PDA

Bekijk Volledige Versie : Directie Nova College gegijzeld.



Royce
26-01-04, 10:21
De directie van het Nova College, te Haarlem, wordt op dit moment gegijzeld. De actie is bedoeld om de directie hetzelfde gevoel te geven, als zij de leerlingen geven.

De deuren van de gang, waarin de directie haar kantoor heeft, zijn met sloten vastgemaakt. De directie “moet” een “vrijwillige” bijdrage betalen als zij bevrijdt willen worden. Hoe vrijwillig is deze bijdrage nog?



Wij zijn vijf leraren die op verschillende ROC’s lesgeven. En met deze actie willen wij het Comité Studenten Rechten steunen met hun strijd tegen de ‘verplichte’ cursistenbijdrage.

Voor meer informatie kijk op www.studentenrechten.tk of mail naar [email protected] voor het telefoonnummer van één van de leraren.

Hieronder de brief die naar de directie van het Nova College is verstuurd.






Geachte directie van het Nova College,



Vandaag om 10.00 uur hebben wij u hetzelfde gevoel gegeven, als de leerlingen op u school hebben.

Ondanks dat de Minister van onderwijs, in de persoon van staatssecretaris Nijs, liet weten tegen de verplichting te zijn, om de vrijwillige cursistenbijdrage te innen via de deurwaarder.

Ondanks de protestactie van de leerlingen van u school ondersteunt door Kamerlid F.Vergeer.

Ondanks dat u volgens de wet geen recht heeft op het verplicht stellen van iets dat vrijwillig is.

Ondanks dat de leerlingen al lange tijd weigeren om de vrijwillige cursistenbijdrage te betalen, gaat u toch door met het versturen van facturen waarin gedreigd wordt met een deurwaarder.



Wij willen u niet het gevoel geven dat u met deze actie tegen de muur staat. U heeft namelijk letterlijk en figuurlijk de sleutel in handen tot het verbreken van de sloten. Betaalt u ieder geheel “vrijwillig” 25 euro per persoon, en wij laten u weten waar de sleutels van de sloten liggen.



Wij rekenen op uw begrip, u vraagt dat ten slotte jaar in, jaar uit, van de leerlingen, en van hun ouders.





Hoogachtend,





Vijf leraren

taouanza
26-01-04, 10:24
:hardlach:

Julien
26-01-04, 11:22
heheheh.. ik d8 dat er stond "Directie Nova gegijzeld"

Ik was bijna helemaal dolblij, want dat zou betekenen dat ik die lelijke vieze Cairy Polak voorlopig niet meer hoef te zien op tv. :D

mark61
26-01-04, 11:49
Ik zou voor leraren die niet kunnen spellen ook geen vrijwillig verplichte bijdrage betalen.

Sou3adje...
26-01-04, 12:08
Geplaatst door Julien
heheheh.. ik d8 dat er stond "Directie Nova gegijzeld"

Ik was bijna helemaal dolblij, want dat zou betekenen dat ik die lelijke vieze Cairy Polak voorlopig niet meer hoef te zien op tv. :D



Trezeguet! :verliefd:

Fillastiene
26-01-04, 12:18
Geplaatst door Julien
heheheh.. ik d8 dat er stond "Directie Nova gegijzeld"

Ik was bijna helemaal dolblij, want dat zou betekenen dat ik die lelijke vieze Cairy Polak voorlopig niet meer hoef te zien op tv. :D

Wat is er mis met Clairy. Ze kan altijd zo lekker doorkletsen over dingen.

:)

Daviddavid
26-01-04, 12:20
Geplaatst door Fillastiene
Wat is er mis met Clairy. Ze kan altijd zo lekker doorkletsen over dingen.

:)


Clairy rules!


:wohaa: :wohaa: :wohaa:

Sou3adje...
26-01-04, 12:23
Geplaatst door Daviddavid
Clairy rules!


:wohaa: :wohaa: :wohaa:



Trezeguet ook! :stout:

Daviddavid
26-01-04, 12:24
Geplaatst door Sou3adje...
Trezeguet ook! :stout:


wiesda?

Fillastiene
26-01-04, 12:26
Geplaatst door Daviddavid
wiesda?

Zo'n lekkere Franse voetballer.

:D

Daviddavid
26-01-04, 12:27
Geplaatst door Fillastiene
Zo'n lekkere Franse voetballer.

:D


Lekkere voetballers zijn fijn. Gaat hij ook Nova presenteren?

Sou3adje...
26-01-04, 12:27
Geplaatst door Fillastiene
Zo'n lekkere Franse voetballer.

:D



Ik vind hem al niet lekker meer. :ego:

Geef mij maar Xavier Naidoo.

Fillastiene
26-01-04, 12:29
Geplaatst door Sou3adje...
Ik vind hem al niet lekker meer. :ego:

Geef mij maar Xavier Naidoo.

Hij is een Duitse neger.

Wat dacht je dan van die Italiaanse voetballers?

Pixelshade
26-01-04, 12:29
Geplaatst door Sou3adje...
Ik vind hem al niet lekker meer. :ego:

Geef mij maar Xavier Naidoo.

geef mij maar chinese neger sou3adje :love:



;)

Fillastiene
26-01-04, 12:30
Geplaatst door Daviddavid
Lekkere voetballers zijn fijn. Gaat hij ook Nova presenteren?

Intelligentie en hersenen. :)

Ik heb die combinatie opgegeven.

Sou3adje...
26-01-04, 12:33
Geplaatst door Pixelshade
geef mij maar chinese neger sou3adje :love:



;)


Jompo!


Er gaat niets boven een (gedeeltelijk Chinese) neger. :rolleyes:

mark61
26-01-04, 12:33
Geplaatst door Fillastiene
Intelligentie en hersenen. :)

Ik heb die combinatie opgegeven.

??? Dat blijkt... Intelligentie en lekker? Hersenen en hetero?

Fillastiene
26-01-04, 12:35
Geplaatst door mark61
??? Dat blijkt... Intelligentie en lekker? Hersenen en hetero?

Dus je bent een homo?

Daviddavid
26-01-04, 12:38
Geplaatst door mark61
??? Dat blijkt... Intelligentie en lekker? Hersenen en hetero?


:D

Pixelshade
26-01-04, 12:47
Geplaatst door Sou3adje...
Jompo!


Er gaat niets boven een (gedeeltelijk Chinese) neger. :rolleyes:

was je vandaag op school? :argwaan:

mark61
26-01-04, 12:49
Geplaatst door Fillastiene
Dus je bent een homo?

Het blijkt alweer. intelligentie en hersenen...

Sou3adje...
26-01-04, 12:52
Geplaatst door Pixelshade
was je vandaag op school? :argwaan:



Ik was in Almere. :moe:

Julien
26-01-04, 13:51
Geplaatst door Fillastiene
Wat is er mis met Clairy. Ze kan altijd zo lekker doorkletsen over dingen.

:)

Speciaal voor Fillastiene

http://www.omroep.nl/nos/nieuws/images/dossiers/eindexamen/clairy228.jpg

:fuckit: ik krijg altijd kotsneigingen als ik haar hoofd zie heheh.. ze heeft volgens mij teveel melk gedronken :D

Royce
26-01-04, 19:13
Leraren van Nova College opgesloten
HAARLEM - Cursisten van het Regionaal Opleidingen Centrum (ROC) aan het Nova College (locatie Zijlweg) hebben maandag rond tien uur andere cursisten plus enkele docenten voor enkele minuten opgesloten. Met een hangslot hadden zij tochtdeuren op de vierde verdieping vergrendeld, waardoor niemand de etage op of af kon.


De actie was na slechts enkele minuten voorbij toen medewerkers van het college het slot doorzaagden. Met de actie willen de ROC-cursisten opnieuw aandacht vragen voor de in hun ogen onterechte vrijwillige bijdrage die van enkele tientjes tot boven de honderd euro per jaar kan oplopen. Voor sommige ROC'ers zou hun cursus op die manier onbetaalbaar worden, zeggen de actievoerders.

De actievoerders probeerden vanochtend schoolleiding en media op het verkeerde been te zetten door te suggereren dat ROC-leraren uit solidariteit met de cursisten de 'directie hadden gegijzeld'. Een mailtje met die strekking was echter zo onduidelijk verwoord dat de directie van ROC direct wist uit welke wind de hoek waaide, aldus woordvoerder Aad van Duijn.

,,We roepen de actievoerders op direct contact met de schoolleiding te zoeken als er onduidelijkheden bestaan over de bijdrage.'' Hij noemt de actie 'niet leuk' voor de betrokkenen.

Samir Soutou van het comité Studenten Rechten was vorig jaar betrokken bij de actie op het NOVA College over de vrijwillige bijdrage. Hij zegt op de hoogte te zijn van de actie maar dat het comité er niet bij betrokken is.

Het comité is vooral boos omdat het Nova College voor sommige cursisten inmiddels de deurwaarder heeft ingeschakeld om de bijdrage te innen.

Staatssecretaris Nijs van onderwijs heeft laten weten tegen de inzet van een deurwaarder te zijn om de bijdrage te innen.

De actie vorig jaar werd ondermeer gesteund door het SP-Kamerlid Fenna Vergeer. Zo'n vijftig studenten hebben geweigerd de bijdrage te betalen.

Arnout Heemskerk en John Oomkes

nl-x
26-01-04, 19:45
Geachte directie van het Nova College,



Vandaag om 10.00 uur hebben wij u hetzelfde gevoel gegeven, als de leerlingen op uw school hebben.

Ondanks dat de Minister van onderwijs, in de persoon van staatssecretaris Nijs, liet weten tegen de verplichting te zijn, om de vrijwillige cursistenbijdrage te innen via de deurwaarder.

Ondanks de protestactie van de leerlingen van uw school ondersteund door kamerlid F.Vergeer.

Ondanks dat u volgens de wet geen recht heeft op het verplicht stellen van iets dat vrijwillig is.

Ondanks dat de leerlingen al lange tijd weigeren om de vrijwillige cursistenbijdrage te betalen, gaat u toch door met het versturen van facturen waarin gedreigd wordt met een deurwaarder.



Wij willen u niet het gevoel geven dat u met deze actie tegen de muur staat. U heeft namelijk letterlijk en figuurlijk de sleutel in handen tot het verbreken van de sloten. Betaalt u ieder geheel “vrijwillig” 25 euro per persoon, en wij laten u weten waar de sleutels van de sloten liggen.



Wij rekenen op uw begrip, u vraagt dat ten slotte jaar in, jaar uit, van de leerlingen, en van hun ouders.





Hoogachtend,





Vijf leraren


5 LERAREN !?!?!??! :student: