PDA

Bekijk Volledige Versie : Turken trekken collectief boete kleed aan na schiet incident !!



ZbaqZbaq
14-01-04, 19:26
Turken willen overleg na dood docent
Bron: TV West / NOS Journaal


Naar aanleiding van de dodelijke schietpartij op het Terra College in Den Haag heeft het Inspraakorgaan Turken (IOT) om een gesprek gevraagd met minister Van der Hoeven van Onderwijs. Het IOT wil met de minister overleggen om na te gaan hoe zulke incidenten in de toekomst kunnen worden voorkomen.

In een verklaring schrijft het IOT vandaag: ''Het is gruwelijk dat bij dit schietincident sprake is van een verdachte van Turkse afkomst''. Het IOT hoopt dat dit incident geen negatief effect zal hebben op de dialoog tussen de Turkse gemeenschap en de Nederlandse samenleving en hoopt dat ''zulke o_nmenselijke en o_nacceptabele feiten'' de opgebouwde toenadering niet zal schaden.

Volgens de politie heeft de verdachte van de schietpartij, de 17-jarige Murat D., nog niets verklaard over zijn redenen om docent Hans van Wieren om te brengen. Hij beroept zich tot nu toe op zijn zwijgrecht. Onbekend is ook of de verdachte als minderjarige of als meerderjarige beoordeeld gaat worden. Voor mensen tussen de 16 en 18 jaar kan bij zware misdaden, het meerderjarigen strafrecht van toepassing worden geacht. Daarover beslist het OM.

De man die de verdachte gisteren naar de politie bracht is een vriend van de familie van de dader. Hij geeft in het 20:00 uur journaal van vanavond een interview over zijn kijk op de gang van zaken.

Tot nu toe heeft het NOS-journaal overigens nog niets gemeld over de etnische achtergrond van de verdachte. Hoofdredacteur Hans Laroes legt daarover verantwoording af op de NOS-site. Eén van de redenen is dat het journaal gisteren nog niet overtuigd was of de etnische achtergrond van de dader relevant is tot de gepleegde misdaad. De vraag de men zich stelt luidt: ''is het gewone waanzin of allochtone waanzin? En is het ene van een andere orde dan het andere?''. Vandaag zou het journaal verder op zoek gaan naar de achtergronden van de dader.
-----------------------------------------------------------------------

Turken zijn spoor totaal bijster

an3sdej
14-01-04, 19:33
Aan de andere kant is het natuurlijk goed, dat als zij zelf een probleem ervaren, dat ze erover willen praten. Dat mis ik wel bij Marokkaanse organisaties.

Goodnight
14-01-04, 19:39
Geplaatst door an3sdej
Aan de andere kant is het natuurlijk goed, dat als zij zelf een probleem ervaren, dat ze erover willen praten. Dat mis ik wel bij Marokkaanse organisaties.

Zo plaatsen ze zich inderdaad in een hoekje.
Alsof de hele gemeenschap verantwoordelijk is voor wat een 17 jarige gefrustreerde puber heeft gedaan.

Alstjeblieft zeg!
Ik vind het gewoon hielenlikken!
Als een surinamer iemand neer knalt gaat toch ook niet de hele Surinaamse gemeenschap zo reageren, of de Antilliaanse?

Is heel erg dramatisch wat er is gebeurd.En het is ook vreselijk voor de familieleden van die man.
Die jongen moet zijn straf krijgen.

Maar wat die Turkse organisatie nu doet, sorry...daarmee nemen ze de verantwoordelijkheid op zichzelf...kunnen ze garanderen dat er niet meer zoiets gebeurt?
Ze zijn gewoon bang dat ze straks ook een stempel krijgen in de media....that's it...niets meer en niets minder!

Bij het eerdere schietincident een aantal jaren terug, was er ook een Turkse jongen betrokken.

Waterval
14-01-04, 19:39
Geplaatst door an3sdej
Aan de andere kant is het natuurlijk goed, dat als zij zelf een probleem ervaren, dat ze erover willen praten. Dat mis ik wel bij Marokkaanse organisaties.

Misselijkmakende opmerking.. Waanzin kent geen afkomst.. Waar is de Nederlandse belangenorganisatie van massale belastingfraude of kindermisbruik?

ps. De jongen had een Nederlandse voogd.. Neem je die iets kwalijk....?

an3sdej
14-01-04, 19:50
hihih ... Ik ben lid van de vereniging voor beleggers hoor (VEB) :lachu:

sadeeQ
14-01-04, 19:53
Geplaatst door ZbaqZbaq
Turken willen overleg na dood docent
Bron: TV West / NOS Journaal


Naar aanleiding van de dodelijke schietpartij op het Terra College in Den Haag heeft het Inspraakorgaan Turken (IOT) om een gesprek gevraagd met minister Van der Hoeven van Onderwijs. Het IOT wil met de minister overleggen om na te gaan hoe zulke incidenten in de toekomst kunnen worden voorkomen.

In een verklaring schrijft het IOT vandaag: ''Het is gruwelijk dat bij dit schietincident sprake is van een verdachte van Turkse afkomst''. Het IOT hoopt dat dit incident geen negatief effect zal hebben op de dialoog tussen de Turkse gemeenschap en de Nederlandse samenleving en hoopt dat ''zulke o_nmenselijke en o_nacceptabele feiten'' de opgebouwde toenadering niet zal schaden.

Volgens de politie heeft de verdachte van de schietpartij, de 17-jarige Murat D., nog niets verklaard over zijn redenen om docent Hans van Wieren om te brengen. Hij beroept zich tot nu toe op zijn zwijgrecht. Onbekend is ook of de verdachte als minderjarige of als meerderjarige beoordeeld gaat worden. Voor mensen tussen de 16 en 18 jaar kan bij zware misdaden, het meerderjarigen strafrecht van toepassing worden geacht. Daarover beslist het OM.

De man die de verdachte gisteren naar de politie bracht is een vriend van de familie van de dader. Hij geeft in het 20:00 uur journaal van vanavond een interview over zijn kijk op de gang van zaken.

Tot nu toe heeft het NOS-journaal overigens nog niets gemeld over de etnische achtergrond van de verdachte. Hoofdredacteur Hans Laroes legt daarover verantwoording af op de NOS-site. Eén van de redenen is dat het journaal gisteren nog niet overtuigd was of de etnische achtergrond van de dader relevant is tot de gepleegde misdaad. De vraag de men zich stelt luidt: ''is het gewone waanzin of allochtone waanzin? En is het ene van een andere orde dan het andere?''. Vandaag zou het journaal verder op zoek gaan naar de achtergronden van de dader.
-----------------------------------------------------------------------

Turken zijn spoor totaal bijster

Gatverdamme, misselijk word je van zo een kut subsidie turk, van mij mogen ze zo een debiel bij de volgende slachtfeest tot shaoarma vlees bewerken.

Stel nu dat een kaaskop een turkse leraar had neergknald, had je uzlke geluiden van kaaskoppen gehoord.
:moe:

mark61
14-01-04, 20:06
Geplaatst door Goodnight
Zo plaatsen ze zich inderdaad in een hoekje.
Alsof de hele gemeenschap verantwoordelijk is voor wat een 17 jarige gefrustreerde puber heeft gedaan.

Alstjeblieft zeg!
Ik vind het gewoon hielenlikken!

Ik denk dat je het moet zien als damage control. Ik denk dat de handboeken zo'n initiatief voorschrijven.

Chaya
14-01-04, 20:07
Waarom zijn jullie zo negatief over Turken? ik vind het een goed gebaar.
Niet dat ze verantwoordelijkheid hoeven te nemen, maar als ze het doen, vind ik het alleen maar een goed initiatief.

theemuts
14-01-04, 20:09
Stel nu dat een kaaskop een turkse leraar had neergknald, had je uzlke geluiden van kaaskoppen gehoord.

De laatste jaren doen de kaaskoppen niet anders dan zich voor de hersens slaan over de houding en het gedogen van de laatste dertig jaar. Maar dat wordt dan vaak weer als 'rechts' betiteld :kwaad:

Chaya
14-01-04, 20:10
Geplaatst door sadeeQ
Gatverdamme, misselijk word je van zo een kut subsidie turk, van mij mogen ze zo een debiel bij de volgende slachtfeest tot shaoarma vlees bewerken.

Stel nu dat een kaaskop een turkse leraar had neergknald, had je uzlke geluiden van kaaskoppen gehoord.
:moe:

Sadeeq je laat je racistisch uit over Nederlanders.

sadeeQ
14-01-04, 20:13
Geplaatst door Chaya
Sadeeq je laat je racistisch uit over Nederlanders.

:watte?: vertel me iets nieuws

mark61
14-01-04, 20:13
Geplaatst door sadeeQ
Gatverdamme, misselijk word je van zo een kut subsidie turk, van mij mogen ze zo een debiel bij de volgende slachtfeest tot shaoarma vlees bewerken.

Stel nu dat een kaaskop een turkse leraar had neergknald, had je uzlke geluiden van kaaskoppen gehoord.
:moe:

SadeeQ hoe durf je je (geitjes) zo uit te laten. En ik wil niet horen dat ze volgende week een subsidieturk tot op het bot hebben afgekloven als een stelletje piranhas op poten. Dan is het echt mkz en op de barbeq. Denk erom.

Goodnight
14-01-04, 20:18
Geplaatst door Chaya
Waarom zijn jullie zo negatief over Turken? ik vind het een goed gebaar.
Niet dat ze verantwoordelijkheid hoeven te nemen, maar als ze het doen, vind ik het alleen maar een goed initiatief.

niemand is negatief over turken.
Vind het gebaar nu alleen erg overdreven....

ZbaqZbaq
14-01-04, 20:21
om er maar niet van te spreken dat ze een totaal verkeerd signaal afgeven en de aandacht van de dader naar de gemeenscap toe trekken

Dutchguy
14-01-04, 20:23
Geplaatst door Goodnight
niemand is negatief over turken.
Vind het gebaar nu alleen erg overdreven....

Ik ook, maar het verzoek komt van die Turkse organisatie zelf. Blijkbaar is er die behoefte.

barfly
14-01-04, 20:29
Wat raar dat er zo negatief wordt gereageerd op het Turkse initiatief om in ieder geval een geluid te laten horen van afkeuring? Ik heb voor de verandering Turksnl.net gelezen en er staat een topic vol afschuw! En dan lees ik hier een ZaqTabaq die dat verwerpelijk vind? In mijn ogen ongelovelijk dat zo'n lulhannes die Turken becritiseerd terwijl het enige geluid dat ZZ hier uit in het kader van onverdraagzaamheid staat.
Ik ben van mening dat de Turken groot gelijk hebben om un afschuw uit te spreken over dit drama!

Goodnight
14-01-04, 20:31
Geplaatst door Dutchguy
Ik ook, maar het verzoek komt van die Turkse organisatie zelf. Blijkbaar is er die behoefte.

Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het nu een beetje de houding is van :
ow alsjeblieft plaats ons niet in het strafhokje net als de marokkaanse jongeren.

Dit soort shit gebeurt overal, en helaas leven we in een maatschappij waar dit meer en meer zal gebeuren.

De ene keer zal het een turk zijn, volgende keer een andere bevolkingsgroep.

Maar het is een probleem van de hele maatschappij, niet van een specifieke groep.

Nu maken ze het een 'turks' probleem.

helaas...

barfly
14-01-04, 20:34
Geplaatst door Waterval
Misselijkmakende opmerking.. Waanzin kent geen afkomst.. Waar is de Nederlandse belangenorganisatie van massale belastingfraude of kindermisbruik?

ps. De jongen had een Nederlandse voogd.. Neem je die iets kwalijk....?

Ik heb die Nederlandse voogd op tv gezien en ik geloof best dat ie een Nederlands paspoort heeft maar zijn origine is toch echt in het Turkse te zoeken...

Goodnight
14-01-04, 20:40
Geplaatst door barfly
Wat raar dat er zo negatief wordt gereageerd op het Turkse initiatief om in ieder geval een geluid te laten horen van afkeuring? Ik heb voor de verandering Turksnl.net gelezen en er staat een topic vol afschuw! En dan lees ik hier een ZaqTabaq die dat verwerpelijk vind? In mijn ogen ongelovelijk dat zo'n lulhannes die Turken becritiseerd terwijl het enige geluid dat ZZ hier uit in het kader van onverdraagzaamheid staat.
Ik ben van mening dat de Turken groot gelijk hebben om un afschuw uit te spreken over dit drama!

Er is een verschil tussen je afschuw laten blijken en de verantwoordelijkheid van zoiets op je nemen.
Hiermee maken ze het het probleem van de Turkse gemeenschap, het is een maatschappelijk probleem mocht het jullie ontgaan zijn.

En ook hier werd er met afschuw over gesproken, maar dat neemt niet weg dat velen ook de manier waarop het gebracht wordt ( zijnde het een etniciteits probleem) afkeuren....
of mag dat niet?

barfly
14-01-04, 20:45
Geplaatst door Goodnight
Er is een verschil tussen je afschuw laten blijken en de verantwoordelijkheid van zoiets op je nemen.
Hiermee maken ze het het probleem van de Turkse gemeenschap, het is een maatschappelijk probleem mocht het jullie ontgaan zijn.

En ook hier werd er met afschuw over gesproken, maar dat neemt niet weg dat velen ook de manier waarop het gebracht wordt ( zijnde het een etniciteits probleem) afkeuren....
of mag dat niet?

Ik vind het een goed gebaar van de Turkse gemeenschap! Wat is er mis mee? Dat het sowieso een maatschappelijk probleem is dat is duidelijk, maar dat de Turken zich opwerpen om in ieder geval een dialoog aan te gaan over dit maatschappelijke probleem juich ik toe. En wat me tegen de borst stuit is mensen die dan zo'n inititief afkeuren omdat ze zich in een hoekje zouden plaatsen? Terwijl ik denk dat juist de maatschappij dit initiatief zal waarderen in plaats van een complete stilte.

Goodnight
14-01-04, 20:51
Geplaatst door barfly
Ik vind het een goed gebaar van de Turkse gemeenschap! Wat is er mis mee? Dat het sowieso een maatschappelijk probleem is dat is duidelijk, maar dat de Turken zich opwerpen om in ieder geval een dialoog aan te gaan over dit maatschappelijke probleem juich ik toe. En wat me tegen de borst stuit is mensen die dan zo'n inititief afkeuren omdat ze zich in een hoekje zouden plaatsen? Terwijl ik denk dat juist de maatschappij dit initiatief zal waarderen in plaats van een complete stilte.

Daar verschillen de meningen dan over zoals duidelijk is.

Ik ind het een afschuwelijk voorval, maar het initiatief vind ik minder.
Dit initiatief wel te verstaan.
Kijk willen ze het over het maatschappelijk probleem in het algemeen hebben, vind ik wat anders.
Maar alleen op het toneel verschijnen in dit geval vind ik de schuld bij zich zelf leggen.

barfly
14-01-04, 21:02
Geplaatst door Goodnight
Daar verschillen de meningen dan over zoals duidelijk is.

Ik ind het een afschuwelijk voorval, maar het initiatief vind ik minder.
Dit initiatief wel te verstaan.
Kijk willen ze het over het maatschappelijk probleem in het algemeen hebben, vind ik wat anders.
Maar alleen op het toneel verschijnen in dit geval vind ik de schuld bij zich zelf leggen.

Heb je vanavond het NOS journaal of Netwerk gezien? In een ervan kwam de voogd aan het woord en een criminoloog van duidelijk Turks of aanverwante afkomst. Deze criminoloog had het over een geweldscultuur die schuilt in de Turkse mannenmaatschappij en het accepteren van geweld.
Dit terzijde.
Dat de Turken de dialoog aangaan is in mijn ogen absoluut toe te juichen.
Wat mij en ik denk een groot gedeelte van de maatschappij betreft ligt de schuld niet zozeer bij de Turken. Wat in dit geval wel op z'n plaats is, is een gemeenschap die zich de situatie aantrekt en erover wil praten en denken en als eerste aanzet haar afkeuring uitspreekt over dit voorval.

Wat mij in deze topic vooral ergerd is het afwijzen van deze stap door een gemeenschap die duidelijk net zo geschokt is als de rest.

000NobelPrizes
14-01-04, 21:11
Geplaatst door barfly
[B]Heb je vanavond het NOS journaal of Netwerk gezien? In een ervan kwam de voogd aan het woord en een criminoloog van duidelijk Turks of aanverwante afkomst. Deze criminoloog had het over een geweldscultuur die schuilt in de Turkse mannenmaatschappij en het accepteren van geweld.


Dat heb ik ook gezien. Er is een kleine groep waarbinnen waardering en begrip bestaan voor het met geweld vereffenen van een dispuut.

Dat de Turkse gemeenschap hier e.e.a. over wil zeggen, is zondermeer toe te juichen.
En ik vraag me wel af waarom dit beschouwd moet worden als collectieve boetedoening, zoals de titel weer hysterisch loeit.

Deze Turken nemen zelf het initiatief om erop te reageren zoals zij daarop willen reageren. Ik het zo'n vermoeden dat het hen een rotzorg zal zijn wat de Marokkanen daarvan vinden.

Sou3adje...
14-01-04, 21:19
Geplaatst door barfly
Heb je vanavond het NOS journaal of Netwerk gezien? In een ervan kwam de voogd aan het woord en een criminoloog van duidelijk Turks of aanverwante afkomst. Deze criminoloog had het over een geweldscultuur die schuilt in de Turkse mannenmaatschappij en het accepteren van geweld.
Dit terzijde.
Dat de Turken de dialoog aangaan is in mijn ogen absoluut toe te juichen.
Wat mij en ik denk een groot gedeelte van de maatschappij betreft ligt de schuld niet zozeer bij de Turken. Wat in dit geval wel op z'n plaats is, is een gemeenschap die zich de situatie aantrekt en erover wil praten en denken en als eerste aanzet haar afkeuring uitspreekt over dit voorval.

Wat mij in deze topic vooral ergert is het afwijzen van deze stap door een gemeenschap die duidelijk net zo geschokt is als de rest.


Kon het niet laten. Uiterst ergerlijke fout. :)

Goodnight
14-01-04, 21:20
Geplaatst door barfly
Heb je vanavond het NOS journaal of Netwerk gezien? In een ervan kwam de voogd aan het woord en een criminoloog van duidelijk Turks of aanverwante afkomst. Deze criminoloog had het over een geweldscultuur die schuilt in de Turkse mannenmaatschappij en het accepteren van geweld.
Dit terzijde.
Dat de Turken de dialoog aangaan is in mijn ogen absoluut toe te juichen.
Wat mij en ik denk een groot gedeelte van de maatschappij betreft ligt de schuld niet zozeer bij de Turken. Wat in dit geval wel op z'n plaats is, is een gemeenschap die zich de situatie aantrekt en erover wil praten en denken en als eerste aanzet haar afkeuring uitspreekt over dit voorval.

Wat mij in deze topic vooral ergerd is het afwijzen van deze stap door een gemeenschap die duidelijk net zo geschokt is als de rest.

Ik heb het niet gezien...

Ik denk dat er verschillende meningen zijn over de redenen waarom de Turkse maatschappij de dialoog aangaat.

Wat velen denk ik hier duidelijk willen maken is het volgende: het hele gebeuren opzich is al vreselijk genoeg.En er moet zeker actie ondernomen worden om dit soort dingen te voorkomen in de toekomst.
De discussie op ich is dus absoluut niet verkeerd, want de man was nog niet eens overleden of de politiek had het al over het wel of niet beveilligen van scholen, hoe ver wil je gaan etc.
Het is heel triest dat dit moest gebeuren, maar waarschijnlijk dat dit de bal aan het rollen brengt.
Dat de Turkse gemeenschap hun medleven willen betuigen en afschuw laten blijken is ook niets mis mee.

Alleen dit initiatief roept gemengde gevoelens op.
Zoals iemand al eerder opmerkte: als het een nederlandse jongen betrof, zouden er toch ook geen nederlandse organisatie;s zijn die dit initiatief zouden tonen?
Waarom niet?
Omdat het een maatschappelijk probleem betreft.

Maar dit vind ik ook van initiatieven als demonstreren tegen vermeende politiegeweld zoals in het geval van Driss.
Ik vond dat ook een onnodig initiatief: van wij marokkanen gaan demonstreren tegen politie geweld....
Zichzelf in een apart hokje plaatsen...

Het is een maatschappelijk probleem en het hoort geen etniciteits etikketje te krijgen, zodra je dat doet is de weg vrij voor brandmerken en stigmatiseren.

barfly
14-01-04, 21:20
Geplaatst door Sou3adje...
Kon het niet laten. Uiterst ergerlijke fout. :)

Sorrie, ik begrijp geen donder van d of dt of etc :)

Goodnight
14-01-04, 21:22
Geplaatst door 151 NobelPrizes
. Ik het zo'n vermoeden dat het hen een rotzorg zal zijn wat de Marokkanen daarvan vinden.

Ik denk dat het de marokkanen op dit forum een rot zorg zal zijn wat jij daarvan denkt. :tik:

000NobelPrizes
14-01-04, 21:23
Geplaatst door barfly
Sorrie, ik begrijp geen donder van d of dt of etc :)

het is stam plus t

Passen, stam is pas :
ik pas
jij pasT
hij/zij pasT

Worden, stam is word :
ik word
jij wordT
hij wordT

Snappie?

000NobelPrizes
14-01-04, 21:24
Geplaatst door Goodnight
Ik denk dat het de marokkanen op dit forum een rot zorg zal zijn wat jij daarvan denkt. :tik:

waarom reageer je dan

~Panthera~
14-01-04, 21:25
Geplaatst door barfly
Sorrie, ik begrijp geen donder van d of dt of etc :)
------------------------

Het is "hedt" met d t :melig2:
Snapdt dadt tan. : :stomp:

sadeeQ
14-01-04, 21:28
Geplaatst door Goodnight
Ik denk dat het de marokkanen op dit forum een rot zorg zal zijn wat jij daarvan denkt. :tik:

:haha: nou ik lig er werkelijk wakker van :hihi:

Sou3adje...
14-01-04, 21:29
Geplaatst door 151 NobelPrizes
het is stam plus t

Passen, stam is pas :
ik pas
jij pasT
hij/zij pasT

Worden, stam is word :
ik word
jij wordT
hij wordT

Snappie?


Niet doen. Ik wil me nog nuttig voelen op dit forum.

barfly
14-01-04, 21:31
Geplaatst door Goodnight
Ik heb het niet gezien...

Ik denk dat er verschillende meningen zijn over de redenen waarom de Turkse maatschappij de dialoog aangaat.

Wat velen denk ik hier duidelijk willen maken is het volgende: het hele gebeuren opzich is al vreselijk genoeg.En er moet zeker actie ondernomen worden om dit soort dingen te voorkomen in de toekomst.
De discussie op ich is dus absoluut niet verkeerd, want de man was nog niet eens overleden of de politiek had het al over het wel of niet beveilligen van scholen, hoe ver wil je gaan etc.
Het is heel triest dat dit moest gebeuren, maar waarschijnlijk dat dit de bal aan het rollen brengt.
Dat de Turkse gemeenschap hun medleven willen betuigen en afschuw laten blijken is ook niets mis mee.
Ok we zijn het redelijk eens...


Alleen dit initiatief roept gemengde gevoelens op.
Zoals iemand al eerder opmerkte: als het een nederlandse jongen betrof, zouden er toch ook geen nederlandse organisatie;s zijn die dit initiatief zouden tonen?
Waarom niet?
Omdat het een maatschappelijk probleem betreft.

Nee als een Nederlandse jongen dat zou doen (statistisch gezien een veel grotere kans) Dan heb je stille tochten enzo, dat is ook al eerder gebeurt.


Maar dit vind ik ook van initiatieven als demonstreren tegen vermeende politiegeweld zoals in het geval van Driss.
Ik vond dat ook een onnodig initiatief: van wij marokkanen gaan demonstreren tegen politie geweld....
Zichzelf in een apart hokje plaatsen...

Mjah steun, overleg en afkeuring uitspreken of demonstreren zoals bij Dries is denk ik wel iets anders.denk ik zo.


Het is een maatschappelijk probleem en het hoort geen etniciteits etikketje te krijgen, zodra je dat doet is de weg vrij voor brandmerken en stigmatiseren.
Je moet het ook niet etnisch bekijken maar cultureel, denk ik wel eens

theemuts
14-01-04, 21:32
Buiten jaloezie op hun graad van 'organisatie' in nederland, kan ik niet begrijpen wat sommigen op dit 'gebaar' van de Turkse organisaties tegen hebben.

Goodnight
14-01-04, 21:35
Geplaatst door barfly
Nee als een Nederlandse jongen dat zou doen (statistisch gezien een veel grotere kans) Dan heb je stille tochten enzo, dat is ook al eerder gebeurt.


Dat klopt, en deze zal er denk ik ook wel uiteindelijk komen.....
Maar ben niet zo voor stille tochten en dergelijke....
Het gebaar is mooi...maar het resultaat niet meetbaar...

Goodnight
14-01-04, 21:37
Geplaatst door theemuts
Buiten jaloezie op hun graad van 'organisatie' in nederland, kan ik niet begrijpen wat sommigen op dit 'gebaar' van de Turkse organisaties tegen hebben.

zwak om het op jaloezie te gooien zodra men kritiek uit.

Je begrijpt dan duidelijk niet veel.

sadeeQ
14-01-04, 21:39
Geplaatst door Goodnight
zwak om het op jaloezie te gooien zodra men kritiek uit.

Je begrijpt dan duidelijk niet veel.

:wohaa: je moet niet zulke hoge verwachtingen hebben van een vuilnismanntje

barfly
14-01-04, 21:42
Geplaatst door Goodnight
Dat klopt, en deze zal er denk ik ook wel uiteindelijk komen.....
Maar ben niet zo voor stille tochten en dergelijke....
Het gebaar is mooi...maar het resultaat niet meetbaar...

Jij hebt liever geen gemeenschappelijke uiting bij dit soort aangrijpende situaties?

Jas recht, kraag op, het regent...

Goodnight
14-01-04, 21:46
Geplaatst door barfly
Jij hebt liever geen gemeenschappelijke uiting bij dit soort aangrijpende situaties?

Jas recht, kraag op, het regent...

Het is niet dat ik het liever niet heb...wel goed lezen barfly...

maar het resultaat is niet zichtbaar....
een paar maanden mogen de mensen namelijk weer de straat op.

En naar mijn mening waren die tochten ooit in het leven geroepen als protest tegen zinloos geweld...???

Maar goed ik demonstreer nooit, ik loop nooit mee met tochten dus misschien ben ik wel een einzelganger wat dat betreft...

Goodnight
14-01-04, 21:48
Geplaatst door Goodnight
maanden mogen de mensen namelijk weer de straat op.



Ik bedoel, het gebeurt te vak, dus een paar maanden later mogen ze weer voor de volgende stille tocht de straat op....

Ik hou nu eenmaal niet van dingen die geen resultaat opleveren en waar je alleen maar gefrustreerd van raakt, omdat er toch verder geen verandering komt.

sjees wat pessimistisch he?

Puk
14-01-04, 21:53
Maar die Turkse criminoloog zegt het zelf!

De Turkse cultuur is een mannencultuur (komt dat door de Islam?) en een macho-cultuur. Het gebruik van geweld is in bepaalde gevallen normaal en wordt gewaardeerd. In het geval de eer in het geding is. Er lopen meer Turks jongens rond in Nederland die alleen nog maar wachten op een aanleiding de trekker over te halen.

Volgens die Turkse criminoloog. En hij heeft er voor gestudeerd.

barfly
14-01-04, 21:55
Geplaatst door Goodnight
Het is niet dat ik het liever niet heb...wel goed lezen barfly...

maar het resultaat is niet zichtbaar....
een paar maanden mogen de mensen namelijk weer de straat op.

En naar mijn mening waren die tochten ooit in het leven geroepen als protest tegen zinloos geweld...???

Maar goed ik demonstreer nooit, ik loop nooit mee met tochten dus misschien ben ik wel een einzelganger wat dat betreft...


Maar ben niet zo voor stille tochten en dergelijke....

Dat interpreteer ik dan als zeker niet neutraal...

Maargoed omdat het resultaat niet zichtbaar is knoop ik liever geen conclusies of het wel of niet helpt.
Ik vind het een mooi gebaar.

sadeeQ
14-01-04, 21:55
Geplaatst door Puk
Maar die Turkse criminoloog zegt het zelf!

De Turkse cultuur is een mannencultuur (komt dat door de Islam?) en een macho-cultuur. Het gebruik van geweld is in bepaalde gevallen normaal en wordt gewaardeerd. In het geval de eer in het geding is. Er lopen meer Turks jongens rond in Nederland die alleen nog maar wachten op een aanleiding de trekker over te halen.

Volgens die Turkse criminoloog. En hij heeft er voor gestudeerd. \\ :jeweetog: nou hopelijk kom je zo een turk tegen :auw:

barfly
14-01-04, 21:57
Geplaatst door Puk
Maar die Turkse criminoloog zegt het zelf!

De Turkse cultuur is een mannencultuur (komt dat door de Islam?) en een macho-cultuur. Het gebruik van geweld is in bepaalde gevallen normaal en wordt gewaardeerd. In het geval de eer in het geding is. Er lopen meer Turks jongens rond in Nederland die alleen nog maar wachten op een aanleiding de trekker over te halen.

Volgens die Turkse criminoloog. En hij heeft er voor gestudeerd.

:haha:

Hij was best omstreden te noemen ja :)

Goodnight
14-01-04, 21:57
Geplaatst door Puk
Maar die Turkse criminoloog zegt het zelf!

De Turkse cultuur is een mannencultuur (komt dat door de Islam?) en een macho-cultuur. Het gebruik van geweld is in bepaalde gevallen normaal en wordt gewaardeerd. In het geval de eer in het geding is. Er lopen meer Turks jongens rond in Nederland die alleen nog maar wachten op een aanleiding de trekker over te halen.

Volgens die Turkse criminoloog. En hij heeft er voor gestudeerd.


Oh boy....dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.

Ja PUK natuurlijk komt het door de Islam.
Die gebiedt namelijk leerlingen om hun leraar overhoop te knallen.
Dat leer ik mijn zoon nu ook.
Ik blijf in de traditie van de Islam.

En welke eer nu weer?

Dus als hij er voor gestudeerd heeft is zijn woord wet.
Wat ben je toch naief PUK, of igenlijk niet.
Dit soort dingen passen precies in jouw straatje... :ego:

Goodnight
14-01-04, 21:59
Geplaatst door barfly
Dat interpreteer ik dan als zeker niet neutraal...

Maargoed omdat het resultaat niet zichtbaar is knoop ik liever geen conclusies of het wel of niet helpt.
Ik vind het een mooi gebaar.

