PDA

Bekijk Volledige Versie : Leraar in Amsterdam neergestoken+idioot op tijd tegengehouden



observer
22-01-04, 19:32
Zaanstad is gisteren een 16-jarige jongen opgepakt en in de cel gezet omdat hij gedreigd had één van zijn leraren dood te schieten. De politie werd getipt door de schoolleiding. Medeleerlingen van de knaap hadden daar verteld dat de jongen dreigementen tegen hen had geuit over zijn leraar. Omdat ze wisten dat hij een pistool had tipten ze de directie.

Bij een huiszoeking bij de scholier werd een gebruiksklaar vuurwapen gevonden dat in beslag is genomen. De jongen heeft de bedreiging bekend en zit voorlopig vast. Er is niet bekend gemaakt om welke school in Zaanstad het draait.. blijkbaar is 1 dode niet genoeg

nl-x
22-01-04, 19:47
Geplaatst door observer
blijkbaar is 1 dode niet genoeg

Ach, zo een dreigement ... Gebeurt zo vaak... We moeten nou niet ineens heel allergisch gaan reageren op iedere nies.

MAAR OMG, WAT DOET HIJ MET EEN VUURWAPEN :cheefbek: :schrik:

sadeeQ
22-01-04, 19:51
Geplaatst door nl-x
MAAR OMG, WAT DOET HIJ MET EEN VUURWAPEN :cheefbek: :schrik:

Hoge cijfers behalen

misschien had ie zoiets in gedachten met zijn leraar?

:wow: een 8 op mijn rapport of ik schiet je moer lek :maffia:

mrz
22-01-04, 20:05
Misschien werd ie opstandig en was ie niet zo blij om te horen: "Met vlag en wimpel gezakt" terwijl die zelf wel beter weet? Je hebt van die wijsneuzen...

:zegniets: :zweep:

Maslov
22-01-04, 20:21
Ach, zo een dreigement ... Gebeurt zo vaak... We moeten nou niet ineens heel allergisch gaan reageren op iedere nies.

Ja hoor, GVD niets aan de hand. Doodnormaal wat er allemaal gebeurt op zo'n school door zo'n kutkereltje.

nl-x
22-01-04, 20:44
Geplaatst door Maslov
Ja hoor, GVD niets aan de hand. Doodnormaal wat er allemaal gebeurt op zo'n school door zo'n kutkereltje.

Ach lul toch niet zo slap uit je nek, en ruk mn woorden niet uit hun verband. Ik had niet zo reuze veel tekst neergezet dat je delen moet weghalen bij het citeren.

Qwertyno
22-01-04, 20:47
Geplaatst door Maslov
Ja hoor, GVD niets aan de hand. Doodnormaal wat er allemaal gebeurt op zo'n school door zo'n kutkereltje.

Zeker niet normaal.

Naast de vele negatieve dingen die er zijn rondom het incident op Terra College, lijkt er toch iets positiefs uit te groeien.
Namelijk het meer alert zijn, en het meer serieus nemen van dit soort gevallen. Ik denk een goede richting.

Mijn gevoel zegt me dat, wanneer er niets was gebeurt op het Terra College, deze 16 jarige jongen niet in het nieuws zou komen.
En misschien wel niet eens opgepakt zou worden.

De schoolleiding heeft namelijk de politie getipt.
Dus alerter geweest en zo'n bedreiging van een opdondertje serieus genomen.

Zie daar het resultaat.
- Vuurwapen gevonden.
- Proces verbaal voor de jongen
- De klasgenoten of de hele school laten zien wat er gebeurt met jongens zoals hij.

Joesoef
22-01-04, 22:16
Het is allemaal de schuld van die kut computer. Vroeger jatte wij gewoon de agenda van de docent. Vooral als hij met potlood werkte.

vooruitgang heeft zijn nadelen.

Al Sawt
22-01-04, 22:28
Geplaatst door Joesoef
Het is allemaal de schuld van die kut computer. Vroeger jatte wij gewoon de agenda van de docent. Vooral als hij met potlood werkte.

vooruitgang heeft zijn nadelen. Of je scheurde gewoon de cijferlijst uit zijn agenda. Maar nu moet je de complete netwerk van de school plat leggen.

Puk
22-01-04, 22:33
Geplaatst door Joesoef
Het is allemaal de schuld van die kut computer. Vroeger jatte wij gewoon de agenda van de docent. Vooral als hij met potlood werkte.

vooruitgang heeft zijn nadelen.

Jah, vroeger was alles beter.

Vroeger had je helemaal geen VMBO-scholen. Laat staan docenten. Daar is het mis gegaan.

theemuts
22-01-04, 22:43
Kutkereltje is door Kenkerkereltje met zijn ******politiek
dit land binnen gehaald.
zo dat onze scholen nu deadzone's zijn.

Wat zijn sommige mensen toch vreemd in hun uitingen, of kun je dit gewoon gestoord noemen.

barfly
22-01-04, 22:45
Geplaatst door theemuts
Wat zijn sommige mensen toch vreemd in hun uitingen, of kun je dit gewoon gestoord noemen.

Het zijn allemaal lelletjes rezeweter!

Al Sawt
22-01-04, 22:53
Geplaatst door Puk
Jah, vroeger was alles beter.

Vroeger had je helemaal geen VMBO-scholen. Laat staan docenten. Daar is het mis gegaan. Ik ben het met je eens.

Het wordt tijd om VMBO af te schaffen.

Maslov
22-01-04, 23:02
Al Sawt, ben het met je eens, we moeten terug naar de kleinere units. Kleinere overzichtelijke scholen.

Terug naar de technische school, huishoudschool, Mulo, en vooral het praktijkonderwijs op de bedrijven. Havo en VWO en gym kunnen blijven zoals ze zijn.

David17
22-01-04, 23:09
Mulo?????? Hoe oud bent u?

Maslov
22-01-04, 23:40
Wil je niet weten

Simon
23-01-04, 14:36
Leraar in Amsterdam neergestoken


AMSTERDAM Vanmiddag is op een school in
Amsterdam-West iemand neergestoken.De
politie vermoedt dat het om een leraar
gaat. De man is gewond overgebracht naar
een ziekenhuis. Het slachtoffer werd
door een man van middelbare leeftijd
neergestoken. Hij is gearresteerd.

lennart
23-01-04, 14:39
Tzit 'um in de genen. Leraren trekken geweld aan.

Julien
23-01-04, 14:40
het speculeren kan beginnen..

was het een buitenlander of niet??!!

lennart
23-01-04, 14:43
Nou, als het een Marokkaan is, wil ik op z'n minst weten of het een Rif-,Woestijn- of Arabische berber is, voordat ik een oordeel kan vellen.

Waterval
23-01-04, 14:45
Geplaatst door Julien
het speculeren kan beginnen..

was het een buitenlander of niet??!!

De dader of het slachtoffer?

Waterval
23-01-04, 14:47
Steekpartij op school in A'dam-West


Op de Mgr. Hermusschool aan de Jan Tooropstraat in West is zojuist een man iemand neergestoken, vermoedelijk een leraar. De traumaheli werd ingezet. De man is gewond overgebracht naar het ziekenhuis, over zijn toestand kan nog niets worden meegedeeld.
Het slachtoffer werd vrijdagmiddag neergestoken door een man van middelbare leeftijd, mogelijk een vader van een van de leerlingen. Hij is opgepakt. De situatie rond de school is op dit moment hectisch.
De Mgr. Hermusschool is een school voor kinderen met hoor-, spraak- en taal-moeilijkheden. Bron: at5 text

Mark
23-01-04, 14:47
was het een pvda raadslid?

freya
23-01-04, 14:47
Steekpartij op school in West


AMSTERDAM - Op een school in Amsterdam is vrijdagmiddag iemand neergestoken. Volgens een politiewoordvoerder gaat het vermoedelijk om een leraar. De man is gewond overgebracht naar het ziekenhuis.

Het slachtoffer werd neergestoken door een man van middelbare leeftijd. Deze is gearresteerd.

Het incident deed zich voor op de Mgr. Hermusschool aan de Jan Tooropstraat in Amsterdam-West. Dit is een school voor kinderen met hoor-, spraak- en taalmoeilijkheden.

Een woordvoerder van de politie noemt de situatie bij de school hectisch. Over de toestand van het slachtoffer kon nog niets worden medegedeeld. ''De zorg voor het slachtoffer heeft de eerste prioriteit. Verder is de politie druk met het opvangen van leerlingen en leraren van de school'', aldus de woordvoerder. (ANP)

850
23-01-04, 14:57
:roker: Eindelijk is the War On Teachers begonnen.
Ik pak mn Pink Floyd lp uit de kast en zal meezingen met Another brick in the wall

Hey teacher! Leave da kids alone!

Julien
23-01-04, 15:04
Geplaatst door Waterval
De dader of het slachtoffer?

Wat denk je waar sommige media nu het meest in geinteresseerd zijn? ;)

Waterval
23-01-04, 15:11
Geplaatst door Julien
Wat denk je waar sommige media nu het meest in geinteresseerd zijn? ;)

Toelating Poolse arbeiders?

frank van gemert
23-01-04, 15:15
Het eind is nog niet in zicht. Vanavond of morgenvroeg in de krant:
Leraar op dovenschool in Amsterdam-West neergestoken en zwaar gewond per helicopter afgevoerd. Vermoedelijke dader is een Marokkaanse broer of vader van een leerling.

Daviddavid
23-01-04, 15:17
Geplaatst door frank van gemert
Het eind is nog niet in zicht. Vanavond of morgenvroeg in de krant:
Leraar op dovenschool in Amsterdam-West neergestoken en zwaar gewond per helicopter afgevoerd. Vermoedelijke dader is een Marokkaanse vader van een leerling.

hoe weet je dat?

frank van gemert
23-01-04, 15:17
gehoord van iemand die op die school werkt

Daviddavid
23-01-04, 15:19
Geplaatst door frank van gemert
gehoord van iemand die op die school werkt

ok

lennart
23-01-04, 15:20
Geplaatst door frank van gemert
Het eind is nog niet in zicht. Vanavond of morgenvroeg in de krant:
Leraar op dovenschool in Amsterdam-West neergestoken en zwaar gewond per helicopter afgevoerd. Vermoedelijke dader is een Marokkaanse broer of vader van een leerling.

Is het een Rif-berber, Woestijn-berber of Arabische berber?

Zeer belangrijk om te weten!

Waterval
23-01-04, 15:23
Geplaatst door frank van gemert
gehoord van iemand die op die school werkt


Even iets anders. Gerechtelijke stappen ondernemen tegen Eerdmans, doen of niet?

Daviddavid
23-01-04, 15:24
Geplaatst door Waterval
Even iets anders. Gerechtelijke stappen ondernemen tegen Eerdmans, doen of niet?

Doen, lijkt me.

Maslov
23-01-04, 15:28
Volgens de laatste berichten was het een oud leerling.

Waterval
23-01-04, 16:02
OUD-LEERLING STEEKT LEERKRACHT NEER


Op de Mgr. Hermusschool in West is vrijdagmiddag een leerkracht neergestoken door een 35-jarige oud-leerling. Dat hebben een woordvoerster van de school en de politie gezegd. De traumaheli werd ingezet. De leraar is zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis
Volgens de politie ontstond in de school buiten het zicht van leerlingen een twist tussen de leraar en de man. In de afgesloten ruimte werd hij neergestoken. De verdachte is in de school aangehouden.
De Mgr. Hermusschool is een bijzondere school voor kinderen met hoor-, spraaken taal-moeilijkheden. at5

Waterval
23-01-04, 16:06
OUD-LEERLING STEEKT LEERKRACHT NEER


Op de Mgr. Hermusschool in West is vrijdagmiddag een leerkracht neergestoken door een 35-jarige oud-leerling. Dat hebben een woordvoerster van de school en de politie gezegd. De traumaheli werd ingezet. De leraar is zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis
Volgens de politie ontstond in de school buiten het zicht van leerlingen een twist tussen de leraar en de man. In de afgesloten ruimte werd hij neergestoken. De verdachte is in de school aangehouden.
De Mgr. Hermusschool is een bijzondere school voor kinderen met hoor-, spraaken taal-moeilijkheden. at5.nl


Geen vader van een leerling dus.... Frank, ik hoop dat je bronnen voor je onderzoeken betrouwbaarder zijn...

:p

Zwarte Schaap
23-01-04, 16:18
De neergestoken leraar zou zich bezig hebben gehouden met de begeleiding van oud-leerlingen. De man zou nog door de school zijn begeleid

Bron: rtl nieuws teletekst pag. 106

Tafrout
23-01-04, 16:19
Als het maar geen allochtoon is die dit heeft geflikt anders krijgen we weer alleen maar langdurige discussies. Als het een autochtoon is dan zijn we het morgen weer vergeten.

Simon
23-01-04, 16:22
Geplaatst door Tafrout
Als het maar geen allochtoon is die dit heeft geflikt anders krijgen we weer alleen maar langdurige discussies. Als het een autochtoon is dan zijn we het morgen weer vergeten.

Tja, dat is ook een redenering ... :moe:

Zwarte Schaap
23-01-04, 16:26
Geplaatst door Simon
Tja, dat is ook een redenering ... :moe: Maar wel een redenering die hout snijdt.

Simon
23-01-04, 16:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Maar wel een redenering die hout snijdt.

Met jou praat ik niet meer !

Zwarte Schaap
23-01-04, 16:31
Geplaatst door Simon
Met jou praat ik niet meer ! Is dit je laatste mededeling of is het een herrinering?

wit schaap
23-01-04, 16:36
Als het maar geen allochtoon is die dit heeft geflikt anders krijgen we weer alleen maar langdurige discussies. Als het een autochtoon is dan zijn we het morgen weer vergeten.

Ach ja, zielige allochtonen toch.

850
23-01-04, 16:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Is dit je laatste mededeling of is het een herrinering?

:lol:

Simon
23-01-04, 16:54
Geplaatst door wit schaap
Ach ja, zielige allochtonen toch.

Hee een wit schaap ! Tzal tijd worden.

Tafrout
23-01-04, 17:07
Geplaatst door wit schaap
Ach ja, zielige allochtonen toch.

Verklaar je nader...........

Waterval
23-01-04, 17:24
Ik heb zo een stom voorgevoel dat zegt dat deze oud- leerling misschien wel misbruikt is door de desbetreffende leraar..


Stom hè........?

vgeld
23-01-04, 17:30
Geplaatst door Tafrout
Als het maar geen allochtoon is die dit heeft geflikt anders krijgen we weer alleen maar langdurige discussies. Als het een autochtoon is dan zijn we het morgen weer vergeten.

Je bent ziek jij. Blijkbaar ga jij gebukt onder ....

vgeld
23-01-04, 17:33
Geplaatst door Waterval
Ik heb zo een stom voorgevoel dat zegt dat deze oud- leerling misschien wel misbruikt is door de desbetreffende leraar..


Stom hè........?

Waarom denk ik 't zelf ook?
Toen ik las dat hij ergens in de 30 zou zijn, dacht ik: een klassieke afrekening van pedo vs slachtoffer !

Tafrout
23-01-04, 17:49
Geplaatst door vgeld
Je bent ziek jij. Blijkbaar ga jij gebukt onder ....

Nee ik ga er niet gebukt onder............... maar ben het schijnheilige wel zat.
Men wordt meer ziek van iemand zoals jij bent :motorzaag

Al Sawt
23-01-04, 17:52
Die school is vlakbij mij in de buurt.

Het is overwegend een witte school, waarvan de leerlingen meestal buiten Amsterdam wonen.

Net als alle scholen in die straat is het speciaal gericht, om leerlingen met een gehandicap te onderwijzen.

vgeld
23-01-04, 17:57
Geplaatst door Tafrout
Nee ik ga er niet gebukt onder............... maar ben het schijnheilige wel zat.
Men wordt meer ziek van iemand zoals jij bent :motorzaag
:duivel:

nl-x
23-01-04, 19:49
Hmmm... De man is 35 en het is nu NOG steeds niet bekend wat de afkomst is...
Het is een NEDERLANDER DUS !


(Ow, en die waarzegger die zei dat het een Marokkaan was, en dat het een broer of vader was. Vind je het niet vreemd dat je de afkomst kon voorspellen, maar niet eens of het een vader of broer was?! Lekkere bronnen.)

ZbaqZbaq
23-01-04, 20:59
Geplaatst door nl-x
Hmmm... De man is 35 en het is nu NOG steeds niet bekend wat de afkomst is...
Het is een NEDERLANDER DUS !



misschien raar......maar als blijkt dat het een autochtoon is dan ben ik echt blij.


ik heb mijn mails voor Balkenende/Varela/Marijnissen/Bos/NOS/Netwerk al klaar staan

wit schaap
23-01-04, 22:10
Zbaqzbaq ik zal ook "blij" zijn als het een auto is, anders krijg je echt een ernstige situatie denk ik.