PDA

Bekijk Volledige Versie : Nova gisteren,hoezo walgelijk?!



taouanza
25-01-04, 20:33
Nova had een item over hoge aantal allochtone vrouwen in de wao.
Maar gister hadden ze een uitzondering op die regel.Een schoonmaakbedrijf van een Marokkaanse vrouw.
Die heel veel deed voor haar personeel zoals gratis curcussen en kinderopvang.Het ziekteverzuim bij deze bedrijf was zeer laag. De werknemers hadden het errug naar hun zin.Ja dat kan inderdaad.

Maar goed er werd een link gelegd met die anderen allochtone vrouwen die wel in de WAO zitten en heel moeilijk weer aan de bak komen.Overigens ook schoonmaaksters.
Nou die link dat was vreemd, zeer vreemd.
Het ging namelijk van ziekteverzuim naar hoofddoek.
Tja hoe verzin je het?!:
Je moet er maar op komen. :moe:
Want waarom reïntegreren allochtone vrouwen moeilijk?

A de taal
B de hoofddoek

Zeer interressante conclusies aangezien:l

A
De snelst groeiende groep WAOers zijn vrouwen, logisch dat een deel daarvan allochtoon is.

B
Er zijn allochtonen vrouwen die ander werk doen dan schoonmaak werk.(echt waar!)

C
Aangezien de hoofddoek (nog) niet verboden begrijp ik de link niet met het reïntegratieprobleem niet.Tot nu toe kom je hoofdoeken overal tegen.


Zo word een WAOprobleem in een oogwenk een hoofddoekprobleem.
Ik denk dat de meeste allochtone vrouwen hier geen boodschap aan hebben laat staan autochtone vrouwen.


Die Marokkaanse directrice had wel in een ding gelijk:Werknemers moeten het gevoel hebben dat ze serieus worden genomen.
Ik denk dat dat een oplossing is voor de WAO-issue zeker voor vrouwen.
Maar dezelfde vrouw weigert een vrouw met een hoofddoek een hoger positie te geven.Carriere of hoofddoek. Hoe serieus neem je dan je personeel?


Maar ik vond het geniaal hoor van NOVA. WAO abracadabra hoofddoek.:moe:

Tomas
25-01-04, 20:43
Geplaatst door taouanza
Maar dezelfde vrouw weigert een vrouw met een hoofddoek een hoger positie te geven.

Ja, je hebt gelijk. Was een vreemde sprong in de docu. Sloeg nergens op. Maar ik had dit niet begrepen. Weet je dat zeker?

Muslimaah
25-01-04, 20:46
Deden ze bij uitzending over Murat D ook.

Van leerling schiet leraar door naar integratie.

En toen linearecta naar de hoofddoek. Het oprukken van het moslim fundamentalisme.

850
25-01-04, 20:50
Geplaatst door taouanza

Maar dezelfde vrouw weigert een vrouw met een hoofddoek een hoger positie te geven.Carriere of hoofddoek. Hoe serieus neem je dan je personeel?



Ik dacht precies hetzelfde toen ik dat hoorde. Hoe kun je iemand serieus nemen als die persoon je ontmoedigd om n hoofddoek te dragen? Vreemde logica.
Door dit soort types worden werknemers met n hoofddoek geassioseerd met schoonmakers en laaggeschooldwerk. Zonde.

taouanza
25-01-04, 20:50
Geplaatst door Tomas
Ja, je hebt gelijk. Was een vreemde sprong in de docu. Sloeg nergens op. Maar ik had dit niet begrepen. Weet je dat zeker?

Ja dat zei ze tegen die meiden op de gang:''Je bent zo een mooie vrouw waarom draag je een hoofddoek?Ga je die later af doen want je weet je komt niet hoger.In Marokko is het ook zo.''
En dat ging ze verder toelichten op de bank: Communicatie onze klanten bla bla bla.


Het kwam er op neer ;Allochtone vrouwen spreken de taal niet en zijn schoonmaaksters en als ze hun hoofddoek ophouden blijven ze dat.:moe:

Joesoef
25-01-04, 20:56
Volgensmij werd er geen link gemaakt tussen hoofddoek en ziek zijn. Wel werd duidelijk gemaakt dat carriere maken met een hoofddoek is uitgesloten. Dat wil de klant niet. Weet je meteen hoe de klant over hoofddoeken denkt.

Ik heb er dus geen link van hoofddoek>ziek zijn uit kunnen halen .Wel alsof vrouwen met een hoofddoek niet meer zouden doen/ kunnen dan schoonmaken.

En natuurlijk dat nederlander met zijn hoofddoekvrees nogal bevooroordeeld is. Alsof zo een hoofddoek het gebrek aan hersens moet opvullen.

taouanza
25-01-04, 21:09
Geplaatst door Joesoef
Volgensmij werd er geen link gemaakt tussen hoofddoek en ziek zijn. Wel werd duidelijk gemaakt dat carriere maken met een hoofddoek is uitgesloten. Dat wil de klant niet. Weet je meteen hoe de klant over hoofddoeken denkt.

Ik heb er dus geen link van hoofddoek>ziek zijn uit kunnen halen .Wel alsof vrouwen met een hoofddoek niet meer zouden doen/ kunnen dan schoonmaken.

En natuurlijk dat nederlander met zijn hoofddoekvrees nogal bevooroordeeld is. Alsof zo een hoofddoek het gebrek aan hersens moet opvullen.


Dat zeggen ze natuurlijk niet direct.Men begon over reïntegratieproblemen en daarvoor werden twee redenen gegeven.1de taal en 2 de hoofddoek.

Maar al die vrouwen die wel de taal spreken en zelfs diplomas hebben en zelfs autochtoon zijn? Wat hebben zij met hoofddoek te maken?

Zowel die vrouwen die het naar hun zin hadden op hun werk als de vrouwen met reïntegratie problemen waren allochtone vrouwen die werken als schoonmaaksters en geen Nederlands praten.(in de uitzending van gister)
Hoe zit het met de rest?
De snelst groeiende groep WAOers zijn jonge vrouwen,dus allochtoon en autochtoon.En daar zitten ook juist veel hoog opgeleide vrouwen bij.

De uitzending eindigde met de hoofddoek als belemmering voor carriere en reïntegratie.
Een vreemde conclusie.

Men ziet het verbod op de hoofddoek als een bevrijding van de moslima.Tja dan moet je natuurlijk wel de zieligste eruit halen natuurlijk. Schoonmaaksters die de taal niet spreken.:moe:

Ik vind het gewoon walgelijk sneaky.

Muslimaah
25-01-04, 21:14
Misschien dat dit je een beetje aan het lachen maakt ondanks riool journalistiek van NOVA.

Persiflage (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=84613)

Ow sh.ips ik gebruik een moeilijk woord. Volgens andries en maslov kan dat niet in combi met hoofddoek, die geloven dat moslima's op dit forum mannen zijn :maf2:

taouanza
25-01-04, 21:18
Geplaatst door Muslimaah
Misschien dat dit je een beetje aan het lachen maakt ondanks riool journalistiek van NOVA.

Persiflage (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=1158034#post1158034post11580 34)

Ow sh.ips ik gebruik een moeilijk woord. Volgens andries en maslov kan dat niet in combi met hoofddoek, die geloven dat moslima's op dit forum mannen zijn :maf2:

Die heb ik al gezien ja.Weetje zo voel ik het echt zoals in die cartoon.

Maar Witlof en Andries die begrijpen dat echt niet hoor.Ze doen het echt voor ons bestwil.:rolleyes: