PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe kan iets mislukken wat niet eens bestaat?????????????????



taouanza
20-01-04, 14:04
Niemand heeft een duidelijke definitie van INTEGRATIE.

Als we eens daarmee beginnen he?

Wat is integratie?

Simon
20-01-04, 14:43
Pfffff lees dan het verslag van de commissie Blok: die begint met een definitie.

Zwarte Schaap
20-01-04, 14:47
Geplaatst door Simon
Pfffff lees dan het verslag van de commissie Blok: die begint met een definitie.

Even een grammaticale vraag je tussendoor. Klopt het wat simon schrijft? Is het nu die of dat?

Ghizlane S
20-01-04, 14:52
Taouanza ben jij blond?

850
20-01-04, 15:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Is het nu die of dat?

:student: dadt met dt

Zwarte Schaap
20-01-04, 15:03
Geplaatst door 850
:student: dadt met dt

nee ff serieus !

Mark
20-01-04, 15:09
Het verslag
Dat verslag

850
20-01-04, 15:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
nee ff serieus !

:student: dat zonder d

ZbaqZbaq
20-01-04, 15:18
Geplaatst door Simon
Pfffff lees dan het verslag van de commissie Blok: die begint met een definitie.

ja maar uit het verslag blijkt ook dat verschillende mensen verschillende definities hebben.

de commissie heeft aan de hand daarvan haar eigen definitie gecreerd.

Dutchguy
20-01-04, 15:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Even een grammaticale vraag je tussendoor. Klopt het wat simon schrijft? Is het nu die of dat?

In de regel kun je aanhouden dat 'het' bij 'dat' hoor en 'de' bij 'die'.

Het meisje, dus dat meisje.
De jongen, dus die jongen.

Simon
20-01-04, 15:44
Geplaatst door ZbaqZbaq
ja maar uit het verslag blijkt ook dat verschillende mensen verschillende definities hebben.

de commissie heeft aan de hand daarvan haar eigen definitie gecreerd.

Ja daarom is het ook goed dat ze een werk definitie geformuleerd hebben. Dan is immers duidelijk waar ze het over hebben. Dat men verschillende definities naast elkaar hanteert is op zoveel terreinen gebruikelijk.

taouanza
20-01-04, 16:49
Geplaatst door Simon
Pfffff lees dan het verslag van de commissie Blok: die begint met een definitie.


Waarom moet ik dat verslag lezen?
Wat heeft dat verslag met mij te maken?
Ik hoor overal dat de integratie is mislukt, denk je dat die mensen ook het rapport hebben gelezen?

Iedereen geeft er zijn eigen oordeel over. Zoals iedereen een eigen defenitie heeft van integratie.

Simon
20-01-04, 16:57
Geplaatst door taouanza
Ik hoor overal dat de integratie is mislukt, denk je dat die mensen ook het rapport hebben gelezen?


Ik denk het niet want in het verslag staat dat het ten dele gelukt is.

taouanza
20-01-04, 17:05
Geplaatst door Simon
Ik denk het niet want in het verslag staat dat het ten dele gelukt is.

Laat ik het anders stellen:
Wat weet je nu dat je voor het verschijnen van het rapport niet wist?

mark61
20-01-04, 17:25
Geplaatst door taouanza
Laat ik het anders stellen:
Wat weet je nu dat je voor het verschijnen van het rapport niet wist?

Dat nu alle partijen op de populistische toer zijn gegaan door te brullen dat er niets van deugde. Nog voordat ze de 2300 pagina's hadden gelezen.

Dat voor mensen die de integratie mislukt vinden integratie gelijk staat aan assimilatie.

Dat mensen die het mislukt vinden zich niet hoeven te informeren, die weten immers alles al.

Dat je definitie spelt als definitie, om in de sfeer te blijven.

Goh, wat leer je veel van zo'n rapport.

TonH
20-01-04, 17:29
Geplaatst door mark61
Dat nu alle partijen op de populistische toer zijn gegaan door te brullen dat er niets van deugde. Nog voordat ze de 2300 pagina's hadden gelezen.

Dat voor mensen die de integratie mislukt vinden integratie gelijk staat aan assimilatie.

Dat mensen die het mislukt vinden zich niet hoeven te informeren, die weten immers alles al.

Dat je definitie spelt als definitie, om in de sfeer te blijven.

Goh, wat leer je veel van zo'n rapport.

Taalpurist! :fplet:

Maar ben het helemaal met je eens op punt 1 na. GroenLinks brult (als enige?) niet dat er niets van deugde. Zie 'Integratie vordert, overheid blijft achter' http://www.groenlinks.nl/partij/2dekamer/nieuws/4002144.html

mark61
20-01-04, 17:39
Geplaatst door TonH
Taalpurist! :fplet:

Maar ben het helemaal met je eens op punt 1 na. GroenLinks brult (als enige?) niet dat er niets van deugde. Zie 'Integratie vordert, overheid blijft achter' http://www.groenlinks.nl/partij/2dekamer/nieuws/4002144.html

Jah kbedoelde eigenlijk Grote Partijen. In het gebrul op tv gisteravond viel de nuance een beetje weg. Tot in de huiskamer zak maar zeggen. D66 doet het ook redelijk rustig aan.

Simon
20-01-04, 20:04
Geplaatst door taouanza
Laat ik het anders stellen:
Wat weet je nu dat je voor het verschijnen van het rapport niet wist?

Ik heb het niet gelezen. Jij wel ? Ik heb alleen de belangrijkste aanbevelingen zoals samengevat door de NRC gelezen ...: Ja als dat allemaal wordt uitgevoerd dan is dat een hele stap. Ik geloof dat vele politieke partijen het niet ver genoeg vinden gaan maar ik vraag mij wel eens af of ze voldoende oog hebben voor het beleid dat bestaat en of ze voldoende evalueren hoe dat loopt en eventueel bijsturing behoeft. Dat scoort in electorale zin wat minder maar hoort toch echt bij hun werk.

Aanbevelingen van de commissie-Blok

Door een onzer redacteuren

DEN HAAG, 19 JAN. De belangrijkste aanbevelingen van de Commissie-Blok zijn:


Discriminatie en vooroordelen zowel bij autochtonen als allochtonen moeten actief worden bestreden. Nederland heeft geen reden voor zelfgenoegzaamheid op dit gebied.

Om de groei van zwarte scholen te bestrijden, moeten gemeenten met scholen harde afspraken maken.

Het dragen van een hoofddoek wordt niet verboden. Allochtone vrouwen die een hoofddoek dragen mogen niet gediscrimineerd worden.

Integratiebeleid moet gebaseerd zijn op de onderkenning van het continue karakter van internationale migratiestromen.

Het onder de aandacht brengen van succesvolle allochtonen als rolmodel moet actief ter hand worden genomen om negatieve beeldvorming en stigmatisering te voorkomen.

Bij toekomstige arbeidsmigratie wordt voorkomen dat er tussen werknemers verschillen ontstaan in de arbeidsvoorwaarden en dat werkgevers lasten kunnen afwentelen op de samenleving en daarmee het draagvlak voor de verzorgingsstaat aantasten.

Scholen moeten in de les meer aandacht besteden aan het overdragen van kernwaarden van de Nederlandse rechtsstaat, de geschiedenis en de samenleving.

Om te voorkomen dat de middenklasse naar de randgemeenten verhuist, moet het woningaanbod in de steden en regiogemeenten diverser worden. De commissie pleit voor meer betaalbare huur- en koopwoningen, onder meer in de Vinex-wijken.

De overheid moet arme wijken beter onderhouden, overlast aanpakken en criminaliteit bestrijden.

Allochtone leerlingen moeten opgroeien met de Nederlandse taal. De overheid moet daar meer werk van maken.

Allochtone vrouwen die niet actief zijn op de arbeidsmarkt, moeten actief benaderd worden om Nederlands te leren.

In de Wet inburgering nieuwkomers wordt omschreven welke rechten ontleend kunnen worden aan voltooide inburgering.


NRC, 19 januari 2004

© Op dit artikel berust auteursrecht

Simon
20-01-04, 20:23
Geplaatst door Gerrit Jan
Ramdas verwijst naar een stuk van Luyendijk van 15 januari jl. Ook hierin gaat het over integratie en ook, zonder de woorden te noemen, over relativisme en universalisme.

Als je die artikelen van Ramdas en Luyendijk leest heb je inderdaad wel een aardig beeld van de verschillende invalshoeken in het integratiedebat.

mark61
20-01-04, 20:37
Doe mij maar Joris. Zn boekje over de islam is heel goed voor onwetenden, en zijn boek over zijn jaar in Egypte is hilarisch.

Anil Ramdas heeft allang afgedaan als het multicultilicht van Nederland en maakt zichzelf alleen nog maar belachelijk. Sorry dat dit zo lang is, maar Ramdas is een moslimhater die zich vermomt als 'zwarte' intellectueel. En dat moeten jullie even zien. Lees s (na registratie)(over Journaalverslag bomaanslag Turkije):

http://www.nrc.nl/ramdas/artikel/1069653862769.html

quote daaruit:

Oudere man, gegroefd gezicht, ooit gastarbeider geweest, waarschijnlijk. Heeft in Nederland zwaar handwerk verricht en zit nu in de WAO. Heeft hij verdiend, want hij is zwaar uitgebuit, genegeerd, vernederd en weet ik wat al niet meer. De man spreekt geen woord Nederlands en ook dat kunnen we hem niet kwalijk nemen. 'He Ali, jij deze schroef aandraaien, ja!' Dat werd tijdens zijn arbeidzame leven naar hem geschreeuwd, en zoveel verstond hij wel, maar hij kon niet in het Nederlands zeggen dat hij geen Ali heette, maar Mustafa.

Deze derde man krijgt nu voor het eerst in zijn leven onverwacht een microfoon onder de neus geduwd en van hem wordt geëist dat hij commentaar levert op de wereldpolitiek. Ik zou het niet vreemd vinden als hij plompverloren in het Turks, met Nederlandse ondertitels, zou zeggen: 'Ik weet niet wat ik van de aanslag moet vinden, daar moet u bij deskundigen voor wezen. Maar ik wil wel zeggen aan de mensen in Nederland: mijn naam is niet Ali, mijn naam is Mustafa.'

Helaas, dat zei hij niet. In plaats daarvan zei hij, volgens de ondertitels: 'Zolang de Britten en Amerikanen in de islamitische wereld zijn, zullen deze aanslagen plaatsvinden.'

Deze derde man leek me niet iemand die The New York Review leest, of naar Engeland of Amerika is geweest. Of zelfs ooit een Engelsman of een Amerikaan ontmoet heeft. Deze eerste generatie allochtoon die geen Nederlands spreekt zit gevangen in een wereld die feitelijk niet bestaat. Ga maar na: het land dat hij verliet is veranderd, het land waar hij aankwam is hem vreemd. De man dobbert in een sloep op zee zonder land te zien aan de horizon. Een zielig figuur dat je alles moet geven, behalve vrijheid van meningsuiting. Zoals je aan kinderen geen AK-47 geeft. Hij ratelt dus keurig de mening op van de fanatieke moslims die hij in de moskee ontmoet en dan is het tijd bij het journaal voor het volgende onderwerp.

Waarop een furieus weerwoord kwam van een Turkse filosofe, dat hij zo meende te moeten beantwoorden, onze Anil van Royen:

http://www.nrc.nl/ramdas/artikel/1072073420683.html

quote daaruit:

'Maar zeg eens eerlijk', zegt de vriend die Sevtap Baycili en haar liefdesleven kent , 'waarom maakte je in je column dat rare seksistische grapje?' Ik had namelijk in een terzijde geschreven: 'Moslim-hetero-mannen hebben een ellendig leven: aan het werk zijn ze omringd door mannen, in het theehuis zijn ze omringd door mannen, in de moskee zijn ze omringd door mannen en als ze thuis zijn en van het vrouwelijke schoon zouden kunnen genieten, is het vrouwelijke schoon omringd door lappen stof en anders door twee baby's en een kleuter. Daar komt niets goeds van.'

Simon
20-01-04, 22:23
Geplaatst door Gerrit Jan
Het boekje van Luyendijk over Egypte ken ik niet. Is het nog te koop?

"Een tip van de sluier" heet het. Is vast nog wel te koop in de Rainbow pocket reeks. Leuk boekje.

mark61
21-01-04, 00:33
Geplaatst door Gerrit Jan
Is dit nu weer typisch iets voor jou om een goed stuk af te serveren om mogelijke uitglijders van de schrijver in het verleden?

Een maand geleden. Als iemand op onbenul en vooringenomenheid kan worden betrapt, geef ik geen cent meer voor zijn opinies. Ramdas heeft een hekel aan moslims en islam, en wil graag V.S. Naipaul spelen. Nog zo'n islam-hater die zo graag wil assimileren. Over de ruggen van moslims populair worden bij de grachtengordel. Niet voor niks directeur van de Balie geworden.

850
21-01-04, 00:42
Geplaatst door mark61
Een maand geleden. Als iemand op onbenul en vooringenomenheid kan worden betrapt, geef ik geen cent meer voor zijn opinies. Ramdas heeft een hekel aan moslims en islam, en wil graag V.S. Naipaul spelen. Nog zo'n islam-hater die zo graag wil assimileren.

:rolleyes: Waarom denk je dat GJ het wel n goede schrijver vind.........

mark61
21-01-04, 00:48
Luyendijk, Joris | Een tipje van de sluier 6e druk
ISBN 90 5759 094 8 | € 9,00

Een goede man slaat soms zijn vrouw
Joris Luyendijk
ISBN 90-417-0151-6

"Joris Luyendijk gaat als student een jaar naar Egypte, waar hij met jongeren praat over liefde, geloof, democratie, emancipatie en hun kijk op de westerse wereld. Een interessant boek, met hilarische scenes, dat inzicht geeft en tot nadenken stemt. Voer voor westerse hersens!"

http://www.zmrzlina.nl/boeken/eengoedemanslaatsomszijnvrouw.html

Zwarte Schaap
21-01-04, 01:42
Geplaatst door mark61
Een maand geleden. Als iemand op onbenul en vooringenomenheid kan worden betrapt, geef ik geen cent meer voor zijn opinies. Ramdas heeft een hekel aan moslims en islam, en wil graag V.S. Naipaul spelen. Nog zo'n islam-hater die zo graag wil assimileren. Over de ruggen van moslims populair worden bij de grachtengordel. Niet voor niks directeur van de Balie geworden.

Mark61 het begint eng te worden en je begint mijn aanwezigheid hier op dit prikbord te bedreigen.

freya
21-01-04, 08:16
Geplaatst door Gerrit Jan
. Het boekje van Luyendijk over Egypte ken ik niet. Is het nog te koop?

:haha:

Er gaat steeds weer een hele nieuwe wereld open voor onze o zo goed geinformeerde en belezen GJ :hihi:

mark61
21-01-04, 08:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mark61 het begint eng te worden en je begint mijn aanwezigheid hier op dit prikbord te bedreigen.

Kom nou maar vrijdag.

Zwarte Schaap
21-01-04, 09:04
Geplaatst door mark61
Nah tis een compliment zeker.

Natuurlijk!

Mijn aanwezigheid hier dreigt overbodig te worden door jou mening(en)/priksels.

Simon
21-01-04, 09:05
Geplaatst door mark61
Luyendijk, Joris | Een tipje van de sluier 6e druk
ISBN 90 5759 094 8 | € 9,00

Een goede man slaat soms zijn vrouw
Joris Luyendijk
ISBN 90-417-0151-6

"Joris Luyendijk gaat als student een jaar naar Egypte, waar hij met jongeren praat over liefde, geloof, democratie, emancipatie en hun kijk op de westerse wereld. Een interessant boek, met hilarische scenes, dat inzicht geeft en tot nadenken stemt. Voer voor westerse hersens!"

http://www.zmrzlina.nl/boeken/eengoedemanslaatsomszijnvrouw.html

Oh dan had ik het fout. Ik heb ze wel beiden in mijn boekenkast staan. Hij schrijft inderdaad zeer komisch.

freya
21-01-04, 09:20
Geplaatst door Gerrit Jan
Voor míj geldt dat nog wel. Bij anderen zie je géén ontwikkeling!

Een beetje meer bescheidenheid zou je sieren.

Ga eerst eens een paar klassiekers lezen voordat je hier weer met je belerende vingertje komt zwaaien.

freya
21-01-04, 09:24
Geplaatst door Gerrit Jan
Zoals?

heb je Naqib Mahfouz al uit ? :hihi:

mark61
21-01-04, 09:32
Geplaatst door Simon
Oh dan had ik het fout. Ik heb ze wel beiden in mijn boekenkast staan. Hij schrijft inderdaad zeer komisch.

Hoezo fout? Misschien dat je de twee door elkaar haalt. 'Een goede man...' verscheen oorspronkelijk bij Ooievaar/Prometheus maar is later als Rainbow verschenen.

mark61
21-01-04, 09:33
Geplaatst door Gerrit Jan
Voor míj geldt dat nog wel. Bij anderen zie je géén ontwikkeling!

Ik had vroeger bewondering voor Ramdas. Tot ie zo begon.

mark61
21-01-04, 09:35
Geplaatst door freya
heb je Naqib Mahfouz al uit ? :hihi:

Naguib. q = qaf gu = djim. altijd wat te zeiken

mark61
21-01-04, 09:37
Geplaatst door Gerrit Jan
Zoals?

Boeken van Harm Botje. Hoe het wel moet.

Of 'Among the believers' van Naipaul. Als voorbeeld van hoe het niet moet.

mark61
21-01-04, 09:39
Geplaatst door Gerrit Jan
Columnist Anil Ramdas van de NRC vind ook dat integratie wel degelijk nodig is. Hij maakt de vergelijking met een autoweg.

Ramdas is de spookrijder hier. Ghost Rider. Ghost Writer.

freya
21-01-04, 16:00
Geplaatst door mark61
Naguib. q = qaf gu = djim. altijd wat te zeiken

Zeikerd
Egyptenaren kunnen de djim toch niet uitspreken, dus maakt niet uit :fpuh:

mark61
21-01-04, 18:51
Geplaatst door freya
Zeikerd
Egyptenaren kunnen de djim toch niet uitspreken, dus maakt niet uit :fpuh:

Da kunnen ze best. Ze WEIGEREN.