PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël tegen bevoegheid Internationaal Gerechtshof



Orakel
18-01-04, 17:41
Israël tegen bevoegheid Internationaal Gerechtshof
18 januari 2004, 16:17:03

JERUZALEM (ANP) - Israël wil bij het Internationaal Gerechtshof (ICJ) in Den Haag aanvechten dat het hof bevoegd is te oordelen over de afscheidingsmuur die Israël in de bezette gebieden bouwt. Dit hebben politieke bronnen zondag in Israël laten weten.

In eerste instantie zal het land alleen een brief sturen aan het hoogste VN-hof. Daarin wil Israël ook naar voren brengen dat de muur uit zelfverdediging tegen terroristen wordt opgericht. Het hof moet op verzoek van VN-chef Kofi Annan en de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties de juridische kanten belichten van de omstreden muur.

,,Voor nu is de enige beslissing de brief te sturen'', aldus een hoge regeringsfunctionaris. ,,Er zal deze maand nog een ontmoeting plaatshebben om te beslissen of Israël iemand naar de hoorzittingen zal sturen'', voegde hij daar aan toe.

Het Internationaal Gerechtshof besloot in december na een verzoek van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties zich in een versnelde procedure te buigen over juridische gevolgen van de bouw van de muur. Uiterlijk op 31 januari moeten alle schriftelijke stukken in deze zaak zijn ingediend. Op 23 februari begint de mondelinge behandeling.

De veiligheidsmuur isoleert talrijke Palestijnen en scheidt Palestijnen van hun werk of school. Voorts voegt de afscheiding bezette stukken Palestijns gebied praktisch bij de joodse staat.
*****************

Hoop dat ze ook een brief durven sturen over hun liquidatiebeleid.
Las zaterdag dat de onderminister van defensie openlijk op de radio heeft geroepen dat Israel de Hamas-leider Ahmed Yassin wil liquideren.

Niks geen verontwaardiging of afkeuring gelezen of gehoord van andere landen.
:duim:

Joesoef
18-01-04, 17:46
Ik krijg weer zo een deja vú. Ging Amerika hun niet voor? Die grootheids waan is kennelijk aanstekelijk.

Orakel
18-01-04, 18:14
Geplaatst door Joesoef
Ik krijg weer zo een deja vú. Ging Amerika hun niet voor? Die grootheids waan is kennelijk aanstekelijk.

Grootheidswaan en/of slecht geweten.
Ut zijn 2 handen op 1 buik, maar dat ken makkelijk met die pens van Sharon.

Orakel
18-01-04, 18:29
Geplaatst door Orakel

Hoop dat ze ook een brief durven sturen over hun liquidatiebeleid.
Las zaterdag dat de onderminister van defensie openlijk op de radio heeft geroepen dat Israel de Hamas-leider Ahmed Yassin wil liquideren.

Niks geen verontwaardiging of afkeuring gelezen of gehoord van andere landen.
:duim:

Niet echt verontwaardiging, maar wel een reactie:


Plan Israël om leider Hamas te liquideren

Door onze correspondent


TEL AVIV, 17 JAN. De Verenigde Staten en de Europese Unie hebben gisteren Israël gewaarschuwd de geestelijk leider van de moslim-extremistische beweging Hamas, sjeik Ahmad Yassin, niet te vermoorden.


Plaatsvervangend minister van Defensie, Zeev Boim, kondigde eerder aan dat de bejaarde en gedeeltelijke verlamde Yassin door Israël geliquideerd zal worden, omdat hij de persoonlijk betrokken is geweest bij de zelfmoordaanslag die woensdag werd uitgevoerd bij grenspost Erez tussen Israël en de Gaza-Strook. ,,Sjeik Yassin is ten dode opgeschreven. Hij moet zich diep onder de grond verstoppen, waar hij het verschil tussen dag en nacht niet weet. En wij zullen hem in de tunnels vinden, waar hij het verschil tussen dag en nacht niet weet'', zei Boim.

Of Yassin, zoals Boim suggereerde, daadwerkelijk door premier Sharon en minister van Defensie Mofaz op de lijst van te liquideren Palestijnen is geplaatst, wilden woordvoerders van de regering niet bevestigen.

Het dreigement van Boim werd in Gaza-Stad hoogst ernstig genomen. Aanhangers van Yassin verzamelden zich bij diens huis en kantoor. Tijdens het vrijdaggebed verscheen Yassin buiten de moskee. Hij zei niet persoonlijk betrokken te zijn geweest bij de organisatie van de aanslag die voor het eerst in de geschiedenis van Hamas door een vrouw werd uitgevoerd.

Yassin sprak verder woorden die hij ook bij eerdere, mislukte aanslagen op zijn leven heeft gesproken. ,,Ik zal het martelarenschap begroeten'' en ,,wij zijn niet bang voor de dreigementen met de dood, omdat wij uitzien naar het martelarenschap.'' In september vorig jaar ontkwam hij op het nippertje aan een poging van de Israëlische luchtmacht om hem definitief uit te schakelen.

In de Israëlische en Palestijnse media werd gisteren uitvoerig gespeculeerd over de vraag of Yassin bij wijze van vergelding zal worden geliquideerd. Volgens woordvoerders van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken en de EU is het uitschakelen van Yassin ,,zeer contraproductief''. De VS en de EU spraken zich ook uit tegen de praktijk van de gerichte liquidaties. ,,Israël moet over de gevolgen van zijn daden op dit punt goed nadenken'', zei een Amerikaanse woordvoerder.

Israël heeft sinds begin november minder gerichte aanvallen op Palestijnse leiders uitgevoerd dan in de eerste helft van 2003 en 2002. Een groot aantal prominente Palestijnen is inmiddels gedood of gearresteerd, maar de praktijk is nooit helemaal stilgelegd. Minder prominente, lokale leiders werden het doelwit.

17 januari 2004, NRC.

850
18-01-04, 18:34
Geplaatst door Joesoef
Ik krijg weer zo een deja vú. Ging Amerika hun niet voor? Die grootheids waan is kennelijk aanstekelijk.

Grootheidswaan?
Kdenk dat israhel gewoon eieren voor haar geld kiest.....

mark61
18-01-04, 18:37
Wagff...ze willen de bevoegdheid van een rechtbank aanvechten bij die rechtbank zelf. Dan erken je m toch al?

Zijn ze in ieder geval in het goede gezelschap van 'this traaibjoenal - folse traaibjoenal' Milosevic.

Joesoef
18-01-04, 18:44
,,Sjeik Yassin is ten dode opgeschreven. Hij moet zich diep onder de grond verstoppen, waar hij het verschil tussen dag en nacht niet weet. En wij zullen hem in de tunnels vinden, waar hij het verschil tussen dag en nacht niet weet'', zei Boim

Ik ben alleen bang dat deze executie een holocaust veroorzaakt.

freya
18-01-04, 19:47
Geplaatst door Orakel
Israël tegen bevoegheid Internationaal Gerechtshof
18 januari 2004, 16:17:03

JERUZALEM (ANP) - Israël wil bij het Internationaal Gerechtshof (ICJ) in Den Haag aanvechten dat het hof bevoegd is te oordelen over de afscheidingsmuur die Israël in de bezette gebieden bouwt.


:haha:

Wat een kul dit hof gaat nl helemaal niet oordelen, maar alleen een advies uitbrengen.


Die zionisten voelen nattigheid en gaan zich nu wel in heel rare bochten wringen.

Ze zijn al 2 weken bezig met lobbyen, met een ministrieel rondje langs allerlei regeringsleiders. Zonder resultaat, zelfs nauwelijks media-aandacht :haha:

Als je te ver gaat, dan ga je te ver en dan helpt er geen lief (Amerikaans) moedertje meer aan. Nog ff zo verder Israel :duim:


Hou die datum vrij maandag 23 feb! :strik:

mrz
18-01-04, 20:03
Maandag 23 februari ja sommige mensen hebben echt geen geduld. :ego:

freya
18-01-04, 20:10
Geplaatst door mrz
Maandag 23 februari ja sommige mensen hebben echt geen geduld. :ego:

Sommige mensen hebben volle agenda's :ego:

mrz
18-01-04, 20:12
Sommige mensen mogen me vanalles zeggen. vraag niet waarom, maar guess you're one of them, sortof. :cheefbek:

freya
18-01-04, 20:30
Geplaatst door mrz
Sommige mensen mogen me vanalles zeggen. vraag niet waarom, maar guess you're one of them, sortof. :cheefbek:


Uh......:vreemd:

:strik:???

:argwaan:

mrz
18-01-04, 20:33
Hmm ik bespeur twijfel. Nevermind. :o

Al Sawt
18-01-04, 20:35
Israel en haar supporters, halen de internationale machtstructuur onderuit. Het zelfde machtstructuur die ze gebruiken om de bestaansrecht van Israel te legitiemeren.

freya
18-01-04, 20:50
Geplaatst door Al Sawt
Israel en haar supporters, halen de internationale machtstructuur onderuit. Het zelfde machtstructuur die ze gebruiken om de bestaansrecht van Israel te legitiemeren.

Ik denk niet dat ze dat in dit geval zal lukken :blij:

Julien
19-01-04, 00:23
Geplaatst door Joesoef
Ik ben alleen bang dat deze executie een holocaust veroorzaakt.

ik denk niet dat de westerse wereld zich druk zal maken om Israel als Israel die HAMAS-sjeik liquideert.
Volgens mij is elke terrorist minder een zege voor het vredesproces. Dus deze sjeik mag wat mij betreft weg, het liefst gevangen (ik ben tegen doodstraf).

Julien
19-01-04, 00:25
Geplaatst door mark61
Wagff...ze willen de bevoegdheid van een rechtbank aanvechten bij die rechtbank zelf. Dan erken je m toch al?

Zijn ze in ieder geval in het goede gezelschap van 'this traaibjoenal - folse traaibjoenal' Milosevic.

.. en George W. Bush

die accepteert het tribunaal ook niet!

Wat denken deze achtelijke landen wel niet??

Als Nederland consequent is, gaat het nu Israelische en Amerikaanse produkten boycotten!

freya
19-01-04, 07:52
Geplaatst door Julien
ik denk niet dat de westerse wereld zich druk zal maken om Israel als Israel die HAMAS-sjeik liquideert.
Volgens mij is elke terrorist minder een zege voor het vredesproces. Dus deze sjeik mag wat mij betreft weg, het liefst gevangen (ik ben tegen doodstraf).

Welk vredesproces???

Mensen laten zich zand in de ogen strooien en veliezen tijd en energie met het discussieren over het zoveelste "vredes'voorstel.
Neem het Geneve- voorstel, alle werkelijk belangrijke zaken zijn nog steeds niet uitgewerkt, zoals bv het vluchtelingenprobleem en de verdeleing van water.

Als de Geneve overeenkomst uitgevoerd zou worden, dan krijgen de Palestijnen een paar van elkaar gescheiden stukjes land, zonder zeggenschap over alles wat onder de grond zit (water!), het luchtruim, de grenzen enz en zonder infrastructuur en economische mogelijkheden. Een paar bantoestans volledig gecontroleerd door Israel dus.

Is dat een rechtvaardige en houdbare vrede?
Hou toch op met die onzin, vrede is ver, ver weg en ondertussen is het Palestijnse volk wanhopig, ze zijn aan hun laatste loodjes bezig. Ca 40% van de kinderen in Gaza is ondervoed, steeds meer mensen raken dakloos vanwege de afbraak van huizen, groot deel van de Palestijnen leven onder de armoede grens en de economie wordt alleen maar verder kapot gemaakt door Israel o.a. dmv de bouw van de muur.

En de zionisten wrijven in hun handen, want alle aandacht gaat naar het zoveelste "vredes"initiatief.
Israel wil geen vrede, Israel wil het land, ten koste van alles.
Ze houden weldenkende mensen in het westen steeds een nieuwe worst voor de neus, waar de vredesbewegingen achter aan kunnen hobbelen. Maar pas op, die worst is giftig!

mark61
19-01-04, 11:41
Geplaatst door freya
Welk vredesproces???

Mensen laten zich zand in de ogen strooien en veliezen tijd en energie met het discussieren over het zoveelste "vredes'voorstel.
Neem het Geneve- voorstel, alle werkelijk belangrijke zaken zijn nog steeds niet uitgewerkt, zoals bv het vluchtelingenprobleem en de verdeleing van water.

Als de Geneve overeenkomst uitgevoerd zou worden, dan krijgen de Palestijnen een paar van elkaar gescheiden stukjes land, zonder zeggenschap over alles wat onder de grond zit (water!), het luchtruim, de grenzen enz en zonder infrastructuur en economische mogelijkheden. Een paar bantoestans volledig gecontroleerd door Israel dus.

Is dat een rechtvaardige en houdbare vrede?
Hou toch op met die onzin, vrede is ver, ver weg en ondertussen is het Palestijnse volk wanhopig, ze zijn aan hun laatste loodjes bezig. Ca 40% van de kinderen in Gaza is ondervoed, steeds meer mensen raken dakloos vanwege de afbraak van huizen, groot deel van de Palestijnen leven onder de armoede grens en de economie wordt alleen maar verder kapot gemaakt door Israel o.a. dmv de bouw van de muur.

En de zionisten wrijven in hun handen, want alle aandacht gaat naar het zoveelste "vredes"initiatief.
Israel wil geen vrede, Israel wil het land, ten koste van alles.
Ze houden weldenkende mensen in het westen steeds een nieuwe worst voor de neus, waar de vredesbewegingen achter aan kunnen hobbelen. Maar pas op, die worst is giftig!

:zegniets: :brozac: niets toe te voegen aan periodiek stoom afblazen