PDA

Bekijk Volledige Versie : De Joodse soldaten van ****** !!!



Hudhaifa
18-01-04, 13:37
Joodse soldaten in dienst van ******: daders of slachtoffers?

door onze correspondent Wierd Duk

BERLIJN | De Amerikaanse historicus Bryan Mark Rigg kwam in 1992 naar Berlijn om er de Duitse taal te leren en de wortels van zijn familie te onderzoeken. Bij toeval stuitte hij op het lot van joodse soldaten in dienst van Adolf ******. Een van zijn leraren gaf Rigg het advies om de film '******junge Salomon' te zien, de verfilming van de memoires van de jood Salomon Perel, die als '******jongen' de nazi-tijd overleefde. In de bioscoop ontmoette de historicus een oudere heer, die vertelde hoe hij als 'Vierteljude' in 1941 in de Wehrmacht dienst had genomen en uiteindelijk door de Russen krijgsgevangen was gemaakt.


Die joodse soldaten in ******s dienst, een tot dan toe bijna onbekend thema, lieten Rigg tien jaar lang niet meer los. Hoe was het te verklaren dat in die 'moordenaarsbende', zoals de Wehrmacht door velen wordt beschouwd, joden meevochten, het zelfs tot hoge posities brachten? De Amerikaan trok erop uit, bereisde Duitsland en heel Centraal Europa per trein en per fiets en hij spoorde meer dan 400 vroegere Wehrmacht-soldaten op met een joodse achtergrond. Onder hen prominenten als de voormalige bondskanselier Helmut Schmidt en de sociaal-democratische politicus Egon Bahr.

Riggs boek, in Duitse vertaling verschenen onder de bijna provocerende titel '******s jüdische Soldaten', wordt door erkende holocaust-vorsers de hemel in geprezen.
Rigg is 'zeer vereerd' met de lof. "Ik sta op de schouders van een aantal giganten", zegt de voormalige marinier, die geschiedenis doceert aan de American Military University in Manassas, Virginia. "De geschiedschrijving van de nazi-tijd wordt grotendeels door de holocaust bepaald. Het lot van de 'Mischlinge', om die verschrikkelijke term maar te gebruiken, was geheel ondergesneeuwd. Het werd hier en daar wel aangestipt, maar verder dan dat ging het niet. De overlevenden hadden ook geen belangenverenigingen of zo omdat ze overal op afwijzing stuitten: de joden zagen hen niet als joden, maar als verraders. En ook de christenen wezen hen af."
Rigg toont, dankzij uitgebreid onderzoek in archieven en door gesprekken met overlevenden en hun verwanten, aan dat zo'n 150.000 mannen van joodse origine in de Wehrmacht dienst deden. Rigg: "Uit mijn onderzoek wordt duidelijk dat het dagelijks leven in het Derde Rijk gecompliceerder was dan vaak wordt aangenomen. De werkelijkheid stond regelmatig haaks op de heersende ideologie. Ook blijkt dat de rassenwetten van de nazi's absoluut niet met de realiteit overeenstemden." Rigg gaat uitgebreid in op de definiëring in de Neurenberger Rassenwetten uit 1935: 'Een Jood is wie minstens afstamt van drie vol-joodse grootouders'. Mensen met twee joodse grootouders werden 'Mischling' (halfbloed) genoemd. Eenieder die aan deze definitie voldeed, verloor het Duitse staatsburgerschap. Huwelijken en seksueel contact tussen joden en ariërs werden verboden.
Ook de strijdkrachten werden gezuiverd van joden en 'Mischlinge'. Maar duizenden militairen, onder wie veel hoge officieren, kregen een 'uitzonderingsverklaring'. Rigg: "Als het ****** zo uitkwam gaf hij aan officieren met een joodse achtergrond een ariër-stempel, alleen maar omdat hij hun ervaring nodig had."
Volgens de auteur blijkt uit die gang van zaken hoe willekeurig de rassenwetten feitelijk waren. "Zij waren eenvoudig belachelijk. ****** classificeerde ariërs en joden ook graag op uiterlijk. Hoe verklaar je dan dat er joden met blauwe ogen en blonde haren zijn? Het was nonsens."
De joden waren in het vooroorlogse Duitsland veel meer geassimileerd dan menigeen denkt. "Velen stonden er helemaal niet bij stil dat ze joods waren", zegt Rigg. Toen zij zich dit wel bewust werden, omdat de haat en de terreur toenamen, nam een aantal het besluit om het hol van de leeuw op te zoeken. 'De Wehrmacht was de veiligste plek', vertelde een overlevende aan Rigg. Velen hoopten door hun dienst in de Wehrmacht hun families te beschermen. Maar de werkelijkheid was tragisch: terwijl de zonen voor het 'Vaterland' vochten en sneuvelden, werden hun joodse verwanten opgepakt en in concentratiekampen vermoord.

Overlevenden kampen ook nu nog met identiteitsproblemen, merkte Rigg: "Zijn ze Duits of joods? Zijn ze dader, en dus schuldig, of zijn zij slachtoffer?" In een nieuw boek gaat de auteur nog eens uitvoerig in op de levens van 25 joodse Wehrmacht-soldaten. "Ik probeer ze daarmee een stem te geven." | GPD

http://www.haagschecourant.nl/regioportal/HC/1,3112,1553-HaagscheCourant-Voorpagina!!__1964640_,00.html?ArchiefID=1964640

Blade20
18-01-04, 14:07
Triest voor de Joden die zo door Adolf zijn misbruikt. Dat bewijst maar weer eens te meer hoe ziek Adolf is.

Maar zieker zijn de mensen die dergelijke dingen in huide ten dagen dit proberen aan te wenden om de Joden zwart te maken, wat jij Hudhaifa?

Hudhaifa
18-01-04, 14:50
Het toont maar weer eens dat de joodse zionisten al eeuwenlang zwichtten voor macht en dichtbij de machthebbers willen zijn ook al is dit ten koste van hun geloofsgenoten. Zie Perzier eeuwen later Adolf toen het Britse Imperium , nu Amerika... :D

In al die tijden werden zij de uiteindelijke verliezer...en het volk nam dan ook altijd wraak :D

theemuts
18-01-04, 14:54
Er zullen altijd mensen zijn die verkeerde keuzes maken, kijk maar eens naar de honderden die OBL als "führer" kiezen.

Chaya
18-01-04, 14:55
Geplaatst door Hudhaifa
Het toont maar weer eens dat de joodse zionisten al eeuwenlang zwichtten voor macht

Voor macht? man, je weet niet waar je het over hebt. echt, echt, echt niet.
En haal die smerige grijns maar van je ***kop.

Hudhaifa
18-01-04, 14:55
honderden maar? :confused:


Hou je oogkleppen maar op :cola:

theemuts
18-01-04, 14:56
Duizenden verblinden, nog erger en triester.

Chaya
18-01-04, 14:56
Geplaatst door Hudhaifa
honderden maar? :confused:


Hou je oogkleppen maar op :cola:

Ik zal dit even forwarden naar Bush, dit zal hem nog meer rechtvaardiging voor de strijd tegen terrorisme geven.

Hudhaifa
18-01-04, 14:58
Chaya het angstzweet breekt me nu al uit... :loog:

Chaya
18-01-04, 14:59
Geplaatst door Hudhaifa
Chaya het angstzweet breekt me nu al uit... :loog:

Gelukkig maar. biraat

liesel
18-01-04, 15:06
Geplaatst door Hudhaifa
Het toont maar weer eens dat de joodse zionisten al eeuwenlang zwichtten voor macht en dichtbij de machthebbers willen zijn ook al is dit ten koste van hun geloofsgenoten. Zie Perzier eeuwen later Adolf toen het Britse Imperium , nu Amerika... :D

lekker simplistisch.
arabische mensen zijn zeker nooit voor macht gezwicht?
wilden zeker nooit machthebber zijn, vandaar dat er ook geen dictoriale regimes in arabische landen zijn. iedereen leeft daar in vrijheid.

In al die tijden werden zij de uiteindelijke verliezer...en het volk nam dan ook altijd wraak :D

wie of wat is 'het volk'?

Blade20
18-01-04, 15:07
Geplaatst door Hudhaifa
honderden maar? :confused:


Hou je oogkleppen maar op :cola:

Jullie hebben slechts enkele duizenden, hooguit een miljoen, das niks vergeleken met hoeveel onze organisatie heeft Hudje. Overigens, was ik vergeten te vertellen dat jullie organisatie voor de onze werkt.

Zie je, op dit moment wordt in het MO hetzelfde spelletje gespeeld als we met Europa 500 jaar geleden hebben gespeeld.

Chaya
18-01-04, 15:10
Geplaatst door Gerrit Jan
Het verhaal van de soldaten van (gedeeltelijk) Joodse afkomst in de Duitse Wehermacht was al lang bekend. Zo wisten we bijvoorbeeld al tientallen jaren dat de Duitse bondskanselier Helmut Schmidt één van hen was. Je moet niet vergeten dat de Joden al vele eeuwen lang in Duitsland gewoond hadden en gewoon Duitsers geworden waren, net zoals vele Joden in Marokko gewoon Marokkanen geworden zijn. Ze waren volkomen geïntegreerd

Het is dan ook helemaal niet vreemd dat in het Duitse leger ook een aantal Duitse Joden diende.

Bovendien dachten sommigen dat dit de manier was om hun familie van de dood te redden. Het trieste is, dat dit niet het geval was. De families van deze mensen werden even nietsontziend vermoord.

Hudhaifa
18-01-04, 15:17
ach ja.... :rolleyes:

Praat het maar weer goed :giechel:

Chaya
18-01-04, 15:18
Geplaatst door Hudhaifa
ach ja.... :rolleyes:

Praat het maar weer goed :giechel:

Hou je ******bek over dingen waar je geen **** vanaf weet. :zweep:

Hudhaifa
18-01-04, 15:31
:lol:

Ahaa de ka kkerlak komt nu uit de mouw... :roker:

Mark
18-01-04, 15:55
Geplaatst door Hudhaifa
:lol:

Ahaa de ka kkerlak komt nu uit de mouw... :roker:

Maar ben je niet juist trots op deze mensen? Immers door hun zijn er nog meer joden gedood!

jans
18-01-04, 19:33
Ahaa de ka kkerlak komt nu uit de mouw...

Hmmm je bent een zielig figuur.

Chaya
18-01-04, 20:10
Geplaatst door sadeeQ
wat loop je nou te kutten wijfie, hij heeft een jodenvlag naast zijn nick .ik ga ervanuit dat het dus een jood is, en aangezien zo een manntje zich blijkbaar niet welkom voelt op joods forums en daarom maar gedwonnen op een mokro forum komt prikken, vind ik hem gewoon een zielige geval. jij ook trouwens, maar dat had ik al verteld of niet? :duizelig:

Je domheid komt nu toch wel heel duidelijk naar voren, wat dan nog als het een jood is? Dat is waarom ik reageerde, je afwijzende reactie vanwege je aanname dat het een jood is omdat hij een "jodenvlag" (doe niet zo achterlijk, je lijkt wel een domme feyenoorder) bij zijn naam had. SO WHAT? Waarom reageer je zo op een jood? ben je niet goed bij je hoofd? retorische vraag, antwoord maar niet.
wat ben jij zielig. :fuckit2:

sadeeQ
18-01-04, 20:13
Geplaatst door Chaya
Je domheid komt nu toch wel heel duidelijk naar voren, wat dan nog als het een jood is? Dat is waarom ik reageerde, je afwijzende reactie vanwege je aanname dat het een jood is omdat hij een "jodenvlag" (doe niet zo achterlijk, je lijkt wel een domme feyenoorder) bij zijn naam had. SO WHAT? Waarom reageer je zo op een jood? ben je niet goed bij je hoofd? retorische vraag, antwoord maar niet.
wat ben jij zielig. :fuckit2:

:zegniets:

ongesteld zeker :boos: , ja ik weet het, zware periode is het, als ik die docu van laatste moet geloven :maf:

Chaya
18-01-04, 20:15
Geplaatst door sadeeQ
:zegniets:



Dat lijkt me inderdaad het beste.

sadeeQ
18-01-04, 20:19
Geplaatst door Chaya
Dat lijkt me inderdaad het beste.


:haha: nou alleen je gat nog dicht doen , dan komt het heus wel goed :duim:

sadeeQ
18-01-04, 23:11
Geplaatst door jans
Je moet weten wat er speelt, zielig ben ik niet, Joden winnen altijd. En over eenzaamheid gesproken jij bent degene die hier veel berichten post, moet je wel vrij eenzaam zijn als je daar de tijd voor heb.

:jammer: goh nog een macho k-zionistje :cheefbek:

et_2000nl
19-01-04, 00:52
Geplaatst door jans
Je moet weten wat er speelt, zielig ben ik niet, Joden winnen altijd. En over eenzaamheid gesproken jij bent degene die hier veel berichten post, moet je wel vrij eenzaam zijn als je daar de tijd voor heb.

Sorry jans, de geschiedenis boeken hebben toch vele verliezen te melden.

Vandaag de dag verliezen de Sharon aanhangers ook veel, vooral hun respect!

liesel
19-01-04, 13:59
het discussieniveau bij deze topic is zeer hoog.
het blijkt dat sommige mannelijke forumdeelnemers nogal last van hormonale huishouding hebben,gezien de uitingen tov vrouwelijke forumdeelnemers.
ook het respect tov van andere religieuze uitingen staat hier zeer hoog in het vaandel.
fijne discussie dit.

yahya ayash
19-01-04, 14:09
Yep , we zijn hier niet zo correct als joods.nl.

liesel
19-01-04, 14:48
Geplaatst door yahya ayash
Yep , we zijn hier niet zo correct als joods.nl.

ik weet niet hoe correct joods.nl is, heb er nog niet gekeken.

liesel
19-01-04, 14:50
Geplaatst door Polet

Maar wel typisch des moslims, de schuld ligt altijd
bij anderen of bij allah.
Ze kunnen trouwens toch niet van de joden winnen.
( mooie nieuwe muur rond jeruzalem gezien, ga nog even naar de
aapjes daarachter kijken in de zomer.) [/B]

dit vind ik toch wel een eenzijdige benadering.
en met aapjes wie bedoel je daarmee?

liesel
19-01-04, 14:56
Geplaatst door Polet
Palestijnen.

ik vind dat nogal racistisch.
voor de duidelijkheid, ik ben tegen anti-semitisme,maar dat wil niet zeggen dat ik bovenstaande postings van polet goed keur. palestijnen bashing keur ik dus even goed af als anti-semitisme

jans
19-01-04, 15:05
Sorry jans, de geschiedenis boeken hebben toch vele verliezen te melden.

Dat ligt eraan hoe je het bekijkt, het is een natie nog nooit gelukt om de joden uit te roeien, hoewel dat vaak geprobeerd is. En wat betreft sharon zijn beleid: In israel zijn al talloze regeringen geweest die het palestijnse probleem om allerei manieren probeerden op te lossen, lukt deze niet dan komt er wel een andere.

Jans

liesel
19-01-04, 15:24
Geplaatst door jans
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt, het is een natie nog nooit gelukt om de joden uit te roeien, hoewel dat vaak geprobeerd is. En wat betreft sharon zijn beleid: In israel zijn al talloze regeringen geweest die het palestijnse probleem om allerei manieren probeerden op te lossen, lukt deze niet dan komt er wel een andere.

Jans

gemakkelijk om de problemen bij 'de palestijnen' te leggen, zoals ik al schreef is het eenzijdig palestijnen bashing net zo simplistisch als het eenzijdig joden bashing.

jans
19-01-04, 17:57
Dan begrijp je mij verkeerd, ik zeg dat het, het palestijns probleem in het algemeen is, niet dat de palestijnen het probleem zijn hoewel ik dat persoonlijk wel denk. Want er zijn al genoeg vredesvoorstellen geweest die de palestijnen zelf hebben verworpen, waardoor ze vaak in een nog slechtere situatie terecht kwamen.

Jans

lennart
19-01-04, 18:08
wat betreft sharon zijn beleid: In israel zijn al talloze regeringen geweest die het palestijnse probleem om allerei manieren probeerden op te lossen, lukt deze niet dan komt er wel een andere.


Goh... ooit hadden de Duitsers een Joods probleem, ze hebben alles geprobeerd en je weet hoe ze dat uiteindelijk hebben opgelost...

lennart
19-01-04, 18:26
Geplaatst door Gerrit Jan
Ai Lennart,
Je gaat een heel eind over de grens.
Welke grens ik bedoel weet je wel...

Die Zionist moet dan maar niet spreken over een Palestijns probleem. Het probleem in Palestina is veroorzaakt door de Joden... niet de Palestijnen.

lennart
19-01-04, 18:29
Geplaatst door Gerrit Jan
Jij bent verantwoordelijk voor je eigen uitlatingen.

In neem verantwoordelijkheid voor al mijn uitlatingen... in context uiteraard.

Dat jij vindt dat ik een grens ben overgegaan wil allicht niet zeggen dat ik dat zelf ook vind.

lennart
19-01-04, 18:57
Geplaatst door Gerrit Jan
Nee, maar in je eerste reactie op mijn bericht heb je het al toegegeven.

Heb ik wat toegegeven?

lennart
19-01-04, 19:00
Geplaatst door Gerrit Jan
Ja, impliciet. Lees maar na.

Ik wist dat zo'n uitspraak contraversieel is, maar die was ook bedoelt om een reactie uit te lokken..... maar de uitspraak passeert absoluut geen grens. Wat wel een grens passeert is die uitspraak van die Zionist... die het heeft over "het Palestijnse probleem". Terwijl hij toch zelf echt een Jood is.

liesel
19-01-04, 19:15
Geplaatst door jans
Dan begrijp je mij verkeerd, ik zeg dat het, het palestijns probleem in het algemeen is, niet dat de palestijnen het probleem zijn hoewel ik dat persoonlijk wel denk. Want er zijn al genoeg vredesvoorstellen geweest die de palestijnen zelf hebben verworpen, waardoor ze vaak in een nog slechtere situatie terecht kwamen.

Jans

dat vind ik een beetje eenzijdig, ik vind dat de staat israel ook wat steken heeft laten vallen op weg naar de vrede en sharon is af en toe toch erg provocerend bezig, denk aan zijn bezoek aan de tempelberg.

liesel
19-01-04, 19:20
Geplaatst door lennart
Goh... ooit hadden de Duitsers een Joods probleem, ze hebben alles geprobeerd en je weet hoe ze dat uiteindelijk hebben opgelost...

hij heeft zijn standpunt al enigzins genuanceerd.
ik denk niet dat de de israeliese staat palestijnse mensen naar kampen wil sturen, ik vind het eigenlijk een make vergelijking de staat israel vergelijken met nazi-duitsland, zie tip 4 van de 10 tips tegen anti-semitisme

4. Vergelijk Israël nooit met nazi-Duitsland.

De shoah is tot op heden gelukkig een eenmalige gebeurtenis in de menselijke geschiedenis. In nazi-Duitsland werden 6 miljoen joden fabrieksmatig vernietigd. Elke vergelijking met andere massamoorden doet af aan de verschrikkingen van deze onvoorstelbare tegen joden gepleegde misdaad, en is zodoende dus antisemitisch. Wanneer in Europa beweerd wordt dat de shoah net zoiets was als de huidige Israëlische bezettingspolitiek, dan rehabiliteert dat in feite de nazi's. Dat creëert op den duur ruimte voor de hernieuwde opkomst van extreem-rechts. En de suggestie dat de Israëliërs geen haar beter zouden zijn dan de nazi's, kan ook met terugwerkende kracht een rechtvaardiging opleveren van de shoah. "****** is er een vergeten: Sharon", zo werd op 13 april 2002 in Amsterdam geroepen.


dit is te vinden op www.defabel.nl

lennart
19-01-04, 19:27
Geplaatst door liesel
hij heeft zijn standpunt al enigzins genuanceerd.
ik denk niet dat de de israeliese staat palestijnse mensen naar kampen wil sturen, ik vind het eigenlijk een make vergelijking de staat israel vergelijken met nazi-duitsland, zie tip 4 van de 10 tips tegen anti-semitisme


Ik vergelijk (in dit geval) Israel niet met Nazi-Duitsland... ik vergelijk zijn uitspraak "Palestijns probleem" met het gebruik van het "Joodse probleem".

liesel
19-01-04, 19:32
Geplaatst door lennart
Ik vergelijk (in dit geval) Israel niet met Nazi-Duitsland... ik vergelijk zijn uitspraak "Palestijns probleem" met het gebruik van het "Joodse probleem".

ik denk dat je het "palestijnse probleem"( in de woorden van jans) niet kunt vergelijken met het "joodse probleem" waar men het in nazi-duitsland over had

lennart
19-01-04, 19:46
Geplaatst door Gerrit Jan
Ook dat mag niet.

Dien een aanklacht tegen mij in dan... Veel Succes he.

lennart
19-01-04, 19:47
Geplaatst door liesel
ik denk dat je het "palestijnse probleem"( in de woorden van jans) niet kunt vergelijken met het "joodse probleem" waar men het in nazi-duitsland over had

Zeker wel... In Duitsland wilde men geen Joden, in Israel wil men geen Palestijnen... kijk naar hoe Jans schrijft over Palestijnen... Het zijn geen mensen voor hem maar een probleem.

Chaya
19-01-04, 19:49
Geplaatst door lennart
Zeker wel... In Duitsland wilde men geen Joden, in Israel wil men geen Palestijnen... kijk naar hoe Jans schrijft over Palestijnen... Het zijn geen mensen voor hem maar een probleem.

Zelfmoordaanslagen zijn een probleem. Er is daar een conflict tussen twee partijen gaande. Daar zal Jans op doelen. Welk probleem maakten joden in Duitsland?

liesel
19-01-04, 19:52
Geplaatst door lennart
Zeker wel... In Duitsland wilde men geen Joden, in Israel wil men geen Palestijnen... kijk naar hoe Jans schrijft over Palestijnen... Het zijn geen mensen voor hem maar een probleem.

ik denk niet dat je de mening van jans gelijk kunt stellen aan de mening van alle joodse mensen. ik ben het zeke rook niet eens met de mening van jans. ik denk ook niet dat alle joodse mensen de palestijnen willen verdrijven.

lennart
19-01-04, 19:55
Geplaatst door Chaya
Zelfmoordaanslagen zijn een probleem. Er is daar een conflict tussen twee partijen gaande. Daar zal Jans op doelen. Welk probleem maakten joden in Duitsland?

De verdrijving van Palestijnen door Joden zal ook een probleem zijn voor de Palestijnen... Denk je ook niet??? Heb jij enig idee hoeveel huizen Israel de afgelopen 3 jaar heeft verwoest?

Wie een omelet wil bakken moet een paar eieren breken..

Israel bezet het land van de Palestijnen te krijgen en daarom plegen de Palestijnen verzet... tis echt heeel simpel...

lennart
19-01-04, 19:56
Geplaatst door liesel
ik denk niet dat je de mening van jans gelijk kunt stellen aan de mening van alle joodse mensen. ik ben het zeke rook niet eens met de mening van jans. ik denk ook niet dat alle joodse mensen de palestijnen willen verdrijven.

Zeker dertig procent van de Israeli vind het Transfer-plan een goed idee.

Chaya
19-01-04, 19:57
Geplaatst door lennart
De verdrijving van Palestijnen door Joden zal ook een probleem zijn voor de Palestijnen... Denk je ook niet??? Heb jij enig idee hoeveel huizen Israel de afgelopen 3 jaar heeft verwoest?

Wie een omelet wil bakken moet een paar eieren breken..

Israel bezet het land van de Palestijnen te krijgen en daarom plegen de Palestijnen verzet... tis echt heeel simpel...

Het is echt heeeeeel gecompliceerd, het conflict, dat jij denkt dat het simpel is zegt voor mij genoeg. Maar zoals ik zei, het is een conflict tussen 2 partijen.

Maar je hebt mijn vraag niet beantwoord: wat voor problemen maakten joden in Duitsland?

liesel
19-01-04, 19:57
Geplaatst door lennart
Zeker dertig procent van de Israeli vind het Transfer-plan een goed idee.

dat is dus gelukkig niet iedereen, er zijn dus mensen die het op een andere manier willen oplossen

lennart
19-01-04, 20:00
Geplaatst door liesel
dat is dus gelukkig niet iedereen, er zijn dus mensen die het op een andere manier willen oplossen

Sja het zijn wel deze mensen die aan aan de macht in Israel zijn in Israel.

lennart
19-01-04, 20:04
Geplaatst door Chaya
Het is echt heeeeeel gecompliceerd, het conflict, dat jij denkt dat het simpel is zegt voor mij genoeg. Maar zoals ik zei, het is een conflict tussen 2 partijen.

Goh.... wat een inzicht... Maarreh zeg nu zelf.. je kan ze toch niet met elkaar vergelijken? Israel heeft een militair budget van 10 miljard dollar (betaald door de VS), de Palestijnen hebben niets..



Maar je hebt mijn vraag niet beantwoord: wat voor problemen maakten joden in Duitsland?

Wat voor problemen maken de Palestijnen dan in Palestina?

Die paar wanhopige Palestijnen die wanhoopsdaden plegen kan je moeilijk gelijkstellen met het hele Palestijnse volk. Dat volk hebben jullie overigens verjaagd van hun thuisland, waardoor ze in nu vluchtelingenkampen onder het juk van Arabische dictaturen moeten leven. Jullie hebben heel veel goed te maken met de Palestijnen.

Chaya
19-01-04, 20:07
Geplaatst door lennart

Wat voor problemen maken de Palestijnen dan in Palestina?

Die paar wanhopige Palestijnen die wanhoopsdaden plegen kan je moeilijk gelijkstellen met het hele Palestijnse volk. Dat volk hebben jullie overigens verjaagd van hun thuisland, waardoor ze in nu vluchtelingenkampen onder het juk van Arabische dictaturen moeten leven. Jullie hebben heel veel goed te maken met de Palestijnen.

Jullie? Zeg ga je lekker? Ik vroeg je iets, dan kun je als afleidingsmanoeuvre wel over Palestijnen beginnen, maar daar trap ik niet in. Wat voor problemen maakten joden in Duitsland?

liesel
19-01-04, 20:07
Geplaatst door lennart
Sja het zijn wel deze mensen die aan aan de macht in Israel zijn in Israel.

het is balen dat de mensen die een gewelddadige oplossing voor ogen hebben, nogal sterk vertegenwoordigd zijn aan beide kanten

lennart
19-01-04, 20:09
Geplaatst door Chaya
Jullie? Zeg ga je lekker? Ik vroeg je iets, dan kun je als afleidingsmanoeuvre wel over Palestijnen beginnen, maar daar trap ik niet in. Wat voor problemen maakten joden in Duitsland?

Heb ik gezegd dat Joden problemen maakten in Duitsland dan? Wat zijn dit voor vreemde Zionistische afleidingsmanoeuvres???

lennart
19-01-04, 20:11
Geplaatst door liesel
het is balen dat de mensen die een gewelddadige oplossing voor ogen hebben, nogal sterk vertegenwoordigd zijn aan beide kanten

Onzin... Er zijn nauwelijks Palestijnen die openlijk geweld plegen... Op z'n hoogst zijn er een paar duizend. Terwijl het Israelische leger op derde grootste leger is ter wereld. Sjaron heeft bovendien al bewezen niets om menselijk leven te geven in de vorige oorlogen waarbij hij betrokken was.

Chaya
19-01-04, 20:11
Geplaatst door lennart
Heb ik gezegd dat Joden problemen maakten in Duitsland dan? Wat zijn dit voor vreemde Zionistische afleidingsmanoeuvres???

Jij zei dat spreken over het palestijnse probleem net zoiets was als spreken over het joodse probleem, of ben je je misselijke opmerking alweer vergeten?

Chaya
19-01-04, 20:12
Geplaatst door lennart
Onzin... Er zijn nauwelijks Palestijnen die openlijk geweld plegen... Op z'n hoogst zijn er een paar duizend. Terwijl het Israelische leger op derde grootste leger is ter wereld. Sjaron heeft bovendien al bewezen niets om menselijk leven te geven in de vorige oorlogen waarbij hij betrokken was.

Meer dan 80% van de Palestijnen steunt zelfmoordaanslagen.

lennart
19-01-04, 20:13
Geplaatst door Chaya
Jij zei dat spreken over het palestijnse probleem net zoiets was als spreken over het joodse probleem, of ben je je misselijke opmerking alweer vergeten?

Omdat het hetzelfde is... Hij spreekt over het Palestijnse volk (het hele volk) als een probleem... net als de Duitsers destijds over het Joodse probleem spraken. En je hebt gelijk die Jans maakte echt een misselijke opmerking... Gatver...

lennart
19-01-04, 20:14
Geplaatst door Chaya
Meer dan 80% van de Palestijnen steunt zelfmoordaanslagen.

Sja maar die 80% procent kan ze niet uitvoeren.. Daarvoor hebben ze de middelen niet...

De bezetters zijn vrijwel allemaal bewapend!

Chaya
19-01-04, 20:18
Geplaatst door lennart
Omdat het hetzelfde is... Hij spreekt over het Palestijnse volk (het hele volk) als een probleem... net als de Duitsers destijds over het Joodse probleem spraken. En je hebt gelijk die Jans maakte echt een misselijke opmerking... Gatver...

Het is juist NIET hetzelfde, wat ik aantoonde door te vragen welk probleem joden dan in Duitsland maakten. Israeli's en Palestijnen zijn verwikkeld in een conflict.
en ja, jouw opmerking was echt misselijkmakend. :kotsen2:

Chaya
19-01-04, 20:18
Geplaatst door lennart
Sja maar die 80% procent kan ze niet uitvoeren.. Daarvoor hebben ze de middelen niet...


Vind je wel jammer he. Ik niet. Elke terrorist die een aanslag kan uitvoeren, is er 1 teveel.

lennart
19-01-04, 20:22
Geplaatst door Chaya
Het is juist NIET hetzelfde, wat ik aantoonde door te vragen welk probleem joden dan in Duitsland maakten. Israeli's en Palestijnen zijn verwikkeld in een conflict.


Gaap.. ga je nu welles nietus doen? dat kan ik langer volhouden dan jij hoor...

De Israeli en Palestijnen zijn verwikkeld in conflict...dat conflict is begonnen door de Joden en wordt in stand gehouden door de Joden... Destijds in Duitsland is het Duitse volk ook een conflict begonnen met de Joden... en werd in stand gehouden door de Duitsers... Dus die vergelijking gaat compleet op. En nu jij weer.

Lang voor de eerste Palestijnse aanval op de Zionisten, bespraken de Zionisten al het "Arabische probleem".

Lees bijvoorbeeld eens Jabotinsky's werk.

lennart
19-01-04, 20:23
Geplaatst door Chaya
Vind je wel jammer he. Ik niet. Elke terrorist die een aanslag kan uitvoeren, is er 1 teveel.

Jij zal het wel jammer vinden dat jij je bloeddorstige dromen over het Palestijnen-rein maken van Israel niet kan verwezenlijken hier vanuit Nederland...... Jammer he, voor je.... Misschien moest je maar naar Israel verhuizen.. Maja als laffe zionist die je bent, blijf je lekker veilig hier in Nederland...

Chaya
19-01-04, 20:25
Geplaatst door lennart
Gaap.. ga je nu welles nietus doen? dat kan ik langer volhouden dan jij hoor...

De Israeli en Palestijnen zijn verwikkeld in conflict...dat conflict is begonnen door de Joden en wordt in stand gehouden door de Joden... Destijds in Duitsland is het Duitse volk ook een conflict begonnen met de Joden... en werd in stand gehouden door de Duitsers... Dus die vergelijking gaat compleet op. En nu jij weer.

Lang voor de eerste Palestijnse aanval op de Zionisten, bespraken de Zionisten al het "Arabische probleem".

Lees bijvoorbeeld eens Jabotinsky's werk.

:eek: Laat maar, ik ken jouw soort. :ninja2:

Chaya
19-01-04, 20:26
Geplaatst door lennart
Jij zal het wel jammer vinden dat jij je bloeddorstige dromen over het Palestijnen-rein maken van Israel niet kan verwezenlijken hier vanuit Nederland...... Jammer he, voor je.... Misschien moest je maar naar Israel verhuizen.. Maja als laffe zionist die je bent, blijf je lekker veilig hier in Nederland...

Wat jij wil joh :dood: biraat

lennart
19-01-04, 20:27
Geplaatst door Chaya
:eek: Laat maar, ik ken jouw soort. :ninja2:

Ooit wel eens Jabotinsky's Iron wall gelezen???

Zionistje weet weer eens verbazingwekkend weinig van haar eigen geschiedenis...

ps... Jouw soort moet gewoon opdonderen naar Israel.. Onderga in elk geval zelf de retoriek die jouw soort predikt..

Chaya
19-01-04, 20:32
Geplaatst door lennart
Ooit wel eens Jabotinsky's Iron wall gelezen???

Zionistje weet weer eens verbazingwekkend weinig van haar eigen geschiedenis...

ps... Jouw soort moet gewoon opdonderen naar Israel.. Onderga in elk geval zelf de retoriek die jouw soort predikt..

"mijn soort", de soort die ageert tegen antisemitische retoriek. Nou in dat geval ben ik er trots op tot die soort te behoren. :ninja:
En nu wegwezen! :ninja2:

sadeeQ
19-01-04, 20:34
Geplaatst door lennart

ps... Jouw soort moet gewoon opdonderen naar Israel.. Onderga in elk geval zelf de retoriek die jouw soort predikt..


:hihi: :hihi: lijkt me een goede plan

lennart
19-01-04, 20:36
Geplaatst door Chaya
"mijn soort", de soort die ageert tegen antisemitische retoriek. Nou in dat geval ben ik er trots op tot die soort te behoren. :ninja:
En nu wegwezen! :ninja2:

pfff.. anti-semitisme.. wat goedkoop zeg.. Daar kan ik tegenwoordig niet koud of warm van worden...

Maar dat was in elk geval niet het soort waar ik op doelde...

Oh en ik ga hier niet weg hoor.

sadeeQ
19-01-04, 20:37
Geplaatst door Chaya
"mijn soort", de soort die ageert tegen antisemitische retoriek. Nou in dat geval ben ik er trots op tot die soort te behoren. :ninja:
En nu wegwezen! :ninja2:



zelden heb ik een woordje zo grof zien verkracht worden als dat ene woordje"antisemitisme"


ik geloof dat in 110 van je 120 totale posts dat woordje voorkomt. je zielige gedoe en gejank is verspilde moeite.

liesel
19-01-04, 20:39
ik kan me vinden in bepaalde standpunten van chaya, maar om te zeggen dat de palestijnen allemaal terroristen zijn,vind ik te ver gaan. vind het zowiezo jammer dat sommige discussies moeten eindigen in dom gescheld.

liesel
19-01-04, 20:42
Geplaatst door sadeeQ
zelden heb ik een woordje zo grof zien verkracht worden als dat ene woordje"antisemitisme"


ik geloof dat in 110 van je 120 totale posts dat woordje voorkomt. je zielige gedoe en gejank is verspilde moeite.

dit is volgens mij juist anti-semitsme, veel mensen met anti-semitistische ideeen vinden dat het woord anti-semitisme te pas en te onpas gebruikt wordt. ik vind dat een bagatallisering van het probleem

lennart
19-01-04, 20:49
Geplaatst door liesel
dit is volgens mij juist anti-semitsme, veel mensen met anti-semitistische ideeen vinden dat het woord anti-semitisme te pas en te onpas gebruikt wordt. ik vind dat een bagatallisering van het probleem

fout... mensen als Chaya/GJ vinden dat alles wat over Israel of Joden wordt gezegd dat niet in hun straatje past, anti-semitisme. Anti-semitisme staat in het woordenboek beschreven als Jodenhaat, maar voor dit soort mensen is anti-semitisme een instrument om andere mensen de mond te snoeren... Daar doe ik dus niet meer aan mee.

liesel
19-01-04, 20:54
Geplaatst door lennart
fout... mensen als Chaya/GJ vinden dat alles wat over Israel of Joden wordt gezegd dat niet in hun straatje past, anti-semitisme. Anti-semitisme staat in het woordenboek beschreven als Jodenhaat, maar voor dit soort mensen is anti-semitisme een instrument om andere mensen de mond te snoeren... Daar doe ik dus niet meer aan mee.

ik vind dat je best kritiek mag hebben op het beleid van de staat israel,helaas is het nogal een dunne scheidslijn tussen antizionisme en antisemitisme. ik denk dat je voor die valkuil moet oppassen, zie de tien punten tegen antisemitisme die ik hier of in een andere topic gepost hebt. die zijn niet van mij,maar heb ik gevonden op het internet(www.defabel.nl)

lennart
19-01-04, 21:03
Geplaatst door Gerrit Jan
Lennart, had je gisteravond 'Der Stürmer' maar weer eens gelezen voor het slapengaan?
Voel je je nu weer een tijdje opgelucht, nu je weer eens uit de kast bent gekomen?
Wat denk je, komt er vanavond nog meer?
Of hebben we het wel gehad?

:slapen:

Leuke poging.. maar als andere mensen persoonlijk worden... word ik ook persoonlijk. Chaya is duidelijk voorstander van het verdrijven van het Palestijnse volk dat zij als een probleem ziet... Ik gok dat jou mening daar niet zoveel vanaf zal zitten.. Wellicht misschien dat jij meer iets voelt voor het uitroeien van alle moslims...

Blauwwitje3
19-01-04, 21:09
Geplaatst door lennart
Zeker wel... In Duitsland wilde men geen Joden, in Israel wil men geen Palestijnen... kijk naar hoe Jans schrijft over Palestijnen... Het zijn geen mensen voor hem maar een probleem.
Je weet echt niet waar je over praat. Er wonen 1.2 miljoen Arabieren in Israel. Er zijn Arabische partijen, Arabisch is een officiele taal. Arabieren mogen vrijelijk hun geloof beleiden. De afgelopen 50 jaar, is het aantal Arabieren in Israel ver 7-voudigd. Daarentegen willen de Arabieren geen joden in hun land.

http://www.iacnet.org/gateway/refugees/arabsandjewsnumbers.gif

lennart
19-01-04, 21:12
Geplaatst door Gerrit Jan
Tsjonge wat een energie besteed je toch de hele avond aan het goedpraten van jezelf.

Toch een beetje spijt?

Ik dacht dat dit discussieren heet... Jullie vinden mijn opmerking een onderwerp is blijkbaar... Ik zou overigens niet weten waarom.

lennart
19-01-04, 21:13
Geplaatst door Blauwwitje3
Je weet echt niet waar je over praat. Er wonen 1.2 miljoen Arabieren in Israel. Er zijn Arabische partijen, Arabisch is een officiele taal. Arabieren mogen vrijelijk hun geloof beleiden. De afgelopen 50 jaar, is het aantal Arabieren in Israel ver 7-voudigd. Daarentegen willen de Arabieren geen joden in hun land.

Dat heeft ermee te maken dat Israel al die Joden wilde hebben. Of ben je alweer vergeten wie de bomaanslagen pleegden in Bagdad toen de Joden daar niet weg wilden?

http://www.bintjbeil.com/E/occupation/ameu_iraqjews.html

lennart
19-01-04, 21:16
Geplaatst door Gerrit Jan
Hij kruipt weer terug in zijn hol...

ok :duizelig:

Blauwwitje3
19-01-04, 21:17
Geplaatst door lennart
Goh.... wat een inzicht... Maarreh zeg nu zelf.. je kan ze toch niet met elkaar vergelijken? Israel heeft een militair budget van 10 miljard dollar (betaald door de VS), de Palestijnen hebben niets..

Nee jij hebt veel inzicht. Weet jij wat het militair budget is van de Arabieren?



Wat voor problemen maken de Palestijnen dan in Palestina?

Terrorisme misschien?



Die paar wanhopige Palestijnen die wanhoopsdaden plegen kan je moeilijk gelijkstellen met het hele Palestijnse volk. Dat volk hebben jullie overigens verjaagd van hun thuisland, waardoor ze in nu vluchtelingenkampen onder het juk van Arabische dictaturen moeten leven. Jullie hebben heel veel goed te maken met de Palestijnen.
Een paar maar ja. Tuurlijk. Maar dat paar heeft wel voor veel ellende gezorgd voor zowel de Palestijnen als de Israeli's. Zonder terrorisme hadden ze veel meer bereikt.

En JULLIE. Nou over een kam scheren is ook een vak. :knife_hea Alle Christen zijn zeker ook schuldig aan de duizenden aids doden als gevolg van de middeleeuwse gedachten van de Paus. Alle Moslims zijn zeker ook schuldig aan de aanslag op het WTC. Alle Marokkanen zijn zeker ook schuldig aan de bezetting van de Westelijke Sahara. Alle Nederlanders zijn zeker ook schuldig aan het leegplukken van Indonesie? Moet ik doorgaan?

Blauwwitje3
19-01-04, 21:19
Geplaatst door sadeeQ
:hihi: :hihi: lijkt me een goede plan
Dan r*t jij toch lekker op naar Marokko. Kun je daar je volk vertellen hoe inmorreel en onmenselijk "jullie" bezetting daar is. :boos: :kotsen2:

lennart
19-01-04, 21:21
Geplaatst door Blauwwitje3
Nee jij hebt veel inzicht. Weet jij wat het militair budget is van de Arabieren?

De Arabieren?? Heb je het nu over alle Arabieren of alleen over de Palestijnen? Dat weet ik met jullie soort namelijk nooit precies.




Terrorisme misschien?


Dus alle Palestijnen zijn terroristen? Begrijp ik het goed? Netzo als voor de Nazi's alle Joden communistische terroristen waren?



Een paar maar ja. Tuurlijk. Maar dat paar heeft wel voor veel ellende gezorgd voor zowel de Palestijnen als de Israeli's. Zonder terrorisme hadden ze veel meer bereikt.


Sja de Israelisch hebben nog altijd veel meer Palestijnen van kant gemaakt in gevecht en buiten gevecht, door bijvoorbeeld medische bijstand te ontzeggen, en hoeveel zwangere vrouwen hebben jullie al niet bij de checkpoints laten lijden.



En JULLIE. Nou over een kam scheren is ook een vak. :knife_hea Alle Christen zijn zeker ook schuldig aan de duizenden aids doden als gevolg van de middeleeuwse gedachten van de Paus. Alle Moslims zijn zeker ook schuldig aan de aanslag op het WTC. Alle Marokkanen zijn zeker ook schuldig aan de bezetting van de Westelijke Sahara. Alle Nederlanders zijn zeker ook schuldig aan het leegplukken van Indonesie? Moet ik doorgaan?

Met jullie had het over de apologisten van Israelisch terreur... Duh!.

Blauwwitje3
19-01-04, 21:23
Geplaatst door Hudhaifa
Joodse soldaten in dienst van ******: daders of slachtoffers?

door onze correspondent Wierd Duk

BERLIJN | De Amerikaanse historicus Bryan Mark Rigg kwam in 1992 naar Berlijn om er de Duitse taal te leren en de wortels van zijn familie te onderzoeken. Bij toeval stuitte hij op het lot van joodse soldaten in dienst van Adolf ******. Een van zijn leraren gaf Rigg het advies om de film '******junge Salomon' te zien, de verfilming van de memoires van de jood Salomon Perel, die als '******jongen' de nazi-tijd overleefde. In de bioscoop ontmoette de historicus een oudere heer, die vertelde hoe hij als 'Vierteljude' in 1941 in de Wehrmacht dienst had genomen en uiteindelijk door de Russen krijgsgevangen was gemaakt.


Die joodse soldaten in ******s dienst, een tot dan toe bijna onbekend thema, lieten Rigg tien jaar lang niet meer los. Hoe was het te verklaren dat in die 'moordenaarsbende', zoals de Wehrmacht door velen wordt beschouwd, joden meevochten, het zelfs tot hoge posities brachten? De Amerikaan trok erop uit, bereisde Duitsland en heel Centraal Europa per trein en per fiets en hij spoorde meer dan 400 vroegere Wehrmacht-soldaten op met een joodse achtergrond. Onder hen prominenten als de voormalige bondskanselier Helmut Schmidt en de sociaal-democratische politicus Egon Bahr.

Riggs boek, in Duitse vertaling verschenen onder de bijna provocerende titel '******s jüdische Soldaten', wordt door erkende holocaust-vorsers de hemel in geprezen.
Rigg is 'zeer vereerd' met de lof. "Ik sta op de schouders van een aantal giganten", zegt de voormalige marinier, die geschiedenis doceert aan de American Military University in Manassas, Virginia. "De geschiedschrijving van de nazi-tijd wordt grotendeels door de holocaust bepaald. Het lot van de 'Mischlinge', om die verschrikkelijke term maar te gebruiken, was geheel ondergesneeuwd. Het werd hier en daar wel aangestipt, maar verder dan dat ging het niet. De overlevenden hadden ook geen belangenverenigingen of zo omdat ze overal op afwijzing stuitten: de joden zagen hen niet als joden, maar als verraders. En ook de christenen wezen hen af."
Rigg toont, dankzij uitgebreid onderzoek in archieven en door gesprekken met overlevenden en hun verwanten, aan dat zo'n 150.000 mannen van joodse origine in de Wehrmacht dienst deden. Rigg: "Uit mijn onderzoek wordt duidelijk dat het dagelijks leven in het Derde Rijk gecompliceerder was dan vaak wordt aangenomen. De werkelijkheid stond regelmatig haaks op de heersende ideologie. Ook blijkt dat de rassenwetten van de nazi's absoluut niet met de realiteit overeenstemden." Rigg gaat uitgebreid in op de definiëring in de Neurenberger Rassenwetten uit 1935: 'Een Jood is wie minstens afstamt van drie vol-joodse grootouders'. Mensen met twee joodse grootouders werden 'Mischling' (halfbloed) genoemd. Eenieder die aan deze definitie voldeed, verloor het Duitse staatsburgerschap. Huwelijken en seksueel contact tussen joden en ariërs werden verboden.
Ook de strijdkrachten werden gezuiverd van joden en 'Mischlinge'. Maar duizenden militairen, onder wie veel hoge officieren, kregen een 'uitzonderingsverklaring'. Rigg: "Als het ****** zo uitkwam gaf hij aan officieren met een joodse achtergrond een ariër-stempel, alleen maar omdat hij hun ervaring nodig had."
Volgens de auteur blijkt uit die gang van zaken hoe willekeurig de rassenwetten feitelijk waren. "Zij waren eenvoudig belachelijk. ****** classificeerde ariërs en joden ook graag op uiterlijk. Hoe verklaar je dan dat er joden met blauwe ogen en blonde haren zijn? Het was nonsens."
De joden waren in het vooroorlogse Duitsland veel meer geassimileerd dan menigeen denkt. "Velen stonden er helemaal niet bij stil dat ze joods waren", zegt Rigg. Toen zij zich dit wel bewust werden, omdat de haat en de terreur toenamen, nam een aantal het besluit om het hol van de leeuw op te zoeken. 'De Wehrmacht was de veiligste plek', vertelde een overlevende aan Rigg. Velen hoopten door hun dienst in de Wehrmacht hun families te beschermen. Maar de werkelijkheid was tragisch: terwijl de zonen voor het 'Vaterland' vochten en sneuvelden, werden hun joodse verwanten opgepakt en in concentratiekampen vermoord.

Overlevenden kampen ook nu nog met identiteitsproblemen, merkte Rigg: "Zijn ze Duits of joods? Zijn ze dader, en dus schuldig, of zijn zij slachtoffer?" In een nieuw boek gaat de auteur nog eens uitvoerig in op de levens van 25 joodse Wehrmacht-soldaten. "Ik probeer ze daarmee een stem te geven." | GPD

http://www.haagschecourant.nl/regioportal/HC/1,3112,1553-HaagscheCourant-Voorpagina!!__1964640_,00.html?ArchiefID=1964640
Wat wil je hier nou mee zeggen Hudhaifa? Moslims vecht(t)en ook tegen moslims. Christen ook tegen Christen. Engelsen ook tegen Engelsen. Wat wil je nu zeggen? De joden daar waren Duitsers. Netzo als de Joden hier Nederlander zijn.
Dus, in G*dsname, wat wil je nu zeggen.

lennart
19-01-04, 21:24
Geplaatst door Blauwwitje3
Dan r*t jij toch lekker op naar Marokko. Kun je daar je volk vertellen hoe inmorreel en onmenselijk "jullie" bezetting daar is. :boos: :kotsen2:

Er is een verschil tussen Sadeeq en jullie soort. Jullie lopen alle afschuwelijke terreur van de Zionistische monsters in bezet Palestina goed te praten en als dat niet lukt andere mensen voor anti-semieten uit te maken. Dat zie ik Sadeeq nu nooit doen over de West-Sahara.

Weet je wat zo laf is aan Nederlandse Zionisten... Ze bepleiten de meest gruwelijke maatregelen tegen de Palestijnen en ondertussen gebruiken zij de gevolgen van hun maatregelen (de terreurdaden) als rechtvaardiging van die maatregelen.

Ipv dat jullie het advies van jullie opperrabbi Sjaron opvolgen en opttiefen naar Israel.. Dat zou Nederland een hoop gezeik schelen.

Blauwwitje3
19-01-04, 21:35
Geplaatst door lennart
De Arabieren?? Heb je het nu over alle Arabieren of alleen over de Palestijnen? Dat weet ik met jullie soort namelijk nooit precies.

Ik heb het over de Arabieren.



Dus alle Palestijnen zijn terroristen? Begrijp ik het goed? Netzo als voor de Nazi's alle Joden communistische terroristen waren?

Nee niet alle Palestijnen zijn terroristen. Dat heb ik ook nergens gezegd. Een ieder die terrorisme passief steunt, begrip voor ze kan opbrengen, die moet zich goed achter de oren krabben. Een ieder die het actief steunt is netzo schuldig.



Sja de Israelisch hebben nog altijd veel meer Palestijnen van kant gemaakt in gevecht en buiten gevecht, door bijvoorbeeld medische bijstand te ontzeggen, en hoeveel zwangere vrouwen hebben jullie al niet bij de checkpoints laten lijden.

Tsja, je moet maar aan het gezicht van iemand zien of het een terrorist is of een zwangere vrouw. De aantallen slachtoffers aan beide zijde (en ik ga even niet zeuren aan welke kant het er meer zijn, daar hebben de doden toch niets aan.) zijn veel te veel. Het terrorisme moet stoppen. In ruil voor rust en vrede is Israel tot veel bereid. Dat heeft ze al eerder bewezen en dat zal ze weer doen.

IK heb niemand bij checkpoints laten lijden. IK ben Nederlander en heb geen schuld aan politieke besluiten van Israel. Ik ga daar ook niet verder op reageren wat het is te dom om op te reageren.



Met jullie had het over de apologisten van Israelisch terreur... Duh!.
Dan moeten JULLIE Arafat apologisten eens even goed naar JULLIE zelf kijken.

lennart
19-01-04, 21:50
Geplaatst door Blauwwitje3
Ik heb het over de Arabieren.


En hoeveel is hun militair budget dan? Alle staten apart benoemen graag. Alleen Arabische staten he. Ik weet dat jullie soort graag sjoemelt.



Nee niet alle Palestijnen zijn terroristen. Dat heb ik ook nergens gezegd. Een ieder die terrorisme passief steunt, begrip voor ze kan opbrengen, die moet zich goed achter de oren krabben. Een ieder die het actief steunt is netzo schuldig.


Iedereen die de staat Israel actief steunt, steunt daarmee ook het Zionistisch terreur. DAT zijn een hoop schuldigen.



Tsja, je moet maar aan het gezicht van iemand zien of het een terrorist is of een zwangere vrouw. De aantallen slachtoffers aan beide zijde (en ik ga even niet zeuren aan welke kant het er meer zijn, daar hebben de doden toch niets aan.) zijn veel te veel. Het terrorisme moet stoppen. In ruil voor rust en vrede is Israel tot veel bereid. Dat heeft ze al eerder bewezen en dat zal ze weer doen.


Sure jongen... Vrouwen kunnen namelijk hoe goed weeen opwekken wanneer ze het nodig hebben.
Israel is inderdaad bereid tot heel veel, massa moord, etnische zuiveren. Dat hebben ze reeds in 1948 laten zien, en ze zijn bereid dat nog een keer te herhalen.



IK heb niemand bij checkpoints laten lijden. IK ben Nederlander en heb geen schuld aan politieke besluiten van Israel. Ik ga daar ook niet verder op reageren wat het is te dom om op te reageren.


JIJ moet niet zeggen dat ik niet weet waar ik over praat. Maar zionisten als jij spelen dit soort zaakjes graag persoonlijk, dus daarom speel ik het ook persoonlijk. Snap je nu hoe het werkt, of heb je een hamer nodig om het je harsens in te slaan?




Dan moeten JULLIE Arafat apologisten eens even goed naar JULLIE zelf kijken.

Lol... ik Arafat apologist... Jij maakt een grapje.. Arafat is een verrader van het Palestijnse volk, samen met zijn Europese handlangers... De Palestijnen hadden in 1948 al naar een binationale staat moeten streven.

Overigens lekker makkelijk wel weer van je. Blame Arafat (ooit 1984 gelezen? Emmanuel Goldstein), jullie fascistische-praktijken zowel in het veld als tijdens de discussies. Het is altijd heel makkelijk om 1 iemand de schuld van je eigen falen te geven. En Ondertussen moordt en steelt de Zionistische terreurmachine gewoon verder.

Blauwwitje3
19-01-04, 21:59
Geplaatst door lennart
Er is een verschil tussen Sadeeq en jullie soort. Jullie lopen alle afschuwelijke terreur van de Zionistische monsters in bezet Palestina goed te praten en als dat niet lukt andere mensen voor anti-semieten uit te maken. Dat zie ik Sadeeq nu nooit doen over de West-Sahara.

Ja Sadeeq reageert uberhaupt daar nooit op.



Weet je wat zo laf is aan Nederlandse Zionisten... Ze bepleiten de meest gruwelijke maatregelen tegen de Palestijnen en ondertussen gebruiken zij de gevolgen van hun maatregelen (de terreurdaden) als rechtvaardiging van die maatregelen.

Weet je wat zo laf is aan jouw. Je keurt terrorisme van de Palestijnen goed maar je keurt "terrorisme" van de joden af. En dan mag ik niet zeggen dat je anti-semiet bent.



Ipv dat jullie het advies van jullie opperrabbi Sjaron opvolgen en opttiefen naar Israel.. Dat zou Nederland een hoop gezeik schelen.
Je bevestigd het zelf nog maar eens: Je bent dom. Wat voor gezeik. Je hebt een grote bek maar zegt helemaal niets. Sharon is geen opperrabbie. En IK ben niet religieus dus waarom zou ik uberhaupt naar een rabbi luisteren.

lennart
19-01-04, 22:04
Geplaatst door Blauwwitje3
Weet je wat zo laf is aan jouw. Je keurt terrorisme van de Palestijnen goed maar je keurt "terrorisme" van de joden af. En dan mag ik niet zeggen dat je anti-semiet bent.
[/b]

Wat voor een raar verdraait wereldbeeld heb jij toch?

Ik ben een realist... Ik vind het reeel dat Palestijnen aanslagen plegen zolang Zionisten hun land bezetten. Ik benoem echter de Zionistische acties voor wat ze zijn terrorisme, bedoeld om een heel volk te vernederen (dit is dus officieel IDF beleid, het vernederen van de Palestijnen bij de checkpoints, hierover zijn boeken te lezen).

Ik zelf ben fel gekant tegen elk geweld, maar heb wel een hekel aan hypocriete mensen die vinden dat ze beide kanten moeten veroordelen. Kijk liever een realistisch naar de situatie, dan moet het toch voor de grootste idioot duidelijk zijn dat Zionisme heeft geleidt tot deze situatie en niet die paar aanslagen van de Palestijnen.



Je bevestigd het zelf nog maar eens: Je bent dom. Wat voor gezeik. Je hebt een grote bek maar zegt helemaal niets. Sharon is geen opperrabbie. En IK ben niet religieus dus waarom zou ik uberhaupt naar een rabbi luisteren.

Lol... ik heb het over de retorische preken van Sjaron, waarin hij mooie... dit getuigt weer van jouw domheid...

"The best solution to anti-Semitism is immigration to Israel", - Ariel Sjaron.

sadeeQ
19-01-04, 22:22
Geplaatst door Blauwwitje3
Dan r*t jij toch lekker op naar Marokko. Kun je daar je volk vertellen hoe inmorreel en onmenselijk "jullie" bezetting daar is. :boos: :kotsen2:

waar heb je het nou over debiel ? wat en waar bezet het marokkaanse volk wat of wie?


:boeps: zie je wel , je moet toch wel ff dimmen , je begint door te slaan .misschien is het een idee om je kop tegen een muur te stampen, en zo je frustraties kwijt te raken :cheefbek:

Blauwwitje3
19-01-04, 22:28
Geplaatst door lennart
En hoeveel is hun militair budget dan? Alle staten apart benoemen graag. Alleen Arabische staten he. Ik weet dat jullie soort graag sjoemelt.

Alle staten apart benoemen is onzin, omdat die ook niet apart de vijand van Israel zijn maar een aantal gezamenlijk het land (wilden) proberen te vernietigen. Die Arabische landen hebben 6X zo'n groot budget 5X meer tanks en 120X meer militairen.




Iedereen die de staat Israel actief steunt, steunt daarmee ook het Zionistisch terreur. DAT zijn een hoop schuldigen.

Inderdaad. 145 landen erkennen Israel, waaronder Egypte en Jordanie. Ook allemaal terrorsisten in jouw ogen. Of, met andere woorden, het valt wel mee met de Zionistische "terreur".



Sure jongen... Vrouwen kunnen namelijk hoe goed weeen opwekken wanneer ze het nodig hebben.

Ja inderdaad sommige wel ja. Er rijden ook ambulances rond met wapens erin. Iedere keer als Israel de restricties beperkt moet ze dat bekopen met meer doden. Netzo als die dode Palestijn die van het ambulance bed valt en gewoon verder loopt...
Het begint er zo langzamerhand daadwerkelijk op te lijken dat Israel meer heeft aan bezetting dan aan terugtrekking.



Israel is inderdaad bereid tot heel veel, massa moord, etnische zuiveren. Dat hebben ze reeds in 1948 laten zien, en ze zijn bereid dat nog een keer te herhalen.

Jij bent echt dom he. De Arabieren vielen Israel aan in 1948 en nog op een hele laffe manier. Dat daarbij 20.000 Israelisch zijn omgekomen, ach wat zou het, het zijn maar Joden he?



JIJ moet niet zeggen dat ik niet weet waar ik over praat. Maar zionisten als jij spelen dit soort zaakjes graag persoonlijk, dus daarom speel ik het ook persoonlijk. Snap je nu hoe het werkt, of heb je een hamer nodig om het je harsens in te slaan?

Je hebt bewezen dat je het niet weet. Je spuwt alleen maar loze kreten die nergens op slaan. Anti-semiten als jij scheren graag alle Joden over een kam met je GEJULLIE. Het collectief verantwoordelijk houden van alle joden voor wat sommige mensen doen.



Lol... ik Arafat apologist... Jij maakt een grapje.. Arafat is een verrader van het Palestijnse volk, samen met zijn Europese handlangers... De Palestijnen hadden in 1948 al naar een binationale staat moeten streven.

Nu zijn we het toch nog een keertje eens, over Arafat dan he.



Overigens lekker makkelijk wel weer van je. Blame Arafat (ooit 1984 gelezen? Emmanuel Goldstein), jullie fascistische-praktijken zowel in het veld als tijdens de discussies. Het is altijd heel makkelijk om 1 iemand de schuld van je eigen falen te geven. En Ondertussen moordt en steelt de Zionistische terreurmachine gewoon verder.
Arafat is inderdaad voor een groot deel, maar niet geheel, verantwoordelijk. Als hij morgen zegt: Einde aan het terrorisme, vrede met Israel, dan is er overmorgen vrede, en volgende week een Palestijnse staat. Arafat heeft gekozen voor oorlog, en dat heeft ie gekregen. Ja dat is inderdaad heel verschikkelijk voor de Palestijnen.

Blauwwitje3
19-01-04, 22:36
Geplaatst door sadeeQ
waar heb je het nou over debiel ? wat en waar bezet het marokkaanse volk wat of wie?

Wel eens gehoord van de Westelijke Sahara? Wel eens gehoord van Saharawi?



:boeps: zie je wel , je moet toch wel ff dimmen , je begint door te slaan .misschien is het een idee om je kop tegen een muur te stampen, en zo je frustraties kwijt te raken :cheefbek:
Misschien moet jij dat eerst even doen. Je frustratie over joden en Israel gaat er misschien mee weg...

lennart
19-01-04, 22:42
Geplaatst door Blauwwitje3
Alle staten apart benoemen is onzin, omdat die ook niet apart de vijand van Israel zijn maar een aantal gezamenlijk het land (wilden) proberen te vernietigen. Die Arabische landen hebben 6X zo'n groot budget 5X meer tanks en 120X meer militairen.


HAHAHA... geloof je het zelf?



Inderdaad. 145 landen erkennen Israel, waaronder Egypte en Jordanie. Ook allemaal terrorsisten in jouw ogen. Of, met andere woorden, het valt wel mee met de Zionistische "terreur".


Je moet wel heel dom zijn om te ontkennen dat Israel bestaat.. Ik heb het over steun.



Ja inderdaad sommige wel ja. Er rijden ook ambulances rond met wapens erin. Iedere keer als Israel de restricties beperkt moet ze dat bekopen met meer doden. Netzo als die dode Palestijn die van het ambulance bed valt en gewoon verder loopt...


Kijk het Israelische leger zet zoiets 1 keer in scene en de Zionistische bende heeft weer wat om te roepen. Wat vind jij er dan van dat de Zionisten hun kinderen in oorlogsgebied op laten groeien of het feit dat de ZIonisten hun eigen burgers als menselijk schild gebruiken, wanneer soldaten de bussen in Israel gebruiken naar het front te trekken...



Het begint er zo langzamerhand daadwerkelijk op te lijken dat Israel meer heeft aan bezetting dan aan terugtrekking.

Precies.. dan kunnen jullie de Palestijnen nog veel effectiever uitroeien :rolleyes:



Jij bent echt dom he. De Arabieren vielen Israel aan in 1948 en nog op een hele laffe manier. Dat daarbij 20.000 Israelisch zijn omgekomen, ach wat zou het, het zijn maar Joden he?


Lol jij bent dom. De Arabische legers kwamen de Palestijnen te hulp die werden belegerd door de Zionisten. Zoals je weet hadden de Zionisten al diverse massaslachtingen uitgevoerd en waren al bezig om de Palestijnen te verjagen voordat er ook maar een Arabische soldaat Palestina had betreden.. Leer je geschiedenis sukkel... Maar ach.. wat zal jou de geschiedenis schelen, zolang de Joden er maar goed uit komen en de Palestijnen dood en begraven zijn niet waar?




Je hebt bewezen dat je het niet weet. Je spuwt alleen maar loze kreten die nergens op slaan. Anti-semiten als jij scheren graag alle Joden over een kam met je GEJULLIE. Het collectief verantwoordelijk houden van alle joden voor wat sommige mensen doen.


Loze kreten? Jij bent hier degene die met loze kreten komt, ik kom met feiten. En die anti-semiet opmerking maakt niet zo heel veel indruk hoor. Ik heb een half jaar op joods.nl rondgehanden (toen ze daar nog geen ban beleid hanteerde) en daar ben ik wel 100x voor anti-semiet uitgemaakt. Sterker nog dat was het eerste wat ik kreeg te hoor. Het is bedroefend gesteld met de Nederlandse Zionisten, dat ze geen discussie meer kunnen voeren zonder iedereen voor anti-semiet uit te maken.



Arafat is inderdaad voor een groot deel, maar niet geheel, verantwoordelijk. Als hij morgen zegt: Einde aan het terrorisme, vrede met Israel, dan is er overmorgen vrede, en volgende week een Palestijnse staat. Arafat heeft gekozen voor oorlog, en dat heeft ie gekregen. Ja dat is inderdaad heel verschikkelijk voor de Palestijnen.

Nee de Zionisten hebben gekozen voor oorlog. Dat hebben ze altijd al gedaan. Toen ze aankwamen in Palestina.. Vervolgens de Zionistische terreurbeweging. Vervolgens het besluit van Ben Gurion om het land te zuiveren. Vervolgens de aanval in 1967 van Israel op de Arabische buren. Vervolgens de bezetting van Palestina. Vervolgens de bezetting van Libanon. Vervolgens de moordpartij van Baruch Goldstein, die door de Zionisten tot heilige is uitgeroepen. Vervolgens de moord op Rabin. Vervolgens het beleid van Netanyahu en Barak, van het uitstellen van resultaten in het vredesproces en het vestigen van nederzettingen en talloze bypass wegen in bezet gebied. Tot de frontale aanval van Sjaron op de Palestijnen. En de ellende duurt voort.

m- said
20-01-04, 00:04
[-Wv-]


groetjes Said

Hudhaifa
20-01-04, 00:52
Riep iemand?? :bril:

jans
20-01-04, 11:28
On nog even terug te komen op het 'Palestijnse Probleem', hierbij hebben jullie me al weer verkeerd begrepen, terwijl dit met goed lezen toch wel verholpen zou kunnen zijn.

Het is het probleem van de palestijnen, zij zitten in de slechtste situatie, maar ze hebben wel de mogelijkheid dit zelf op te lossen. Stop met aanslagen, en de checkpoints zullen op zijn tijd weer gewoon opengaan. Het is ook een probleem van Israel, maar die kunnen dit niet alleen oplossen terwijl ze daar wel voor open staan. Daarom LIGT DE KERN VAN HET PROBLEEM bij de palestijnen.


Ik wist dat zo'n uitspraak contraversieel is, maar die was ook bedoelt om een reactie uit te lokken..... maar de uitspraak passeert absoluut geen grens. Wat wel een grens passeert is die uitspraak van die Zionist... die het heeft over "het Palestijnse probleem". Terwijl hij toch zelf echt een Jood is.

Snap je het nu??, probeer volgende keer iets normalere berichten te posten, ik weet dat het frustrerend is. Maar je kunt toch wel rustig blijven. Kijk doordat er personen zoals jouw een discussie voeren komen we natuurlijk nooit tot een oplossing.

En dit is dus weer het arabische woordje op en discussie naar hun toe te trekken, wat trouwens ook een ongeloofelijke drogreden is.

Wat wel een grens passeert is die uitspraak van die Zionist.

kijk zo komen we natuurlijk nergens, een heldere kijk op de situatie kan niet worden omschreven als zionistisch.

Jans

Al Sawt
20-01-04, 12:15
Geplaatst door Gerrit Jan
Het verhaal van de soldaten van (gedeeltelijk) Joodse afkomst in de Duitse Wehermacht was al lang bekend. Zo wisten we bijvoorbeeld al tientallen jaren dat de Duitse bondskanselier Helmut Schmidt één van hen was. Je moet niet vergeten dat de Joden al vele eeuwen lang in Duitsland gewoond hadden en gewoon Duitsers geworden waren, net zoals vele Joden in Marokko gewoon Marokkanen geworden zijn. Ze waren volkomen geïntegreerd

Het is dan ook helemaal niet vreemd dat in het Duitse leger ook een aantal Duitse Joden diende. Vreemde opmerking GJ!
Vorige keer ontkende je met klem, mijn bewering over hoge Nazi-figuren van Joods afkomst.

Al Sawt
20-01-04, 12:28
Geplaatst door jans

Ze kunnen trouwens toch niet van de joden winnen.
( mooie nieuwe muur rond jeruzalem gezien, ga nog even naar de
aapjes daarachter kijken in de zomer.) Beetje denegrerend en racistisch om je weerloze mensen als aapjes te bestempelen. Misschien gebruik je zelf het zelfde kwalificatie als de Duitsers, het gebruiken voor de bewoners van de Ghetto van Warschauw.

Voorts heb je een hele vreemde lotsbestemming voor een groep mensen, die al eeuwen lang het slachtoffers zijn van diverse traumatische ervaringen. Maar aan de andere kant is jouw bewering over de onoverwinnelijkheid van de Joden, tekend voor de superioriteitsgevoel die veel Israeliers hebben. En zegt veel over de racistische gehalte van Zionisme.





Geplaatst door jans
Dan begrijp je mij verkeerd, ik zeg dat het, het palestijns probleem in het algemeen is, niet dat de palestijnen het probleem zijn hoewel ik dat persoonlijk wel denk. Want er zijn al genoeg vredesvoorstellen geweest die de palestijnen zelf hebben verworpen, waardoor ze vaak in een nog slechtere situatie terecht kwamen. Jans Een tot de bot afgezaagde propaganda leugen!

Al Sawt
20-01-04, 12:34
Geplaatst door lennart
fout... mensen als Chaya/GJ vinden dat alles wat over Israel of Joden wordt gezegd dat niet in hun straatje past, anti-semitisme. Anti-semitisme staat in het woordenboek beschreven als Jodenhaat, maar voor dit soort mensen is anti-semitisme een instrument om andere mensen de mond te snoeren... Daar doe ik dus niet meer aan mee. Volgens (ik meen) Blauwitje, ben je al anti-semiet als je een anti-zionist bent.

Al Sawt
20-01-04, 12:36
Geplaatst door Polet
Er is ook geen Joods-probleem. Ze mogen allen terugkeren naar de Europese uithoeken waar ze vandaan komen.

Polet,

Jou bewering over Allah swt, getuigt van ernstige misrespect voor de religie die de meeste hier aanhangen.

Ik heb hier nog nooit een moslim-prikker gezien, die de Joodse godsdienst als afgoderij bestempelt.

Al Sawt
20-01-04, 12:45
Geplaatst door Blauwwitje3
Je weet echt niet waar je over praat. Er wonen 1.2 miljoen Arabieren in Israel. Er zijn Arabische partijen, Arabisch is een officiele taal. Arabieren mogen vrijelijk hun geloof beleiden. De afgelopen 50 jaar, is het aantal Arabieren in Israel ver 7-voudigd. Daarentegen willen de Arabieren geen joden in hun land.

http://www.iacnet.org/gateway/refugees/arabsandjewsnumbers.gif Er hebben altijd Joden in Arabische wereld geleefd. Met alle vrijheden en priveleges van dien. Dus jouw schets van Israel, is alles behalve uniek. Voorst kunnen we de restricties die de Joden in de Arabische wereld hadden, vergelijken met de restricties die Palestijnen binnen Israel hebben.

Jouw bewering dat de Arabische landen huiveren voor de aanwezigheid van Joden in hun land, is vol slagen uit de lucht gegrepen.

Al Sawt
20-01-04, 12:49
Geplaatst door lennart


Ipv dat jullie het advies van jullie opperrabbi Sjaron opvolgen en opttiefen naar Israel.. Dat zou Nederland een hoop gezeik schelen. Lennart,

Voor het eerst ben ik het niet met je eens. Joden maken een integraal deel uit van Nederland en de verjoodsing van Palestina moet niet erger worden dan het al is.

liesel
20-01-04, 13:24
Geplaatst door Al Sawt
Volgens (ik meen) Blauwitje, ben je al anti-semiet als je een anti-zionist bent.

ik zie het meer dat anti-zionisisme kan ontaarden in anti-semitisme.

lennart
20-01-04, 14:49
Geplaatst door jans
On nog even terug te komen op het 'Palestijnse Probleem', hierbij hebben jullie me al weer verkeerd begrepen, terwijl dit met goed lezen toch wel verholpen zou kunnen zijn.

Het is het probleem van de palestijnen, zij zitten in de slechtste situatie, maar ze hebben wel de mogelijkheid dit zelf op te lossen. Stop met aanslagen, en de checkpoints zullen op zijn tijd weer gewoon opengaan. Het is ook een probleem van Israel, maar die kunnen dit niet alleen oplossen terwijl ze daar wel voor open staan. Daarom LIGT DE KERN VAN HET PROBLEEM bij de palestijnen.


Wat een enorme hoop bull!

De Joden zijn bezig een oorlog te voeren tegen de Palestijnen en niet andersom. De overmacht van F-16 jachtvliegtuigen en Merkava tanks die worden ingezet bij de bezetting zegt genoeg. De Palestijnen hebben geen tanks of jachtvliegtuigen. Het zijn de Joden die een land bezet houden! Dit is dus een Joods Probleem en dat dient zo snel mogelijk opgelost te worden.

De Kern van het probleem ligt in de bezetting van Palestina!

Al Sawt
20-01-04, 14:49
Geplaatst door Polet
De joden zijn altijd met respect behandelt in arabische landen,
laat me niet lachen.
Typisch arabische propaganda, in alle arabische landen werden de
joden regelmatig vermoord, gedwongen bekeerd en verdreven.
Wou je ontkennen dat overal joden aan lantaarnpalen werden opgehangen, opgepakt gemarteld etc.
Ben jij ook zo iemand die zegt dat de joden vrijwillig uit de arabische landen zijn gevlucht met achterlating van alles ?
Enkele jaren geleden werden er in Iran nog joden opgepakt en
voor jaren in de bak gezet ( spionage voor israel uiteraard )
valt nog mee dat ze door internationale druk niet opgehangen werden.
Er word in dit forum constant over joden denigrerend gepraat,
laat ik dan maar over islamieten zo praten, maakt
het weer een beetje gelijk. Je vergelijkt appels met peren.
Die Joden die in Iran werden opgepakt, waren schuldig als wat.
Puur omdat de mossad graag gebruik maakt van lokale Joodse bewoners, om inlichtingen te verzamelen. Zo werden de Joden in Egypte, maar al te graag gebruikt om aanslagen te plegen. Met de premaire doel, om de bewind van Nasser te destabiliseren.

En als ze worden gepakt, dan zitten ze hysterisch te roepen dat ze de slachtoffers geworden zijn van wijd verspreide anti-semitisme.

Maar die zionistische propaganda waar je telkens in trapt, zal weer wat anders beweren.

Laat staan over je beweringen, over de onrechtvaardige behandeling van de Arabische joden. Ondanks dat de Joden als een Troyaanse paard fungeren in de Arabische wereld, worden ze nog getolereerd. Dat zegt meer over de mededogen van de Arabische landen, dan over de waarheidsgehalte van je leugenachtige beweringen.

lennart
20-01-04, 14:51
Geplaatst door Polet
De joden zijn altijd met respect behandelt in arabische landen,
laat me niet lachen.
Typisch arabische propaganda, in alle arabische landen werden de
joden regelmatig vermoord, gedwongen bekeerd en verdreven.
Wou je ontkennen dat overal joden aan lantaarnpalen werden opgehangen, opgepakt gemarteld etc.
Ben jij ook zo iemand die zegt dat de joden vrijwillig uit de arabische landen zijn gevlucht met achterlating van alles ?
Enkele jaren geleden werden er in Iran nog joden opgepakt en
voor jaren in de bak gezet ( spionage voor israel uiteraard )
valt nog mee dat ze door internationale druk niet opgehangen werden.
Er word in dit forum constant over joden denigrerend gepraat,
laat ik dan maar over islamieten zo praten, maakt
het weer een beetje gelijk.

Onzin... de Arabische Joden zijn opgejaagd door de Zionisten, praktisch gedwongen om naar Israel te verhuizen.

Zie dit boek: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0964237903/qid=1035411207/sr=8-1/ref=sr_8_1/002-8495077-3803268?v=glance&n=507846

Of dit artikel van dezelfde schrijver:
http://www.ameu.org/page.asp?iid=36&aid=72&pg=1

Schrijver is een Iraakse Jood, woonachtig in de States.

jans
20-01-04, 16:41
mooie nieuwe muur rond jeruzalem gezien, ga nog even naar de aapjes kijken

AL Swayt je rukt de zinnen uit hun verband, dat was helemaal geen uitspraak van mij, hier weer een stukje propaganda. Doe in het vervolg je knip en plakwerk wat beter. En voor dat je hier allemaal berichten begint te lezen lees dan ook eerst de hele topic ff door.

Jans

Blauwwitje3
20-01-04, 18:44
Geplaatst door lennart
Wat voor een raar verdraait wereldbeeld heb jij toch?

Ja dat is het probleem, anders is al snel raar. Dat is toch een van de meest voorkomende oorzaken van ruzie en conflict op deze wereld?



Ik ben een realist... Ik vind het reeel dat Palestijnen aanslagen plegen zolang Zionisten hun land bezetten. Ik benoem echter de Zionistische acties voor wat ze zijn terrorisme, bedoeld om een heel volk te vernederen (dit is dus officieel IDF beleid, het vernederen van de Palestijnen bij de checkpoints, hierover zijn boeken te lezen).

Waarom plegen de Palestijnen wel aanslagen tegen Israeli / joden(waarbij overigens ook Arabieren omkomen) maar niet op de Hasjemieten in Jordanie, die de werkelijke bezetters van Palestina zijn?

Ik noem de acties van Israel terreurbestrijding. Ik ben het absoluut met je eens dat er heel veel onschuldige slachtoffers zijn, aan beide zijden. Maar ongemak kan niet vergeleken worden met de dood. De dood is onomkeerbaar, de checkpoints niet.

Maar je kunt de Israelisch daarvan niet alleen de schuld geven. Israel heeft geen enkel belang bij oorlog en heeft in het verleden bewezen bereidt te zijn vrede te sluiten, maar dan wel een eerlijke en rechtvaardige vrede. Israel is het enige land in de moderne geschiedenis die is aangevallen, de oorlog gewonnen heeft en bezet gebied heeft teruggegeven enkel en alleen in ruil voor vrede.



Ik zelf ben fel gekant tegen elk geweld, maar heb wel een hekel aan hypocriete mensen die vinden dat ze beide kanten moeten veroordelen. Kijk liever een realistisch naar de situatie, dan moet het toch voor de grootste idioot duidelijk zijn dat Zionisme heeft geleidt tot deze situatie en niet die paar aanslagen van de Palestijnen.

Dan moet je de geschiedenis nog maar eens goed bestuderen. De joden hebben netzo als alle andere volken een recht op een eigen staat. En dat recht bestaat in Israel, en is erkend door de internationale gemeenschap. Een paar aanslagen, waarbij dan wel 2000 doden zijn gevallen, vind ik een understatement. Het maakt ook niet uit hoeveel aanslagen het zijn. Het gaat om de ontwrichtende werking ervan en het grote aantal burgerslachtoffers dat doelbewust wordt getroffen.



Lol... ik heb het over de retorische preken van Sjaron, waarin hij mooie... dit getuigt weer van jouw domheid...

"The best solution to anti-Semitism is immigration to Israel", - Ariel Sjaron.
Jij schrijft "Dat zou Nederland een hoop gezeik schelen." Ik vraag jou wat voor gezeik. Wat is daar dom aan?

lennart
20-01-04, 19:03
Geplaatst door Blauwwitje3
Waarom plegen de Palestijnen wel aanslagen tegen Israeli / joden(waarbij overigens ook Arabieren omkomen) maar niet op de Hasjemieten in Jordanie, die de werkelijke bezetters van Palestina zijn?

Haha... we weten al weer watvoor soort figuur jij bent kortom. Maar raad eens, als de Palestijnen aan de macht zouden zijn in Jordanie, dan zou het nu raketten regenen op Tel Aviv. Jullie hebben de Palestijnen verjaagd en niet andersom.



Ik noem de acties van Israel terreurbestrijding. Ik ben het absoluut met je eens dat er heel veel onschuldige slachtoffers zijn, aan beide zijden. Maar ongemak kan niet vergeleken worden met de dood. De dood is onomkeerbaar, de checkpoints niet.

Load of bullshit. Jij hebt niet eens een idee hoeveel Palestijnen er dagelijks sterven als gevolg van acties van het IDF. Maja wat maakt jou dat nu weer uit, Palestijnen zijn immers niet menselijk voor jou. Overigens ik vind de Palestijnse acties uitstekende terreurbestrijdings acties, elke keer komen er wel weer soldaten om bij de terreurbestrijdingsacties. Het is wel jammer dat de Joden hun eigen kinderen als menselijk schild gebruiken. Erg tragisch, maja daar zullen het Joden voor zijn denk ik? Welke andere mensen zouden nu vrijwillig hun kinderen in een bezet oorlogsgebied laten opgroeien? Het is dat Jordanie weigert nog meer Palestijnse vluchtelingen op te nemen, anders zouden heel veel Palestijnen overwegen te vluchten naar Jordanie. Zie een artikel vandaag in de Ha'aretz hierover: http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=384751&contrassID=2&subContrassID=1&sbSubContrassID=0&listSrc=Y



Maar je kunt de Israelisch daarvan niet alleen de schuld geven. Israel heeft geen enkel belang bij oorlog en heeft in het verleden bewezen bereidt te zijn vrede te sluiten, maar dan wel een eerlijke en rechtvaardige vrede. Israel is het enige land in de moderne geschiedenis die is aangevallen, de oorlog gewonnen heeft en bezet gebied heeft teruggegeven enkel en alleen in ruil voor vrede.


Israel heeft al het belang bij vrede. Zionisme is een expansionistische ideologie, en de ideologen zijn nog lang niet klaar. Uiteindelijk hebben de Zionisten het land tussen de Nijl en de Eufraat op het oog.




Dan moet je de geschiedenis nog maar eens goed bestuderen. De joden hebben netzo als alle andere volken een recht op een eigen staat. En dat recht bestaat in Israel, en is erkend door de internationale gemeenschap. Een paar aanslagen, waarbij dan wel 2000 doden zijn gevallen, vind ik een understatement. Het maakt ook niet uit hoeveel aanslagen het zijn. Het gaat om de ontwrichtende werking ervan en het grote aantal burgerslachtoffers dat doelbewust wordt getroffen.


Israel is misschien erkend, maar het heeft maar weinig overlevingskans, dit door de expansionistische ideologie van het land. Uiteindelijk zal het te ver gaan en dan zal het verwoest worden. En die 2000 slachtoffers (dit aantal klopt niet als je het hebt over het aantal slachtoffers tijdens de tweede intifadah, sinds het begin van de Al-Aqsa intifadah zijn er 600 Israelische burgerslachtoffers gevallen, om dit in perspectief te zetten, er gaan per jaar meer dan 600 Israelis dood in het verkeer. Er zijn wel meer dan 2000 Palestijnse slachtoffers gevallen, waarvan in elk geval 440 kinderen) vallen in het niet bij het aantal slachtoffers onder de Palestijnen.



Jij schrijft "Dat zou Nederland een hoop gezeik schelen." Ik vraag jou wat voor gezeik. Wat is daar dom aan?

Al dat gezeik en geklaag over anti-semitisme. Als je het hier niet leuk vindt of als je bang wordt omdat ik anti-Israel ben dan rot je toch op naar Israel. Weg met de Zionisten! Zionisten zijn bovendien uiterst gevaarlijk voor Nederland. Wellicht besluiten Zionisten in Nederland ooit wel dat ook Nederland hun heilige land is, waar alleen Joden mogen wonen, net als nu in Israel gebeurd. Wat in elk geval moet gebeuren is dat uitgesproken Zionisten hun Nederlands paspoort wordt ontnomen, zodat ze geen politieke of bestuurlijke functies in Nederland kunnen uitvoeren. Voor Zionisten gaat Israel namelijk boven Nederland en die duale loyaliteit zorgt voor corruptie in Nederland.

Blauwwitje3
20-01-04, 19:33
Geplaatst door lennart
HAHAHA... geloof je het zelf?

Ja. :wohaa:



Je moet wel heel dom zijn om te ontkennen dat Israel bestaat.. Ik heb het over steun.

Ok dan zijn er er dus een hoop domme Arabieren, volgens jouw redenering dan he. Wat is steun. Steunt NL Israel? Steunt Jordanie Israel?



Kijk het Israelische leger zet zoiets 1 keer in scene en de Zionistische bende heeft weer wat om te roepen. Wat vind jij er dan van dat de Zionisten hun kinderen in oorlogsgebied op laten groeien of het feit dat de ZIonisten hun eigen burgers als menselijk schild gebruiken, wanneer soldaten de bussen in Israel gebruiken naar het front te trekken...

Ja tuurlijk. Het is in scene gezet. Er zijn 10tallen van dit soort zaken bekend. Niet alleen met ambulances. Kijk dat bedoel ik nou met loze woorden. Je roept veel maar zegt niets.

Dat Israelische burgers in oorlog opgroeien hebben ze te danken aan hun buren en de terroristen die zij steunen. Er is geen andere keuze. En Zionisten die burgers als menselijk schild gebruiken, je bedoelt de Palestijnen. Joden doen dat niet.



Precies.. dan kunnen jullie de Palestijnen nog veel effectiever uitroeien :rolleyes:

Ja de Palestijnen worden uitgeroeid. Tuurlijk. Slachtoffers en doden bij een oorlog is gelijk uitroeien. Vergeet even niet dat sommige Arabieren juist het doel hebben de Joden in het MO uit te roeien.



Lol jij bent dom. De Arabische legers kwamen de Palestijnen te hulp die werden belegerd door de Zionisten.

Ja en toen de Joden wonnen lieten die Arabieren hun Palestijnse broeders als een baksteen vallen. Om te dienen als losgeld tijdens eventuele onderhandelingen met Israel. Een paar jaar later werden er vele duizenden vermoord en gedeporteerd door de Jordanen. Nobody gave a f*ck.



Zoals je weet hadden de Zionisten al diverse massaslachtingen uitgevoerd en waren al bezig om de Palestijnen te verjagen voordat er ook maar een Arabische soldaat Palestina had betreden.. Leer je geschiedenis sukkel...

Ja waar dan? En wanneer? En vergeet vooral even niet de slachtingen onder de joden te noemen tijdens Bloody Passover. De joden hebben niemand verjaagd. Zelfs gesmeekt om te blijven. Maar de Arabieren luisterden liever naar de leiders van de buurlanden. Oh die joden die drijven we de zee in. Nou viel dat even tegen.



Maar ach.. wat zal jou de geschiedenis schelen, zolang de Joden er maar goed uit komen en de Palestijnen dood en begraven zijn niet waar?

Jij bent wel heel selectief met je geschiedenis. Als je even naar de geschiedenis kijkt, weet je meteen wie van de 2 het er tot nu toe het beste heeft afgebracht.



Loze kreten? Jij bent hier degene die met loze kreten komt, ik kom met feiten. En die anti-semiet opmerking maakt niet zo heel veel indruk hoor.

Jij komt met feiten. Welke dan? Jij hebt het alleen over Zionisten dit, zionisten dat zonder dat je je lozen kreten staaft.



Ik heb een half jaar op joods.nl rondgehanden (toen ze daar nog geen ban beleid hanteerde) en daar ben ik wel 100x voor anti-semiet uitgemaakt. Sterker nog dat was het eerste wat ik kreeg te hoor.

Ja dat verbaast me niets. Als je daar dezelfde uitlatingen deed als hier.



Het is bedroefend gesteld met de Nederlandse Zionisten, dat ze geen discussie meer kunnen voeren zonder iedereen voor anti-semiet uit te maken.

Als jij dan ook geen anti-semitische uitlatingen doet dan kunnen we dat erbuiten laten. En je bent weer bezig met over een kam scheren. Jij kent alle Nederlandse Zionisten. Je hebt ze zeker allemaal uitgebreid gesproken?



Nee de Zionisten hebben gekozen voor oorlog. Dat hebben ze altijd al gedaan. Toen ze aankwamen in Palestina..

De joden zijn nooit weggeweest.



Vervolgens de Zionistische terreurbeweging. Vervolgens het besluit van Ben Gurion om het land te zuiveren. Vervolgens de aanval in 1967 van Israel op de Arabische buren.

Joodse terreurbeweging? Joodse verdedigingsbeweging die zich verzetten tegen de aanvallen van de Arabieren bedoel je. Je weet toch wel waarom de Hagana is opgericht?

Het land zuiveren? Waarvan? Welk besluit? Wat voor propaganda verkondig je nu weer. De aanval van 1967 was volledig gerechtvaardigd gezien de ontwikkelingen. Je kunt van geen enkel land vragen toe te kijken terwijl je vijanden je vernietiging voorbereiden. De aanvallen in 1967 waren puur defensief en dat hebben de Arabieren ook toegegeven.



Vervolgens de bezetting van Palestina.

Die bezetting begon door de Jordaniers. Die overigens weigerden joden toe te laten op de Tempelberg. De Palestijnen richten zich tegen het verkeerde volk en land. Dat is wel anders geweest, want de PLO werd opgericht om de Palestijnen te bevrijden van de Hasjemieten.



Vervolgens de bezetting van Libanon.

Noem nou eens een bezetting van Arabische buren van Israel zonder dat dat vooraf ging van terrorisme, provocatie of aanvallen van die Arabieren. Weet je ook waarom Libanon werd aangevallen? Weet je ook welk land hedentendage Libanon bezet?



Vervolgens de moordpartij van Baruch Goldstein, die door de Zionisten tot heilige is uitgeroepen. Vervolgens de moord op Rabin.

Wat heeft de moord op Rabin ermee te maken? Dat is niets anders geweest dan de moord op Pim Fortuin. Baruch Goldstein was een extremist, een moordenaar, waar ik van gruwel, die zijn verdiende loon heeft gekregen. De moordpartij van Goldstein is zeer krachtig veroordeeld door Israel en de mededaders zijn veroordeeld.

Arafat roept Palestijnse terroristen ook uit tot helden. Ja hij geeft hun familie zelfs beloningen.



Vervolgens het beleid van Netanyahu en Barak, van het uitstellen van resultaten in het vredesproces en het vestigen van nederzettingen en talloze bypass wegen in bezet gebied.

Welk beleid? Het verdedigen van je land en volk? Het willen doen van verregaande concessies door Barak, die door Arafat werden afgewezen. De 4e keer dat de Palestijnen een eigen staat weigerden dat is goed beleid zeg?



Tot de frontale aanval van Sjaron op de Palestijnen. En de ellende duurt voort.
Ik hoop, en dat meen ik echt, dat de Palestijnen nooit een frontale aanval van Sharon hoeven mee te maken. Dat Sharon de provocaties kan weerstaan en zich niet de kast op laat jagen.

Blauwwitje3
20-01-04, 19:43
Geplaatst door Polet
Nooit van de westelijke Sahara gehoord Sadeeq, vraag die vluchtelingen in de kampen maar hoe ze over marokko denken
en over de marokkaanse kolonisten..
[knip...]
Maar verantwoordelijkheid is niet bekend bij arabieren

Saharawi refugee camps

The temperature reaches a scorching 135 F in summer and plunges below freezing in winter. Sandstorms, called siroccos, rip through the refugee camps without warning. Flash floods wipe out entire tent neighborhoods, destroying everything in their path. Here, in the southwest corner of Algeria, nearly 200,000 refugees are struggling to survive in this inhospitable part of the great Sahara Desert.

The Western Saharan refugees, or Saharawis, who live in these camps are more than 80% women and children. Their struggle began more than two decades ago in their homeland of Western Sahara. Situated along the Atlantic coast of northwest Africa between Morocco to the north, Mauritania to the south, and Algeria to the east, Western Sahara was a Spanish colony for over one century. In the early 1970s the Saharawis began to organize against Spanish colonialism and formed the Frente Popular Para la Liberacion de la Seguia el Hamra y el Rio Oro (POLISARIO).

In 1975 the POLISARIO was on the verge of gaining independence from Spain. Then, in secret negotiations, Spain signed a clandestine deal with Morocco and Mauritania. The three countries agreed to split the territory of Western Sahara between Morocco and Mauritania, instead of granting independence to the Saharawis as promised. This illegal annexation of Western Sahara in 1975 was the start of the war with Morocco and Mauritania.

Tens of thousands of Saharawis fled their homes in Western Sahara as Morocco dropped American napalm and phosphorous bombs on civilians. Facing aggression from countries both north and south, the fleeing Saharawis turned east, to Algeria. There, they were granted asylum and began to build refugee camps in an area of the desert considered uninhabitable. The task of creating a new life in exile fell to the women. Saharawi women have played an essential role in running the camps from the beginning. They have developed committees and systems for health care, education, day care, social affairs, resource distribution and play an active role in the political process.

The International Court of Justice in The Hague issued a ruling in 1975 that neither Morocco nor Mauritania has any claim to the territory of Western Sahara. Mauritania could not militarily, politically or economically sustain fighting against the POLISARIO troops and signed a peace agreement in 1979. They acknowledged the sovereignty of the Western Saharan nation in exile, the Saharan Arab Democratic Republic (SADR) which was founded in 1976. On the other hand, Morocco refuses to this day to relinquish any claims to Western Sahara.

But the 200,000 Saharawis in the camps have proven they will not give up either. They have chosen a life in exile, hundreds of miles from home, rather than live under the rule of a king whose reign has sought to erase their existence.

Bron: http://www.wsahara.net/camps.html

Al Sawt
20-01-04, 20:42
Geplaatst door jans
AL Swayt je rukt de zinnen uit hun verband, dat was helemaal geen uitspraak van mij, hier weer een stukje propaganda. Doe in het vervolg je knip en plakwerk wat beter. En voor dat je hier allemaal berichten begint te lezen lees dan ook eerst de hele topic ff door.

Jans Achteraf kun je heel gemakkelijk, de schuld afschuiven en dinstancieren van je eigen woorden.

lennart
20-01-04, 21:05
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik neem aan dat je het boek hebt gelezen.
Leg dat dan eens uit. Hoe ging dat in zijn werk dat dwingen door de zionisten van Joden in de Arabische landen om naar Israël te verhuizen?

bommen.

lennart
20-01-04, 21:07
Geplaatst door Gerrit Jan
Mensen die het niet met Lennart eens zijn moeten maar vertrekken. Noem jij jezelf progressief, tolerant misschien?

Ik vind dat Joodse Zionisten in Israel moeten gaan wonen, niet omdat ik het niet met hen eens ben, maar omdat zij zelf die staat willen. Dan moeten ze ook maar eens echt ondergaan hoe Israel is, en ze moeten ook hetzelfde lot als Israel ondergaan.

lennart
20-01-04, 21:10
Geplaatst door Gerrit Jan
Hebben de Joden in 1948 Irak, Marokko, Algerije en andere Arabische landen gebombardeerd? Daar wist ik helemaal niets van. Uit welke bronnen haal je die informatie?

Zie dat artikel...

lennart
20-01-04, 21:18
Geplaatst door Gerrit Jan
Uit het feit dat je geen nadere uitleg kunt geven concludeer ik dat je opnieuw verwijst naar een publicatie (ic het door jou genoemde boek) zonder zelf de inhoud daarvan te kennen. Een zeer gemakkelijke houding waarmee de discussie op geen enkele manier verder komt. Nu weten we nog helemaal niets over de zionisten die de Joden in Irak en Marokko etc dwongen te vertrekken.

Het artikel is duidelijk genoeg...

lennart
20-01-04, 21:26
In Marokko kwam de emigratie naar Israel van de grond, door Zionisten die het hele land Joden probeerden te overtuigen te emigreren naar Israel. Israel had de Arabische Joden namelijk nodig om het land te verbouwen:

While most Zionist recruiters were inspired by the ideals of creating a Jewish homeland, some of them felt it was necessary to provoke communities into fleeing by creating a climate of fear and spreading rumors about anti-Semitic incidents. Rumors were spread about unconfirmed cases of rape, kidnapping and forced conversions of Jewish children. Such actions may have been inspired by Israeli President Ben Gurion, who called immigrants from Arab countries "human dust lacking language, education, roots, tradition or national dreams." (Quoted in T. Herzl, L’Etat des juifs, Paris, la Decouverte, 1990, p. 42.)[/i]

lennart
21-01-04, 18:37
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat een gelul allemaal Lennart. Je bent zelf blijkbaar niet in staat om uit te leggen wat je bedoelt en dwingt me dus om een engelstalig artikel te lezen van meer dan 12 pagina's, vol met herhalingen waarin volgens jou staat dat de zionisten de Joden in de Arabische landen dwongen om naar Israël te verhuizen. Als ik dit hele verhaal heb doorgeworsteld blijkt dat het om bomaanslagen gaat op Iraakse Joden waarvan de schrijver vertelt dat het door zionisten is gebeurd om de Iraakse Joden te dwingen naar Israel te vertrekken. Dit neemt hij zo maar aan zonder enig bewijs te leveren. Een echt lulverhaal. Tijdverspilling. Ik lees nooit meer iets dat jij opgeeft.

Hij was erbij betrokken :)



Ook het stukje dat je hierboven citeert begrijp je zelf niet want het is absoluut geen illustratie van je eigen stelling maar spreekt het zelfs tegen. Ondanks dat het de indruk wekt van wel, staat er geen bronvermelding in. Ik krijg stilaan het vermoeden dat je de lappen tekst die je citeert zelf niet begrijpt. Het is gewoon verspilde moeite om met jou te discussiëren.

(Quoted in T. Herzl, L’Etat des juifs, Paris, la Decouverte, 1990, p. 42.)

Dat is een bronvermelding. Marokko en Iraq zijn twee andere landen voor de duidelijkheid. De Joden in Marokko waren veel armer dan de Joden in Iraq en hadden dus minder overtuiging nodig om te emigreren naar Israel waar ze gouden bergen werd beloofd door de Zionisten.

ps. Als jij het niet de moeite vind om met mij te discussieren, dan moet jij dan vooral niet doen, maar ga mij niet valselijk beschuldigen.

elbali
22-01-04, 14:42
jans

jij zegt dat israeliers vrede probeerde te maken voor het oslo accoors was dat het geval ja
Maar na de enige goede israelische president Rabbinn, kwamen Nethanyahu, Barakk en Sharon die alle 3 het vredesproces te willen forceren

ooit gehoord van Chatilla en Chabra dat was Sharons wer kijk maar www.intifada.com

Chaya
22-01-04, 14:50
Geplaatst door elbali
jans

jij zegt dat israeliers vrede probeerde te maken voor het oslo accoors was dat het geval ja
Maar na de enige goede israelische president Rabbinn, kwamen Nethanyahu, Barakk en Sharon die alle 3 het vredesproces te willen forceren

ooit gehoord van Chatilla en Chabra dat was Sharons wer kijk maar www.intifada.com

barak is vergelijkbaar met rabin
Sabra en Shatila is uitgevoerd door Libaneze christenen en niet tegengehouden door Sharon. But so? Meer dan 20 jaar geleden. Zowat elke PA-leider is ex-terrorist. het gaat erom wat ze NU willen doen.

Blauwwitje3
23-01-04, 20:18
Geplaatst door lennart
Haha... we weten al weer watvoor soort figuur jij bent kortom. Maar raad eens, als de Palestijnen aan de macht zouden zijn in Jordanie, dan zou het nu raketten regenen op Tel Aviv. Jullie hebben de Palestijnen verjaagd en niet andersom.

Denk het niet. Veel Palestijnen op de WB zijn gevlucht tijdens de burgeroorlog in Jordanie in 1950.



Load of bullshit. Jij hebt niet eens een idee hoeveel Palestijnen er dagelijks sterven als gevolg van acties van het IDF. Maja wat maakt jou dat nu weer uit, Palestijnen zijn immers niet menselijk voor jou.

Waar schrijf ik dat dan?



Overigens ik vind de Palestijnse acties uitstekende terreurbestrijdings acties, elke keer komen er wel weer soldaten om bij de terreurbestrijdingsacties. Het is wel jammer dat de Joden hun eigen kinderen als menselijk schild gebruiken.

Joden gebruiken kinderen als menselijk schild? Onzin. Palestijnen daar en tegen wel:

Let op, onderstaande site bevat schokkende beelden.
http://www.frontpagemag.com/media/slideshowimages/001.htm



Erg tragisch, maja daar zullen het Joden voor zijn denk ik? Welke andere mensen zouden nu vrijwillig hun kinderen in een bezet oorlogsgebied laten opgroeien? Het is dat Jordanie weigert nog meer Palestijnse vluchtelingen op te nemen, anders zouden heel veel Palestijnen overwegen te vluchten naar Jordanie. Zie een artikel vandaag in de Ha'aretz hierover: http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=384751&contrassID=2&subContrassID=1&sbSubContrassID=0&listSrc=Y

Jordanie heeft vanaf het begin geweigerd Palestijnen op te nemen. De Hasjemieten zien dat als grote bedreiging. Tijdens de burgeroolog zijn 1000den Palestijnen naar de WB gedeporteerd.



Israel heeft al het belang bij vrede. Zionisme is een expansionistische ideologie, en de ideologen zijn nog lang niet klaar. Uiteindelijk hebben de Zionisten het land tussen de Nijl en de Eufraat op het oog.

Onzin. De Zionisten hadden het gebied vanaf de Middelandse Zee tot iets over de jordaan in gedachte. Dat is dus kleiner dan volgens het Mandaat de bedoeling was.

Zie:

http://coursesa.matrix.msu.edu/%7Efisher/HST451/maps/ZionistProposal1919.JPG

http://www.iacnet.org/links/sanremo.pdf

Zoals je ziet viel en valt het wel mee met de claim van de Zionisten.




Israel is misschien erkend, maar het heeft maar weinig overlevingskans, dit door de expansionistische ideologie van het land. Uiteindelijk zal het te ver gaan en dan zal het verwoest worden.

Als alle landen verwoest worden die aan expansie doen, nou dan staat ons nog wat te wachten. Die expansie ideologie bestaat uit het terug geven van bezet gebied, nadat een eerlijk vrede is gesloten.



En die 2000 slachtoffers (dit aantal klopt niet als je het hebt over het aantal slachtoffers tijdens de tweede intifadah, sinds het begin van de Al-Aqsa intifadah zijn er 600 Israelische burgerslachtoffers gevallen, om dit in perspectief te zetten, er gaan per jaar meer dan 600 Israelis dood in het verkeer. Er zijn wel meer dan 2000 Palestijnse slachtoffers gevallen, waarvan in elk geval 440 kinderen) vallen in het niet bij het aantal slachtoffers onder de Palestijnen.

Om dit in perspectief te zetten: Er zijn meer dan 100 Palestijnen geexecuteerd en of gelynched door hun eigen volk. Bij de 2000 zitten ook de terroristen en zelf moordenaars. En een hoop "import" Palestijnen. Slachtoffers zijn slachtoffers, burgers of niet.



Al dat gezeik en geklaag over anti-semitisme. Als je het hier niet leuk vindt of als je bang wordt omdat ik anti-Israel ben dan rot je toch op naar Israel. Weg met de Zionisten! Zionisten zijn bovendien uiterst gevaarlijk voor Nederland.

Ik rot niet op. Ik ben Nederlander en weiger op te rotten omdat een paar anti-semiten dat graag willen. Waarom zijn Zionisten gevaarlijk voor Nederland? Gaan we binnenkort het land opblazen? Om de joden bang te maken?



Wellicht besluiten Zionisten in Nederland ooit wel dat ook Nederland hun heilige land is, waar alleen Joden mogen wonen, net als nu in Israel
gebeurd.

Ja en de Friezen, of de Limburgers ook? Dat gaat een leuke toekomst worden. Kunnen het land beter direct opdoeken. In Israel is 15% Arabier. Hoe kom je erbij dat er alleen Joden mogen wonen?



Wat in elk geval moet gebeuren is dat uitgesproken Zionisten hun Nederlands paspoort wordt ontnomen, zodat ze geen politieke of bestuurlijke functies in Nederland kunnen uitvoeren. Voor Zionisten gaat Israel namelijk boven Nederland en die duale loyaliteit zorgt voor corruptie in Nederland.
Ok, nu zijn de zionisten ook al schuldig aan corruptie in NL. De bouwfraude komt zeker ook door de Zionisten. Je weet echt niet waar je over praat. Je hebt geen paspoort nodig voor politieke of bestuurlijke functies. En je wilt nog steeds beweren dat je geen anti-semiet bent.

