PDA

Bekijk Volledige Versie : Spreiding en integratie



Julien
24-01-04, 19:36
'Allochtone leerlingen verplicht spreiden'

HILVERSUM - Een overgrote meerderheid van de Nederlanders vindt islamitische scholen slecht voor de integratie en is voor verplichte spreiding van leerlingen door de overheid. Dat blijkt zaterdag uit een onderzoek van TNS/Nipo in opdracht van het EO-programma Knevel op Zaterdag.

Verplichte spreiding is voor 69 procent van de 1068 ondervraagden in het representatieve onderzoek een acceptabele oplossing, 84 procent vindt islamitische scholen slecht voor de integratie. Bijna de helft vindt ook dat islamitische scholen aanzetten tot haat, 70 procent is tegen de oprichting van nieuwe scholen met die signatuur.

Opvallend is dat ook bijna een op de drie vindt dat christelijk-orthodoxe scholen aanzetten tot haat, tweederde vindt dat die scholen in elk geval niet bijdragen aan de integratie.

----

Wat een bullshit weer. Rotterdam is al gewoon voor 60% allochtoon, zelfde geldt voor Amsterdam en andere grote steden. Wou je die kinderen dan laten spreiden op het platteland?! :confused:
Ik zie echt niet waarom je niet zou kunnen integreren als je vrienden allemaal allochtoon zijn in de klas. Ik heb nog nooit een klas gezien die helemaal uit 1 nationaliteit bestond...

Wel vind ik dat islamitische/ reformatorische/ joodse scholen de integratie niet echt helpen.. want deze mensen blijven wel in hun eigen (geloofs)groepje zitten en komen nauwelijks in contact met de 'boze' wereld.