PDA

Bekijk Volledige Versie : Acties tegen hoofdoek-verbod worden GEMANIPULEERD !!!



ZbaqZbaq
17-01-04, 17:54
***************************************
Moslimprotesten tegen ban hoofddoek

***************************************
PARIJS In Frankrijk hebben duizenden
mensen gedemonstreerd tegen het komende
verbod op het dragen van hoofddoekjes
op scholen.Ook bij Franse ambassades in
het buitenland,zoals in Londen,waren er
solidariteitsbetogingen,net als in
landen in het Midden-Oosten.

De Franse regering wil een wet aannemen
die het dragen van hoofddoekjes en
andere zichtbare uitingen van geloof,
zoals keppeltjes en kruisen,verbiedt.

Volgens president Chirac moeten kerk en
staat in Frankrijk gescheiden blijven.
Veel vrouwen die een hoofddoek dragen,
vinden dat de nieuwe wet ingaat tegen
de vrijheid van meningsuiting.
**********************************************


Het is mij nu duidelijk dat de acties tegen het hooffdoekverbod in Frankrijk door een vage organisatie gemanipuleerd worden om het op een mislukking uit te laten lopen.

Ik heb hier aan aantal sterke argumenten voor...:

- De organisatie die heeft opgeroepen om te demonstreren in diverse Europese landen is bij niemand bekend. Er zijn door diverse organisaties en pers pogingen gedaan om te achterhalen wie hier achter zitten maar tot op heden geen enkel resultaat.

- De organisatie profileert zich als zijnde een club die tegen het vebod op religieuze symbolen demonstreerd. Dit terwijl we allemaal weten dat het totaal niet gaat om religieuze symbolen in het algemeen maar zuiver om de Hijaab.

- Uit zeeeer betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat de organisatie hier absoluut geen politieke draai aan wil geven. En dat terwijl de beslissing om de Hijaab te verbieden zuiver politiek is.

- De organisatie heeft zowel in haar oproepen die via het net verspreid zijn als in haar uitnodigingen aan andere organisaties duidelijk aangegeven dat ze het verbod op Hijaab zien als een belemmering van de vrijheid van meningsuiting. Dit klopt voor geen sodomieter !!! Het verbod op de Hijaab is een belemering van de vrijheid van Godsdienst uitoefening. Dit is een belangrijk punt omdat het verbod op uiting van religie bij het Europesehof veel meer kans maakt om er zonder problemen door te komen dan het verbod op praktiseren van religie.






Naar mijn mening is het doel van deze organisatie om de weerstand tegen het Hijaab verbod te kanaliseren en te neutraliseren zodat Moslims die hier als een kip zonder kop in meegaan het idee krijgen dat ze werkelijk iets doen tegen het verbod maar uiteindelijk lam gemaakt worden door de vals intenties van de organisatie die hier achter zit.

----------------------------------------------------------------------

De enige organisatie die oprecht tegen het Hijaab verbod ageert is de AEL !!!!

GEEN VERBOD OP HOOFDOEK



Oproep aan alle burgers! Bevrijd de democratie! Oproep voor Betoging!



AEL 11/01/03

Het nieuwe jaar 2004 is gelanceerd, en verschillende rechtse politici lijken van hun ‘goede’ voornemens onmiddellijk werk te willen maken. Terwijl Alain Destexhe et Anne-Marie Lizin op 5 januari een wetsvoorstel indienden in de federale kamer om alle ‘ostentative’ religieuze symbolen te verbieden, sprak aan Vlaamse zijde minister van Binnenlandse Zaken Partrick Dewael zich uit voor zo’n verbod (De Morgen, 10 januari 2004).

Het debat rond de islamitische hoofddoek is niet nieuw. Er is wel altijd wat aan te merken geweest. Echter, van erover praten, is de Europese politiek overgewaaid naar een repressieve beleidsvoering. Na Frankrijk, lijkt nu ook België te volgen.

Het debat wordt valselijk onder de noemer van ‘emancipatie’, ‘bevrijding’ en ‘neutraliteit van de staat’ gevoerd. Horrorverhalen van onderdrukte, vernederde, verkrachte en vermoorde moslimvrouwen lijken als argument te gelden voor dergelijk verbod. Deze voorbeelden worden echter niet alleen los van hun context van maatschappelijke achterstelling en uitsluiting gepresenteerd. Ze worden ook vaak als ‘norm’ binnen de moslimgemeenschap voorgesteld, waardoor een ganse gemeenschap wordt gestigmatiseerd.

Door het dragen van de hoofddoek te verbieden aan moslimvrouwen die hier vanuit hun eigen geloofsovertuiging voor kiezen, emancipeert noch bevrijdt de overheid deze moslimvrouwen. Wanneer een moslimvrouw ervoor kiest om volgens haar eigen Islamitische geloofsovertuiging de hoofddoek te dragen, doet ze niets meer dan haar geloof praktiseren. De hoofddoek is geen religieuze symbool, het is een religieuze praktijk.

Wanneer de overheid nu zou bepalen welke religieuze praktijken wel, of niet mogen worden toegepast, wordt een van de meest fundamentele mensenrechten geschonden, namelijk deze op vrijheid van religie. Artikel 18 van de Universele verklaring van de Rechten van de Mens stelt immers: “Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften”.

Door te bepalen hoe een gelovige zijn of haar geloof mag beleven, schendt de overheid bovendien het neutraliteitsbeginsel dat het pretendeert te belichamen. Om democratisch te zijn moet een staat neutraal zijn. Neutraliteit betekent echter niet het vernietigen van elke publieke religieuze manifestatie. Neutraliteit betekent wel dat de staat ervoor zorgt dat alle burgers hun eigen geloofsovertuigingen vrij kunnen beleven zoals hij het nodig achten, zonder dat de overheid hierin tussenkomt noch kleur bekent. De publieke ruimte is er voor alle burgers van dit land, en niet alleen voor de seculieren of atheïsten onder ons.

Dat de hoofddoek voor vele vrouwen een weg tot emancipatie kan zijn, lijkt velen te zijn ontgaan. Emancipatie betekent in de eerste plaats dat het aan de mensen zelf is om hun eigen vrijheid te omschrijven. Wanneer anderen dit voor hen doen, betekent het onderdrukking, of deze nu religieus fundamentalistische, of atheïsitsch fundamentalistisch geïnspireerd zijn.

De maatschappelijke participatie van de moslims zal pas een feit zijn wanneer de West-Europese mogendheden effectief werk maken van de aanvaarding van de Islam en de moslims als volwaardige en vrije burgers. Zolang aan moslims wordt verteld hoe zij moeten geloven, hoe zij zich moeten kleden en dragen, onder welke voorwaarde zij burgers zullen mogen worden… zullen enkel reacties van verstoting en terugplooiing worden geweekt.

Daarom, om samen tot een democratisch, multicultureel, multireligieus en vrij West-Europa te komen, roepen wij alle democraten in dit land op om samen met ons op 22 februari in de straten van Brussel de stem van de vrijheid en gelijkwaardigheid te laten weerklinken. Samen met onze bondgenoten in Parijs, zullen we stappen voor een vrijer en rechtvaardiger Europa.



Daarom eisen wij:

1) Dat religie in alle maatschappelijke sferen volledig en vrij kan worden beleefd!

2) Afschaffing van iedere maatregel die de religieuze vrijheid zou inperken, inclusief maatregelen gericht tegen de hoofddoek

3) Een volwaardige en volledige erkenning van de Islam!

4) Volledige vrijheid van meningsuiting!

5) Weg met ieder discriminerend of racistisch beleid!



Arabisch Europese Liga


Wij roepen iedere organisatie of personen die zich terugvinden in deze tekst om die mee te ondertekenen door een email te sturen naar [email protected]. en aanwezig te zijn op zondag 22 februari in Brussel, Parijs of AMSTERDAM op onze internationale betoging voor godsdienstvrijheid

Simon
17-01-04, 17:56
hetgeen aantoont:

moslims zijn gek op complot-theorieën

mark61
17-01-04, 18:25
Geplaatst door Simon
hetgeen aantoont:

moslims zijn gek op complot-theorieën

Is Lennart een moslim? crypto...

Mark
17-01-04, 20:11
Verdeeldheid in de Ummah :verrassin

Blade20
17-01-04, 20:16
Zeg eens ZbaqZbaq, wordt je het niet zat om constant achter de feiten aan te lopen....

.....ik moet toch echt toegeven dat je de waarheid spreekt. Maar je kunt het vergeten, dat verbod op religieuze uitingen in Frankrijk gaat door, let maar op.

/ze zijn toch zo moeilijk uit elkaar te halen als ze allemaal hetzelfde lopen te blaten. Ach, ze behoren toch allemaal tot dezelfde organisatie....

000NobelPrizes
17-01-04, 20:24
Het meisje dat op het nieuws blerde dat decolletes wel mogen maar hoofdddoeken niet; zeg nou zelf, zou je haar decollete willen zien?

Geef toe: het heeft voordelen om jezelf in allerlei lappen te kunnen blijven hullen. Je kunt gewoon door-eten, je vent blijft toch wel bij je al gaat-ie naar de hoeren, je krijgt watermeloen-billen en kwabbels op je lijf en middel, gezondheid doet er niet toe want vetzucht wordt verhuld, de medische zorg doet de rest.

Mark
17-01-04, 20:27
Je hebt gelijk 151 :)

80% van de vrouwen in Nederland zouden verplicht een burka aanmoeten, al was het maar om estetische redenen :cool:

Goodnight
17-01-04, 20:29
Geplaatst door Mark
Je hebt gelijk 151 :)

80% van de vrouwen in Nederland zouden verplicht een burka aanmoeten, al was het maar om estetische redenen :cool:

:hihi:

Zwarte Schaap
17-01-04, 21:13
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het meisje dat op het nieuws blerde dat decolletes wel mogen maar hoofdddoeken niet; zeg nou zelf, zou je haar decollete willen zien?

Geef toe: het heeft voordelen om jezelf in allerlei lappen te kunnen blijven hullen. Je kunt gewoon door-eten, je vent blijft toch wel bij je al gaat-ie naar de hoeren, je krijgt watermeloen-billen en kwabbels op je lijf en middel, gezondheid doet er niet toe want vetzucht wordt verhuld, de medische zorg doet de rest.

Je vooroordelen druipen ervan af. Grappig wat een hoofdoekje allemaal oproept in jouw hoofdje. Niets nieuws voor mij maar het illustreert wel de gemene vooroordelen waartegen moslims moeten opboksen.

Zwarte Schaap
17-01-04, 23:47
Geplaatst door Simon
hetgeen aantoont:

moslims zijn gek op complot-theorieën

Op grond van het stukje van het AEL is het wetenschappelijk gezien geen bewijs voor je stelling dat het aantoont dat moslims gek zijn op complottheorien. Je kunt nooit op grond van uitlating van een kleine groepering meteen algemene conclusies over moslims trekken. Kortom domheid eerste klas.

Wanneer het de criticasters uitkomt verwijst men altijd dat het AEL niet representatief is voor de allochtone inwoners van Nederland, maar wanneer men er een negatieve draai aan kan geven dan is er men als de kippen bij om er een negatieve lading aan te koppelen.

theemuts
17-01-04, 23:57
Puk had altijd al gelijk, de AEH is de enige juiste representant van de Arabieren en moslims in west-Europa

Puk
18-01-04, 01:56
Geplaatst door theemuts
Puk had altijd al gelijk, de AEH is de enige juiste representant van de Arabieren en moslims in west-Europa

Maar mijn posting is dus wel verwijderd... goddomme.

De waarheid is daar!
De Arabische Europese Hoofddoek rulezzz!

Maar wie hoort mij?

Nee hoor... gewoon mijn posting verwijderen...

Leve de Eeuwigdurende Waarheid!

Dank je wel zeg....

papol
18-01-04, 03:24
ZbaqZbaq

Veel vrouwen die een hoofddoek dragen,vinden dat de nieuwe wet ingaat tegen de vrijheid van meningsuiting.

Ook als NL had ik mijn bedenkingen bij deze uitspraak. Je gedachte is zo gek nog niet.!!



Rechten van de Mens stelt immers: “Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften”.

Particulier (privé) is denk ik voor iedereen duidelijk. Het word wat moeilijker met 'openbaar'. Openbaar is die ruimte, zowel binnen als buiten, die voor IEDEREEN togankelijk is. Een snelweg is openbaar, doch uitsluitend voor gemotoriseerd verkeer van een bepaalde categorie. Bromfietsen, hoewel gemororiseerd, zijn niet toegankelijk. Ook voetgangers zijn ten strengste verboden.

