PDA

Bekijk Volledige Versie : Poolse president aangezien voor illegaal.



taouanza
29-01-04, 10:53
Poolse president aangezien voor illegaal



OTTOWA/WARSCHAU (ANP) - De Poolse president Aleksander Kwasniewski is woensdag tijdens een oponthoud op een Canadees vliegveld enkele uren aangezien voor een illegale immigrant. Dat vertelde hij zelf na terugkeer in Polen.

Kwasniewski was na zijn bezoek aan de Verenigde Staten op de terugweg toen het vliegtuig waarin hij zat door een hevige sneeuwstorm gedwongen was te landen in Canada. Op het vliegveld van St.John in Newfoundland herkende het luchthavenpersoneel hem niet.

De Poolse president en zijn gevolg werden enkele uren opgesloten in een ruimte omdat de Canadezen dachten dat ze te maken hadden met illegalen. Pas nadat Poolse matrozen hem herkenden, foto's maakten en om zijn handtekening vroegen, viel het kwartje bij het luchthavenpersoneel.

,,We hebben gemerkt wat het is om te worden behandeld als een potentiële illegaal'', aldus Kwasniewski, die de zaak verder niet hoog opneemt. De Poolse president had dinsdag president Bush openlijk aangevallen over het strenge Amerikaanse visumbeleid, dat ook voor Poolse burgers geldt.

plexus
29-01-04, 11:16
..als president heb je toch zo'n diplomatieke paspoort..? tig bodyguards om je heen een eigen jet..etc...
of vloog onze poolse president economy class :vreemd:

taouanza
29-01-04, 11:33
Geplaatst door plexus
..als president heb je toch zo'n diplomatieke paspoort..? tig bodyguards om je heen een eigen jet..etc...
of vloog onze poolse president economy class :vreemd:

Ik weet niet hoor, als Chineze bejaarden en kinderen voor terroristen worden aangezien.:(

mohammed2
29-01-04, 12:09
volgens mij vloog hij niet een swant hij is tog illie

Daniël Z
29-01-04, 12:12
Geplaatst door plexus
..als president heb je toch zo'n diplomatieke paspoort..? tig bodyguards om je heen een eigen jet..etc...
of vloog onze poolse president economy class :vreemd:

Daar dacht ik ook al aan ja... :vreemd:

Donna
29-01-04, 12:27
Geplaatst door plexus
..als president heb je toch zo'n diplomatieke paspoort..? tig bodyguards om je heen een eigen jet..etc...
of vloog onze poolse president economy class :vreemd:


Het is geen diplomaat, dus in principe heeft hij een normaal paspoort. En politici reizen wel vaker met gewone lijnvluchten, er zijn er maar weinig met een eigen jet, ook presidenten niet. Wat wel vaak gebeurt is dat er speciale maatregelen worden genomen als een president reist, in ieder geval worden luchthavens daarvan op de hoogte gesteld ivm veiligheidsmaatregelen. Dit was een onverwachte tussen landing dus hier is dat niet gebeurd...

Ik vind het wel een mooi verhaal. Nogal een blamage voor canada, maar wel een goeie stunt...