PDA

Bekijk Volledige Versie : Het Nationaal Integratiedebat 2004!



Souad
13-01-04, 20:23
Nationaal Integratiedebat 2004

De VU organiseert het eerste jaarlijkse Nationaal Intergratiedebat. Het thema van 2004 is de positie van etnische vrouwen in Nederland.

Panelleden afkomstig van diverse partijen en organisaties wonen de discussie bij. Onder meer Marijke Vos van Groen Links, Hildebrand Nawijn van de LPF en leden van de VVD en PvdA. Ook de Antilliaanse en de islamitische gemeenschap zijn vertegenwoordigd. Discussieleider is Farid Bouchtaoui, student economie aan de VU.

De bedoeling van het debat is wederzijds begrip te kweken tussen maatschappelijke organisaties, bevolkingsgroepen en politieke partijen. Hopelijk brengt de bijeenkomst oplossingen dichterbij voor moderne integratievraagstukken.

Praktische info: 22 januari 2004, 18:00 - 21.00 uur, in de aula van de VU. Toegang vrij. Maar kom op tijd want: VOL = VOL!


http://www.atlasbridges.nl/img/debat.jpg

mark61
14-01-04, 00:15
Beetje groot woord voor een debat waar blijkbaar geen vrouwenorganisaties, of organisaties van Turken, Somaliërs of Surinamers vertegenwoordigd zijn. Laat staan van andere groepen. Voorzover ik heb kunnen vinden op het net. De website van Atlasbridge, die het geheel blijkbaar organiseert, meldt er in ieder geval niets over.

Er staat wel nog fijntjes 'vertegenwoordigers van de islamitische gemeenschap', maar ik heb nieuws voor jullie, die bestaat niet. Na 6 jaar gekrakeel is de CMO nog voor zijn oprichting al weer uit elkaar aan het vallen.

En waar zijn die vrouwen dan? Weer zo'n debat over, maar zonder de betrokkenen. Zullen die etnische vrouwen leuk vinden. Sou`ad, ben jij zelf een 'etnische vrouw'? Wat is dat eigenlijk? En vind jij het een goed idee?

Souad
14-01-04, 22:39
Geplaatst door mark61
Beetje groot woord voor een debat waar blijkbaar geen vrouwenorganisaties, of organisaties van Turken, Somaliërs of Surinamers vertegenwoordigd zijn. Laat staan van andere groepen. Voorzover ik heb kunnen vinden op het net. De website van Atlasbridge, die het geheel blijkbaar organiseert, meldt er in ieder geval niets over.

Er staat wel nog fijntjes 'vertegenwoordigers van de islamitische gemeenschap', maar ik heb nieuws voor jullie, die bestaat niet. Na 6 jaar gekrakeel is de CMO nog voor zijn oprichting al weer uit elkaar aan het vallen.

En waar zijn die vrouwen dan? Weer zo'n debat over, maar zonder de betrokkenen. Zullen die etnische vrouwen leuk vinden. Sou`ad, ben jij zelf een 'etnische vrouw'? Wat is dat eigenlijk? En vind jij het een goed idee?

Nou het geheel wordt niet door Atlasbridges georganiseerd. Wij promoten het!
Misschien komt het wel ter sprake dat de CMO in duigen valt, voor zover dat ook echt zo is.

Wat een etnische vrouw is? Ik hoop dat dat duidelijk wordt tijdens het debat. Wat ik vind doet er niet toe... Wat er wel toe doet, is dat mensen zoals jij van harte welkom zijn :)
Ik hoop dat je aanwezig zult zijn.

Written With Peace,
Sou

mark61
14-01-04, 22:43
Geplaatst door Souad
Nou het geheel wordt niet door Atlasbridges georganiseerd. Wij promoten het!
Misschien komt het wel ter sprake dat de CMO in duigen valt, voor zover dat ook echt zo is.

Wat een etnische vrouw is? Ik hoop dat dat duidelijk wordt tijdens het debat. Wat ik vind doet er niet toe... Wat er wel toe doet, is dat mensen zoals jij van harte welkom zijn :)
Ik hoop dat je aanwezig zult zijn.

Written With Peace,
Sou

Ja hoor lijkt me heel leuk. Al ben ik geen etno en geen vrouw. Zal ff in mijn agenda kijken.

Selama

mark61
14-01-04, 22:48
Oh en als die moderne integratievraagstukken maar niet over hoofddoekjes gaan want die discussie hebben we hier op het forum al dunnetjes gedaan. Pfff ik begin net bij te komen. BTW, komt er ook iemand van de AEL? En als het net zo gaat als hier is drie uur bij lange na niet genoeg voor een debat. Komen er 'werkgroepen' over deelonderwerpen en een afsluitend congres of zoiets. Lijkt me wel leuk. Ik zal proberen zo'n etnische vrouw te strikken om mee te komen.

Sou3adje...
14-01-04, 22:57
Souad, I'm coming! :) Ik heb iemand zo gek gekregen om mee te gaan. J. en A. :D