PDA

Bekijk Volledige Versie : 2de kamerlid LPF Eerdmans legt verband tussen genen en criminaliteit bij Marokkanen



angkor
23-01-04, 13:02
Persbericht

Onderwerp: 2de kamerlid LPF Eerdmans legt verband tussen genen en criminaliteit bij Marokkanen

datum: vrijdag 23 jan 2004 14:00

locatie: Amsterdam

Op donderdag 22 jan 2004 was er van 2000 uur tot 2200 uur in Studio Desmet in Amsterdam een publieksdebat tussen Maarten van Poelgeest (gemeenteraadslid Amsterdam, Groen Links) en Joost Eerdmans (Tweede Kamerlid LPF), de discussie werd geleid door Y. Albrecht en L. Booy, het aanwezige publiek werd gestimuleerd om zich in het debat te mengen.

In deze setting liet Eerdmans zich verleiden om een uitspraak te doen waarin hij stelde dat de criminaliteit onder Marokkanen het gevolg zou zijn van hun genetische profiel.

Bij dit debat waren twee mensen van Maroc.NL aanwezig die dit verhaal kunnen bevestigen. Aangezien wij het een schandelijke zaak vinden dat deze relatie gesuggereerd wordt hebben wij besloten om dit persbericht uit te doen gaan.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dick Sipkes, bestuurslid van Stichting Maroc.NL, tel 06-.............

Chaya
23-01-04, 13:04
Die is ECHT dom..heeft zeker geen biologie gehad op school.

Daviddavid
23-01-04, 13:07
LPF: eikels


:fuckit2:

freya
23-01-04, 13:09
Hoezo persbericht?

Aangifte doen van racisme!

Tomas
23-01-04, 13:14
Geplaatst door freya

Aangifte doen van racisme!

Lijkt mij ook. Getuigen zat.

Zwarte Schaap
23-01-04, 13:33
Ik vind niet dat je aangifte moet doen wegens racisme.

Ik lees dat hij verleid is om zulke uitspraken te doen.
Het is dus zo dat hij dat niet uit zichzelf zou zeggen of zegt. Dus men kan stellen dat hij zo een idee niet direct gebruikt om zijn ideeen te propageren.

Hij heeft recht om zo een mening te hebben.

Het is wel goed om het publiek te laten kennis nemen van zijn bizarre mening zodat kiezers en anderen weten waar ze mee te maken hebben.

Overigens is dit niets nieuws, het wordt al langer gesluierd gesugereerd en druppel bij druppel de wereld ingebracht. Ik heb al eerder gehoord dat men het trouwgedrag van marokkanen erbij heeft gehaald om aan te geven dat de kinderen die hieruit geboren worden een vergrote kans hebben tot genen die leiden tot criminelere gedrag.

Het media gedrag van de autochtonen leidt er vanzelf toe dat men zulke meningen kan vormen. Gewoon jarenlang stigmatiseren en alles lijkt dan wel mogelijk.

Terwijl ik weet dat marokkanen nooit het crimineels zijn geweest in Nederland, maar dat krijg je nou als je zo een hardnekkige leugen blijft misbruiken voor schijnheilige lobbywerk.

Tomas
23-01-04, 13:43
Met een rechtszaak krijg je verreweg de meeste publiciteit.

Zwarte Schaap
23-01-04, 13:48
Geplaatst door Tomas
Met een rechtszaak krijg je verreweg de meeste publiciteit.

Dat is waar, maar ik vind dat je rechtsprocedures niet moet misbruiken om de publiciteit te maximaliseren. Ik geloof dat er genoeg creatieve middelen zijn om (je mening over) de bizarre mening van Eerdmans meer bekendheid te geven.

Tomas
23-01-04, 13:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is waar, maar ik vind dat je rechtsprocedures niet moet misbruiken om de publiciteit te maximaliseren. Ik geloof dat er genoeg creatieve middelen zijn om je mening over de mening van Eerdmans meer bekendheid te geven.

Ik vind 't geen misbruik. Het is een gunstige bijkomstigheid. Aangezien een veroordeling weinig kans maakt of waarschijnlijk erg weinig betekent, is het enige dat het recht hier biedt: publiciteit.

Alle andere mogelijkheden heven je wel even publiciteit, maar echt lang niet in de mate als van een rechtszaak tegen een kamerlid.

Dutchguy
23-01-04, 13:53
In ieder geval moet er een heel krachtig signaal komen tegen deze walchelijke uitspraak van Eerdmans. Ik denk persoonlijk dat een rechtszaak toch het beste middel is.

Simon
23-01-04, 13:54
Het lijkt mij ook een geval van discriminatie. Het is ook wel een beetje mode om alle verschillen tussen mensen genetische verschillen te noemen. Maar daarmee kan je ook meewerken aan het stigmatiseren van een groep mensen. Daar moet je uiteraard zeer voorzichtig mee zijn. Zeker als je dat verder niet kan onderbouwen krijg je associaties met de rassenleer zoals de Nazi's die in propaganda films gebruikten.

850
23-01-04, 13:57
:rolleyes: Doet me denken aan Hittler die n meet intrument liet maken zodat je schedels kon opmeten en zo kon vaststellen of iemand al dan niet crimineel was. Uiteraard waren ubermenschen gezegend met n "normaal" schedelformaat

observer
23-01-04, 14:01
als hij het gezegt heef tis het inderdaad een beetje uitspraak in nietschze stijl

mischien is het slim om niet zo hard op de trommel te slaan en hem een mailtje te sturen en om uitleg te vragen

zijn email staat geloof ik wel ergens op de website van of lpf of 2ekamer

Royce
23-01-04, 14:06
Criminaliteit onder Marokkanen genetisch bepaald ?

http://www.tweedekamer.nl/leden_commissies_fracties/griffie_lfc/foto/7677.jpg (http://www.tweedekamer.nl/leden_commissies_fracties/leden/index.jsp)

Café Desmet. Donderdagavond 19.45. Onder de aanwezigen zijn studenten en politici en andere bemoeizuchtigen. Allen hebben 1 ding gemeen. Camerageilheid. Dit is allemaal vragen om moeilijkheden. Of wellicht om moeilijkheden op te lossen. Of is het enkel aan de aanwezigen om moeilijkheden aan te kaarten, te benoemen en dan terug in de grote vergaarbak te pleuren. Ik weet het niet.

'Vragen om moeilijkheden' een pilot voor een nieuw uit te zenden programma. Waarin politici met jan en alleman in debat gaan om uit te zoeken waar de struikelblokken liggen in onze samenleving. Tijdens de pilot was de de Commissie Blok (hoe kan het ook anders) hot issue. De integratie is gedeeltelijk gelukt, en nog voordat menig belezen politicus zich erin kon verdiepen stond het al vast. Het rapport was onzin. De integratie is wel degelijk mislukt. Lekker vaak herhalen, en mettertijd gaan we erin geloven. (Maar ik niet. Ik ben gelukt.)

De gong klonk door de studio, het beginsignaal. Studenten vielen over elkaar heen en stonden elkaar bij. Kampen waren verdeeld. De maatschappij in 1 studio. Autochtone studenten en (een minderheid) allochtone studenten. Enkelen vinden dat de integratie gelukt is en sommigen zien het als een fiasco. Van het aanranden van vriendinnetjes in discotheken, tot het stenigen van vrouwen in gevangenissen onder de bezielende leiding van Joost Eerdmans. Joost begrijpt waarom de integratie mislukt is. Meneer Eerdmans was van mening dat de criminaliteit binnen de Marokkaanse gemeenshap genetisch bepaald was. Als dit geen vragen om moeilijkheden is! Meneer Eerdmans wil niet genuanceerd zijn vanwege de nuance, en zwakte zijn opmerking niet af, luid gejoel het gevolg. Van beide kampen. Is dit wat er gebeurt als er een exces zichtbaar wordt? Laat iedereen dan zijn afschuw blijken? Lijkt me wel. Ik kan me niet herinneren dat er iemand de moord op de docent op het Terra-College goedgepraat heeft. Ja, enkele idiote leerlingen die niet weten wat ze uitkramen en van mening zijn dat de TV ze beroemd gaat maken.

Meneer Eerdmans zou moeten weten dat hij met zulk soort uitspraken racisme aanwakkert. Bezoek aan de wallen zou ik hem nog kunnen vergeven, het snuiven van cocaine zou ik geen enkel probleem vinden. Maar het stigmatiseren van een bepaalde groep, het versterken van het negatieve beeld, wat door enkele verdorvenen ooit opgestart is, zoiets is niet te vergeven,`n open debat is geen plek om zoiets mede te delen. Wellicht dat hij had gehoopt dat bezoekers van het debat meer integer zouden zijn dan mevrouw van Royen. Rob Oudkerk mag terug, de Tweede Kamer in. De zetel van Joost Eerdmans bezetten. Want als de integratie mislukt is, dan is dat te wijten aan idioten die de integratie tegenwerken. Het negatieve in een bevolkingsgroep benadrukken en achteraf roepen dat het aan de onwelwillendheid binnen de groep ligt.

Gisteravond was vrij vruchtbaar. Ik (en anderen met mij) heb een aantal goeie gesprekken gehad en op de idioterie van Joost Eerdmans na ben ik best tevreden. De gong heeft weer geklonken, het eindsignaal. In de trein bekruipt me een raar gevoel, ik vind het jammer dat ik 1 ding niet gedaan heb, nl. Joost Eerdmans afschieten. Mijn genen zouden namelijk een schulduitsluitingsgrond vormen, ik zou er niets aan kunnen doen.

Tomas
23-01-04, 14:14
Geplaatst door Gerrit Jan
Nietzsche heeft niets over genen en misdaad gezegd hoor. Ik heb het idee dat Eerdmans er ook niets over weet. Daarom had hij beter zijn mond kunnen houden.

Omdat hij Waar niks van weet?

Zwarte Schaap
23-01-04, 14:17
Geplaatst door Tomas
Ik vind 't geen misbruik. Het is een gunstige bijkomstigheid. Aangezien een veroordeling weinig kans maakt of waarschijnlijk erg weinig betekent, is het enige dat het recht hier biedt: publiciteit.

Alle andere mogelijkheden heven je wel even publiciteit, maar echt lang niet in de mate als van een rechtszaak tegen een kamerlid.

Ik heb er eigenlijk nog niet echt diep over nagedacht, wat ik schreef was een eerste ingeving.

Ik zit meer te denken over de situatie/achtergrond waarin Eerdmans dat gezegd heeft. Ik geloof dat iedereen recht heeft op een eigen mening, en als men desgevraagd die mening zegt moet je hem niet meteen erna gaan vervolgen. Ik zou dat een zeer ernstige belemmering vinden van de vrije gedachte. Het gaat mij te ver om iemands gedachten te gaan vervolgen als hij ze eerlijk uit als iemand erom vraagt.

Deze setting verandert als je meer inzicht hebt in de motivatie van Eerdmans om dat te gaan zeggen. Is zo een bijeenkomst nu een echte discussie of is het een meer een politieke spel waar men kiezers probeert te winnen?

Het eerder genoemde argument dat hij verleid is tot zulke uitspraken laat de mogelijkheid over om te denken dat hij dat mischien niet gezegd zou hebben als hij er niet toe verleid zou zijn.

Ik vind dat als je in een volwassen eerlijke discussie je mening uit, hoe bizar die mening ook is, je daarvoor nooit vervolgd zou mogen worden.

Verder is Eerdmans een prive persoon en een volksvertegenwoordiger met belangrijke verantwoordelijkheden. Moeten we zijn uitspraken zien in zijn fucntie als volksvertegenwoordiger of moeten we zijn uitspraken zien als die van een privepersoon?

Voorts moeten we de vraag beantwoorden of een onderscheid tussen prive persoon en volksvertegenwoordiger gerechtvaardigd is?

Ik moet dat soort vragen eerst laten bezinken eigenlijk voordat ik een definitieve mening erover heb. Maar mijn eerste ingeving lijkt mij toch geen rechtzaak aanspannen. Wat dat betreft vind ik dat theo van gogh veel eerder in aanmerking voor een rechtszaak zou moeten komen.

Tomas
23-01-04, 14:23
Geplaatst door Gerrit Jan
Of er een gen is dat misdaad veroorzaakt.

Volgens mij is het niet verkeerd om dat te veronderstellen. Nou ja, Dat er genen zijn die de kans op een crimineel karakter vergroten. Daar is erg veel onderzoek naar gedaan.

Dus ik begrijp je niet.

Tomas
23-01-04, 14:25
Geplaatst door Marruecos
Je struikelt te veel over het woordje 'verleid'. Hij heeft het gezegd en was er met zn volle verstand bij. It's as simple as that. Dus even over dat woordje heen stappen is mijn advies. :)

Nou ik vind dat Schaap in dit geval consequent probeert te blijven tov het geval El Moumni waarin hij dat element ook erg belangrijk vond.

Chaya
23-01-04, 14:26
Geplaatst door Tomas
Volgens mij is het niet verkeerd om dat te veronderstellen. Nou ja, Dat er genen zijn die de kans op een crimineel karakter vergroten. Daar is erg veel onderzoek naar gedaan.

Dus ik begrijp je niet.

Criminaliteit hangt samen met zowel genetische factoren als omgeving.

In die zin zou je kunnen spreken over genen die misdaad 'veroorzaken'.
De veronderstelling echter dat (meer) Marokkanen meer criminele genen zouden bezitten, is een racistische en onware veronderstelling.

Tomas
23-01-04, 14:28
Geplaatst door Chaya
Criminaliteit hangt samen met zowel genetische factoren als omgeving.

In die zin zou je kunnen spreken over genen die misdaad 'veroorzaken'.
De veronderstelling echter dat (meer) Marokkanen meer criminele genen zouden bezitten, is een racistische en onware veronderstelling.

Dank je voor de toelichting, maar dat was mij al bekend. Ik wil weten wat Gerrit Jan nu precies bedoelt.

vgeld
23-01-04, 14:32
Er wordt hier een grens overschreden

Zwarte Schaap
23-01-04, 14:35
Geplaatst door Marruecos
Je struikelt te veel over het woordje 'verleid'. Hij heeft het gezegd en was er met zn volle verstand bij. It's as simple as that. Dus even over dat woordje heen stappen is mijn advies. :)

Dat was één element maar er blijven voor mijzelf nog genoeg vragen over om nog te beantwoorden.

Zwarte Schaap
23-01-04, 14:44
Geplaatst door Tomas
Nou ik vind dat Schaap in dit geval consequent probeert te blijven tov het geval El Moumni waarin hij dat element ook erg belangrijk vond. Bij elmoumni was er overduidelijk een vuil spel gespeeld door de media.

Wat ik veel belangrijker vind is het recht om een eigen mening te hebben hoe banaal of bizar dan ook. Ik geloof niet in een gedachtenpolitie.

Tomas
23-01-04, 15:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bij elmoumni was er overduidelijk een vuil spel gespeeld door de media.

Oh, ik dacht dat je die kans hier ook niet uitsloot.


Wat ik veel belangrijker vind is het recht om een eigen mening te hebben hoe banaal of bizar dan ook. Ik geloof niet in een gedachtenpolitie.

