PDA

Bekijk Volledige Versie : Geldboete voor het de dood insturen van illegale Marokkaan



nl-x
22-01-04, 13:52
Slachterij beboet voor dood werknemer

Uitgegeven: 22 januari 2004 14:32

UTRECHT - De slachterij Van Holland Vlees uit Breukelen is donderdag wegens dood door schuld veroordeeld tot 25.000 euro boete, waarvan 10.000 euro voorwaardelijk. De rechtbank in Utrecht houdt het bedrijf verantwoordelijk voor de dood van een illegale werknemer tijdens werk in een gierput. De opgelegde boete is hoger dan de officier van justitie had geëist.

De werknemer, een Marokkaan zonder werk- en verblijfsvergunning, raakte 13 mei 2002 door giftige gassen bedwelmd toen hij in de gierput van het bedrijf een vastgelopen roermachine moest repareren. Zonder bij kennis te komen, overleed hij enkele dagen later in een ziekenhuis aan zuurstofgebrek en vocht in de longen.

Bron: nu.nl (http://nu.nl/news.jsp?n=264094&c=15)

nl-x
22-01-04, 13:54
Schandaaaaaalig dat zo een bedrijf daar met 15000 euro wegkomt.

vgeld
22-01-04, 14:00
Weet iemand over welke bedrijf het gaat?

Mark
22-01-04, 14:03
Geplaatst door vgeld
Weet iemand over welke bedrijf het gaat?

je moet het eerst nog een keer lezen voordat ik het verklap :hardlach:

vgeld
22-01-04, 14:09
Geplaatst door Mark
je moet het eerst nog een keer lezen voordat ik het verklap :hardlach:

Oeps: Holland Vlees

nl-x
22-01-04, 14:14
Goh, kon zweren dat er Marokkaans Vlees uit kwam :/

mark61
22-01-04, 16:19
Zo gaat dat hier altijd. Al weer vergeten hoe een Nederlands bedrijf willens en wetens giftige grondstof voor medicijnen aan Haiti verkocht? Honderd doden, vooronderzoekje, daarna grote stilte...

Chaya
22-01-04, 16:24
Schandalig inderdaad. Ach, ik kwam daar toch nooit, dus kan het rustig blijven boycotten.

vgeld
22-01-04, 18:18
Holland vlees

Kunnen wij niet een aktie ondernemen om het bedrijf te bewegen de familie van de omgekomen werknemer schadeloos te stellen?

Holland vlees = illegalen vlees

sadeeQ
22-01-04, 18:34
Geplaatst door vgeld
Holland vlees

Kunnen wij niet een aktie ondernemen om het bedrijf te bewegen de familie van de omgekomen werknemer schadeloos te stellen?

Holland vlees = illegalen vlees

Met zo een titel zal die slagerij alleen maar meer klanten trekken ,alle die rechtse kaaskoppen gaan dan juist meer holland vlees kopen in de hoop dat er meer marokkanen en illegalen verwerkt worden tot balgehakt :vreemd:

vgeld
22-01-04, 18:38
Geplaatst door sadeeQ
Met zo een titel zal die slagerij alleen maar meer klanten trekken ,alle die rechtse kaaskoppen gaan dan juist meer holland vlees kopen in de hoop dat er meer marokkanen en illegalen verwerkt worden tot balgehakt :vreemd:

Denk je dat de Hollanders echt ZZoooooooooooooooo! dat geloof ik niet
De naam is Overigens Van Holland Vlees

sadeeQ
22-01-04, 18:40
Geplaatst door vgeld
Denk je dat de Hollanders echt ZZoooooooooooooooo! dat geloof ik niet



:zegniets:

ik zou als ik jou was wat minder franse sites bezoeken en meer op nl sites surfen :knife_hea

vgeld
22-01-04, 18:43
Geplaatst door sadeeQ
:zegniets:

ik zou als ik jou was wat minder franse sites bezoeken en meer op nl sites surfen :knife_hea

Je bedoelt dat die sites alleen in de lucht blijven door haat tegen de migranten en i.h.b. tegen de Marokkanen ? Mwaaaaaah Afgunst zeg ik dan maar

vgeld
22-01-04, 18:45
Geplaatst door Gerrit Jan
Tsjonge, wat zull'n we smull'n. :boer:

Wat zal ik jou noemen Kanibaal of Marokkanenvreter?

nl-x
22-01-04, 18:54
Haraam! :)