PDA

Bekijk Volledige Versie : Vragen om Moeilijkheden



J. Eerdmans
23-01-04, 18:21
Reactie van Tweede Kamerlid van de LPF Joost Eerdmans op het persbericht op Maroc.NL

http://www.tweedekamer.nl/leden_commissies_fracties/griffie_lfc/foto/7677.jpg (http://www.tweedekamer.nl/leden_commissies_fracties/leden/index.jsp)

Gisteravond in het proef-programma Vragen om Moeilijkheden van Theo van Gogh heb ik helaas in de hectiek en de chaos van het gesprek een volledig verkeerd antwoord gegeven op een vraag van Lennart Booij aan mij n.a.v. een opmerking van Maarten van Poelgeest over genen en criminaliteit.

Ik wil graag rectificeren en duidelijk stellen dat ik een verband tussen genen en criminaliteit niet zie. Ik koos het verkeerde antwoord en dat betreurde ik direct na afloop van de pilot al zeer. Als je de uitzending terugkijkt zie je dat ook, denk ik.

Ik vind dat de botsing van de Marokkaanse-Islamitische cultuur en de dominante Nederlandse cultuur hier in Nederland de voornaamste reden is voor niet-integratie en vormen van criminaliteit. Niet de genen, want dat zou betekenen dat elke Marokkaan per definitie crimineel is, hetgeen uiteraard niet zo is. Ik heb dit niet zo willen zeggen en heb daar spijt van. Excuses aan een ieder die hier aanstoot aan heeft genomen.

Joost Eerdmans,
23 januari 2004

Waterval
23-01-04, 18:23
Geplaatst door J. Eerdmans
. Ik vind dat de botsing van de Marokkaanse-Islamitische cultuur en de dominante Nederlandse cultuur hier in Nederland de voornaamste reden is voor niet-integratie en vormen van criminaliteit. .

Joost Eerdmans,
23 januari 2004

Wat een pracht van een cirkel redenatie... Te doorzichtig helaas....

ps. Hoe verklaart u de criminaliteit bij "leden van de dominante cultuur"?
pps. Als iemand niet geintegreerd is (wat dat ook moge zijn) en diegene is ook niet crimineel actief, is dat dan ook een kwalijke zaak?

lennart
23-01-04, 18:31
Geplaatst door J. Eerdmans
Ik heb dit niet zo willen zeggen en heb daar spijt van.

Achja... geeft wel het nivo weer van het "integratie"debat. Wanneer je over domme zaken gaat debatteren, zullen vooral domme mensen veel te zeggen hebben.

Joesoef
23-01-04, 18:35
Geplaatst door J. Eerdmans
Ik vind dat de botsing van de Marokkaanse-Islamitische cultuur en de dominante Nederlandse cultuur hier in Nederland de voornaamste reden is voor niet-integratie en vormen van criminaliteit .

Joost Eerdmans,
23 januari 2004


Ik start een initatief groep die zich gaat inzetten voor het overtuigen van zijne koninklijke hoogheid Beatrix van Oranje voor het verlenen van gratie aan Volkert.

Joesoef
23-01-04, 18:37
Te debiel voor woorden zo een uitspraak. Geeft duidelijk aan hoe zo een greffo boy tegen moslims aan kijkt. Moet je als moslim maar eens proberen samen te werken met die gasten van BAAN. Begrijp je meteen zijn houding.

Al Sawt
23-01-04, 18:42
Geplaatst door J. Eerdmans


Ik vind dat de botsing van de Marokkaanse-Islamitische cultuur en de dominante Nederlandse cultuur hier in Nederland de voornaamste reden is voor niet-integratie en vormen van criminaliteit. Joost Eerdmans,
23 januari 2004

Wil je graag nader verklaren, waarom je van mening bent dat de Marokkaanse-Islamitische cultuur ten grond slag ligt aan de criminaliteit?

En hoe verklaar je de criminaliteit onder de Antiliaanse jongeren en de lage criminaltiteit onder Turkse jongeren? Besef wel dat de Turkse cultuur, veel overeenkomsten heeft met de Marokkaanse cultuur.

Simon
23-01-04, 18:43
Keurig als iemand op zijn woorden kan terug komen. Dat zie je helaas niet zo vaak. Ik heb de uitzending helaas gemist. Of de criminaliteit onder bepaalde groepen Marokkanen voortkomt uit de botsing tussen 2 culturen ? Ja dat denk ik ook wel in die zin dat die jongeren zich hier misschien ontheemd voelen.

Zwarte Schaap
23-01-04, 18:43
Geplaatst door Joesoef
Dit is trouwens weer zo een nepperd. De hele week zit andries al met zijn mps te kloten op maroc.nl.

Weet je het zeker dat het een nepperd is? Ik heb zin om die joost eerdmans de oren te wassen met de werkelijke feiten omtrent criminaliteit.

Kid Al3arbi
23-01-04, 18:45
Er zijn weinig nepperds waarvan de eerste post wordt gepromoveerd tot topper! Je kan ervan uitgaan dat het de enige echte is dus ga vooral je gang met het oren wassen e.d.
Gr. K.

Waterval
23-01-04, 18:46
Geplaatst door Simon
Keurig als iemand op zijn woorden kan terug komen. Dat zie je helaas niet zo vaak. Ik heb de uitzending helaas gemist. Of de criminaliteit onder bepaalde groepen Marokkanen voortkomt uit de botsing tussen 2 culturen ? Ja dat denk ik ook wel in die zin dat die jongeren zich hier misschien ontheemd voelen.


.... als ze hier geboren zijn?

Julien
23-01-04, 18:48
Geplaatst door Waterval
.... als ze hier geboren zijn?

Maar ze voelen zich toch ook vaak geen Nederlanders?

Simon
23-01-04, 18:50
Geplaatst door Waterval
.... als ze hier geboren zijn?

Ja ze hangen tussen 2 culturen in en voordat je het weet hangen ze overal tussenin en zijn ze buiten-maatschappelijk.

Joesoef
23-01-04, 18:50
Ik weet niet zeker dat dit hem is maar ik denk het niet. Ik heb overigens nu een ander idee over de topic, al is het nep, reageren is zinnig. Deze meneer die ook nog eens in de politiek zit is ernstig gestoord.
:moeilijk:

Julien
23-01-04, 18:52
Geplaatst door J. Eerdmans
Reactie van Tweede Kamerlid van de LPF Joost Eerdmans op het persbericht op Maroc.NL

http://www.tweedekamer.nl/leden_commissies_fracties/griffie_lfc/foto/7677.jpg (http://www.tweedekamer.nl/leden_commissies_fracties/leden/index.jsp)

Gisteravond in het proef-programma Vragen om Moeilijkheden van Theo van Gogh heb ik helaas in de hectiek en de chaos van het gesprek een volledig verkeerd antwoord gegeven op een vraag van Lennart Booij aan mij n.a.v. een opmerking van Maarten van Poelgeest over genen en criminaliteit.

Ik wil graag rectificeren en duidelijk stellen dat ik een verband tussen genen en criminaliteit niet zie. Ik koos het verkeerde antwoord en dat betreurde ik direct na afloop van de pilot al zeer. Als je de uitzending terugkijkt zie je dat ook, denk ik.

Ik vind dat de botsing van de Marokkaanse-Islamitische cultuur en de dominante Nederlandse cultuur hier in Nederland de voornaamste reden is voor niet-integratie en vormen van criminaliteit. Niet de genen, want dat zou betekenen dat elke Marokkaan per definitie crimineel is, hetgeen uiteraard niet zo is. Ik heb dit niet zo willen zeggen en heb daar spijt van. Excuses aan een ieder die hier aanstoot aan heeft genomen.

Joost Eerdmans,
23 januari 2004

Heel goed dat u uw excuses aanbiedt. Dan hoeven we het daar niet meer over te hebben.

ik snap uw redenatie wel, maar u moet wel oppassen dat niet weer alle Marokkanen over 1 hoop worden gegooid! Dat er een aantal criminele jongeren zijn onder de Marokkaanse gemeenschap, dat is een feit. Maar dat moet aangepakt worden onder het mom van DE JEUGDCRIMINALITEIT.. dat heeft niks met nederlands/ marokkaans/ turks/ indo/ antiliaans etc. te maken, maar gewoon met probleemjongeren.

Feit is gewoon dat het met de meeste Marokkanen goed gaat en ik word ook eigenlijk een beetje moe over deze discussie Marokkanen dit, Marokkanen dat.. :boos:

Julien
23-01-04, 18:54
Geplaatst door Joesoef
Ik weet niet zeker dat dit hem is maar ik denk het niet. Ik heb overigens nu een ander idee over de topic, al is het nep, reageren is zinnig. Deze meneer die ook nog eens in de politiek zit is ernstig gestoord.
:moeilijk:

Datzelfde idee heb ik over het zooitje van de AEL die in de politiek wil..

ik zou hen wel moedig vinden als ze een berichtje gaan plaatsen op nieuwrechts.nl ofzo.. :D

Simon
23-01-04, 18:54
Geplaatst door Joesoef
Deze meneer die ook nog eens in de politiek zit is ernstig gestoord.
:moeilijk:

Nou ernstig gestoord? Dat zijn geen lichte woorden! Die moet je dan toelichten. Het lijkt mij gewoon een gereformeerde meneer van de Veluwe die hogerop wou.

Waterval
23-01-04, 18:55
Geplaatst door Simon
Ja ze hangen tussen 2 culturen in en voordat je het weet hangen ze overal tussenin en zijn ze buiten-maatschappelijk.

Volgens mij kun je niet tussen 2 culturen 'vallen' , je kunt hoogstens met meerdere culturen te maken hebben. Ik denk dat je daar op doelt. De cultuur van thuis en de cultuur waarmee ze te maken krijgen buitenshuis. De jongeren creeren een eigen cultuur en vallen dus nergens tussen.. Hoe kan het dat mijn broertje en ik, die eenzelfde opvoeding hebben gehad en niet veel in leeftijd verschillen, toch voor verschillende wegen hebben gekozen...?

Waterval
23-01-04, 18:56
Geplaatst door Julien
Maar ze voelen zich toch ook vaak geen Nederlanders?

Klopt. Net zo min als dat een Chinees dat doet, of een Amerikaan of een Fransman....

Simon
23-01-04, 18:59
Geplaatst door Waterval
Volgens mij kun je niet tussen 2 culturen 'vallen' , je kunt hoogstens met meerdere culturen te maken hebben. Ik denk dat je daar op doelt. De cultuur van thuis en de cultuur waarmee ze te maken krijgen buitenshuis. De jongeren creeren een eigen cultuur en vallen dus nergens tussen.. Hoe kan het dat mijn broertje en ik, die eenzelfde opvoeding hebben gehad en niet veel in leeftijd verschillen, toch voor verschillende wegen hebben gekozen...?

Het woord 'vallen' heb ik ook niet gebruikt? En wat betreft de rest van je betoog. Ik kom uit een gebroken gezin. Die komen relatief ook vaker later in de problemen. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik per definitie aan die wetmatigheid hoef te voldoen? Dat bepaal ik zelf wel. Maar statistisch gezien is het wel waar!

Kid Al3arbi
23-01-04, 18:59
Ik ben trouwens aanwezig geweest bij de bewuste uitzending van gisteravond en ik denk dat de heer Eerdmans zich niet goed heeft gerealiseerd wat hij precies zei. Ik hoop oprecht dat hij geen rassentheorie aanhangt die miljoenen mensen het leven heeft gekost ongeveer 55 jaar geleden en door zijn reactie net na de uitzending en zijn reageren hier geloof ik dat ook niet. Het is groots dat hij zich hier kwetsbaar durft op te stellen, dat zullen niet veel mensen hem nadoen.
Gr. K.

Julien
23-01-04, 18:59
Geplaatst door Waterval
Klopt. Net zo min als dat een Chinees dat doet, of een Amerikaan of een Fransman....

Ja, ben ik het mee eens. Maar Amerikanen, Chinezen en Fransen hebben geen problemen met probleemjongeren (gelukkig)...

vgeld
23-01-04, 19:02
Als hij geen nepperd is dan zeg ik:

Voor mij is de kous af

Joesoef
23-01-04, 19:04
Geplaatst door Simon
Nou ernstig gestoord? Dat zijn geen lichte woorden! Die moet je dan toelichten. Het lijkt mij gewoon een gereformeerde meneer van de Veluwe die hogerop wou.

Deze meneer gebruikt al lang weerlegde nazi theoriën.

Simon
23-01-04, 19:10
Geplaatst door Joesoef
Deze meneer gebruikt al lang weerlegde nazi theoriën.

euh .. daar heeft hij toch net zijn excuses voor aangeboden?

Waterval
23-01-04, 19:14
Geplaatst door Julien
Ja, ben ik het mee eens. Maar Amerikanen, Chinezen en Fransen hebben geen problemen met probleemjongeren (gelukkig)...

:moe:

Joesoef
23-01-04, 19:26
Geplaatst door Simon
euh .. daar heeft hij toch net zijn excuses voor aangeboden?

Zou ik ook hebben als ik dit soort woorden bezigde en de wetenwschap hebbende dat het op TV komt.

Rob Oudkerk kon zijn fiets pakken, laat staan dit 2e kamerlid.

Ik geloof geen woord van de oprechtheid van deze excuses, alleen al dat dit bij hem op kwam stoort mij danig.

vgeld
23-01-04, 20:14
Geplaatst door Joesoef
Zou ik ook hebben als ik dit soort woorden bezigde en de wetenwschap hebbende dat het op TV komt.

Rob Oudkerk kon zijn fiets pakken, laat staan dit 2e kamerlid.

Ik geloof geen woord van de oprechtheid van deze excuses, alleen al dat dit bij hem op kwam stoort mij danig.

Je denkt dat je de wereld kunt veranderen door achter je computer te gaan zitten?

Toen ik hier een oproep deed om een Conseil des Marocains de la Hollande op te richten was jij een van die doven.

Zolang wij als individualisten blijven opereren zullen wij niets in .... te brokkelen hebben.

Nogmaals meld je aan.

Zwarte Schaap
23-01-04, 20:20
Geplaatst door vgeld
Je denkt dat je de wereld kunt veranderen door achter je computer te gaan zitten?

Toen ik hier een oproep deed om een Conseil des Marocains de la Hollande op te richten was jij een van die doven.

Zolang wij als individualisten blijven opereren zullen wij niets in .... te brokkelen hebben.

Nogmaals meld je aan.

Vgeld joesoef is een iraanse gozer, het is dus niet raar dat hij zich niet geroepen voelt. En buiten dat wat heeft dat met eerdmans zijn excuses te maken.

vgeld
23-01-04, 20:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vgeld joesoef is een iraanse gozer, het is dus niet raar dat hij zich niet geroepen voelt. En buiten dat wat heeft dat met eerdmans zijn excuses te maken.

Ok dan richt ik me op tot TIGSSI TABARSHANT

mastermaroc
23-01-04, 20:43
hij probeert zijn vage lijf te redden, zielig.



hij was bang dat mensen hem gaan beoordelen op zijn uitspraken



zou ik ook doen

mastermaroc
23-01-04, 20:44
Nergens voor nodig.[Marruecos]

Ibrahim B.
23-01-04, 21:00
Jaja mensen langzaam maar zeker krijgen we de ware aard van zogenaamde democratische ambtenaren te zien, hoe vaak komt het wel niet voor dat zulke woordvoerders (die een deel van bevolking vertegenwoordigd) zich zogenaamd verspreken of beter gezegd als een vooruitkoming, en het geen wat werkelijk op hun hart ligt uiten ?!
Wij moeten er niet meer om heen draaien en ons voorbereiden voor de strijd, dat nu nog democratisch gevoerd wordt. Want zie zelf wat er wel niet wereld wijd afspeeld omtrend de Islam, die stelselmatig in kwaad dag licht wordt gesteld, we hoeven niet eens zo ver te gaan kijk alleen maar in Europa of hier in Nederland. Er wordt hier meer dan ooit gepropageerd hoe slecht volk Arabieren(marokkanen) cq moslim gelovigen wel niet zijn. Voor al het duidelijkheid ik ben het zat!!! Ik ben niet meer van plan om telkens een verdedegings possitsie in te nemen en vooral niet met mensen die ongefundeerde leege uitspraken verrichten op onderwerpen waar ze geen ene benul van hebben. Als mensen dom en onwetend willen blijven gij zij zo, maar vewacht geen medelijden als de hell los breekt. :boos:

vgeld
23-01-04, 21:14
Geplaatst door Ibrahim B.
.................
medelijden als de hell los breekt. :boos:

Je lijkt me zo'n nepperd !
Ik heb ook niets met mensen die in hun Avata Allah akbar opnemen of 't op straat roepen. Ik vind 't armoedig (in intelect. zin).

Allah akbar hoort bij een gebed en niet in een forum of demonstratie ...etc

nl-x
23-01-04, 21:19
Ik ben NOG aan het onderzoeken.

Maar de eerste tekenen zeggen mij dat dit de ECHTE Eerdmans is. :wow:

Zwarte Schaap
23-01-04, 21:23
Ik ben nog even rustig wat achtergrondmatriaal aan het zoeken maar dit wilde ik de prikkers niet onthouden.


Marokkaan-moeheid

26 augustus 2003

Tien jaar geleden zei Koningin Beatrix in haar Troonrede dat de multiculturele samenleving een verrijking van onze maatschappij is. Het is een drama geworden en het einde is nog niet in zicht. Het is grondig mis met een substantieel deel van de Marokkanen en Antillianen in Nederland. Waar veel Antillianen op jonge leeftijd vanaf Curacao rechtstreeks belanden in drugscriminaliteit en -smokkel en met name rond treinstations zorgen voor veel overlast, zijn het de inmiddels 3e generatie Marokkanen die er een hobby van hebben gemaakt om keer op keer de politie uit te dagen en medeburgers te beroven van hun spullen.

Hun terreur op straat gaat vaak gepaard met bedreiging en intimidatie en gaat door in café's, zwembaden, trams, bussen en treinen maar ook in bioscoopzalen, taxi's en zelfs ziekenhuizen. Waarom? Omdat ze er lol in hebben.

Als ze gepakt worden, al is het op heterdaad, is ontkenning het vaste patroon. 'Ik deed niks. Jij discrimineert!'. En vaak staan ze na een paar dagen alweer lachend op straat. Niet zo gek dat politiemensen inmiddels spreken van Marokkaan-moeheid. Het eeuwige ontkennen van schuld en het beschuldigen van de andere partij, was ook weer aan de orde bij de Amsterdamse demonstratie van Marokkanen vorige week tegen de politie naar aanleiding van de dood van een Marokkaan die een agent bedreigde. Geen hand, nog geen vinger, in eigen boezem maar wel de politie beschuldigen van discriminatie en zinloos geweld nadat iemand in een café met een 20 cm keukenmes op een agent af komt lopen.

En wat horen we de woordvoerders van de Marokkaanse en Antilliaanse gemeenschap daarover zeggen? De relschoppers vervelen zich en de overheid moet daar wat aan doen. Voetbalveldje! Hangplek! Clubhuis! En de overheid? Die zwicht en organiseert de ene na de andere sjoelwedstrijd en buurtpartij. Projectgroepen en integratiebureaus vliegen als paddestoelen uit de grond en in de grote steden maken gemeenteambtenaren overuren om zinloze preventieve veiligheidsprogramma's voor de reljeugd samen te stellen. Vroeger fietste ik een kwartier door de regen om na schooltijd tegen de andere school te voetballen op het dichtstbijzijnde grasveldje. Hoezo hangplek? Hoezo clubhuis? Er is iets grondig mis met de mentaliteit van deze jongeren. Als hun ouders niet in staat zijn om die te veranderen, zal de overheid dat moeten doen. Mijn drie oplossingen?

Eén: keihard terugdringen van het wapenbezit. Dat betekent net als in New York veel meer preventief fouilleren op straat en in café's en de straffen op verboden wapenbezit aanmerkelijk verhogen.

Twee: zero tolerance en minimumstraffen voor relschoppers. Stop ze in heropvoedigingskampen waar discipline bijgebracht wordt door fysieke arbeid van 's ochtends 6 tot 's avonds 6 en breng ze in de avonduren normen en waarden bij. Daarnaast bij minderjarigen de ouders financieel aansprakelijk stellen voor de schade.

Drie: stoppen met het bemoederen, vergoeilijken en vertroetelen van de Marokkaanse en Antilliaanse gemeenschap. Burgemeester Cohen gaat na elke ordeverstoring theedrinken bij de gemeenschap en komt tot de conclusie dat ‘het sommigen echt niet lekker zit'.

Welterusten, meneer de burgemeester!

Joost Eerdmans,
Den Haag
[email protected]

Ibrahim B.
23-01-04, 21:38
Geplaatst door vgeld
Je lijkt me zo'n nepperd !
Ik heb ook niets met mensen die in hun Avata Allah akbar opnemen of 't op straat roepen. Ik vind 't armoedig (in intelect. zin).

Allah akbar hoort bij een gebed en niet in een forum of demonstratie ...etc

En jij lijkt mij een echte scheiterd!
Wat weet jij nouw van echt of nep, je kent nog geen eens het verschil tussen goed en kwaad
En dombo der is niets arm moedigs aan Allah Akbar, het geeft aan dat je de betekenis ervan niet weet, jij onintelect sterveling.
En trouwens Allah Akbar heb ik geplaats bij men forum en niet in het Artikel (heb ik standaard bij ieder bericht, persoonlijke titel heet dat)

nl-x
23-01-04, 21:40
Geplaatst door Julien
Datzelfde idee heb ik over het zooitje van de AEL die in de politiek wil..

ik zou hen wel moedig vinden als ze een berichtje gaan plaatsen op nieuwrechts.nl ofzo.. :D

Bah... een beetje Maroc.NL op een lijn gaan trekken als nieuwrechts :boos:

:laser:

Rob1954
23-01-04, 21:42
Geplaatst door Joesoef


Ik geloof geen woord van de oprechtheid van deze excuses, alleen al dat dit bij hem op kwam stoort mij danig.

Beste Joesef,

Heb de betreffende uitzending niet gezien, zou er dus eerlijkheidshalve niet echt een veroordeling aan kunnen hechten.

Maar rekening houdende met de alhier geopperde persoonlijke meningsuitingen van menig Forumlid alhier, kan ikzelf enkel een klein persoonlijk opgetreden emotionele reactie neerschrijven.

Voor mezelf persoonlijk kan er geen enkele waarde gehecht worden aan welke via de media getoonde verklaring, omtrend een genetische 'veroordeling' ten aanziens van welke cultuurvorm dan ook.

Dat meneerke Eerdmans dus bakzeil haalde, omdat hij geen medisch wetenschapper is [ikzelf evenmin] vindt ikzelf dus zeer terecht.

Heb noch via National Geographic Channel noch via Discovery Channel ooit zo'n medisch wetenschappelijke verklaring tot mezelf kunnen nemen.

Deel dus ergens je persoonlijk ongenoegen aangaande dit excuus van Eerdmans, wat dus ergens al bij voorbaat voorkomen had kunnen worden[dat excuus dus].

groetende,
Rob

Zwarte Schaap
23-01-04, 22:07
Geplaatst door Rob1954
Beste Joesef,

Heb noch via National Geographic Channel noch via Discovery Channel ooit zo'n medisch wetenschappelijke verklaring tot mezelf kunnen nemen.



Hieronder een deel uit een onderzoek die verklaringen van criminaliteit bij de genen zoekt maar dom genoeg gebruikt maakt van statistische gegevens in plaats van de genen.


MISDAAD

In de VS maken Zwarten minder dan 13% van de populatie uit, maar ze
maken 50% van alle arrestaties voor geweldpleging en moord uit en 67% van alle arrestaties voor diefstal. Vijftig procent van alle slachtoffers van misdaad rapporteren ook dat hun aanvallers Zwart zijn, zodat de arrestatiestatistieken niet het gevolg kunnen zijn van vooringenomenheid van de politie.

Zwarten maken een belangrijk deel uit van diegenen die gearresteerd worden voor witteboordencriminaliteit. Ongeveer 33% van de personen die gearresteerd voor fraude, valsheid in geschrifte, valsemunterij en heling van gestolen bezittingen, en ongeveer 25% van diegenen die gearresteerd worden voor verduistering zijn Zwart. Zwarten zijn alleen ondervertegenwoordigd in overtredingen als belastingfraude en securities violations die begaan worden door personen in banen met een hoge status.

Aan de andere kant zijn Aziaten ondervertegenwoordigd in de misdaadstatistieken in de VS. Dit heeft sommigen ertoe geleid te beweren dat het Aziatische “getto” zijn leden heeft beschermd tegen schadelijke invloeden van buitenaf. Voor Zwarten daarentegen, wordt het getto verondersteld misdaad aan te moedigen, zodat volledig culturele verklaringen niet voldoende zijn.

Bij doodslag door vrouwen valt hetzelfde verhaal te vertellen. In een studie van vrouwelijke arrestanten was 75% Zwart. Slecht 13% bestond uit Blanke vrouwen. Geen enkele Aziatische vrouw was gearresteerd. De culturele verklaring van het misdaadcijfer onder Zwarte mannen is niet van toepassing op Zwarte vrouwen, waarvan niet verwacht wordt dat ze zich in dezelfde mate inlaten met crimineel gedrag. Er is geen “gangster” image onder Zwarte vrouwen.

Hetzelfde patroon wordt gevonden in andere landen. In Londen maken
Zwarten 13% van de populatie uit, maar ze zijn verantwoordelijk voor 50% van de misdaad. Een overheidscommissie in Ontario, Canada, uit 1996, berichtte dat Zwarten een vijf keer zo hoge kans hadden om naar de gevangenis te gaan dan Blanken, en een tien keer zo hoge kans als Aziaten. In Brazilië wonen 1,5 miljoen Aziaten, voornamelijk Japanners wiens voorouders erheen trokken als arbeiders in de 19e eeuw, en die zijn het minst vertegenwoordigd in de misdaad.

