PDA

Bekijk Volledige Versie : Met Mercedes naar Sociale Dienst, uitkering kwijt



taouanza
22-01-04, 12:00
Met Mercedes naar sociale dienst, uitkering kwijt

ROTTERDAM (ANP) - Personen die in Rotterdam met een Mercedes naar de sociale dienst rijden om hun bijstand op te halen, lopen het risico de uitkering te verliezen. In het zogeheten 'autoproject' volgden ambtenaren in 2003 de gangen van 32 klanten met een dure auto.

Negenmaal werd na onderzoek de uitkering stop gezet, drie keer volgde een strafrechtelijk onderzoek. Dat zei woensdag M. Toet, de nieuwe directeur van de Rotterdamse Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid. ,,Het is misschien een klein project, maar we geven wel een belangrijk signaal dat fraude niet loont.'' Het initiatief krijgt dit jaar een vervolg.




Discriminatie zeg ik je!

Goodnight
22-01-04, 12:33
Geplaatst door taouanza
Met Mercedes naar sociale dienst, uitkering kwijt

ROTTERDAM (ANP) - Personen die in Rotterdam met een Mercedes naar de sociale dienst rijden om hun bijstand op te halen, lopen het risico de uitkering te verliezen. In het zogeheten 'autoproject' volgden ambtenaren in 2003 de gangen van 32 klanten met een dure auto.

Negenmaal werd na onderzoek de uitkering stop gezet, drie keer volgde een strafrechtelijk onderzoek. Dat zei woensdag M. Toet, de nieuwe directeur van de Rotterdamse Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid. ,,Het is misschien een klein project, maar we geven wel een belangrijk signaal dat fraude niet loont.'' Het initiatief krijgt dit jaar een vervolg.




Discriminatie zeg ik je!

Tsss...hoe halen ze het in hoofd....het is toch hunnie geld...
Ik zeg het je...het wordt steeds gekker!!

mrz
22-01-04, 12:34
Ic. Maarruh, in Bangladesh hebben mensen het pas echt zwaar. :cheefbek:

taouanza
22-01-04, 12:36
Geplaatst door mrz
Ic. Maarruh, in Bangladesh hebben mensen het pas echt zwaar. :cheefbek:



:fpuh:

~Panthera~
22-01-04, 12:38
Geplaatst door Gerrit Jan
Ja, mensen met een Merces hebben het al zo zwaar.
--------------

Wat dacht je van mijn Ferarri ? :stout:

Qwertyno
22-01-04, 12:43
Geplaatst door taouanza
Met Mercedes naar sociale dienst, uitkering kwijt

ROTTERDAM (ANP) - Personen die in Rotterdam met een Mercedes naar de sociale dienst rijden om hun bijstand op te halen, lopen het risico de uitkering te verliezen. In het zogeheten 'autoproject' volgden ambtenaren in 2003 de gangen van 32 klanten met een dure auto.

Negenmaal werd na onderzoek de uitkering stop gezet, drie keer volgde een strafrechtelijk onderzoek. Dat zei woensdag M. Toet, de nieuwe directeur van de Rotterdamse Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid. ,,Het is misschien een klein project, maar we geven wel een belangrijk signaal dat fraude niet loont.'' Het initiatief krijgt dit jaar een vervolg.

Discriminatie zeg ik je!

In principe een goede zaak.
Uitkering is er voor mensen die het echt nodig hebben.
Niet voor mensen die meer willen verdienen.

850
22-01-04, 13:11
Geplaatst door Qwertyno
In principe een goede zaak.
Uitkering is er voor mensen die het echt nodig hebben.
Niet voor mensen die meer willen verdienen.

:fpetaf: Zo is t maar net.

Puk
22-01-04, 13:55
Geplaatst door Goodnight
Tsss...hoe halen ze het in hoofd....het is toch hunnie geld...
Ik zeg het je...het wordt steeds gekker!!

Tsjah... dan verkoop je toch gewoon je Mercedes?
Heb je helemaal geen uitkering nodig.

Eelke
22-01-04, 14:07
Geplaatst door Puk
Tsjah... dan verkoop je toch gewoon je Mercedes?
Heb je helemaal geen uitkering nodig.

Even voor de duidelijkheid:

Als je aanspraak wilt maken op de bijstand moet je voldoen aan de vermogenstoets. Dit houdt in dat je eigen vermogen niet groter mag zijn dan EUR 10.130 (gezinnen) of EUR 5.065 (Alleenstaanden). Als je eigen vermogen meer is dan zul je dit eerst moeten aanspreken.

Als je in het bezit bent van een eigen huis heb je nog een extra vrijlating van maximaal EUR 42.700

Bron: Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelenheid (http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=4&subrubriek_id=401&link_id=34168#2903600)

Als je in een mercedes rijdt zit je al snel boven deze grens lijkt mij. Aangezien de bijstand een allerlaatste vangnet is, is het dus terecht dat je daar alleen terecht komt als je echt niets anders kunt. Met een mercedes kun je ook nog wel wat anders ---> verkopen bijvoorbeeld

Groet, groet Eelke

Puk
22-01-04, 14:12
Geplaatst door Eelke
Even voor de duidelijkheid:

Als je aanspraak wilt maken op de bijstand moet je voldoen aan de vermogenstoets. Dit houdt in dat je eigen vermogen niet groter mag zijn dan EUR 10.130 (gezinnen) of EUR 5.065 (Alleenstaanden). Als je eigen vermogen meer is dan zul je dit eerst moeten aanspreken.

Als je in het bezit bent van een eigen huis heb je nog een extra vrijlating van maximaal EUR 42.700

Bron: Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelenheid (http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=4&subrubriek_id=401&link_id=34168#2903600)

Als je in een mercedes rijdt zit je al snel boven deze grens lijkt mij. Aangezien de bijstand een allerlaatste vangnet is, is het dus terecht dat je daar alleen terecht komt als je echt niets anders kunt. Met een mercedes kun je ook nog wel wat anders ---> verkopen bijvoorbeeld

Groet, groet Eelke

Ja... vind ik niet echt gek. Dus.

samir_re
22-01-04, 18:38
Het is ook typisch marokkaans natuurlijk om hopen geld aan een auto uit te geven. Laatst vroeg er een mij eens om zijn papieren voor aanvraag voor een sociale woning in te vullen, terwijl hij in een net gekochte Mercedes C-klasse break rondreed :argwaan:

Waterval
22-01-04, 18:43
Hoe zit het met een BMW?