Loop je zelf wel eens met zo'n toch mee?

barfly
14-01-04, 22:07
Geplaatst door Goodnight
Loop je zelf wel eens met zo'n toch mee?

Nee, in mijn woonomgeving is er gelukkig de laatse tijd niets schokkends gebeurt behalve Pim die aan z'n eind kwam.

Puk
14-01-04, 22:08
Geplaatst door sadeeQ
\\ :jeweetog: nou hopelijk kom je zo een turk tegen :auw:

Ik heb het idee dat Turkse criminologen meer gevaar lopen...

Ben wel benieuwd of die Turkse criminoloog toevallig ook wat over Marokkanen weet te vertellen. Dat ie daar ook onderzoek naar gedaan heeft.

Puk
14-01-04, 22:10
Geplaatst door barfly
:haha:

Hij was best omstreden te noemen ja :)

Ik heb gehoord dat Turkse criminlogen erg goed zijn! :duim:

sadeeQ
14-01-04, 22:11
Geplaatst door Puk
Ik heb het idee dat Turkse criminologen meer gevaar lopen...

Ben wel benieuwd of die Turkse criminoloog toevallig ook wat over Marokkanen weet te vertellen. Dat ie daar ook onderzoek naar gedaan heeft.

nou deze marokkaanse praktizerende criminoloog kan je van alles vertellen , wat wil je allemaal weten pukje? :giechel:

Puk
14-01-04, 22:12
Geplaatst door sadeeQ
nou deze marokkaanse praktizerende criminoloog kan je van alles vertellen , wat wil je allemaal weten pukje? :giechel:

Dan heb ik wel een vraag aan onze huiscrimineel... uhhh... criminoloog.

Lopen de Marokkaanse jongeren rond om collectief de trekker over te halen?

sadeeQ
14-01-04, 22:17
Geplaatst door Puk
Dan heb ik wel een vraag aan onze huiscrimineel... uhhh... criminoloog.

Lopen de Marokkaanse jongeren rond om collectief de trekker over te halen?

alleen als ze een oerlelijk varkenskop tegen komen,maar voor zwijnen jacht is er een vergunning verleend door de staat. :student:

Goodnight
14-01-04, 22:22
Geplaatst door sadeeQ
alleen als ze een oerlelijk varkenskop tegen komen,maar voor zwijnen jacht is er een vergunning verleend door de staat. :student:

:melig:

freya
14-01-04, 22:40
Geplaatst door ZbaqZbaq
Turken willen overleg na dood docent
Bron: TV West / NOS Journaal


Naar aanleiding van de dodelijke schietpartij op het Terra College in Den Haag heeft het Inspraakorgaan Turken (IOT) om een gesprek gevraagd met minister Van der Hoeven van Onderwijs. Het IOT wil met de minister overleggen om na te gaan hoe zulke incidenten in de toekomst kunnen worden voorkomen.



Wat kan het inspraakorgaan Turken nu in 's hemelsnaam doen op te voorkomen dat een doorgedraaide leerling een leraar doodschiet?

Gaan ze een tweetalige folder uitgeven waar in staat dat dat niet mag?

Waarom voelen zij zich uberhaubt verantwoordelijk voor het gebeurde?

Speelde de etniciteit dan een doorslaggevende rol in deze zaak en zo ja wat kan het inspraakorgaan daar dan aan veranderen?



Volkomen idiote actie :moe:

Zat de hele avond in De Balie, is Haci Karacaer ook al in beeld geweest? :alien:

Orakel
14-01-04, 22:45
Geplaatst door Puk
Maar die Turkse criminoloog zegt het zelf!

De Turkse cultuur is een mannencultuur (komt dat door de Islam?) en een macho-cultuur. Het gebruik van geweld is in bepaalde gevallen normaal en wordt gewaardeerd. In het geval de eer in het geding is. Er lopen meer Turks jongens rond in Nederland die alleen nog maar wachten op een aanleiding de trekker over te halen.

Volgens die Turkse criminoloog. En hij heeft er voor gestudeerd.

Hahahahahahhahahaa, ik zeek in me broek van het lachen toen ik die man zag. Djeeezzzz, waar hebben ze die opgegraven? Da's voer voor de archeologen.

sadeeQ
14-01-04, 22:47
Geplaatst door Orakel
Hahahahahahhahahaa, ik zeek in me broek van het lachen toen ik die man zag. Djeeezzzz, waar hebben ze die opgegraven? Da's voer voor de archeologen.

:haha:

famillie van puk?

:fucyc: weer een zwager of zo?

Orakel
14-01-04, 22:49
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

Het is "hedt" met d t :melig2:
Snapdt dadt tan. : :stomp:

Daarom is het ook:

ik vin
jij vint

Verleden tijt:

ik vonnum
jij vonnum

Kan geen fukschaap tegen op.

mark61
14-01-04, 22:50
Geplaatst door Orakel
Kan geen fukschaap tegen op.

of geit 't fukschaap

Orakel
14-01-04, 22:50
Geplaatst door sadeeQ
:haha:

famillie van puk?

:fucyc: weer een zwager of zo?

ssst, da's de godfather van de criminologen. Crimo di tuttie crimi.

Orakel
14-01-04, 22:51
Geplaatst door mark61
of geit

makkie: ik geit, jij geit. :ego:
Someone please challenge me.

mark61
14-01-04, 22:53
Geplaatst door Orakel
makkie: ik geit, jij geit. :ego:
Someone please challenge me.

OK komtie. Wat is het verband tussen 'F. pasa çok hasta' en ' 't fukschaap'?

Orakel
14-01-04, 22:57
Geplaatst door mark61
OK komtie. Wat is het verband tussen 'F. pasa çok hasta' en ' 't fukschaap'?

Ook een makkie. Die t uit hasta is weggelopen uit pasa. Als ie terug gaat heb je weer cok (veel) pasta hasa: oftewel ossehaas met pasta.
En ossehaas krijg je als schapen gaan lopen fukken.

war staat die F voor?

F. Pasa is erg ziek door z'n gefriemel aan/in het fukschaap?

mark61
14-01-04, 23:01
Geplaatst door Orakel
Ook een makkie. Die t uit hasta is weggelopen uit pasa. Als ie terug gaat heb je weer cok (veel) pasta hasa: oftewel ossehaas met pasta.
En ossehaas krijg je als schapen gaan lopen fukken.

war staat die F voor?

F. Pasa is erg ziek door z'n gefriemel aan/in het fukschaap?

Da week nie meer. Ferid geloof ik. Ferhat. Fehmi. Fusilli. Maar voor de rest klop t heel aardig

Syphax
14-01-04, 23:11
Ik denk dat de Turken doorhebben dat in hedendaags Nederland men vooral afgaat op onderbuikgevoelens.
Doordat de Turk afstand neemt van dit voorval kan men dit moeilijk(er) in de schoenen schuiven van de Turkse gemeenschap.
Persoonlijk had ik gegokt op een blanke dader, en weet ik ook zeker dat als dit het geval was geweest men vooral de invloed van Amerikaanse films/muziek had benadrukt, maar dit terzijde.
Men benadrukt in Nederland heel graag het belang van integratie, wat in mijn optiek ook betekent het losmaken van je "gemeenschap" en door het leven gaan als individu binnen de Nederlandse gemeenschap.
Maar wat ik begrijp van een aantal van de medeprikkers is dat dat eigenlijk helemaal niet kan!!!
Ik zal me altijd moeten verantwoorden voor de daden van een Marokkaan...ook al is het iemand die ik helemaal niet ken, en die ik absoluut verafschuw.
Nogal dubbel allemaal!!
In Turkije zou een Turkse moordenaar ook gewoon een moordenaar zijn geweest, waarom is dat hier anders?
Ik vind het voorval afschuwelijk, maar om extra te benadrukken dat "wij" niet allemaal zo zijn...fuck off!!!
Ik kan alleen maar verantwoordelijk zijn voor mijn daden.

`

freya
14-01-04, 23:19
Geplaatst door Syphax
Doordat de Turk afstand neemt van dit voorval kan men dit moeilijk(er) in de schoenen schuiven van de Turkse gemeenschap.


Integendeel, het idee dat de etniciteit een rol speelt bij dit voorval wordt hierdoor juist bevestigd.

wit schaap
14-01-04, 23:22
Ook al zou etniciteit geen rol spelen, dan is het toch netjes dat de Turkse organisaties zo alert reageren?

Syphax
14-01-04, 23:31
Geplaatst door freya
Integendeel, het idee dat de etniciteit een rol speelt bij dit voorval wordt hierdoor juist bevestigd.
Ben ik niet met je eens....dat idee zit vastgeroest.
Die bevestiging is er al bij voorbaat.
In dit geval kan men stellen dat niet alle Turken zo zijn. Marokkanen daarintegen zijn het allemaal eens met voorvallen waarbij Marokkanen zijn betrokken, want ze geven als groep niet zo vaak blijk van hun afkeuren.
Dat kun je op dit prikbord al afleiden.

Syphax
14-01-04, 23:34
Geplaatst door wit schaap
Ook al zou etniciteit geen rol spelen, dan is het toch netjes dat de Turkse organisaties zo alert reageren?

Om als mens je afschuw te tonen ja, maar om te reageren puur omdat het een Turk betreft....zou niet zo moeten zijn.

et_2000nl
14-01-04, 23:36
Troetelturk heet niet voor niets troetelturk ipv troetelmarrokaan. Het knuffel gehalte ligt bij ons gewoon wat lager.... Voorbeelden te over hier....

Ik vind dat deze troetel criminoloog net zo snel is met zijn oordeel dan bronnen die vermelden dat etniciteit de oorzaak van het delict is. Voorbarige conslusies.

Een dialoog aangaan is iets anders dan het boetekleed....

Al Sawt
15-01-04, 00:55
Geplaatst door Puk
Maar die Turkse criminoloog zegt het zelf!

De Turkse cultuur is een mannencultuur (komt dat door de Islam?) en een macho-cultuur. Het gebruik van geweld is in bepaalde gevallen normaal en wordt gewaardeerd. In het geval de eer in het geding is. Er lopen meer Turks jongens rond in Nederland die alleen nog maar wachten op een aanleiding de trekker over te halen.

Volgens die Turkse criminoloog. En hij heeft er voor gestudeerd. Weet je wat die criminoloog nog meer bestudeerd heeft?

Dat die Turkse mannencultuur, identiek is aan de Christelijke culturen rondom de Middelandse Zee.

Toevallig bracht ie niet zo lang geleden, een werkbezoek aan de school.

Puk
15-01-04, 01:06
Geplaatst door sadeeQ
alleen als ze een oerlelijk varkenskop tegen komen,maar voor zwijnen jacht is er een vergunning verleend door de staat. :student:

Altijd handig... zo'n grote denker op het forum. :moe:

:lekpuh:

Puk
15-01-04, 01:08
Geplaatst door Goodnight
Oh boy....dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.

Ja PUK natuurlijk komt het door de Islam.
Die gebiedt namelijk leerlingen om hun leraar overhoop te knallen.
Dat leer ik mijn zoon nu ook.
Ik blijf in de traditie van de Islam.

En welke eer nu weer?

Dus als hij er voor gestudeerd heeft is zijn woord wet.
Wat ben je toch naief PUK, of igenlijk niet.
Dit soort dingen passen precies in jouw straatje... :ego:

Ja nou?! Het was een echte Turk die dat zei.

Don't shoot de messenger en dergelijke!

Puk
15-01-04, 01:12
Geplaatst door sadeeQ
:haha:

famillie van puk?

:fucyc: weer een zwager of zo?

Jah... da's m'n Turkse gestudeerde zwager. :ego:

Mijn Marokkaanse zwager is ook okay!

Puk
15-01-04, 01:22
Geplaatst door Al Sawt
Weet je wat die criminoloog nog meer bestudeerd heeft?

Dat die Turkse mannencultuur, identiek is aan de Christelijke culturen rondom de Middelandse Zee.

Toevallig bracht ie niet zo lang geleden, een werkbezoek aan de school.

Check! Er lopen dus nog veel meer jongens rond die bij de juiste aanleiding de trekker overhalen. Fijn.

Maar wel sterk dat die Turkse criminoloog net die school bezocht had. En toch heeft hij het niet kunnen voorkomen. Of was er niet goed naar hem geluisterd? Da's toch interessant.

