PDA

Bekijk Volledige Versie : Help deze pc idioot



PC-idioot
10-01-04, 21:30
To start Disk Management
1. Select Start, point to Settings, and then select Control Panel.
2. Open Administrative Tools, and then open Computer Management.
3. Alternatively, select Start, right click on My Computer and select Manage.
4. In the console tree, select Disk Management.
Note: You must be logged on as an Administrator or a member of the Administrators group in order to use the Disk
Management utility.
Note: Before a new, un-partitioned disk can be used in Windows XP it must contain a disk signature. The first
time that Disk Management is run after a new hard disk is installed, the Disk Signature and Upgrade Disk Wizard
is started. If the wizard is cancelled, you may find that when you attempt to create a partition on the new hard
disk, the New Partition option is unavailable (appears dimmed). In this case a signature can be written on the hard
drive by right clicking on the disk description window (lower pane, typically a red circle with a white dash covering
the hard drive icon) and selecting Initialize Disk.


Wie kan dit stukje text voor me vertalen naar nederlands, vooral vetgedrukte deel.vertaalmachines geprobeerd,maar die kennen de meeste computer termen niet. en brengen me alleen maar in verwaring

:zwaai: dank je ,dank je , dank je

Waterval
10-01-04, 21:32
Er staat: Flikker me uit het raam...


:handbang:

Joesoef
10-01-04, 21:32
Wat heb je gedaan om dat op het scherm te krijgen?

sadeeQ
10-01-04, 21:38
Geplaatst door PC-idioot
Wie kan dit stukje text voor me vertalen naar nederlands, vooral vetgedrukte deel.vertaalmachines geprobeerd,maar die kennen de meeste computer termen niet. en brengen me alleen maar in verwaring

:zwaai: dank je ,dank je , dank je


Download partition Manager of zo, is veel makkelijker.


:zwaai: Geen dank, Geen dank , Geen Dank

Joesoef
10-01-04, 21:46
Ik wil je niet bang maken hoor maar als ik jou was zou ik de eod bellen. lijkt mij op een elkaida bom. :moeilijk:

sjo
10-01-04, 22:00
Vertalen kan ik het ook niet. Maar het is vast allemaal Zionistische propaganda. Kan niet missen.

groeten
sjo

mark61
10-01-04, 22:11
Volgens mij zit je op Maroc.nl, maar moet je op de site van Computer Idee FAQMAN (http://forum.faqman.nl/) zijn. Daar kunnen ze je prima helpen. Kijk bij Topics onder Partities of Windows > Windows XP, of vul een zoekterm in links onderaan.

barfly
10-01-04, 22:26
Sowieso zou ik de PC-idioot adviseren om herhaaldelijk op "Esc" te rammen tenzij PC-idioot weet wat 't aan het doen is...Anders heb je kans dat je PC nooit meer Windows wil laden als je opnieuw opstart....

En anders als je wel weet wat je wil doen dan heb je een nieuwe hardeschijf in de PC gestopt of wil je een nog ongebruikte partitie gaan gebruiken en dan kan het relatief weinig kwaad. Let wel, relatief...Want als de schijven andere letters krijgen en Windows snapt 't niet helemaal dan start Windows wederom niet op.

Mijn advies: AFBLIJVEN.

Simon
10-01-04, 22:37
Oh nu deze rubriek toch geopend is ...

Weet iemand waar je online een goede manual/vraagbaak vindt hoe je een video-stream op gang krijgt want mij lukt het niet. Ik bedoel met Windows Media Encoder.

PC-idioot
10-01-04, 22:38
Geplaatst door barfly
Sowieso zou ik de PC-idioot adviseren om herhaaldelijk op "Esc" te rammen tenzij PC-idioot weet wat 't aan het doen is...Anders heb je kans dat je PC nooit meer Windows wil laden als je opnieuw opstart....

En anders als je wel weet wat je wil doen dan heb je een nieuwe hardeschijf in de PC gestopt of wil je een nog ongebruikte partitie gaan gebruiken en dan kan het relatief weinig kwaad. Let wel, relatief...Want als de schijven andere letters krijgen en Windows snapt 't niet helemaal dan start Windows wederom niet op.

Mijn advies: AFBLIJVEN.

Dank u wel Barfly

maar ik heb een nieuwe pc gekocht en kan de hardschijf ( 80GB)niet partitioneren met schijfbeheer(xp). die funktie is niet actief.

en heb geen idee hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen.opnieuw formateren is geen optie helaas.

PC-idioot
10-01-04, 22:42
Geplaatst door Simon
Oh nu deze rubriek toch geopend is ...

Weet iemand waar je online een goede manual/vraagbaak vindt hoe je een video-stream op gang krijgt want mij lukt het niet. Ik bedoel met Windows Media Encoder.

hoi

lees dit ff dan

http://www.gayroyal.nl/faq/videohelpnl.doc

of kijk voor meer info op
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=ISO-8859-1&q=Windows+Media+Encoder&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl

Sou3adje...
10-01-04, 22:46
Mag ik even terloops opmerken dat PC-Idioot niet mijn nieuwe nick is? Dank U. :moe:

PC-idioot
10-01-04, 22:47
Geplaatst door Sou3adje...
Mag ik even terloops opmerken dat PC-Idioot niet mijn nieuwe nick is? Dank U. :moe:

:aanwal: maar goed ook. meid , wat ben je lelijk zeg !!!!!!!!!!!!!

mark61
10-01-04, 22:48
Oh ja en vergeet dat XP en gebruik gezellig 98 SE. Werkt een stuk sneller ook.

Sou3adje...
10-01-04, 22:48
Geplaatst door PC-idioot
:aanwal: maar goed ook. meid , wat ben je lelijk zeg !!!!!!!!!!!!!




Ik eis Watervallijke interventie. :ego:

barfly
10-01-04, 22:50
Geplaatst door PC-idioot
Dank u wel Barfly

maar ik heb een nieuwe pc gekocht en kan de hardschijf ( 80GB)niet partitioneren met schijfbeheer(xp). die funktie is niet actief.

en heb geen idee hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen.opnieuw formateren is geen optie helaas.

Zoals je Engelse voorbeeld al zegt; ben je lid van de groep Beheerders? of ben je Beheerder?
Trouwens alleen die signature is niet erg dat kan gewoon. Rest acties zou ik mee uitkijken....

barfly
10-01-04, 22:53
Geplaatst door Simon
Oh nu deze rubriek toch geopend is ...

Weet iemand waar je online een goede manual/vraagbaak vindt hoe je een video-stream op gang krijgt want mij lukt het niet. Ik bedoel met Windows Media Encoder.

Ik zou die vraag toch iets specifieker maken :)

Wil je zelf een stream op het net zetten? Of wil je d'r een ontvangen? Wellicht een codec installeren zodat je bepaalde formaten kan afspelen? Zomaar wat vraagjes ;)

barfly
10-01-04, 22:54
Geplaatst door mark61
Oh ja en vergeet dat XP en gebruik gezellig 98 SE. Werkt een stuk sneller ook.

Euhm? :rolleyes:

MSDOS is een stuk stabieler en _snél_!

mark61
10-01-04, 23:01
Geplaatst door barfly
Euhm? :rolleyes:

MSDOS is een stuk stabieler en _snél_!

Ja heel leuk. Maar op 98 draait alles zo'n beetje. USB 2.0 is een probleempje geloof ik.

barfly
10-01-04, 23:03
Geplaatst door mark61
Ja heel leuk. Maar op 98 draait alles zo'n beetje. USB 2.0 is een probleempje geloof ik.

Geen blauwe schermen? Spontane reboots dan? :)

Joesoef
10-01-04, 23:03
Barfly,

Die nieuwe avatar, is dat een foto van je endeldarm of zo? :confused:

barfly
10-01-04, 23:05
Geplaatst door Joesoef
Barfly,

Die nieuwe avatar, is dat een foto van je endeldarm of zo? :confused:

Ik dacht dat mijn huisarts beroepsgeheim had? :mad:

Joesoef
10-01-04, 23:05
Geplaatst door PC-idioot
Dank u wel Barfly
maar ik heb een nieuwe pc gekocht en kan de hardschijf ( 80GB)niet partitioneren met schijfbeheer(xp). die funktie is niet actief.


Dan heb je geen beheer rechten. Je moet echt als beheerder er in. Van XP weet ik voor de rest niet. This een soort win2000 met een teletubbie-interface. Hou ik niet van.

Joesoef
10-01-04, 23:07
Geplaatst door barfly
Ik dacht dat mijn huisarts beroepsgeheim had? :mad:

Rob neemt niet alleen de politiek niet serieus....

mark61
10-01-04, 23:09
Geplaatst door barfly
Geen blauwe schermen? Spontane reboots dan? :)

Nee, dank je voor je bezorgdheid. Loopt als een trein. Ik zal me melden als mijn eerste vastloper komt. Ook nog in die kast zitten knutselen ook. Terwijl ik er de ballen verstand van heb.

barfly
10-01-04, 23:09
Geplaatst door Joesoef
Rob neemt niet alleen de politiek niet serieus....

Het is de planeet Mars, en zoals ik het zie is het op dit moment zo ongeveer de enige mogelijkheid voor de mensheid om zich te verspreiden door het heelal..

mark61
10-01-04, 23:11
Geplaatst door barfly
Het is de planeet Mars, en zoals ik het zie is het op dit moment zo ongeveer de enige mogelijkheid voor de mensheid om zich te verspreiden door het heelal..

Is dat dan wenselijk? Moet je zien wat er gebeurde toen ze zich alleen al over de planeet Aarde gingen verspreiden. Aids is er niks bij.

barfly
10-01-04, 23:12
Geplaatst door mark61
Nee, dank je voor je bezorgdheid. Loopt als een trein. Ik zal me melden als mijn eerste vastloper komt. Ook nog in die kast zitten knutselen ook. Terwijl ik er de ballen verstand van heb.

