PDA

Bekijk Volledige Versie : Kijktip? Reli ruil, elke donderdag om 22:35



Dutchguy
14-01-04, 14:24
Reli Ruil is een nieuw, multireligieus televisieprogramma. In elke aflevering ruilen twee gelovigen een paar dagen van leven. Zo maken ze op een indringende manier kennis met een andere religie en ontdekken de overeenkomsten en de verschillen.

Voor de een levert de ruil een verrassend feest der herkenning op, de ander valt van de ene verbazing in de andere. Sommigen hebben het moeilijk tijdens hun verblijf ‘in het andere geloof’, anderen ontdekken een wereld waar ze graag langer zouden willen vertoeven.


Reli Ruil is een nieuw, multireligieus televisieprogramma. In elke aflevering ruilen twee gelovigen een paar dagen van leven. Zo maken ze op een indringende manier kennis met een andere religie en ontdekken de overeenkomsten en de verschillen.


Voor de een levert de ruil een verrassend feest der herkenning op, de ander valt van de ene verbazing in de andere. Sommigen hebben het moeilijk tijdens hun verblijf ‘in het andere geloof’, anderen ontdekken een wereld waar ze graag langer zouden willen vertoeven.



Afl. 1, do 8 januari: Hare Krishna en evangelisch christen
Afl. 2, do 15 januari: protestant en moslim
Afl. 3, do 22 januari: hindoe en rooms-katholiek
Afl. 4, do 29 januari: jood en Zen-boeddhist

Bron: ncrv

----------------------

Lijkt mij een erg interessant programma. Komt van ruilen huilen?

Sou3adje...
14-01-04, 18:15
Geplaatst door Dutchguy
Afl. 1, do 8 januari: Hare Krishna en evangelisch christen
Afl. 2, do 15 januari: protestant en moslim
Afl. 3, do 22 januari: hindoe en rooms-katholiek
Afl. 4, do 29 januari: jood en Zen-boeddhist

Bron: ncrv

----------------------



Ik heb die aflevering van 8 januari gezien. Ik vond dat die vrouw zich nogal aanstelde. Ze bleef maar hameren op 't feit dat ze veel gebruiken van die Krishnagozer maar niet begreep, terwijl hij zich juist heel begripvol opstelde. Ja hallo, wat denk je dat de bedoeling van dat programma is? Ook al speelde de bekering van die Krishna-vent op late leeftijd ook een rol, ik vind alsnog dat ze zich heel erg aanstelde.

Een leuk, soortgelijk programma is Weekend een ander (http://www.tvgids.nl/detail.php?pid=1013531&tab=). Ik lag helemaal in een deuk toen ik een week geleden iets in de Sp!ts las in de trant van': 'De in Drenthe geboren en getogen Jos ontdekt tijdens zijn verblijf in de Bijlmer dat er verschil bestaat tussen een Turk en een Surinamer en kroegtijger Cindy (...)' :haha:

Maar het is hem vergeven, in Drenthe zijn de enige kleurlingen waarschijnlijk de roodbonte koeien in de wei.

~Panthera~
14-01-04, 18:29
Geplaatst door Sou3adje...
Ik heb die aflevering van 8 januari gezien. Ik vond dat die vrouw zich nogal aanstelde. Ze bleef maar hameren op 't feit dat ze veel gebruiken van die Krishnagozer maar niet begreep, terwijl hij zich juist heel begripvol opstelde. Ja hallo, wat denk je dat de bedoeling van dat programma is? Ook al speelde de bekering van die Krishna-vent op late leeftijd ook een rol, ik vind alsnog dat ze zich heel erg aanstelde.

Een leuk, soortgelijk programma is Weekend een ander (http://www.tvgids.nl/detail.php?pid=1013531&tab=). Ik lag helemaal in een deuk toen ik een week geleden iets in de Sp!ts las in de trant van': 'De in Drenthe geboren en getogen Jos ontdekt tijdens zijn verblijf in de Bijlmer dat er verschil bestaat tussen een Turk en een Surinamer en kroegtijger Cindy (...)' :haha:

Maar het is hem vergeven, in Drenthe zijn de enige kleurlingen waarschijnlijk de roodbonte koeien in de wei.
--------------------------------------

:lol: die vrouw moet minstens nog 10 afleveringen meelopen.
Wellicht dat er dan "iets" blijft hangen. :hihi:

Sou3adje...
14-01-04, 18:40
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------------------

:lol: die vrouw moet minstens nog 10 afleveringen meelopen.
Wellicht dat er dan "iets" blijft hangen. :hihi:



De geur van wierooksticks? :argwaan:

~Panthera~
14-01-04, 18:42
Geplaatst door Sou3adje...
De geur van wierooksticks? :argwaan:
-------------------

Wellicht bereikt ze hierdoor de "verlichting" ? :stout:

mark61
14-01-04, 19:17
Geplaatst door Sou3adje...
Maar het is hem vergeven, in Drenthe zijn de enige kleurlingen waarschijnlijk de roodbonte koeien in de wei.

Wel s van de republiek der Zuid-Molukken gehoord? Die ligt ergens tussen Beilen en Boven-Smilde, of hoe het daar mag heten. :hihi:

Sou3adje...
14-01-04, 20:55
Geplaatst door mark61
Wel s van de republiek der Zuid-Molukken gehoord? Die ligt ergens tussen Beilen en Boven-Smilde, of hoe het daar mag heten. :hihi:



De BoerenBijlmer? :argwaan:


PS: Panthera, 'de verdoving' heet zoiets! Je prikt te vaak vanuit coffeeshop Flower Power! :p (c r)

~Panthera~
14-01-04, 21:21
Geplaatst door Sou3adje...
Je prikt te vaak vanuit coffeeshop Flower Power! :p (c r)
--------------------------

:stomp: :blowen: :giechel:

et_2000nl
14-01-04, 23:30
Een goed gestolen idee is altijd beter dan een slecht idee van jezelf.

Lijkt me wel wat voor maroc.nl prikkers, een reli-ruil. Ik heb al allerlei exotische ideen over prik koppels....

Daviddavid
15-01-04, 11:15
Geplaatst door et_2000nl
... Ik heb al allerlei exotische ideen over prik koppels....


Zoals?

et_2000nl
15-01-04, 11:19
Geplaatst door Daviddavid
Zoals?

We hebben het over reli ruil David....

Doe zelf een poging zou ik zeggen....

~Panthera~
15-01-04, 11:33
Geplaatst door et_2000nl
Een goed gestolen idee is altijd beter dan een slecht idee van jezelf.

Lijkt me wel wat voor maroc.nl prikkers, een reli-ruil. Ik heb al allerlei exotische ideen over prik koppels....
--------------


Vertel......... :stout:

Daviddavid
15-01-04, 11:37
Geplaatst door et_2000nl
We hebben het over reli ruil David....

Doe zelf een poging zou ik zeggen....


Dat het om reli-ruil ging, daar was ik me van bewust hoor. Was gewoon beneiuwd naar jouw ideeen.

even denken, ik en Sadeeq is een wellicht interessante ruil? ZZ en Gert-Jan?

et_2000nl
15-01-04, 12:25
Geplaatst door Daviddavid
Dat het om reli-ruil ging, daar was ik me van bewust hoor. Was gewoon beneiuwd naar jouw ideeen.

even denken, ik en Sadeeq is een wellicht interessante ruil? ZZ en Gert-Jan?

Wist ik wel dat jij dat wist.... :D

OK so far:

DD en Sadeeq
ZZ en GJ

(Waarom moet jij nu weer mannen koppelen.... :moe: )

Ik met wie.... Zou het niet weten, ik laat me liever koppelen, moet mijn afkomst niet verlochenen en zo....

Wat suggesties:

Mark - Freya
Taouanza - Puk
Hutje - Nobeltje

et_2000nl
15-01-04, 12:26
Geplaatst door ~Panthera~
--------------


Vertel......... :stout:

Zie posting hierboven....

Met wie zou jij wel eens willen reli-rollebollen?

Daviddavid
15-01-04, 12:30
Geplaatst door et_2000nl


(Waarom moet jij nu weer mannen koppelen.... :moe: )




:D


Het sluipt er in hè.


Zal eens denken aan wie we jou kunnen koppelen. Een beetje een zeurderig meisje moet het denk ik zijn.

et_2000nl
15-01-04, 12:34
Geplaatst door Daviddavid
:D


Het sluipt er in hè.


Zal eens denken aan wie we jou kunnen koppelen. Een beetje een zeurderig meisje moet het denk ik zijn.

Kun jij Sadeeq bekeren? :stout:

We hebben op dit forum geen zeurderige meisjes, daarom is het ook zo moeilijk. Vrijwilligers vragen is ook geen optie, niemand zou willen, en mijn ego voorgoed naar de knoppen.... :moe:
Ik ben gewoon de organisator. :blij:

~Panthera~
15-01-04, 12:38
Geplaatst door et_2000nl
Zie posting hierboven....

Met wie zou jij wel eens willen reli-rollebollen?
-------------------

:hihi: geen flauw idee.
Zou je eerlijk moeten zijn, zou het een godsdienst moeten zijn waar je zo ver mogelijk van af staat, aan de andere kant wil je eigenlijk iets wat je intresseert.
Moeilijk. :moe:

Daviddavid
15-01-04, 12:41
Geplaatst door et_2000nl
Kun jij Sadeeq bekeren? :stout:

We hebben op dit forum geen zeurderige meisjes, daarom is het ook zo moeilijk. Vrijwilligers vragen is ook geen optie, niemand zou willen, en mijn ego voorgoed naar de knoppen.... :moe:
Ik ben gewoon de organisator. :blij:

ETJE DE KWISMASTER. Met een paar charmante assistentes, ik zie het wel voor me, ja.

Over Sadeeq ga ik maar niet te veel dingen zeggen, heb ik gelijk weer strafpunten. En ik hoef hem toch niet te bekeren? Een kijkje in elkaars leven nemen, daar ging het toch om? Dat moet toch wel kunnen?

En over zeurderige meisjes gesproken, de dames in de discussie "Islam en Wenkbrauwen" of zoeits, die kunnen er toch wel iets van, hoor.

Sou3adje...
15-01-04, 12:51
Geplaatst door Daviddavid
ETJE DE KWISMASTER. Met een paar charmante assistentes, ik zie het wel voor me, ja.

Over Sadeeq ga ik maar niet te veel dingen zeggen, heb ik gelijk weer strafpunten. En ik hoef hem toch niet te bekeren? Een kijkje in elkaars leven nemen, daar ging het toch om? Dat moet toch wel kunnen?

En over zeurderige meisjes gesproken, de dames in de discussie "Islam en Wenkbrauwen" of zoeits, die kunnen er toch wel iets van, hoor.



Ze zijn ook dichter bij huis te vinden hoor. Een blik op Wie schrijft die blijft zegt genoeg.


De perfecte ruil: J.M.T en Sadeeq. :hihi:

et_2000nl
15-01-04, 12:56
Geplaatst door Daviddavid
ETJE DE KWISMASTER. Met een paar charmante assistentes, ik zie het wel voor me, ja.

Over Sadeeq ga ik maar niet te veel dingen zeggen, heb ik gelijk weer strafpunten. En ik hoef hem toch niet te bekeren? Een kijkje in elkaars leven nemen, daar ging het toch om? Dat moet toch wel kunnen?

En over zeurderige meisjes gesproken, de dames in de discussie "Islam en Wenkbrauwen" of zoeits, die kunnen er toch wel iets van, hoor.

Ik begin me al comfortabeler te voelen in deze rol....

Daviddavid
15-01-04, 12:57
Geplaatst door Sou3adje...
Ze zijn ook dichter bij huis te vinden hoor. Een blik op Wie schrijft die blijft zegt genoeg.


De perfecte ruil: J.M.T en Sadeeq. :hihi:


Nee, ik mocht met Sadeeq ruilen! ik was eerst!

et_2000nl
15-01-04, 13:08
Geplaatst door Daviddavid
Nee, ik mocht met Sadeeq ruilen! ik was eerst!

Je mag hem hebben!

Daviddavid
15-01-04, 13:11
En wie is JMT?

Sou3adje...
15-01-04, 13:21
Geplaatst door Daviddavid
En wie is JMT?


Dat is de vrouwelijke Puk in 't kwadraat. :verward:

Daviddavid
15-01-04, 13:28
jamaar, jamaar, waar staan die letters voor?

Al Sawt
15-01-04, 13:32
Geplaatst door Daviddavid
jamaar, jamaar, waar staan die letters voor? Junkachtige Melochmane Trut.

Sou3adje...
15-01-04, 13:38
Geplaatst door Daviddavid
jamaar, jamaar, waar staan die letters voor?



De beginletters van 'Onnadenkend' in drie verschillende talen? :verward:



Geplaatst door J.M.T.
Wat betreft Rosemuller. Je kunt wel veel geld hebben maar je toch voor anderen (minder bedeelden) inzetten? Maar ook hij heeft voor mij geen enkel gevoel voor wat er werkelijk onder de mensen leeft - vandaar het zetelverlies.

Intussen is het vreselijk dat dit nu al de derde politicus is die zich zo bedreigd voelt dat hij zegt "zoek het zelf maar uit mijn familie is belangrijker". Hetzelfde geldt voor Mr. van Boxtel en Melkert.
Alle drie waardevolle mensen voor de maatschappij.


Waarom is haar nick trouwens gewist? Nagenoeg geen quotes terug te vinden.

et_2000nl
15-01-04, 13:39
Geplaatst door Sou3adje...
Dat is de vrouwelijke Puk in 't kwadraat. :verward:

Neem jij Pukkie dan, dan doe ik die JMT....

Daviddavid
15-01-04, 13:41
Geplaatst door Sou3adje...

Waarom is haar nick trouwens gewist? Nagenoeg geen quotes terug te vinden.


Vandaar dat ik nog nooit van haar gehoord had.

goed.

Kunnnen we nog meer interessante reli-uitwissel-koppels bedenken?

et_2000nl
15-01-04, 13:44
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------

:hihi: geen flauw idee.
Zou je eerlijk moeten zijn, zou het een godsdienst moeten zijn waar je zo ver mogelijk van af staat, aan de andere kant wil je eigenlijk iets wat je intresseert.
Moeilijk. :moe:

OK, jij hoort bij de asistentes....

Sou3adje...
15-01-04, 13:48
Geplaatst door et_2000nl
Neem jij Pukkie dan, dan doe ik die JMT....


Ik wil 151NobelPrizes.


Royce en Julien would also make an adorable couple. :p

et_2000nl
15-01-04, 13:53
Geplaatst door Sou3adje...
Ik wil 151NobelPrizes.

Had ik al gekoppeld aan Hutje.... Maar de organisatie is soepel.... She's yours....


Geplaatst door Sou3adje...

Royce en Julien would also make an adorable couple. :p

Julien aimerait parler sale en français...

Daviddavid
15-01-04, 13:54
ZS moet ook in een aflevering, maar met wie o wie?

Sou3adje...
15-01-04, 13:58
Geplaatst door Daviddavid
ZS moet ook in een aflevering, maar met wie o wie?


An3sdej! Zullen ze beide geweldig vinden.



Geplaatst door et_2000nl
Julien aimerait parler sale en français...


Wa? :verward: Het enige dat ik onthouden heb van die 5 gruwelijke jaren Frans is 'Je deteste la Francais.' En nog wat niet-noemenswaardige, in Marokko opgedane scheldwoorden voor op de vismarkt. :nerveus:

et_2000nl
15-01-04, 14:04
Geplaatst door Sou3adje...
An3sdej! Zullen ze beide geweldig vinden.

ZS in een varkensstal.... :D


Geplaatst door Sou3adje...
Wa? :verward: Het enige dat ik onthouden heb van die 5 gruwelijke jaren Frans is 'Je deteste la Francais.' En nog wat niet-noemenswaardige, in Marokko opgedane scheldwoorden voor op de vismarkt. :nerveus:

Julien would love to talk dirty in french.... Zo beter....

Onderwijs van tegenwoordig ook.... Je zou er een leraar (of lerares) van gaan ombrengen....