Ik weet het niet of wetgeving daaromtrent helpt. Maar ik vind het niet nodig om als je een bepaalde wet niet helemaal ok vind om er dan ook geen gebruik van te maken. Andersom wordt daar ook niet zo over gedacht.

Zwarte Schaap
23-01-04, 15:23
Geplaatst door Tomas
Oh, ik dacht dat je die kans hier ook niet uitsloot.

Ik weet het niet of wetgeving daaromtrent helpt. Maar ik vind het niet nodig om als je een bepaalde wet niet helemaal ok vind om er dan ook geen gebruik van te maken. Andersom wordt daar ook niet zo over gedacht.

Die sluit ik niet uit, alleen ik was het niet eens met je beschrijving dat ik dat erg belangrijk vond. Ik vind namelijk het recht hebben op een persoonlijke mening het belangrijkst. Marreucos heeft inmiddels dat woord verleid genuanceerd.

Het gaat mij erom dat een mening niet zomaar vervolgd moet worden maar dat er een betere motivatie moet zijn om die mening te vervolgen. Daarom vind ik bij een eventuele vervolging de totstandkoming en de omgeving van zo een uitspraak belangrijk om mee te nemen ter overweging.

Om alleen een rechtzaak aan te spannen om zijn bizarre mening aan de grote klok te hangen vind ik niet juist.

~Panthera~
23-01-04, 15:26
Is er ook een gen wat LPF'ers dommer maakt dan de gemiddelde nitwit ? :moe:

Futbolista_fem
23-01-04, 15:38
:duim:

Was ik er maar........ :vreemd:

Simon
23-01-04, 16:16
Geplaatst door Marruecos
Kun je me een cctje sturen van jouw email naar Murat. Waarin je hem om uitleg vraagt.

Murat? Wat heeft die ermee te maken?

Qwertyno
23-01-04, 16:19
Genen,
Dus die gasten kunnen er niets aan doen, zo geboren.
Aii.. met rust laten dus?

Oh nee, oppakken en genen wijzigen.....
....Genetische gemanipuleerde marokkaanse jongeren.....
hehehehe..


Wat een achterlijkheid die Eerdmans.
Eerdmans heeft een achterlijke cultuur.


ZS,
Ik ben het niet mee je eens.
Stel hij is verleid, dan is blijkbaar de functie te zwaar voor hem.
Als politicus laat je je niet zomaar verleiden om zeer domme dingen te zeggen.

En ik geloof.. Hij heeft er weleens eerder over gedacht.

Ben Amar
23-01-04, 17:44
Dag Dick,


Ik heb gisteren in een deuk gelegen om de uitspraken van Theo en Eerdmans..

En het lijkt zinloos om hier nog een bericht op achter te laten, mijn standpunt was duidelijk. En we hebben hun mondje gesnoerd. Ik ga maar eens eten (hollandse stampot)..

En ik zal de reactie´s van de mensen aandachtig lezen. Jammer alleen dat de opkomst van de allochtonen gisteren niet denderend was, maar wie weet de volgende keer...

Hoe meer zielen hoe meer vreugde...

Ik groet jullie allen...

Julien
23-01-04, 17:51
Hooguit kun je zeggen dat de mentaliteit van Marokkanen anders is dan die van Nederlanders.

Zelfs ik merk dat bij veel verschillende dingen, als je met vrienden uitgaat betalen Nederlanders steeds hun eigen deel terwijl ik gewend ben voor iedereen te betalen. of op straat, nederlanders schreeuwen op straat terwijl mij geleerd is stil te zijn op straat, of 10 minnutjes te laat komen (ja, ik weet het cliché :D ), mn buren eten al om 17.00 terwijl mn ma pas om 19.30 de keuken in gaat.. etc. etc. etc.

Culturen verschillen gewoon van elkaar, en het is onzin om mediterraans "goed/ fout" te noemen, het is anders. Genen hebben er NATUURLIJK al helemaal niks mee te maken. Maar cultuurverschil kan wel al heel gauw tot misverstanden zorgen.

Simon
23-01-04, 22:27
Geplaatst door Julien
nederlanders schreeuwen op straat terwijl mij geleerd is stil te zijn op straat

Misschien zijn de huizen slechter geluidsgeïsoleerd in Marokko? Maar zonder gekheid, deze was mij nooit opgevallen. Maar toen ik in Praag op vakantie was viel mij wel op dat ik een halve straat van tevoren wist dat ergens duitsers liepen. Door de herrie die ze maken. Pragenaren zelf bleken zeer rustig.

Zwarte Schaap
23-01-04, 22:37
Geplaatst door Simon
Misschien zijn de huizen slechter geluidsgeïsoleerd in Marokko? Maar zonder gekheid, deze was mij nooit opgevallen. Maar toen ik in Praag op vakantie was viel mij wel op dat ik een halve straat van tevoren wist dat ergens duitsers liepen. Door de herrie die ze maken. Pragenaren zelf bleken zeer rustig.

Ik snap niet waarom je marokkaanse huizen erbij haalt.

Simon
23-01-04, 22:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap niet waarom je marokkaanse huizen erbij haalt.

denk nog maar eens diep na dan ....

Zwarte Schaap
23-01-04, 22:54
Geplaatst door Simon
denk nog maar eens diep na dan .... Ja......., ik ben er nog steeds niet uit.

sadeeQ
24-01-04, 00:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja......., ik ben er nog steeds niet uit.

:boer: alles wat ten zuiden van vlaanderen ligt is marokkaans

Hamza-T
24-01-04, 10:17
Dat betekend dus dat hij facist is, maar mensen treurt niet sommige wetenschappers claimen dit al jaren.

http://www.tweedekamer.nl/leden_commissies_fracties/griffie_lfc/foto/7677.jpg
Ik mis nog een klein snorretje.

sadeeQ
24-01-04, 11:38
Geplaatst door Gerrit Jan
Spreek ik geen Nederlands?


:maf2: nope , wel nederlands met een verwarrend facistisch/zionistisch accentje :p

Donna
24-01-04, 11:55
Eerdmans maakt zijn verkiezingsbelofte waar: hij zegt wat hij denkt!

Eerdmans heeft die uitspraak niet gedaan als prive persoon, wat een onzin zeg. Hij was daar niet uitgenodigd als 'Eerdmans, Harderwijker', maar als Eerdmans, tweede kamerlid voor de LPF. En ookal zegt hij het 'in zijn vrije tijd', dan nog. Racisme is in nederland verboden. Een politicus met dergelijke opvattingen verdient het om aan de schandpaal genageld te worden. Dan weten kiezers tenminste wat ze aan die club hebben, de LPF.

Maargoed. Ik heb hier het parool en het nrc liggen en beide kranten hebben dit bericht niet opgepakt. Had Royce nou gezegd dat hij zijn buurvrouw graag wil besnijden (dat heeft hij niet gezegd hoor, begrijp me niet verkeerd) dan had het ongetywijfeld op alle voorpagina's gestaan.

Ik was daar ook, en ik was echt woest! :kwaad: De LPF heeft een nieuw dogma gevestigd. Was het eerst misschien zo dat je niets over integratie mocht zeggen, nu is de situatie volstrekt omgekeerd. Je wordt niet eens meer serieus genomen als je niet tenminste 1 bevolkingsgroep afzeikt in het debat over integratie.

Het is al tijden tijd voor verzet. Maar als dit soort berichten niet eens meer door de pers worden opgepikt..... wat moet je dan nog?

Chaya
24-01-04, 12:49
Geplaatst door sadeeQ
:maf2: nope , wel nederlands met een verwarrend facistisch/zionistisch accentje :p

Ik begreep het anders heel goed. En hoe klinkt dat, een facistisch/zionistisch accentje?

Tomas
24-01-04, 13:50
Geplaatst door Gerrit Jan
Spreek ik geen Nederlands?

Hij mag niet in het openbaar spreken over criminaliteit en genen omdat hij er te weinig vanaf weet, volgens jou. Maar daarmee zeg je niks over wat hij zegt. Of jij de aangewezen persoon bent om te beoordelen of dit zo is, laat ik dan nog even terzijde. Waar het mij omgaat is dat ik nog steeds niet niet begrijp of je het er nu mee eens bent of niet, en of je het afkeurt of niet. Zo gebrekkig nederlands schrijf jij dus.

Tomas
24-01-04, 14:05
Geplaatst door Gerrit Jan
Zo, nou begrijp ik jou beter. Ik begrijp nu tenminste wat je niet begrijpt. Maar je kunt het ook niet begrijpen want ik heb helemaal geen goed- of afkeuring uitgesproken.

Dit is voor jou best een grote stap. Inderdaad. Je hebt je daar niet over uitgelaten. Heel goed dat je dat nu door hebt. Probeer dat nu dan eens uit te spreken. Kijken of stap twee ook zo goed gaat.

Tomas
24-01-04, 14:17
Geplaatst door Gerrit Jan
Wanneer heb jij ooit gezien dat ik ongefundeerd mijn mening gaf? En, hier volgt mijn mening nog maar weer eens een keer (zucht): ik vind dat Eerdmans dat ook niet zou moeten doen.

Weet hij het persoonlijk niet, of weet niemand of er een fundering voor die opmerking van hem is?

sadeeQ
24-01-04, 14:18
Geplaatst door Chaya
Ik begreep het anders heel goed. En hoe klinkt dat, een facistisch/zionistisch accentje?

biraat duuh.lijkt me toch normaal dat alleen zionisten elkaar snappen elkaar :nerd:

sadeeQ
24-01-04, 14:20
Geplaatst door Gerrit Jan
Sadeeq, ik heb goede hoop dat je ooit nog wel leert in te zien wat werkelijk racisme is, en waar je dat moet zoeken. Enkele tientallen jaren van integratie en assimilatie zijn daar, denk ik, nog wel voor nodig.


:schrik: inderdaad. racisme ken ik niet. en zal nog wel een tijdje duren voor ik het leer.

kan ik van jou niet zeggen. bij jou is een blik in de spiegel meteen het antwoord op je vraag . racisme druipt van je lelijke kop :loens:

theemuts
24-01-04, 18:26
Die SadeeQ kent werkelijk geen normale omgangsvormen. Zodra alles maar anoniem is kan je gerust schelden.

Tomas
24-01-04, 18:31
Geplaatst door Gerrit Jan
Denk er nog eens over na. Misschien kom je eruit met een borrel.

Graag inhoudelijk reageren, aub.

850
25-01-04, 19:11
Geplaatst door Gerrit Jan

Ik dacht al dat ik geband was.

:rolleyes: Nog even...

papol
26-01-04, 16:04
Wat is dit voor onzin?
Criminaliteit zit wel degelijk in de genen !! Zou me wat fraais worden als dat niet zo was. Geen gen, geen criminaliteit.


Er bestaat echter ook het ACG (anticriminaliteitsgen) en dat houd de zaak weer in evenwicht. We zouden anders nooit tegen criminaliteit kunnen zijn.

Die gene hebben we maar al te hard nodig, met een paar meer heb je al snel met Down te maken, met een paar minder waren we allemaal grijze olifanten geweest. En zeg nou zelf, haden we dan ooit de Mount Everest beklommen of het vliegtuig uitgevonden?

Zeg maar zo, zonder die gene geen diegene!


Gr.P

850
26-01-04, 17:14
Geplaatst door papol
Wat is dit voor onzin?
Criminaliteit zit wel degelijk in de genen !! Zou me wat fraais worden als dat niet zo was. Geen gen, geen criminaliteit.


Er bestaat echter ook het ACG (anticriminaliteitsgen) en dat houd de zaak weer in evenwicht. We zouden anders nooit tegen criminaliteit kunnen zijn.

Die gene hebben we maar al te hard nodig, met een paar meer heb je al snel met Down te maken, met een paar minder waren we allemaal grijze olifanten geweest. En zeg nou zelf, haden we dan ooit de Mount Everest beklommen of het vliegtuig uitgevonden?

Zeg maar zo, zonder die gene geen diegene!


Gr.P

Daar gaat het nu niet om gozer. Das n andere discuzzie. Het gaat om de combinatie genen, marokkanen, criminaliteit.....
:fpetaf:

papol
26-01-04, 19:04
Het gaat om de combinatie genen, marokkanen, criminaliteit.....

En wat is het probleem?

Twee minuten terug op TV, "NL hebben geen kookcultuur, zit niet in onze genen". Combinatie genen, Nederlanders, afwezige kookkunst.
Zul je geen discussie over krijgen. Denk ik, toch ?


Gr.P

850
26-01-04, 20:27
Geplaatst door papol
En wat is het probleem?

Twee minuten terug op TV, "NL hebben geen kookcultuur, zit niet in onze genen". Combinatie genen, Nederlanders, afwezige kookkunst.
Zul je geen discussie over krijgen. Denk ik, toch ?


Gr.P

dat weet ik niet. Voor hetzelfde geld wordt dat n heet brandpunt op verschillende hollandse forums en barst de discuzzie daarover nog hevig los. :chef:

Dedalous
08-01-05, 11:00
Apart ik vraag me af hoe dit precies gezegt is, er bestaat namenlijk wel onderzoek dat kijkt of mensen met bepaalde genen eerder geneigd zijn tot het plegen van geweld of criminaliteit.
Net zoals er genen zijn die bepalen of iemand aanleg heeft om alcoholist te worden.

Hoewel het op eerste gezicht als racistisch uit de hoek komt denk ik niet dat je het als geheel kan ontkennen.(hoewel het natuurlijk wel bizar zou zijn als het alleen voor Marokkanen zou gelden)
We weten simpelweg te weinig nog om er echt een oordeel over te hebben.

Maar als je kijkt naar Noord Europeanen en de vaak wat stugge manieren, of Zuid Europeanen die over het algemeen wat emotioneler reageren, dan kun je je best afvragen wat daarvan precies de oorzaken zijn.

Is het alleen cultuur? Ik zag ook laatst zo'n jonge marokkaan en hij ging in discussie met een andere jongen over of hij alcohol zou drinken of niet, het debat werd eigenlijk uit het niets heel erg emotioneel en de marrokkaan leek spontaan heel heftig te gaan reageren toen de andere jongen hem heel rustig en beschaaft vertelde dat het beter was geen alcohol te drinken.

In het begin leek het een normale discussie met een relatief onschuldige vraag, maar de reactie werd opeens uit het niets heel erg heftig zonder dat er echt een specifieke aanleiding was, bijvoorbeeld dat de andere jongen hem beledigde.

Klinkt misschien vreemd maar dit soort op het eerste oog bizarre reacties zie je wel vaker. Cultureel onbegrip of toch iets met Arabische of Zuid Europese genen?

~Panthera~
08-01-05, 13:20
Van sommige mensen wordt je behoorlijk misselijk tegenwoordig. :moe:

idris
08-01-05, 22:47
het heeft ook allemaal met persoonlijk geloof te maken,

wanneer je bent opgevoed met haat zul je waarschijnlijk ook zelf opvoeden met haat !

veel Marokkanen alsook bepaalde Antilianen hebben een stukje haat ingebouwd gekregen naar de blanke Nederlander en Westerling iha, dit heeft in beide gevallen te maken met kolonialisme uit vroegere eeuwen, maar ontegenzeggelijk ook met geloof !


violent men
hard headed women
unloved children !