PDA

Bekijk Volledige Versie : Ayaan hershi



Elmadani
20-01-04, 21:47
mensen waar hershi t over gemunt heeft, zijn door nederlandse overheid hierheen opgehaalt en deze mensen hebben een steentje bijgedragd aan de economie van dit land waar hershi van profeteerd nu, in tegendeel tot hershi? mee eens ofniet?

Maslov
20-01-04, 21:56
mensen waar hershi t over gemunt heeft, zijn door nederlandse overheid hierheen opgehaalt en deze mensen hebben een steentje bijgedragd aan de economie van dit land waar hershi van profeteerd nu, in tegendeel tot hershi? mee eens ofniet?

Dit is volgens mij onwaar. Ze strijdt tegen uitingen van een cultuur die strijdig zijn met de westerse cultuur. Tegen religieuse en culturele repressie niet tegen oude gastarbeiders.

Elmadani
20-01-04, 22:07
Geplaatst door Maslov
Dit is volgens mij onwaar. Ze strijdt tegen uitingen van een cultuur die strijdig zijn met de westerse cultuur. Tegen religieuse en culturele repressie niet tegen oude gastarbeiders.

Toen nederland naar die landen (marokko en turkey ) ging, wist dat die mensen ander cultuur, ander religie hebben, maar toen kwam dit niet tot order omdat nederland te kort aan arbeiders komt

theemuts
20-01-04, 22:12
Nederlanders die emigreerden leerden Engels, de voertaal in de immigratielanden. Ze pasten zich aan, maar behielden hun cultuur op privé terrein, en met eigen geld.

nl-x
20-01-04, 22:16
Geplaatst door theemuts
Nederlanders die emigreerden leerden Engels, de voertaal in de immigratielanden. Ze pasten zich aan, maar behielden hun cultuur op privé terrein, en met eigen geld.

Jep, als al die godverdomde Engelse/Amerikaanse hippiejunks ook even Nederlands zouden leren wanneer ze hierheen komen en blijven zwerven, zou je nog een punt kunnen maken ooit. :melig:

theemuts
20-01-04, 22:21
Nl-x foei toch, wat een gevloek.

freya
20-01-04, 22:22
Geplaatst door Maslov
Dit is volgens mij onwaar. Ze strijdt tegen uitingen van een cultuur die strijdig zijn met de westerse cultuur. Tegen religieuse en culturele repressie niet tegen oude gastarbeiders.

De westerse cultuur is opgebouwd op religieuze en culturele repressie, waar heb je het over ??? :confused:

Maslov
20-01-04, 22:29
Maar heeft door eigen verlichting wel pewrsoonlijke vrijheid gebracht mevr. Freya!

freya
20-01-04, 22:39
Geplaatst door Maslov
Maar heeft door eigen verlichting wel pewrsoonlijke vrijheid gebracht mevr. Freya!

Moet je ze in Staphorst eens gaan vertellen

et_2000nl
20-01-04, 23:05
Geplaatst door Elmadani
Toen nederland naar die landen (marokko en turkey ) ging, wist dat die mensen ander cultuur, ander religie hebben, maar toen kwam dit niet tot order omdat nederland te kort aan arbeiders komt

Prachtig.... Ontneem de verantwoordelijkheid van onze ouders ook niet broeder. Die wisten ook dat ze naar een cultuur zouden gaan die niet gebaseerd was op islamitische normen en waarden enz enz....

Ze zijn overigens naar nederlandse maatstaven betaald die toen golden.

Dat wil niet zeggen dat mensen als AHA en Wilders maar iets kunnen blaaskaken. Bolkestein ook overigens gisteren, oh inmiddels eergisteren, over de bedreiging van de Islam.

et_2000nl
20-01-04, 23:07
Geplaatst door Maslov
Maar heeft door eigen verlichting wel pewrsoonlijke vrijheid gebracht mevr. Freya!

Wat is die persoonlijke vrijheid? De vrijheid om zelf te kiezen, of de vrijheid tot repressie?

Maslov
20-01-04, 23:14
Moet je ze in Staphorst eens gaan vertellen

Daar is de verlichting al aardig toegeslagen, de klederdracht is al bijna verdwenen. :-)
En de macht van de kerk (geref.bond) neemt al erg af hoor mevr. Freya!
De oude cultuur wordt overboord gezet, en zo hoort het.

Maslov
20-01-04, 23:17
Wat is die persoonlijke vrijheid? De vrijheid om zelf te kiezen, of de vrijheid tot repressie?

Ach ET dat weet je toch wel? Moet ik dat voor jou uitspellen?

et_2000nl
20-01-04, 23:20
Geplaatst door Maslov
Ach ET dat weet je toch wel? Moet ik dat voor jou uitspellen?

Het was een retorische vraag, maar die verdienen ook een antwoord.... :blij:

Maslov
20-01-04, 23:56
Daar ben ik niet voor, je weet die antwoorden zelf al wel :-)

moenna
21-01-04, 00:00
Geplaatst door theemuts
Nederlanders die emigreerden leerden Engels, de voertaal in de immigratielanden. Ze pasten zich aan, maar behielden hun cultuur op privé terrein, en met eigen geld.

Een hele foute en kromme vergelijking, situatie is in geen enkel geval vergelijkbaar. De eerste generatie gastarbeiders waren analfabeet, onderontwikkelt, en arm. Plat gezegd zochten zij dus alleen maar naar manieren om te overleven. Eten en een dak boven het hoofd was hun grootste kopzorg. Laat staan dat ze wisten welke rechten, plichten en verantwoordelijkheden ze hadden. Kom nou zeg.