PDA

Bekijk Volledige Versie : Stephen Kings 'It' engste tv-programma



Mark
28-01-04, 08:17
Stephen Kings 'It' engste tv-programma

Bron: Reuters

Het verhaal van horrorschrijver Stephen King, over een demonische clown die een rustig plaatsje in New England terroriseert, is door luisteraars van de BBC gekozen tot het meest griezelige televisieprogramma aller tijden. De verfilming van Kings bestseller 'It' versloeg daarmee onder meer 'The Twilight Zone', 'The X-Files' en 'Twin Peaks'.

In de miniserie uit 1990 speelt Tim Curry de rol van Pennywise, een kwaadaardige kracht die de vorm van een clown aangenomen heeft en verantwoordelijk is voor een rits van moorden. "I am everything you were ever afraid of", zegt de clown op een gegeven moment over zichzelf tegen enkele doodsbange kinderen. "The X-files", de met een Emmy bekroonde serie waarin FBI agenten paranormale en buitenaardse zaken onderzoeken, eindigde eervol op de tweede plaats.

"Ghostwatch" van de BBC eindigde op de derde plaats. Deze documentaire uit 1992 over paranormale verschijnselen, bevatte onder andere, tot grote ontzetting van presentator Michael Parkinson, een scène waarin er een 'geest' in de studio verscheen. "Tales of the Unexpected", een serie gebaseerd op de korte verhalen van Roald Dahl, steevast met een onverwachte wending aan het einde, werd vierde. De serie werd begin jaren tachtig in Nederland door de TROS op de buis gebracht

http://images.fok.nl/upload/Pennywise.jpg

barfly
28-01-04, 08:33
King is gewelidg! Alleen vind ik z'n boeken beter dan de verfilmingen :lole:

~Panthera~
28-01-04, 08:57
Geplaatst door barfly
King is gewelidg! Alleen vind ik z'n boeken beter dan de verfilmingen :lole:
--------------------------


:duim: Vooral dat verhaal over die hardloper. :hihi:

taouanza
28-01-04, 09:44
Er was een miniserie over die clown.Heb na een aflevering nie kunne slape.:verward:

Blade20
28-01-04, 10:05
Ja, dat was mijn eerste horror, kwas toen 8 jaar oud.

Echt een goede film!

taouanza
28-01-04, 10:11
Geplaatst door Blade20
Ja, dat was mijn eerste horror, kwas toen 8 jaar oud.

Echt een goede film!

Vond het maar eng.

~Panthera~
28-01-04, 10:23
Geplaatst door taouanza
Vond het maar eng.
--------------------------

Bakellende in zijn zwembroek is nog veel enger. :hihi:

taouanza
28-01-04, 10:24
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------

Bakellende in zijn zwembroek is nog veel enger. :hihi:


Ga horror schrijven jij! :confused:

~Panthera~
28-01-04, 10:26
Geplaatst door taouanza
Ga horror schrijven jij! :confused:
------------------------


YESSSSSSSSSSSSSS ! :wohaa:

Blade20
28-01-04, 10:48
Geplaatst door taouanza
Vond het maar eng.

Ne man, horrorfilms zijn leuk, soms zelfs lachen. (zoals in Freddy vs Jason)

Je moet je gewoon realiseren dat het toch niet kan, of toch niet met jouw gebeurd.

Het enigste wat ik van horrors vindt is dat ze nogal slecht eindigen. Zo vond ik het een afknapper dat 'IT' aan het einde gewoon een spin bleek te zijn, hoe cliche achtig.

De Hellraiser serie was ook best goed, alleen was de laatste film erg afgezaagd, op de flashbacks na was de film nogal saai en het einde nogal dom.

En de rest, ach, Genie had zijn hoogtepunten en Haunted house was wel spannend van tijd tot tijd. Die film met dat weesjoch die zijn pleegfamilie vermoorde had ook een paar hoogtepunten. Alle ander horrorfilms die ik in de loop van de jaren heb gezien waren maar tussendoortjes.

taouanza
28-01-04, 10:52
Geplaatst door Blade20
Ne man, horrorfilms zijn leuk, soms zelfs lachen. (zoals in Freddy vs Jason)

Je moet je gewoon realiseren dat het toch niet kan, of toch niet met jouw gebeurd.

Het enigste wat ik van horrors vindt is dat ze nogal slecht eindigen. Zo vond ik het een afknapper dat 'IT' aan het einde gewoon een spin bleek te zijn, hoe cliche achtig.

De Hellraiser serie was ook best goed, alleen was de laatste film erg afgezaagd, op de flashbacks na was de film nogal saai en het einde nogal dom.

En de rest, ach, Genie had zijn hoogtepunten en Haunted house was wel spannend van tijd tot tijd. Die film met dat weesjoch die zijn pleegfamilie vermoorde had ook een paar hoogtepunten. Alle ander horrorfilms die ik in de loop van de jaren heb gezien waren maar tussendoortjes.