Onmogelijk tenzij je het ding pas een week hebt!

Joesoef
10-01-04, 23:13
Geplaatst door barfly
Het is de planeet Mars, en zoals ik het zie is het op dit moment zo ongeveer de enige mogelijkheid voor de mensheid om zich te verspreiden door het heelal..

Deed me meer denken aan mijn electronica prakticum en de vaten met ijzer-tri-chloride.

Sorry...... :tik:

Ach mars is toch ook grotendeels ijzer....... :student: ?

barfly
10-01-04, 23:14
Geplaatst door mark61
Is dat dan wenselijk? Moet je zien wat er gebeurde toen ze zich alleen al over de planeet Aarde gingen verspreiden. Aids is er niks bij.

Zoiets heb ik Pinhead in Hellraiser geloof ik ook eens horen zeggen :)

barfly
10-01-04, 23:16
Geplaatst door Joesoef
Deed me meer denken aan mijn electronica prakticum en de vaten met ijzer-tri-chloride.

Sorry...... :tik:

Ach mars is toch ook grotendeels ijzer....... :student: ?

Als het een goede foto van zo'n proef is dan zou ik ook hebben geplaatst, ik vind vooral de kleuren heel mooi ;)

mark61
10-01-04, 23:17
Geplaatst door barfly
Onmogelijk tenzij je het ding pas een week hebt!

Hoe raad je het. Op de oude deed ie het ook prima, alleen een scanner was iets te veel voor corneel 166 Mhz 128 MB. Met 2500 / 512 gaat dat ietjes lekkerder allemaal. Maar ook vroeger geen klachten, behalve traag traag traag. Vroeger deed ie 20 seconden over van scherm wisselen hier, nu 1 a 2.

barfly
10-01-04, 23:22
Geplaatst door mark61
Hoe raad je het. Op de oude deed ie het ook prima, alleen een scanner was iets te veel voor corneel 166 Mhz 128 MB. Met 2500 / 512 gaat dat ietjes lekkerder allemaal. Maar ook vroeger geen klachten, behalve traag traag traag. Vroeger deed ie 20 seconden over van scherm wisselen hier, nu 1 a 2.

Ik hou van stunning performance. Eigenlijk ben ik nooit tevreden.

mrz
10-01-04, 23:22
Geplaatst door barfly
Het is de planeet Mars, en zoals ik het zie is het op dit moment zo ongeveer de enige mogelijkheid voor de mensheid om zich te verspreiden door het heelal..

Ja mars voelt beetje uncomfy ergens. But could just be my imagination off course, maargoed ik snap het helaas wel. :moe:


Note: Before a new, un-partitioned disk can be used in Windows XP it must contain a disk signature. The first
time that Disk Management is run after a new hard disk is installed, the Disk Signature and Upgrade Disk Wizard
is started. If the wizard is cancelled, you may find that when you attempt to create a partition on the new hard
disk, the New Partition option is unavailable (appears dimmed). In this case a signature can be written on the hard
drive by right clicking on the disk description window (lower pane, typically a red circle with a white dash covering
the hard drive icon) and selecting Initialize Disk.

Volgens mij staat daar vrij vertaald: "Don't mess with the microsoft wizards." Of je moet startpositie kiezen.

PC-idioot
11-01-04, 00:02
Geplaatst door barfly
Zoals je Engelse voorbeeld al zegt; ben je lid van de groep Beheerders? of ben je Beheerder?
Trouwens alleen die signature is niet erg dat kan gewoon. Rest acties zou ik mee uitkijken....


ja oke.

ik heb maar een gebruikers account en die is ook de beheerder. maar heb nu van alles geprobeerd maa. lukt #@$%#$^%^%domme nog steeds niet, zelfs Partition manager gekocht op het net en geprobeerd ,maar dat helpt ook geen ene moer.


:maf3: :boos: :boos:

barfly
11-01-04, 00:10
Geplaatst door PC-idioot
ja oke.

ik heb maar een gebruikers account en die is ook de beheerder. maar heb nu van alles geprobeerd maa. lukt #@$%#$^%^%domme nog steeds niet, zelfs Partition manager gekocht op het net en geprobeerd ,maar dat helpt ook geen ene moer.


:maf3: :boos: :boos:

Ik sta tot je beschikking voor slechts € 100 p/u :blij:

PC-idioot
11-01-04, 00:15
Geplaatst door barfly
Ik sta tot je beschikking voor slechts € 100 p/u :blij:

:traan1:

ik ga het nog een dagje proberen en als het niet lukt ,dan maar helaas de gevreesde Format c: :verdriet:

Joesoef
11-01-04, 00:37
Eerst ff via kazaa een image programma downloaden. Als de boel geformateerd is en alle basis dingen draaien lekker dan die image branden. Kan je daarna lekker k****n.