PDA

Bekijk Volledige Versie : Ambassadeur israël uit zweedse museum verwijderd vanwege vernieling kunstwerk.



Zwarte Schaap
17-01-04, 21:50
Ambassadeur Israël uit museum verwijderd

STOCKHOLM (ANP) - De Israëlische ambassadeur in Stockholm, Zvi Mazel, is vrijdag uit het Historisch Museum in de Zweedse hoofdstad verwijderd omdat hij een kunstwerk had vernield. Dat meldden Zweedse media zaterdag.

De Zweedse minister van Buitenlandse Zaken zal Mazel maandag op het matje roepen, deelde een woordvoerster mee. Hij moet daar uitleggen 'waarom hij heeft gedaan wat hij heeft gedaan'.

Het kunstwerk dat de diplomaat heeft kapotgemaakt, was tentoongesteld in het kader van een conferentie over volkerenmoord die van 26 tot 28 januari in de Zweedse hoofdstad plaats heeft. Het bestaat uit een rechthoekig bassin gevuld met rode vloeistof. Daarop drijft een bootje met een foto erop van een Palestijnse zelfmoordenares die in oktober bij een aanslag zichzelf en 22 Israëlische burgers doodde. Toen Mazel het zag, werd hij razend.

Kortsluiting

,,Daar zag ik die terroriste, perfect opgemaakt, terwijl ze rustig over de rivier van bloed van mijn landgenoten zeilde'', zei Mazel tegen de Israëlische krant Yedioth Ahronot. In zijn woede trok hij de elektriciteitsdraden los van de spots die het kunstwerk verlichtten. Daarbij veroorzaakte hij volgens de museumdirectie een gevaarlijke kortsluiting.

Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het voor Mazel opgenomen. De Zweedse regering had volgens een woordvoerder beloofd de conferentie niet in verband te brengen met het conflict in het Midden-Oosten.

Bron: ANP 17/01/04

850
17-01-04, 22:32
Opgefokt mannetje.........

Staan normaal gesproken zware straffen op het vernielen van kunst maar iets zegt me dat deze meneer er makkelijk vanaf zal komen.....

mark61
17-01-04, 22:46
Geplaatst door 850
Opgefokt mannetje.........

Staan normaal gesproken zware straffen op het vernielen van kunst maar iets zegt me dat deze meneer er makkelijk vanaf zal komen.....

Eh...kantelaar, ZS, we zijn al een tijdje bezig bij 'Zionistische cultuurbarbaar.' Kgeef toe, misschien is het uit de kop niet helemaal duidelijk dattut over hetzelfde gaat.

Al Sawt
17-01-04, 23:07
Geplaatst door Zwarte Schaap


Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het voor Mazel opgenomen. De Zweedse regering had volgens een woordvoerder beloofd de conferentie niet in verband te brengen met het conflict in het Midden-Oosten.

Bron: ANP 17/01/04 Israel en Zweden, hebben een verstoorde relatie.

Zweden is altijd meer kritischer tegenover Israel, dan menig andere Europese landen. Wat vaak anti-semitische beschuldigingen uitlokte, van prominente Joodse persoonlijkheden. Zoals Simon Wiesenthal, die de Zweedse premier Persson beschuldigde van het feit, dat ie liever gezien had dat alle Joden in de W02 op transport werden gezet.

Een korte introductie over de voorgeschiedenis.

850
17-01-04, 23:13
Geplaatst door mark61
Eh...kantelaar, ZS, we zijn al een tijdje bezig bij 'Zionistische cultuurbarbaar.' Kgeef toe, misschien is het uit de kop niet helemaal duidelijk dattut over hetzelfde gaat.

Kzie het zonet ertussen staan die andere topic..........
:blowen: Maar deze topic is nog vers en die andere is al :maf:

Voor het spuiten van n dollarteken op n schilderij ga je n klein jaartje de bak in, ben dus benieuwd wat deze idioot voor zware straf staat te wachten......

Puk
17-01-04, 23:52
Geplaatst door 850
Kzie het zonet ertussen staan die andere topic..........
:blowen: Maar deze topic is nog vers en die andere is al :maf:

Voor het spuiten van n dollarteken op n schilderij ga je n klein jaartje de bak in, ben dus benieuwd wat deze idioot voor zware straf staat te wachten......

Hey 850... je ogen waren al niet helemaal okay.
Maar je bent nu ook nog omgevallen. :D

850
18-01-04, 01:46
Geplaatst door Puk
Hey 850... je ogen waren al niet helemaal okay.
Maar je bent nu ook nog omgevallen. :D

:p Ik ben het levende bewijs dat katten niet altijd op hun pootjes terrecht komen

Puk
18-01-04, 02:01
Geplaatst door 850
:p Ik ben het levende bewijs dat katten niet altijd op hun pootjes terrecht komen

:wohaa:

Maar ik moet dus wel elke keer mijn beeldscherm een kwart slag draaien!

Verzoekje: kan je je avatar nog een kwart slag draaien?

Wordt iedereen hier helemaal gek!

:maf2:

850
18-01-04, 02:23
Geplaatst door Puk

Verzoekje: kan je je avatar nog een kwart slag draaien?

Wordt iedereen hier helemaal gek!

:maf2:

De avatar draait langzaam met de klok mee........
binnenkort hangt die kat ondersteboven.........inshallah

Puk
18-01-04, 02:27
Geplaatst door 850
De avatar draait langzaam met de klok mee........
binnenkort hangt die kat ondersteboven.........inshallah

Tering hee! Zo'n avatar wil ik ook!

Allah-gestuurd begrijp ik? :lachu:

850
18-01-04, 02:32
Geplaatst door Puk
Allah-gestuurd begrijp ik? :lachu:

:ego: Uiteraard. Voor minder doe ik het niet

Puk
18-01-04, 02:37
Geplaatst door 850
:ego: Uiteraard. Voor minder doe ik het niet

Wacht effe... Hij zit naast me!

850
18-01-04, 02:42
Geplaatst door Puk
Wacht effe... Hij zit naast me!

Draait ie zelf ook langzaam met de klok mee?

Puk
18-01-04, 02:52
Geplaatst door 850
Draait ie zelf ook langzaam met de klok mee?

Alleen als IK dat wil!

:D

Anders gebeuren er hele gekke dingen.
Hij heeft m'n bier ook al opgezopen!

Ik hou Hem in de gaten!

850
18-01-04, 02:58
Geplaatst door Puk
Hij heeft m'n bier ook al opgezopen!

Ik hou Hem in de gaten!

:schok: De zuipschuit.........

Blijft ie ook slapen? Zorg er wel voor dat hij het netjes houdt!

Puk
18-01-04, 03:01
Geplaatst door 850
:schok: De zuipschuit.........

Blijft ie ook slapen? Zorg er wel voor dat hij met de handjes boven de dekens slaapt!

Dat helpt dus niet. Hij heeft helemaal geen handjes nodig, zegt ie.
Zal ik Hem maar in 1 taxi zetten?
Jij kent Hem...

850
18-01-04, 03:05
Geplaatst door Puk
Dat helpt dus niet. Hij heeft helemaal geen handjes nodig, zegt ie.
Zal ik Hem maar in 1 taxi zetten?
Jij kent Hem...

Na al dat bier kan ie natuurlijk niet zelf rijden huh? Merde......bestel dan maar n taxi.........mits hij zelf betaalt..........

Puk
18-01-04, 03:08
Geplaatst door 850
Na al dat bier kan ie natuurlijk niet zelf rijden huh? Merde......bestel dan maar n taxi.........mits hij zelf betaalt..........

Bij Allah... Hj is te dronken om Z'portemonee te trekken!
Heb Hem dus moeten rollen.
Wat denk je? Een dubbeltje! That's all!
Armoedzaaier!
Wat denk je? Z'n horloge als onderpand nemen?
Goddomme... weet Zijn adres nog geeneens!

:moe:

850
18-01-04, 03:17
Geplaatst door Puk
Bij Allah... Hj is te dronken om Z'portemonee te trekken!
Heb Hem dus moeten rollen.
Wat denk je? Een dubbeltje! That's all!
Armoedzaaier!
Wat denk je? Z'n horloge als onderpand nemen?
Goddomme... weet Zijn adres nog geeneens!

:moe:

:loog: 10 cent????????/ Das niet veel soeps...............

Zn adres? mmmmmm.................
Stop m in de lift en druk op de bovenste knop richting eeuwige jachtvelden ver naar boven.........................
a hole in the sky with an elevator to the afterworld.................