PDA

Bekijk Volledige Versie : weet jij het?



elbali
21-01-04, 16:57
wat is een terrorist en wat is een vrijheidsstijder?
weet jij het

ze lijken op elkaar maar ze zijn heel wat anders
de nazi's zagen het nederlands ondergronds als terroristen maar de verzetsstrijders vonden zich zelf vrijheidsriders

vergelijk dat eens met palestna

David17
21-01-04, 17:47
De nazi zou de Palestijn als een ineffectieve zielsverwant zien?

Was dat waar je op doelde?

samir_re
21-01-04, 21:03
Geplaatst door David17
De nazi zou de Palestijn als een ineffectieve zielsverwant zien?

Was dat waar je op doelde?

nee, ik denk eerder dat hij het omgekeerde bedoeld. De Palestijn is de zielsverwant van de Nederlandse vrijheidsstrijder. En de Nazi die van het Israelische leger, hoe paradoxaal dat ook is.

Blade20
21-01-04, 21:05
Geplaatst door elbali
wat is een terrorist en wat is een vrijheidsstijder?
weet jij het

ze lijken op elkaar maar ze zijn heel wat anders
de nazi's zagen het nederlands ondergronds als terroristen maar de verzetsstrijders vonden zich zelf vrijheidsriders

vergelijk dat eens met palestna

Toevoeging, de Nederlandse bevolking zag ze ook als tuig.

Chaya
21-01-04, 21:06
Geplaatst door samir_re
nee, ik denk eerder dat hij het omgekeerde bedoeld. De Palestijn is de zielsverwant van de Nederlandse vrijheidsstrijder. En de Nazi die van het Israelische leger, hoe paradoxaal dat ook is.

Paradoxaal en...gestoord. :rotpc:

elbali
21-01-04, 21:25
waarom is het tegenstrijdig en gestoord?

jullie vergeten dat de palestijn wordt onderdrukt niet de israelier

Blade20
21-01-04, 21:29
Nou, in de ogen van de Nazi's was het verzet terrorisme, het verzet zag zich als verzet en de bewoners waar het verzet vanaf kwam zag ze als problemen die het leven nog lastiger maakte.

Dus zal het volgende wel voor het verzet in Israel\Palastina gelden;

Hamas (om maar wat te noemen) wordt door Israel als terroristen gezien, Hamas ziet zich als verzet en de bewoners waar het verzet vanaf komt ziet hun alls problemen die het leven nog lastiger maken.

Qwertyno
21-01-04, 21:50
Geplaatst door elbali
wat is een terrorist en wat is een vrijheidsstijder?
weet jij het

ze lijken op elkaar maar ze zijn heel wat anders
de nazi's zagen het nederlands ondergronds als terroristen maar de verzetsstrijders vonden zich zelf vrijheidsriders

vergelijk dat eens met palestna

Makkelijke vraag.

- Palestijnen zijn terroristen.
- Israeliers zijn vrijheidstrijders.

Want het is namelijk zo dat de Palestijnen de Israeliers bezetten en dat de Israeliers vechten voor hun vrijheid.

eigenlijk heel simpel

Fillastiene
21-01-04, 22:05
Geplaatst door Qwertyno
Makkelijke vraag.

- Palestijnen zijn terroristen.
- Israelischers soldaten zijn vrijheidstrijders.

Want het is namelijk zo dat de Palestijnen de Israeliers bezetten en dat de Israeliers vechten voor hun vrijheid.

eigenlijk heel simpel

Dat heb je inderdaad goed gezien.

observer
21-01-04, 23:01
nu heeft het nederlandse verzet geen duitse kinderen vermoord niet niet nederland niet in duitsland

freya
22-01-04, 07:38
Geplaatst door observer
nu heeft het nederlandse verzet geen duitse kinderen vermoord niet niet nederland niet in duitsland

Nu duurde de bezetting van nederland maar 5 jaar en niet 35

David17
22-01-04, 10:10
Nu was het Nederlandse verzet alleen geinteresseerd in de bevrijding van Nederland, en niet de vernietiging van Duitsland en alle Duitsers.

Qwertyno
22-01-04, 11:13
Geplaatst door David17
Nu was het Nederlandse verzet alleen geinteresseerd in de bevrijding van Nederland, en niet de vernietiging van Duitsland en alle Duitsers.

Nu is het Palestijnse verzet geinteresseerd in de bevrijding van West Bank en Gaza.. alleen willen de bezetters dat land niet teruggeven. Daarom bouwt de regering van de bezetters daar nederzettingen.
Dit om zo de palestijnen te verjagen en meer land te stelen.

Dus de palestijnen zijn terroristen en de Israeliers zijn vrijheidstrijders.

Degene die geinteresseerd was in de vernietiging van de Joden was Hit.l.er en zijn volgelingen.

Qwertyno
22-01-04, 11:17
Geplaatst door observer
nu heeft het nederlandse verzet geen duitse kinderen vermoord niet niet nederland niet in duitsland

Toen waren er ook geen nederlandse kinderen vermoord door de duitsers (behalve de joodse dan).

Nu hebben de Israelische terroristen zowat 5x keer zoveel kinderen vermoord als de Palestijnse vrijheidstrijders hebben gedaan.

David17
22-01-04, 14:56
Geplaatst door Qwertyno
Toen waren er ook geen nederlandse kinderen vermoord door de duitsers (behalve de joodse dan).

Nederlandse ouders geloven ook niet zo in martelaartjes, en sturen hun kinderen niet als levend schild de straat op.

Qwertyno
22-01-04, 15:02
Geplaatst door David17
Nederlandse ouders geloven ook niet zo in martelaartjes, en sturen hun kinderen niet als levend schild de straat op.

Ja palestijnse ouders sturen hun kinderen de straat op om als levend schild te fungeren en als martelaar dood te gaan.

ze zeggen tegen die kinderen, pak stenen gooi ze tegen een tank en als je een soldaat ziet, ren niet weg, want je moet me beschermen (levend schild) en als hij je doodschiet ga je de hemel in.
floep in het voorhoofd van een 10 jarige met een steen in de hand.

ja.. je hebt helemaal gelijk

David, hou die oogkleppen strak op het hoofd!
je weet wel voor de veiligheid van de staat Israel.
:zwaai:

David17
22-01-04, 15:17
Precies ja, en in de zomer gaan ze fijn op vakantie, naar een kamp waar ze zich als hamasstrijder mogen verkleden, en mogen spelen dat ze zelfmoordterrorist zijn.

De ervaring heeft ons geleerd dat het plaatsen van foto's enkel op gezeik uitloopt.. [-Wv-]

Is dat dezelfde blinddoek die jij op hebt om de waarheid maar niet te hoeven zien?

Qwertyno
22-01-04, 15:23
Geplaatst door David17
Precies ja, en in de vakantie gaan ze fijn op vakantie, naar een kamp waar ze zich als hamasstrijder mogen verkleden, en mogen spelen dat ze zelfmoordterrorist zijn.

[B]Is dat dezelfde blinddoek die jij op hebt om de waarheid maar niet te hoeven zien?

welke waarheid?
de waarheid dat palestijnse ouders hun kinderen op straat sturen om als levend schild te dienen?

Sorry David, maar hoor jezelf nou eens praten.
...Levend schild...

Degene die levende schilden gebruikt, zijn de Israeliers.
Letterlijk met hun kolonisten midden in palestijns gebied.

David17
22-01-04, 15:33
Ja sorry hoor, kinderen die in Rafah, Jenin, Ramallah etc. tussen Israelische soldaten en Palestijnse strijders worden gestuurd, die vormen een levend schild.

Ik ben absoluut niet pro Israel, en ik vind de kunstjes die die kolonisten in bezet gebied flikken walgelijk, maar ik vind niet dat je daarom maar je ogen moet sluiten voor de minachting voor het menselijk leven (en in het bijzonder het leven van een kind) die aan Palestijnse zijde wordt bedreven door oa moeders en kinderen hun leven te laten geven voor het 'ideaal'.

Qwertyno
22-01-04, 15:38
Geplaatst door David17
Ja sorry hoor, kinderen die in Rafah, Jenin, Ramallah etc. tussen Israelische soldaten en Palestijnse strijders worden gestuurd, die vormen een levend schild.

Ik ben absoluut niet pro Israel, en ik vind de kunstjes die die kolonisten in bezet gebied flikken walgelijk, maar ik vind niet dat je daarom maar je ogen moet sluiten voor de minachting voor het menselijk leven (en in het bijzonder het leven van een kind) die aan Palestijnse zijde wordt bedreven door oa moeders en kinderen hun leven te laten geven voor het 'ideaal'.

Vriendelijke vriend,
Niemand stuurt zijn kinderen de straat op om te dienen als levend schild.
De jongeren die stenen gooien zijn pubers, die het zat zijn, in opstand willen komen. Ze zijn getraumatiseerd.
Alleen al dit zegt al wat voor een conflict het daar is.

Onze pubers hier zitten wekelijks met 100.000de aan de drugs, disco en sex.

David17
22-01-04, 15:51
Geplaatst door Qwertyno
Onze pubers hier zitten wekelijks met 100.000de aan de drugs, disco en sex.

Ja, je hebt gelijk, dat is natuurlijk een veel ergere kwestie, vooral de sex... :confused:

Qwertyno
22-01-04, 16:01
Geplaatst door David17
Ja, je hebt gelijk, dat is natuurlijk een veel ergere kwestie, vooral de sex... :confused:

Ik weet niet hoe je erbij komt dat ik dat erger vind dan getraumatiseerde pubers in een oorlogs omgeving.

Dat heb ik gezegd voor een vergelijking tussen twee verschillende omgevingen en dat je gaat stilstaan bij het feit dat die kinderen in Palestina in zeer moeilijke situaties leven.

Dus ze verdienen in mijn ogen zeer veel respect.. de kinderen van Palestina..
Ik geloof dat er een dag komt dat er over ze gelezen wordt in geschiedenisboeken... kind voor een tank, met steen in de hand.
En als symbool gaan staan voor de vrijheidsstrijd, die gestreden is.
Zeer veel respect.


hier krijg je te horen.. papa, mag ik playstation'en?
(weer als vergelijking David, dus niet erger of wat dan ook)

David17
22-01-04, 16:11
Ik ben het met je eens, en die kinderen verdienen in mijn ogen ook zeer veel repect.

Top Qwertyno!