:kotsen2:

Blauwwitje3
23-01-04, 20:22
Geplaatst door Blauwwitje3
Wel eens gehoord van de Westelijke Sahara? Wel eens gehoord van Saharawi?


Misschien moet jij dat eerst even doen. Je frustratie over joden en Israel gaat er misschien mee weg...
Geen reactie tot nu toe. Wel verontwaardigd over Israel, maar als eigen land hetzelfde doet, is het wel goed zeker.

Blauwwitje3
23-01-04, 20:35
Geplaatst door lennart
In Marokko kwam de emigratie naar Israel van de grond, door Zionisten die het hele land Joden probeerden te overtuigen te emigreren naar Israel. Israel had de Arabische Joden namelijk nodig om het land te verbouwen:

While most Zionist recruiters were inspired by the ideals of creating a Jewish homeland, some of them felt it was necessary to provoke communities into fleeing by creating a climate of fear and spreading rumors about anti-Semitic incidents. Rumors were spread about unconfirmed cases of rape, kidnapping and forced conversions of Jewish children. Such actions may have been inspired by Israeli President Ben Gurion, who called immigrants from Arab countries "human dust lacking language, education, roots, tradition or national dreams." (Quoted in T. Herzl, L’Etat des juifs, Paris, la Decouverte, 1990, p. 42.)[/i]

Lennart, bekijk dit eens goed:

JEWS lived in what are now Arab states since the Babylonian destruction of the first Jewish Temple in Jerusalem, in 586 B.C.E.

Middle Eastern and North African Jewish communities, among the oldest in the Jewish Diaspora, came to a tragic end in the 1940s and early 1950s when Arab governments forced the Jews to flee.

In 1945 there were nearly 900,000 Jews living in communities throughout the Arab world.

Today, there are fewer than 8,000. In some Arab states, such as Libya, the Jewish community no longer exists; in others, only a few hundred Jews remain.

Of the 900,000 Jewish refugees, approximately 600,000 were absorbed by Israel, where today almost half of Israel's Jewish citizens are the original refugees and their descendants. The remainder went to Europe and the Americas.


Claims of the Jews Indigenous to the Middle East and North Africa

The demands of the Jewish refugees from Arab states are not nearly as well known as those of the Palestinians.

The main components to these claims are:

Numerous Arab governments evicted the indigenous Jewish populations as part of a campaign of expulsion that was clearly articulated and advocated by the political leadership of the Palestinian Arabs starting in the early 1940s. This leadership, led by Hajj Amin el-Hussayni, met and conspired with Adolf ****** to annihilate the Jews of the Middle East and North Africa.


During the Palestine Partition debate at the United Nations in November 1947, a number of Arab delegates (Egyptian, Iraqi and Palestinian) issued violent threats against the indigenous Jewish communities of the Middle East and North Africa.


These threats were carried out in the weeks and months after the 1947 Partition vote as hundreds of Jews in Arab lands were massacred in government-organized rioting, leaving thousands injured and millions of dollars in Jewish property destroyed.


During the expulsions of the Jews, the Arab governments -- most notably Iraq, Egypt, Libya, and Syria -- confiscated property from the fleeing Jews worth tens of billions in today’s dollars.


Today, 99% of these ancient Jewish communities in the Middle East and North Africa no longer exist. These Jewish communities predated the 7th century CE Arab-Muslim conquests of these territories by over a thousand years.


Jews from Arab countries generally do not want to return to these lands where they suffered intolerable violence and persecution. They simply want justice. They want the international community to recognize their plight and integrate full compensation of their lost property as part of a final Middle East peace agreement.
Bron: http://www.jimena-justice.org/index.htm

(Jimena = Jews Indeginous to the Middle East and North Africa).
Het komt van ervaringsdeskundigen.

sadeeQ
23-01-04, 22:27
Geplaatst door Blauwwitje3


(Jimena = Jews Indeginous to the Middle East and North Africa).
Het komt van ervaringsdeskundigen.


:zwaai: ervaringsdeskundigen??? is dat een andere omschrijving voor zionisten?? :vreemd:

Blauwwitje3
27-01-04, 18:59
Geplaatst door sadeeQ
:zwaai: ervaringsdeskundigen??? is dat een andere omschrijving voor zionisten?? :vreemd:
Kun je niet inhoudelijk reageren of durf je het niet?

Ghazi
28-01-04, 18:27
Geplaatst door liesel
hij heeft zijn standpunt al enigzins genuanceerd.
ik denk niet dat de de israeliese staat palestijnse mensen naar kampen wil sturen, ik vind het eigenlijk een make vergelijking de staat israel vergelijken met nazi-duitsland, zie tip 4 van de 10 tips tegen anti-semitisme

4. Vergelijk Israël nooit met nazi-Duitsland.

De shoah is tot op heden gelukkig een eenmalige gebeurtenis in de menselijke geschiedenis. In nazi-Duitsland werden 6 miljoen joden fabrieksmatig vernietigd. Elke vergelijking met andere massamoorden doet af aan de verschrikkingen van deze onvoorstelbare tegen joden gepleegde misdaad, en is zodoende dus antisemitisch. Wanneer in Europa beweerd wordt dat de shoah net zoiets was als de huidige Israëlische bezettingspolitiek, dan rehabiliteert dat in feite de nazi's. Dat creëert op den duur ruimte voor de hernieuwde opkomst van extreem-rechts. En de suggestie dat de Israëliërs geen haar beter zouden zijn dan de nazi's, kan ook met terugwerkende kracht een rechtvaardiging opleveren van de shoah. "****** is er een vergeten: Sharon", zo werd op 13 april 2002 in Amsterdam geroepen.


dit is te vinden op www.defabel.nl

Oh, dat volk. Hoogst irritant. Zionisten die beweren de vriend van de moslims te zijn. Aanbevolen door andere neoconservatieven. Zie ook www.foreignpolicy.com van November 2003 of zo.

Ghazi
28-01-04, 18:45
Geplaatst door Al Sawt
Je vergelijkt appels met peren.
Die Joden die in Iran werden opgepakt, waren schuldig als wat.
Puur omdat de mossad graag gebruik maakt van lokale Joodse bewoners, om inlichtingen te verzamelen. Zo werden de Joden in Egypte, maar al te graag gebruikt om aanslagen te plegen. Met de premaire doel, om de bewind van Nasser te destabiliseren.



Die heten Sayanim.

Ghazi
28-01-04, 18:49
Geplaatst door Blauwwitje3
De joden hebben netzo als alle andere volken een recht op een eigen staat.

Zozo. Een volk. Wanneer het zuiver joodse karakter van Israel racistisch genoemd, of hun uitverkoren volk theorie racistisch, dan zijn joden een godsdienst, hebben ze een land nodig, dan zijn ze opeens een volk. Vermoeiend.

Blauwwitje3
28-01-04, 19:01
Geplaatst door Ghazi
Zozo. Een volk. Wanneer het zuiver joodse karakter van Israel racistisch genoemd, of hun uitverkoren volk theorie racistisch, dan zijn joden een godsdienst, hebben ze een land nodig, dan zijn ze opeens een volk. Vermoeiend.
Jij bent vermoeiend ja. Het is misschien moeilijk te begrijpen. Maar je hebt het joodse geloof, of wel het Judaisme. En je hebt het Joodse volk. Ofwel de Joden.

Hoe kom jij erbij dat Israel een zuiver joods karakter heeft. Dat is de grootste onzin die er bestaat. 15% van de Israeli's is Arabisch. Arabisch is een officiele taal. Moslims mogen hun godsdienst vrij beoefenen.

Als ik mij niet vergis noemen zowel de Bijbel als de Koran de Joden als uitverkoren volk. Dit geloof (het is geen theorie) is door de Christen bedacht.

Al Sawt
29-01-04, 00:09
Geplaatst door Blauwwitje3
Jij bent vermoeiend ja. Het is misschien moeilijk te begrijpen. Maar je hebt het joodse geloof, of wel het Judaisme. En je hebt het Joodse volk. Ofwel de Joden.

Hoe kom jij erbij dat Israel een zuiver joods karakter heeft. Dat is de grootste onzin die er bestaat. 15% van de Israeli's is Arabisch. Arabisch is een officiele taal. Moslims mogen hun godsdienst vrij beoefenen.

Als ik mij niet vergis noemen zowel de Bijbel als de Koran de Joden als uitverkoren volk. Dit geloof (het is geen theorie) is door de Christen bedacht. Blauwwitje,

Kun je de joodse volk voor me defenieren? Want ik ga van een groep uit, die veel zaken met elkaar gemeen hebben en niet alleen een religie.

Daniël Z
29-01-04, 08:57
Geplaatst door lennart
Vervolgens de moordpartij van Baruch Goldstein, die door de Zionisten tot heilige is uitgeroepen.

Die zit levenslang in een zionistische gevangenis, sufkop.

Daniël Z
29-01-04, 09:15
Geplaatst door Al Sawt
Die Joden die in Iran werden opgepakt, waren schuldig als wat.
Puur omdat de mossad graag gebruik maakt van lokale Joodse bewoners, om inlichtingen te verzamelen. Zo werden de Joden in Egypte, maar al te graag gebruikt om aanslagen te plegen. Met de premaire doel, om de bewind van Nasser te destabiliseren.

Zaterdag was in het nieuws dat Saudi-Arabië fundamentalistische imams in Nederland sponsort.

Zullen we dan ook maar alle imams en alle moslims in ons land oppakken, de Saudische als eerste, en publiekelijk ophangen? Of zullen we net zijn en ze gewoon het land uitzetten? :rolleyes:

Daniël Z
29-01-04, 09:17
Geplaatst door Al Sawt
Er hebben altijd Joden in Arabische wereld geleefd. Met alle vrijheden en priveleges van dien. Dus jouw schets van Israel, is alles behalve uniek.


Geplaatst door Al Sawt
Ondanks dat de Joden als een Troyaanse paard fungeren in de Arabische wereld

?

Daniël Z
29-01-04, 09:20
Geplaatst door lennart
Al dat gezeik en geklaag over anti-semitisme. Als je het hier niet leuk vindt of als je bang wordt omdat ik anti-Israel ben dan rot je toch op naar Israel. Weg met de Zionisten! Zionisten zijn bovendien uiterst gevaarlijk voor Nederland. Wellicht besluiten Zionisten in Nederland ooit wel dat ook Nederland hun heilige land is, waar alleen Joden mogen wonen, net als nu in Israel gebeurd. Wat in elk geval moet gebeuren is dat uitgesproken Zionisten hun Nederlands paspoort wordt ontnomen, zodat ze geen politieke of bestuurlijke functies in Nederland kunnen uitvoeren. Voor Zionisten gaat Israel namelijk boven Nederland en die duale loyaliteit zorgt voor corruptie in Nederland.

Als er iemand kans maakt z'n paspoort kwijt te raken zijn het wel de fundamentalistische imams. En dat is maar goed ook.

Het land uit smijten naar de Afghaanse grot waar ze vandaan komen, dat moeten we ermee.

liesel
29-01-04, 11:54
Geplaatst door Ghazi
Oh, dat volk. Hoogst irritant. Zionisten die beweren de vriend van de moslims te zijn. Aanbevolen door andere neoconservatieven. Zie ook www.foreignpolicy.com van November 2003 of zo.

weet niet of je het al ergens gelezen heb.maar ik voel me meer verwant met links, dus zou ik nooit iets van de fable gepost hebben als ik wist dat dit een neoconservatieve club is.

stop toch eens met dat wij/zij-denken, dat is vervelend. hierdoor blijft er altijd een impasse bestaan en komt er nooit een einde aan het zinloos bloedvergieten. ik vind het belangrijker om anti-nationalistische groeperingen te steunen dan om nationalisitische bewegingen of religieuze fanatici te volgen.

yahya ayash
29-01-04, 12:47
hmmm...ik wist niet dat H I T L ER Joden in een aparte joodse bataljon in zijn nazileger had...


Dit doet weer veel te denken...



p.s: Zouden ze dat ook op Discovery laten zien?

Al Sawt
29-01-04, 13:13
Geplaatst door Daniël Z
Die zit levenslang in een zionistische gevangenis, sufkop. Volgens mij is ie dood.

Al Sawt
29-01-04, 13:15
Geplaatst door Daniël Z
Zaterdag was in het nieuws dat Saudi-Arabië fundamentalistische imams in Nederland sponsort.

Zullen we dan ook maar alle imams en alle moslims in ons land oppakken, de Saudische als eerste, en publiekelijk ophangen? Of zullen we net zijn en ze gewoon het land uitzetten? :rolleyes: Sponseren is heel wat anders dan ronselen voor de spionage en stabotage activiteiten!

Jouw vergelijking, raakt kant noch wal.

Al Sawt
29-01-04, 13:16
Geplaatst door Daniël Z
? De huidige Joodse gemeenschap in de Arabische wereld, heeft zich vaak schuldig gemaakt aan landverraad. Omdat ze vaak spioneren voor de Israelische geheime dienst de Mossad.

Daniël Z
29-01-04, 13:25
Geplaatst door Al Sawt
Sponseren is heel wat anders dan ronselen voor de spionage en stabotage activiteiten!

Jouw vergelijking, raakt kant noch wal.

Spioneren en saboteren. :rolleyes:
Laat dat eerst maar eens door een onafhankelijke rechtbank bewezen zijn, anders kan ik ook wel zo beginnen:

"Dat treinongeluk eergisteren in Winsum was de schuld van de Saudische moslims! De imams hebben dat gedaan! De Islamitische Entiteit zit erachter!"
... En vervolgens alle imams van Saudische afkomst oppakken en vermoorden, of al hun bezittingen afnemen en ze het land uit gooien.

jaja
29-01-04, 13:31
Geplaatst door Al Sawt
De huidige Joodse gemeenschap in de Arabische wereld, heeft zich vaak schuldig gemaakt aan landverraad. Omdat ze vaak spioneren voor de Israelische geheime dienst de Mossad. oh ja, weer een duidelijk voorbeeld dat voor alle forumleden "zionisten" en "joden" niet hetzelfde zijn .. je hebt geen bewijs nodig .. elke jood werkt voor de mossad (als ie nog in een arabisch land woont ...) :loog:

Ghazi
30-01-04, 20:26
Geplaatst door Blauwwitje3
Jij bent vermoeiend ja. Het is misschien moeilijk te begrijpen. Maar je hebt het joodse geloof, of wel het Judaisme. En je hebt het Joodse volk. Ofwel de Joden.

Hoe kom jij erbij dat Israel een zuiver joods karakter heeft. Dat is de grootste onzin die er bestaat. 15% van de Israeli's is Arabisch. Arabisch is een officiele taal. Moslims mogen hun godsdienst vrij beoefenen.

Als ik mij niet vergis noemen zowel de Bijbel als de Koran de Joden als uitverkoren volk. Dit geloof (het is geen theorie) is door de Christen bedacht.

Ook aanhangers van het judaisme noemen zich joden. Met zuiver joods karakter bedoel ik de opzet van de staat. Ontken maar eens dat het een staat is die joden voortrekt.