PDA

Bekijk Volledige Versie : Slager 'lokte' explosie in zaak zelf uit



Maslov
29-01-04, 09:44
Slager 'lokte' explosie in zaak zelf uit
Donderdag 29 januari 2004 - Den Bosch - De 35-jarige Leerdamse mede-eigenaar van de islamitische slagerij Bilal in Den Bosch heeft gisteren toegegeven mede-verantwoordelijk te zijn voor de explosie waardoor zijn zaak op 26 december werd verwoest. Hij werd vorige week al aangehouden. Hij wordt ervan verdacht de explosie te hebben uitgelokt.

Op de dag van de ex-plosie werd een 27-jarige Tilburger in zijn woonplaats aangehou-den wegens mogelijke betrokkenheid. Hij werd bebloed op straat aangetroffen. Volgens de politie hebben de Tilburger en de eigenaar een 'bekennende ver-klaring' afgelegd. Mede daarom concludeert de politie dat het waarschijnlijk om verzekerings-fraude gaat.

Behalve de Leerdammer is vorige week ook een 34-jarige inwoner van Tilburg aangehouden. Hij wordt ervan verdacht een organiserende of bemiddelende rol te hebben gespeeld. Het is nog niet duidelijk of de broer van de eigenaar van de slagerij betrokken is bij de uitlokking. De broer is mede-eigenaar van de zaak. Volgens justitie is nader onderzoek nodig. De drie mannen bevinden zich in voorlopige hechtenis.

Mocroboy
29-01-04, 10:14
Volgens mij had Nabil van de AEL hierover geschreven dat het een racistische aanslag was????

Maslov
29-01-04, 11:21
Dat kan ik me ook herinneren. Maar dat zei Zbaqzbaq ook bij die ontvoering van die R'damse jongen.

Blade20
29-01-04, 11:39
Geplaatst door Mocroboy
Volgens mij had Nabil van de AEL hierover geschreven dat het een racistische aanslag was????

Te snelle conclusie dus. Ben benieuwd wat ze hiervan vinden als ze het horen, en hoe ze zich gaan corrigeren.

Mocroboy
29-01-04, 14:21
Geplaatst door Blade20
Te snelle conclusie dus. Ben benieuwd wat ze hiervan vinden als ze het horen, en hoe ze zich gaan corrigeren.
We hebben het over de AEL hoor, op een correctie zul je lang kunnen wachten. Ze roepen altijd maar wat.