Nee niks voor mij.
Chucky's Bride vond ik goed en ik heb in een deuk gelegen tijdens Phonebooth maar dat is geen horror.

BniMakada
28-01-04, 10:55
Wie kent er "The Stand", ook zo'n Stephing King verfilming. Die film duurt VET 6 uur en bestaat uit 2 video banden. Je had die film ook in kunnen korten tot 2 uur ofzo maar ik moet toegeven dat die film me geen moment verveeld heeft.

Blade20
28-01-04, 10:56
De Stand, daar zit me iets van bij, probeer mijn herrinering eens op te frissen.

Dutchguy
28-01-04, 11:01
Geplaatst door BniMakada
Wie kent er "The Stand", ook zo'n Stephing King verfilming. Die film duurt VET 6 uur en bestaat uit 2 video banden. Je had die film ook in kunnen korten tot 2 uur ofzo maar ik moet toegeven dat die film me geen moment verveeld heeft.


Ik vond The Ring erg griezelig. It vond ik erg spannend, totdat inderdaad die spin tevoorschijn kwam. Grootste afknapper ooit.

BniMakada
28-01-04, 11:04
1 of ander virus is bezig om de gehel wereldbevolking aan het uitroeien.

Er zijn nog een aantal mensen over en die proberen dat virus uit te roeien. Ze moeten daar voor naar een zwarte oma gaan die ergens in Texas tussen de maisvelden woont. Zij geeft de redders allerlei tips hoe zij dat virus kunnen uitroeien.

De grote slechterik is zo'n vent die op een vogelverschrikker lijkte en rood gloeiende ogen heeft, ziet er best freaky uit!!

Blade20
28-01-04, 11:39
Geplaatst door BniMakada
1 of ander virus is bezig om de gehel wereldbevolking aan het uitroeien.

Er zijn nog een aantal mensen over en die proberen dat virus uit te roeien. Ze moeten daar voor naar een zwarte oma gaan die ergens in Texas tussen de maisvelden woont. Zij geeft de redders allerlei tips hoe zij dat virus kunnen uitroeien.

De grote slechterik is zo'n vent die op een vogelverschrikker lijkte en rood gloeiende ogen heeft, ziet er best freaky uit!!

Ow ja, die film, met die oude vrouw als goeierik. Ja, die was best mooi, maar om nou te zeggen dat hetakelig was, nou, dat viel wel mee vondt ik.

The ring heb ik (nog) niet gezien, maar dat komt nog wel eens.

Mark
28-01-04, 11:51
Goeie horrorfilms zijn:

- hellraiser
- the texas chainsaw massacre (het origineel dan)
- the evil dead
- dawn of the dead
- halloween 1

ehm nog een paar maar kan er even niet opkomen

the ring vond ik ook een goeie!

Donna
28-01-04, 11:57
The blair which project.....

Ik bestierf het zowat. In de bioscoop dan. Later zag ik 'm nog eens op video, toen was er niks aan....

plexus
28-01-04, 12:06
Exorcist! chicken vel

Pixelshade
28-01-04, 12:41
Geplaatst door taouanza
Er was een miniserie over die clown.Heb na een aflevering nie kunne slape.:verward:

ik durfde niet meer me tanden te poetsen en in bad te gaan :kwaad:

Mark
28-01-04, 12:43
Geplaatst door Pixelshade
ik durfde niet meer me tanden te poetsen en in bad te gaan :kwaad:


dus dat ruik ik :)

Dutchguy
28-01-04, 14:30
Geplaatst door Pixelshade
ik durfde niet meer me tanden te poetsen en in bad te gaan :kwaad:

"Beep beep Richie..." :giechel:

Dutchguy
28-01-04, 14:32
Geplaatst door Donna
The blair which project.....

Ik bestierf het zowat. In de bioscoop dan. Later zag ik 'm nog eens op video, toen was er niks aan....

Vond ik ook steengoed. Ik heb hem de eerste keer op video gezien en toen vond ik hem al griezelig. De tweede keer deed 'ie me niks meer.

barfly
28-01-04, 16:20
http://www.hellraiser.ru/main.jpg

The garden of Eden, a garden of flesh....

Mark
28-01-04, 17:41
Geplaatst door barfly


The garden of Eden, a garden of flesh....

Please... no tears... they are a waste of good suffering!

~Panthera~
28-01-04, 18:09
Geplaatst door Mark
Please... no tears... they are a waste of good suffering!
------------------------------
:lekpuh: good ole Pinhead, voor de SM'ers onder ons. :hihi:

Timoesh
28-01-04, 18:16
Geplaatst door barfly
King is gewelidg! Alleen vind ik z'n boeken beter dan de verfilmingen :lole:


100% eens!

Dreamcatcher, eerste roman van King is ook :duim: