PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdachte steekpartij op school zegt dat hij sexueel misbruikt is.



Zwarte Schaap
27-01-04, 12:45
Verdachte steekpartij op school 'misbruikt'
ANP

AMSTERDAM - De verdachte van het steekincident op de Mgr. Hermusschool in Amsterdam zegt het slachtoffer te hebben neergestoken, omdat hij door de man zou zijn misbruikt en gedurende langere tijd zou zijn mishandeld. Dit maakte het Openbaar Ministerie dinsdag bekend.

Het misbruik zou hebben plaatsgevonden tussen 1975 en 1980. Het OM onderzoekt of het verhaal van de verdachte klopt, maar dat is niet eenvoudig, zegt een woordvoerder van het parket. 'We kunnen het niet aan het slachtoffer vragen en het is meer dan twintig jaar geleden.'

De 59-jarige medewerker van de school werd vrijdag neergestoken door een 35-jarige oud-leerling. Dit gebeurde buiten het zicht van de leerlingen van de school.

De man onderging vrijdag een spoedoperatie en ligt sindsdien op de intensieve zorg van het VU-ziekenhuis. Zijn toestand wordt omschreven als 'zorgwekkend'.


Bron: De Volkskrant 27/01/04

plexus
27-01-04, 12:53
..waarom is bij deze zaak de naam van de verdachte nog steeds niet openbaar gemaakt...
Bij dat vorige incident wisten we instantly met wie we te maken hadden!

Joesoef
27-01-04, 13:01
Gaat het om de naam of om wat anders? Krijgen we een ander beeld als we weten dat hij Ap heet of pas bij zijn achternaam......

plexus
27-01-04, 13:22
voornaam is voldoende om een complete profielschets te maken

850
27-01-04, 13:37
Geplaatst door Joesoef
Gaat het om de naam of om wat anders? Krijgen we een ander beeld als we weten dat hij Ap heet of pas bij zijn achternaam......

Wat Plexus bedoelt te zeggen is dat hij pissed off is omdat het nu om n blanke hollander gaat. Weliswaar doof maar desalniettemin n hollander.
tevens denkt hij dat het n vorm van discriminatie is want als het om n allochtoon ging dan was het allang al breed uitgemeten in de media.
:duivels: Je moet tussen de regels door lezen wat Plexus bedoelt.

barfly
27-01-04, 13:43
Tis mij wel duidelijk! Tis gewoon eerwraak!

Mark
27-01-04, 13:43
nu blijkt dat de dader misbruikt is vind ik dat ie vrij uit moet gaan en alvast nog een vrijwaring voor minimaal 10 andere delicten moet krijgen. :boogie:

Julien
27-01-04, 13:45
Geplaatst door 850
Wat Plexus bedoelt te zeggen is dat hij pissed off is omdat het nu om n blanke hollander gaat. Weliswaar doof maar desalniettemin n hollander.
tevens denkt hij dat het n vorm van discriminatie is want als het om n allochtoon ging dan was het allang al breed uitgemeten in de media.
:duivels: Je moet tussen de regels door lezen wat Plexus bedoelt.

niet dat het mij wat uitmaakt, maar ik hoorde juist dat het wél een allochtoon iemand is die gestoken heeft.

850
27-01-04, 13:47
Geplaatst door Julien
niet dat het mij wat uitmaakt, maar ik hoorde juist dat het wél een allochtoon iemand is die gestoken heeft.

:verdriet: Merde! In dat geval moet ik ff mn vorige post gaan editen.

850
27-01-04, 13:49
Geplaatst door Mark
nu blijkt dat de dader misbruikt is vind ik dat ie vrij uit moet gaan en alvast nog een vrijwaring voor minimaal 10 andere delicten moet krijgen. :boogie:

:knife_hea Iemand die na 20 jaar nog ff verhaal komt halen is volkomen geschift.

Zwarte Schaap
27-01-04, 13:51
Geplaatst door 850
Wat Plexus bedoelt te zeggen is dat hij pissed off is omdat het nu om n blanke hollander gaat. Weliswaar doof maar desalniettemin n hollander.
tevens denkt hij dat het n vorm van discriminatie is want als het om n allochtoon ging dan was het allang al breed uitgemeten in de media.
:duivels: Je moet tussen de regels door lezen wat Plexus bedoelt.

Bij murat werden er meteen allerlei wetenschappers en een cultuursocioloog erbij gehaald die zwaar verontwaardigd de ingratie hekelden en schande spraken dat de barbaarse cultuurwereld van de Middelandse zee hier in Nederland niet thuishoort.

Meteen werden alle allochtonen schuldig verklaard aan de eer en schaamte cultuur. Een cultuur die het zogenaamd niet nauw neemt met de waarheid. Iets totaal anders dan de boet en schuld cultuur van dit humane land.

Ik heb ook zonet een artikel geplaatst over een 8 jarige kind uit wassenaar dat vrijdag met een wapen en kogels op een gristelijke school liep. Hoor ik iets over de cultuur of de school van dat 8 jarige kindje? Nee het was waarschijnlijk geen zwarte school en het kind zal wel geen allochtoon zijn. Als zodanig kan het ook niet gebruikt worden in de discussie over het wel of niet mislukken van de integratiemonoloog.

Joesoef
27-01-04, 13:59
Sexueel misbruik en mishandeling kan iemand totaal slopen. Wraak is heel goed mogelijk ook al is het lang geleden. Dat iemand toen niet aangaf tegen dat misbruik te zijn hoeft nog niet te betekenen dat hij/ zij er mee instemde.

Het is overigens heel normaal in dit soort zaken dat de politie niet naar buiten treed met gegevens over de dader. Jammer is dat het slachtoffer tot deze daad is overgegaan, hij had beter aangifte tegen de dader kunnen doen en hulp zoeken.

Arme Ap.

Puk
27-01-04, 14:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bij murat werden er meteen allerlei wetenschappers en een cultuursocioloog erbij gehaald die zwaar verontwaardigd de ingratie hekelden en schande spraken dat de barbaarse cultuurwereld van de Middelandse zee hier in Nederland niet thuishoort.

Meteen werden alle allochtonen schuldig verklaard aan de eer en schaamte cultuur. Een cultuur die het zogenaamd niet nauw neemt met de waarheid. Iets totaal anders dan de boet en schuld cultuur van dit humane land.

Ik heb ook zonet een artikel geplaatst over een 8 jarige kind uit wassenaar dat vrijdag met een wapen en kogels op een gristelijke school liep. Hoor ik iets over de cultuur of de school van dat 8 jarige kindje? Nee het was waarschijnlijk geen zwarte school en het kind zal wel geen allochtoon zijn. Als zodanig kan het ook niet gebruikt worden in de discussie over het wel of niet mislukken van de integratiemonoloog.

Je bedoelt jouw integratiemonoloog. * zucht *

850
27-01-04, 14:21
Geplaatst door Joesoef
Wraak is heel goed mogelijk ook al is het lang geleden. Dat iemand toen niet aangaf tegen dat misbruik te zijn hoeft nog niet te betekenen dat hij/ zij er mee instemde.

Wraak is nooit goed mogelijk en zeker niet na 20 jaar. Seksuele misbruik doet daar niets aan af. Wraak is fout.

Arme Ap is gekke Appie.

Joesoef
27-01-04, 14:52
Geplaatst door 850
Wraak is nooit goed mogelijk en zeker niet na 20 jaar. Seksuele misbruik doet daar niets aan af. Wraak is fout.
Arme Ap is gekke Appie.

Ontucht en mishandeling maakt heel veel kappot in mensen. Het is dus goed mogelijk dat iemand na 20 jaar alsnog verhaal wilt halen en uitenidenlijk wraak neemt.

Goed mogelijk is in dit geval geen waarde oordeel maar de mogelijke beweegrede van iemand.

Maarja, net zoals die leraar zijn er wel meer mensen die niets begrijpen van machtsmisbruik en de gevolgen van sexueel misbruik.



Arme Ab en zieke leraar

freya
27-01-04, 15:04
Geplaatst door 850
:knife_hea Iemand die na 20 jaar nog ff verhaal komt halen is volkomen geschift.

Sexueel misbruikt zorgt er dus voor dat iemand volkomen geschift wordt :moe:

Wiens schuld is dat? Van het slachtoffer van sexueel misbruik?
Die had als klein kind natuurlijk gewoon nee moeten zeggen en moet nu niet zeuren, is dat wat je wil zeggen? :moe:

Mark
27-01-04, 15:07
Geplaatst door freya
Sexueel misbruikt zorgt er dus voor dat iemand volkomen geschift wordt :moe:

Wiens schuld is dat? Van het slachtoffer van sexueel misbruik?
Die had als klein kind natuurlijk gewoon nee moeten zeggen en moet nu niet zeuren, is dat wat je wil zeggen? :moe:

Dat is zo, maar moeten anderen dan ook maar weer slachtoffer worden?

850
27-01-04, 15:24
Geplaatst door freya
Sexueel misbruikt zorgt er dus voor dat iemand volkomen geschift wordt :moe:

Wiens schuld is dat? Van het slachtoffer van sexueel misbruik?
Die had als klein kind natuurlijk gewoon nee moeten zeggen en moet nu niet zeuren, is dat wat je wil zeggen? :moe:

Die knul had toen in die tijd moeten handelen. En niet 20 jaar later alsnog n mes tussen iemands ribben moeten steken.
N hond straf je ook niet 3 dagen later nadat hij iets fout gedaan heeft.
:vreemd: Eh, ik wil niet de link leggen tussen seksueel misbruik en honden

Donna
27-01-04, 15:30
Geplaatst door Mark
Dat is zo, maar moeten anderen dan ook maar weer slachtoffer worden?


Het antwoord is natuurlijk: nee.

Maar als je willens en wetens een kind misbruikt, ookal heb je zelf niet het idee dat dat kind dat erg vind, dan neem je daarmee een ernstig risico. Je brengt iemand daarmee zulke ernstige geestelijke schade toe dat je niet verbaasd moet zijn als de knoppen ineens doorslaan, ookal is het 20 jaar geleden. Sexueel misbruik heeft zulke enorme gevolgen voor je persoonlijkheid dat je dat niet kunt 'uitzieken', het gevoel wordt niet minder naarmate de tijd vordert, integendeel.

Dus een tip voor iedereen die kinderen wil n**ken: kijk de rest van je leven over je schouder want je hebt een levensgevaarlijke vijand gecreeerd.

Donna
27-01-04, 15:32
Geplaatst door 850
Die knul had toen in die tijd moeten handelen. En niet 20 jaar later alsnog n mes tussen iemands ribben moeten steken.
[/SIZE]



Dat klinkt heel rationeel. Een beetje te rationeel, want emotionele schade veroorzaakt door sexueel misbruikt is niet rationeel te beschouwen. Daarom vind ik ook dat verkrachting en sexueel misbruik nooit zou mogen verjaren. Vaak kost het een slachtoffer langer dan de verjaringstermijn om uberhaupt te erkennen wat er gebeurd is, laat staan om aangifte te doen of wat dan ook.

Simon
27-01-04, 16:07
Geplaatst door Donna

Dus een tip voor iedereen die kinderen wil n**ken: kijk de rest van je leven over je schouder want je hebt een levensgevaarlijke vijand gecreeerd.

Ja ook voor anderen ... ze zeggen dat het later vaak ook weer daders worden van misbruik maar ik weet niet of daar wetenschappelijk bewijs voor is.

Joesoef
27-01-04, 16:26
Geplaatst door 850
Die knul had toen in die tijd moeten handelen. En niet 20 jaar later alsnog n mes tussen iemands ribben moeten steken.


Sommigen willen het kennelijk niet snappen. Op het moment dat er machtsverhoudingen zijn is dat niet mogelijk. Zeker niet in een kind volwassene verhouding, en al helemaal niet als het ook nog een leraar betreft van het kind.

850
27-01-04, 17:07
Geplaatst door Joesoef
Sommigen willen het kennelijk niet snappen. Op het moment dat er machtsverhoudingen zijn is dat niet mogelijk. Zeker niet in een kind volwassene verhouding, en al helemaal niet als het ook nog een leraar betreft van het kind.

Crap! Alsof n kind n fragiel object is dat amper kan handelen.......
Kleineer jongeren niet zo.

taouanza
27-01-04, 17:14
Geplaatst door 850
Crap! Alsof n kind n fragiel object is dat amper kan handelen.......
Kleineer jongeren niet zo.


Je bent ziek weet je dat!:mad:

Blade20
27-01-04, 17:18
Regel 6: Twee fouten maken nog geen goed. Een foute daad als reactie op een foute daad is begrijpelijk, doch opzettelijk.
Regel 7: Bij opzet dient er naar behoren de wet van de samenleving te worden gestraft.

Jammer maar helaas. De samenleving waarin hij is opgegroeid heeft gefaald en zal dus ervan moeten leren. Maar aan de andere kant maken twee fouten geen goed en zal hij toch moeten worden bestraft. Zoals er al staat, het is triest, maar dat rechtvaardigd de daad niet.

/edit: Overigens heeft de samenleving waar die leerkracht in is opgevoed ook gefaald. De leraar heeft zal ook moeten worden bestraft omdat ook hij opzettelijk de daad heeft gepleegd en hij ervan bewust zou moeten zijn dat het niet mag.

Donna
27-01-04, 18:07
Geplaatst door 850
Crap! Alsof n kind n fragiel object is dat amper kan handelen.......
Kleineer jongeren niet zo.


Wat had dat kind dan volgens jou moeten doen? Zijn ouders inschakelen? Naar de directie stappen? Aangifte doen?

En welke conclusie trek je uit het feit dat zo ontzettend weinig kinderen dat doen? En dat misbruik van kinderen dus soms jarenlang door kan gaan?

Een kind is inderdaad een fragiel object, die vaak niet eens weet wat hem overkomt, laat staan dat het niet mag, want de volwassenen die kinderen misbruiken weten exact wat ze moeten doen en zeggen om de loyaliteit die een kind voelt optimaal uit te buiten. Er is nu eenmaal een machtsverhouding, exact zoals Joesef stelt.

Verder heb ik een dejavu gevoel, vorige week voerden we exact dezelfde discussie. Toen vond je ook al dat kinderen prima voor zichzelf op konden komen in een sexuele relatie met een volwassene.

En ik begrijp nog steeds totaal niet waar jou gebrek aan begrip voor misbruikte kinderen vandaan komt. Ben je soms zelf misbruikt of ken je mensen die dit mee hebben gemaakt? En heb je toen kordaat gehandeld of heeft iemand anders dat gedaan, en projecteer je je eigen gedrag nu op kinderen die misschien minder gelukkig en bijdehand zijn dan jij? T' is maar een vraag....

Al3arbi
27-01-04, 18:08
Geplaatst door 850
Crap! Alsof n kind n fragiel object is dat amper kan handelen.......
Kleineer jongeren niet zo.


Je wordt steeds enger. U realize that?!

Waterval
27-01-04, 18:37
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=84498&perpage=15&display=&highlight=steekpartij&pagenumber=4


:schrik:

Donna
27-01-04, 18:40
Geplaatst door Waterval
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=84498&perpage=15&display=&highlight=steekpartij&pagenumber=4


:schrik:


:schok:


Heftig.

Heb jij nou zo'n goed voorgevoel of heeft de dader deze thread gelezen....?

~Panthera~
27-01-04, 18:42
Geplaatst door Joesoef
Ontucht en mishandeling maakt heel veel kappot in mensen. Het is dus goed mogelijk dat iemand na 20 jaar alsnog verhaal wilt halen en uitenidenlijk wraak neemt.

Goed mogelijk is in dit geval geen waarde oordeel maar de mogelijke beweegrede van iemand.

Maarja, net zoals die leraar zijn er wel meer mensen die niets begrijpen van machtsmisbruik en de gevolgen van sexueel misbruik.



Arme Ab en zieke leraar
-------------------------

Helemaal mee eens. :duim:

~Panthera~
27-01-04, 18:45
Geplaatst door 850
Crap! Alsof n kind n fragiel object is dat amper kan handelen.......
Kleineer jongeren niet zo.
------------------------------

Kind van 8 krijgt een pistool tegen haar slaap.

Wat kan hij/zij doen denk je ?

(praktijkvoorbeeld)

~Panthera~
27-01-04, 18:47
Geplaatst door Donna

Dus een tip voor iedereen die kinderen wil n**ken: kijk de rest van je leven over je schouder want je hebt een levensgevaarlijke vijand gecreeerd.
------------

JUIST.

850
27-01-04, 18:55
Toen vond je ook al dat kinderen prima voor zichzelf op konden komen in een sexuele relatie met een volwassene.

kijk uit met mij woorden in de mond te leggen.

En heb je toen kordaat gehandeld of heeft iemand anders dat gedaan, en projecteer je je eigen gedrag nu op kinderen die misschien minder gelukkig en bijdehand zijn dan jij? T' is maar een vraag....

Mijn ervaringen gaan je helemaal niets aan en ik zal ze ook niet op dit forum gaan posten.

Ik vind dat die leraar toen in die tijd (75-80) gepakt had moeten worden. Hem met n mes in 2004 aanvallen vind ik echt niet kunnen.
Die jongen heeft naar mijn idee fout gehandeld door niet in te grijpen in die periode. Ik zeg niet dat hij zn nare ervaringen had moeten verwerken in die tijd want ik snap ook wel dat zoiets niet kan maar hij had wel moeten ingrijpen en dat had hij op verschillende manieren kunnen doen. Dat zoiets niet makkelijk is weet ik ook nog wel en daar is veel moed voor nodig maar het had wel nodig geweest en ik vind dat hij die moed had moeten opbrengen. dat zou hem veel psychiche ellende bespaart hebben gebleven. En wie weet had hij daarmee kunnen voorkomen dat er meer misbruik is geweest op die school (je kan er donder op zeggen dart die leraar het vaker gedaan zal hebben)
En wat betreft de leraar: die mag van mij rotten in de hel.

850
27-01-04, 18:56
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------------

Kind van 8 krijgt een pistool tegen haar slaap.

Wat kan hij/zij doen denk je ?

(praktijkvoorbeeld)

hetzelfde als n volwassene: NIETS

~Panthera~
27-01-04, 19:01
Geplaatst door 850
Toen vond je ook al dat kinderen prima voor zichzelf op konden komen in een sexuele relatie met een volwassene.

kijk uit met mij woorden in de mond te leggen.

En heb je toen kordaat gehandeld of heeft iemand anders dat gedaan, en projecteer je je eigen gedrag nu op kinderen die misschien minder gelukkig en bijdehand zijn dan jij? T' is maar een vraag....

Mijn ervaringen gaan je helemaal niets aan en ik zal ze ook niet op dit forum gaan posten.

Ik vind dat die leraar toen in die tijd (75-80) gepakt had moeten worden. Hem met n mes in 2004 aanvallen vind ik echt niet kunnen.
Die jongen heeft naar mijn idee fout gehandeld door niet in te grijpen in die periode. Ik zeg niet dat hij zn nare ervaringen had moeten verwerken in die tijd want ik snap ook wel dat zoiets niet kan maar hij had wel moeten ingrijpen en dat had hij op verschillende manieren kunnen doen. Dat zoiets niet makkelijk is weet ik ook nog wel en daar is veel moed voor nodig maar het had wel nodig geweest en ik vind dat hij die moed had moeten opbrengen. dat zou hem veel psychiche ellende bespaart hebben gebleven. En wie weet had hij daarmee kunnen voorkomen dat er meer misbruik is geweest op die school (je kan er donder op zeggen dart die leraar het vaker gedaan zal hebben)
En wat betreft de leraar: die mag van mij rotten in de hel.
-----------

makkelijk lullen.

A. is het jou waarschijnlijk niet gebeurd, dus weet je niet hoe dat voelt.

B. Iemand van 15 is OOK niet volwassen en er zijn misschien wel honderden redenen geweest WAAROM hij het niet heeft kunnen aangeven.

Reden 1 hiervoor: 20 jaar geleden moest je niet eens BEGINNEN om iemand te beschuldigen van sexueel misbruik, en ZEKER geen leraar.
Was nl een zeer geziene burger etc bla bla.
Je had geen schijn van kans gemaakt en iedereen had je voor gek versleten.

~Panthera~
27-01-04, 19:03
Geplaatst door 850
hetzelfde als n volwassene: NIETS
-----------

Precies.
En met zoveel angst in je donder, denk je dan dat iemand de dader nog gaat aangeven ook? wetende dat hij/zij elk moment afgemaakt kan worden?
Dacht het dus even niet.
En dus heb je een potentieele tijdbom die zelfs 20 jaar later nog af kan gaan.
Met dank aan de DADER dus.

Donna
27-01-04, 19:11
Geplaatst door 850
Toen vond je ook al dat kinderen prima voor zichzelf op konden komen in een sexuele relatie met een volwassene.

kijk uit met mij woorden in de mond te leggen.

Nou, ik heb het voor de zekerheid nog effe gechecked, en daar kwam het wel op neer. tenzij je jezelf erg ongelukkig uitdruktte, maar dan moet je dat zeggen.

En wat gebeurt er als ik niet uitkijk.....?


Geplaatst door 850
En heb je toen kordaat gehandeld of heeft iemand anders dat gedaan, en projecteer je je eigen gedrag nu op kinderen die misschien minder gelukkig en bijdehand zijn dan jij? T' is maar een vraag....

Mijn ervaringen gaan je helemaal niets aan en ik zal ze ook niet op dit forum gaan posten.

Okee, prima. Ik probeer alleen te begrijpen waar je hardheid jegens misbruikte kinderen vandaan komt.


Geplaatst door 850
Ik vind dat die leraar toen in die tijd (75-80) gepakt had moeten worden. Hem met n mes in 2004 aanvallen vind ik echt niet kunnen.
Die jongen heeft naar mijn idee fout gehandeld door niet in te grijpen in die periode. Ik zeg niet dat hij zn nare ervaringen had moeten verwerken in die tijd want ik snap ook wel dat zoiets niet kan maar hij had wel moeten ingrijpen en dat had hij op verschillende manieren kunnen doen. Dat zoiets niet makkelijk is weet ik ook nog wel en daar is veel moed voor nodig maar het had wel nodig geweest en ik vind dat hij die moed had moeten opbrengen. dat zou hem veel psychiche ellende bespaart hebben gebleven. En wie weet had hij daarmee kunnen voorkomen dat er meer misbruik is geweest op die school (je kan er donder op zeggen dart die leraar het vaker gedaan zal hebben)
En wat betreft de leraar: die mag van mij rotten in de hel.



Tsja. Ik vind dat verkrachting van kinderen moet worden uitgebannen, maar vanuit je luie stoel is het makkelijk om de ideale wereld te schetsen. In die ideale wereld was deze jongen nooit wat aangedaan (voor het geval het uberhaupt waar is wat hij zegt) en had hij zich dus ook niet hoeven verdedigen. Als hem wel iets is aangedaan dan was het inderdaad voor alle betrokkenen het beste geweest als hij meteen aan de bel had getrokken. Maar dat hij dat niet deed is zo verdomde begrijpelijk dat ik het pijnlijk vind om met je papieren theorie te schermen als het om zijn reacties gaat.

Kinderen zijn in verreweg de meeste gevallen zo kwetsbaar en zo makkelijk te manipuleren dat ze helemaal niet eens het gevoel hebben dat ze iets wordt aangedaan door de dader. In hun onderbewuste knaagt het wel, ze hebben er wel vreselijk veel last van, maar kunnen dat gevoel niet duiden, en ze kunnen ook de schuld niet zomaar eenduidig ergens neerleggen. Vaak realiseren kinderen zich pas jaren later wat er eigenlijk gebeurd is, met de kennis van een volwassene. Pas dan krijgen ze door wat een vreselijk iets de dader eigenlijk op zijn geweten heeft. Op het moment zelf ervaren ze klikken over docent, vader, buurman, weet ik veel wat juist als verraad aan diegene.

Dus ik blijf erbij: je kunt als volwassene je eigen kennis en ervaring of wat dan ook niet op een kind projecteren. En rationele overwegingen verwachten in een kinderlijk of puberale gedachtengang. Dus achteraf is het makkelijk roepen dat het beter was om meteen aan de bel te trekken, zonder je rekenschap te geven van de bizarre gedachten die kinderen kunnen hebben,al helemaal nadat een manipulerende volwassene even de tijd heeft gehad om wat gedachten in het koppie te planten.

850
27-01-04, 19:34
Nou, ik heb het voor de zekerheid nog effe gechecked, en daar kwam het wel op neer. tenzij je jezelf erg ongelukkig uitdruktte, maar dan moet je dat zeggen.
Je plaatst dit in combinatie met kindermisbruik en je weet heel goed dat ik me er daar nadrukkelijk vanaf hebt gehouden in de vorige discuzzie. Ik heb toen meerdere keren gezegd dat ik verkrachting en kindermisbruik afkeur. Ik vind het dan ook niet fris dat je de vorige discuzzie er bij zit te betrekken.

Tsja. Ik vind dat verkrachting van kinderen moet worden uitgebannen, maar vanuit je luie stoel is het makkelijk om de ideale wereld te schetsen. In die ideale wereld was deze jongen nooit wat aangedaan (voor het geval het uberhaupt waar is wat hij zegt) en had hij zich dus ook niet hoeven verdedigen. Als hem wel iets is aangedaan dan was het inderdaad voor alle betrokkenen het beste geweest als hij meteen aan de bel had getrokken. Maar dat hij dat niet deed is zo verdomde begrijpelijk dat ik het pijnlijk vind om met je papieren theorie te schermen als het om zijn reacties gaat.

Kinderen zijn in verreweg de meeste gevallen zo kwetsbaar en zo makkelijk te manipuleren dat ze helemaal niet eens het gevoel hebben dat ze iets wordt aangedaan door de dader. In hun onderbewuste knaagt het wel, ze hebben er wel vreselijk veel last van, maar kunnen dat gevoel niet duiden, en ze kunnen ook de schuld niet zomaar eenduidig ergens neerleggen. Vaak realiseren kinderen zich pas jaren later wat er eigenlijk gebeurd is, met de kennis van een volwassene. Pas dan krijgen ze door wat een vreselijk iets de dader eigenlijk op zijn geweten heeft. Op het moment zelf ervaren ze klikken over docent, vader, buurman, weet ik veel wat juist als verraad aan diegene.

Dus ik blijf erbij: je kunt als volwassene je eigen kennis en ervaring of wat dan ook niet op een kind projecteren. En rationele overwegingen verwachten in een kinderlijk of puberale gedachtengang. Dus achteraf is het makkelijk roepen dat het beter was om meteen aan de bel te trekken, zonder je rekenschap te geven van de bizarre gedachten die kinderen kunnen hebben,al helemaal nadat een manipulerende volwassene even de tijd heeft gehad om wat gedachten in het koppie te planten.

We hebben het nou over n knul van 15 jaar Donna. Dat is geen onschuldig klein teer kindje met n klein teer koppie.
Dat hij doof is maakt het wel erger want hij is dan des te meer afhankelijk van de leraar, maar n jongen van 15 jaar weet heel goed of iets mishandeling is en of iets seksuele misbruik is.
Ja ik heb makkelijk lullen vanuit mn leunstoel met mijn papieren theorieen maar dat geld ook voor mn meningen over Irak en Amerika. Kben in beiden landen nog nooit geweest maar dat wil niet zeggen dat ik er niks over mag zeggen.........

Joesoef
27-01-04, 19:49
Geplaatst door 850
[B]Ja ik heb makkelijk lullen vanuit mn leunstoel. We hebben het nou over n knul van 15 jaar Donna. Dat is geen onschuldig klein teer kindje met n klein teer koppie.

Niet alle mensen zijn het zelfde, zo ook kinderen. het zijn dan ook de "zwakkere" kinderen die misbruikt worden. kinderen die bepaalde sociale vaardigheden niet hebben aangeleerd. Bijvoorbeeld een gebroken gezin, wees of mishandeling door de ouders. Kinderen die weinig of geen aandacht thuis krijgen. Het is ook zeer moeilijk om aan te geven wat nu wel en niet vrijwillig is in dit soort situaties. Rapporten en onderzoek maken echter duidelijk dat meer dan 95% van de gevallen berust op misbruik.

Juist de pedosexuelen hebben een oogje voor dat soort probleem gevallen. Zij geven aandacht en een gewillig oor, steun. En in ruil daarvoor denken denken dat ze net wat meer mogen doen bij zo iemand dan normaal. Zo een slachtoffer is als de dood om iets van dat misbruik te zeggen omdat zij denken er zelf om gevraagd te hebben, bang om weer allen te zijn en niemand hebben die aandacht geeft. Al is het verkeerde aandacht die ze krijgen.

Ik raad jou dringend aan om via jou huisarts een afspraak te regelem met Mentrum. De kans is namelijk groot dat ik of een ander over een jaar of wat zeggen "dom dat ik daar niets aan gedaan hebt, nu is ie doodgestoken".

Je kan heel veel info vinden op internet over misbruik in dit soort gevallen. Aanrader is Bezemer en kuiper specialisten op dit gebied.

Voor de rest maak ik geen woorden meer aan je vuil en verdwijn jij in mijn ignoir filter.


Yousef,
ook vertrouwenspersoon/ doventolk.

RinC
27-01-04, 19:58
Klik hier (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=83069&highlight=Christelijke)

:watte?:

850
27-01-04, 20:17
Geplaatst door Joesoef


:aftel:

Donna
27-01-04, 21:14
Geplaatst door 850

Je plaatst dit in combinatie met kindermisbruik en je weet heel goed dat ik me er daar nadrukkelijk vanaf hebt gehouden in de vorige discuzzie. Ik heb toen meerdere keren gezegd dat ik verkrachting en kindermisbruik afkeur. Ik vind het dan ook niet fris dat je de vorige discuzzie er bij zit te betrekken. [/B]

En jij weet heel goed dat ik in die discussie nadrukkelijk heb zitten betogen dat een sexuele relatie tussen een kind en een volwassene ALTIJD misbruik is. Vandaar mijn teruggrijpen op die discussie.

Ook toen had je het erover dat kinderen van 13 heel goed in staat zijn om een normale sexuele relatie met een volwassen et onderhouden. Ik heb je toen geprobeerd uit te leggen dat dat dus niet zo is. Want als kind weet je gewoonweg niet wat een verkrachting is. Dat kun je ook niet weten, want je hebt geen vergelijkingsmateriaal.

Zo kan het dus zomaar gebeuren dat een kind dat *lijkt* in te stemmen met sex twintig jaar later met een kapmes op je afkomt...... om wraak te nemen voor het compleet verpesten van zijn of haar leven.



Geplaatst door 850 We hebben het nou over n knul van 15 jaar Donna. Dat is geen onschuldig klein teer kindje met n klein teer koppie.
Dat hij doof is maakt het wel erger want hij is dan des te meer afhankelijk van de leraar, maar n jongen van 15 jaar weet heel goed of iets mishandeling is en of iets seksuele misbruik is.
Ja ik heb makkelijk lullen vanuit mn leunstoel met mijn papieren theorieen maar dat geld ook voor mn meningen over Irak en Amerika. Kben in beiden landen nog nooit geweest maar dat wil niet zeggen dat ik er niks over mag zeggen......... [/B]


Hoe weet je dat een knul van 15 geen onschuldig kindje is? Je kent die man toch niet, je weet toch niet hoe hij op z'n 15de was?

Wat is wat jou betreft de leeftijdsgrens dat een kind geacht wordt op een volwassen manier met dit soort zaken om te gaan?

Laat eigenlijk maar. Ik ben bang voor het antwoord.

850
27-01-04, 22:45
Ook toen had je het erover dat kinderen van 13 heel goed in staat zijn om een normale sexuele relatie met een volwassen et onderhouden. Ik heb je toen geprobeerd uit te leggen dat dat dus niet zo is. Want als kind weet je gewoonweg niet wat een verkrachting is. Dat kun je ook niet weten, want je hebt geen vergelijkingsmateriaal.
Het gaat er nu niet om hoe jij erover denkt maar hoe ik erover denk aangezien je mijn woorden uit de tontext zit te rukken. En je weet heel goed dat ik toen n verschil hebt gemaakt tussen seks en verkrachting. Dat er voor jouw geen seks kan zijn tussen jongeren&volwassenen wil niet zeggen dat je daarmee maar klakkeloos mijn woorden kunt misbruiken

Jouw theorie van vergelijkingsmateriaal gaat niet op in dit geval. N joch van 15 dat mishandeld en verkracht is door zn leraar weet verdomde goed dat hij misbruikt is. Daar heb ik geen twijfel over. Zelfs al zou het n halve randdebiel zijn dan nog weet hij het verschil tussen goed en kwaad. Ik sta versteld van de hoge mate waarin jij jongeren kleineert tot zielige onwetende tere zieltjes. Tis echt erg. Tis gelijk aan disrespect. Er zitten hier ook op dit forum 15 jarigen, ga ff tegen ze zeggen hoe je over hun denkt. Zullen ze je niet in dank afnemen. Als ik nu 15 jaar was geweest en ik zou lezen hoe jij over jongeren denkt dan zou ik zeker weten pissed off zijn geraakt.


Hoe weet je dat een knul van 15 geen onschuldig kindje is? Je kent die man toch niet, je weet toch niet hoe hij op z'n 15de was?
Jij ook niet en toch behandel je hem als n volslagen onwetend teer klein onschuldig persoontje waarin geen vergelijksmateriaal in zit en die zich niet kan weren tegen de boze volwassen buitenwereld.

ik vind het heel erg wat er toen gebeurd is en ik betreur het des te zeer dat hij er toen helaas geen werk van gemaakt heeft. Als hij toen n mes tussen de ribben van die leraar gestoken had dan had ik het goed gevonden maar nu 24 jaar later vind ik het echt niet kunnen. Nogmaals, het gaat me niet om de verjaartijd van het verwerken vd pijn maar wel van het straffen na zon lange tijd. Dat kan naar mijn mening niet.

Syphax
27-01-04, 23:19
Geplaatst door 850
hetzelfde als n volwassene: NIETS

Jij bent echt niet goed bij je hoofd.
Belevenis van kinderen en volwassenen is hetzelfde? De angst en onmacht van een kind vergelijk je met die van een volwassene?!!!
Jij leeft in een vreemde wereld vrind!!
Ik maak me echt kwaad om jouw achterlijke repliek.
Ik hoop toch zo dat jij niet het vermogen hebt om je te vermenigvuldigen, want ik gun het niemand om een vader zoals jij te krijgen.
:fuckit2:

Dom kind, je had toen al een wapen moeten grijpen, want nu is het te laat.
Die nachtmerries moet je gewoon van je afzetten...aansteller!!!

Tfoe

850
27-01-04, 23:34
Geplaatst door Syphax
Ik maak me echt kwaad om jouw achterlijke repliek.



:cola: So what.

Syphax
27-01-04, 23:44
Dat er een ziektebeeld zoals mps bestaat, das toch van de zotte.
Na zoveel jaren moet je toch echt ophouden met je aanstellerij...das toch alleen voor kinderen.
Jullie gaan me toch niet vertellen dat door misbruik en bijkomende schuldgevoel kinderen niet in staat zijn om een schuld te vereffenen.
Komt tijd , komt wijsheid.
Je wordt volwassen, en dan is automatisch alles opgelost.
Therapie is bullshit.
Al die aanstellers.....niet te geloven.

Syphax
27-01-04, 23:52
Geplaatst door 850
:cola: So what.
Helemaal niets joh eh!!!
In dit land mag je alles zijn, dus wees maar blij!!!

mark61
27-01-04, 23:57
Ik denk eigenlijk dat iedereen een beetje gelijk heeft hier. We weten niets van die man, dus over dit geval kunnen we alvast niets zeggen. Het ligt voor de hand dat een kind kwetsbaar is tegenover een volwassene, maar het hoeft niet. Het is alleen erg moeilijk voor de buitenstaander, en dat is iedereen in zo'n geval, om te bepalen hoe het precies zit. Wel verbaast het me altijd dat iedereen pedofilie in verkrachtende zin het ergste vindt dat er kan gebeuren in de wereld. Ik vind alle andere onrecht, in Palestina of Afrika of waar dan ook, net zo erg. Omdat er dan net zo goed sprake is van machtsmisbruik en 'verkrachting' van onschuldige en weerloze mensen. Of zo iemand een kind is of volwassene, dat doet er voor mij dan niet toe. Waarom is het erger dat een kind misbruikt wordt dan een volwassene? Is die er beter tegen opgewassen? Ik heb eerder het idee dat kinderen gruwelijke dingen beter kunnen verwerken dan volwassenen.

~Panthera~
27-01-04, 23:59
Geplaatst door 850
:cola: So what.
--------------


Als je op je 15e al volwassen MOEST zijn, dan heb je een stel klote ouders van hier tot Tokyo gehad, dat kan ik je wel vertellen. :mad:

~Panthera~
28-01-04, 00:02
Geplaatst door mark61
Ik denk eigenlijk dat iedereen een beetje gelijk heeft hier. We weten niets van die man, dus over dit geval kunnen we alvast niets zeggen. Het ligt voor de hand dat een kind kwetsbaar is tegenover een volwassene, maar het hoeft niet. Het is alleen erg moeilijk voor de buitenstaander, en dat is iedereen in zo'n geval, om te bepalen hoe het precies zit. Wel verbaast het me altijd dat iedereen pedofilie in verkrachtende zin het ergste vindt dat er kan gebeuren in de wereld. Ik vind alle andere onrecht, in Palestina of Afrika of waar dan ook, net zo erg. Omdat er dan net zo goed sprake is van machtsmisbruik en 'verkrachting' van onschuldige en weerloze mensen. Of zo iemand een kind is of volwassene, dat doet er voor mij dan niet toe. Waarom is het erger dat een kind misbruikt wordt dan een volwassene? Is die er beter tegen opgewassen? Ik heb eerder het idee dat kinderen gruwelijke dingen beter kunnen verwerken dan volwassenen.
--------------------


FOUT.
Het verkrachten van een kind is ALTIJD een 1 tegen 1 situatie.
Machtsmisbruik in optima forma.
ALTIJD in het geheim.
NOOIT op tv uitgemeten, zoals politieke shit.
Niet te vergelijken dus. :mad:

Syphax
28-01-04, 00:08
Geplaatst door mark61
Ik denk eigenlijk dat iedereen een beetje gelijk heeft hier. We weten niets van die man, dus over dit geval kunnen we alvast niets zeggen. Het ligt voor de hand dat een kind kwetsbaar is tegenover een volwassene, maar het hoeft niet. Het is alleen erg moeilijk voor de buitenstaander, en dat is iedereen in zo'n geval, om te bepalen hoe het precies zit. Wel verbaast het me altijd dat iedereen pedofilie in verkrachtende zin het ergste vindt dat er kan gebeuren in de wereld. Ik vind alle andere onrecht, in Palestina of Afrika of waar dan ook, net zo erg. Omdat er dan net zo goed sprake is van machtsmisbruik en 'verkrachting' van onschuldige en weerloze mensen. Of zo iemand een kind is of volwassene, dat doet er voor mij dan niet toe. Waarom is het erger dat een kind misbruikt wordt dan een volwassene? Is die er beter tegen opgewassen? Ik heb eerder het idee dat kinderen gruwelijke dingen beter kunnen verwerken dan volwassenen.

We weten inderdaad niet of misbruik het motief was van de dader.
Maar ik reageer op het feit dat een randdebiel dat hier gaat zitten goedpraten.
Alles kun je relativeren, en dat is nou juist waarom heel veel kinderen hetgeen ze is overkomen maar het liefst wegstoppen. Maar het gaat niet weg.
Of een kind weerlozer is tegen misbruik, dat vraag jij je af?
Een kind kan beter verwerken als men er tijdig achterkomt. Een kind dat zijn misbruik wegstopt is een heel ander verhaal.

Syphax
28-01-04, 00:14
Schijnbaar zijn er mensen op deze aardkloot die na het horen van sexueel misbruik van hun kind willen gaan praten met de dader.
Ik ben daar zeker niet 1 van!!!!

850
28-01-04, 00:18
Geplaatst door Syphax
Een kind kan beter verwerken als men er tijdig achterkomt. Een kind dat zijn misbruik wegstopt is een heel ander verhaal.

En als jij mn teksten had gelezen dan had je gezien dat ik hetzelfde schreef als wat jij hier beweert en laat me maar zien dat ik het goed praat zoals jij beweert.
Als jij je wilt mengen in deze topic en je wilt er ook nog eens n grote bek in opzetten zorg er dan voor dat je nederlands kan lezen stom wicht.

Syphax
28-01-04, 00:26
Geplaatst door 850
En als jij mn teksten had gelezen dan had je gezien dat ik hetzelfde schreef als wat jij hier beweert en laat me maar zien dat ik het goed praat zoals jij beweert.
Als jij je wilt mengen in deze topic en je wilt er ook nog eens n grote bek in opzetten zorg er dan voor dat je nederlands kan lezen stom wicht.

Mengen? Jij vieze Pedo jij!!!
Ik lees hier wel vaker, en in jouw geval met je 13 jaar is volwassen denk ik dat jij beter terecht kan bij een organisatie zoals Martijn!!!

Syphax
28-01-04, 00:30
Jouw theorie van vergelijkingsmateriaal gaat niet op in dit geval. N joch van 15 dat mishandeld en verkracht is door zn leraar weet verdomde goed dat hij misbruikt is. Daar heb ik geen twijfel over. Zelfs al zou het n halve randdebiel zijn dan nog weet hij het verschil tussen goed en kwaad. Ik sta versteld van de hoge mate waarin jij jongeren kleineert tot zielige onwetende tere zieltjes. Tis echt erg. Tis gelijk aan disrespect. Er zitten hier ook op dit forum 15 jarigen, ga ff tegen ze zeggen hoe je over hun denkt. Zullen ze je niet in dank afnemen. Als ik nu 15 jaar was geweest en ik zou lezen hoe jij over jongeren denkt dan zou ik zeker weten pissed off zijn geraakt.


Bovenstaande is natuurlijk heel normaal!!!
Je gaat uit van jouw fantasieen, maar niet iedereen op die leeftijd is zo weerbaar en geil zoals jij schijnbaar bent geweest.
Jij als deskundige weet het natuurlijk allemaal wel beter, want................

mark61
28-01-04, 00:39
Geplaatst door ~Panthera~
[BFOUT.
Het verkrachten van een kind is ALTIJD een 1 tegen 1 situatie.
Machtsmisbruik in optima forma.
ALTIJD in het geheim.
NOOIT op tv uitgemeten, zoals politieke shit.
Niet te vergelijken dus. :mad: [/B]

Het is lang niet altijd een 1 tegen 1 situatie. De recente publiciteit over kindermisbruik door kerkelijke functionarissen geven daar juist blijk van. Het blijkt dat pedofielen in feite juist plaatsen opzoeken waar veel kinderen zijn. De meeste misdaden worden trouwens niet breed uitgemeten, de meeste moorden etc. vinden buiten het zicht plaats. Martelen is altijd geheim. En de 'verslaggeving' heeft op zich niets te maken met de daad zelf. Het verschil is wel, dat in het westen kindermisbruik vroeger een taboe was, waarbij de dader werd beschermd, en nu niet meer. Dat is een vooruitgang waar het het bestraffen van de dader aangaat; voor het slachtoffer weet ik het zo net niet. En ik zie werkelijk niet in waarom verkrachting van een kind erger is dan verkrachting van een volwassen vrouw.

Syphax
28-01-04, 00:50
Geplaatst door mark61
En ik zie werkelijk niet in waarom verkrachting van een kind erger is dan verkrachting van een volwassen vrouw.

Jij bent niet stabieler of sterker geworden sinds jouw kindzijn?
Je angsten als kind zijn niet minder geworden?
Je bent niet minder gevoelig voor manipulatie?
Je bent niet weerbaarder geworden?

mark61
28-01-04, 01:00
Geplaatst door Syphax
Jij bent niet stabieler of sterker geworden sinds jouw kindzijn?
Je angsten als kind zijn niet minder geworden?
Je bent niet minder manipulatief?
Je bent niet weerbaarder geworden?

Niet stabieler of sterker. Angsten zijn dezelfde. Je bedoelt gevoelig voor manipulatie? Dat wel. Weerbaarder, denk ik niet. Geweld is geweld. Maar misschien ben ik wel niet volwassener geworden, dat kan.

850
28-01-04, 01:03
Geplaatst door ~Panthera~
--------------


Als je op je 15e al volwassen MOEST zijn, dan heb je een stel klote ouders van hier tot Tokyo gehad, dat kan ik je wel vertellen. :mad:

Ik heb niet gezegd dat je als 15 jarige volwassen moet zijn maar t zijn ook geen kleine zielige tere onschuldige zieltjes die nergens iets vanaf weten. De gemiddelde 15 jarige weet heel goed het verschil tussen goed en kwaad.
Maar zoals ik al zei gaat het mij niet om de verkrachting zelf maar om de wachttijd van meer dan 20 jaar voor dat ie wraak nam. Als hij meteen toen in die tijd n mes in de ribben van die leraar had gestoken dan had ik dat goed gevonden.

Syphax
28-01-04, 06:55
Geplaatst door mark61
Niet stabieler of sterker. Angsten zijn dezelfde. Je bedoelt gevoelig voor manipulatie? Dat wel. Weerbaarder, denk ik niet. Geweld is geweld. Maar misschien ben ik wel niet volwassener geworden, dat kan.
Gevoelig voor manipulatie...dat bedoel ik ja.

freya
28-01-04, 09:20
Geplaatst door 850

Maar zoals ik al zei gaat het mij niet om de verkrachting zelf maar om de wachttijd van meer dan 20 jaar voor dat ie wraak nam. Als hij meteen toen in die tijd n mes in de ribben van die leraar had gestoken dan had ik dat goed gevonden.

Het gaat er bij jou echt niet in he? Dat een traumatische ervaring, jaren later nog steeds je leven kan verpesten.

Juist daarom is het sexueel misbruiken van kinderen zo erg.

Een kind (en iemand van 15 is ook nog half een kind) kan makkelijk in een situatie gemanipuleerd worden, waar het zich heel onprettig bij voelt en is dan ook nog eens niet voldoende weerbaar om een eind aan die klote situatie te maken, vaak omdat het het zich er voor schaamt dat hij zij uberhaubt in zo'n situatie terecht is gekomen.
Een kind gaat de schuld dan dus onterecht bij zichzelf leggen en dat is nu net het vuile gemene sluipende gevaar, dat 20 jaar later de stoppen kan laten doorslaan.

Belachelijk om over iemand van 15 te zeggen dat hij toen maar juist had moeten handelen en nu niet meer mag zeuren over wat hem toen is aangedaan. Je laat kinderen pas echt in hun waarde als je ze het recht geeft gewoon kind te zijn en fouten te maken. En iemand van 15 is nog lang niet volwassen.

Er wordt hier nu steeds over verkrachting en mishandeling gesproken alsof dat de enige vorm van pedofilie is die er bestaat.
Maar de meeste pedofielen en incestpleger gebruiken alleen psychologische druk en dan op zo'n manier dat een kind niet duidelijk kan aangeven wanneer de grens precies is overschreden. Pas als je een normale, gezonde sexuele relatie hebt, besef je dat er toen toch echt iets niet in orde was. Het allertriests is dat een slachtoffer van sexueel misbruik ook op volwassen leeftijd vaak in ongezonde relaties terecht komt, omdat er nu eenmaal iets beschadigd is.

En Mark61, daarom is verkrachting van een kind net een graadje erger dan verkrachting van een volwassene.

~Panthera~
28-01-04, 09:35
Geplaatst door freya
Het gaat er bij jou echt niet in he? Dat een traumatische ervaring, jaren later nog steeds je leven kan verpesten.

Juist daarom is het sexueel misbruiken van kinderen zo erg.

Een kind (en iemand van 15 is ook nog half een kind) kan makkelijk in een situatie gemanipuleerd worden, waar het zich heel onprettig bij voelt en is dan ook nog eens niet voldoende weerbaar om een eind aan die klote situatie te maken, vaak omdat het het zich er voor schaamt dat hij zij uberhaubt in zo'n situatie terecht is gekomen.
Een kind gaat de schuld dan dus onterecht bij zichzelf leggen en dat is nu net het vuile gemene sluipende gevaar, dat 20 jaar later de stoppen kan laten doorslaan.

Belachelijk om over iemand van 15 te zeggen dat hij toen maar juist had moeten handelen en nu niet meer mag zeuren over wat hem toen is aangedaan. Je laat kinderen pas echt in hun waarde als je ze het recht geeft gewoon kind te zijn en fouten te maken. En iemand van 15 is nog lang niet volwassen.

Er wordt hier nu steeds over verkrachting en mishandeling gesproken alsof dat de enige vorm van pedofilie is die er bestaat.
Maar de meeste pedofielen en incestpleger gebruiken alleen psychologische druk en dan op zo'n manier dat een kind niet duidelijk kan aangeven wanneer de grens precies is overschreden. Pas als je een normale, gezonde sexuele relatie hebt, besef je dat er toen toch echt iets niet in orde was. Het allertriests is dat een slachtoffer van sexueel misbruik ook op volwassen leeftijd vaak in ongezonde relaties terecht komt, omdat er nu eenmaal iets beschadigd is.

En Mark61, daarom is verkrachting van een kind net een graadje erger dan verkrachting van een volwassene.
----------------------------

Iemand die het snapt :duim: en verdomd, het is een vrouw.
Waar zou dat nou aan liggen?

850
28-01-04, 13:31
[QUOTE]Geplaatst door freya
Het gaat er bij jou echt niet in he? Dat een traumatische ervaring, jaren later nog steeds je leven kan verpesten.
Schrijf ik japans of chinees? k heb meerdere keren geschreven dat ik het niet over de verwerkingstijd hebt!!

Een kind gaat de schuld dan dus onterecht bij zichzelf leggen en dat is nu net het vuile gemene sluipende gevaar, dat 20 jaar later de stoppen kan laten doorslaan.
Ik ben het wat dit betreft gewoon niet met jullie eens. Ik weet zeker dat hij 20 jaar geleden ook al het volle besef heeft gehad dat hij mishandeld is en misbruikt is. Dat schaamte n groot obstakel is geloof ik ook ja.

Belachelijk om over iemand van 15 te zeggen dat hij toen maar juist had moeten handelen en nu niet meer mag zeuren over wat hem toen is aangedaan. Je laat kinderen pas echt in hun waarde als je ze het recht geeft gewoon kind te zijn en fouten te maken. En iemand van 15 is nog lang niet volwassen.
Ik heb niet 1x keer gezegd dat hij niet moet zeuren! Maar ik vind het niet okee dat hij 24 jaar later verhaal komt halen met n mes. Dat jullie blijkbaar wraak goedkeuren moeten jullie weten maar ik keur dat af. Wraak lost niets op en die gast zal nu alleen maar nog meer in de psychische ellende komen.

Maar de meeste pedofielen en incestpleger gebruiken alleen psychologische druk en dan op zo'n manier dat een kind niet duidelijk kan aangeven wanneer de grens precies is overschreden.
Ik denk dat je er toch te weinig vanaf weet.
Jongeren weten heel goed wanneer de grens is getrokken alleen zijn ze in constante dubio of ze het wel of niet moeten accepteren want ze krijgen naast die seksuele misbruik ook heel veel persoonlijke geestelijke aandacht! Onderschat dat niet. En dat is niet bedoeld als manipulatie vd pedoseksueel maar wel omdat ze graag zon kind wilen liefhebben en dat is niet alleen seksueel. (ik heb het nu niet over die leraar!!!).
Zon kind komt vaak persoonlijke aandacht tekort en dat krijgen ze van die pedoseksueel in overvoed en dat maakt het des te moeilijker voor het kind om het seksuele misbruik te tolereren.

Het allertriests is dat een slachtoffer van sexueel misbruik ook op volwassen leeftijd vaak in ongezonde relaties terecht komt, omdat er nu eenmaal iets beschadigd is.
Dat hoeft helemaal niet. Ik ken 2 mensen die ik vroeger van dichtbij meegemaakt hebt en beiden hebben er niet onder geleden als volwassenen dat ze tijdens de kinderjaren misbruikt zijn. Ook heb ik 3 jongeren gekend die seksueel misbruikt zijn en die later weer terug kwamen bij die perdoseksueel want ze hadden behoefte aan die warme geestelijke persoonlijke aandacht. Iemand die oprecht naar ze luisterde en ze in de watten legden.
Ik beweer niet dat dit de normale gang van zaken is maar ik will alleen maar aantonen dat het niet altijd bad nieuws hoeft te zijn en dat ze voor het leven getekend zijn.

850
28-01-04, 13:32
Geplaatst door ~Panthera~
Iemand die het snapt :duim: en verdomd, het is een vrouw.
Waar zou dat nou aan liggen?

Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat jij er zelf niet bijster veel vanaf weet.

~Panthera~
28-01-04, 14:38
Geplaatst door 850
Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat jij er zelf niet bijster veel vanaf weet.
---------------------------

Nee,dat zal wel niet.
Ik heb een stiefzuster die door haar VADER vanaf haar 8e sexueel misbruikt is.
Die het pas kon UITSCHREEUWEN toen de klootzak in 1989 overleed.
Maar ik weet niets.

:fuckit2: shove it !

850
28-01-04, 14:46
Geplaatst door ~Panthera~
:fuckit2: shove it !

:duizelig: Nee dank je. Ik hou niet van anaal.

Joesoef
28-01-04, 14:46
Daders van dit soort dingen zijn altijd mensen die het afschuwelijke van hun daad niet inzien en die met argumenten komen waarin ze het een en ander proberen goed te praten.

freya
28-01-04, 15:04
Geplaatst door 850
[QUOTE]
Ik heb niet 1x keer gezegd dat hij niet moet zeuren! Maar ik vind het niet okee dat hij 24 jaar later verhaal komt halen met n mes. Dat jullie blijkbaar wraak goedkeuren moeten jullie weten maar ik keur dat af. Wraak lost niets op en die gast zal nu alleen maar nog meer in de psychische ellende komen.

Je hebt wel gezegd dat hij indertijd maatregelen tegen het misbruik had moeten nemen. Ik vat dat op als: als hij toen niks gedaan heeft moet hij nu zijn mond houden.
Ik denk niet dat er hier iemand is die het goedkeurt dat er iemand overhoop wordt gestoken. Wat ik (en ik denk anderen) proberen duidelijk te maken is dat de pijn, verdriet en schaamte na 20 nog even groot, zo niet groter kunnen zijn.



Ik denk dat je er toch te weinig vanaf weet.

En ik denk dat jij nogal naief hierin bent en je van alles hebt laten wijsmaken.


Jongeren weten heel goed wanneer de grens is getrokken alleen zijn ze in constante dubio of ze het wel of niet moeten accepteren want ze krijgen naast die seksuele misbruik ook heel veel persoonlijke geestelijke aandacht! Onderschat dat niet. En dat is niet bedoeld als manipulatie vd pedoseksueel maar wel omdat ze graag zon kind wilen liefhebben en dat is niet alleen seksueel. (ik heb het nu niet over die leraar!!!).
Zon kind komt vaak persoonlijke aandacht tekort en dat krijgen ze van die pedoseksueel in overvoed en dat maakt het des te moeilijker voor het kind om het seksuele misbruik te tolereren.

Dit is dus precies wat hier steeds al bewwerd wordt.
Een zwak kind dat behoefte aan aandacht heeft wordt eruit gepikt en kan geen weerstand bieden. Niet omdat het de sexspelletjes zo leuk vind, maar omdat het afhankelijk van de andere aandacht is geworden.
Eeen pedofiel maakt misbruik van de zwakte van het kind om zijn eigen lusten te kunnen bevredigen, dit heeft niets te maken met vroeg ontluikende sexualiteit bij het slachtoffer.



Dat hoeft helemaal niet. Ik ken 2 mensen die ik vroeger van dichtbij meegemaakt hebt en beiden hebben er niet onder geleden als volwassenen dat ze tijdens de kinderjaren misbruikt zijn.

En hoe oud zijn deze mensen nu? Ik ken mensen die op hun 40e/ 50e pas aan het verwerken van hun jeugd zijn toegekomen en die daar dus hun hele leven, met betere en hele slechte periodes, last van hebben gehad.


Ook heb ik 3 jongeren gekend die seksueel misbruikt zijn en die later weer terug kwamen bij die perdoseksueel want ze hadden behoefte aan die warme geestelijke persoonlijke aandacht. Iemand die oprecht naar ze luisterde en ze in de watten legden.
Ik beweer niet dat dit de normale gang van zaken is maar ik will alleen maar aantonen dat het niet altijd bad nieuws hoeft te zijn en dat ze voor het leven getekend zijn.

Dat is dus precies wat ik bedoel, deze 3 zijn op latere leeftijd niet in staat om een normale, gezonde, gelijkwaardige relatie op te bouwen.
En als dit leeftijdgenoten van jou zijn, dan is het wel een beetje vroeg om te zeggen dat niet hun hele leven hierdoor getekend is. Sterker nog, ze zijn het lebvende bewijs dat hun leven op dit moment wel al getekend is door hun onnatuurlijke ervaringen.



Als ik het goed begrijp ken jij dus 5 mensen die als kind sexueel misbruikt zijn. Ik vermoed dat jij de pedofiel in kwestie ook kent en dat je een aantal zeer gekleurde verhalen te horen hebt gekregen. Als ik jou was zou ik maar eens wat van de sites bekijken die je door Joesoef zijn aangeraden, dan kan je dit allemaal in een wat breder en reeler perspectief bekijken.

850
28-01-04, 15:53
Je hebt wel gezegd dat hij indertijd maatregelen tegen het misbruik had moeten nemen. Ik vat dat op als: als hij toen niks gedaan heeft moet hij nu zijn mond houden.
Ik denk niet dat er hier iemand is die het goedkeurt dat er iemand overhoop wordt gestoken. Wat ik (en ik denk anderen) proberen duidelijk te maken is dat de pijn, verdriet en schaamte na 20 nog even groot, zo niet groter kunnen zijn.
Dan heb je mn tekst verkeerd begrepen! Ik vind allerminst niet dat hij nu maar niks had moeten doen maar de weg die hij nu is ingeslagen is er eentje die hem nog verder van huis zal brengen. Ik geef toe dat ik kort door de bocht ging door te zeggen dat ie niet spoort om 24 jaar later n mes in iemand te steken. Dat is niet fraai gezegd van mijn kant. Maar ik blijf het wel afkeuren wat hij nu gedaan heeft. En ik heb duidelijk meerdere keren gezegd dat ik niet van hem verwacht had dat hij het toen al verwerkt zou moeten hebben! Maar n mes in iemand steken ruim 20 jaar later is wat heel anders dan het verwerken van de schade en pijn.

Eeen pedofiel maakt misbruik van de zwakte van het kind om zijn eigen lusten te kunnen bevredigen, dit heeft niets te maken met vroeg ontluikende sexualiteit bij het slachtoffer.
Zo zwart/wit is het niet Freya! De ene pedoseksuele is de ander niet en ik weet dat het gros vd pedoseksuelen het uit liefde doen en niet zo zeer vanwege machtsmisbruik en het bot vieren van lusten. Ze misbruiken het kind wel en dat is ook fout maar tegelijkertijd geven ze het ook oprechte aandacht wat welgemeend is. Niet ale pedoseksuelen zijn zo maar het bij het meerendeel speelt het liefkozen en het aandacht geven n grote rol.

En hoe oud zijn deze mensen nu? Ik ken mensen die op hun 40e/ 50e pas aan het verwerken van hun jeugd zijn toegekomen en die daar dus hun hele leven, met betere en hele slechte periodes, last van hebben gehad.

De ene is gestorven op 58 jarige leeftijd en de ander is nu geloof ik achter in de veertig. De ene die nu inmiddels dood is heeft het contact verbroken met haar vader (die haar misbruikte) nadat ze is getrouwd maar voor de rest heeft ze er nooit onder geleden. Dat weet ik echt heel zeker. Bij de ander weet ik zo goed als zeker dat die er ook niet onder geleden heeft. Nogmaals, ik zeg niet dat dit de normale gang van zaken is maar het laat wel zien dat niet iedereen er onder gebukt gaat bij sekueel misbruik.

Dat is dus precies wat ik bedoel, deze 3 zijn op latere leeftijd niet in staat om een normale, gezonde, gelijkwaardige relatie op te bouwen.
En als dit leeftijdgenoten van jou zijn, dan is het wel een beetje vroeg om te zeggen dat niet hun hele leven hierdoor getekend is. Sterker nog, ze zijn het lebvende bewijs dat hun leven op dit moment wel al getekend is door hun onnatuurlijke ervaringen.
2 vd 3 ben ik uit het oog verloren. van eentje weet ik dat hij problemen heeft maar ik geloof niet dat het komt door de seksuele misbruik. Hij is vroeger verstoten door zn moeder en had n slappe vader en ging van tehuis naar tehuis en dat heeft de schade toegricht. Degene die hem seksueel misbruikte heeft hem tegelijk ook veel aandacht gegeven en veel dingen met hem ondernomen zoals uitstapjes maken etc. Hij heeft liefde en aandacht gehad van die man.
Van n andere jongen weet ik dat hij nog steeds contact heeft met die pedoseksueel alhoewel hij nu volwassen is en hij geen seks meer heeft met de man. Maar hij krijgt nog steeds aandacht en n luisterend oor vd van hem. Ook hij heeft het nodige aan contact gestoordheid maar ook daar liggen de wortels bij de jonge jeugdjaren waarin zn ouders er niet voor hem waren. Overigens heeft hij al geruime tijd n liefdes relatie met n vriendin.

Als ik het goed begrijp ken jij dus 5 mensen die als kind sexueel misbruikt zijn. Ik vermoed dat jij de pedofiel in kwestie ook kent en dat je een aantal zeer gekleurde verhalen te horen hebt gekregen.
Ik ken die man inderdaad goed en weet daarom dat het niet zo zwart/wit is als jullie mij willen doen geloven. En reken maar dat die man eronder gebukt gaat dat hij zo geaard is. Dat gaat niet in de kouwe kleren zitten. Jarenlange terapie heeft daar niets aan geholpen.
Gekleurde verhalen? Ja en nee. Ik kan de bal terug kaatsen en zeggen dat het evenzeer voor jullie geldt.

Orakel
28-01-04, 21:03
Geplaatst door 850
[B]
[B]Zo zwart/wit is het niet Freya! De ene pedoseksuele is de ander niet en ik weet dat het gros vd pedoseksuelen het uit liefde doen en niet zo zeer vanwege machtsmisbruik en het bot vieren van lusten. Ze misbruiken het kind wel en dat is ook fout maar tegelijkertijd geven ze het ook oprechte aandacht wat welgemeend is. Niet ale pedoseksuelen zijn zo maar het bij het meerendeel speelt het liefkozen en het aandacht geven n grote rol.

Liefkozen en aandacht geven kunnen ze ook aan leeftijdsgenoten, maar daar dreigt het risico op mentale overvleugeling. Dat risico denken ze bij kinderen niet te hebben en dat maakt het tot een machtskwestie.
En daarbij is dat liefkozen en aandacht geven geen doel maar een middel. Anders moeten ze die kinderen met geweld uit de kleren krijgen.
Je zegt zelf al dat het misbruik is en dat valt niet te legitimeren. Volwassenen dienen een sexuele realtie met een andere volwassene aan te gaan of over te gaan op handenarbeid.



maar voor de rest heeft ze er nooit onder geleden. Dat weet ik echt heel zeker.

Ik weet heel zeker dat dat onzin is. Schoolvoorbeeld van verdringing. Ik hoop dat ik het verkeerd heb, maar let maar es op het instrumentele karakter van de relaties. Of het doorslaan naar de andere kant en zich emotioneel volledig afhanelijk maken van de ander.

En bij die jongeren die ondanks het misbruik terug gaan naar de misbruiker, is het waarschijnlijk niet eens een kwestie van ondanks maar juist dankzij. Het zegt meer over hun eigen omgeving, waar ze de benodigde geborgenheid, erkenning en vertrouwen niet krijgen en deze dan maar bij de misbruiker blijven halen. Daarbij het misbruik op de koop toenemend.

Vergis je asjeblieft niet 850, je zou mensen wel es ernstig tekort kunnen doen.

850
28-01-04, 21:31
[QUOTE]Geplaatst door Orakel
En daarbij is dat liefkozen en aandacht geven geen doel maar een middel. Anders moeten ze die kinderen met geweld uit de kleren krijgen.
Je zegt zelf al dat het misbruik is en dat valt niet te legitimeren.

Dat liefkozen en aandacht geven zal voor n deel wel het "kopen" vd seks zijn maar voor n deel ook het willen geven van aandacht aan de ander. Het is voor de gemiddelde pedoseksueel niet enkel maar seks maar het totaal plaatje waarin ook aandacht geven hoort. Ik keur het allerminst goed en het is inderdaad misbruik.

Ik weet heel zeker dat dat onzin is. Schoolvoorbeeld van verdringing. Ik hoop dat ik het verkeerd heb, maar let maar es op het instrumentele karakter van de relaties. Of het doorslaan naar de andere kant en zich emotioneel volledig afhanelijk maken van de ander.
Bizar dat je dat zegt. Die persoon is inderdaad altijd emotioneel afhankelijk geweest vd ander in de relaties. Het waren trouwens wel geslaagde relaties. N huwelijk van ruim 15 jaar en daarna samenwonen met n vaste vriend. Steady relaties. Maar t was n redelijk gelukkig persoon met de ups en downs die we allemaal als mensen kennen in ons leven. Ik heb diepersoon jarenlang van dichtbij meegemaakt en zou het weten en het gemerkt hebben als ze n beschadigd zou zijn geweest. En er zwaar dorr getekend zou zijn.


En bij die jongeren die ondanks het misbruik terug gaan naar de misbruiker, is het waarschijnlijk niet eens een kwestie van ondanks maar juist dankzij. Het zegt meer over hun eigen omgeving, waar ze de benodigde geborgenheid, erkenning en vertrouwen niet krijgen en deze dan maar bij de misbruiker blijven halen. Daarbij het misbruik op de koop toenemend.
Die volwassen man die nu nog contact heeft met die pedoseksueel heeft geen enkele seks met die man meer. Maar t contact onderling is goed. Ja hij is n gesloten persoon en is behoorlijk fuckked up maar dat komt door zn verleden waarin ie verstoten is door beiden ouders en in tehuizen en pleeggezinnen terrecht kwam.

Vergis je asjeblieft niet 850, je zou mensen wel es ernstig tekort kunnen doen.
Vergis me niet in wat? Ik heb nu al 300x vermeld dat ik het erg vind dat die dove gast misbruikt is en dat ik verkrachting en seksuele misbruik afkeur en er tegen ben. Ik trek alleen niet zon zwart/witte lijn zoals hier door sommige wel getrokken wordt. Kzie dat er meer facetten aan vast zitten.

En hier laat ik het bij.
:fpetaf:

Zwarte Schaap
28-01-04, 22:00
Geplaatst door 850
Ik ben het wat dit betreft gewoon niet met jullie eens. Ik weet zeker dat hij 20 jaar geleden ook al het volle besef heeft gehad dat hij mishandeld is en misbruikt is. Dat schaamte n groot obstakel is geloof ik ook ja.

Ik heb niet 1x keer gezegd dat hij niet moet zeuren! Maar ik vind het niet okee dat hij 24 jaar later verhaal komt halen met n mes. Dat jullie blijkbaar wraak goedkeuren moeten jullie weten maar ik keur dat af. Wraak lost niets op en die gast zal nu alleen maar nog meer in de psychische ellende komen.

[

Ik wil hier niet teveel woorden aan vuil maken maar je moet wel beseffen dat een 15 jarige kind buiten het feit dat ie fysiek niet de kracht heeft, zwaar in de kreukels zit om wraak te nemen. Over onzekerheid, angsten en puberteit wil ik het niet eens hebben.

Verder heb ik gevoelsmatig geen moeite met dergelijke wraaknemingen ookal is het 50 jaar later. Ik geloof dat wraak ook heel bevrijdend kan werken voor sommigen. Mischien is de misbruikte eindelijk bevrijd van de hel waarin hij leefde vanaf het misbruik.

papol
29-01-04, 03:10
Beste 850,

De marge waarin een dergelijke relatie speelt is flinterdun. Het ontbreekt aan ieder vorm van grijs gebied. Een persoon, ook kinderen, zijn fysiek, sociaal en psychische persoonlijkheden. De behoefte aan sociale en psychische bevrediging, de afhankelijkheid van de ander, kan de doorslag geven om een ervaring op fysiek gebied te ondergaan. Vaak kan jaren later dit alsnog opbreken, de drieeenhied is immers verstoord en de fysieke beleving word bijzonder negatief ervaren, een belemmering voor verder functioneren.

Natuurlijk bestaan en zijn er pedofielen die zich zeer wel bewust zijn van hun grenzen. Deze zullen de intimiteit laten begrenzen door onschuldige intimiteit die de grenzen van het toelaatbare niet overschrijden. Blijft glad ijs indien een vreemde de intimiteit van ouders/vertrouweling bewandelt omdat dit sociaal maar ook wettelijk ernstig begrenst is. De wettelijke begrenzing tot 16 jaar zegt dan wel niets over de psychische en fysieke ouderdom van het kind, sexuele handelingen onder die leeftijd zullen altijd als het spreekwoordelijke 'zwaard van Damocles' boven zijn hoofd blijven hangen. Die drieeenheid kan ook jaren later alsnog zijn verstoring opwerpen.

Het is net als bij een SM relatie. De dom kan nooit verder gaan dan wat de sub aangeeft, en dan gaat het nog over volwassenen die bewust voor een dergelijke relatie kiezen.

Zelfs verkrachtingen op latere leeftijd zijn zeer moeilijk te verkroppen. Er word wel vaker gezegd dat het geen vreemde was, valt binnen je sociale wereld. Ook hoeft het fysieke karakter van de verkrachting niet met excessief geweld gepaard te zijn gegaan, zelfs enige bevrediging word door verkrachtte personen niet geheel ontkent. Het grootste dilemma is echter de psychische schade, de afhankelijkheid, het niet hebben kunnen voorkomen. Dit resulteerd maar al te vaak in een negatief zelfbeeld, niet de dader doch de verkrachtte ervaart schuld aan de verkrachting.

De voorbeelden die je noemt zijn hoogstwaarschijnlijk de uitzonderingen en bevestigen daarmee de regel.

Gr.P

De preciese toedacht op die school is uiteraard niet bekend, misschien heeft de persoon wel gewoon een gespek willen voeren nav de vorige week bekend geworden verkrachtingen. Het kan zijn dat bewuste leerkracht in alle toonaarden onteknd heeft, misschien wel belachelijk gemaakt. En tsja, dat kunne na 24 onverwerkte jaren makkelijk de stoppen doorslaan.