PDA

Bekijk Volledige Versie : Human Rights Watch: VS hanteert ZION-NAZISTISCHE methodieken in Irak...



Wizdom
13-01-04, 20:48
Human Rights Watch: leger VS pleegt oorlogsmisdaden in Irak 13-01-2004


Het Amerikaanse leger pleegt in Irak oorlogsmisdaden door woningen van verdachte guerrillastrijders te vernietigen en familieleden van Iraakse voortvluchtigen te arresteren. Dat stelt de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) in een dinsdag verschenen rapport.

De Amerikaanse legerwoordvoerder William Darley ontkende de beschuldiging. In de vernietigde panden waren volgens hem wapens of explosieven opgeslagen, of er zaten guerrillastrijders. Verder worden volgens Darley in Irak in het algemeen alleen maar mensen aangehouden die zelf worden verdacht van misdrijven.

HRW stelt dat Amerikaanse militairen zeker vier woningen hebben opgeblazen zonder dat daar een duidelijke militaire reden voor was. HRW stelt verder dat tot tweemaal toe burgers zijn gearresteerd die verwant zijn aan gezochte Irakezen. In een van de gevallen gaat het om de vrouw en de dochter van Izzat Ibrahim al-Douri, een voormalig medewerker van Saddam Hussein en op dit moment de meest gezochte Iraakse voortvluchtige. De twee vrouwen worden al zes weken vastgehouden zonder dat zij in staat van beschuldiging zijn gesteld. Volgens HRW worden de twee vrouwen in feite gegijzeld, een zware schending van de Geneefse Conventies. Over het tweede geval wordt niet uitgeweid.

De mensenrechtenorganisatie roept Washington op een einde te maken aan de oorlogsmisdaden en de mensenrechtenverdragen te respecteren. Militaire analisten hebben gezegd dat de door het Amerikaanse leger in Irak gebruikte tactiek veel lijkt op die van Israël in de Palestijnse gebieden. Volgens HRW maken ook de Iraakse guerrillastrijders zich schuldig aan oorlogsmisdaden.

Blade20
13-01-04, 22:02
Tisk, tisk, wat een slechte titel heb je gekozen wizdom. Het was hier lekker stil zonder jouw. (op Hudhaifa en een enkele zonderling na)

Ik vraag mij toch wel iets af. De VS pleegt oorlogsdaden en het verzet ook. Waarom wordt dan het de VS zo naar voren gedrukt terwijl de oorlogsdaden van het verzet zo naar de achtergrond worden gedrukt? Enkel omdat ze groter en sterker zijn, kom nou, dat is racistisch, die reden kan het dus niet zijn. Omdat ze de 'bezetters' zijn, welnee, over 10 jaar zijn ze weer vertrokken (zoals geplaned). En daarbij zijn er nog zo'n dozijn landen die ook troepen daar heeft gestationeerd. (het vertrek van de VS lost dus niets op)

Wellicht de voorbeeldsrol? Ach, ik denk niet dat het verzet hun voorbeeld zou volgen.
Dus mijn vraag blijft schijnbaar onopgelost.

Welk Orakel verhelderd mij met een antwoord?

Wizdom
13-01-04, 22:05
Het antwoord is niet zo moeilijk. Hoe zou jij het vinden als de NAZIS hier in Nederland "orde op zaken zouden komen stellen" omdat Nederland toevallig wat gas in de bodem heeft zitten of wellicht de Chinezen....

mark61
13-01-04, 23:04
Geplaatst door Blade20
Tisk, tisk, wat een slechte titel heb je gekozen wizdom. Het was hier lekker stil zonder jouw. (op Hudhaifa en een enkele zonderling na)

Ik vraag mij toch wel iets af. De VS pleegt oorlogsdaden en het verzet ook. Waarom wordt dan het de VS zo naar voren gedrukt

Tsja das tamelijk simpel. Wat komen die Amerikanen eigenlijk doen, vanuit de bevolking bekeken? Zijn ze soms uitgenodigd? Nee. Het enige wat de gemiddelde Iraqi heeft kunnen vaststellen is dat sinds Amerika zich met hen bemoeit het halve land in puin is gegooid, duizenden mensen zijn gestorven, er geen eten, stroom, water, werk en geld meer is, en ze niet meer veilig de straat op kunnen. Kortom, het land is in chaos gestort waar er voor de oorlog rust was. Genoeg redenen? Zal wel niet.