PDA

Bekijk Volledige Versie : Britse vredesactivist komt helaas om het leven na een langdurige stijd...



yahya ayash
14-01-04, 12:03
British peace activist dies of wounds after being shot by Israeli soldier in April
14-01-2004, 09:52

Tom Hurndall
A British peace activist shot in the head while observing the Israeli military in Gaza last April has died in hospital.

22-year-old Tom Hurndall was overcome by pneumonia at the Royal Hospital for Neurodisability, in south-west London, the BBC reported Wednesday.

Hurndall, of north London, had been in a coma since being shot in a Palestinian refugee camp. An Israeli soldier has already been indicted on six charges, including one of "aggravated assault". Hurndall's family now want a murder charge.

Eyewitnesses are said to have seen Hurndall, a former photography student at Manchester Metropolitan University, pulling two Palestinian children to safety in Rafah.

Hurndall was hit while trying to protect women and children, his campaign group, the International Solidarity Movement (ISM) said in April.

The Israeli soldier initially said he had returned fire at a man armed with a pistol - but under interrogation, admitted firing a shot near an unarmed civilian, according to the Israeli army.

Israel first announced an investigation into the shooting in October. When its investigation concludes, a decision will be made over whether to bring any charges.

However, Hurndall's family, from north London, have called for an independent investigation into his shooting, saying any Israeli army investigation will be a "whitewash".

"We're hugely relieved that we've got this far, that the soldier has been charged," Hurndall's sister, Sophie Hurndall, told BBC Radio 4's Today program.

However, she warned, "We've yet to see what his sentence is going to be...The army has been the whole way along with this trying to get itself off the hook, and its soldiers.

"What happens in the occupied territories is covered up at any costs."

However, Sophie Hurndall said, it now appeared to her that the army was cutting its losses and "hanging this soldier out to dry". (Albawaba.com)

Blade20
14-01-04, 12:23
Wat doet een Brit daar uberhaupt. Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen. Als je naar een gebied gaat waar wordt gevochten dan kun je zoiets verwachten.

~Panthera~
14-01-04, 12:25
Geplaatst door Blade20
Wat doet een Brit daar uberhaupt. Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen. Als je naar een gebied gaat waar wordt gevochten dan kun je zoiets verwachten.
-----------------


k zou maar thuis blijven zitten dan.........................................

Blade20
14-01-04, 12:26
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------


k zou maar thuis blijven zitten dan.........................................

Tja, er zullen echt niet veel mensen rouwen om deze man. Het is gewoon zo, waar gehakt wordt vallen spaanders.

Een oud spreekwoord wat erop duid dat het niet alleen door mij zo wordt gevonden, maar door veel mensen al een hele lange tijd.

Shaheed
14-01-04, 12:29
Geplaatst door Blade20
Wat doet een Brit daar uberhaupt. Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen. Als je naar een gebied gaat waar wordt gevochten dan kun je zoiets verwachten.


Juist jij begrijpt het! :lole:

Ik loop hier al jarenlang te roepen dat die joden in israel die worden opgeblazen in bussen geen onschuldigen zijn.
Immers zij komen allen uit het buitenland waar geen oorlog heerste (amerika, nederland, polen, frankrijk enz...)
Waarom zouden ze vanuit een veilig land vertrekken om het huis van een palestijn af te pakken?

Zelfs de joodse kinderen zijn geen onschuldigen, ouders die bewust hen kinderen in een oorlogsgebied laten wonen zijn verantwoordelijk voor hen dood.

~Panthera~
14-01-04, 12:30
Geplaatst door Blade20
Tja, er zullen echt niet veel mensen rouwen om deze man. Het is gewoon zo, waar gehakt wordt vallen spaanders.

Een oud spreekwoord wat erop duid dat het niet alleen door mij zo wordt gevonden, maar door veel mensen al een hele lange tijd.
--------------------------

Nee...jij rouwt niet om een MENS, das duidelijk ja.......

Vind je het erg dat als jij morgen dood wordt geschopt, ik daar dan ook ff niet wakker meer van lig ?
Had je maar niet op straat moeten lopen.
Waar gehakt wordt.............enz.

Blade20
14-01-04, 12:30
Geplaatst door Shaheed
Juist jij begrijpt het! :lole:

Ik loop hier al jarenlang te roepen dat die joden in israel die worden opgeblazen in bussen geen onschuldigen zijn.
Immers zij komen allen uit het buitenland waar geen oorlog heerste (amerika, nederland, polen, frankrijk enz...)
Waarom zouden ze vanuit een veilig land vertrekken om het huis van een palestijn af te pakken?

Zelfs de joodse kinderen zijn geen onschuldigen, ouders die bewust hen kinderen in een oorlogsgebied laten wonen zijn verantwoordelijk voor hen dood.

Ah, kijk, maar dat is wat anders. Die wonen daar, die Brit had gewoon in zijn conservatie eilandstaatje moeten blijven.

Blade20
14-01-04, 12:32
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------

Nee...jij rouwt niet om een MENS, das duidelijk ja.......

Vind je het erg dat als jij morgen dood wordt geschopt, ik daar dan ook ff niet wakker meer van lig ?
Had je maar niet op straat moeten lopen.
Waar gehakt wordt.............enz.

ja kijk, dat bedoel ik. Mij zou het niets uitmaken als er om mijn dood niet wordt gerouwd, het zou waarschijnlijk toch mijn eigen schuld zijn dan.

Dat zeg ik al een hele tijd. Je bent enkel en alleen belangrijk voor jezelf en je naasten. Die vent heeft gewoon dat niet ingezien. Het enigste wat hij met zijn verzet heeft bereikt is zijn dood, en dat is ook het enigste wat van hem in het nieuws is gekomen. het veranderd toch niets aan de zaak, over een maand is het alweer vergeten. Zinloos dus.

~Panthera~
14-01-04, 12:36
Geplaatst door Blade20
Je bent enkel en alleen belangrijk voor jezelf en je naasten.
-------------------------------

Das nou precies waardoor alle ellende overal begint.
De IK cultuur.
Onverschilligheid.

Shaheed
14-01-04, 12:37
Geplaatst door Blade20
Ah, kijk, maar dat is wat anders. Die wonen daar, die Brit had gewoon in zijn conservatie eilandstaatje moeten blijven.

Dan hoop ik dat al die nederlandse soldaten de dood zullen vinden in Irak want die wonen daar ook niet.

Blade20
14-01-04, 12:37
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------------

Das nou precies waardoor alle ellende overal begint.
De IK cultuur.
Onverschilligheid.

Jouw visie. Die IK cultuur zorgt er wel voor dat mensen minder snel misbruik gaan maken van de gemeenschap.

Blade20
14-01-04, 12:38
Geplaatst door Shaheed
Dan hoop ik dat al die nederlandse soldaten de dood zullen vinden in Irak want die wonen daar ook niet.

Goed, denk jij dat, dan denk ik hetzelfde over een andere bepaalde groep...... :aftel:

jaja
14-01-04, 12:40
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------

Nee...jij rouwt niet om een MENS, das duidelijk ja.......

Vind je het erg dat als jij morgen dood wordt geschopt, ik daar dan ook ff niet wakker meer van lig ?
Had je maar niet op straat moeten lopen.
Waar gehakt wordt.............enz. terechte opmerking, echter ... rouw jij evenveel om elke "mens" die sterft? Hoeveel mensen gaan dod in deze wereld, alleen vandaag? Hoe onverschillig is men, ben jij?
Of heeft deze persoon voor jou toch een andere, meer speciale betekenis? En is het die speciale betekenis, dat waarvoor hij stond, dat de beleving speciaal maakt?

Is de rouw om hem niet weer een strijd geworden om zijn idealen en niet om hem als mens?

~Panthera~
14-01-04, 12:40
Geplaatst door Blade20
Jouw visie. Die IK cultuur zorgt er wel voor dat mensen minder snel misbruik gaan maken van de gemeenschap.
--------------------

Jouw visie. Die IK cultuur heeft JUIST geleid tot misbruik van de gemeenschap.
GRAAIEN dus.

Shaheed
14-01-04, 12:45
Geplaatst door jaja
terechte opmerking, echter ... rouw jij evenveel om elke "mens" die sterft? Hoeveel mensen gaan dod in deze wereld, alleen vandaag? Hoe onverschillig is men, ben jij?
Of heeft deze persoon voor jou toch een andere, meer speciale betekenis? En is het die speciale betekenis, dat waarvoor hij stond, dat de beleving speciaal maakt?

Is de rouw om hem niet weer een strijd geworden om zijn idealen en niet om hem als mens?


Elk normaal denkend mens zou om deze persoon moeten rouwen, iemand die zijn land verlaat om te demonsteren tegen het onrecht dat een ander volk wordt aangedaan terwijl dat eigenlijk een ver-van-zijn-bed-show is en daarbij op een zeer gewelddadige manier van het onderdrukkende regime omkomt verdient respect, een minuut stilte en een waarachtige herdenking!

Blade20
14-01-04, 12:45
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

Jouw visie. Die IK cultuur heeft JUIST geleid tot misbruik van de gemeenschap.
GRAAIEN dus.

Die zou ook met een andere visie worden misbruikt, zulke mensen heb je nu eenmaal. De IK cultuur zorgt er namelijk ook voor dat er steeds minder te graaien valt omdat ze niet willen dat anderen van hun centen leven.

Verder sluit i8k me bij JaJa aaan met die gedachtegang.