Terug naar scholen en functies. Een openbare functie is een functie die NIET openbaar is doch een functie in een ruimte waar IEDEREEN toegang tot heeft!! Wezenlijk verschil !! Openbaar heeft dus GEEN betrekking op de functie doch op het karakter van de ruimte.

Ook een school is niet openbaar, dus voor IEDEREEN toegankelijk !! Er zijn regels zoals een bepaalde leeftijd, woonachtig in NL en geen medische bezwaren zoals genetische en psychische bepaalde factoren. Geloofsovertuiging mag geen belemmering zijn, echter een algemene regel zoals het niet dragen van hoofdbedekking is een toegestane regel, binnen NL wetten word dit (nog) niet als uiting van geloof gezien.

Het Europeeshof kan hier nog een flinke dobber aan krijgen indien dit voorgelegd word. Immers, ook een moslima ZONDER hoofddoek is en blijft een moslima. Die hoofddoek verandert daar niets aan, dus geen ALGEMENE VERPLICHTING, louter dan het individu die zichzelf verplicht VOELT !! Men zal met sterkere argumenten moeten komen. Mocht het hof de moslima's wel in het gelijk stellen op huidige gronden, is , voor mij althans, iedere verdere uitspraak ongeloofwaardig.

Gr.P

observer
18-01-04, 11:33
de beelden op de nederlandse tv waren misleidend je zag een groep vrouwen demonstreren

later kon je langere beelden zien wat bleek de eerste 3 4 rijen waren vrouwen daarachter was zeker 80% man

de pers probeerde met die vrouwen te praten wat niet kon omdat wat langbaardige types het verboden

dus maar eens vragen aan zo'n baard waarom hij de keuzevrijheid zo belangrijk vond. dat bleek wel mee te vallen want hij vond het een verplichting dus nada keuze wat hem betreft

overigens blijkt uit peilingen dat 70 75 % van de franse bevolking het met de regering eens is dus lijkt me nog democratisch ook

Donna
18-01-04, 11:49
Geplaatst door ZbaqZbaq
***************************************

Naar mijn mening is het doel van deze organisatie om de weerstand tegen het Hijaab verbod te kanaliseren en te neutraliseren zodat Moslims die hier als een kip zonder kop in meegaan het idee krijgen dat ze werkelijk iets doen tegen het verbod maar uiteindelijk lam gemaakt worden door de vals intenties van de organisatie die hier achter zit.

----------------------------------------------------------------------

De enige organisatie die oprecht tegen het Hijaab verbod ageert is de AEL !!!!



Verdeel en heersch tactieken bedoel je??

Zo te zien lukt het aardig..... zelfs de AEL trapt erin......

theemuts
18-01-04, 11:56
later kon je langere beelden zien wat bleek de eerste 3 4 rijen waren vrouwen daarachter was zeker 80% man

de pers probeerde met die vrouwen te praten wat niet kon omdat wat langbaardige types het verboden

Logisch dat er zoveel mannen meeliepen. Deze vrouwen laten zich gebruiken voor de politieke en religieuse agenda van de radicalen en fundamentalistische mannelijke moslims.

mrz
18-01-04, 12:18
Vrijheid van meningsuiting! Verbod op hoofddoekjes! :watte?: :zegniets:

Julien
18-01-04, 13:02
Geplaatst door observer
de beelden op de nederlandse tv waren misleidend je zag een groep vrouwen demonstreren

later kon je langere beelden zien wat bleek de eerste 3 4 rijen waren vrouwen daarachter was zeker 80% man

de pers probeerde met die vrouwen te praten wat niet kon omdat wat langbaardige types het verboden

dus maar eens vragen aan zo'n baard waarom hij de keuzevrijheid zo belangrijk vond. dat bleek wel mee te vallen want hij vond het een verplichting dus nada keuze wat hem betreft

overigens blijkt uit peilingen dat 70 75 % van de franse bevolking het met de regering eens is dus lijkt me nog democratisch ook

precies!

Ik weet van mensen in Frankrijk dat deze demonstratie door ongeveer het hele Franse volk werd uitgekotst. Het waren allemaal een stelletje fundamentalisten die protesteerden. Die vrouwen schreeuwden wel "liberté!" maar hun mannen zaten achter met figuurlijk een zweep in de hand om hen op te hitsen.