Maar zou het nou allemaal lulkoek zijn van die man? Of heeft ie toch een punt...

papol
15-01-04, 07:32
Geplaatst door Goodnight
Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het nu een beetje de houding is van :
ow alsjeblieft plaats ons niet in het strafhokje net als de marokkaanse jongeren.
Dit soort shit gebeurt overal, en helaas leven we in een maatschappij waar dit meer en meer zal gebeuren.
De ene keer zal het een turk zijn, volgende keer een andere bevolkingsgroep.
Maar het is een probleem van de hele maatschappij, niet van een specifieke groep.
Nu maken ze het een 'turks' probleem.
helaas...


En daar de NL maatschappij onderdeel is van Europa is het een Europees probleem.
Ow shit, wéér één groep. Het is een wereldprobleem, word niemand tekort gedaan of bevooroordeeld !!!!
Dan moeten we met 6.000.000.000 mensen maar eens vlug rond tafel gaan zitten.

De wereld, NL niet uitgezonderd, bestaat niet uit slechts individuen. Allemaal hebben we sociale cirkels die invloed hebben op het individu. De persoon blijft verantwoordelijk voor de daad, dat neemt niet weg dat er binnen de ene omgeving makkelijker tot een bepaalde daad overgegaan word dan in een andere omgeving. Ook daar zijn uitzonderingen op, dat doet niets af aan de regel.

Het heeft geen nut de hele maatschappij aan te spreken op intolerant gedrag. De meerderheid voelt zich immers niet aangesproken. Slechts het individu aansprakelijk stellen is een ongelooflijke hypocrise van diezelfde maatschappij. Daardoor krijgt de eigenaar van 'het Hemeltje', de eigenaar van 'fireworks' en de brandweercommandant de schuld van enig ongeval. Kan de rest weer lekker slapen, dader gestraft, boek dicht.

Gr.P

mark61
15-01-04, 09:55
Geplaatst door freya
Integendeel, het idee dat de etniciteit een rol speelt bij dit voorval wordt hierdoor juist bevestigd.

Ik denk toch dat Syphax gelijk heeft. Er is wel iets fout, maar wat er fout is, dat is de reactie van een deel van het Hollandse publiek. En als je weet dat dat toch gaat komen, dan kan je beter anticiperen.

Bovendien denk ik dat je onderscheid moet maken tussen etniciteit of cultuur als verklaring voor wat er gebeurt, en etn/cul als rechtvaardiging van generalisaties, vooroordelen en wat al niet. Ik heb al eerder aan Puk geloof ik proberen uit te leggen dat je aan de ene kant de 'technische' verklaring voor een voorval hebt, en aan de andere de morele verontwaardiging, de bestraffing en dergelijke. Die mag nooit gebaseerd zijn op etniciteit of cultuur. Omdat alle mensen mensen zijn, individuen. Ongeacht hun afkomst. En aangesproken moeten worden als individu op hun individuele daden. Doe je dat niet, en 'beschuldig' je een groep, dan ben je eigenlijk gewoon een racist. Begrijp je wat ik bedoel.

Overigens heb ik zitten zappen en vond ik de algemene reactie heel rustig, en niet anti-Turks. En ben ik van mening dat de Turkse maatschappij als geheel inderdaad veel gewelddadiger is dan de Marokkaanse (voorzover ik dat kan beoordelen) of de Nederlandse. In Marokko is niet in 3 decennia 3 keer een staatsgreep gepleegd, met alle gevolgen vandien, omdat vrijwel elke dag moordaanslagen werden gepleegd, door rechts op links, door links op rechts en islamistisch, door islamistisch op links. Het Marokkaanse leger is niet al decennia verwikkeld in een oorlog met de Berbers. Ik geloof ook niet dat de meeste Marokkaanse boeren beschikken over vuurwapens. Hoeveel Marokkaanse vaders hebben ooit hun dochters vermoord? Ik heb er nog nooit van gehoord. Dit alles zijn feiten. Er zijn wel degelijk verschillen in het niveau van gewelddadigheid tussen landen / samenlevingen. De VS en Zuid-Afrika zijn bijvoorbeeld lijstaanvoerders op dit gebied. Engeland excl. N-Ierland staat weer heel laag in vuurwapengeweld. Die verschillen zijn er, en hoeven niet ontkend te worden.

Al Sawt
15-01-04, 13:28
Geplaatst door Puk
Check! Er lopen dus nog veel meer jongens rond die bij de juiste aanleiding de trekker overhalen. Fijn.

Maar wel sterk dat die Turkse criminoloog net die school bezocht had. En toch heeft hij het niet kunnen voorkomen. Of was er niet goed naar hem geluisterd? Da's toch interessant.

Maar zou het nou allemaal lulkoek zijn van die man? Of heeft ie toch een punt... Puk ik twijfel niet aan de bovenstaande, maar wel aan jou link met de Islam. En kennelijk wil je niet op ingaan op mijn post. Waarin die criminoloog, vergelijking maakt met andere middelandse zee culturen.

jada
15-01-04, 15:02
Ik begrijp dat geouwehoer helemaal niet. Het is gewoon een stuk schorum die dit geflikt heeft, en dan zal het me een zorg zijn of het een turk, marrokaan,nederlander of een eskimo geweest is. Welke jongen van 17 jaar loopt er met een pistool op zak, en dan je wel 1000 excuses zoeken, maar feit blijft dat hij die man heeft vermoord. En dat de Turkse gemeenschap zich hier voor geneerd, (wat niet nodig is) strekt hun alleen maar tot eer. Ik schaam me ook kapot als ik zie hoe sommige van mijn mede nederlanders zich in het buitenland gedragen.

Puk
15-01-04, 15:18
Geplaatst door Al Sawt
Puk ik twijfel niet aan de bovenstaande, maar wel aan jou link met de Islam. En kennelijk wil je niet op ingaan op mijn post. Waarin die criminoloog, vergelijking maakt met andere middelandse zee culturen.

Islam of Christendom kunnen allebei leiden tot een mannencultuur en macho-gedrag waarin geweld niet wordt geschuwd. De basis is de positie en de behandeling van vrouwen. Als je krijgt aangeleerd dat het normaal is thuis je vrouw of je zus te onderdrukken en daar eventueel geweld bij te gebruiken dan is het niet vreemd als je geweld gaat gebruiken op straat of op school. Vooral als je op straat of op school een loser bent.