PDA

Bekijk Volledige Versie : Israelische geweld, 1 dode, diverse gewonden, huisverwoesting



lennart
21-01-04, 17:16
Gaza Strip: Israeli fire kills woman, wounds at least three other civilians
21-01-2004, 13:03

An Israeli tank on Wednesday afternoon fired a shell on a Palestinian house in Rafah City, south of Gaza Strip, killing Mona, 31, and injuring Manal, 29, and Jihad, 13, all from the Abu Ismail family, Palestinian security sources reported.

Earlier, Israeli forces shot and wounded a Palestinian child in Rafah, while another one was shot and wounded near an Israeli checkpoint in Gaza Strip. Additionally, Israeli troops demolished three Palestinian houses in occupied East Jerusalem and uprooted hundreds of trees in a village near Salfeet.

Palestinian security and medical sources were quoted as saying by IPC that Israeli forces, invading the southern Gaza Strip city of Rafah for the second consecutive day, opened heavy fire early Wednesday at Palestinian homes in the city, wounding 10-year old Bilal Shehadeh.

Officials at Abu Yousif Al Najjar hospital said that Shehadeh was transferred to the hospital immediately after having been critically wounded in his head in Al Barazil neighborhood. He was then transferred to the European hospital due to the severity of his wound.

Earlier, a Palestinian was shot and wounded near an Israeli military checkpoint in the center of the Gaza Strip.

Palestinian security and medical sources said that Mohammed Hodhod, 28, was shot and wounded by the Israeli soldiers, manning Abu Holy military checkpoint, south of Deir El Balah city.

Meanwhile, Israeli authorities demolished three Palestinian houses in the occupied East Jerusalem, under the pretext of building without permits. Eyewitnesses said that Israeli forces surrounded the Tal Al Ghoul neighborhood in East Jerusalem amidst intensive measures and confrontations with the house owners.

The three houses were home to 24 family members. "Jerusalem Center for Economic and Social Rights" condemned the demolition of these houses, and considered it an outrageous violation to the habitat and shelter rights of the Palestinian population in the city.

Elsewhere, Israeli soldiers invaded Tulkarem refugee camp and arrested two Palestinian brothers, Ahmad and Salah Abu Khadra, Palestinian sources reported.

On Tuesday night, Israel deported a Palestinian prisoner from the West Bank to Gaza Strip. The Palestinian security directorate in Gaza said that Anwar Abu Zahou, 29, from the Jenin refugee camp, was expelled to the Gaza Strip on Tuesday night.

http://www.albawaba.com/news/index.php3?sid=268564&lang=e&dir=news

Chaya
21-01-04, 17:22
Remember wat ik gister zei..over je obsessie? Prove yourself..keep going.

lennart
21-01-04, 17:27
Geplaatst door Chaya
Remember wat ik gister zei..over je obsessie? Prove yourself..keep going.

Dit is gewoon een reactie op jouw obsessie met Israel. Je schijnt te denken dat Israel de hemel op aarde is en het IDF Gods werk uitvoeren.

Dit terwijl jij er nooit geweest bent, waarschijnlijk.

Ik kom echter regelmatig in Israel en ik ben erg ongerust over de toekomst van Israel als het het huidige beleid blijft voortzetten. Hiermee brengt de staat Israel helaas vrienden van mij in gevaar. Dat vind ik dus tragisch.

Chaya
21-01-04, 17:32
Geplaatst door lennart
Dit is gewoon een reactie op jouw obsessie met Israel. Je schijnt te denken dat Israel de hemel op aarde is en het IDF Gods werk uitvoeren.

Dit terwijl jij er nooit geweest bent, waarschijnlijk.

Ik kom echter regelmatig in Israel en ik ben erg ongerust over de toekomst van Israel als het het huidige beleid blijft voortzetten. Hiermee brengt de staat Israel helaas vrienden van mij in gevaar. Dat vind ik dus tragisch.

Ik ben WEL in Israel geweest, en waar heb ik geschreven dat israel de hemel op aarde is? reactie op mijn obsessie met Israel? neuh..who do you think you're kidding?
"ongerust over de toekomst van Israel" YEAH RIGHT. Ik heb gelezen hoe je zoal over Israel schrijft en daar komt een heel ander gevoel dan bezorgheid om behoud van israel naar voren.

lennart
21-01-04, 17:34
Geplaatst door Chaya
Ik ben WEL in Israel geweest, en waar heb ik geschreven dat israel de hemel op aarde is? reactie op mijn obsessie met Israel? neuh..who do you think you're kidding?
"ongerust over de toekomst van Israel" YEAH RIGHT. Ik heb gelezen hoe je zoal over Israel schrijft en daar komt een heel ander gevoel dan bezorgheid om behoud van israel naar voren.

Israel zelf kan me inderdaad niet zo heelveel schelen, net zo zoals Nederland mij gestolen kan worden. De bewoners van Israel daar ben ik bezorgt om... Israel moet beschermd worden tegen zichzelf.

Israeli Bulldozers Flatten 30 Gaza Houses
Tuesday January 20, 2004 7:01 PM
By TAMER ZIARA

Associated Press Writer

RAFAH REFUGEE CAMP, Gaza Strip (AP) - Israeli army bulldozers flattened 30 houses and a mosque in this refugee camp Tuesday, Palestinian officials said, accusing Israel of systematically razing homes to widen a military buffer zone.

The military said it only targeted buildings from which shots were fired overnight at Israeli forces, but did not know how many structures were demolished. The governor of Rafah, Majed Agha, said about 400 Palestinians were left homeless.

Frantic residents threw mattresses and blankets from second-floor windows as beams and walls came crashing down around them. One woman, standing near a bulldozer, waved a white flag in a failed attempt to slow the demolition and buy time to salvage her belongings. A crying girl helped her mother carry a mattress.

Army officials initially insisted the razed houses had been empty, but then said the claim was still being checked.

http://www.guardian.co.uk/worldlatest/story/0,1280,-3647561,00.html

Chaya
21-01-04, 17:36
Geplaatst door lennart
Israel zelf kan me inderdaad niet zo heelveel schelen, net zo zoals Nederland mij gestolen kan worden. De bewoners van Israel daar ben ik bezorgt om... Israel moet beschermd worden tegen zichzelf.


Again: YEAH RIGHT.

lennart
21-01-04, 17:41
Geplaatst door Chaya
Again: YEAH RIGHT.

Sja dit heb ik dus heel vaak gehoord van Nederlandse Zionisten... I care... Jullie niet... Echte Zionisten zouden nu in Israel zitten. Ik heb respect voor Zionisten in Israel, ik heb geen respect voor laffe Zionisten in Nederland.

Chaya
21-01-04, 17:43
Geplaatst door lennart
Sja dit heb ik dus heel vaak gehoord van Nederlandse Zionisten... I care... Jullie niet... Echte Zionisten zouden nu in Israel zitten. Ik heb respect voor Zionisten in Israel

And again: YEAH RIGHT.

lennart
21-01-04, 17:45
Geplaatst door Chaya
And again: YEAH RIGHT.

Goeie discussie zeg... Zit je eigenlijk al op de middelbare school?

Chaya
21-01-04, 17:47
Geplaatst door lennart
Goeie discussie zeg... Zit je eigenlijk al op de middelbare school?

Met jou valt volgens mij toch geen discussie te voeren: of je liegt, of je liegt. :vk:

lennart
21-01-04, 17:48
Geplaatst door Chaya
Met jou valt volgens mij toch geen discussie te voeren: of je liegt, of je liegt. :vk:

Waarom bericht je hier dan?

Chaya
21-01-04, 17:49
Geplaatst door lennart
Waarom bericht je hier dan?

Omdat je gister je obsessie nog ontkende, en er vandaag weer een stukje obsessie opdook. :blij:

lennart
21-01-04, 17:52
Geplaatst door Chaya
Omdat je gister je obsessie nog ontkende, en er vandaag weer een stukje obsessie opdook. :blij:

Ik heb geen obsessie met Israel Chaya... Ik heb wel een persoonlijke binding met Israel. Die binding wilde ik eerst op joods.nl uitdrukken, maar daar ben ik verwijderd. Als jij dit een obsessie wenst te noemen, dan heb jij duidelijk ook een obsessie met Israel.

Chaya
21-01-04, 18:05
Geplaatst door lennart
Ik heb geen obsessie met Israel Chaya... Ik heb wel een persoonlijke binding met Israel. Die binding wilde ik eerst op joods.nl uitdrukken, maar daar ben ik verwijderd. Als jij dit een obsessie wenst te noemen, dan heb jij duidelijk ook een obsessie met Israel.

Wat is jouw persoonlijke binding?
Het is niet dat je alleen negatieve Israel-stukken plaatst hier, ook negatieve over Joden. Komt allemaal voort uit je begaandheid met het Joodse volk he?

lennart
21-01-04, 18:09
Geplaatst door Chaya
Wat is jouw persoonlijke binding?

Dat heb ik zojuist vertelt... lezen is ook een vak zeg.


Het is niet dat je alleen negatieve Israel-stukken plaatst hier, ook negatieve over Joden. Komt allemaal voort uit je begaandheid met het Joodse volk he?

Insinuatie... Moet ik jou nu weer van anti-islamiet beschuldigen? Zionisten beschuldigen altijd, dat is hun tactiek bij discussie. Tragisch.

Chaya
21-01-04, 18:13
Geplaatst door lennart
Dat heb ik zojuist vertelt... lezen is ook een vak zeg.



Iets vaags over vrienden in gevaar... Ja, die zijn in gevaar door de door jouw bejubelde zelfmoordterroristen. en jij wilt dat ik je serieus neem?


Geplaatst door lennart

Insinuatie... Moet ik jou nu weer van anti-islamiet beschuldigen? Zionisten beschuldigen altijd, dat is hun tactiek bij discussie. Tragisch.

Zou niet weten waarom. "zionisten beschuldigen altijd".
1.hoe weet je of ik een zionist ben?
2.hoeveel zionisten ken je persoonlijk?

lennart
21-01-04, 18:32
Geplaatst door Chaya
Iets vaags over vrienden in gevaar... Ja, die zijn in gevaar door de door jouw bejubelde zelfmoordterroristen. en jij wilt dat ik je serieus neem?

Serieus... waar bejubel ik zelfmoordterroristen?

En ja ze zijn in gevaar door zelfmoordterroristen, maar de kans op een autoongeluk is groter. Het gevaar van de acties van de Israelische overheid vind ik echter veel gevaarlijker voor hun veiligheid.


Zou niet weten waarom. "zionisten beschuldigen altijd".
1.hoe weet je of ik een zionist ben?
2.hoeveel zionisten ken je persoonlijk?

1. je lijkt er op, en je beschuldigt.
2. quite alot

Luister, ik ben verwikkeld geweest in talloze gesprekken over zionisme, Israel etc. Het komt er altijd op neer dat iemand een persoonlijk aanval maakt.