PDA

Bekijk Volledige Versie : demonstratie van 200 moslims



Maslov
24-01-04, 16:31
DEN HAAG - Een groep van ongeveer tweehonderd mensen demonstreert zaterdagmiddag in Den Haag tegen het aanstaande verbod op het dragen van hoofddoekjes in Frankrijk. De betogers, mannen, vrouwen met hoofddoek, kinderen en een groep Sikhs, zijn uit het hele land naar Den Haag gekomen.

Ze verzamelden in de voormiddag op het Malieveld en trekken later naar de ambassade van Frankrijk om hun ongenoegen te uiten over het hoofddoekjesverbod. De aanwezigen dragen spandoeken met zich mee met teksten als ‘De ware vrijheid is een vrijheid van keuze’.

De actiegroep voor vrijheid van religie en expressie vindt dat Frankrijk de verkeerde middelen kiest om de secularisatie te waarborgen. Het nieuwe wetsvoorstel tast volgens de initiatiefnemers van de demonstratie de essentie van de democratie aan.




Die andere ca 799.800 kan het niet zoveel schelen.

850
24-01-04, 16:37
200 is bar weinig.
Kvermoed dat er te snel n demo is ge-de-organiseerd en er te weinig promotie aan vooraf is gegaan.

Waterval
24-01-04, 17:14
Geplaatst door Maslov



Die andere ca 799.800 kan het niet zoveel schelen.

Yep :duim:


Net als al die andere Nederlanders die niet in verzet kwamen tegen de Duitsers destijds..



:moe:

Maslov
24-01-04, 17:19
hahaha, goede vergelijking Waterval

vgeld
24-01-04, 18:15
Geplaatst door Maslov
DEN HAAG - Een groep van ongeveer tweehonderd mensen demonstreert zaterdagmiddag in Den Haag .....

Parlementariërs, ministers, publieke omroepen, wetenschappers (uit de Universiteit van Leiden) ....en allemaal betaald met het geld van de gemeenschap om zich bezig te houden met de hoofddoek.!!
Omstreeks 15:00 uur zat ik in de tram en ik schat dat het minder dan 100 waren.
Zo zie je maar, het kan 99,9% moslims geen kunt schelen wat er in Den Haag wordt gezegd. Als de moslims het wel belangrijke hadden gevonden dan was het Malieveld …etc.

MizZzli
25-01-04, 17:20
T waren er 500 :cheefbek:

Ik vind het een prestatie voor een groepje studenten die met het weinige tijd naast hun studie, in 2 weken tijd de romslomp eromheen heeft kunnen regelen.

Het was een demo tegen het verbod van religieuze uitingen door een staat die dictatoriale trekjes vertoond door aan baarden, hoofddoeken, kruisjes, keppels, tulbanden, pijpekrulletjes en weet ik wat allemaal wil komen zitten.


Vgeld, je praat wartaal. Explain again.

Julien
25-01-04, 18:10
hahahahahaha 200 maar liefst.

Nou, Frankrijk schrikt zich een beroerte! Chirac kreeg bijna een hartaanval: NEDERLANDERS demonstreren tegen Franse wet, opkomst: 200 mensen. :maf3:

MizZzli
25-01-04, 18:30
:rolleyes:

Deze NLérs hadden niet de illusie dat JC's dictatoriale botte hoofd op ene of andere manier te doordringen was. Chill... [-Wv-]

Julien
25-01-04, 18:36
Geplaatst door MizZzli
:rolleyes:

Deze NLérs hadden niet de illusie dat JC's dictatoriale botte hoofd op ene of andere manier te doordringen was. Chill... [-Wv-]

:D dus het zijn kortom mensen die nix te doen hebben en geilen op demonstreren. Nou, ik gun iedereen hun plezier hoor ;) maar JC botte hoofdje ligt daar niet wakker van

Abdul Karim
25-01-04, 18:43
Geplaatst door Julien
hahahahahaha 200 maar liefst.

Nou, Frankrijk schrikt zich een beroerte! Chirac kreeg bijna een hartaanval: NEDERLANDERS demonstreren tegen Franse wet, opkomst: 200 mensen.

Had je er meer verwacht, of liever gehad dat er helemaal geen demonstratie zou zijn.

Waterval
25-01-04, 18:43
Geplaatst door Julien
:D dus het zijn kortom mensen die nix te doen hebben en geilen op demonstreren. Nou, ik gun iedereen hun plezier hoor ;) maar JC botte hoofdje ligt daar niet wakker van


Jij had eigenlijk ook moeten gaan demonstreren, aangezien de aars van JC jouw hoofdbedekking vormt.

:D

MizZzli
25-01-04, 18:46
Geplaatst door Julien
:D dus het zijn kortom mensen die nix te doen hebben en geilen op demonstreren. Nou, ik gun iedereen hun plezier hoor ;) maar JC botte hoofdje ligt daar niet wakker van

Weet jij als allochtoon van Franse origine wel wat steun betuigen betekent?

