PDA

Bekijk Volledige Versie : Leraar neergeschoten op school in Den Haag



RinC
13-01-04, 13:58
DEN HAAG - Een leerling van het Stevin College aan de Beresteinlaan in Den Haag heeft dinsdag in het schoolgebouw een docent in het hoofd geschoten. De zwaargewonde leraar is met een traumahelikopter naar een ziekenhuis overgebracht, meldde een woordvoerder van de politie.


Het schietincident gebeurde rond 13.30 uur in de vmbo-afdeling van het Stevin College op de hoek van de Beresteinlaan en de Melis Stokelaan. De dader is nog niet aangehouden. Agenten met speurhonden zijn in de omgeving begonnen met een grootscheepse zoekactie.

De aanleiding en nadere toedracht zijn nog onduidelijk. Het Stevin College maakt onderdeel uit van de Stichting Terra College, die zorg draagt voor het voortgezet onderwijs in de wijk Escamp en Wateringse Veld in het zuidwesten van Den Haag.

http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article7140371.ece

jada
13-01-04, 14:18
Tsja, Amerikaanse toestanden, waar gaat het heen in dit land. :brozac:

an3sdej
13-01-04, 14:26
Op scholen van voor voortgezet onderwijs kom ik niet veel meer. Maar ik hoorde eens dat op diverse scholen al wel detectie apparatuur zou zijn, zodat er geen wapens mee naar binnen kunnen.

Is dat misschien nu ook al een must geworden?

Royce
13-01-04, 14:55
Das ernstig. Maaruh blabla 2tha point. Was het `n Marokkaan/Moslim?

Puk
13-01-04, 14:57
Geplaatst door Royce
Das ernstig. Maaruh blabla 2tha point. Was het `n Marokkaan/Moslim?

Het zou gaan om een Marokkaanse jongen van 17 jaar.
Leraar is inmiddels dood.

FOK (http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37090)

Ghizlane S
13-01-04, 14:59
Geplaatst door Royce
Das ernstig. Maaruh blabla 2tha point. Was het `n Marokkaan/Moslim?
Waarschijnlijk wel want anders zouden ze niet zoveel ophef maken.

jaja
13-01-04, 15:04
Geplaatst door Ghizlane S
Waarschijnlijk wel want anders zouden ze niet zoveel ophef maken. nee klopt ... het is normaal als docenten op een school worden doodgeschoten .. daar besteed geen journaal aandacht aan .. alleen als de dader een niet-autochtoon ... :maf3:

Kun je nog buiten je vaste lijnen komen of zit je helemaal vastgeroest??

Goodnight
13-01-04, 15:08
Geplaatst door Puk
Het zou gaan om een Marokkaanse jongen van 17 jaar.
Leraar is inmiddels dood.

FOK (http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37090)

WAAR HAAL JE HET VANDAAN DAT HET OM EEN MAROKKAANSE JONGEN GAAT?

Goodnight
13-01-04, 15:09
sorry, stond op caps lock....

Puk
13-01-04, 15:11
Geplaatst door Goodnight
WAAR HAAL JE HET VANDAAN DAT HET OM EEN MAROKKAANSE JONGEN GAAT?

Las ik op FOK.

an3sdej
13-01-04, 15:12
Waarschijnlijk wel want anders zouden ze niet zoveel ophef maken.

Ghizlane je bent hartstikke ziek!

Op Radio west werd het ook genoemd (dat het om een Marokkaan zou gaan) hoorde ik. Maar het is belachelijk om te stellen dat als dit door een Nederlander zou zijn gebeurd het geen 'nieuws' was geweest.
In de VS en Duitsland waren het ook blanke niet moslims.

Goodnight
13-01-04, 15:14
Geplaatst door Puk
Las ik op FOK.

ow zag het nergens......tenminste niet in het nieuwsbericht...wel dat ie warschijnlijk dood was.

Puk
13-01-04, 15:22
Geplaatst door Goodnight
ow zag het nergens......tenminste niet in het nieuwsbericht...wel dat ie warschijnlijk dood was.

Ik las het in 1 van de reacties op het nieuwsbericht.
Heb er nog geen bevestiging van gezien.

We wachten af...

Goodnight
13-01-04, 15:26
Geplaatst door Puk
Ik las het in 1 van de reacties op het nieuwsbericht.
Heb er nog geen bevestiging van gezien.

We wachten af...


Dan moet je het neer zetten alsof je het van een nieuwsblok hebt.

Gissen en roepen kunnen we allemaal... :cheefbek:

Puk
13-01-04, 15:28
Geplaatst door Goodnight
Dan moet je het neer zetten alsof je het van een nieuwsblok hebt.

Gissen en roepen kunnen we allemaal... :cheefbek:

Ho ff! Ik heb het niet als feit gebracht!

an3sdej
13-01-04, 15:32
Als deze jongen aangehouden wordt, en hij wordt mogelijk hardhandig opgepakt daar hij bewapend is, hoop ik niet dat men weer gaat schermen met discriminatie van een allochtoon.

youssef_007
13-01-04, 15:36
Geplaatst door an3sdej
Als deze jongen aangehouden wordt, en hij wordt mogelijk hardhandig opgepakt daar hij bewapend is, hoop ik niet dat men weer gaat schermen met discriminatie van een allochtoon.

van mij mogen ze hem afknallen

Goodnight
13-01-04, 15:41
Geplaatst door Puk
Het zou gaan om een Marokkaanse jongen van 17 jaar.
Leraar is inmiddels dood.

FOK (http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37090)

Kijk zo komen de roddels op de wereld...en al gauw worden het 'feiten'.

Dutchguy
13-01-04, 15:45
Geplaatst door Royce
Das ernstig. Maaruh blabla 2tha point. Was het `n Marokkaan/Moslim?

Ik hoop dat de media dit niet vermeldt want het doet niet ter zake. Zo'n daad als deze is zo ongelooflijk grotesk en walgelijk, daar moet je verder niets achter zoeken dan dat de dader volkomen het spoor bijster is. Niet meer en niet minder.

Royce
13-01-04, 15:51
Newsflash!

http://www.news.scotsman.com/latest.cfm?id=2403772

Het spijt me Andries...:rolleyes:

~Panthera~
13-01-04, 15:51
Is "Murat" een Marokkaanse naam ? leek mij meer een Turkse naam.

:nerveus:

Goodnight
13-01-04, 15:52
Geplaatst door Dutchguy
Ik hoop dat de media dit niet vermeldt want het doet niet ter zake. Zo'n daad als deze is zo ongelooflijk grotesk en walgelijk, daar moet je verder niets achter zoeken dan dat de dader volkomen het spoor bijster is. Niet meer en niet minder.

PSIES!

~Panthera~
13-01-04, 15:52
Je was me net iets voor...........Is. :D

:zweep:

Puk
13-01-04, 15:54
Geplaatst door Goodnight
Kijk zo komen de roddels op de wereld...en al gauw worden het 'feiten'.

Kom op zeg. Er staat wat er staat. Het is niet als feit gebracht.

Bovendien zal snel genoeg bekend zijn of het inderdaad om een Marokkaanse jongen van 17 gaat. Dan blijkt of het een roddel was of niet.

Bij Allah... niet zo overgevoelig doen Goodnight.

et_2000nl
13-01-04, 15:56
Geplaatst door Royce
Newsflash!

http://www.news.scotsman.com/latest.cfm?id=2403772

Het spijt me Andries...:rolleyes:

k*tturken....

mark61
13-01-04, 15:57
Ja daar gaat ie op dit forum ook meteen weer. Kan iemand me vertellen wat het er toe doet wat de afkomst van die jongen is? Tis gewoon gruwelijk en misdadig en de dader wordt bestraft. Wat zijn afkomst of godsdienst of wat dan ook er toe doen, ik weet het niet...

Puk
13-01-04, 15:57
Geplaatst door Puk
Kom op zeg. Er staat wat er staat. Het is niet als feit gebracht.

Bovendien zal snel genoeg bekend zijn of het inderdaad om een Marokkaanse jongen van 17 gaat. Dan blijkt of het een roddel was of niet.

Bij Allah... niet zo overgevoelig doen Goodnight.

Ziedaar... het zou gaan om een Turkse jongen.

Dus niet om een Marokkaanse jongen.

Gelukkig maar??

Puk
13-01-04, 15:59
Geplaatst door mark61
Ja daar gaat ie op dit forum ook meteen weer. Kan iemand me vertellen wat het er toe doet wat de afkomst van die jongen is? Tis gewoon gruwelijk en misdadig en de dader wordt bestraft. Wat zijn afkomst of godsdienst of wat dan ook er toe doen, ik weet het niet...

Ik ben wel benieuwd naar het motief. Is dat wel okay? :argwaan:

Goodnight
13-01-04, 16:06
Geplaatst door Puk
Kom op zeg. Er staat wat er staat. Het is niet als feit gebracht.

Bovendien zal snel genoeg bekend zijn of het inderdaad om een Marokkaanse jongen van 17 gaat. Dan blijkt of het een roddel was of niet.

Bij Allah... niet zo overgevoelig doen Goodnight.

:o

mark61
13-01-04, 16:06
Geplaatst door Puk
Ik ben wel benieuwd naar het motief. Is dat wel okay? :argwaan:

Dat benieuwd zijn? Tuurlijk is dat oke.Waarom niet? Dan zal ook blijken dat het niets met een of ander groepskenmerk te maken heeft. Dacht je dat in Turkije leerlingen hun leraren afknallen? Als er een 'groepsvergelijking' moet worden gemaakt, zou ik zeggen: dat is de Amerikaanse invloed die leert dat elk conflict, in binnen- en buitenland, met geweld kan en moet worden opgelost. Shoot first and ask questions later. Of het nou innercity Afro-Amerikanen, suburbian WASPS of Afghanistan is, knallen met die Colt. Dat lucht op, schijnt.

000NobelPrizes
13-01-04, 16:08
Uit het Parool:

"De Jong vindt dat scholen de afgelopen jaren al veel hebben gedaan aan het terugdringen van geweld, zowel aan beveiliging als in de les. Voor strengere maatregelen, met meer camera's, toegangspoortjes en politie op school voelt hij niets ,,We willen van de school geen vesting maken. Dat verhoudt zich niet met de pedagogische taak van een school.''

Dit zijn de Nederlandse scholen geworden.
Geweld, agressie, misdaad, en nu een bloederige schietpartij :jammer:

Goodnight
13-01-04, 16:11
Geplaatst door Puk
Ziedaar... het zou gaan om een Turkse jongen.

Dus niet om een Marokkaanse jongen.

Gelukkig maar??

i don't care.....

Puk
13-01-04, 16:11
Geplaatst door mark61
Dat benieuwd zijn? Tuurlijk is dat oke.Waarom niet? Dan zal ook blijken dat het niets met een of ander groepskenmerk te maken heeft. Dacht je dat in Turkije leerlingen hun leraren afknallen? Als er een 'groepsvergelijking' moet worden gemaakt, zou ik zeggen: dat is de Amerikaanse invloed die leert dat elk conflict, in binnen- en buitenland, met geweld kan en moet worden opgelost. Shoot first and ask questions later. Of het nou innercity Afro-Amerikanen, suburbian WASPS of Afghanistan is, knallen met die Colt. Dat lucht op, schijnt.

Dat zou kunnen. Maar moet nog blijken.

Voor hetzelfde geld voelde die jongen zich in z'n eer aangetast. Zou ook kunnen.

000NobelPrizes
13-01-04, 16:14
Geplaatst door mark61
Ja daar gaat ie op dit forum ook meteen weer. Kan iemand me vertellen wat het er toe doet wat de afkomst van die jongen is?

Onthoud hoe belangrijk afkomst al dan niet is, wanneer Mohammed El Said als beste eindexamenkandidaat uit de bus komt.
Iets zegt me dat de criteria dan weer heel anders liggen.

Ja flauw he? Ik word er alleen een beetje moe van dat alles wat goed is of lukt, met veel etnisch trompetgeschal wordt gelauwerd. Maar zodra er iets misgaat doet de afkomst er opeens niet meer toe.
Wel geloofwaardig dus consequent blijven svp.

mark61
13-01-04, 16:27
Geplaatst door Puk
Dat zou kunnen. Maar moet nog blijken.

Voor hetzelfde geld voelde die jongen zich in z'n eer aangetast. Zou ook kunnen.

Zou best kunnen. Maar dat is niet interessant. Wat hij met zijn eer doet moet hij zelf weten; als het illegale consequenties heeft moet hij worden berecht. Zoals ik al zei, in Turkije worden in hun eer aangetaste leerlingen ook niet schietlustig op school. De eer gebiedt trouwens respect voor ouderen en leraren, waarvoor overigens in het Turks een speciale titel van respect bestaat. In dat licht zou hij in Turkije nog strenger bestraft worden. Wat van mij niet hoeft. De NL wet voldoet prima. En ik geloof niet in blindelings respect voor ouderen. Maar ik dwaal af. Begrijp je wat ik bedoel? Forget afkomst. Tis gewoon niet interessant voor ons rechtsgevoel.

mark61
13-01-04, 16:33
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Onthoud hoe belangrijk afkomst al dan niet is, wanneer Mohammed El Said als beste eindexamenkandidaat uit de bus komt.
Iets zegt me dat de criteria dan weer heel anders liggen.

Ja flauw he? Ik word er alleen een beetje moe van dat alles wat goed is of lukt, met veel etnisch trompetgeschal wordt gelauwerd. Maar zodra er iets misgaat doet de afkomst er opeens niet meer toe.
Wel geloofwaardig dus consequent blijven svp.

Ik ben consequent. Jij vergelijkt appelen met peren, en zegt niet duidelijk wat je bedoelt. Als een NLMaroc als beste eindexamenkandidaat eindigt, dan zegt niemand dat dat een groepskenmerk is. Integendeel, ze zullen zeggen dat dat ondanks zijn vermeend 'inferieure' afkomst is. Zijn eigen gemeenschap zal hoogstens extra trots zijn op zijn prestaties. Wat is daar fout aan? En wat heeft dat te maken met onderhavig geval?

Ik had het hier over afkomst aanvoeren als verklaring voor daden. Over welk etnisch trompetgeschal heb jij het? Hoe dan ook, het is allebei onzin. Maar verklaar je eens nader of geef een voorbeeld?

000NobelPrizes
13-01-04, 16:41
Geplaatst door mark61
[B]Ik ben consequent. Jij vergelijkt appelen met peren, en zegt niet duidelijk wat je bedoelt. Als een NLMaroc als beste eindexamenkandidaat eindigt, dan zegt niemand dat dat een groepskenmerk is. Integendeel, ze zullen zeggen dat dat ondanks zijn vermeend 'inferieure' afkomst is.


Inferieur? Wie krijgt dat nou weer zijn strot uit. Big BS en opruierig bovendien.


Zijn eigen gemeenschap zal hoogstens extra trots zijn op zijn prestaties. Wat is daar fout aan? En wat heeft dat te maken met onderhavig geval?
Raar. De eigen gemeenschap voelt zich ook niet verantwoordelijk voor de missers als criminaliteit of werkeloosheid.
Comme il faut.

En doe nu niet net alsof je niet weet waar ik het over heb.
Er wordt hier te pas en te onpas gegoocheld met het vermelden van de afkomst of identiteit. Het willen benadrukken mag op generlei wijze een strobreed in de weg worden gelegd, maar afkomst wordt een heikel punt zodra het in ongunstige zin het nieuws haalt.
(alhoewel deze discussie eigenlijk bepaald niet gevoerd moet worden op deze specifieke thread)

000NobelPrizes
13-01-04, 16:49
Geplaatst door mark61
dat is de Amerikaanse invloed die leert dat elk conflict, in binnen- en buitenland, met geweld kan en moet worden opgelost. Shoot first and ask questions later. Of het nou innercity Afro-Amerikanen, suburbian WASPS of Afghanistan is, knallen met die Colt. Dat lucht op, schijnt.

Ik vermoed dat je zelf niet eens inziet dat je een racistische generalisatie maakt over vermeende gewelddadigheid van 'de Amerikanen'.

mark61
13-01-04, 16:50
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Inferieur? Wie krijgt dat nou weer zijn strot uit. Big BS en opruierig bovendien.

Nee, dat wil jij natuurlijk weer niet gezegd hebben. Omdat je nooit iets concreet zegt maar alleen suggestief zit te stoken. Omdat je niet voor je echte mening durft uit te komen.


[I]Raar. De eigen gemeenschap voelt zich ook niet verantwoordelijk voor de missers als criminaliteit of werkeloosheid. Comme il faut.[/I ]

Nee, die voelt zich dat niet omdat het dat niet is. Vertel eens waar je vandaan haalt dat die gemeenschap zich verantwoordelijk voelt voor dan wel zich collectief beroemt op het 'produceren' van de resultaten van die imaginaire leerling?


En doe nu niet net alsof je niet weet waar ik het over heb.

Waar heb je het over?


Er wordt hier te pas en te onpas gegoocheld met het vermelden van de afkomst of identiteit. Het willen benadrukken mag op generlei wijze een strobreed in de weg worden gelegd, maar afkomst wordt een heikel punt zodra het in ongunstige zin het nieuws haalt. (alhoewel deze discussie eigenlijk bepaald niet gevoerd moet worden op deze specifieke thread)

Je verwart nog steeds trots op de afkomst met het afwijzen van collectieve verantwoordelijkheid, alsof het twee kanten van dezelfde medaille zouden zijn. Dat is niet zo. Het zou zo zijn als er mensen waren die beweerden dat positieve prestaties van leden van de groep in kwestie te danken zijn aan een collectieve inspanning. Dat heb ik nog nergens gezien. Behalve bij Ghanezen, de Ashanti beroepen zich op hun normen en waarden om te verklaren waarom Ghanezen in het buitenland het over het algemeen goed doen en niet in de misdaad terecht komen. En dat is misschien terecht, dat kan ik niet beoordelen.

000NobelPrizes
13-01-04, 16:53
Geplaatst door mark61
Nee, dat wil jij natuurlijk weer niet gezegd hebben. Omdat je nooit iets concreet zegt maar alleen suggestief zit te stoken. Omdat je niet voor je echte mening durft uit te komen.



Mazzel.

Puk
13-01-04, 16:54
Geplaatst door mark61
Zou best kunnen. Maar dat is niet interessant. Wat hij met zijn eer doet moet hij zelf weten; als het illegale consequenties heeft moet hij worden berecht. Zoals ik al zei, in Turkije worden in hun eer aangetaste leerlingen ook niet schietlustig op school. De eer gebiedt trouwens respect voor ouderen en leraren, waarvoor overigens in het Turks een speciale titel van respect bestaat. In dat licht zou hij in Turkije nog strenger bestraft worden. Wat van mij niet hoeft. De NL wet voldoet prima. En ik geloof niet in blindelings respect voor ouderen. Maar ik dwaal af. Begrijp je wat ik bedoel? Forget afkomst. Tis gewoon niet interessant voor ons rechtsgevoel.

Ook als zijn 'eergevoel' op een of andere wijze verbonden is met z'n (sub)culturele achtergrond?

Je stelt zelf immers dat de Amerikaanse cultuur waarschijnlijk de aanleiding vormt voor deze schietpartij... Kennelijk vind je dat belangrijk om te vermelden.

Julien
13-01-04, 16:57
gek.. de dader is een allochtoon en gelijk komen de reacties binnen.
toen iedereen nog dacht dat de dader hollands was, was er 0 commentaar.

blijkbaar wordt hier ook de ethniciteit van de dader belangrijker gevonden dan de daad zelf.

theemuts
13-01-04, 16:59
In principe maakt afkomst natuurlijk niets uit. Git is gewoon een verschrikkelijk incident.
Alleen de incidenten vormen zo langzamerhand wel een patroon.

Wat ik echter evenals Puk en 151 wel vind, is dat sommigen hier wel heel selectief zijn in het gebruiken van achtergronden en volk waar iemand toe behoort. Als het in Amerika voorvalt is het "die aggressieve amerikanen.

mark61
13-01-04, 17:08
Geplaatst door Puk
Ook als zijn 'eergevoel' op een of andere wijze verbonden is met z'n (sub)culturele achtergrond?

Dat leg ik net uit in dat citaat dat je aanhaalt. Het is om te beginnen dus niet verbonden aan zijn achtergrond, integendeel juist, schrijf ik net, maar het belangrijkste is dat het niet interessant is. Het gaat om het rechtsgevoel van Nederland, van 16 miljoen Nederlanders. Wat mensen denken en voelen moeten ze zelf weten. Hun daden kunnen en moeten beoordeeld worden. En laat dat amateur-antropologie, -sociologie en -psychologiegedoe gewoon achterwege. Het staat toch al in mijn post?


Je stelt zelf immers dat de Amerikaanse cultuur waarschijnlijk de aanleiding vormt voor deze schietpartij... Kennelijk vind je dat belangrijk om te vermelden.

Ik vond het inzoverre van belang om een alternatieve verklaring te geven. For what it's worth. Om te laten zien dat dat net zo goed van toepassing, of juist onzin kan zijn. Maar ze doen er allebei niks toe, dat is wat ik bedoel. Waarom zou het ons wat interesseren waar een bepaald gevoel vandaan komt? Het enige wat ons hoeft te interesseren is of wij de gevolgen ervan aanvaardbaar vinden of niet.

mark61
13-01-04, 17:10
Geplaatst door Julien
gek.. de dader is een allochtoon en gelijk komen de reacties binnen.
toen iedereen nog dacht dat de dader hollands was, was er 0 commentaar.

blijkbaar wordt hier ook de ethniciteit van de dader belangrijker gevonden dan de daad zelf.

Dit is Maroc.nl. Vandaar. Voldoende verklaring?

mark61
13-01-04, 17:13
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik vermoed dat je zelf niet eens inziet dat je een racistische generalisatie maakt over vermeende gewelddadigheid van 'de Amerikanen'.

Dat is geen generalisatie en zeker niet racistisch, dat weet je allebei heel goed. Je denkt dat je goed kan debaten, maar helaas moet je daarvoor eerst goed kunnen nadenken.

Even kort: In Amerika is het bezit en gebruik van vuurwapens volkomen legaal, itt de meeste andere westerse landen. Er is een zeer wijdverbreide wapencultuur en een ijzersterke vuurwapenlobby die ook (Democratische) presidenten / regeringen die er wat aan willen doen machteloos maakt. Doe niet zo grappig naïef.

Joesoef
13-01-04, 17:14
Geplaatst door Julien
gek.. de dader is een allochtoon en gelijk komen de reacties binnen.
toen iedereen nog dacht dat de dader hollands was, was er 0 commentaar.


Onzin. Het eerste nieuws was de neergeschoten leraar. Meeste media reppen niet over etniteit.

Julien
13-01-04, 17:16
Geplaatst door Joesoef
Onzin. Het eerste nieuws was de neergeschoten leraar. Meeste media reppen niet over etniteit.

ja maar jullie wel.

daarom vind ik dat commentaar hier net zo erg als die vermeende "dubbele moraal" die de westerse media volgens jullie heeft.

freya
13-01-04, 17:17
Wat kan er in 's hemelsnaam allemaal fout gaan in het contact tussen een leraar en leerling, dat het zo verschrikkelijk uit de hand loopt?

Hoorde op het nieuws dat juist deze leraar had gezorgd voor bewakingscamera's om de veiligheid op school te vergroten.
Waarmee maar is aangetoond dat dat soort dingen echt niet helpen als de sfeer gewoon verziekt is.

Dat hele VMBO zit verrot in elkaar, zoveel leerlingen raken gefrustreerd, omdat er geen maatwerk meer geleverd kan worden.
Wie had dat ook alweer allemaal bedacht?

ZbaqZbaq
13-01-04, 17:20
Minister Van der Hoeven van Onderwijs noemt het schietincident 'afgrijselijk'. Dat heeft ze dinsdag via haar woordvoerder laten weten.

De minister is momenteel op werkbezoek in China. "Dat jonge mensen menen met een wapen problemen te kunnen oplossen", zei ze verder in haar eerste reactie. Van der Hoeven zei zo snel mogelijk op de hoogte te willen worden gesteld van feiten en achtergronden van de schietpartij.




heeft ie van Bush en Blair geleerd

Puk
13-01-04, 17:21
Geplaatst door mark61
Dat leg ik net uit in dat citaat dat je aanhaalt. Het is om te beginnen dus niet verbonden aan zijn achtergrond, integendeel juist, schrijf ik net, maar het belangrijkste is dat het niet interessant is. Het gaat om het rechtsgevoel van Nederland, van 16 miljoen Nederlanders. Wat mensen denken en voelen moeten ze zelf weten. Hun daden kunnen en moeten beoordeeld worden. En laat dat amateur-antropologie, -sociologie en -psychologiegedoe gewoon achterwege. Het staat toch al in mijn post?



Ik vond het inzoverre van belang om een alternatieve verklaring te geven. For what it's worth. Om te laten zien dat dat net zo goed van toepassing, of juist onzin kan zijn. Maar ze doen er allebei niks toe, dat is wat ik bedoel. Waarom zou het ons wat interesseren waar een bepaald gevoel vandaan komt? Het enige wat ons hoeft te interesseren is of wij de gevolgen ervan aanvaardbaar vinden of niet.

Wat een onzin!

Natuurlijk is het belangrijk de achtergrond van een dader te kennen.
Het probleem met **********antjes is niet zomaar een probleem met Marokkanen.
En ook stond het Mercatorplein niet voor niets vol met Marokkanen na de 'moord' op Driss. Hierbij een culturele achtergrond ontkennen is flauwekul.

mark61
13-01-04, 17:22
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Mazzel.

Wat ben jij een misselijke minne lafaard. Zelf stoken, suggestieve uitspraken doen en onder de gordel beledigen, en als je dan een keer kritiek krijgt gauw quasi-beledigd wegvluchten,

Je hebt niet 1 vraag van mij beantwqord en niet 1 argument voor je suggesties gegeven. Je weet het gewoon niet meer, dus smeer je m maar.

Nog een keer: trots op de eigen groep vergelijken met weigeren collectieve verantwoordelijkheid nemen voor misdaden van individuen is appelen met peren vergelijken. Op gelijk niveau staan:

Trots op de prestaties van een lid van de eigen groep <> verdriet en of schaamte over de misdaden van een lid van de eigen groep. Dat verdriet en die schaamte zijn er zeer zeker. Of vertellen die geweldige baard- en hoofddoekloze moslimvriendjes van jou dat niet?

en

Collectief de eer opeisen voor het voortbrengen van een succesvol lid van de eigen groep <> collectief verantwoordelijkheid nemen voor een falend lid van de eigen groep. Dit komt zelden voor, en meestal terecht.

Begrijp je het nu? Of ben je er te dom voor? Of, wat ik eigenlijk vrees, je weet dit allemaal wel en je bent te kwader trouw. Je wilt gewoon moslims / Marokkanen bashen en het kan je niet schelen wat de waarheid is en of er iets te bashen valt.

In beide gevallen, te kwader trouw of te dom, ben ik uitgepraat met jou.

mark61
13-01-04, 17:35
Geplaatst door Puk
Wat een onzin!

Natuurlijk is het belangrijk de achtergrond van een dader te kennen.
Het probleem met **********antjes is niet zomaar een probleem met Marokkanen.
En ook stond het Mercatorplein niet voor niets vol met Marokkanen na de 'moord' op Driss. Hierbij een culturele achtergrond ontkennen is flauwekul.

Dit is tegenstrijdig. Als het niet zomaar een probleem met Marokkanen is, wat doet de culturele achtergrond er dan toe? Waar wil je nou eigenlijk heen? Het veroordelen van een hele cultuur? Of een subcultuur, berber, immigrant noem maar op? Wat wil je?

Je begrijpt nog steeds niet wat ik bedoel. Ik zeg niet dat afkomst er niets toe doet als verklaring voor wat er gebeurt. Dat doet er wel toe, maar laat dat maar over aan de experts.

Wat ik zeg, is dat het er voor onze verontwaardiging over de daad er niets toe doet. OF voor de juridische beoordeling of strafmaat. Waarom zou het ook, tenzij je behoeft hebt om een groep te stigmatiseren?

Schrijf ik zo moeilijk? Ik leg toch duidelijk uit wat ik bedoel?

Puk
13-01-04, 18:07
Geplaatst door mark61
Dit is tegenstrijdig. Als het niet zomaar een probleem met Marokkanen is, wat doet de culturele achtergrond er dan toe? Waar wil je nou eigenlijk heen? Het veroordelen van een hele cultuur? Of een subcultuur, berber, immigrant noem maar op? Wat wil je?

Je begrijpt nog steeds niet wat ik bedoel. Ik zeg niet dat afkomst er niets toe doet als verklaring voor wat er gebeurt. Dat doet er wel toe, maar laat dat maar over aan de experts.

Wat ik zeg, is dat het er voor onze verontwaardiging over de daad er niets toe doet. OF voor de juridische beoordeling of strafmaat. Waarom zou het ook, tenzij je behoeft hebt om een groep te stigmatiseren?

Schrijf ik zo moeilijk? Ik leg toch duidelijk uit wat ik bedoel?

Je bent behoorlijk aan het zwalken wat je meningen betreft.

Maar goed, het hoge woord is eruit: afkomst is wellicht een verklarende factor. Laat ik ook graag over aan experts.

Zijn we het verder eens.

Joesoef
13-01-04, 18:31
Geplaatst door Julien
ja maar jullie wel.

daarom vind ik dat commentaar hier net zo erg als die vermeende "dubbele moraal" die de westerse media volgens jullie heeft.

Jullie hullie en zullie.......... :slapen:

Goodnight
13-01-04, 18:34
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Onthoud hoe belangrijk afkomst al dan niet is, wanneer Mohammed El Said als beste eindexamenkandidaat uit de bus komt.
Iets zegt me dat de criteria dan weer heel anders liggen.

Ja flauw he? Ik word er alleen een beetje moe van dat alles wat goed is of lukt, met veel etnisch trompetgeschal wordt gelauwerd. Maar zodra er iets misgaat doet de afkomst er opeens niet meer toe.
Wel geloofwaardig dus consequent blijven svp.

