PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote demonstratie tegen ontmanteling joodse nederzettingen



mark61
12-01-04, 00:08
Uitgegeven: 11 januari 2004 23:54

TEL AVIV - Circa 120.000 mensen hebben volgens opgave van de politie zondagavond in Tel Aviv betoogd tegen de mogelijke ontmanteling van enkele joodse nederzettingen in Palestijns gebied. De rechtse betogers, onder wie veel kolonisten, eisten dat premier Sharon trouw blijft aan de pro-nederzettingen-koers die hij tot dusver steeds heeft gevaren.

Volgens de krant Haaretz waren er verscheidene ministers uit Sharons coalitieregering bij de manifestatie op het Rabinplein.

De eerste minister van de joodse staat heeft de afgelopen weken bij herhaling gezegd dat hij niet uitsluit dat er nederzettingen zullen worden ontmanteld. Deze in rechtse kringen zeer omstreden stap is onderdeel van een plan van Sharon in geval van uitblijvend succes in het vredesproces eenzijdige stappen te nemen.

Die voorzien onder meer ook in de volledige aanleg van een veiligheidsmuur , die er al deels ligt en die flinke happen Palestijns land opslokt. Kleinere nederzettingen die buiten de 'muur' liggen en niet te beschermen zijn zouden dan mogelijk verplaatst of ontruimd moeten worden.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=258797&c=23

Het gaat prima met de radicalisering van de oppositie tegen Sharon...

850
12-01-04, 01:24
Geplaatst door mark61
Uitgegeven: 11 januari 2004 23:54
Die voorzien onder meer ook in de volledige aanleg van een veiligheidsmuur, die er al deels ligt en die flinke happen Palestijns land I]

:student: Op dit forum is het ten strengste verboden om over de term veiligheidsmuur te spreken. Gelieve de naam apartheidsmuur te gebruiken.



Oeps! schiet ik per ongeluk een paar zionisten dood :maffia:

mark61
12-01-04, 02:00
Geplaatst door 850
:student: Op dit forum is het ten strengste verboden om over de term veiligheidsmuur te spreken. Gelieve de naam apartheidsmuur te gebruiken.
Oeps! schiet ik per ongeluk een paar zionisten dood :maffia:

Ja als ik dit bericht in mijn eigen woorden ga navertellen wordt ie er meteen afgegooid.