PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanslag shi'itische moskee in soenie buurt



an3sdej
09-01-04, 15:37
Doden door aanslag in Iraakse moskee

Uitgegeven: 9 januari 2004 15:05

BAQUBA - Na het vrijdaggebed in een sjiitische moskee in een woonwijk van de Iraakse stad Baquba is een bom ontploft. Zeker zes mensen zijn gedood en 39 anderen raakten gewond. Dat hebben een plaatselijke arts en de politie vrijdag laten weten.

Baquba ligt circa 65 kilometer ten noorden van de hoofdstad Bagdad en wordt voornamelijk bevolkt door soennieten. De stad ligt in de 'soennitische driehoek' waar het verzet tegen de aanwezigheid van Amerikaanse militairen het hevigst is.

Gascylinder

"Een fiets met een gascylinder gevuld met explosieven was bij de moskee achtergelaten", aldus politieman Haki Ismail Mustafa. Toen de gebedsdienst voorbij was explodeerde de lading. De bom vernietigde ramen van de kleine moskee en auto's vlogen in brand.

De aanslag volgde uren na de arrestatie in Tikrit door Amerikaanse militairen van tientallen Irakezen. De Amerikanen verdenken hen van gewelddadigheden tegen coalitietroepen. Tikrit was de thuisbasis van Saddam Hussein. De oud-president werd er in de buurt gevangengenomen.

Amerikaanse militairen onderzoeken de zaak in Baquba. In de afgelopen maanden waren moskeeën vaker het doelwit van aanslagen. Door een explosie bij een moskee in Najaf kwamen in augustus zeker tachtig mensen om, onder wie een belangrijke sjiitische geestelijke.

SIRENE
09-01-04, 15:39
Geplaatst door an3sdej
Doden door aanslag in Iraakse moskee

Uitgegeven: 9 januari 2004 15:05

BAQUBA - Na het vrijdaggebed in een sjiitische moskee in een woonwijk van de Iraakse stad Baquba is een bom ontploft. Zeker zes mensen zijn gedood en 39 anderen raakten gewond. Dat hebben een plaatselijke arts en de politie vrijdag laten weten.

Baquba ligt circa 65 kilometer ten noorden van de hoofdstad Bagdad en wordt voornamelijk bevolkt door soennieten. De stad ligt in de 'soennitische driehoek' waar het verzet tegen de aanwezigheid van Amerikaanse militairen het hevigst is.

Gascylinder

"Een fiets met een gascylinder gevuld met explosieven was bij de moskee achtergelaten", aldus politieman Haki Ismail Mustafa. Toen de gebedsdienst voorbij was explodeerde de lading. De bom vernietigde ramen van de kleine moskee en auto's vlogen in brand.

De aanslag volgde uren na de arrestatie in Tikrit door Amerikaanse militairen van tientallen Irakezen. De Amerikanen verdenken hen van gewelddadigheden tegen coalitietroepen. Tikrit was de thuisbasis van Saddam Hussein. De oud-president werd er in de buurt gevangengenomen.

Amerikaanse militairen onderzoeken de zaak in Baquba. In de afgelopen maanden waren moskeeën vaker het doelwit van aanslagen. Door een explosie bij een moskee in Najaf kwamen in augustus zeker tachtig mensen om, onder wie een belangrijke sjiitische geestelijke.



Net nog een groepje getuigen op rtl5 nieuws die geen fiets zagen exploderen, maar een amerikaanse gevechtsvliegtuig een bom hebben zien droppen op die moskee.
Zeker weer zo'n verdeel en heers strategie van de bezetter.

Blade20
09-01-04, 16:42
Geplaatst door SIRENE
Net nog een groepje getuigen op rtl5 nieuws die geen fiets zagen exploderen, maar een amerikaanse gevechtsvliegtuig een bom hebben zien droppen op die moskee.
Zeker weer zo'n verdeel en heers strategie van de bezetter.

Logisch, ik zou ook die kans aangrijpen om de 'bezetter' zwart te maken. Alhoewel die bezetter over tien jaar alweer weg is en eigenlijk geen bezetter is maar een tijdelijke waarziener die gewoon de orde houdt en niet zo streng hoefde op te treden als bovengenoemde aanslagen niet zouden worden gepleegd.

Maar ik lig van deze aan slag echt niet wakker. (eigenlijk heb ik nooit wakker gelegen voor aanslagen, ze maken toch niets uit, zelfs niet op lange termijn)

Ach ja, een (oude) les voor de verschillende geloofstakken van de Islam; United we stand, divided we will fall

an3sdej
09-01-04, 17:17
Sirene je liegt. Ze hadden een vliegtuig een tijd daarvoor zien vliegen, niet een bom zien droppen!

lennart
09-01-04, 17:21
Hij had het over een raket :)

et_2000nl
09-01-04, 17:34
Geplaatst door an3sdej
Sirene je liegt. Ze hadden een vliegtuig een tijd daarvoor zien vliegen, niet een bom zien droppen!

Dat vliegtuig dropte een fiets.... Met een gascylinder, die na het gebed ontplofte, naast de moskee.

Soenie's plegen nl nooit aanslagen op shiitische moskeen, moslims zijn niet verdeeld, en ik. Ik droom rustig verder.

SIRENE
09-01-04, 17:39
Geplaatst door Blade20
Logisch, ik zou ook die kans aangrijpen om de 'bezetter' zwart te maken. [/i]


Ja, maar dat zegt iets meer over jou, dan over een groepje irakeze getuigen.

SIRENE
09-01-04, 17:40
Geplaatst door an3sdej
Sirene je liegt. Ze hadden een vliegtuig een tijd daarvoor zien vliegen, niet een bom zien droppen!


die een raket heeft afgelost of een bom heeft gedropt.

Of waren het soenieten die in het vliegtuigje rondvlogen om die amerikanen zwart te maken?? :D

Blade20
09-01-04, 17:45
Geplaatst door SIRENE
Ja, maar dat zegt iets meer over jou, dan over een groepje irakeze getuigen.

wat begrijp je niet aan het woordje "ook"?

an3sdej
09-01-04, 18:24
Soenie's plegen nl nooit aanslagen op shiitische moskeen, moslims zijn niet verdeeld, en ik. Ik droom rustig verder.

:haha:

et_2000nl
09-01-04, 18:26
Geplaatst door an3sdej
:haha:

Laat me slapen andries.... :D

Victory
09-01-04, 20:13
Deze aanslag was door de satanistische leger van V.S.

Blade20
09-01-04, 20:51
Geplaatst door Victory
Deze aanslag was door de satanistische leger van V.S.

Kun je dat ook met harde feiten betreffende de zaak onderbouwen, of zwam je maar wat?

En dan bedoel ik deze zaak specifiek. Niet de zaken in het verleden van de o zo Satanische VS die jij eigenlijk zou moeten danken voor het Internet wat ze hebben gemaakt.

Blade20
09-01-04, 21:29
Bedankt Gerrit Jan voor de verheldering.

Zo triest altijd. Christenen tegen Joden, Joden tegen Moslims, Moslims tegen Hindoe's en dan ook nog eens allemaal lekker onder hun eigen rangen wegens andere opvattingen elkaar de kop in drukken. :jammer:

Het is 1 van de vele redenen die ik heb om geen enkele religie aan te hangen.
Natuurlijk, als je deel van een religie bent en een paar rotte appels van die tak voeren dergelijke daden uit, dan ben je zelf nog geen rotte appel. Maar alleen al uit stil protest en vrede in mijzelf ben ik geen aanhanger van een religie.

Ik begrijp best dat er onder de mensen die dezelfde denkwijze hebben als mij ook rotte appels zitten, maar dat is toch weer anders op de een of andere manier. Ze doen het duidelijk voor zichzelf, en niet omdat er een klein meningsverschil in geloof zit.
Maargoed, genoeg gepropagandeerd.

Ik snap niet dat het voor bepaalde mensen zo moeilijk is om je medemens te accepteren zoals hij is. Nu ligt de zaak hier weer anders omdat de ene partij veelal met Saddam 'meespeelde' en de andere de spreekwoordelijke pispaal waren, maar uiteindelijk aan de grond ervan komt het erop neer dat religie toch weer het aambeeld was waarop Saddam zijn wapens smeedde.

*Zucht* Als je het niet eens bent met je medemens hoef je hem niet gelijk te minachten, je kan hem ook negeren.

an3sdej
09-01-04, 23:56
edit