Met als verschil dat wanneer Mohammed El Said als beste uit de bus komt, hij opeens bestempeld wordt als Nederlander van Marokkaanse komaf...gek he?

loos
13-01-04, 18:45
Geplaatst door freya
Dat hele VMBO zit verrot in elkaar, zoveel leerlingen raken gefrustreerd, omdat er geen maatwerk meer geleverd kan worden.
Wie had dat ook alweer allemaal bedacht?

Sinds de tijd van de Mammoet-wet is de linkse mafia constant in de weer geweest om het niveau van het Nederlandse onderwijs om zeep te helpen.

De daarmee gepaard gaande obsessie voor brede scholengemeenschappen (die zo geweldig goed zouden zijn voor de keuzemogelijkheden; een zottere illusie bestaat niet) hebben onbeheersbare giganten opgeleverd, die nu de toenemende onveiligheid vertonen waar mensen met verstand van zaken steeds voor gewaarschuwd hebben.

Lugh
13-01-04, 18:45
Het AEL roept op tot een grote manifestatie!

Tegen wat weten ze nog niet, maar ze roepen ôp!

Anwaro
13-01-04, 19:17
Geplaatst door freya
Wat kan er in 's hemelsnaam allemaal fout gaan in het contact tussen een leraar en leerling, dat het zo verschrikkelijk uit de hand loopt?

Hoorde op het nieuws dat juist deze leraar had gezorgd voor bewakingscamera's om de veiligheid op school te vergroten.
Waarmee maar is aangetoond dat dat soort dingen echt niet helpen als de sfeer gewoon verziekt is.

Dat hele VMBO zit verrot in elkaar, zoveel leerlingen raken gefrustreerd, omdat er geen maatwerk meer geleverd kan worden.
Wie had dat ook alweer allemaal bedacht?

Kijk, dit is nu zinvol.

Ik ben benieuwd of we de oorzaak hiervan inderdaad in die richting moeten zoeken?

Anwar

freya
13-01-04, 19:19
Geplaatst door Lugh
Het AEL roept op tot een grote manifestatie!

Tegen wat weten ze nog niet, maar ze roepen ôp!

Ik dacht al hoe lang zoal het duren voor ons Nefje weer over haar stokpaardje begint :moe:

freya
13-01-04, 19:22
Geplaatst door mark61

Nog een keer: trots op de eigen groep vergelijken met weigeren collectieve verantwoordelijkheid nemen voor misdaden van individuen is appelen met peren vergelijken. Op gelijk niveau staan:

Trots op de prestaties van een lid van de eigen groep <> verdriet en of schaamte over de misdaden van een lid van de eigen groep. Dat verdriet en die schaamte zijn er zeer zeker. Of vertellen die geweldige baard- en hoofddoekloze moslimvriendjes van jou dat niet?

en

Collectief de eer opeisen voor het voortbrengen van een succesvol lid van de eigen groep <> collectief verantwoordelijkheid nemen voor een falend lid van de eigen groep. Dit komt zelden voor, en meestal terecht.


Luid en duidelijk, hier is niks meer aan toe te voegen :duim:


Begrijp je het nu? Of ben je er te dom voor? Of, wat ik eigenlijk vrees, je weet dit allemaal wel en je bent te kwader trouw. Je wilt gewoon moslims / Marokkanen bashen en het kan je niet schelen wat de waarheid is en of er iets te bashen valt.

Dat laatste vermengd met verveling, dan heb je 151 plaatjes wel compleet.

barfly
13-01-04, 20:10
Wat een treurnis nu weer... Ik heb 24 jaar geleden op deze school gezeten, toen was het een overwegend blanke school, met een enorme concentratie gespuis overigens. Een leerfabriek waar geen kruid tegen gewassen was, tamelijk als een VS highschool.

Volgens mij komen dit soort excessen niet door de leerlingen maar door de school en maatschappij zelf, op dit soort scholen is geen ruimte voor de leerling en het individu maar slechts voor de dagelijkse gang van zaken.

Ik denk dat de scholen in Nederland terug moeten naar onderwijs dat aandacht heeft voor de leerling en de mogelijkheden van de leerling en niet voor de economische kanten van de school.

Wat mij betreft mag onderwijs tien keer zoveel geld kosten als het nu doet, om er in ieder geval voor te zorgen dat kinderen een goede en eerlijke kans krijgen om in de maatschappij mee te kunnen draaien zonder dat wordt gelet op de rentabiliteit van een school.

mark61
13-01-04, 20:25
Geplaatst door barfly
Wat een treurnis nu weer... Ik heb 24 jaar geleden op deze school gezeten, (...)Wat mij betreft mag onderwijs tien keer zoveel geld kosten als het nu doet, om er in ieder geval voor te zorgen dat kinderen een goede en eerlijke kans krijgen om in de maatschappij mee te kunnen draaien zonder dat wordt gelet op de rentabiliteit van een school.

Jaha, helemaal mee eens. Maar wat moet een kind met een gun? Ik zou niet eens weten waar ik er een vandaan moest halen stommeling

barfly
13-01-04, 20:49
Geplaatst door mark61
Jaha, helemaal mee eens. Maar wat moet een kind met een gun? Ik zou niet eens weten waar ik er een vandaan moest halen stommeling

Tja ik heb inderdaad geen idee waar zo'n kind een stuk geschut vandaan haalt...

Misschien ook een beetje normvervaging, maar toch, dan steek je iemand neer zoals toen ik op school zat. Misschien dat de Joegoslavië kwestie wat illegaal wapenroet in het eten gooit. Dat gemixt met emoties etv.

Kort te gaan snap ik er ook geen donder van...

Kritika
13-01-04, 20:51
Ik heb me hier vandaag aangemeld, omdat ik geschokt was van hetgene wat er vandaag gebeurd is. En nog meer geschokt door de reacties in mijn omgeving. Waar je ook luisterde, iedereen had het erover en dan gelijk erachteraan, het zal wel weer een Marokkaan zijn. Vreselijk vind ik dat en ook betreurenswaardig. Die groeiende haat naar Marokkanen toe. Ik heb echt de meest vreselijke opmerkingen over jullie gehoord. Ik wilde alleen maar even laten weten dat niet iedereen een hekel aan jullie heeft en dat er best wel Nederlanders zijn die beseffen dat het de rotte appels zijn die het verpesten voor de rest van de groep. Ik zal altijd voor jullie op blijven komen ! Sterkte hiermee jongens.

Royce
13-01-04, 20:54
Geplaatst door Kritika
Ik heb me hier vandaag aangemeld, omdat ik geschokt was van hetgene wat er vandaag gebeurd is. En nog meer geschokt door de reacties in mijn omgeving. Waar je ook luisterde, iedereen had het erover en dan gelijk erachteraan, het zal wel weer een Marokkaan zijn. Vreselijk vind ik dat en ook betreurenswaardig. Die groeiende haat naar Marokkanen toe. Ik heb echt de meest vreselijke opmerkingen over jullie gehoord. Ik wilde alleen maar even laten weten dat niet iedereen een hekel aan jullie heeft en dat er best wel Nederlanders zijn die beseffen dat het de rotte appels zijn die het verpesten voor de rest van de groep. Ik zal altijd voor jullie op blijven komen ! Sterkte hiermee jongens.


Ben jij toevallig `n collega van mij?! [/flasbackmode]


:p

barfly
13-01-04, 20:57
Geplaatst door Kritika
Ik heb me hier vandaag aangemeld, omdat ik geschokt was van hetgene wat er vandaag gebeurd is. En nog meer geschokt door de reacties in mijn omgeving. Waar je ook luisterde, iedereen had het erover en dan gelijk erachteraan, het zal wel weer een Marokkaan zijn. Vreselijk vind ik dat en ook betreurenswaardig. Die groeiende haat naar Marokkanen toe. Ik heb echt de meest vreselijke opmerkingen over jullie gehoord. Ik wilde alleen maar even laten weten dat niet iedereen een hekel aan jullie heeft en dat er best wel Nederlanders zijn die beseffen dat het de rotte appels zijn die het verpesten voor de rest van de groep. Ik zal altijd voor jullie op blijven komen ! Sterkte hiermee jongens.

Wees gerust t was waarschijnlijk slechts een k*t-Turk :stout:

sadeeQ
13-01-04, 21:15
Geplaatst door Royce
Ben jij toevallig `n collega van mij?! [/flasbackmode]


:p


:auw2: Sinds wanneer heeft een Reclame folders- bezorger collega's ?

Somaligirl
13-01-04, 21:16
Het is schandalig dat men hier op de forum meer druk maakt om de afkomst van de dader. Wat kan mij nou schelen of hij Nederlander/Turk/Marokkaan/Surinaams of wat dan ook is. Het gaat om dat er iets ernstigs is gebeurd, wat niet te tolereren is in ons maatschappij. Het is gewoon niet normaal dat een 17 jaarige zomaar met wapen zwaait. Ik vraag me af wat zijn leraar heeft gedaan om neergeschoten te worden. :fpotver:

sadeeQ
13-01-04, 21:17
Geplaatst door barfly
Wees gerust t was waarschijnlijk slechts een k*t-Turk :stout:


:fuckit2:

hebben we eindelijk een lieve NL dame op de site .probeer je haar weg te lokken naar www.turkye.nl

sadeeQ
13-01-04, 21:18
Geplaatst door Somaligirl
. Ik vraag me af wat zijn leraar heeft gedaan om neergeschoten te worden. :fpotver:

:fucyc: misschien wel sexueel misbruikt :boeps:

mark61
13-01-04, 21:28
Geplaatst door barfly
Tja ik heb inderdaad geen idee waar zo'n kind een stuk geschut vandaan haalt...(...)Kort te gaan snap ik er ook geen donder van...

Nou in Turkije is wapenbezit heel gewoon. Misschien dat pa dr eentje had liggen. Al worden in Turkije nooit / hoogst zelden leraren doodgeschoten. Ja, om politieke redenen. Verder knallen ze vrouwen af, en studenten elkaar. Politiek dan.

mark61
13-01-04, 21:30
Geplaatst door sadeeQ
:auw2: Sinds wanneer heeft een Reclame folders- bezorger collega's ?

