PDA

Bekijk Volledige Versie : Honderden geëvacueerd door lek dijk Julianakanaal



Mark
27-01-04, 16:25
Honderden geëvacueerd door lek dijk Julianakanaal

Uitgegeven: 27 januari 2004 16:51
Laatst gewijzigd: 27 januari 2004 17:23

STEIN/MAASTRICHT - De gemeente Stein is dinsdagmiddag begonnen met de evancuatie van honderden mensen die wonen in de buurt van het verzwakte dijk van het Julianakanaal in Stein. Rijkswaterstaat heeft geconstateerd dat de dijk "ernstig ondermijnd" is. Het water sijpelt door de dijk, zei burgemeester E. Meijer in het NOS Journaal.

De bewoners worden opgevangen in een gemeenschapshuis in het centrum van Stein, aldus een woordvoerder. Daar moeten ze blijven tot het probleem is opgelost.

Scheepvaart

Het scheepvaartverkeer op het kanaal is stilgelegd. Er is een crisisteam geïnstalleerd. Het waterpeil in het kanaal moet met minstens een meter verlaagd worden. Een noodreparatie is dringend noodzakelijk.

lennart
27-01-04, 16:51
Limburg loopt onder!

Ik hoop niet dat de vluchtelingen naar de Nederland vluchten :(

Stuur ze naar Belgie en ontneem ze hun paspoort zou ik zeggen.

Blade20
27-01-04, 17:04
Ach, ver weg van mijn dorpje. En gelukkig voor de bewoners is het zoet water. Ik moet er niet aan denken dat zout water door je huisje stroomt, das pas echt een ramp voor je vloer.

Ik raad mijn mede-Limbabwanen aan om een vinger in de dijk te steken. :hihi:

850
27-01-04, 17:12
Geplaatst door Blade20
Ach, ver weg van mijn dorpje. En gelukkig voor de bewoners is het zoet water. Ik moet er niet aan denken dat zout water door je huisje stroomt, das pas echt een ramp voor je vloer.

Ik raad mijn mede-Limbabwanen aan om een vinger in de dijk te steken. :hihi:

Waarom denk je dat ik op 3 hoog woon in Amsterdam. mocht er ooit n overstroming komen dan blijft mijn woning bespaart.

rja
27-01-04, 17:44
Geplaatst door 850
Waarom denk je dat ik op 3 hoog woon in Amsterdam. mocht er ooit n overstroming komen dan blijft mijn woning bespaart.
Dat is het risico als je in Nederland woont, een groot deel van Nederland ligt onder de zeespiegel, we hebben heel wat land van de zee en de rivieren gestolen , maar dat betekend niet dat we de strijd tegen het water gewonnen hebben , iedereen in Nederland zou moeten kunnen zwemmen, want je weet nooit of je dat nodig hebt als er een dijk doorbreekt.

Maar wel typisch dat in het Limburg gebeurd, dat ligt toch boven de zeespiegel, maar we hebben wel de rivieren getemd om op de uiterwaarden te gaan wonen en soms slaat de natuur terug.

lennart
27-01-04, 17:53
Ik heb gelezen dat we geen zorgen hoeven te maken om het water... maar om het ijs, van de nieuwe IJstijd :)

Ik raad de Limbo's dan ook aan om naar het zuiden te trekken.

ZbaqZbaq
27-01-04, 18:12
Zijn er "watermanagers"in de zaal ?

Blade20
27-01-04, 18:15
tja, we kunnen natuurlijk ook water naar de zee dragen.