PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto van Franse prefect opgeblazen



Zwarte Schaap
18-01-04, 18:10
Auto van Franse prefect opgeblazen

In de nacht van zaterdag op zondag is de auto van de eerste Franse prefect van Algerijnse afkomst opgeblazen. In alle vroegte, rond 4:40 uur explodeerde zijn Saab die op zo'n twintig meter van zijn huis in Nantes stond. Aissa Dermouche was nog maar sinds enkele dagen prefect van de regio Jura. Op het moment van de explosie was hij thuis.

President Jacques Chirac zei in een reactie op de aanslag dat de daders moeten worden opgespoord en zwaar gestraft zullen worden. Dominique Perben, de Franse minister van Justitie, stelt alles in het werk om de daders spoedig te achterhalen. "Symbolen van de Republiek en de autoriteit van de staat mogen niet worden aangevallen, aldus de minister.




'Attempted assassination' of French prefect

An explosion has destroyed the parked car of a newly appointed French prefect of Algerian origin.

An apparent attack, the explostion is a high-profile blow to efforts to integrate France's minorities.

The blast occurred on Sunday at about 04:30 (0330 GMT) in Nantes, western France, close to the home of Aissa Dirmoucha, 57, police sources said.

On Wednesday, the French government appointed Dirmoucha prefect of the eastern Jura area, a post that includes regional responsibility for law and order.

"There is no doubt that this concerns a criminal act," said Jean-Marie Huet, state prosecutor in Nantes. "Tests have been carried out on the shell of the vehicle so we can conduct analyses to determine the nature of the explosive used."

Justice Minister Dominique Perben, speaking in Strasbourg, told reporters he was outraged: "Symbols of the Republic and the authority of the state cannot be attacked," he said.

The vehicle was empty at the time of the blast and no one was hurt, the police sources said. Huet said the attack was well prepared.

"This attack... targeted the new prefect personally and the symbol that he represents", he said.

First minority member

Dirmoucha was not the first member of a minority to be nominated for an influential post in France, but his appointment was particularly sensitive at a time when the country is debating how to integrate its Muslim minority better.

The apparent attack underlines the problems in assimilating France five million Muslims and other minorities.

On Saturday, thousands of Muslims protested against a looming ban on Islamic headscarves in French state schools.

Many French politicians and voters support the planned law

The centre-right government hopes the headscarf ban will prevent the far-right National Front from cashing in on racial strife in regional elections in March. Many on the far right resent immigrants taking influential posts.

Dirmoucha symbolises success among France's immigrants. Born in an Algerian village, he later came to France and had been director of the Ecole Superieure de Commerce business school in Nantes since 1989 before being appointed prefect of Jura.


Bron: Al Jazeera 18/01/04

Blade20
18-01-04, 18:19
Dit had ik al gelezen. Dit bewijst om te meer hoe smal het zicht is van de terrorist. Als je iets doet tegen ons, dan gebruiken we geweld. Zuch, ik kan het sommige niet kwalijk nemen dat ze bepaalde mensen of culturen als barbaren bestempelen.

Zwarte Schaap
18-01-04, 18:27
Geplaatst door Blade20
Dit had ik al gelezen. Dit bewijst om te meer hoe smal het zicht is van de terrorist. Als je iets doet tegen ons, dan gebruiken we geweld. Zuch, ik kan het sommige niet kwalijk nemen dat ze bepaalde mensen of culturen als barbaren bestempelen.

1) Men tast nog volledig in het duister over wie de dade(s) is/zijn.
2) Ik snap niet hoe je snapt dat op grond van een daad van één persoon/groep meteen een hele cultuur met zijn mensen als barbaren bestempeld zouden moeten worden.

Eigenlijk snap ik het wel, sommige mensen kunnen niet of zijn te lui om verder te denken dat hun neus lang is.

850
18-01-04, 18:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
sommige mensen kunnen niet of zijn te lui om verder te denken dat hun neus lang is.

:rolleyes: Arabieren hebben vaak n grote neus.

Orakel
18-01-04, 18:32
Geplaatst door Blade20
Dit had ik al gelezen. Dit bewijst om te meer hoe smal het zicht is van de terrorist. Als je iets doet tegen ons, dan gebruiken we geweld. Zuch, ik kan het sommige niet kwalijk nemen dat ze bepaalde mensen of culturen als barbaren bestempelen.

Heppie ut artikel wel goed gelezen?

mark61
18-01-04, 18:41
Geplaatst door 850
:rolleyes: Arabieren hebben vaak n grote neus.

Die van Limbabweanen is vaak des te korter.

Blade20
18-01-04, 18:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
1) Men tast nog volledig in het duister over wie de dade(s) is/zijn.
2) Ik snap niet hoe je snapt dat op grond van een daad van één persoon/groep meteen een hele cultuur met zijn mensen als barbaren bestempeld zouden moeten worden.

Eigenlijk snap ik het wel, sommige mensen kunnen niet of zijn te lui om verder te denken dat hun neus lang is.

En sommige kijken te ver, ik heb immers niet gezegd wie ik verdenk.

Goodnight
18-01-04, 18:52
Geplaatst door Blade20
Dit had ik al gelezen. Dit bewijst om te meer hoe smal het zicht is van de terrorist. Als je iets doet tegen ons, dan gebruiken we geweld. Zuch, ik kan het sommige niet kwalijk nemen dat ze bepaalde mensen of culturen als barbaren bestempelen.

Ow, je weet al wie de daders zijn?
Knap.....

Joesoef
18-01-04, 19:00
Het positieve er aan is dat dit ook met een Joodse prefect had kunnen gebeuren. Die paysan's maken wat dat betreft geen onderscheid.

mark61
18-01-04, 19:04
Geplaatst door Blade20
En sommige kijken te ver, ik heb immers niet gezegd wie ik verdenk.

Nee, met 'culturen' bedoelde je natuurlijk de Franse of de FN-cultuur.

sadeeQ
18-01-04, 19:24
Geplaatst door mark61
Nee, met 'culturen' bedoelde je natuurlijk de Franse of de FN-cultuur.


:haha:

voor onze limbo is alles wat buitenlands is ,gewoon slecht :bril:

mark61
18-01-04, 19:31
Geplaatst door sadeeQ
:haha: voor onze limbo is alles wat buitenlands is ,gewoon slecht :bril:

Hij is toch zelf een buitenlander? :verward:

sadeeQ
18-01-04, 19:45
Geplaatst door mark61
Hij is toch zelf een buitenlander? :verward:

:vreemd:

dat bedoel ik nou


op zijn limbabwaanse boerderijtje , zijn varkens en kippen na is alles wat daar buiten ligt buitenlands .

Blade20
18-01-04, 20:00
Geplaatst door mark61
Nee, met 'culturen' bedoelde je natuurlijk de Franse of de FN-cultuur.

Nou, om eerlijk te zijn verdacht ik de medewerkers van Euro-Disney. :D

Maar even serieus, persoonlijk verdenk ik de streng Christenlijke tak in Frankrijk i.v.m. de regelgeving die Frankrijk wil doorvoeren m.b.o. religieuze symbolen.

Ik denk niet dat het Moslims zijn omdat dat veel te veel voor de hand ligt.

Julien
19-01-04, 00:06
Geplaatst door Blade20
Nou, om eerlijk te zijn verdacht ik de medewerkers van Euro-Disney. :D

Maar even serieus, persoonlijk verdenk ik de streng Christenlijke tak in Frankrijk i.v.m. de regelgeving die Frankrijk wil doorvoeren m.b.o. religieuze symbolen.

Ik denk niet dat het Moslims zijn omdat dat veel te veel voor de hand ligt.

ik denk dat een extreem-rechtse groepering er achter zit. Niet het FN, want dat zou politieke zelfmoord zijn.

Vanaf het moment dat deze préfect is benoemd zijn er al dreigementen naar zijn adres gestuurd van extreem-rechtse groeperingen.
Een schande is het en ik ben het eens met Chirac dat de dader zeer streng gestraft moeten worden.

Daarnaast, deze extreem-rechtsen terroriseren ook Joden net zo goed als Moslims.. ze zijn soms zelfs meer anti-Joods dan anti-moslim. In de Israel-discussie kiezen ze bijv. partij voor de Palestijnen want ze willen alle Joden DOOD hebben, terwijl ze de moslims alleen willen verjagen uit Frankrijk. Hoe dan ook, deze mensen zijn een schande voor Frankrijk.

mark61
19-01-04, 00:09
Geplaatst door Julien
Hoe dan ook, deze mensen zijn een schande voor Frankrijk.

En ze vormen minimaal 17% van de bevolking.

Julien
19-01-04, 00:16
Geplaatst door mark61
En ze vormen minimaal 17% van de bevolking.

;) ik weet waar je naar verwijst.. maar het is een slechte beeldvorming door de buitenlandse pers.

De Fransen die voor Le Pen gestemd hebben, deden dat voor een groot deel uit protest. Ze wilden tegen de huidige politiek stemmen en Le Pen is iemand van een andere soort politiek. Een heleboel kiezers waren het niet eens met Le Pen's ideeen maar kozen toch voor hem.

Je hebt vooral in het zuiden (Catalonie Français/ Provence/ d'Azur) veel FN-stemmers maar die zijn te vergelijken met LPFers.. tis niet zo extreem-rechts. Het echte extreem-rechts is een selecte groep rond Le Pen en andere splintergroeperingen. Ik denk niet dat het percentage in Frankrijk hoger is dan in Nederland.. 1 a 2 % dus...
Maar het is natuurlijk wel 2 % te veel!

mark61
19-01-04, 00:30
Geplaatst door Julien
;) ik weet waar je naar verwijst.. maar het is een slechte beeldvorming door de buitenlandse pers.

Nou ik heb net nog even zitten rondneuzen op diverse Franse sites, en ze vrezen het ergste. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.

850
19-01-04, 00:41
Geplaatst door Julien
;) Je hebt vooral in het zuiden (Catalonie Français/ Provence/ d'Azur) veel FN-stemmers maar die zijn te vergelijken met LPFers.. tis niet zo extreem-rechts. Het echte extreem-rechts is een selecte groep rond Le Pen en andere splintergroeperingen. Ik denk niet dat het percentage in Frankrijk hoger is dan in Nederland.. 1 a 2 % dus...
Maar het is natuurlijk wel 2 % te veel!

Ik weet niet van de hoed en de rand maar ik kan me herineren dat er n paar jaar terug bij Netwerk n reportage was over n burgemeester in zuid Frankrijk die zich nou niet bepaald gedroeg als n LPF-er. Met angst hield hij de boel onder de duim in het dorpje en n demonstrant die tegen hem actievoerde werd genadeloos hard in zn kruis geschopt door n lijfwacht van die burgemeester. Het halfe dorp was er getuige van maar niemand durfde er iets van te zeggen. Was scarry om te zien.

mark61
19-01-04, 00:54
Geplaatst door 850
Was scarry om te zien.

Anders die draaierige kat wel. :maf2: Ik heb hem alleen nog niet ondersteboven zien staan. :blowen:

850
19-01-04, 01:00
Geplaatst door mark61
Anders die draaierige kat wel. :maf2: Ik heb hem alleen nog niet ondersteboven zien staan. :blowen:

Geduld. De kat draait langzaam met de klok mee.........over n tijdje hangt ie ondersteboven........

mark61
19-01-04, 01:28
Geplaatst door 850
Geduld. De kat draait langzaam met de klok mee.........over n tijdje hangt ie ondersteboven........

Daar kenk niet op gaan wachten. Dan bekijk ik het zelf wel alvast van de andere kant.

mrz
19-01-04, 01:33
Ok laatste poging. Mark61. Heb je Anger Management gezien?

850
19-01-04, 01:38
Geplaatst door mark61
Daar kenk niet op gaan wachten. Dan bekijk ik het zelf wel alvast van de andere kant.

Je lijkt Puk wel. Die kon ook niet wachten en had vannacht mn avatar gejat en hem op zn kop gezet bij zn eigen avatar.....hehehehe.....

mark61
19-01-04, 01:47
Geplaatst door 850
Je lijkt Puk wel. Die kon ook niet wachten en had vannacht mn avatar gejat en hem op zn kop gezet bij zn eigen avatar.....hehehehe.....

Oh benk weer te laat. Wist niet eens dat dat kon, avatar-rape.

mrz
19-01-04, 01:55
:slapen:

Ja met Puk was tenminste nog lachen...
Dit tempo is idd om te huilen zou het helpen als je even van je afbeet of anders leipe gezeik over stalken terug te nemen als je je toch alleen maar als gebeten hond gaat lopen aanstellen?