:hihi:

Beesten geruimd i.v.m MKZ uitbraak.[mod]
vergeet jezelf niet op te ruimen, Dictatoriaal beest.[Sad bad sadeeQ]

Wat hebben die onschuldige geitjes nou weer gedaan? Nemen ze teveel KBs in op de server?

sate kambing lover

mark61
13-01-04, 21:31
Geplaatst door Kritika
Ik heb me hier vandaag aangemeld, omdat ik geschokt was van hetgene wat er vandaag gebeurd is. (...) en dat er best wel Nederlanders zijn die beseffen dat het de rotte appels zijn die het verpesten voor de rest van de groep.

Ja die 1 1/2 man + paardenkop zitten al op dit forum. De rotte appels trouwens ook. :hihi:

sadeeQ
13-01-04, 21:33
Geplaatst door mark61
:hihi:

Beesten geruimd i.v.m MKZ uitbraak.[mod]
vergeet jezelf niet op te ruimen, Dictatoriaal beest.[Sad bad sadeeQ]

Wat hebben die onschuldige geitjes nou weer gedaan? Nemen ze teveel KBs in op de server?

sate kambing lover

jaloezie :droef:

barfly
13-01-04, 21:37
Geplaatst door mark61
Nou in Turkije is wapenbezit heel gewoon. Misschien dat pa dr eentje had liggen. Al worden in Turkije nooit / hoogst zelden leraren doodgeschoten. Ja, om politieke redenen. Verder knallen ze vrouwen af, en studenten elkaar. Politiek dan.

In Turkije is het misschien gewoon ja... Wellidht dat het wapentuig binnen gesmokkeld wordt?

~Panthera~
13-01-04, 21:39
Geplaatst door barfly
In Turkije is het misschien gewoon ja... Wellidht dat het wapentuig binnen gesmokkeld wordt?
--------------

Shit man, als je poen hebt kun je hier ook een wapen kopen hoor.
Hoe naief kun je worden ? :moe:

barfly
13-01-04, 21:43
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Shit man, als je poen hebt kun je hier ook een wapen kopen hoor.
Hoe naief kun je worden ? :moe:

Ik weet wel dat je in Nederland wapens kunt kopen maar ik snap niet dat een ventje van 17 een wapen heeft. Dat moet wel een onachtzame omgeving zijn waar hij uit komt.
Sowieso als een school al camera toezicht heeft? Whats next?

sadeeQ
13-01-04, 21:44
http://teletekst.nos.nl/gif/images/106-01.gif

Orakel
13-01-04, 21:46
Geplaatst door Kritika
Ik heb me hier vandaag aangemeld, omdat ik geschokt was van hetgene wat er vandaag gebeurd is. En nog meer geschokt door de reacties in mijn omgeving. Waar je ook luisterde, iedereen had het erover en dan gelijk erachteraan, het zal wel weer een Marokkaan zijn. Vreselijk vind ik dat en ook betreurenswaardig. Die groeiende haat naar Marokkanen toe. Ik heb echt de meest vreselijke opmerkingen over jullie gehoord. Ik wilde alleen maar even laten weten dat niet iedereen een hekel aan jullie heeft en dat er best wel Nederlanders zijn die beseffen dat het de rotte appels zijn die het verpesten voor de rest van de groep. Ik zal altijd voor jullie op blijven komen ! Sterkte hiermee jongens.

Thnx!

Puk: als het eergevoel een bepalende factor is dan had dit drama niet plaatsgevonden. Vanuit z'n eergevoel had de dader ervoor gezorgd dat hij niet geschorst zou worden en op een fatsoenlijke wijze z'n opleiding afgemaakt had.

Nobel: ik snap wat je bedoelt, maar veel Marokkanen voelen zich gestigmatiseerd tegenwoordig en dan is het niet gek dat positieve geluiden uitvergroot worden en negatieve (en suggestieve) geluiden geweerd worden. Volkomen menselijk, net zoals je bij een sollicitatiegesprek slechts je goede kanten wenst te benadrukken.

Vraag mij met anderen ook af wat de invloed van de mammoetscholen, en de inherent daaraan verminderde individuele aandacht, voor negatieve invloed heeft gehad op gedrag van leerlingen.

Wens de Turkse gemeenschap erg veel sterkte toe.

~Panthera~
13-01-04, 21:46
Geplaatst door barfly
Ik weet wel dat je in Nederland wapens kunt kopen maar ik snap niet dat een ventje van 17 een wapen heeft. Dat moet wel een onachtzame omgeving zijn waar hij uit komt.
Sowieso als een school al camera toezicht heeft? Whats next?
------------------

Eh...papa......broer ? who knows?
kut met peren schooltoezicht dus.
En hier gebeurt altijd alles ongeveer 50 jaar later dan in the USA.
Zo ongeveer.
Next? drive by shootings? :moe:

Tomas
13-01-04, 21:47
De leraar is dood.

~Panthera~
13-01-04, 21:48
Geplaatst door Tomas
De leraar is dood.
------------

was al op Engeland een paar uur geleden.

Sou3adje...
13-01-04, 21:50
Zien jullie de tendens hier ook?

De Turken wonnen het Eurovisie songfestival van 2003. De Turken wonnen de Miss World verkiezing van 2003. Bimbo Barbara Bosch van MTV News noemde de film Shouf shouf habibi 'een film met in de hoofdrol de Turkse jongen Ap (...)' terwijl die hele film draait om Marokkanen. En nu is er een leraar doodgeschoten door een Turk.

We hebben een nieuwe pispaalgroep. :verward:

Alleen is er geen Nederlander die het verschil ziet tussen een Turk en een Marokkaan. Dus we hoeven dit forum nog lang niet op te heffen. :verward:

sadeeQ
13-01-04, 21:50
Geplaatst door Tomas
De leraar is dood.

:verward: GJ zien we dus niet meer

~Panthera~
13-01-04, 21:51
Geplaatst door Sou3adje...
Alleen is er geen Nederlander die het verschil ziet tussen een Turk en een Marokkaan.
------------------------

Ik wel. :D



PS. don't ask how. :hihi:

mark61
13-01-04, 21:52
Geplaatst door sadeeQ
jaloezie :droef:

Ja ik ben ook wel eens jaloers op je kudde. Maar om ze dan gelijk te euthanaseren... :schrik:

mark61
13-01-04, 21:55
Geplaatst door Sou3adje...
We hebben een nieuwe pispaalgroep. :verward:

Alleen is er geen Nederlander die het verschil ziet tussen een Turk en een Marokkaan. Dus we hoeven dit forum nog lang niet op te heffen. :verward:

Dat met die Marokkanen begint te vervelen. Na de Turken doen we de Somaliërs.

Je ken het verschil toch makkelijk hore. Zowel in het Nederlands als in het Marokkaans Arabisch / Tamazigh / Turks. Hoor je een ü of een ö, dan is t geheid een Turk. Vraag hem of haar 'sla' te zeggen. Zegt ie siela, is het een Turk. Tot zo ver de cursus 'hoe onderscheid ik de een van de ander.' :turkije:

mark61
13-01-04, 21:56
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

Ik wel. :D

PS. don't ask how. :hihi:

Tell me how dear.

sadeeQ
13-01-04, 21:56
Verdachte schietpartij school meldt zich



DEN HAAG - De verdachte van de schietpartij dinsdagmiddag in het Terra College in Den Haag heeft zich dinsdagavond rond 21.05 uur gemeld bij het politiebureau aan de Beresteinlaan in Den Haag. Dat meldde de persofficier van justitie.

http://www2.telegraaf.nl/multimedia/archive/00204/Nieuwsl_Neergeschot_204921c.jpg


De neergeschoten Hans van Wieren,
adjunct-directeur
van het Terra College.


De verdachte, een leerling van het Terra College, schoot de 49-jarige onderdirecteur en docent H. van Wieren in het hoofd. Hij is zwaargewond. In het hele land is met afschuw en afgrijzen op de schietpartij gereageerd. Het is de eerste keer dat in Nederland op een leerkracht werd geschoten.

De jongen kwam met de auto naar het politiebureau in het gezelschap van een tweede persoon. Het OM wilde over de identiteit van de verdachte slechts kwijt dat het een minderjarige leerling is van het Terra College. Hij wordt op het moment verhoord.

De politie gaat ook de tweede inzittende van de auto uitgebreid horen. Over de identiteit van deze persoon zijn helemaal geen mededelingen gedaan. De auto is inbeslaggenomen. De politie doorzoekt het voertuig op bewijsmateriaal. Het is nog onduidelijk waar het wapen is.

Het Terra College en de gemeente Den Haag geven woensdag om 14.00 uur een persconferentie in het stadhuis aan het Spui in Den Haag. De school wil op die manier voorkomen dat de pers massaal op de schoollocatie afkomt.

De directie van de school heeft alle leerlingen en hun ouders verzocht om op 8.30 uur op school aanwezig te zijn. Voor hen zal hulp aanwezig zijn. De school heeft hiervoor een beroep gedaan op de expertise van onder meer Slachtofferhulp en de GGD. De komende twee à drie dagen zijn er op de school geen lessen.

Het incident gebeurde dinsdag rond 13.15 uur in de volle kantine van de vmbo-afdeling van de school aan de Beresteinlaan. Het slachtoffer, tevens D66-raadslid in Zoetermeer, werd in kritieke toestand naar een ziekenhuis overgebracht. Zijn toestand is in de loop van dinsdagavond verslechterd. Enkele uren eerder was nog sprake van een "kritieke maar stabiele" gezondheidssituatie.

De toedracht van de schietpartij is nog onduidelijk. Er gingen geruchten dat de dader een geschorste leerling is van 17 jaar oud. Politie en justitie konden die geruchten ontkennen noch bevestigen.

De Tweede Kamer reageerde terughoudend op de schietpartij. De onderwijsspecialisten spraken hun afschuw uit, maar stonden niet te trappelen om strengere veiligheidsmaatregelen op scholen te eisen. Ze wilden eerst precies weten hoe de vork in de steel zit.

D66-Tweede-Kamerlid Van der Laan noemde het zelfs "smakeloos" om al te diep op de kwestie in te gaan. Ze wilde in ieder geval wel kwijt dat detectiepoortjes bij scholen geen zin hebben. "Dan verplaats je het probleem naar buiten de school." Minister van der Hoeven van Onderwijs noemde het incident 'afgrijselijk'.

Vice-voorzitter E. de Jong van de Onderwijsbond CNV vindt dat scholen de afgelopen jaren al veel hebben gedaan aan het terugdringen van geweld. Voor strengere maatregelen met meer camera's, toegangspoortjes en politie op school voelt hij niets. "We willen van de school geen vesting maken."

Het incident past binnen de verruwing van de Nederlandse samenleving, constateren onderwijsorganisaties VOS/ABB en de Besturenraad, de organisatie voor christelijk onderwijs. "Zoals buschauffeurs worden belaagd, gebeurt dat nu dus ook op scholen", zegt P. Geelkerken, directeur van VOS/ABB, de vereniging van openbare scholen.

Het gemeentebestuur van Den Haag liet weten "ontzet" te zijn. De Haagse onderwijswethouder P. Heijnen heeft het Terra College alle steun aangeboden die hij namens de gemeente kan bieden. Over het voorkomen van dergelijke schietincidenten maakte hij zich geen illusies. " Uiteindelijk valt zoiets niet te voorkomen. Als iemand zoiets wil doen, helpen detectiepoortjes of wat voor beleid dan ook niet."

De wethouder zei dat het Terra College net als alle andere Haagse scholen geen detectiepoortjes heeft, maar dat er wel veel aandacht voor veiligheid is. In het verleden waren er op de school geregeld problemen met veiligheid. Dat leidde er onder meer toe dat de directie camera's liet plaatsen.

De laatste jaren deed de scholengemeenschap er alles aan om de sfeer te verbeteren en multiculturele leerlingen kansen te bieden en nauw te betrekken bij de school. De ambities van de school zijn ook terug te zien in het samenwerkingsproject Platform voor Veiligheid in Den Haag, waaraan leerlingen van het Terra College meewerkten. De leerlingen werden in dit project gestimuleerd om de problemen die zij in de tram veroorzaakten, terug te dringen. Het project kreeg in oktober de Hein Roethof-prijs, waarmee het beste initiatief om criminaliteit te voorkomen wordt beloond.

Sou3adje...
13-01-04, 21:57
Geplaatst door mark61
Dat met die Marokkanen begint te vervelen. Na de Turken doen we de Somaliërs.

Je ken het verschil toch makkelijk hore. Zowel in het Nederlands als in het Marokkaans Arabisch / Tamazigh / Turks. Hoor je een ü of een ö, dan is t geheid een Turk. Vraag hem of haar 'sla' te zeggen. Zegt ie siela, is het een Turk. Tot zo ver de cursus 'hoe onderscheid ik de een van de ander.' :turkije:



Na de Somaliërs de Belgen en de Antillianen. We moeten de toekomst natuurlijk wel uitstippelen. :rolleyes:

Hoe onderscheid je een Nederlander van een Belg en een Antilliaan van een Surinamer?

Somaligirl
13-01-04, 21:58
Geplaatst door mark61
Dat met die Marokkanen begint te vervelen. Na de Turken doen we de Somaliërs.

Wat is er nou weer met de Somaliers?

Somaligirl
13-01-04, 22:00
Geplaatst door Sou3adje...
Na de Somaliërs de Belgen en de Antillianen. We moeten de toekomst natuurlijk wel uitstippelen. :rolleyes:

Hoe onderscheid je een Nederlander van een Belg en een Antilliaan van een Surinamer?

En hoe onderscheid jij een Marokkaan van een Turk?

Orakel
13-01-04, 22:00
Geplaatst door Tomas
De leraar is dood.

Meskien. God hebbe zijn ziel.

~Panthera~
13-01-04, 22:01
Zo zie je maar weer; wie zeurt, krijgt een beurt. :hihi:

Voel me wel gediscrimiet in mijn eigen land; wanneer krijgen Nederlanders nu eens een beurt ? :moe:


:engel:

Sou3adje...
13-01-04, 22:03
Geplaatst door Somaligirl
En hoe onderscheid jij een Marokkaan van een Turk?



Loopt ie voorbij en zit je tas nog aan je arm? Marokkaan.

In elk ander geval: een Turk.

mark61
13-01-04, 22:03
Geplaatst door Somaligirl
Wat is er nou weer met de Somaliers?

Heb je wel eens gehoord van ironie?

mark61
13-01-04, 22:05
Geplaatst door Orakel
Thnx!

Puk: als het eergevoel een bepalende factor is dan had dit drama niet plaatsgevonden. Vanuit z'n eergevoel had de dader ervoor gezorgd dat hij niet geschorst zou worden en op een fatsoenlijke wijze z'n opleiding afgemaakt had.

Nobel: ik snap wat je bedoelt, maar veel Marokkanen voelen zich gestigmatiseerd tegenwoordig en dan is het niet gek dat positieve geluiden uitvergroot worden en negatieve (en suggestieve) geluiden geweerd worden. Volkomen menselijk, net zoals je bij een sollicitatiegesprek slechts je goede kanten wenst te benadrukken.

Wens de Turkse gemeenschap erg veel sterkte toe.

O-rakel: Over beide onderwerpen: kijk aub even terug naar vanaf pagina 4 ongeveer. Ik heb me niet uren uitgesloofd voor mijn eigen plezier. Merci

Somaligirl
13-01-04, 22:07
Geplaatst door mark61
Heb je wel eens gehoord van ironie? :strik:

Somaligirl
13-01-04, 22:08
Geplaatst door Sou3adje...
Loopt ie voorbij en zit je tas nog aan je arm? Marokkaan.

In elk ander geval: een Turk.

Ik dacht dat het anderesom was. :haha:

mark61
13-01-04, 22:09
Geplaatst door sadeeQ
De jongen kwam met de auto naar het politiebureau in het gezelschap van een tweede persoon.

Ja beschuldig mij maar van vooroordelen. Maar dit lijkt (ik herhaal: lijkt) op het verhaal van de meestvoorkomende reden waarom in NL een Turkse jongen gaat schieten: eerwraak. Zijn zusje etc. had een crush op de leraar, of de leraar had iets gedaan, en zijn vader etc. vond dat er wat aan gedaan moest worden. En rijdt hem naar school. Als ondersteuning en of druk. Want met de tram kan ook wel. En denk aan de berekening dat een minderjarige minder straf krijgt.

Jongens en meisjes, voor hetzelfde geld zit ik er volledig naast. Maar het is een scenario. Lijkend op eerdere, die wel plaatsvonden. Ik wacht gespannen af.

~Panthera~
13-01-04, 22:09
Geplaatst door Somaligirl
Ik dacht dat het anderesom was. :haha:
-----------------



:hihi: En als het een Duitse kanibaal was, ben je je arm ook kwijt.

:nijn:

Orakel
13-01-04, 22:11
Geplaatst door mark61
O-rakel: Over beide onderwerpen: kijk aub even terug naar vanaf pagina 4 ongeveer. Ik heb me niet uren uitgesloofd voor mijn eigen plezier. Merci

Ik hep gesjien en vin heul mooi. Ik heb ff de ondertiteling verzorgd voor de slechtzienden onder ons.

mark61
13-01-04, 22:11
Geplaatst door Sou3adje...
Na de Somaliërs de Belgen en de Antillianen. We moeten de toekomst natuurlijk wel uitstippelen. :rolleyes:

Hoe onderscheid je een Nederlander van een Belg en een Antilliaan van een Surinamer?

Dat is een moeilijker. Zegt ie veel 'swa' dan is het wrschl. een Antilliaan, Suri kan ook. Belgen doen gekke woorden. Surinamers doen nog gekkere woorden: spaarplukken, floresijn, slijsje... En ze zeggen nogal eens migaddo mijesus.

mark61
13-01-04, 22:12
Geplaatst door Somaligirl
En hoe onderscheid jij een Marokkaan van een Turk?

Dat had ik hierboven al wetenschappelijk uiteengezet. Wel ff lezen.

mark61
13-01-04, 22:14
Geplaatst door Orakel
Ik hep gesjien en vin heul mooi. Ik heb ff de ondertiteling verzorgd voor de slechtzienden onder ons.

Dank u.

Correctie: niet alleen voor mijn eigen plezier

Somaligirl
13-01-04, 22:17
Geplaatst door mark61
Dat had ik hierboven al wetenschappelijk uiteengezet. Wel ff lezen.

Waar?

mark61
13-01-04, 22:26
Geplaatst door Somaligirl
Waar?

Hiero (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=83469&perpage=15&display=&pagenumber=6)
Je bent niet lui? Ff terugklikken?

Somaligirl
13-01-04, 22:32
Geplaatst door mark61
Hiero (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=83469&perpage=15&display=&pagenumber=6)
Je bent niet lui? Ff terugklikken?

Thanks now i get it.

Even over iets anders. Ben jij een Marokkaan? Zo nee, wat dan?

Orakel
13-01-04, 22:34
Geplaatst door mark61
Ja beschuldig mij maar van vooroordelen. Maar dit lijkt (ik herhaal: lijkt) op het verhaal van de meestvoorkomende reden waarom in NL een Turkse jongen gaat schieten: eerwraak. Zijn zusje etc. had een crush op de leraar, of de leraar had iets gedaan, en zijn vader etc. vond dat er wat aan gedaan moest worden. En rijdt hem naar school. Als ondersteuning en of druk. Want met de tram kan ook wel. En denk aan de berekening dat een minderjarige minder straf krijgt.

Jongens en meisjes, voor hetzelfde geld zit ik er volledig naast. Maar het is een scenario. Lijkend op eerdere, die wel plaatsvonden. Ik wacht gespannen af.

Naah, denk het niet. Dader was geschorst en scheen dat niet te kunnen verkroppen.
Denk dat dit het stuk eergevoel is, waar Puk naar aan het spitten is. Damagecontrol zo je wil. Vermoed dat broer of pa de jongen bij het buro heeft afgeleverd.

mark61
13-01-04, 22:45
Geplaatst door Somaligirl
Thanks now i get it.

Even over iets anders. Ben jij een Marokkaan? Zo nee, wat dan?

Ik ben een afgrijselijke blanke met een voorliefde voor Afrika in het algemeen en West-Afrika > Ghana in het bijzonder. Aan 'jouw kant' ben ik alleen in Djibouti en Kenya geweest, daar vond ik het beslist eh... saaier. De mensen zijn heel anders dan in W-Afrika. Ingetogen noem je dat geloof ik. Maar die Somalische schrijver, Mohammed Farah heet hij geloof ik, vind ik weer heel leuk. Ken je hem?

mark61
13-01-04, 22:46
Geplaatst door Orakel
Naah, denk het niet. Dader was geschorst en scheen dat niet te kunnen verkroppen.
Denk dat dit het stuk eergevoel is, waar Puk naar aan het spitten is. Damagecontrol zo je wil. Vermoed dat broer of pa de jongen bij het buro heeft afgeleverd.

OK. Maar geen Turks eergevoel in ieder geval. Die halen het niet in hun hoofd (om de reden die jij noemt). Niet dat het mij wat uitmaakt, ik heb alleen zo genoeg van etnische verklaringen voor ontsporingen.

000NobelPrizes
13-01-04, 22:50
Geplaatst door freya


Dat hele VMBO zit verrot in elkaar, zoveel leerlingen raken gefrustreerd, omdat er geen maatwerk meer geleverd kan worden.
Wie had dat ook alweer allemaal bedacht?

Sure Freya, het is de schuld van de school. Oh nee, een paar hadden hier al eerder gezegd dat het de schuld was van de leraren. Nee, zou het toch de leiding zijn? Het systeem dan? De joden dan misschien?
Iedereen is schuldig behalve degene die geschoten heeft. Dat was uiteraard een goeie jongen met de beste kansen en een prima stel hersens, en ook goeie ouders, en een fijne omgeving, met de ballen en de inzet om als prettig mens een leven op te kunnen bouwen.
Maar van de ene minuut op de ander pakt hij een gun die als bij toverslag in zijn hand terecht is gekomen, en schiet een onderwijzer neer.

*pats* daar gaat de roze zeepbel. En het leven van de onderwijzer.
Mijn medeleven gaat uit naar zijn nabestaanden. Die overal zullen lezen hoe het systeem en dus ook die leraar er schuldig aan zijn.

Orakel
13-01-04, 22:55
Geplaatst door mark61
OK. Maar geen Turks eergevoel in ieder geval. Die halen het niet in hun hoofd (om de reden die jij noemt). Niet dat het mij wat uitmaakt, ik heb alleen zo genoeg van etnische verklaringen voor ontsporingen.

Ik drukte me wat verkeerd uit. Met dat eergevoel doelde ik op het feit dat (mogelijk) pa of broer verantwoordelijkheid hebben genomen en de dader bij de politie hebben afgeleverd.
Was cynisch bedoeld m.b.t. Puk.

Trusten mensheid.

mark61
13-01-04, 22:59
Geplaatst door Orakel
Ik drukte me wat verkeerd uit. Met dat eergevoel doelde ik op het feit dat (mogelijk) pa of broer verantwoordelijkheid hebben genomen en de dader bij de politie hebben afgeleverd.
Was cynisch bedoeld m.b.t. Puk.

Trusten mensheid.

Sorry, werd zelf bijna hysterisch. Rood waas en zo. Slaap lekker mens.

000NobelPrizes
13-01-04, 23:01
Geplaatst door mark61
OK. Maar geen Turks eergevoel in ieder geval. Die halen het niet in hun hoofd (om de reden die jij noemt). Niet dat het mij wat uitmaakt, ik heb alleen zo genoeg van etnische verklaringen voor ontsporingen.

Dan kun je je inderdaad maar beter vastklampen aan de idee dat het de gewelddadige Amerikanen zijn die onschuldige jongens over de Atlantische Oceaan weten aan te zetten tot moord.

~Panthera~
13-01-04, 23:04
Geplaatst door Orakel
Ik drukte me wat verkeerd uit. Met dat eergevoel doelde ik op het feit dat (mogelijk) pa of broer verantwoordelijkheid hebben genomen en de dader bij de politie hebben afgeleverd.
Was cynisch bedoeld m.b.t. Puk.

Trusten mensheid.
-------------------

Truste Orry.

:slapen: ze.

mark61
13-01-04, 23:27
Geplaatst door aQua
Wanneer de Marokkaanse gemeenschap blij is met zo'n positief bericht, dan is dat vooral omdat deze gemeenschap overwegend negatief in beeld is. Was dit niet zo, dan werd zoiets voor kennisgeving aangenomen en dat was het. Oorzaak gevolg dus. De gemeenschap zegt niet dat hij zo goed is omdat hij Marokaan is

En ja, m.i. doet afkomst er niet zo erg toe als je wil doen geloven. Doet deze er wel toe, dan indirect

Ja dat heb ik al te uitgebreid proberen uit te leggen. Maar ze wil niet. Ze wil wat anders.

000NobelPrizes
13-01-04, 23:32
Geplaatst door aQua
Als jij die consequentie doorvoert in jouw posts, dan zijn we allemaal happy.

Ik ben erg consequent. Maar of je daar happy mee bent?


Je geeft hier twee voorbeelden waarvan de oorzaak die hierin van belang is, niet gelijk is.

Nee he he. We hebben het over negatief en positief. Natuurlijk is dat niet gelijk.


De Marokkaanse gemeenschap zegt niet dat zijn etniciteit maakt dat hij zo goed is, net zoals zij ook niet zegt dat zijn etniciteit maakt dat hij de ander zo slecht is.

Dat hep ook niks met de etniciteit te maken. Wel als je krijgt ingepeperd of je zelf voorhoudt dat je in een land met vijanden/varkens leeft die je geen kansen gunnen terwjl je eigenlijk superboy bent. Als je eenmaal die koers vaart, is het schluss.


Wanneer de Marokkaanse gemeenschap blij is met zo'n positief bericht, dan is dat vooral omdat deze gemeenschap overwegend negatief in beeld is.
bingo. The mocros hit the jackpot. Wij, racisten, hebben van alle culturen in Nederland de mocros geselecteerd om scheef naar te kijken. zonder enige reden overigens, maar gewoon omdat we daar plezier in hebben.


Was dit niet zo, dan werd zoiets voor kennisgeving aangenomen en dat was het. Oorzaak gevolg dus. De gemeenschap zegt niet dat hij zo goed is omdat hij Marokaan is

De gemeenschap zegt eigenlijk helemaal niks.


En ja, m.i. doet afkomst er niet zo erg toe als je wil doen geloven. Doet deze er wel toe, dan indirect
he?

000NobelPrizes
13-01-04, 23:46
Nou ET, terwijl hier op het forum de mocro's hijgerig tegen mekaar staan te schurken als bliksemafleider, heb ik een vraag voor jou.

De school waar vandaag die conrector is doodgeschoten door een 17-jarige leerling, had allerlei constructieve ideeen geimplementeerd voor een kalm schoolklimaat om de problemen op te lossen.

Enfin, deze man is dus doodgeschoten. Kunnen we aannemen dat de aanpak van deze school weer onder de categorie "zij doen het fout" weggeschreven kan worden?

Op naar een andere aanpak?

mark61
13-01-04, 23:48
Geplaatst door aQua
ja solly, ik wist dat mijn antwoord ergens in jouw posts te vinden zou zijn, maar moest ff mijn ei kwijt :D

Is goe :hihi:

000NobelPrizes
13-01-04, 23:54
Geplaatst door aQua
[B]Dat ben je niet, je vergelijkt onvergelijkbaren en vindt dat daar op gelijke wijze op gereageerd moet worden, om zo de consequentie te behouden


Ja, dat vind ik precies. En al je nu even terugleest waar ik het over had, kun je iets pragmatischer kwekken,


'k had het over de oorzaak van positieve reactie versus negatieve reactie

Ik ook. En de oorzaak voor negatieve reacties is altijd iets minder enthousiast. En nou ben ik mild.


Dus dit zou de denkwijze van Marokkanen zijn ? Komaaaan Nobel, you can do better than that

jij had het over etniciteit, ik niet. Ik had het over oorzaken, godbetert.
Why should I bother.


Dat zijn een hoop concluserende woorden die jij zo trekt uit 1 zin van mij. Ik bedoel wat er staat. De Marokkaanse gemeenschap ís slecht in beeld of niet? En dit ís vooral zo met specifiek de Marokkanse gemeenschap, of niet ? En er zíjn veel onwaarheden verteld, of niet? Jouw quashi Hollandse slachtofferrol is toch echt een probleem van jezelf.

hahahaha... slachtofferrol... wie, ik?
Nice try.
Ik heb gewoon niet zoveel geduld met dumbo's.

et_2000nl
13-01-04, 23:55
Geplaatst door mark61
Jaha, helemaal mee eens. Maar wat moet een kind met een gun? Ik zou niet eens weten waar ik er een vandaan moest halen stommeling

Ik voel me stom als ik zeg dat ik het voorval me niet meer voor de geest kan halen.... Het enige excuus, het is laat....

Laatst in een artikel over een gewapend conflict in Amsterdam, de bewuste dader kocht zijn wapen op de Albert Cuyp.... No kidding....

et_2000nl
14-01-04, 00:25
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nou ET, terwijl hier op het forum de mocro's hijgerig tegen mekaar staan te schurken als bliksemafleider, heb ik een vraag voor jou.

De school waar vandaag die conrector is doodgeschoten door een 17-jarige leerling, had allerlei constructieve ideeen geimplementeerd voor een kalm schoolklimaat om de problemen op te lossen.

Enfin, deze man is dus doodgeschoten. Kunnen we aannemen dat de aanpak van deze school weer onder de categorie "zij doen het fout" weggeschreven kan worden?

Op naar een andere aanpak?

Ten eerste, verschrikkelijk voor de adjunct directeur, zijn familie en nabestaanden. Mijn gedachten zijn bij hen....

Ten tweede, veel lof voor de media tot nu toe, alhoewel ik de kop van de Telegraaf morgen al kan voorspellen, die maken overuren vannacht.

Je schijnt erg gevoelig te zijn voor mijn kritiek op de VVD :moe: Dat je mij continu woorden in de mond ligt die ik niet uitspreek. Kritiek op een politiek standpunt is iets anders dan het hele westen de schuld geven Nobeltje.... Jammer dat je dat niet in kan zien....

Heb je Nova gezien. Denk het niet, zat geen Marokkaan bij, geen rooie rakker, behalve een D66 raadslid uit Den Haag....

Deze wijze mannen, in ieder geval vond Nova ze wijs genoeg, repten geen woord over de etniciteit toen de discussie over eventuele oorzaken gingen en hoe herhaling zou kunnen worden voorkomen.

Hameren op etnische problemen mag je wat mij betreft doen, snap niet welke oplossing je daar mee probeert te bereiken. Ze uit zetten? Hun etniciteit afnemen?

Het lijkt me dat bij de arbeidsmigratie een selectieproces aan de poorten had moeten staan, die goed en slecht van elkaar scheiden. Is dat wat je predict? Met de migratie houd je criminaliteit van de migranten niet tegen. Of is criminaliteit slechts voorbestemd voor autochtonen?

Dit is absoluut geen lofzang noch pleidooi voor criminaliteit, maar de utopie waarin jij leeft is mijn insziens naief. Autochtonen en allochtonen kunnen crimineel zijn. Niet goed te praten, geenszins, het is een feit. Ik vind het net zo erg als jij lijkt me....

Al Sawt
14-01-04, 00:46
Geplaatst door theemuts

Wat ik echter evenals Puk en 151 wel vind, is dat sommigen hier wel heel selectief zijn in het gebruiken van achtergronden en volk waar iemand toe behoort. Als het in Amerika voorvalt is het "die aggressieve amerikanen. Omdat Amerika bij uitstek een land is, waar etnische afkomst een 2e viool speelt. Men kijkt daar eerder naar de sociale afkomst. Of men uit achterstandswijken komt of uit de upper-class.

000NobelPrizes
14-01-04, 00:53
Geplaatst door et_2000nl
Ten eerste, verschrikkelijk voor de adjunct directeur, zijn familie en nabestaanden. Mijn gedachten zijn bij hen....

Ten tweede, veel lof voor de media tot nu toe, alhoewel ik de kop van de Telegraaf morgen al kan voorspellen, die maken overuren vannacht.

Je schijnt erg gevoelig te zijn voor mijn kritiek op de VVD :moe: Dat je mij continu woorden in de mond ligt die ik niet uitspreek. Kritiek op een politiek standpunt is iets anders dan het hele westen de schuld geven Nobeltje.... Jammer dat je dat niet in kan zien....

Heb je Nova gezien. Denk het niet, zat geen Marokkaan bij, geen rooie rakker, behalve een D66 raadslid uit Den Haag....

Deze wijze mannen, in ieder geval vond Nova ze wijs genoeg, repten geen woord over de etniciteit toen de discussie over eventuele oorzaken gingen en hoe herhaling zou kunnen worden voorkomen.

Hameren op etnische problemen mag je wat mij betreft doen, snap niet welke oplossing je daar mee probeert te bereiken. Ze uit zetten? Hun etniciteit afnemen?

Het lijkt me dat bij de arbeidsmigratie een selectieproces aan de poorten had moeten staan, die goed en slecht van elkaar scheiden. Is dat wat je predict? Met de migratie houd je criminaliteit van de migranten niet tegen. Of is criminaliteit slechts voorbestemd voor autochtonen?

Dit is absoluut geen lofzang noch pleidooi voor criminaliteit, maar de utopie waarin jij leeft is mijn insziens naief. Autochtonen en allochtonen kunnen crimineel zijn. Niet goed te praten, geenszins, het is een feit. Ik vind het net zo erg als jij lijkt me....
okay, keep in mind dat deze keer bij Nova de wijze mannen zaten.
Over het algemeen hoort Nova bij de club zionistische propaganda, maar nu brachten ze acceptabele meningen. Cool. We zijn alweer een stapje verder.
Het stapje dat ons dichter brengt bij de scholen van nu, zoals het VMBO in Den Haag, waar tegenwoordig wapenonderzoek gedaan wordt, detectiepoortjes en all that jazz.
Verhip, wat voor school is dat eigenlijk, zonder etniciteit ter sprake te brengen? Allemaal kids in de war? Zo ja, waarom dan?

et_2000nl
14-01-04, 01:06
Geplaatst door 151 NobelPrizes
okay, keep in mind dat deze keer bij Nova de wijze mannen zaten.
Over het algemeen hoort Nova bij de club zionistische propaganda, maar nu brachten ze acceptabele meningen. Cool. We zijn alweer een stapje verder.
Het stapje dat ons dichter brengt bij de scholen van nu, zoals het VMBO in Den Haag, waar tegenwoordig wapenonderzoek gedaan wordt, detectiepoortjes en all that jazz.
Verhip, wat voor school is dat eigenlijk, zonder etniciteit ter sprake te brengen? Allemaal kids in de war? Zo ja, waarom dan?

Kijk die Nova uitzending zou ik zeggen, staat morgen op Internet. Misschien vannacht al, dus als je niks te doen hebt....

Puk
14-01-04, 01:14
Geplaatst door et_2000nl
Kijk die Nova uitzending zou ik zeggen, staat morgen op Internet. Misschien vannacht al, dus als je niks te doen hebt....

Was dat met multi-culti PvdA dominee Heiningen ofzo iets?

Staat op Internet... natuurlijk... niet aan gedacht! Effe kijken dus. Wordt het maar weer ietsje later. Whatever. :moe:

Julien
14-01-04, 01:29
ik vind het gewoon zeer triest dit en ik vind het ook zeer triest dat er zoveel ophef is over de nationaliteit van de (groot)ouders van de dader.

Puk
14-01-04, 01:37
Geplaatst door Julien
ik vind het gewoon zeer triest dit en ik vind het ook zeer triest dat er zoveel ophef is over de nationaliteit van de (groot)ouders van de dader.

Tsjah... de kinderen van Pamuk zijn op de een of andere manier toch niet zo goed terecht gekomen...

Goodnight
14-01-04, 06:48
Geplaatst door mark61
Dat is een moeilijker. Zegt ie veel 'swa' dan is het wrschl. een Antilliaan, Suri kan ook. Belgen doen gekke woorden. Surinamers doen nog gekkere woorden: spaarplukken, floresijn, slijsje... En ze zeggen nogal eens migaddo mijesus.

ik ga kapot hier :lol:

ken je die mop van die kleine zebra???

papol
14-01-04, 12:00
Geplaatst door Goodnight
ik ga kapot hier :lol:

ken je die mop van die kleine zebra???

? Ik weet het zeker, denk ik, zoewwart met wwitte sstrepen !


Zowel de allochtonen en de autochtonen wijzen weer. Typisch Nederland ?? .... of gewoon menselijk. Geef "die ander" de schuld, is het opgelost immers mijn pakkie an nie, en kunnen we lekker weer gaan slapen.

Nog meer tolereren, vrijheid geven, los laten, zoeken naar eigen identiteit etc. Moeilijke jeugd gehad, niet bekend met de regels, onder invloed van 'slechte' mensen, het was weer een .... , het zal wel een ...... , pff geloel !!!

Als maatschappij, dus allen(!) moeten en mogen we dit niet accepteren, los van de identiteit van de dader. Iedere verdediging is ongepast.


Gr.P

mark61
14-01-04, 14:56
Geplaatst door Goodnight
ik ga kapot hier :lol:

ken je die mop van die kleine zebra???

Die bounty bedoel je? Of andersom? Hoe heet dat?

Sou3adje...
14-01-04, 18:07
Geplaatst door mark61
Ja beschuldig mij maar van vooroordelen. Maar dit lijkt (ik herhaal: lijkt) op het verhaal van de meestvoorkomende reden waarom in NL een Turkse jongen gaat schieten: eerwraak. Zijn zusje etc. had een crush op de leraar, of de leraar had iets gedaan, en zijn vader etc. vond dat er wat aan gedaan moest worden. En rijdt hem naar school. Als ondersteuning en of druk. Want met de tram kan ook wel. En denk aan de berekening dat een minderjarige minder straf krijgt.

Jongens en meisjes, voor hetzelfde geld zit ik er volledig naast. Maar het is een scenario. Lijkend op eerdere, die wel plaatsvonden. Ik wacht gespannen af.




You could be right. Kijk maar. (http://www.tvgids.nl/artikel5351.html)

Overigens heb ik de video nog niet bekeken. Zo maar even doen.

sadeeQ
14-01-04, 18:48
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik ben er nog wel hoor, zit alleen even in een dipje.


:verward: toch de verkeerde te pakken dus, kut turk ook weer. :D

mark61
14-01-04, 18:56
Geplaatst door Sou3adje...
You could be right. Kijk maar. (http://www.tvgids.nl/artikel5351.html)

Overigens heb ik de video nog niet bekeken. Zo maar even doen.

Nah intussen weet ik het niet zo zeker meer. Hij had al problemen en was al onder toezicht gesteld. Hij is op het politiebureau afgeleverd door zijn voogd, niet zijn ouders. Volgens een prikker op lokum.nl had hij dat pistool van een Marokkaan gekocht, maar dat zal wel een Turks grapje zijn.

sadeeQ
14-01-04, 19:10
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik was erg ontroerd dat je zo bezorgd om me was.
Maar eh, waar is je kudde gebleven?
Mis je je beestjes niet?

:schrik: ik moet ze ff veilig opbergen, je weet het heh , slachtfeest, geiten, hongerige mokro's met grote messen en pistolen :argwaan:

sadeeQ
14-01-04, 20:25
Geplaatst door Gerrit Jan
Ja en nu worden de Turken ook nog gevaarlijk!

yep, veels te gevaarlijk voor je. nou verstop je gauw , kaas.

hmmm, israel is van plan om nederzettingen op golan hoogte uit te breiden, niets voor jou ??

sadeeQ
14-01-04, 20:36
Geplaatst door Gerrit Jan
Alleen als ik daar een veiligheidshek krijg!

nou het liefste overdekt en zonder opening :student: