PDA

Bekijk Volledige Versie : Groepsverkrachting kost 10-jarige het leven



Goodnight
19-01-04, 07:49
Uitgegeven: 19 januari 2004 07:04

KUALA LUMPUR - Een 10-jarig meisje uit Maleisië is afgelopen weekeinde om het leven gekomen tijdens een groepsverkrachting in de deelstaat Johor. Volgens de maandageditie van de The Straits Times (Singapore) waren er drie mannen betrokken bij de verkrachting van het kind.

Twee daders, 46 en 27 jaar oud, zijn inmiddels gearresteerd. Het slachtoffer, dat op sterven na dood op de vloer van een toilet werd gevonden, was de dochter van een lokale leider van de regeringspartij Umno. Ze overleed in het ziekenhuis.

Ophef

De zaak leidde maandag tot veel maatschappelijke ophef. Ruim een week geleden werd elders in Maleisië ook al een 10-jarig meisje verkracht en vermoord. Verscheidene organisaties riepen direct op tot hogere straffen, verplichte castratie van daders of het verbieden van seks en geweld op televisie.

Volgens gegevens van de Maleisische politie is het aantal gevallen van verkrachting de afgelopen jaren gestegen van 1210 in 2000 tot 1418 in 2002. De meeste slachtoffers waren jonger dan zestien jaar.

Waterval
19-01-04, 08:22
...

Mark
19-01-04, 08:35
ziekheid regeert in de wereld...

samira21__
19-01-04, 08:49
Geplaatst door Goodnight
Uitgegeven: 19 januari 2004 07:04

KUALA LUMPUR - Een 10-jarig meisje uit Maleisië is afgelopen weekeinde om het leven gekomen tijdens een groepsverkrachting in de deelstaat Johor. Volgens de maandageditie van de The Straits Times (Singapore) waren er drie mannen betrokken bij de verkrachting van het kind.

Twee daders, 46 en 27 jaar oud, zijn inmiddels gearresteerd. Het slachtoffer, dat op sterven na dood op de vloer van een toilet werd gevonden, was de dochter van een lokale leider van de regeringspartij Umno. Ze overleed in het ziekenhuis.

Ophef

De zaak leidde maandag tot veel maatschappelijke ophef. Ruim een week geleden werd elders in Maleisië ook al een 10-jarig meisje verkracht en vermoord. Verscheidene organisaties riepen direct op tot hogere straffen, verplichte castratie van daders of het verbieden van seks en geweld op televisie.

Volgens gegevens van de Maleisische politie is het aantal gevallen van verkrachting de afgelopen jaren gestegen van 1210 in 2000 tot 1418 in 2002. De meeste slachtoffers waren jonger dan zestien jaar.

verplichte castratie hier ben ik nou zooooo voor!

Donna
19-01-04, 08:55
850, had dit kind nee kunnen zeggen, of was dit een vrijwillige verkrachting?

Mark
19-01-04, 09:03
Geplaatst door Donna
850, had dit kind nee kunnen zeggen, of was dit een vrijwillige verkrachting?

Ik heb niet gelezen dat 850 voor het verkrachten van kinderen is...

Tomas
19-01-04, 09:25
Geplaatst door Mark
Ik heb niet gelezen dat 850 voor het verkrachten van kinderen is...

Nee, hij ziet dat niet als verkrachten.

Mark
19-01-04, 09:28
Geplaatst door Tomas
Nee, hij ziet dat niet als verkrachten.

Ik ben het niet eens met zijn mening maar hij praat het verkrachten van kinderen niet goed.

Tomas
19-01-04, 09:41
Geplaatst door Mark
Ik ben het niet eens met zijn mening maar hij praat het verkrachten van kinderen niet goed.

Dat ligt er maar aan wat je definitie van verkrachten is. Hij heeft geen moeite met sex met kinderen en vindt macht en dwang bij sex horen.

Dan kan het wel zijn dat ie tegen verkrachten is, maar dan heeft het woord bij hem een andere betekenis dan bij mij.

Snap je?

Mark
19-01-04, 09:49
Geplaatst door Tomas
Dat ligt er maar aan wat je definitie van verkrachten is. Hij heeft geen moeite met sex met kinderen en vindt macht en dwang bij sex horen.

Dan kan het wel zijn dat ie tegen verkrachten is, maar dan heeft het woord bij hem een andere betekenis dan bij mij.

Snap je?

Ik snap je wel, ik interpreteerde zijn woorden alleen anders.

wat ik ervan begreep vindt hij dat het op 13 jarige leeftijd mogelijk is dat je al zover bent in je ontwikkeling dat sex een mogelijkheid is. En hij vindt dan dat dat ook mogelijk moet zijn om ingewijd te worden door een ervaren iemand.

persoonlijk lijkt mij dat een hele kleine minderheid voor wie dat zou gelden en als volwassene vind ik het erg dubieus als je je daar mee zou inlaten, maar goed... ik denk dat het niet in alle gevallen schadelijk zal zijn maar dat het risico dat dat toch het geval is te groot is om het in praktijk te brengen. Je kan je beter beperken tot je leeftijdgenoten in die fase... of gewoon niks doen.

Een kind van 10 die dood gaat door een verkrachting door 3 mannen is niet wat 850 in gedachte heeft gehad, dat weet ik wel zeker. Dus ook niet terecht dat hem dat verweten wordt.

Tomas
19-01-04, 09:54
Geplaatst door Mark

Een kind van 10 die dood gaat door een verkrachting door 3 mannen is niet wat 850 in gedachte heeft gehad, dat weet ik wel zeker. Dus ook niet terecht dat hem dat verweten wordt.

Nee, daar denkt ie niet aan, hoop ik.

Maar in dit geval is het wel vrij duidelijk waartoe macht en dwang kan leiden. En dat hoort ook bij het hellende vlak waar hij zich (hopelijk) in gedachten op begeeft.

En buitendat denk ik dat die volwassen die van zichzelf denken een 13-jarig kind een onvergetelijke ervaring te laten beleven, juist die geestesgesteldheid hebben dat ze juist niet in staat zijn tot het inleven in de wereld van een 13-jarige. En dat derhalve bijna per definitie de schade die aangericht word maar graqdueel verschilt met dit geval.

Tomas
19-01-04, 09:55
En in duitsland heet spongeBob: SponmgeBod, Schwammkopf.

Mark
19-01-04, 10:06
Geplaatst door Tomas
En in duitsland heet spongeBob: SponmgeBod, Schwammkopf.

:haha:

Zeepaardje
19-01-04, 12:13
Wat een vreselijk nieuws.

Verplichte castratie? Oke, maar dan alleen ZONDER verdoving of chemicaliën. Gewoon met mes uit de losse pols.


Heb de discussie met 850 gemist en kan daar dus niet over oordelen, maar in het algemeen stel ik: géén sex met kids (onder 16 jr dus) en bij jongeren (zeg maar tussen 16 en 20 jr) liever alleen leeftijdsgenoten.

~Panthera~
19-01-04, 15:23
:kotsen: :kotsen: :kotsen:

afschuwelijk. :droef:

RIP.

mark61
19-01-04, 15:25
Geplaatst door Mark
Ik snap je wel, ik interpreteerde zijn woorden alleen anders.

wat ik ervan begreep vindt hij dat het op 13 jarige leeftijd mogelijk is dat je al zover bent in je ontwikkeling dat sex een mogelijkheid is. En hij vindt dan dat dat ook mogelijk moet zijn om ingewijd te worden door een ervaren iemand.

persoonlijk lijkt mij dat een hele kleine minderheid voor wie dat zou gelden en als volwassene vind ik het erg dubieus als je je daar mee zou inlaten, maar goed... ik denk dat het niet in alle gevallen schadelijk zal zijn maar dat het risico dat dat toch het geval is te groot is om het in praktijk te brengen. Je kan je beter beperken tot je leeftijdgenoten in die fase... of gewoon niks doen.

Een kind van 10 die dood gaat door een verkrachting door 3 mannen is niet wat 850 in gedachte heeft gehad, dat weet ik wel zeker. Dus ook niet terecht dat hem dat verweten wordt.

Geheel mee eens, niets aan toe te voegen. Of het moest zijn dat dit een beetje hetzerige vormen aan begint te nemen. Blinde verontwaardiging en zo.

Tomas
19-01-04, 15:28
Geplaatst door mark61
Geheel mee eens, niets aan toe te voegen. Of het moest zijn dat dit een beetje hetzerige vormen aan begint te nemen. Blinde verontwaardiging en zo.

Als jij er toch niet was...

Want laten we vooral rekening houden met die arme 850.