~Panthera~
14-01-04, 12:46
Geplaatst door jaja
terechte opmerking, echter ... rouw jij evenveel om elke "mens" die sterft? Hoeveel mensen gaan dod in deze wereld, alleen vandaag? Hoe onverschillig is men, ben jij?
Of heeft deze persoon voor jou toch een andere, meer speciale betekenis? En is het die speciale betekenis, dat waarvoor hij stond, dat de beleving speciaal maakt?

Is de rouw om hem niet weer een strijd geworden om zijn idealen en niet om hem als mens?
-------------------------------

Natuurlijk kan ik NIET rouwen om ELKE mens die dood gaat, dan zou ik mallotig worden.
Maar ik kan, als ik iets lees, waarbij ik het gevoel krijg, dat het NIET had gehoeven, of had kunnen worden voorkomen, nog altijd respect opbrengen voor het feit DAT het een mens was.
Als ik dat niet meer zou kunnen, ben ik gedegradeerd tot een gevoelloos, onverschillig DING.
En daar pas ik voor.

jaja
14-01-04, 12:50
Geplaatst door Shaheed
Elk normaal denkend mens zou om deze persoon moeten rouwen, iemand die zijn land verlaat om te demonsteren tegen het onrecht dat een ander volk wordt aangedaan terwijl dat eigenlijk een ver-van-zijn-bed-show is en daarbij op een zeer gewelddadige manier van het onderdrukkende regime omkomt verdient respect, een minuut stilte en een waarachtige herdenking! kortom, voor jou gaat het niet om de mens zelf, maar de idealen waarvoor hij stond .. en daarmee is het dus weer een strijd geworden tussen partijen en gaat het niet om de mens zelf. Blade is de tegenhanger van jou ... ook voor hem is (in zijn uiting tenminste) het alleen of vooral een element in die strijd der ideologieen geworden. Wat mij betreft staan jullie in deze op hetzelfde niveau.

Blade20
14-01-04, 12:51
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------------

Natuurlijk kan ik NIET rouwen om ELKE mens die dood gaat, dan zou ik mallotig worden.
Maar ik kan, als ik iets lees, waarbij ik het gevoel krijg, dat het NIET had gehoeven, of had kunnen worden voorkomen, nog altijd respect opbrengen voor het feit DAT het een mens was.
Als ik dat niet meer zou kunnen, ben ik gedegradeerd tot een gevoelloos, onverschillig DING.
En daar pas ik voor.

Die onverschillige dingen groeien anders wel als kool in hun macht.

~Panthera~
14-01-04, 12:54
Geplaatst door Blade20
Die onverschillige dingen groeien anders wel als kool in hun macht.
-------------------

Tja.......waarom denk je dat het ook zo'n klerezooi aan t worden is. :moe:

Blade20
14-01-04, 12:57
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------

Tja.......waarom denk je dat het ook zo'n klerezooi aan t worden is. :moe:

Er gaat altijd anarchie vooraf voor een nieuwe tijd aanbreekt, dit is niets anders. Maar maak je geen zorgen, wij 'onverschillige dingen' hebben een goed overzicht.

\edit; de meeste ervan typen gelukkig niet zo slecht als mij. :hihi:

Shaheed
14-01-04, 13:02
Geplaatst door jaja
kortom, voor jou gaat het niet om de mens zelf, maar de idealen waarvoor hij stond .. en daarmee is het dus weer een strijd geworden tussen partijen en gaat het niet om de mens zelf. Blade is de tegenhanger van jou ... ook voor hem is (in zijn uiting tenminste) het alleen of vooral een element in die strijd der ideologieen geworden. Wat mij betreft staan jullie in deze op hetzelfde niveau.

Elk normaal mens zou respect moeten hebben voor iemand die opkomt voor de zwakkeren en strijd tegen het onrecht, vooral als diegene zelf daarbij het leven laat.

En ook al was hij opgekomen tijdens de demonstraties tegen het apartheidssregime in Zuid Afrika dan nog zou ik respect voor diegene hebben.

~Panthera~
14-01-04, 15:15
Geplaatst door Blade20
Maar maak je geen zorgen, wij 'onverschillige dingen' hebben een goed overzicht.
---------------------


Lees het zelf nou eens; 10 keer of zo.
Zie je wellicht hoe belachelijk het klinkt. : :haha: :haha:

Blade20
14-01-04, 15:24
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------


Lees het zelf nou eens; 10 keer of zo.
Zie je wellicht hoe belachelijk het klinkt. : :haha: :haha:

Het klinkt belachelijk, de gevolgens zijn alles behalve belachelijk.....

~Panthera~
14-01-04, 15:31
Geplaatst door Blade20
Het klinkt belachelijk, de gevolgens zijn alles behalve belachelijk.....
-----------------

Te veel Skull films gekeken. :maf2: