PDA

Bekijk Volledige Versie : Bush wil verbod homohuwelijk (samenvoegsel)



Maslov
21-01-04, 07:57
Bush dreigt met grondwettelijk verbod homohuwelijk

President Bush wil desnoods de grondwet wijzigen om te voorkomen dat in sommige Amerikaanse staten het homohuwelijk wordt ingevoerd. Hij zei dit in zijn 'State of the Union'-rede.

Bush reageert hiermee onder meer op een uitspraak van het Hooggerechtshof in de staat Massachusetts. Dat heeft bepaald dat wetten die tegen het homohuwelijk gericht zijn, gewijzigd moeten worden.

Bush sprak van "activisten-rechters,die de wil van het volk negeren". Alleen een grondwetswijziging kan de "heiligheid van het huwelijk" beschermen, zei Bush. Veel conservatieve Republikeinen vragen al tijden om een grondwettelijk verbod.

Maslov
21-01-04, 08:11
Iedereen hier zal dit zeer conservatieve idee van de neocon Bush wel verafschuwen neem ik aan.

Mark
21-01-04, 08:19
Geplaatst door Maslov
Iedereen hier zal dit zeer conservatieve idee van de neocon Bush wel verafschuwen neem ik aan.

God verplicht je het hier mee eens te zijn!

halleluja.

Mocroboy
21-01-04, 08:21
Geplaatst door Maslov
Iedereen hier zal dit zeer conservatieve idee van de neocon Bush wel verafschuwen neem ik aan.
Ik niet, voor het eerst ben ik het met hem ergens over eens.

Dutchguy
21-01-04, 08:26
Ik denk dat Bush zich voelt als Hansje Brinker met zijn vinger in de dijk. Hij zal het uiteindelijk niet tegen kunnen houden.

Maslov
21-01-04, 08:27
Ik niet, voor het eerst ben ik het met hem ergens over eens.

Oh ja? Waarom dan wel? Ben jij ook rechts conservatief?

Mocroboy
21-01-04, 08:29
Geplaatst door Maslov
Oh ja? Waarom dan wel? Ben jij ook rechts conservatief?
Nee, maar het huwelijk is een verbintenis tussen man en vrouw. Moet het straks ook zijn toegestaan om met je huisdier te mogen trouwen ofzo?

Maslov
21-01-04, 08:33
Nee het huwelijk is een contract van samenleven tussen twee MENSEN.

freya
21-01-04, 08:45
Geplaatst door Maslov
Bush dreigt met grondwettelijk verbod homohuwelijk

President Bush wil desnoods de grondwet wijzigen om te voorkomen dat in sommige Amerikaanse staten het homohuwelijk wordt ingevoerd. Hij zei dit in zijn 'State of the Union'-rede.

Bush reageert hiermee onder meer op een uitspraak van het Hooggerechtshof in de staat Massachusetts. Dat heeft bepaald dat wetten die tegen het homohuwelijk gericht zijn, gewijzigd moeten worden.

Bush sprak van "activisten-rechters,die de wil van het volk negeren". Alleen een grondwetswijziging kan de "heiligheid van het huwelijk" beschermen, zei Bush. Veel conservatieve Republikeinen vragen al tijden om een grondwettelijk verbod.

Slimme zet van Georgie, zo krijgt ie conservatieve moslimkiezers aan het twijfelen.

Mark
21-01-04, 08:46
Geplaatst door freya
Slimme zet van Georgie, zo krijgt ie conservatieve moslimkiezers aan het twijfelen.

Op Israel na hebben George bush en conservatieve moslims bijna gelijke denkbeelden.

Simon
21-01-04, 08:47
Het is idioot dat hij hiervoor de grondwet wil veranderen. Gisteren zag ik Ophrah met in haar show 7 vrouwen die bij de luchtmacht in de VS hadden gediend. Allemaal verkracht. Uit INTERN onderzoek van de luchtmacht zelf blijkt dat circa 15% van de vrouwen die werkzaam zijn bij de luchtmacht jaarlijks verkracht wordt en 70% heeft te maken met sexuele intimidatie. Als ze er over klagen worden ze gestraft want ze maken het moeilijk voor de groep. Maar over deze 'brave' hetero soldiers zal je Bush niet horen. Laat staan welke maatregelen hij daartegen wil nemen. Maar homo's in het leger dat kan natuurlijk niet. Dat geeft alleen maar problemen. Dat is de hypocrisie van deze conservatieve mentaliteit.

Wat ook nogal komisch en tegelijkertijd erg tragisch is:de persoon die dit interne opinie onderzoek jaarlijks uitvoerde is wel ontslagen. Doet een beetje denken aan de woede op de onderzoekers toen bleek dat de meeste europeanen Israel als de grootste bedreiging voor de wereldvrede zien. Er is overigens nog nooit iemand bij de luchtmacht ontslagen wegens verkrachting.

Blade20
21-01-04, 09:09
Tot zover de democratie in Bushland. Dat Bush al de rest van wereld als iets anders als democratie behandelde was al bekend, maar nu is hij ook nog een racist.

Het eerste standpunt wat je hoort van dergelijke mensen is dat het in de natuur niet voorkomt. Volgens mij komt het in de natuur wel degenlijk voor, en zelfs als het niet is, wij vinden onszelf toch zo ontwikkeld?! Dan moet je gewoon ermee kunnen leven dat het wel bij de mensheid voorkomt. Maargoed, de Christenlijk Bush volgt natuurlijk weer één of ander religieus boek, dat bewijst maar weer eens om en te meer hoe dom het is om te leven naar de regels van een 'heilig' boek.

Mocroboy
21-01-04, 09:11
Geplaatst door Simon
Het is idioot dat hij hiervoor de grondwet wil veranderen. Gisteren zag ik Ophrah met in haar show 7 vrouwen die bij de luchtmacht in de VS hadden gediend. Allemaal verkracht. Uit INTERN onderzoek van de luchtmacht zelf blijkt dat circa 15% van de vrouwen die werkzaam zijn bij de luchtmacht jaarlijks verkracht wordt en 70% heeft te maken met sexuele intimidatie. Als ze er over klagen worden ze gestraft want ze maken het moeilijk voor de groep. Maar over deze 'brave' hetero soldiers zal je Bush niet horen. Laat staan welke maatregelen hij daartegen wil nemen. Maar homo's in het leger dat kan natuurlijk niet. Dat geeft alleen maar problemen. Dat is de hypocrisie van deze conservatieve mentaliteit.

Wat ook nogal komisch en tegelijkertijd erg tragisch is:de persoon die dit interne opinie onderzoek jaarlijks uitvoerde is wel ontslagen. Doet een beetje denken aan de woede op de onderzoekers toen bleek dat de meeste europeanen Israel als de grootste bedreiging voor de wereldvrede zien.
Wat kijk jij naar Oprah? :melig2:

TonH
21-01-04, 09:16
Krijgen we in navolging van de drugszaken nu ook te maken met uitleveringsverzoeken voor ambtenaren van de Burgerlijke Stand die Amerikaanse homo's/lesbo's hebben getrouwd? :schok:

Simon
21-01-04, 09:17
Geplaatst door Mocroboy
Wat kijk jij naar Oprah? :melig2:

JAH ! soms. Dit soort uitzendingen doet ze erg goed. Ik denk daarom ook wel dat de luchtmacht er nu wat mee moet doen.

Daviddavid
21-01-04, 09:49
Geplaatst door Mocroboy
Ik niet, voor het eerst ben ik het met hem ergens over eens.


:jammer:

Mark
21-01-04, 10:10
Geplaatst door Simon
JAH !

Oprah kijken en breezah taal?

:maf2:

mark61
21-01-04, 10:18
Geplaatst door freya
Slimme zet van Georgie, zo krijgt ie conservatieve moslimkiezers aan het twijfelen.

Dat zijn er heel weinig. Amerikaanse moslims zijn bij mijn weten overwegend progressief. En het zijn er maar 2 miljoen dacht ik. Onder Afro-Amerikanen en Latino's zal hij zeker scoren. En dat zijn er wel wat meer.

mark61
21-01-04, 10:21
Geplaatst door Mocroboy
Ik niet, voor het eerst ben ik het met hem ergens over eens.

Dat geeft te denken.

mark61
21-01-04, 10:28
Geplaatst door Simon
Het is idioot dat hij hiervoor de grondwet wil veranderen.(...) Er is overigens nog nooit iemand bij de luchtmacht ontslagen wegens verkrachting.

Zeg nou zelf. Wat is er nou erger? Getrouwde homo's of verkrachte vrouwen

De VS en Zuid-AFrika zijn de meest gewelddadige maatschappijen van de wereld. In Zuid-Afrika wordt elke 20 minuten een vrouw verkracht. 25% van de meisjes worden voor hun 16e verkracht. Dus...

Waterval
21-01-04, 10:31
... even een titel die de lading wat meer dekt... ( om dubbelposten te voorkomen..)

mark61
21-01-04, 10:41
Geplaatst door mark61
Dat zijn er heel weinig. Amerikaanse moslims zijn bij mijn weten overwegend progressief. En het zijn er maar 2 miljoen dacht ik. Onder Afro-Amerikanen en Latino's zal hij zeker scoren. En dat zijn er wel wat meer.

Even gezocht. Blijkt een hachelijke zaak. Bij volkstellingen mag de overheid niet naar godsdienst vragen, dus geen officiële cijfers. Officieuze variëren van 1,1 tot 7 miljoen. Voor een evenwichtige, beredeneerde schatting:

http://www.danielpipes.org/article/76 Komt toevallig ook op 2 miljoen.

Voor wie het zich afvroeg.

Simon
21-01-04, 11:20
Geplaatst door mark61
Zeg nou zelf. Wat is er nou erger? Getrouwde homo's of verkrachte vrouwen

De VS en Zuid-AFrika zijn de meest gewelddadige maatschappijen van de wereld. In Zuid-Afrika wordt elke 20 minuten een vrouw verkracht. 25% van de meisjes worden voor hun 16e verkracht. Dus...

Een beetje vreemde vergelijking. Ik ben helemaal niet tegen het homohuwelijk. Aanvankelijk kon het mij geen moer schelen maar hoe meer ik zie dat sommigen het huwelijk als een heilig huisje zien hoe meer ik er voor ben. Als het zo doorgaat ben ik binnenkort tegen het hetero huwelijk.

mark61
21-01-04, 11:25
Geplaatst door Simon
Een beetje vreemde vergelijking. Ik ben helemaal niet tegen het homohuwelijk.

Twas een ironische vergelijking mbt Bush' prioriteiten vs. jouw post.

Daviddavid
21-01-04, 11:32
Geplaatst door Simon
Een beetje vreemde vergelijking. Ik ben helemaal niet tegen het homohuwelijk. Aanvankelijk kon het mij geen moer schelen maar hoe meer ik zie dat sommigen het huwelijk als een heilig huisje zien hoe meer ik er voor ben. Als het zo doorgaat ben ik binnenkort tegen het hetero huwelijk.


Het lijkt soms wel of die conservatieve, religieuze heterootje bang zijn dat door het homo-huwelijk (rare benaming trouwens, 't is een gewoon huwelijk) het hetero-huwelijk wordt afgeschaft. God, god, wat kunnen sommige heterootjes toch gelukkig met zichzelf zijn. Wat zij doen is heilig, wat een ander doet is vies en zondig.

:moe:

Tomas
21-01-04, 11:44
Geplaatst door Daviddavid

God, god, wat kunnen sommige heterootjes toch gelukkig met zichzelf zijn. Wat zij doen is heilig, wat een ander doet is vies en zondig.

:moe:

Homo's zijn gewoon jaloers.

En proberen middels het homo-huwlijk net zo heilig te worden. Maar dat zal jullie nooit lukken! :student:

Daviddavid
21-01-04, 11:47
Geplaatst door Tomas
Homo's zijn gewoon jaloers.

En proberen middels het homo-huwlijk net zo heilig te worden. Maar dat zal jullie nooit lukken! :student:



:engel:

mor
21-01-04, 13:54
Wat triest is, en wat ik moeilijk kan begrijpen, is dat dit soort mensen (Bush) andere mensen die van elkaar houden en anderen geen kwaad doen geen plezierig leven gunnen.