Echte vrijheid geeft Frankrijk, niet de fundamentalisten!

Julien
18-01-04, 13:06
Deze demonstratie was net als de vorige anti-hoofddoek demonstratie een MISLUKKING! EEN FLOP! Er kwamen welgeteld


5000 moslims


opdagen bij deze demonstratie.

Hoeveel moslims telt Frankrijk?? meer dan 7 miljoen!

Het hypocriete buitenland heeft hier aandacht aan besteed terwijl het nauwelijks noemswaardig was te noemen. Ja, in dat achtelijke Engeland en het hypocriete Palestina werd ook gedemonstreerd.. meer nog dan in Frankrijk, dat zegt al genoeg.

Goodnight
18-01-04, 13:18
Geplaatst door Julien
Deze demonstratie was net als de vorige anti-hoofddoek demonstratie een MISLUKKING! EEN FLOP! Er kwamen welgeteld


5000 moslims


opdagen bij deze demonstratie.

Hoeveel moslims telt Frankrijk?? meer dan 7 miljoen!

Het hypocriete buitenland heeft hier aandacht aan besteed terwijl het nauwelijks noemswaardig was te noemen. Ja, in dat achtelijke Engeland en het hypocriete Palestina werd ook gedemonstreerd.. meer nog dan in Frankrijk, dat zegt al genoeg.

Wat een fucking bullshit loop je weer uit te kramen zeg...
Dus omdat er 'maar' 5000 mensen kwamen opdagen was het een flop?
Dus de mening van die mensen telt niet want ze zijn toch maar in de minderheid?
Lekker democratisch dan...
het recht van de sterkste...

En dan Engeland als achterlijk en Palestina als hypocriet bestempelen omdat er daar ook gedemonstreerd werd...
Tjonge tjonge jonge zeg...

Weet je wat hypocriet is?
Het feit dat jij het wel als democratisch bestempelt dat er blijkbaar een beslissing wordt genomen waar men tegen MAG en KAN protesteren...bepaalde regime's als dictatoraal bestempelen, maar je eigen net zo goed verschuilt achter een regeringswet die net zo ondemocratisch zoniet dictatoraal...
En mensen die daar tegen ageren besyempelen als achterlijk en hypocriet!

Ik denk dat deze benamingen meer op jou en mensen die er zo'n gedachtengang op na houden van toepassing zijn.

Bah!!!

Goodnight
18-01-04, 13:23
Geplaatst door Julien
precies!

Ik weet van mensen in Frankrijk dat deze demonstratie door ongeveer het hele Franse volk werd uitgekotst. Het waren allemaal een stelletje fundamentalisten die protesteerden. Die vrouwen schreeuwden wel "liberté!" maar hun mannen zaten achter met figuurlijk een zweep in de hand om hen op te hitsen.

Echte vrijheid geeft Frankrijk, niet de fundamentalisten!

Ook weer zoiets:
die vrouwen hebben volgens jou dus geen zeggenschap of eigen mening.Ze zijn gedwongen om daar te gaan demonsteren en de longen uit hun lijf te schreeuwen.

En alles dan maar als fundamentalistisch bestempelen.

En natuurlijk kennen die mensen die jij kent al die 7 miljoen moslims toch??
Ze hebben ze gesproken en weet wat zij er van vinden.

Laat ik je dan eens wat vertellen Julien.

Ik was tegen de oorlog tussen de VS en Irak: ik heb niet meegedaan aan de demonstratie!

Ik ben tegen de wantoestanden van de Israelische regering: ik heb niet meegedaan aan geen enkele demonstratie.

Ik ben tegen de zogenaamde democratische wet van Frankrijk die heeft besloten hoofddoekjes in de ban te doen: ik heb niet gedonstreerd of actie tegen ondernomen.

Maar dat betekent niet dat ik er niet achter sta!!

Julien
18-01-04, 13:32
Geplaatst door Goodnight
Wat een fucking bullshit loop je weer uit te kramen zeg...
Dus omdat er 'maar' 5000 mensen kwamen opdagen was het een flop?
Dus de mening van die mensen telt niet want ze zijn toch maar in de minderheid?
Lekker democratisch dan...
het recht van de sterkste...