Wat 500 mensen hebben laten zien, leeft in duizenden voud bij veel meer andere mensen!


Het komt er op het volgende neer en dat is de democratie zoals die in Frankerijk wordt gebezigd een farce is, en dat ondersteuners zoals jij, de Ich habe nicht gewüst (- erase them all) generatie zal vormen over een aantal decennia! Be proud of yr self :duim: . Je gaat geschiedenis schrijven.

Julien
25-01-04, 18:54
Geplaatst door MizZzli
Weet jij als allochtoon van Franse origine wel wat steun betuigen betekent?

Wat 500 mensen hebben laten zien, leeft in duizenden voud bij veel meer andere mensen!


Het komt er op het volgende neer en dat is de democratie zoals die in Frankerijk wordt gebezigd een farce is, en dat ondersteuners zoals jij, de Ich habe nicht gewüst (- erase them all) generatie zal vormen over een aantal decennia! Be proud of yr self :duim: . Je gaat geschiedenis schrijven.

ahahah het wordt steeds grappiger. nu zijn die demonstranten opeens heiligen die tegen het grote 'kwaad' Frankrijk moeten strijden :maf2:

Kom op zeg! Ik blijf deze gasten gewoon hypocriet vinden omdat ze alleen demonstreren als een WESTERS land iets doet want hun niet zint, maar ik heb ze nog nooit zien demonstreren over de misstanden in landen als Iran..

850
25-01-04, 18:57
Geplaatst door Julien
ahahah het wordt steeds grappiger. nu zijn die demonstranten opeens heiligen die tegen het grote 'kwaad' Frankrijk moeten strijden :maf2:

Kom op zeg! Ik blijf deze gasten gewoon hypocriet vinden omdat ze alleen demonstreren als een WESTERS land iets doet want hun niet zint, maar ik heb ze nog nooit zien demonstreren over de misstanden in landen als Iran..

:duivels: Hoe weet jij dat ze nooit demonstreren over de misstanden in landen als Iran? Ken je ze persoonlijk?

Julien
25-01-04, 18:57
Geplaatst door Waterval
Jij had eigenlijk ook moeten gaan demonstreren, aangezien de aars van JC jouw hoofdbedekking vormt.

:D '

ik heb nog nooit gedemonstreerd om Frankrijk steun te betuigen, ik vind dat namelijk onzin want als je je "broederschap" persé wil uiten dan doe je dat volgens mij niet door met zn 200en te gaan demonstreren in het buitenland.. dat heeft toch geen zin?

Maar goed, ik ben voor de demcratie en deze mensen mogen demonstreren wat ze willen als ze daar gelukkig van worden.

A. Karim, ik had het liefst gewild dat deze demonstranten zich hadden verdiept in Frankrijk. Want dan hadden ze namelijk niet meer HOEVEN te demonstreren!

Abdul Karim
25-01-04, 19:17
Geplaatst door Julien


A. Karim, ik had het liefst gewild dat deze demonstranten zich hadden verdiept in Frankrijk. Want dan hadden ze namelijk niet meer HOEVEN te demonstreren!

Denk dat niemand tegen of juist voor iets kan zijn als hij/zij niet weet wat het inhoudt.

Julien
25-01-04, 22:48
Geplaatst door Abdul Karim
Denk dat niemand tegen of juist voor iets kan zijn als hij/zij niet weet wat het inhoudt.

Als die mensen zich hadden verdiept in de Franse geschiedenis, de Franse grondwet, de Franse staatsvorm en de Franse cultuur.. dan hadden ze kunnen zien dat Frankrijk in z'n recht staat.

Maslov
25-01-04, 23:05
Een volk heeft toch zelfbeschikkingsrecht?

Als Frankrijk en andere Europese landen op democratische wijze tegen het dragen van opzichtige religieuse uitingen stemt, dan is dat toch hun goed recht.
Dat is toch hetzelfde als dat Iran ervoor stemt dat de hoofddoek WEL gedragen MOET worden?

observer
26-01-04, 23:52
Kom op zeg! Ik blijf deze gasten gewoon hypocriet vinden omdat ze alleen demonstreren als een WESTERS land iets doet want hun niet zint, maar ik heb ze nog nooit zien demonstreren over de misstanden in landen als Iran.. leukste was nog de man die terwijl hij in een demonstratie liep mbt de vrijheid een hoofdoek te dragen liep te vertellen dat het een religieuze plicht was

vrijheid eisen om iet verplicht te doen

zucht :confused:

000NobelPrizes
27-01-04, 00:00
lets klopt er ook niet aan deze textiel-oorlog.
De optocht van de meisjes die er helemaal geen zin in hebben, in die malle lap op hun kanis. Maar enfin. De regering van Frankrijk heeft in hun voordeel besloten. Wat zullen de macho's daar moeite mee hebben. Ik lach me helemaal suf.