arabisch, de eigen taal is bijvoorbeeld het Berbers, terwijl hun kind op school Nederlands en de Nederlandse Gebarentaal leert. Iedereen kan zich voorstellen welke problemen dat met zich meebrengt.

De oplossing is simpel: we moeten zorgen dat er gebaren komen voor de begrippen uit de Koran. Als die er zijn kunnen ouders en kinderen met elkaar communiceren over deze zaken. Niet alleen ouders hebben hier profijt van.
Vandaar de verwarring.

Julien
09-01-04, 15:32
of het nou fucking christenen, moslims of hobbits zijn.. dat maakt mij geen reet uit, ik vind het in ieder geval

VIES EN AFSCHRUWELIJK

wat deze jongeren hebben gedaan. van mij mogen ze flink gestraft worden.

Waterval
09-01-04, 15:41
Geplaatst door Julien

AFSCHRUWELIJK




Deze houden we er in...

ZbaqZbaq
09-01-04, 15:44
heb het op de radio een beetje gevolgd...


ging niet over normale doven kinderen...

de school was een onderwijs instelling voor kinderen die doof zijn en ook aan een psychische storing lijden.

Waterval
09-01-04, 15:44
Geplaatst door Lugh
moment !
er is hier totaal nog niets geweten over de afkomst van de daders noch van het slachtoffer.

Ik dacht dat het een islamitische school was, waar zulke dingen dus zéker niet zouden gebeuren.

Het blijkt een CHRISTELIJKE dovenschool te zijn waar specifiek aandacht wordt gegeven aan het aanleren van ISLAMITISCHE gebarentaal voor ISLAMITISCHE begrippen:


Vandaar de verwarring.

Triest....


Ik dacht dat het een islamitische school was, waar zulke dingen dus zéker niet zouden gebeuren.

Ik ga er van uit dat bovenstaande quote sarcastisch bedoeld was? In dat geval; Niemand die beweert dat het op een Islamitische school niet zou kunnen gebeuren. Het gaat mij in ieder geval meer om je walgelijke poging om een misdrijf te koppelen aan een godsdienst.. Bij deze..

Julien
09-01-04, 15:50
Geplaatst door Waterval
Ik ga er van uit dat bovenstaande quote sarcastisch bedoeld was? In dat geval; Niemand die beweert dat het op een Islamitische school niet zou kunnen gebeuren. Het gaat mij in ieder geval meer om je walgelijke poging om een misdrijf te koppelen aan een godsdienst.. Bij deze.. [/B]

ik vind dat het ook niet kan.. maar ik zou ook graag willen dat mensen ophouden met het openen van topics als..

"blanke autochtoon vermoordt.."

"christelijke kruisvaarders doden.."

"autochtone racistische nederlander bedreigt.."

Wat heeft iemand z'n kleur of religie nou te maken met het misdrijf dat iemand pleegt??

Ik hoop dat dit soort irritante domme titels van topics nu vermeden worden.

Joesoef
09-01-04, 15:50
Geplaatst door Lugh
moment !
er is hier totaal nog niets geweten over de afkomst van de daders noch van het slachtoffer.

Ik dacht dat het een islamitische school was, waar zulke dingen dus zéker niet zouden gebeuren.

Het blijkt een CHRISTELIJKE dovenschool te zijn waar specifiek aandacht wordt gegeven aan het aanleren van ISLAMITISCHE gebarentaal voor ISLAMITISCHE begrippen:

Vandaar de verwarring.


Oelewapper appelflap domme Telegraaf gelovige !

De Nederlandse gebarentaal kende tot voor kort geen gebaren voor veel Islamitische werkwoorden/ personen/ uitdrukkingen. Nadat Islamitische doven aangaven hier wel behoefte aan te hebben zijn deze gebaren speciaal met deze doven ontwikkeld en is men bezig om dit verder uit te werken (deze site is wat oud).

Gebarentaal is niet universeel en kunnen zelfs per regio (van dovenschool) verschillen. Vroeger waren er 5 dialecten in Nederland die onderling voor veel verwarring konden zorgen. Gebaren talen vergeleken per land verschillen al helemaal. In Groningen heeft meneer Guyot destijds een school opgericht (die er toen niet was, gebarentaal was vroeger verbonden. Conformisme aan de horende wereld).

Doven uit islamitische landen leren hier dus Nederlands lezen, schrijven en gebaren waaronder ook islamitische gebaren...

Dus geen extremistisch onderwijs maar het leren van Nederlands.


Grtn, Yousef
(oa tolk gebarentaal).

