PDA

Bekijk Volledige Versie : Urban Islam



Orakel
26-01-04, 22:12
Het Tropenmuseum heeft een tentoonstelling genaamd Urban Islam:

Urban Islam
Paramaribo, Marrakech, Dakar Istanbul Amsterdam
12 december 2003 t/m 12 september 2004

Iemand daar toevallig geweest en is het wat?

Waterval
26-01-04, 22:14
Geplaatst door Orakel
Het Tropenmuseum heeft een tentoonstelling genaamd Urban Islam:

Urban Islam
Paramaribo, Marrakech, Dakar Istanbul Amsterdam
12 december 2003 t/m 12 september 2004

Iemand daar toevallig geweest en is het wat?


Mwuah...

Orakel
26-01-04, 22:18
Geplaatst door Waterval
Mwuah...

Duhuusss....

Mwuah as in "tis wel aardig as je verders toch geen ruk te doen hebt" of "je kan je zondag beter op het Islamforum doorbrengen want daar heb je Edv en Sjo"?

Waterval
26-01-04, 22:27
Titel tentoonstelling
Urban Islam

Paramaribo · Marrakech · Dakar · Istanbul · Amsterdam

Looptijd 12 december 2003 t/m 12 september 2004

Locatie KIT Tropenmuseum
Linnaeusstraat 2 Amsterdam
Open Elke dag van 10 tot 17 uur
Op 5, 24 en 31 december sluit het museum om 15 uur
Nieuwjaarsdag gesloten
Publieksinformatie 020 - 568 82 00 / 020 - 568 82 15

Inhoud tentoonstelling
Persoonlijke verhalen, belevingen en visies staan in Urban Islam centraal. Samen geven zij de bezoeker een eigentijds en vaak verrassend beeld van islam. In Paramaribo, Marrakech, Dakar en Istanbul vertellen vier jonge moslims hun verhaal, en tonen de bezoeker welke rol islam in hun leven en cultuur speelt. Zo vertelt Hanane uit Marrakech waarom vrouwen daar meer rechten hebben dan vrouwen in het Westen, en maken we via de Senegalees Alioune kennis met de soefi-ordes in Dakar. Lifestyle en jeugdcultuur zoals popmuziek, mode, televisie en nieuwe media spelen in hun leven, en dus ook in de tentoonstelling een belangrijke rol. Bekende en minder bekende Nederlanders met uiteenlopende achtergronden geven in het onderdeel Amsterdam hun visie op prikkelende kwesties. De discussie is te volgen op een scherm, waarna de bezoeker direct zijn of haar stem kan uitbrengen. Tijdens de looptijd van Urban Islam wordt op deze manier de mening in Amsterdam continu geregistreerd.

Samenwerking : Nederlandse Moslim Omroep Stichting Maroc.nl
Museum Nusantara ISIM
The Site Chebba

Toegang € 7,50
Kortingen voor: jongeren tot 18 jaar, gezinnen (max. 2 volw. en 4 kinderen), 65+, Stadspas, NS- en Rabomuseumkaart en CJP.
Gratis: Museumkaart en kinderen tot 6 jaar.
Openbaar vervoer Vanaf Centraal Station met tram 9 en bus 22
Ook per tram 3, 7, 10, 14 en bus 37, 59, 61, 126 en 136
Bezoekersgids Bij de tentoonstelling verschijnt een rijk geïllustreerde bezoekersgids. Deze is gratis verkrijgbaar voor elke bezoeker (zolang de voorraad strekt).
Educatie Voor de bovenbouw van het voortgezet onderwijs zijn programma's ontwikkeld waarbij een aantal thema's uit de tentoonstelling uitgelicht en besproken wordt.
Evenementen In samenwerking met ISIM, Chebba en de Site worden lezingen en debatten georganiseerd. Meer informatie via www.UrbanIslam.nl. Ook in het KIT Tropentheater vinden evenementen plaats in het kader van Urban Islam.

Waterval
26-01-04, 22:28
Geplaatst door Orakel
Duhuusss....

Mwuah as in "tis wel aardig as je verders toch geen ruk te doen hebt" of "je kan je zondag beter op het Islamforum doorbrengen want daar heb je Edv en Sjo"?


Het is een zinvolle besteding van je tijd..

Joesoef
26-01-04, 22:32
Als maroc.nl afgelopen zondag beter was dan het Tropenmuseum.... Zit het probleem ergus andus :blowen:

Joesoef
26-01-04, 22:33
Mijn ervaring is dat het KIT vooral voor pubers leuk is. En voor de wat/ veel ouderen een feest van herkenning.

Orakel
26-01-04, 22:41
Geplaatst door Joesoef
Mijn ervaring is dat het KIT vooral voor pubers leuk is. En voor de wat/ veel ouderen een feest van herkenning.

As ik er geweest ben, zal ik me er gematigd positief over uit laten.
:nerveus:

Thnx 4 de info Wv.

Waterval
26-01-04, 22:50
Geplaatst door Orakel
As ik er geweest ben, zal ik me er gematigd positief over uit laten.
:nerveus:

Thnx 4 de info Wv.


You're welcome... Have fun..

000NobelPrizes
26-01-04, 23:01
de Nobele is er even binnengelopen, in het KIT, maar vond het te vrijblijvend.

Ik ben doorgegaan naar de Matinee in het Concertgebouw, voor een concert van Mozart - en die goser bleek die de onsterfelijke eeuwen in zijn zak te hebben zitten.
wat een schoonheid. Die harmonie, die beheersing, die honderden jaren overleven. Pure beauty.

Orakel
26-01-04, 23:10
Geplaatst door 151 NobelPrizes
de Nobele is er even binnengelopen, in het KIT, maar vond het te vrijblijvend.

Ik ben doorgegaan naar de Matinee in het Concertgebouw, voor een concert van Mozart - en die goser bleek die de onsterfelijke eeuwen in zijn zak te hebben zitten.
wat een schoonheid. Die harmonie, die beheersing, die honderden jaren overleven. Pure beauty.

Mozart leeft nog? Weet je zeker dat je niet in Madam Tusseau was?

000NobelPrizes
26-01-04, 23:13
Geplaatst door Orakel
Mozart leeft nog? Weet je zeker dat je niet in Madam Tusseau was?

Jij denkt dat iedereen in madame Tusseaud nog leeft?

Wat laat jij je makkelijk in de maling nemen :)

Orakel
26-01-04, 23:15
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Jij denkt dat iedereen in madame Tusseaud nog leeft?

Wat laat jij je makkelijk in de maling nemen :)

Niet??? Heb ik dan... was dat.... heb ik dan echt poppen lopen betasten en strelen?

000NobelPrizes
26-01-04, 23:21
Geplaatst door Orakel
Niet??? Heb ik dan... was dat.... heb ik dan echt poppen lopen betasten en strelen?

Ja en? Die reageerden eerder op wat je normaal dee of wat? Hooguit smolt de was. Een beetje.