PDA

Bekijk Volledige Versie : Lord Of The Rings gebaseerd op strijd tegen de Islam...



Hudhaifa
20-01-04, 21:43
Eerst Kilroy, nu deze sukkel.....wie gaat er weer een aanval doen op de Boodschap van Allah???
British LOTR star attacks Muslims

Welsh star in race row Jan 18 2004

ONE of the biggest Welsh movie stars in Hollywood kicked off a race storm last night after making anti-Muslim remarks.

Outraged Islamic leaders in Wales demanded an immediate apology from Lord Of The Rings actor John Rhys-Davies, who claimed an increase in Europe's Muslim population was a "demographic catastrophe" threatening "Western civilisation".

The 59-year-old Ammanford actor's comments were originally made in an interview with American journalists from World magazine, but this week they were used by the far right British National Party in a leaflet to campaign for support among cinema-goers.

Last night Rhys-Davies stood by his views which follow Robert Kilroy-Silk's inflammatory anti-Arab column. But he criticised the BNP for hijacking his words for their own ends.

In the interview, Rhys-Davies, who plays heroic dwarf Gimli and recorded the voice of computer-animated character Treebeard in the Hollywood blockbuster, interprets Tolkien's story of good versus evil as a metaphor for modern race relations.

He said: "There is a demographic catastrophe happening in Europe that nobody wants to talk about, that we daren't bring up because we are so cagey about not offending people racially. And rightly we should be. But there is a cultural thing as well.

"By 2020, 50 per cent of the children in Holland under the age of 18 will be of Muslim descent.

"I think that Tolkien says that some generations will be challenged. And if they do not rise to meet that challenge, they will lose their civilisation. That does have a real resonance with me."

The 6ft tall actor, who wore facial prosthetics and performed on his knees to portray the 4ft 2in dwarf in Lord Of The Rings, even says he is aware that his beliefs could end his career, which has seen him star in the Indiana Jones films and James Bond movie The Living Daylights.

"I am for dead, (traditional) white male culture," said Rhys-Davies, who divides his time between his homes in Los Angeles and the Isle of Man.

"Many do not understand how precarious Western civilisation is and what a joy it is.

"From it, we get real democracy. From it, we get the sort of intellectual tolerance that allows me to propound something that may be completely alien to you.

"I'm burying my career so substantially in these interviews that it's painful. But I think there are some questions that demand honest answers."

The BNP reproduced some of his comments on their website, where they ask people to print them off and distribute them at showings of Lord Of The Rings.

BNP leader Nick Griffin last night defended using Rhys-Davies' words for their Stand, Men Of The West leaflet, which he claimed was popular with film-goers in the Valleys.

"He is not a racist in terms of race hate and nor are we," he said.

"We just feel his views dovetail with our message as the comments in the interview quoted reflect our opinions too."

Rhys-Davies said it was "distressing to find yourself on a BNP leaflet", adding: "But on reflection, these people can't really do any great harm unless you allow them to."

The actor's over-the-top views were criticised by Tolkien Society publicity officer Ian Collier.

He said: "The Tolkien Society is not a politically-aligned organisation and we do not in any way condone the use of his works to support messages of racial hate, just as Tolkien himself objected strongly to the use of Northern Myth by the Nazis.

"There is documentary evidence that Tolkien did not agree with these views and we are saddened to see this kind of misrepresentation occurring."

The views were greeted with contempt by the MP for Rhys-Davies' former home town, Ammanford.

"I condemn these comments as being racist and ill-informed," said Adam Price, Plaid Cymru MP for Carmarthen East & Dinefwr.

"It is obvious that this man who now lives in the lap of luxury in Hollywood is out of touch with realities of the nature of present day European society.

"His attack on Muslims and comments about the threat that they pose to Western society shows his ignorance of world events and the true teachings of Islam.

"Ammanford people will feel very let down by a man with such close connections to the town."

Last night Mohammed Javed, chairman of the Muslim Society for Wales, said: "We want an apology. This could stir up racial hatred in society. It's ignorance, he should learn more about Islam and the religions before he makes these comments.

"They are based on his ignorance and nothing else."

Chief executive of the All Wales Ethnic Minority Association (Awema) Naz Malik agreed.

He said: "I do not know why he has said these things. If 50 per cent of people in Holland under 18 are Muslims in 16 years time, so what? In Britain the fastest growing race is mixed race, people of dual heritage. It is a cause for great celebration that our cultures are mixed.

"We live in a global society - we celebrate what is good in cultures and challenge what is bad in civilisations.

"Does he ever listen to any music other than European? Does he eat Indian food? Does he ever appreciate art other than that from Europe?

"I feel sorry for this actor because he must feel very insecure about his future. I feel sorry for his close mindedness."

Wales Friends of Searchlight's Ian Titherington accused the BNP of hijacking the actor's comments.

He said: "Tolkien's Ring Trilogy is generally considered to be the best fantasy story ever written.

"It really shows how desperate the BNP are, to try to make political capital out of a cinematic re-production of fantasy."

LAST NIGHT we spoke to John Rhys-Davies from his Hollywood home and asked him to defend his opinions.

Here's what he said...

"I BELIEVE in racial equality not racial discrimination. All I was commenting on was that there are cultural changes taking place in Europe that I consider to be unacceptable.

The fact that a minister of the French government has to fly to Cairo to talk with one of the religious heads in one of the mosques to get his approval for a ban on headscarves can be seen in two ways.

One, is how wonderfully culturally sensitive. The other, it seems to give an authority to a wholly unelected figure well outside Europe's jurisdiction.

I am really proud to be living in a society that accepts women as our equals, that accepts civilised discourse that allows people to hold different opinions without coming to any act of violence.

Here in America when that earthquake happened in Iran the reaction of everyone I knew was horror and dismay, the reaction of everyone when they heard that the old woman had been brought out alive long after they thought there was anyone there was absolute awe at the extraordinary capacity of the human spirit to survive. Contrast that with people jumping up and down and clapping at the 9/11 disaster in certain countries.

I don't think that Western society is opposed to Islamic society at all. I think a very important part of Islamic society is opposed to Western society.

It is time that ordinary Muslims stood up to be counted.

Most societies can benefit from a good stirring of genes, but most cultures are tolerant of each other. I do not see Buddhists throwing bombs into Christian churches, I do not see Christians blowing up Hindu temples, I do not see those sorts of challenges.

When we are prepared to overlook certain things because we don't want to rock the boat, this is wrong.

The greatest act of racism is to expect that other people will not behave according to your values and standards.

Yes, I am for dead, (traditional) white male culture. It's pretty damn good, pretty damn marvellous, pretty wonderful. That's not to exclude other cultures, but it's not to diminish mine.

I'm sorry that might be perceived as infringing some sort of racial taboo, it's certainly not intended to be a racial remark.

We are losing the ability to sit down and be able to have a tolerable argument.

I do not want to see a society where, should I ever have any, my granddaughters have their fingernails pulled out because they are wearing nail varnish.

I hope that my friends and relatives in Wales are not going to be shocked by what they are going to read about.

Do not brand me a racist because I am most certainly not.

But I will stand by this: Western Christianised Europe has values and experience that is worth defending."

Hudhaifa
20-01-04, 21:46
http://www.forsan.net/animation/mutafarikat/lordteror.jpg

Hudhaifa
20-01-04, 21:50
http://www.forsan.net/animation/mutafarikat/ruletheworld.jpg

mark61
20-01-04, 21:55
Geplaatst door Hudhaifa
"By 2020, 50 per cent of the children in Holland under the age of 18 will be of Muslim descent.

Ik ben hem Dankbaar dat hij zich zorgen maakt over de Toekomst van mijn Vaderland :hihi: De eerste Brit in 400 jaar die zich plots herinnert waar NL ligt. Alles voor de goede zaak.

Blade20
20-01-04, 21:58
:haha: :haha: :hihi:

Je hebt jezelf dit keer echt overtroffen. en weet je waarom?

Dit is de grootste bagger die je tot nu toe hebt gepresenteerd!!

:haha:
:hihi: :hihi:

Maslov
20-01-04, 22:01
Tolkien moest eens weten dat Hudhaifa en anderen dit ook in zijn boeken zien :-)

Joesoef
20-01-04, 22:01
Welke idioot blijft er nu onder de zeespiegel wonen. Dat is pas een zionistisch complot.

Alle moslims onder de waterlijn en vervolgens langzaam de zeespiegel laten reizen.

Ik ga met mijn geitjes de bergen in.

freya
20-01-04, 22:12
Geplaatst door Joesoef
Welke idioot blijft er nu onder de zeespiegel wonen. Dat is pas een zionistisch complot.

Alle moslims onder de waterlijn en vervolgens langzaam de zeespiegel laten reizen.

Ik ga met mijn geitjes de bergen in.

Shit, jij hebt het door!

:hihi:

Alien1375
20-01-04, 22:27
Tja, de dwergen in de boeken van Tolkien staan bekend om hun achterdochtigheid jegens andere culturen. Blijkbaar zat hij nog een beetje in z'n rol.....

liesel
21-01-04, 12:49
Geplaatst door Blade20
:haha: :haha: :hihi:

Je hebt jezelf dit keer echt overtroffen. en weet je waarom?

Dit is de grootste bagger die je tot nu toe hebt gepresenteerd!!

:haha:
:hihi: :hihi:

hier sluit ik me volledig bij aan

observer
21-01-04, 22:50
Geplaatst door Joesoef
Welke idioot blijft er nu onder de zeespiegel wonen. Dat is pas een zionistisch complot.

Alle moslims onder de waterlijn en vervolgens langzaam de zeespiegel laten reizen.

Ik ga met mijn geitjes de bergen in. euh je weet dat wat wij bergen noemen eigenlijk bobbels zijn

mark61
21-01-04, 23:38
Geplaatst door Joesoef
Ik ga met mijn geitjes de bergen in.

Op naar Tirol. En vergeet je skis niet. En pas op voor après-skiënde Hollanders.

~Panthera~
21-01-04, 23:41
Geplaatst door mark61
après-skiënde Hollanders.
-------------


ARGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH! :schok: das echt ERRUG! :sniper:

mark61
21-01-04, 23:48
Geplaatst door ~Panthera~
-------------ARGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH! :schok: das echt ERRUG! :sniper:

Beter daar dan hier. Die Oostenrijkers zijn wel wat gewend. Van Joesoef's geitjes weet ik het niet. Misschien dat SadeeQ therapeutisch advies kan geven.

Joesoef
22-01-04, 06:09
Geplaatst door observer
euh je weet dat wat wij bergen noemen eigenlijk bobbels zijn

Ahum,

Nederland komt niet verder dan wat plooien in het gras.

Blade20
22-01-04, 07:35
Geplaatst door Joesoef
Ahum,

Nederland komt niet verder dan wat plooien in het gras.

Dat klopt, officieel heeft Nederland zelfs geen heuvels. Die dingen wat wij heuvel noemen (bijvoorbeeld de St. PietersBERG) zijn niet hoog genoeg om zich als heuvel te classificeren.

mark61
22-01-04, 08:27
Geplaatst door Blade20
Dat klopt, officieel heeft Nederland zelfs geen heuvels. Die dingen wat wij heuvel noemen (bijvoorbeeld de St. PietersBERG) zijn niet hoog genoeg om zich als heuvel te classificeren.

Driehonderéénentwintig meter meneertje. Als je daar je geiten niet op kan luchten.... Wel oppassen waar je loopt, tis net een gatenkaas. Begint in te storten begrijp ik.

Blade20
22-01-04, 13:41
Geplaatst door mark61
Driehonderéénentwintig meter meneertje. Als je daar je geiten niet op kan luchten.... Wel oppassen waar je loopt, tis net een gatenkaas. Begint in te storten begrijp ik.

Wij noemen het een heuvel. Maar volgens de geografish vaststelling is het geen heuvel (hoe gek dat ook klinkt), althans dat meen ik mij te herrineren.

Canaris
22-01-04, 13:53
En Mohammed Javed, chairman of the Muslim Society for Wales, moet eerst leren , dat men hier alles kan zeggen en denken , zonder dat ik heb gelezen , wat meneer Javed denkt, wat goed voor mij is.

"We want an apology. This could stir up racial hatred in society. It's ignorance, he should learn more about Islam and the religions before he makes these comments.
Einde Quote

??
Nee meneer Javed, hij kan zeggen wat hij denkt
Welkom in Europa

PLus........!!

Meneer Javed, ik Hoop voor u , dat niet meer mensen zich in de Islam gaan interresseren , want u zult wel eens een Boomerang effect kunnen beleven.
Kijk maar naar de meeste niet Moslims op dit Forum. Ik waag te beweren dat de meeste nu meer anti-islam zijn , als voor ze hier kwamen.

Blade20
22-01-04, 16:28
Geplaatst door Canaris
En Mohammed Javed, chairman of the Muslim Society for Wales, moet eerst leren , dat men hier alles kan zeggen en denken , zonder dat ik heb gelezen , wat meneer Javed denkt, wat goed voor mij is.

"We want an apology. This could stir up racial hatred in society. It's ignorance, he should learn more about Islam and the religions before he makes these comments.
Einde Quote

??
Nee meneer Javed, hij kan zeggen wat hij denkt
Welkom in Europa

PLus........!!

Meneer Javed, ik Hoop voor u , dat niet meer mensen zich in de Islam gaan interresseren , want u zult wel eens een Boomerang effect kunnen beleven.
Kijk maar naar de meeste niet Moslims op dit Forum. Ik waag te beweren dat de meeste nu meer anti-islam zijn , als voor ze hier kwamen.

Dat laatste klopt, voor ik hier kwam was ik lang niet zo tegen Islam als nu.

Qwertyno
22-01-04, 16:33
Geplaatst door Blade20
Dat laatste klopt, voor ik hier kwam was ik lang niet zo tegen Islam als nu.

Volgens mij was je doel hier te komen om juist te schoppen tegen islam en marokkanen.

Blade20
22-01-04, 16:40
Geplaatst door Qwertyno
Volgens mij was je doel hier te komen om juist te schoppen tegen islam en marokkanen.

Nee, ik kwam hier gewoon serieus om te kijken hoe het nu echt was, ik kwam van Fok! af, maar dat was totaal verrechtst.

Ik had gehoopt dat ze ongelijk hadden, maar na een maandje of twee op het forum was het eigenlijk wel duidelijk wie aan het langste eind trok...

Qwertyno
22-01-04, 16:42
Geplaatst door Blade20
Nee, ik kwam hier gewoon serieus om te kijken hoe het nu echt was, ik kwam van Fok! af, maar dat was totaal verrechtst.

Ik had gehoopt dat ze ongelijk hadden, maar na een maandje of twee op het forum was het eigenlijk wel duidelijk wie aan het langste eind trok...

ja, de wereld kan je zo klein maken als je wilt.

Blade20
22-01-04, 16:47
Geplaatst door Qwertyno
ja, de wereld kan je zo klein maken als je wilt.

Tja, het is toch echt zo. Ik weet best dat een forum niet voor de gehele gemeenschap spreekt, maar je kan er wel uit concluderen dat er op zijn minst een bepaald gedeelte van de gemeenschap werkelijk zo rot is als wordt beweerd.
Dat geld overigens ook voor het autochtone gedeelte van Nederland hoor, het is niet zo dat ik enkel en alleen maar een bepaalde cultuur of religie eruit pik. Het is me opgevallen dat, gezien de invasie van Irak en Afghanistan alsmede de recente moord op die leraar het klimaat bij autochtoon (blank) Nederland sterk is verrechts over het geheel.

Dit zal trouwens ook doorschieten aangezien deze jongeren (het zijn voornamelijk jongeren in grote getalen) later nederland zullen regeren. Alhoewel ik mij daar niet druk over maak.

Qwertyno
22-01-04, 16:50
Geplaatst door Blade20
Tja, het is toch echt zo. Ik weet best dat een forum niet voor de gehele gemeenschap spreekt, maar je kan er wel uit concluderen dat er op zijn minst een bepaald gedeelte van de gemeenschap werkelijk zo rot is als wordt beweerd.
Dat geld overigens ook voor het autochtone gedeelte van Nederland hoor, het is niet zo dat ik enkel en alleen maar een bepaalde cultuur of religie eruit pik. Het is me opgevallen dat, gezien de invasie van Irak en Afghanistan alsmede de recente moord op die leraar het klimaat bij autochtoon (blank) Nederland sterk is verrechts over het geheel.

Dit zal trouwens ook doorschieten aangezien deze jongeren (het zijn voornamelijk jongeren in grote getalen) later nederland zullen regeren. Alhoewel ik mij daar niet druk over maak

ja, dat bedoel ik.

Blade20
22-01-04, 16:52
Geplaatst door Qwertyno
ja, dat bedoel ik.

Ah, kijk maar dat is nou de algemene metaliteit in Nederland.

Dus bij deze:

Welkom in Nederland, Qwertyno.

Olive Yao
22-01-04, 21:17
Geplaatst door Qwertyno
Volgens mij was je doel hier te komen om juist te schoppen tegen islam en marokkanen.
Zulke opmerkingen lees ik hier vaak. Ik denk dat die reactie een uiting van een kwetsbaar identiteitsbesef kan zijn. Sterkt me in mijn idee dat het niet goed is om je identiteit eenzijdig te verbinden met een godsdienst of je nationaliteit. Probeer daar bovenuit te stijgen.

Wat mij betreft, ik denk over redelijke maatstaven voor godsdienst in het algemeen - en hoe verder een godsdienst daar in theorie en practijk van afstaat, des te kritischer ik er tegenover sta. (In de loop van de geschiedenis doet de christelijke variant het erg slecht).

Qwertyno
22-01-04, 21:32
Geplaatst door Olive Yao
Zulke opmerkingen lees ik hier vaak. Ik denk dat die reactie een uiting van een kwetsbaar identiteitsbesef kan zijn. Sterkt me in mijn idee dat het niet goed is om je identiteit eenzijdig te verbinden met een godsdienst of je nationaliteit. Probeer daar bovenuit te stijgen.

Wat mij betreft, ik denk over redelijke maatstaven voor godsdienst in het algemeen - en hoe verder een godsdienst daar in theorie en practijk van afstaat, des te kritischer ik er tegenover sta. (In de loop van de geschiedenis doet de christelijke variant het erg slecht).

Ik maakte die opmerking naar Blade toe.
Dus personelijk alleen naar Blade toe.

Allochtonen of moslims in dit land zijn inderdaad een kwetsbare groep.

De geschiedenis groeit nog met de dag.

Al Sawt
22-01-04, 22:06
Geplaatst door Canaris


Meneer Javed, ik Hoop voor u , dat niet meer mensen zich in de Islam gaan interresseren , want u zult wel eens een Boomerang effect kunnen beleven.
Kijk maar naar de meeste niet Moslims op dit Forum. Ik waag te beweren dat de meeste nu meer anti-islam zijn , als voor ze hier kwamen. Tja Wilhelm,

Als je in dergelijke bewoordingen over de Joden spreekt, dan wordt je meteen voor een racist en een keiharde anti-semiet uitgemaakt.

Als je dit als moslim aanstootgevend ervaart, dan moet je maar je mond dienen te houden. Want dit is de vredelievende en beschaafde Europa, waar respect voor de mens hoog in de vaandel staat. Integenstelling tot de barbaarse moslimwereld, met hun zeer bloedige geschiedenis.

Als ik die acteur was, zou ik eerder zorgen maken over mijn uitlatingen. Want die rethoriek was 70 jaar geleden, een belangrijke factor die tot de shoah leide.

Blade20
23-01-04, 05:48
Geplaatst door Al Sawt
Tja Wilhelm,

Als je in dergelijke bewoordingen over de Joden spreekt, dan wordt je meteen voor een racist en een keiharde anti-semiet uitgemaakt.

Als je dit als moslim aanstootgevend ervaart, dan moet je maar je mond dienen te houden. Want dit is de vredelievende en beschaafde Europa, waar respect voor de mens hoog in de vaandel staat. Integenstelling tot de barbaarse moslimwereld, met hun zeer bloedige geschiedenis.

Als ik die acteur was, zou ik eerder zorgen maken over mijn uitlatingen. Want die rethoriek was 70 jaar geleden, een belangrijke factor die tot de shoah leide.

JJe zegt het zelf Al Swat, Europa is vredelievend en beschaafd, we hebben de mens ook hoog in het vandaal, geloof is een ander kopje thee, daar moeten we niks van hebben hier.

Wat op zich wel logish is gezien de ontwikkelingen die Europa heeft meegemaakt t.o.v. religie. Misbruik door het Christendom en oorlog tegen de Islam. (die van een paar eeuwen terug) Welalswaar gebeurtenissen van een lange tijd geleden, als je kijkt naar WO I en II die daarna zijn gekomen, desondanks niet vergeten door de meeste Europeese mensen.

Al Sawt
23-01-04, 17:42
Geplaatst door Blade20
JJe zegt het zelf Al Swat, Europa is vredelievend en beschaafd, we hebben de mens ook hoog in het vandaal, geloof is een ander kopje thee, daar moeten we niks van hebben hier.
Blade, Het is cynisch bedoelt!
Ik doel daarmee op de bloederige geschiedenis van Europa, hooguit 60 jaar geleden. Echt vredelievend.


Geplaatst door Blade20
Wat op zich wel logish is gezien de ontwikkelingen die Europa heeft meegemaakt t.o.v. religie. Misbruik door het Christendom en oorlog tegen de Islam. (die van een paar eeuwen terug) Welalswaar gebeurtenissen van een lange tijd geleden, als je kijkt naar WO I en II die daarna zijn gekomen, desondanks niet vergeten door de meeste Europeese mensen. Kun je ook inhoudelijk reageren op mijn reactie?

Julien
23-01-04, 17:45
Geplaatst door Al Sawt
Blade, Het is cynisch bedoelt!
Ik doel daarmee op de bloederige geschiedenis van Europa, hooguit 60 jaar geleden. Echt vredelievend.

Kun je ook inhoudelijk reageren op mijn reactie?

Waarom heb je het steeds over het bloedige verleden van Europa? Er is geen enkele Europeaan die dat ontkent, dus het heeft geen zin om dat steeds te herhalen. Net zo goed heeft het geen zin om steeds over het - even bloedige - Aziatische/ Arabische verleden te beginneb.

Blade20
23-01-04, 17:58
Geplaatst door Al Sawt
Blade, Het is cynisch bedoelt!
Ik doel daarmee op de bloederige geschiedenis van Europa, hooguit 60 jaar geleden. Echt vredelievend.

Kun je ook inhoudelijk reageren op mijn reactie?

Tisk, tisk, dat is voor Europa, Azie en Afrika best wel lang hoor.

Bovendien reageerde ik inhoudelijk op jouw reactie. Je mag doen en laten wat je wilt in Europa, zolang het maar niets met geloof heeft te maken. Want dan zit je, vooral in de Noord-West hoek, de mensen lastig te vallen met iets wat ze eigenlijk als onbelangrijk zien.

Als het voor jouw belangrijk is, hou het dan voor je, want mensen zullen je met de nek aankijken als je het niet doet.

Al Sawt
23-01-04, 17:59
Geplaatst door Julien
Waarom heb je het steeds over het bloedige verleden van Europa? Er is geen enkele Europeaan die dat ontkent, dus het heeft geen zin om dat steeds te herhalen. Net zo goed heeft het geen zin om steeds over het - even bloedige - Aziatische/ Arabische verleden te beginneb. Dat dacht ik ook. Tot dat ik met een iemand in discussie was gegaan, die ronduit anti-Islamitische standpunten heeft. Wat blijkt; zijn historische kennis over Europa, was nog lager dan die van mijn neefje van 3.

En hij is niet de enige. Mensen hebben vaak de neiging, om naar een andere kant wijzen en hun eigen verleden vergeten ze voor het gemak.

Als Pim Fortuyn historische kennis had, dan zou hij nooit en nooit dergelijke standpunten hebben over de Islam.

Al Sawt
23-01-04, 18:02
Geplaatst door Blade20
Tisk, tisk, dat is voor Europa, Azie en Afrika best wel lang hoor.

Bovendien reageerde ik inhoudelijk op jouw reactie. Je mag doen en laten wat je wilt in Europa, zolang het maar niets met geloof heeft te maken. Want dan zit je, vooral in de Noord-West hoek, de mensen lastig te vallen met iets wat ze eigenlijk als onbelangrijk zien.

Als het voor jouw belangrijk is, hou het dan voor je, want mensen zullen je met de nek aankijken als je het niet doet. Dus als ik zeg: Dat Europese demografie door de ontwikkelingen van de Joodse gemeenschap, gevaarlijk kant opgaat. Dan hoef ik niet bang te zijn, dat ik voor haatprekende rethoriek wordt aangeklaagd?

Blade20
23-01-04, 18:27
Geplaatst door Al Sawt
Dus als ik zeg: Dat Europese demografie door de ontwikkelingen van de Joodse gemeenschap, gevaarlijk kant opgaat. Dan hoef ik niet bang te zijn, dat ik voor haatprekende rethoriek wordt aangeklaagd?

Op zich niet, echter, je moet je wel goed realiseren dat er meer als de wet is. Als mensen je gaan haten omdat wat je zegt niet met hun idealen strookt hoeven ze je nog niet aan te klagen. (als dat al zou kunnen)

Toch is het de laatste tijd oppassen geblazen hoewel je dergelijke dingen kunt zeggen, en hoewel ze wellicht gedeeltelijk waar zijn, is de natuur van de meeste Europeanen naar alle waarschijnlijkheid het grootste obstakel wat uiteindelijk in je weg staat.

Zoals eerder gezegd zullen mensen zich mogelijkerwijs aangevallen voelen. Dit zal niet tot een direct resultaat van wantrouwe of minachting lijden. Maar door de natuur van de (West) - Europeanse 'inboorlingen' kan het naar verloop van tijd wel erg gevaarlijk worden. De meeste (West) - Europeanen stapelen negatieve gevoelens op. (Dit is ook een reden waarom depressieviteit veel voorkomt in Europa)
Als die emoties niet voldoende tijd krijgen om te ontladen zal uiteindelijk de beheersing ervan verloren gaan, met als gevolg dat zo'n uitspraak op zo'n moment wel gevaarlijk is om te zeggen.

Dus; nu is het niet gevaarlijk, maar als het tevaak wordt gezegd wordt het wel gevaarlijk.

Mensen trekken het wel aan, maar zullen het niet snel laten blijken. Daarom kan er ook bijvoorbeeld gewoon door figuren als Shaheed of Hudhaifa gewoon openlijk agressieve taal worden geuit, echter zullen ze als ze niet intomen de rekening krijgen gepresenteerd.

Voorbeelden van verlies van zelfcontrole zijn door de hele Europeese geschiedenis te vinden. (met name weer in West-Europa)
De Vikingen (met name het hoofdstuk over hun speciale eenheden de 'Berserkers' ofwel 'razenijers') en de Franse revolutie zijn bekende voorbeelden. Echter kwamen de conflicten veel vaker voor maar op kleinere schaal.