Tomas
09-01-04, 15:56
Voor mij had je er ook geen Islamitsch bij hoeven zetten, luhl.

Ik heb sowieso al een hekel aan doven. Wat zeg ik? Nee, gewoon alle gehandicapten. Gehandicapten en buitenlanders natuurlijk.

Joesoef
09-01-04, 15:58
Geplaatst door Tomas
Ik heb sowieso al een hekel aan doven. Wat zeg ik? Nee, gewoon alle gehandicapten. Gehandicapten en buitenlanders natuurlijk.

Jeweetwel katers?

Julien
09-01-04, 15:59
Geplaatst door Tomas

Ik heb sowieso al een hekel aan doven. Wat zeg ik? Nee, gewoon alle gehandicapten. Gehandicapten en buitenlanders natuurlijk.

Uhm.. wablief? :( :(

Tomas
09-01-04, 16:00
Geplaatst door Joesoef
Jeweetwel katers?

Alle katers.

Alle andere katers bedoel ik.

Tomas
09-01-04, 16:01
Geplaatst door Julien
Uhm.. wablief? :( :(

Jezus Julien, niet zo zielig doen.

freya
09-01-04, 16:12
Geplaatst door Lugh
moment !
er is hier totaal nog niets geweten

Ook uit Belgie Lugh? :hihi:


Freya herkent hier iets :moe:

Donna
09-01-04, 16:40
Geplaatst door Julien
ik vind dat het ook niet kan.. maar ik zou ook graag willen dat mensen ophouden met het openen van topics als..

"blanke autochtoon vermoordt.."

"christelijke kruisvaarders doden.."

"autochtone racistische nederlander bedreigt.."

Wat heeft iemand z'n kleur of religie nou te maken met het misdrijf dat iemand pleegt??

Ik hoop dat dit soort irritante domme titels van topics nu vermeden worden.



Ja, je hebt wel gelijk Julien, dat klopt ook niet. Maar ik snap wel waarom die titels geplaatst worden. Sla de krant maar open, elke dag lees je wel weer wat over Marokkaanse jongeren dit, islamitisch onderwijs dat. Shaheed en een aantal anderen hier zetten die overdreven idiote titels erbij, en je leest meteen waarom het zo'n onzin is, die hetserige sfeer de laatste tijd. Daarnaast is het volgens mij echt niet zo dat prikkers hier denken dat Nederlanders zo veel gestoorder zijn dan marokkanen (of moslims) afgezien misschien van een enkeling. Maargoed.

Dus ik vind het niet zo irritant dat die titels bewust zo verdraaid worden. Dat maakt duidelijk hoe belachelijk het is als het de hele tijd andersom gebeurt.

et_2000nl
09-01-04, 17:04
Geplaatst door Donna
Ja, je hebt wel gelijk Julien, dat klopt ook niet. Maar ik snap wel waarom die titels geplaatst worden. Sla de krant maar open, elke dag lees je wel weer wat over Marokkaanse jongeren dit, islamitisch onderwijs dat. Shaheed en een aantal anderen hier zetten die overdreven idiote titels erbij, en je leest meteen waarom het zo'n onzin is, die hetserige sfeer de laatste tijd. Daarnaast is het volgens mij echt niet zo dat prikkers hier denken dat Nederlanders zo veel gestoorder zijn dan marokkanen (of moslims) afgezien misschien van een enkeling. Maargoed.

Dus ik vind het niet zo irritant dat die titels bewust zo verdraaid worden. Dat maakt duidelijk hoe belachelijk het is als het de hele tijd andersom gebeurt.

Je vergeet Hutje en ZZ.... :D

Twee keer fout is niet gelijk aan een keer goed. Wat is er mis met feiten te melden zonder te generaliseren, ondanks dat je "tegenstanders" dat wel doen. Je verlagen tot hetzelfde niveau maakt van die topics gelijk hetzelfde Telegraaf niveau....

En idd, iedere prikker hier is even gestoord, daar bestaat geen discriminatie, het maakt het niet minder leuk....

Julien
09-01-04, 17:58
"Oelewapper appelflap domme Telegraaf gelovige !"

wheheheheh :D

Schritterend.

Anwaro
09-01-04, 20:53
Geplaatst door Julien
wheheheheh :D

Schritterend.

Schraakgebrek? :p

het is walgelijk ja. Maar ik vind de telegraaf dubbel walgelijk door zulk soort dingen nog ns ff extra door de modder te halen. Zeker als er kinderen bij betrokken zijn met een handicap, zelfs een dubbele handicap.

Anwar