De Franse moslimorganisaties keureden deze demonstratie af, de anti-racisme oeganisatie was tegen deze demonstratie.
Vorige keer waren ook maar 5000 moslims komen protesteren, toen zeiden ze zelf "opkomst valt tegen".. beter gezegd: geflopt. Nu is er weer een demonstratie: en voila, weer 5000 moslims.
Nou, ik noem die demonstratie dan echt geflopt en het laat ook zien dat het de meeste Franse moslims koud laat want Frankrijk heeft een zeer grote moslimgemeenschap, en dan is 5000 wel ERG WEINIG!


En dan Engeland als achterlijk en Palestina als hypocriet bestempelen omdat er daar ook gedemonstreerd werd...
Tjonge tjonge jonge zeg...

Laat die landen zich lekker met zichzelf bemoeien.. laat hen maar eerst zorgen dat ze zelf een goede scheiding van kerk en staat hebben. engeland is een consevatief protestants koninkrijk met een protestantse koningin en over invloed van de islam in landen in het Midden-Oosten zal ik het maar niet hebben.


Weet je wat hypocriet is?
Het feit dat jij het wel als democratisch bestempelt dat er blijkbaar een beslissing wordt genomen waar men tegen MAG en KAN protesteren...bepaalde regime's als dictatoraal bestempelen, maar je eigen net zo goed verschuilt achter een regeringswet die net zo ondemocratisch zoniet dictatoraal...
En mensen die daar tegen ageren besyempelen als achterlijk en hypocriet!

Ik denk dat deze benamingen meer op jou en mensen die er zo'n gedachtengang op na houden van toepassing zijn.

Het is democratisch, want:
-De grote meerderheid (75%) van de Fransen is voor deze wet
-Een ruime meerderheid van de Franse moslims (57%) is voor deze wet
-De spreekorganen voor moslims in Frankrijk zijn voor deze wet.

Daarnaast erg frappant dat de moslims er zo'n grote issue van maken, maar de joden (en zelfs de sikhs) of katholieken niet.

Bah!!! [/QUOTE]

Julien
18-01-04, 13:39
Geplaatst door Goodnight
Ook weer zoiets:
die vrouwen hebben volgens jou dus geen zeggenschap of eigen mening.Ze zijn gedwongen om daar te gaan demonsteren en de longen uit hun lijf te schreeuwen.

En alles dan maar als fundamentalistisch bestempelen.

En natuurlijk kennen die mensen die jij kent al die 7 miljoen moslims toch??
Ze hebben ze gesproken en weet wat zij er van vinden.

Laat ik je dan eens wat vertellen Julien.

Ik was tegen de oorlog tussen de VS en Irak: ik heb niet meegedaan aan de demonstratie!

Ik ben tegen de wantoestanden van de Israelische regering: ik heb niet meegedaan aan geen enkele demonstratie.

Ik ben tegen de zogenaamde democratische wet van Frankrijk die heeft besloten hoofddoekjes in de ban te doen: ik heb niet gedonstreerd of actie tegen ondernomen.

Maar dat betekent niet dat ik er niet achter sta!!

van mij mag iedereen demonstreren, ook deze mensen! Vooral zij juist, want het zijn Fransen en zij hebben recht van spreken!

Maar dat het fundamentalisten waren, dat is algemeen bekend. De man (!!!!!!!) die deze demonstratie leidde en boven iedereen uit zat te schreeuwen is een conservatieve imam uit Toulouse die eerder heeft opgeroepen tot afstoten van meisjes uit de familie die met autochtone Fransen trouwen.

Maar die wet komt gewoon hoor, en veel van de 7 miljoen Franse moslims zijn tegen, maar heel veel ook voor. En in de democratie wint toch altijd de meerderheid. Heel eerlijk dus.

Goodnight
18-01-04, 13:49
[QUOTE]Geplaatst door Julien
[B]De Franse moslimorganisaties keureden deze demonstratie af, de anti-racisme oeganisatie was tegen deze demonstratie.
Vorige keer waren ook maar 5000 moslims komen protesteren, toen zeiden ze zelf "opkomst valt tegen".. beter gezegd: geflopt. Nu is er weer een demonstratie: en voila, weer 5000 moslims.
Nou, ik noem die demonstratie dan echt geflopt en het laat ook zien dat het de meeste Franse moslims koud laat want Frankrijk heeft een zeer grote moslimgemeenschap, en dan is 5000 wel ERG WEINIG!

Dus dat is in jouw ogen geflopt.Voor die mensen misschien niet.Ze hebben kunnen laten zien dat ze het er niet mee eens zijn.
Dat die moslimorganisaties er tegen zijn: big deal.
Als ik ergens voor ben en mensen om mij heen niet, dan kies ik toch lekker voor mijzelf.
Misschien dat je het nu wel snapt!



Laat die landen zich lekker met zichzelf bemoeien.. laat hen maar eerst zorgen dat ze zelf een goede scheiding van kerk en staat hebben. engeland is een consevatief protestants koninkrijk met een protestantse koningin en over invloed van de islam in landen in het Midden-Oosten zal ik het maar niet hebben.

Ja, maar dan moeten andere landen zich ook niet bemoeien met wat er in Irak gebeurt.Dan moeten er ook geen demonstratie's tegen de VS georganiseerd worden, wat heeft een ander land met de politiek van de VS te maken?
Dan is het ieder voor zich.Bovendien was het niet de regering van die landen, maar inwoners die tegen het vebrod hebben geprotesteerd.
En waarom zouden ze een scheiding tussen kerk en staat moeten hebben?
bepaal jij dat voor hen?Omdat jouw geliefde Frankrijk dat heeft,moet iedere land dat maar opvolgen?
Denk je nou werkelijk dat de regels van Frankrijk heilligmakend zijn?of dat de situatie daar beter is dan in Engeland? I don't think so!

Laat maar eens jouw mening over de invloed van de Islam in het Midden Oosten horen, ben benieuwd....



Het is democratisch, want:
-De grote meerderheid (75%) van de Fransen is voor deze wet
-Een ruime meerderheid van de Franse moslims (57%) is voor deze wet
-De spreekorganen voor moslims in Frankrijk zijn voor deze wet.

Dan nog mogen die mensen er tegen protesteren of mag dat ook al niet?Gewoon bek houden en de regels opvolgen?

Daarnaast erg frappant dat de moslims er zo'n grote issue van maken, maar de joden (en zelfs de sikhs) of katholieken niet.

Big deal...dus de moslims moeten dan maar volgen als makke schaapjes?
En als je je eens verdiepte in de hele situatie inplaats van maar te roepen: fundamentalisten en nog meer van die bla bla, dan had je het wel geweten: de hoofddoek is in tegenstelling tot een keppel of kruis geen SYMBOOL....
En de Sikhs waren trouwens ook tegen, nu je het zelf aanhaalt en die hebben ook zeker geprotesteerd.

Bovendien gaat het me niet eens om die wet.

het gaat me vooral om hoe jij anderen bestempeld....

jada
18-01-04, 14:40
Heeft niets met dit onderwerp te maken Goodnight, maaar ik wil je toch antwoorden op je vorige vraag:QUOTE]Geplaatst door Goodnight
[B]iek niet snap???Je lieve schat zal dat leuk vinden???


Misverstand, mijn vriendin heet Ada, en is docent geschiedenis en geinterreseerd in culturen.


Gr. Jaap

mark61
18-01-04, 16:26
Geplaatst door Donna
Verdeel en heersch tactieken bedoel je??

Zo te zien lukt het aardig..... zelfs de AEL trapt erin......

Ja dat wordt lastig zo. Zodra een organisatie niet effectief lijkt of misschien de verkeerde methodes gebruikt is het een mantelorganisatie van de CIA en de Mossad.

KoosY
18-01-04, 21:17
Weet waar je het over hebt als je hier op Maroc.NL komt [mod]

Goodnight
18-01-04, 21:22
Geplaatst door KoosY


heb je te veel braaksel op?

observer
18-01-04, 22:00
er zijn ongeveerr 5 miljoen moslims in frankrijk waarvan ongeveer de helft het eens is met de franse regering

waarom dan 5000 betogers, heel simpel veel moslims zijn wel tegen de ban maar willen absoluut niet met de pre-historie die we zagen demonstreren geassocieerd worden

observer
20-01-04, 13:14
Geplaatst door Polet
Allemaal georganiseerd door de Mossad, waren helemaal
geen moslims bij die demonstratie maar vermomde mossad
agenten.
LOL die pijpekrullen waren me al opgevallen :giechel:

5000 demonstranten das nog geen 0,1 % van de moslims zeg dat er 2.5 miljoen moslimas zijn en iedereen kon zien dat er op zijn best een paar honderd vrouwen meeliepen ergo nog minder


Parijs - In verschillende plaatsen in Frankrijk is het afgelopen weekeinde gedemonstreerd tegen het aangekondigde verbod van het dragen van islamitische hoofddoekjes op openbare scholen. In andere Europese steden, Noord-Amerika en in de Arabische wereld betuigden moslims hun solidariteit. De betogers stelden dat de nieuwe Franse wet ingaat tegen de vrijheid van meningsuiting en de religieuze vrijheid beperkt.

In Parijs waren zo'n vijfduizend mannen en hoofdzakelijk gesluierde vrouwen op de been. De politie had rekening gehouden met 20.000 demonstranten. De grote organisaties van de vijf miljoen moslims in Frankrijk hadden afgeraden aan de betogingen mee te doen, omdat zij anti-islamitische gevoelens zouden kunnen aanwakkeren.

De demonstranten - opgeroepen door de moslimpartij van Frankrijk, PMF onder leiding van de rabiaat anti-joodse Mohammed Latrèche - legden het traditionele protestparcours af tussen de Place de la République en de Place de la Nation. De meeste betogers droegen geen hoofddoekjes. Het waren mannen, de schoolleeftijd al lang te boven. Ze sjouwden geen borden of spandoeken mee noch scandeerden ze leuzen.

Boos waren ze wel; niet op de regering maar op journalisten die de islamitische meisjes wilden vragen waarom ze hun hoofddoek niet wensten af te doen op school. En ze beschouwden het als hun belangrijkste taak de meisjes tegen dat gevraag te beschermen. Daarom werden de jonge vrouwelijke demonstranten, om wie het toch allemaal te doen was, gedurende de gehele tocht 'begeleid' door de indrukwekkende ordedienst en konden ze zich pas op de Place de la Nation weer enigszins vrij bewegen.

De grote gematigde moslimorganisaties in Frankrijk legden het in de publiciteit af tegen groeperingen als de PMF, die zich bij de betoging in Parijs omringde met Hezbollah-geestverwanten uit Libanon en Groot-Brittannië. De aangekondigde wet houdt al een tijd de gemoederen bezig in Frankrijk. Grootste verandering is dat steeds radicalere groepen zich meester zijn gaan maken van de discussie. Ook tijdens de demonstratie in Parijs deed PMF- leider Latrèche zijn twijfelachtige reputatie eer aan met de ene anti- joodse opmerking na de andere.

Voorzitter Dalil Boubakeur van de overkoepelende Raad van moslimorganisaties in Frankrijk zei bang te zijn dat de demonstratie van dit weekeinde de verhoudingen in Frankrijk tussen de mensen onderling zal verslechteren. Het gaat niet alleen meer om de hoofddoek; in het geding is ook de relatie tussen christendom en islam. Eerder al liet de kardinaal van Parijs, Lustiger, zich in soortgelijke termen uit. Hij zei dat er heel snel maatregelen - welke zei hij niet - moeten worden genomen om een 'godsdienstoorlog' te voorkomen.

Ook in andere landen wekte de omstreden wet bij moslims veel beroering. In Londen hielden ruim 2000 mensen een solidariteitsbetoging bij de Franse ambassade. Op spandoeken stond geschreven dat het Franse besluit 'racistisch' is. Ook in Brussel, Berlijn, Stockholm en Helsinki betoogden enkele honderden mensen voor de Franse ambassade. Ook zo'n driehonderd leden van de islamitische organisatie Hizb- ut Tachir, van wie het merendeel afkomstig uit Nederland, demonstreerden in Brussel.

Buiten Europa waren vooral in de Palestijnse gebieden veel mensen op de been om het protest van hun Franse geloofsgenoten kracht bij te zetten. In de Egyptische plaats Giza hielden circa 250 moslimvrouwen een sit-indemonstratie. Ook in onder meer het Turkse Ankara en Istanbul, de Libanese hoofdstad Beiroet, de Iraakse hoofdstad Bagdad en de Jordaanse hoofdstad Amman waren manifestaties evenals in de Amerikaanse hoofdstad Washington en in het Canadese Montreal.

. aldus het RD