Figuur 4 is gebaseerd op de Jaarboeken van INTERPOL en laat zien dat dit raciale patroon consistent is met wat er op globale schaal gebeurt. Het voorkomen van moord, verkrachting en zware geweldpleging was vier keer hoger in Afrika en de Caraïbische landen dan in Azië of de landen aan de kusten van de Stille Oceaan. Europese landen namen een middenpositie in. Het INTERPOL-jaarboek van 1996 laat zien dat het voorkomen van gewelddadige criminaliteit per populatie van 100.000 35
was voor Aziaten, 42 voor Europeanen en 149 voor Afrikanen.

Een Ontogenetisch Perspectief

2e Speciale Beknopte Uitgave

Professor J. Philippe Rushton
Afdeling Psychologie
Universiteit van Westelijk Ontario
London, Ontario, Canada N6A 5C2

nl-x
23-01-04, 22:08
Geplaatst door nl-x
Ik ben NOG aan het onderzoeken.

Maar de eerste tekenen zeggen mij dat dit de ECHTE Eerdmans is. :wow:

Authentiek
(Ik zette hier per ongeluk net fake op. Het blijkt wel van hem te zijn.)

Simon
23-01-04, 22:13
Ik lees net dat de genetische theorieën ook door anti-racisten gebruikt worden:

Volgens Cavalli-Sforza en andere wetenschappers heeft de mens zich uit Oost-Afrika naar Azië verspreid en vandaar naar Europa, Australië en Amerika. Iedere keer als een groep zich afsplitste, ontwikkelde die een eigen versie van het basis-DNA. Elke groep kreeg zo eigen kenmerken en die verschillen steeds van een groep die zich eerder of later afsplitste. Volken met DNA-streepjescodes die veel op elkaar lijken zijn dus vlak na elkaar afgesplitst. Indianen verschillen zodoende meer van Afrikanen dan van Aziaten. Dit hele verhaal lijkt op het eerste gezicht een wetenschappelijke onderbouwing voor het bestaan van rassen te zijn. De clou is volgens Cavalli-Sforza echter dat het DNA van Afrikanen onderling meer verschilt dan het DNA van een Afrikaan en een Indiaan. Biologische en genetisch homogene mensenrassen bestaan niet, is dan ook zijn conclusie.

zie dit artikel over wetenschappelijk racisme:
http://www.gebladerte.nl/10360l22.htm

Simon
23-01-04, 22:43
Geplaatst door nl-x

Nou ja dus hij heeft zijn woorden niet terug genomen ? Heeft iemand hem al gemaild eigenlijk om een verklaring te vragen voor zijn genetische wijsheden ?

[edit nl-x: nee, ik trek mijn woorden terug :)]

Julien
24-01-04, 02:43
Geplaatst door nl-x
Bah... een beetje Maroc.NL op een lijn gaan trekken als nieuwrechts :boos:

:laser:

Nou sommig geblaat hier over Joden en amerikanen is te vergelijken met de manier waarop Nieuwrechts en Stormfront over Moslims praten!

freya
24-01-04, 08:39
Gisteravond in het proef-programma Vragen om Moeilijkheden van Theo van Gogh heb ik helaas in de hectiek en de chaos van het gesprek een volledig verkeerd antwoord gegeven op een vraag van Lennart Booij aan mij n.a.v. een opmerking van Maarten van Poelgeest over genen en criminaliteit.

Ik wil graag rectificeren en duidelijk stellen dat ik een verband tussen genen en criminaliteit niet zie. Ik koos het verkeerde antwoord en dat betreurde ik direct na afloop van de pilot al zeer. Als je de uitzending terugkijkt zie je dat ook, denk ik.

Heb het niet gezien, dus kan iemand die erbij was even vertellen hoe het ging?
Beantwoorde hij alleen een vraag met ja of nee? In dat geval lijkt hij me idd dom genoeg om het foute antwoord te geven en kan ik leven met dit excuus.

Wat heeft hij nu precies gezegd???
staat die uitzending ergens online?

tuig
24-01-04, 14:22
Geplaatst door Julien
Maar ze voelen zich toch ook vaak geen Nederlanders?



vraag vooral kinderen op de basisschool wat ze zijn.

Julien
24-01-04, 14:48
Geplaatst door tuig
vraag vooral kinderen op de basisschool wat ze zijn.

ja en op middelbare scholen/ universiteiten etcetera..

dan krijg je ook hetzelfde antwoord.

maar dat is geen veroordeling hoor, want zelf voel ik me ook geen nederlander, maar het laat wel zien hoe men kijkt naar Nederland.

lennart
25-01-04, 18:08
Geplaatst door splijtstof
en wat moeten we dan doen als/voor de hel los breekt.

Onderduiken bij Boris Dittrich :)

Julien
25-01-04, 18:13
Geplaatst door lennart
Onderduiken bij Boris Dittrich :)

mag ie willen in z'n natte dromen :D .. ik immigreer liever ;)

Waterval
25-01-04, 18:35
Geplaatst door Julien
.. ik immigreer liever ;)


Juist jah...


:boogjes:

850
25-01-04, 19:27
Geplaatst door freya
Heb het niet gezien, dus kan iemand die erbij was even vertellen hoe het ging?
Beantwoorde hij alleen een vraag met ja of nee? In dat geval lijkt hij me idd dom genoeg om het foute antwoord te geven en kan ik leven met dit excuus.

Wat heeft hij nu precies gezegd???
staat die uitzending ergens online?

2de kamerlid LPF Eerdmans legt verband tussen genen en criminaliteit bij Marokkanen (#)
Persbericht

Onderwerp: 2de kamerlid LPF Eerdmans legt verband tussen genen en criminaliteit bij Marokkanen

datum: vrijdag 23 jan 2004 14:00

locatie: Amsterdam

Op donderdag 22 jan 2004 was er van 2000 uur tot 2200 uur in Studio Desmet in Amsterdam een publieksdebat tussen Maarten van Poelgeest (gemeenteraadslid Amsterdam, Groen Links) en Joost Eerdmans (Tweede Kamerlid LPF), de discussie werd geleid door Y. Albrecht en L. Booy, het aanwezige publiek werd gestimuleerd om zich in het debat te mengen.

In deze setting liet Eerdmans zich verleiden om een uitspraak te doen waarin hij stelde dat de criminaliteit onder Marokkanen het gevolg zou zijn van hun genetische profiel.

Bij dit debat waren twee mensen van Maroc.NL aanwezig die dit verhaal kunnen bevestigen. Aangezien wij het een schandelijke zaak vinden dat deze relatie gesuggereerd wordt hebben wij besloten om dit persbericht uit te doen gaan.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dick Sipkes, bestuurslid van Stichting Maroc.NL, tel 06-.............

----------------------------

:loog: Trek je conclusie........

Kvind het data-afval wat meneer Eerdmans hier deponeerde.

Bart.NL
25-01-04, 20:31
Je gaat je bij dat verhaal afvragen of Eerdmans zich freudiaans heeft versproken, en dat hij misschien toch denkt dat het een genenkwestie is.

Maar iemand kan zich gewoon vergissen, en om kwaad hierover te denken, zou je meer van dezelfde uitspraken van hem moeten vinden.

Zijn verbetering, dat een botsing van culturen de oorzaak is van veel problemen, lijkt me wel waar. Het is niet zozeer de Marokkaanse cultuur op zich, maar meer de Marokkaanse cultuur tussen de Nederlandse cultuur, waar een aantal lieden moelijk mee om kan gaan.

De probleempersonen die tussen wal en schip vallen, hebben misschien de harde hand nodig die in Nederland niet gebruikelijk is.

Amchoum
26-01-04, 06:10
Sallam Ou 3likoum allen, ik snap er nou helemaal niks van, politicia geven hun mening en daarna verdraaien ze hun woorden en betuigen spijt, zoals Motherfucking joost Erdemans, Dat is nou gewoon een figuur die niks weet en gewoon onzin uitkraamt. De integratie is mislukt in Nederland omdat de overheid en de staat te hoge eisen stellen, ze willen dat wij, De Etnische Minderheid, gewoon onze cultuur en ons geloof gaan verwaarlozen en dan voor een nieuwe vorm van leven gaan kiezen in een Zionistische en Fasistische samenleving.Ik vind dat als je naar Nederland komt als een imigrant, je gewoon je eigen geloof en je eigen cultuur en je eigen nationalitiet moet kunnen behouden, de Nederlandse taal leren kan nog wel, maar dat je mensen gaat opdragen om hun geloof en hun roots te gaan vergeten, dan ben je gewoon racistisch bezig. Ik zie mezelf als een Marokkaanse Berber met de Islam als mijn geloof, en ik zal mijn geloof en cultuur nooit gaan verwaarlozen, ook al wordt er met van alles gedreigd. Ik ben een Marokkaan en dat zal ik altijd blijven. P.S. he Joost Erdemans, Allah n3el Abeshoun Jemesh A Miss N 9a7ba, Ed Kessag ou Ed Ghasseg Jemesh A Bou izaan. Ik Blijf een Marokkaanse Moslim voor altijd en moge Allah swt alle moslims tot het paradijs leiden, [Let een beetje op je woorden.. Allure]

Julien
26-01-04, 11:15
Geplaatst door Amchoum
Sallam Ou 3likoum allen, ik snap er nou helemaal niks van, politicia geven hun mening en daarna verdraaien ze hun woorden en betuigen spijt, zoals Motherfucking joost Erdemans, Dat is nou gewoon een figuur die niks weet en gewoon onzin uitkraamt. De integratie is mislukt in Nederland omdat de overheid en de staat te hoge eisen stellen, ze willen dat wij, De Etnische Minderheid, gewoon onze cultuur en ons geloof gaan verwaarlozen en dan voor een nieuwe vorm van leven gaan kiezen in een Zionistische en Fasistische samenleving.Ik vind dat als je naar Nederland komt als een imigrant, je gewoon je eigen geloof en je eigen cultuur en je eigen nationalitiet moet kunnen behouden, de Nederlandse taal leren kan nog wel, maar dat je mensen gaat opdragen om hun geloof en hun roots te gaan vergeten, dan ben je gewoon racistisch bezig. Ik zie mezelf als een Marokkaanse Berber met de Islam als mijn geloof, en ik zal mijn geloof en cultuur nooit gaan verwaarlozen, ook al wordt er met van alles gedreigd. Ik ben een Marokkaan en dat zal ik altijd blijven. P.S. he Joost Erdemans, Allah n3el Abeshoun Jemesh A Miss N 9a7ba, Ed Kessag ou Ed Ghasseg Jemesh A Bou izaan. Ik Blijf een Marokkaanse Moslim voor altijd en moge Allah swt alle moslims tot het paradijs leiden [Let een beetje op je woorden.. Allure]

Doe s normaal zeg :jammer:

met het begin van je berichtje ben ik het wel eens, maar als ik zo het eind lees, vraag ik me echt af wat je hier dan doet.

Stel je voor dat dhr. Eerdmans dit leest, nou het zal me niet verbazen dat hij bij zichzelf denkent "ZIE JE WEL, die k.utmarokkanen zijn gewonen terroristisch en fundamentalistisch!!"
Nou en dan heb jij weer dat domme vooroordeel bevestigt en heb je het gelijk verpest voor alle andere marokkanen.
denk dus eerst wat beter na voor je wat schrijft (en als je er achter staat, kijk dan niet gek op dat sommige Nederlanders jullie haten)

Donna
26-01-04, 16:33
Dag Joost :zwaai:


Alles goed? je zult wel peentjes gezweet hebben sinds donderdag, of niet?

Nou, je kunt weer rustig slapen hoor. Het bericht dat jij een genetisch verband ziet tussen Marokkanen enn criminaliteit is geen nieuws in Nederland! Nee, dat is ook logisch. Er is een nieuw soort politiek correctheid in Nederland, en daar ben jij een van de meest prominente vertegenwoordigers van. Die nieuwe politieke correctheid is, in een zin:

'Gij zult niet over integratie praten zonder op zijn minst 1 bevolkingsgroep tot op het bot te beledigen, anders wordt gij niet serieus genomen en buiten het debat geplaatst!'

En dat hebben jij en je partij van 'zeggen wat je ECHT denkt' toch maar mooi bereikt, niet? :moe:

Ben je niet een beetje van jezelf geschrokken de afgelopen week? Toen je volmondig 'ik zeg geen nee!' riep nadat Maarten van Poelgeest je vroeg of marokkanen soms genetisch crimineel zijn?

Want dat zei je. Ik zeg geen nee! Heel politiek correct. Want als je wel nee had gezegd, wat had je achterban daar dan wel niet van gevonden? Eerdmans, die plotseling politiek (in)correcte pro-marokkanen praat uitslaat, nee, daar krijg je de klappers tegenwoordig niet meer mee op je hand. En we kunnen het natuurlijk niet hebben dat de LPF rechtsextreem wordt ingehaald door de VVD, met excuus allochtoon Hirsi Ali, die onder het mom van grondwetsbescherming het ene na het andere ongrondwettelijke voorstel doet. Waarom biedt je nu eigenlijk je excuses aan? Is dat omdat er een persbericht is verstuurd? Waarom ben je niet ter plekke naar de daar aanwezige marokkanen toegelopen om diep door het stof te gaan na zo'n oereuropese rassenleertheorie te debiteren? Ik weet het niet hoor... ik vind het allemaal een beetje te gelikt om gemeend over te komen.

Troost je met de gedachte dat de uitspraak van een lid van dit forum ('Ik heb schijt aan integratie', een opmerking gemaakt nadat Theo van Gogh in de zaal voor de tigste keer riep dat Marokkanen een vijfde colonne geitenneukers zijn die de macht in Nederland willen overnemen) wekenlang de opiniepagina's domineerden, ik meen zelfs dat daar een aantal stukken van partijgenoten van je bijzaten. Op maandag openden alle kranten met die uitspraak op de voorpagina. En denk maar niet dat er aandacht was voor de uitspraak van Theo van Gogh, waar dat een reactie op was. Nee zeg, het moet maar eens gezegd worden! Nuance is voor sukkels, toch?

Maar je zwijnt er mooi doorheen. Misschien dat je zelf een les kunt trekken uit deze hele kwestie. Neem eens een weekje vrij, en doe eens wat grondig zelfonderzoek: waarom zeg ik dat soort dingen eigenlijk? Wat is daar de oorzaak van?

Als je met dat zelfonderzoek bezig bent, vraag je dan ook eens in alle oprechtheid af waarom jouw uitspraak geen nieuws is. Verplaats je eens in de gemiddelde journalist, en de manier waarop redactionele keuzes tegenwoordig worden gemaakt, en probeer eens een antwoord te formuleren op de vraag waarom geen enkele krant in Nederland opschrijft dat jij, kamerlid, niet wil ontkennen dat Marokkanen genetisch crimineel zijn. Terwijl uitspraken van schooljongens en bezoekers van manifestaties, hoe geprovoceerd ook, wekenlang onderdeel van (tweede kamer) debat zijn.

Als je eruit bent, laat je dat dan even weten?

Oh, en welkom op maroc.nl Hier kun je de Marokkanen die jij zo graag publiekelijk beschimpt in het wild bestuderen! Dat is weer eens wat anders dan met 1 marokkaan in de gevangenis praten en daar een politieke visie op baseren. Wie weet, misschien durf je het na een jaartje of wat prikken aan om eens een avondje met echte marokkanen te gaan eten ofzo! Kijken of ze echt zo weinig respect voor de grondwet hebben als jij denkt. Kijken of ze jou wat respect voor de grondwet kunnen bijbrengen.

En troost je met de gedachte dat het feit dat je niet publiekelijk door de pers aan de schandpaal wordt genageld een gevolg is van:

- Doorgeslagen allochtonenbashingsdrang, veroorzaakt door jouw partij;
- Angst bij de media om rascisten te benoemen, uit angst voor demonisering - een woord dat is verzonnen door jouw partij;
- Redactioneel fatsoen van Theo van Gogh (die nog eens kritisch naar de uitzending keek) in de omgang met de LPF, iets waar Marokkanen en moslims geen recht op hebben volgens diezelfde Theo van Gogh, getuige de wijze waarop hij moslims wegzet als een vijfde colonne geitenneukers, ook weer in de opname waar jij bij aanwezig was;
- Het nieuwe dogma, door jouw partij gecreeerd. Moslims zijn slecht, marokkanen ook, wie anders beweert is gek en gevaarlijk, rascisme is 'zeggen wat je denkt', en wie daar niet aan mee wil doen is een landverrader.

Donna
26-01-04, 16:45
Geplaatst door freya
Heb het niet gezien, dus kan iemand die erbij was even vertellen hoe het ging?
Beantwoorde hij alleen een vraag met ja of nee? In dat geval lijkt hij me idd dom genoeg om het foute antwoord te geven en kan ik leven met dit excuus.

Wat heeft hij nu precies gezegd???
staat die uitzending ergens online?

Maarten v Poelgeest en hij waren in discussie over marokkanen die zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit.

Maarten v poelgeest wilde weten wat volgens Eerdmans de oorzaken waren van die criminaliteit. Na een non debatje vroeg maarten van poelgeest: maar denk jij soms dat marokkanen genetisch crimineel zijn (of een vraag van dergelijke strekking).

Eerdmand weigerde daarop in te gaan. Hij negeerde de vraag.

Van Poelgeest vroeg het nogmaals.

Hij gaf weer geen antwoord.

Van poelgeest vroeg het nogmaals, waarna Lennart Booij zei: geef eena antwoord op de vraag, zijn marokkanen genetisch crimineel?

En Joost Eerdmans trok een heel politiek incorrect gezicht, en zei: Nou, ik zeg geen nee! Daarna een uitdrukking van: ik zeg het gewoon, ha!

Toen ging er een siddering door de zaal. De discussie was daarvoor echt heel fel, maar werd plotseling een stuk rustiger. Eerdmans keek zelf een beetje bedremmeld uit zijn ogen, tsja, zeggen wat je ECHT denkt, daar komen misschien toch wel kleine brokjes van. Na de opname vroeg hij dan ook prompt aan de regie of ze dat deel eruit wilden knippen. Het antwoord was: nee. Daarna liep hij nog lang zenuwachtig rond, al pratend met allerlei mensen. Maar gek genoeg zonder zijn excuses aan te bieden aan de aanwezige marokkanen. Ook heeft hij tijdens de rest van de opname, die nog zeker een uur duurde, niets gezegd om die woorden terug te trekken of te nuanceren.

850
26-01-04, 17:18
Geplaatst door Donna
Van poelgeest vroeg het nogmaals, waarna Lennart Booij zei: geef eena antwoord op de vraag, zijn marokkanen genetisch crimineel?

En Joost Eerdmans trok een heel politiek incorrect gezicht, en zei: Nou, ik zeg geen nee!


Ik vind dit n andere strekking hebben dan het persbericht van maroc.nl
Als k het antwoord van Eerdmans in deze context zie is dat toch wat anders zoals het persbericht van maroc.nl ons doet geloven.

Donna
26-01-04, 17:33
Geplaatst door 850
Ik vind dit n andere strekking hebben dan het persbericht van maroc.nl
Als k het antwoord van Eerdmans in deze context zie is dat toch wat anders zoals het persbericht van maroc.nl ons doet geloven.


Wat is het nu dan?

Een grap?

850
26-01-04, 17:53
Geplaatst door Donna
Wat is het nu dan?

Een grap?

Nee dat niet maar het is naar mijn mening geen antwoordt dat hij gaf.
"Ik zeg geen nee " is nietszeggend en betekent niet hetzelfde als:
"In deze setting liet Eerdmans zich verleiden om een uitspraak te doen waarin hij stelde dat de criminaliteit onder Marokkanen het gevolg zou zijn van hun genetische profiel ."

Bart.NL
26-01-04, 19:25
Geplaatst door Amchoum
... De integratie is mislukt in Nederland omdat de overheid en de staat te hoge eisen stellen, ze willen dat wij, De Etnische Minderheid, gewoon onze cultuur en ons geloof gaan verwaarlozen en dan voor een nieuwe vorm van leven gaan kiezen in een Zionistische en Fasistische samenleving. Ik vind dat als je naar Nederland komt als een imigrant, je gewoon je eigen geloof en je eigen cultuur en je eigen nationalitiet moet kunnen behouden, de Nederlandse taal leren kan nog wel, maar dat je mensen gaat opdragen om hun geloof en hun roots te gaan vergeten, dan ben je gewoon racistisch bezig.

Archoum,

Het is wel zo netjes dat je, wanneer je van plan bent om te blijven, jezelf aanpast aan de omgeving zodat je daarmee geen problemen krijgt. Dat wil niet zeggen dat je je eigen geloof moet verwaarlozen.

Als je hier wilt blijven wonen, moet je volgens mij ook kiezen voor het Nederlanderschap en de grondbeginselen van de Nederlandse maatschappij. Als je Nederland een fascistische samenleving vindt, vind je de grondbeginselen van Nederland niet goed.

Ik denk dat je in de nabije toekomst moet kiezen tussen Nederland en Marokko, dus het is verstandig om daar nu vast over na te denken.

Racistisch is dat absoluut niet. Eerder is het omgekeerde waar. Waarom zouden grondbeginselen en gedragsregels alleen gelden voor Nederlanders en niet voor jou? Dat zou pas racistisch zijn.

Vriendelijke groet,

Bart

Zwarte Schaap
26-01-04, 22:36
Geplaatst door J. Eerdmans
Reactie van Tweede Kamerlid van de LPF Joost Eerdmans op het persbericht op Maroc.NL

http://www.tweedekamer.nl/leden_commissies_fracties/griffie_lfc/foto/7677.jpg (http://www.tweedekamer.nl/leden_commissies_fracties/leden/index.jsp)

Gisteravond in het proef-programma Vragen om Moeilijkheden van Theo van Gogh heb ik helaas in de hectiek en de chaos van het gesprek een volledig verkeerd antwoord gegeven op een vraag van Lennart Booij aan mij n.a.v. een opmerking van Maarten van Poelgeest over genen en criminaliteit.

Ik wil graag rectificeren en duidelijk stellen dat ik een verband tussen genen en criminaliteit niet zie. Ik koos het verkeerde antwoord en dat betreurde ik direct na afloop van de pilot al zeer. Als je de uitzending terugkijkt zie je dat ook, denk ik.

Ik vind dat de botsing van de Marokkaanse-Islamitische cultuur en de dominante Nederlandse cultuur hier in Nederland de voornaamste reden is voor niet-integratie en vormen van criminaliteit. Niet de genen, want dat zou betekenen dat elke Marokkaan per definitie crimineel is, hetgeen uiteraard niet zo is. Ik heb dit niet zo willen zeggen en heb daar spijt van. Excuses aan een ieder die hier aanstoot aan heeft genomen.

Joost Eerdmans,
23 januari 2004

Meneer Joost,

Wat bedoel je met dat je een verkeerde antwoord koos? Verkeerd in de zin dat het jou slecht uitkomt of verkeerd in de zin van dat je iets zei wat je niet wilde kiezen?

Mijns inziens is zo een antwoord juist heel bewust gekozen. Ten eerste de presentator heeft je tot 3 maal toe gevraagd om een antwoord te geven. Je hebt dus de tijd gehad om na te denken. Ten tweede het antwoord wat jij formuleerde, formuleer je niet zo maar uit de losse pols. Zo een antwoord is mijns inziens weloverwogen gekozen om een directe ja (waardoor je immers anders meteen tot foute persoon bestempeld zou worden) op de bewuste vraag uit de weg te gaan.

Ik vind je uitleg dus nog steeds niet bevredigend en zit ik nog steeds met de vraag waarom jij zo denkt? Is het omdat je dat echt gelooft of is het zo omdat je in je bravoure je stemmers niet voor het hoofd wilde stoten?

Verder kom je met een futantwoord over Marokkaans-Islamitische cultuurbotsing. Waarom zei je dat daar dan niet meteen toen ze je die vraag over genen stelden? Het komt bij mij over als een zwak excuus dat meer dient om ons van de kern van de zaak af te leiden.

Verder kom je niet overtuigend over omdat je al veel langer de pik op de Marokkanen en moslims schijnt te hebben.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan.

1) Dat je al een hele tijd als Kamerlid pleit voor hogere straffen, en een harde aanpak van criminele Marokkanen.

2) Dat je vindt dat het inmiddels de 3e generatie Marokkanen die het zijn die er een hobby van hebben gemaakt om keer op keer de politie uit te dagen en medeburgers te beroven van hun spullen.
Hun terreur op straat gaat vaak gepaard met bedreiging en intimidatie en gaat door in café's, zwembaden, trams, bussen en treinen maar ook in bioscoopzalen, taxi's en zelfs ziekenhuizen. Waarom? Omdat ze er lol in hebben.

3) Je zegt ook dat men moet stoppen met het bemoederen, vergoelijken en vertroetelen van de Marokkaanse en Antilliaanse gemeenschap. Burgemeester Cohen gaat na elke ordeverstoring theedrinken bij de gemeenschap en komt tot de conclusie dat ‘het sommigen echt niet lekker zit'.

4) Je eiste dat de demonstratie tegen politiegeweld naar aanleiding van het doodschieten van Driss, verboden moest worden.

5) Het feit dat jij als één van de verontruste politici(samen met Wilders en Hirsi Ali van de VVD), het AEL graag verboden zien, het liefst door het Europese Hof.

6) Het feit dat jij in oktober 2003 één van diegenen bent geweest die een initiatiefwetsvoorstel verdedigde om ambtenaren te verbieden tijdens werktijd zichtbaar religieus getinte kleding te dragen zoals hoofddoeken, tulbanden en keppeltjes.

Ik vind het treurig dat jij als domineeszoon juist probeert te scoren achter de rug om van anderen die zich minder goed kunnen verdedigen. Van een intelligent persoon zou je wat anders verwachten. Ik geloof niet dat jij een slecht persoon bent alleen je hoort niet thuis bij het LPF en de rol die je daarbij speelt. Jij kunt Nederland op veel betere wijze dienen.

Oké nu over Marokkaanse-Islamitische cultuur (sommige wetenschappers noemen dat het moderne racisme die subtiel discriminatie via cultuurverschillen legitimeert).

Ten eerste Marokkanen zijn statistisch gezien nooit het crimineels geweest. Het criminaliteitscijfer van Antilianen en Surinamers zijn in absolute alsook in relatieve percentages altijd hoger geweest dan de Marokkanen. Ik neem aan dat de Surinamers en Antilianen geen moslims zijn en al in het thuisland met de Nederlandse taal en cultuur kennis hadden gemaakt.

Hoe verklaar je dit dan, dat mensen waarvan je verwacht dat hun geloof en cultuur minder botsingen zou kunnen veroorzaken, juist meer botsingen vertoont dan zij die zogenaamd nog veel verder afstaan van de zogenaamde Nederlandse taal, cultuur en geloof?

Verder zijn de relatieve percentages omtrent criminaliteit Marokkanen pas te zien op de vijfde plaats. In relatieve getallen zijn de Antilianen, Surinamers, Somaliërs en ex-Joegoeslaven/Oost-Europeanen hoger op de ladder wat criminaliteit betreft.

Ten tweede Marokkanen die het minst geïntegreerd zijn en het meest aan het geloof doen, komen het minst voor in de criminaliteitsstatistieken. Dat zijn namelijk onze ouders. Hoe verklaar je dat?

Als ik de statistieken erbij haal lijkt het mij juist eerder dat des te minder je geïntegreerd bent en daarnaast ook nog moslim bent, je de minste kans hebt om in de criminaliteitsstatistieken voor te komen, immers van de allochtone bevolking in Nederland komen de moslims (Turken en Marokkanen), wat betreft de criminaliteitscijfer, in de laagste regionen voor.

Wat is het achterliggende idee om de oorzaken in cultuur te zoeken? Als een cultuur 'achterlijk' wordt verklaard, rechtvaardigt dat de achterstelling van een bepaalde groep. Uw eerder genoemde initiatieven spreken boekdelen.

Daarin past uw uitspraak dat u vindt dat de botsing van de Marokkaanse-Islamitische cultuur en de dominante Nederlandse cultuur hier in Nederland de voornaamste reden is voor niet-integratie en vormen van criminaliteit. Elke criminoloog weet dat de sociaal-economische positie de voornaamste reden is voor een hogere criminaliteitscijfer.

Bij allochtonen kun je dit aanvullen met uitsluiting van de arbeidsmarkt en/of moeilijke toegang tot die arbeidsmarkt en allerlei vormen van discriminatie. Bij Marokkanen kun je er als bonus nog de langdurige onterechte stigmatisering in de media en politiek bij optellen. Deze stigmatisering gaat elke dag onverminderd door. De aangewakkerde moslimhaat en de redenen ervoor laat ik maar achterwege.

Weet je wat het is, door uw soort uitspraken en het klimaat waarin Nederland verkeert, beginnen mijn goede herinneringen van Nederland steeds meer te vervagen en dan denk ik ..... mijn leven hier is nutteloos geworden.


Zwarte Schaap

000NobelPrizes
26-01-04, 23:46
Geplaatst door Zwarte Schaap


Weet je wat het is, door uw soort uitspraken en het klimaat waarin Nederland verkeert, beginnen mijn goede herrineringen van Nederland steeds meer te vervagen en dan denk ik ..... mijn leven hier is nutteloos geworden.


Zwarte Schaap [/B]
oh Schaap, je gaat weg! Wat een heerlijk nieuws! Met mij zullen zovelen van uw vermeende volgelingen de feestvuren ontsteken.
Zullen ze dan eindelijk van dat prekerige getetter af zijn dat gij in uwen eeuwigen middeleeuwschen goedheid beschouwde als de redding voor dit verderfelijke land? En voor den slachtoffers die in den diabolische klauwen van dezen landstreek zijn vervat tot in de brandenden hel der eeuwigheid?

Oh verhip, moest die laatste zin andersom?

Never mind. Dag Schaap. Stuur nog 's een kaartje uit je happy country, als je de corruptie-porto tenminste kan ophikken.

Zwarte Schaap
27-01-04, 00:13
Geplaatst door 151 NobelPrizes
oh Schaap, je gaat weg! Wat een heerlijk nieuws! Met mij zullen zovelen van uw vermeende volgelingen de feestvuren ontsteken.
Zullen ze dan eindelijk van dat prekerige getetter af zijn dat gij in uwen eeuwigen middeleeuwschen goedheid beschouwde als de redding voor dit verderfelijke land? En voor den slachtoffers die in den diabolische klauwen van dezen landstreek zijn vervat tot in de brandenden hel der eeuwigheid?

Oh verhip, moest die laatste zin andersom?

Never mind. Dag Schaap. Stuur nog 's een kaartje uit je happy country, als je de corruptie-porto tenminste kan ophikken.

Meid ik ben even met iets serieus bezig, laat dergelijke commentaar voor andere threads aub.

Mocroboy
27-01-04, 08:41
Ik ben heel tevreden dat meneer Eerdmans zijn excuses heeft aangeboden, weinig mensen zijn zo dapper om op hun (verkeerde) uitspraken terug te komen.

mrz
27-01-04, 10:57
"In deze setting liet Eerdmans zich verleiden om een uitspraak te doen waarin hij stelde dat de criminaliteit onder Marokkanen het gevolg zou zijn van hun genetische profiel."

Hmm ben dan wel geen marokaan maar dan zou ik wel behoorlijk crimineel moeten zijn... :mad:

http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=99994604

TonH
27-01-04, 11:42
Geplaatst door mrz
Hmm ben dan wel geen marokaan maar dan zou ik wel behoorlijk crimineel moeten zijn... :mad:

http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=99994604


Eehhh?! :confused:


http://www.newscientist.com/img/hd/nslogo760.jpg


Sorry! This section of Newscientist.com is unavailable at the current time - every effort is being made to get it back up and running as quickly as possible.

Please try again soon.

The New Scientist Webteam

NewScientist.com Home

NewScientistJobs.com

New Scientist Archive

Subscribe to New Scientist

000NobelPrizes
27-01-04, 14:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Meid ik ben even met iets serieus bezig, laat dergelijke commentaar voor andere threads aub.

Ja sorry: ik vergeet steeds dat jij als enige jezelf serieus neemt.

Puk
27-01-04, 14:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Meid ik ben even met iets serieus bezig, laat dergelijke commentaar voor andere threads aub.

MENSEN!! Wil iedereen Schaap even met rust laten?!

Schaap is met iets serieus bezig!

Wij vragen ons natuurlijk af waarmee Schaap dan zo serieus bezig is...

Zijn hoofddoekje netjes strikken?
Zijn baard slijpen?

Suggesties?

Zwarte Schaap
27-01-04, 14:38
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ja sorry: ik vergeet steeds dat jij als enige jezelf serieus neemt.

De laatste keer dat zulke zaken niet serieus genomen werden heeft het geleid tot een unieke gebeurtenis in de westerse beschaving.

Puk
27-01-04, 14:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
De laatste keer dat zulke zaken niet serieus genomen werden heeft het geleid tot een unieke gebeurtenis in de westerse beschaving.

Je ging werken.

Mocroboy
27-01-04, 22:13
Geplaatst door Puk
Je ging werken.
:D

Al Sawt
29-01-04, 00:16
Geplaatst door Mocroboy
Ik ben heel tevreden dat meneer Eerdmans zijn excuses heeft aangeboden, weinig mensen zijn zo dapper om op hun (verkeerde) uitspraken terug te komen. Eerdmans, probeert alleen zijn vijge lijf te redden.

Dus het valt reuze mee, met die dapperheid.

Al Sawt
29-01-04, 00:18
Persoonlijk vind ik Eerdmans, een politicus met uitstekende capaciteiten.

Alleen jammer, dat hij zich meer als een populist laat gelden en zijn beweringen niet hard maakt.

Mocroboy
29-01-04, 09:15
Geplaatst door Al Sawt
Eerdmans, probeert alleen zijn vijge lijf te redden.

Dus het valt reuze mee, met die dapperheid.
Hij had het ook gewoon kunnen laten overwaaien, behalve hier op het prikbord heb ik er nergens iets over gehoord of gelezen.

AliGGG
29-01-04, 13:53
Reactie van Tweede Kamerlid van de LPF Joost Eerdmans op het persbericht op Maroc.NL



Gisteravond in het proef-programma (maak niet uit theo ) het is maar een proef-programma, je kan er fouten mee oplopen <<<<<<<<<<<< maar in het echte programma moet je geen fouten maken anders ben ik weer de hele dag bezig hier op maroc.nl met het discueren over het 2de spijt progra :wohaa: mma ik wens iedereen een goede gezonde offerfeest en groeten van nador mensen het was heel leuk deze week moooi was ook in casablanca geweest maar ja daar waren ze nog aan het opruimen van die shit met het doden van franse consulaat en de joodse thalla beslama Ali G van maroc.nl wel voice oke doei

arsamatoria
30-01-04, 16:13
Geplaatst door Puk
MENSEN!! Wil iedereen Schaap even met rust laten?!

Schaap is met iets serieus bezig!

Wij vragen ons natuurlijk af waarmee Schaap dan zo serieus bezig is...

Zijn hoofddoekje netjes strikken?
Zijn baard slijpen?

Suggesties?

Het Amerikaans-Westerse vernunft viert hoogtij! Sjonge jonge wat maak jij jezelf belachelijk. Al doe ik je op dit moment meer dan eer aan door je een stukje van mijn energie te gunnen. Beschouw het dan maar als een vroeg stukje liefdadigheid in 2004.
Oh ja, ik ga even m'n baard slijpen en een zelfmoordactie plannen, ondertussen lach ik me dood om dit sterk staaltje serieuze nonsens.
God please bless America because lately their blessings have been showing a scarcity similar to the number of polar bears in the Sahara desert.

:lol:

Puk
30-01-04, 17:02
Geplaatst door arsamatoria
Het Amerikaans-Westerse vernunft viert hoogtij! Sjonge jonge wat maak jij jezelf belachelijk. Al doe ik je op dit moment meer dan eer aan door je een stukje van mijn energie te gunnen. Beschouw het dan maar als een vroeg stukje liefdadigheid in 2004.
Oh ja, ik ga even m'n baard slijpen en een zelfmoordactie plannen, ondertussen lach ik me dood om dit sterk staaltje serieuze nonsens.
God please bless America because lately their blessings have been showing a scarcity similar to the number of polar bears in the Sahara desert.

:lol:

Pas maar op dat je jezelf niet verwondt bij het slijpen van je baard.

En je dood lachen bij het plannen van een zelfmoordactie is op z'n minst... niet handig. Maar laat ik je niet afleiden...

Ghazi
30-01-04, 17:28
Geplaatst door Al Sawt
Wil je graag nader verklaren, waarom je van mening bent dat de Marokkaanse-Islamitische cultuur ten grond slag ligt aan de criminaliteit?

En hoe verklaar je de criminaliteit onder de Antiliaanse jongeren en de lage criminaltiteit onder Turkse jongeren? Besef wel dat de Turkse cultuur, veel overeenkomsten heeft met de Marokkaanse cultuur.

Negerbloed? Het is immers genetisch. De man spreekt zich zelf tegen. Gisteren ras/DNA, nu cultuur/geloof. Misschien is hij zelf een halfbloed van Tronder, Hallstatt, Falisch etc.

arsamatoria
30-01-04, 17:29
Geplaatst door Puk
Pas maar op dat je jezelf niet verwondt bij het slijpen van je baard.

En je DOOD lachen bij het plannen van een ZELFMOORDactie is op z'n minst... niet handig. Maar laat ik je niet afleiden...

Toe maar, captain america beschikt ook nog eens over het vermogen woordspeling te kunnen bemerken. Sorry captain ik heb je ietsjes onderschat, my bad, let's blame it on the terrorists.

Puk
30-01-04, 17:32
Geplaatst door arsamatoria
Toe maar, captain america bechikt ook nog eens over het vermogen woorspeling te kunnen bemerken. Sorry captain ik heb je ietsjes onderschat, my bad, let's blame it on the terrorists.

Komt goed. Wordt aan gewerkt...

Zwarte Schaap
14-10-05, 00:12
Geplaatst door J. Eerdmans
Reactie van Tweede Kamerlid van de LPF Joost Eerdmans op het persbericht op Maroc.NL

http://www.tweedekamer.nl/leden_commissies_fracties/griffie_lfc/foto/7677.jpg (http://www.tweedekamer.nl/leden_commissies_fracties/leden/index.jsp)

Gisteravond in het proef-programma Vragen om Moeilijkheden van Theo van Gogh heb ik helaas in de hectiek en de chaos van het gesprek een volledig verkeerd antwoord gegeven op een vraag van Lennart Booij aan mij n.a.v. een opmerking van Maarten van Poelgeest over genen en criminaliteit.

Ik wil graag rectificeren en duidelijk stellen dat ik een verband tussen genen en criminaliteit niet zie. Ik koos het verkeerde antwoord en dat betreurde ik direct na afloop van de pilot al zeer. Als je de uitzending terugkijkt zie je dat ook, denk ik.

Ik vind dat de botsing van de Marokkaanse-Islamitische cultuur en de dominante Nederlandse cultuur hier in Nederland de voornaamste reden is voor niet-integratie en vormen van criminaliteit. Niet de genen, want dat zou betekenen dat elke Marokkaan per definitie crimineel is, hetgeen uiteraard niet zo is. Ik heb dit niet zo willen zeggen en heb daar spijt van. Excuses aan een ieder die hier aanstoot aan heeft genomen.

Joost Eerdmans,
23 januari 2004


Thorbeckeprijs voor LPF-Kamerlid Eerdmans

DEN HAAG - LPF-Tweede-Kamerlid Eerdmans heeft de Thorbeckeprijs gewonnen, een onderscheiding voor de meest welsprekende politicus. De prijs is afkomstig van de Universiteit Leiden. De jury prijst de duidelijke taal van Eerdmans .

Vorig jaar won ChristenUnie-voorman Rouvoet. Andere genomineerden dit jaar waren onder anderen de PvdA'ers Samsom en Wolfsen en de VVD'er Aptroot. Eerdmans, die niet bij de uitreiking aanwezig kon zijn, liet donderdag weten zeer vereerd te zijn met de onderscheiding. „Mijn streven is steeds zo duidelijk mogelijk te zijn, zonder al te veel omhaal van woorden.” Eerdmans probeert zich in het politieke debat steeds bewust te zijn van zijn taal en ook collega's daarop te wijzen. „Soms dreigt een debat te verzanden en weet niemand meer waarover het gaat. Dan is het nodig iedereen weer bij de les te krijgen.”

De LPF'er zegt zich wel te kunnen vinden in de constatering van de jury dat Eerdmans aan vlerkerigheid heeft verloren en daardoor aan scherpte heeft gewonnen in het politieke debat. „Ach, een beetje vlerkerigheid kan soms geen kwaad. Ik blijf assertief zonder dat ik mijn boekje ooit te buiten ben gegaan.”


Bron: Telegraaf 13/10/05

In het AD: Eerdmans zegt wat hij vindt. Punt uit. ,,De nuance zoeken ze maar bij GroenLinks.’’ Hij is een vlerk, zegt hij. Maar wel een die nooit onder de gordel slaat.

~Panthera~
14-10-05, 02:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Thorbeckeprijs voor LPF-Kamerlid Eerdmans

DEN HAAG - LPF-Tweede-Kamerlid Eerdmans heeft de Thorbeckeprijs gewonnen, een onderscheiding voor de meest welsprekende politicus. De prijs is afkomstig van de Universiteit Leiden. De jury prijst de duidelijke taal van Eerdmans .

Vorig jaar won ChristenUnie-voorman Rouvoet. Andere genomineerden dit jaar waren onder anderen de PvdA'ers Samsom en Wolfsen en de VVD'er Aptroot. Eerdmans, die niet bij de uitreiking aanwezig kon zijn, liet donderdag weten zeer vereerd te zijn met de onderscheiding. „Mijn streven is steeds zo duidelijk mogelijk te zijn, zonder al te veel omhaal van woorden.” Eerdmans probeert zich in het politieke debat steeds bewust te zijn van zijn taal en ook collega's daarop te wijzen. „Soms dreigt een debat te verzanden en weet niemand meer waarover het gaat. Dan is het nodig iedereen weer bij de les te krijgen.”

De LPF'er zegt zich wel te kunnen vinden in de constatering van de jury dat Eerdmans aan vlerkerigheid heeft verloren en daardoor aan scherpte heeft gewonnen in het politieke debat. „Ach, een beetje vlerkerigheid kan soms geen kwaad. Ik blijf assertief zonder dat ik mijn boekje ooit te buiten ben gegaan.”


Bron: Telegraaf 13/10/05

In het AD: Eerdmans zegt wat hij vindt. Punt uit. ,,De nuance zoeken ze maar bij GroenLinks.’’ Hij is een vlerk, zegt hij. Maar wel een die nooit onder de gordel slaat.

:handbang:

Swoesie
14-10-05, 02:11
Zomaar een observatie..............

De motivatie voor dit soort uitingen; Is het creëren van een kunstmatige en virtuele kooi in de samenleving voor bepaalde bevolkingsgroepen. In dit geval zijn het de Islamitische gelovigen. Dit is denk ik een Wezenlijk verschil: De Islam en de Moslim zijn net zo Divers als De Islam en de Marokkaanse cultuur. ?

Opmerkelijk vind ik wel dat de Cultuurmensen zich zo hebben verschanst in hun eigenwijsheid en zijn doof voor de stem van de Waarheid en het Gezonde verstand. Deze samenlevingen hebben hun gezond verstand vertroebeld met hun eigen Wetten en Regels en zijn daardoor altijd in Tweestrijd met Zichzelf.

Love~Peace…